abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 13 juli 2010 @ 10:05:24 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_83988942
Het heeft even geduurd maar hier zijn een aantal foto's van m'n vakantie naar Vietnam.

1.
Dit was na een regenbuitje van een minuut of 30.

2.
Een lokale wijnfabriek. Van filters enzo hebben ze nog niet gehoord zeg maar...

3.
Dit soort "huisjes" kom je overal tegen langs de rivieren. Het meest bizarre is dat aan de andere kant van de weg de luxe huizen staan. Het contrast is enorm tussen arm en rijk.

4.
Langs een rivier in de Mekong delta. Dit zijn allemaal vissershuisjes.

5.
Dit was een meer. Ze hebben het drooggelegd zodat de bodem schoon gemaakt kan worden.

6.
De rookpluimen zijn oa gekapte bomen die verbrand worden zodat er weer meer ruimte is voor bv tuinbouw.

7.
Dit echtpaar, denk ik, kwam elke avond voor het hotel liggen en wierpen hun hengels uit en gingen even een uiltje knappen. Helaas is die een beetje bewogen, maar het gaat om het idee.

8.
Een traditioneel ritueel. Als je een lampionnetje op het water zet zou dat geluk moeten brengen tijdens je reizen.

9.
Scooters, scooters, scooters, scooters.......
Regels omtrent verkeer bestaan daar wel, maar niemand houd zich er aan.

10.
Een van de mooiste plekken in Vietnam, Halong Bay.
Helaas begint de vervuiling ook daar behoorlijk zichtbaar te worden....

11.
Een Vietnamees meisje wat ook op de boot was.
Zij, en een paar anderen, waren mee om te ontdekken wat het is om dat werk te doen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_83989311
Mooie serie, weergeeft een goed beeld van Vietnam

#4 is mooi, lekker veel diepte. Misschien wat krap aan de bovenkant.

#7 is een grappige foto, Vietnamezen kunnen echt overal en in elke houding slapen

#8 is prachtig Hoi An toch?
pi_83989929
Mooie momenten, zitten leuke foto's tussen van een mooi land.
Helaas zijn de meeste iets te donker, zou even naar het histogram kijken en de levels aanpassen.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:53:29 #4
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_83999507
Ik vind je foto's ook erg donker overkomen (2,5,6,9,11). En zou zelf hier en daar wat meer contrast erin gooien(6, 10 en 11 bv), maar daar valt over te discussieren Is het nou zo vaak bewolkt daar of komt dat ook door de vervuiling?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 13 juli 2010 @ 15:01:29 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_83999924
Regenseizoen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_84000947
4 is een plaatje... rest komt toch meer over als de standaard vakantiekiekjes... niet heel bijzonder als je er niet zelf geweest bent dus
pi_84002354
4, 6 en 8 vind ik geweldig. 4 en 8 omdat het gewoon de twee tofste foto's uit de serie zijn, 6 is als foto misschien wat minder, maar doet me wel een stuk meer omdat het landschap zo enorm herkenbaar en mooi is.

Jammer wel dat sommige foto's zo donker zijn, vooral #10 bijvoorbeeld had denk ik vele malen sterker kunnen zijn als 'ie wat minder donkergrijs was. Zal deels ook een kwestie zijn van er op het juiste moment zijn natuurlijk, het regenseizoen kan wat dat betreft behoorlijk frustrerend zijn.

Geen rijstterrassen trouwens?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')