abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90243487
Heb vorige maand een fisheye aangeschafd, begin de mogelijkheden steeds beter te zien. Hierbij een paar foto's vanuit de duinen bij Castricum. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, met name de eerste 2 foto's. 'K zelf vind de verticale een wat mooiere compo hebben.. maar vind eigenlijk een horizontale foto lekkerder kijken.
ben benieuwd :)

Boks-Chick dinsdag 21 december 2010 @ 17:42:26 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_90243583
Ik vind juist 3 en 4 mooi.
1 en 2 onnatuurlijk omdat de basisboom ook krom trekt.
lolwut
pi_90243838
Tja, standaard fisheye plaatjes, niet echt bijzonder ... Maar omdat ik gek ben op fisheye vind ik het prima plaatjes, ik heb niet zo'n moeite met kromme bomen ook; met een fisheye gebeurt dat wel vaker ...
;).
Wat ik technisch wel jammer vind is de gele drap in je eerste twee plaatjes (CA ?) en de toch iets te uitgebeten plek in foto 4.

Nb. Ik denk zelfs precies te weten welke bomen dit zijn in C'cum, ik heb er ook al eens ondergelegen en heb precies dezelfde plaatjes (1tm3) op de harddisk staan hier.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_90244160
1 en 2 doen me niet zoveel. Vind de kromgetrokken bomen (vooral in #2) niet zo heel erg fraai.

3 en 4 vind ik wel weer tof. #3 is wel een beetje een cliché fisheyefoto natuurlijk, maar hij is wel goed uitgevoerd en die sneeuwbomen hebben wel wat. :P

#4 vind ik het tofst: de fisheye voegt hier echt wat toe zonder al te 'obvious' te worden. Daarmee bedoel ik dat 1 t/m 3, maar met name 1 en 2, een beetje 'kijk mij eens met mijn fisheye spelen'-foto's zijn, terwijl het in #4 ook daadwerkelijk functioneel is. Het sneeuwlandschap is ook gewoon ontzettend mooi, én jij hebt die blauwe lucht te pakken waar ik al dagen op aan het wachten ben. Lekkere plaat dus die laatste. ^O^
pi_90244400
3 vind ik vet O+ Inderdaad een vrij standaard fisheye foto, maar vooral met al die sneeuw ziet het er tof uit.
pi_90250345
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 december 2010 17:48 schreef elcastel het volgende:
Tja, standaard fisheye plaatjes, niet echt bijzonder ... Maar omdat ik gek ben op fisheye vind ik het prima plaatjes, ik heb niet zo'n moeite met kromme bomen ook; met een fisheye gebeurt dat wel vaker ...
;).
Wat ik technisch wel jammer vind is de gele drap in je eerste twee plaatjes (CA ?) en de toch iets te uitgebeten plek in foto 4.

Nb. Ik denk zelfs precies te weten welke bomen dit zijn in C'cum, ik heb er ook al eens ondergelegen en heb precies dezelfde plaatjes (1tm3) op de harddisk staan hier.
de gele drap is het zonlicht op de bomen.. CA is paars.
Laat maar horen waar ze staan :P ben benieuwd of je het goed hebt :)
pi_90251110
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:02 schreef andreas612 het volgende:
de gele drap is het zonlicht op de bomen.. CA is paars.
Laat maar horen waar ze staan :P ben benieuwd of je het goed hebt :)
Bij mij is CA niet alleen paars, maar ook groen(ig), zeker met een Peleng (zoals ik gebruik) kom je het hele arsenaal kleurtjes tegen langs takjes, randjes etc.

Maar goed, de locatie .... ik zou niet weten hoe ik het zou moeten omschrijven, de locatie die ik bedoel is volgens mij redelijk dichtbij het zweefvliegveld, voor de bomen die ik altijd kies ligt een vlakte met - ik denk - mossig terrein en daar loopt een fietspad langs. De bomen staan op een lichte heuvel naast die vlakte. Nou met ddeze omschrijving kun je wsl niks, als ik het goed heb, herken je de tekst wel direct gok ik (al zien de duinen er hier allemaal zo uit).
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')