Hé jammerquote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:50 schreef Purdey het volgende:
En zó leuk vond ie me nou ook weer niet,niks meer van 'm gehoord.Ass![]()
Serieus! Wat goehoeeed!!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 15:00 schreef Dubish het volgende:
Hoor net van mijn vader dat hij zijn auto aan mij gaat doneren 'als' ik mijn rijbewijs haal! OMG![]()
![]()
Nog meer motivatie om te slagen!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 15:03 schreef Dubish het volgende:
Ja hé, zoo lief, hij rijd de auto zelden dus wilt hij het aan mij geven. Hij zei wel 'wanneer ik het nodig heb, krijg ik hem ook' daar ga ik natuurlijk mee akkoord!
Cool, erg vet! Wat voor auto?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 15:03 schreef Dubish het volgende:
Ja hé, zoo lief, hij rijd de auto zelden dus wilt hij het aan mij geven. Hij zei wel 'wanneer ik het nodig heb, krijg ik hem ook' daar ga ik natuurlijk mee akkoord!
Haha zodra ik 'Geslaaaagdquote:Op vrijdag 2 juli 2010 15:36 schreef FastFox91 het volgende:
Mag ik ook alvast in de OP. 5-7 aub.
(Verkapt poging doen tot zelfvertrouwen)
[..]
Nog meer motivatie om te slagen!
Zeg vriend,gaan we nu nog moeilijk doen ook.Jij hébt in elk geval een eigen autoquote:Op vrijdag 2 juli 2010 18:24 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik had een auto met airco moeten uitzoeken.
Ja, dat gevoel heb ik nu ook.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 18:24 schreef house_is_a_feeling het volgende:
* Butterfly91 jaloers isquote:Op vrijdag 2 juli 2010 15:59 schreef Dubish het volgende:
Een Peugeot 307 1.4HDI Bouwjaar 2004 Zwart![]()
Ben zoo blij, zoals FastFox91 het al zegt ben ik nu nog meer gemotiveerd!!!
EDIT:
Zo eentje:
[ afbeelding ]
haha ik hou van moeilijk doen! je mag 'm best lenen hoorquote:Op vrijdag 2 juli 2010 18:27 schreef Purdey het volgende:
[..]
Zeg vriend,gaan we nu nog moeilijk doen ook.Jij hébt in elk geval een eigen auto![]()
Ik zat vanmiddag in een metro die minstens 35 graden was
haha, EN GEEN BEKERHOUDERS! M'N TELEFOON PAST NIET IN HET TELEFOONVAKJE! GEEN SPIEGELS IN DE ZONNEKLEPDINGES, GEEN OP AFSTAND BESTUURBAAR SLOT!1!!1 miskoop. ben er dol blij meequote:Op vrijdag 2 juli 2010 19:01 schreef mstr het volgende:
[..]
Ja, dat gevoel heb ik nu ook.
Had ik maar 2 maanden langer gewacht en gespaard en eentje met airco gekocht.
Ik heb ook alleen maar 2 bekerhouders in m'n dashboardkastje, dat is nogal onhandig als je in je eentje bent.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 19:28 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
haha ik hou van moeilijk doen! je mag 'm best lenen hoor![]()
[..]
haha, EN GEEN BEKERHOUDERS! M'N TELEFOON PAST NIET IN HET TELEFOONVAKJE! GEEN SPIEGELS IN DE ZONNEKLEPDINGES, GEEN OP AFSTAND BESTUURBAAR SLOT!1!!1 miskoop. ben er dol blij mee
Jij verwend nest! Er zit zeker ook geen bubbelbad in de koffer? En geen cruise-control? En geen elektrische ramen ook zeker? Als er zoveel aan mankeert wil ik je Lancer niet eens lenenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 19:28 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
haha ik hou van moeilijk doen! je mag 'm best lenen hoor![]()
[..]
haha, EN GEEN BEKERHOUDERS! M'N TELEFOON PAST NIET IN HET TELEFOONVAKJE! GEEN SPIEGELS IN DE ZONNEKLEPDINGES, GEEN OP AFSTAND BESTUURBAAR SLOT!1!!1 miskoop. ben er dol blij mee
Je hebt meer rijervaringquote:Op vrijdag 2 juli 2010 19:49 schreef Purdey het volgende:
[..]
Jij verwend nest! Er zit zeker ook geen bubbelbad in de koffer? En geen cruise-control? En geen elektrische ramen ook zeker? Als er zoveel aan mankeert wil ik je Lancer niet eens lenen![]()
En vooral omdat de afstand Raalte-Rotterdam best ver is
Maar wel super hoor,dat je mij je auto toe vertrouwt!
Ik sta altijd óf heel strak geparkeerd, of echt schots en scheef omdat ik hem er net niet goed in rij en te lui ben om het opnieuw te doen.quote:
Herkenbaar!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:23 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik sta altijd óf heel strak geparkeerd, of echt schots en scheef omdat ik hem er net niet goed in rij en te lui ben om het opnieuw te doen.
En helemaal dat fileparkeren, wat heb ik daar toch een hekel aan. Heb er 't geduld niet voor.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:26 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Herkenbaar!In een keer er in en dan is het of goed of totaal wazig maar dan maakt het niets uit, luiheid overwint!
Dat is opzich te doen als je de truukjes ervoor weet! Ging altijd goed met m'n lesautoquote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:28 schreef mstr het volgende:
[..]
En helemaal dat fileparkeren, wat heb ik daar toch een hekel aan. Heb er 't geduld niet voor.
Ik rij over het algemeen in 2 verschillende auto's, dus dat is elke keer even nadenken met inparkeren.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:30 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Dat is opzich te doen als je de truukjes ervoor weet! Ging altijd goed met m'n lesautoover nu zullen we het maar niet hebben
Have fun!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:30 schreef BasementDweller het volgende:
Volgende week dinsdag eerste rijles
Je zult in het begin genoeg moeite hebben met gas geven en sturen en evt. remmen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:30 schreef BasementDweller het volgende:
Volgende week dinsdag eerste rijles. Ik hoop dat ie me gewoon laat schakelen enzo![]()
Lijkt me inderdaad leuk om te doenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:31 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Have fun!wereld gaat voor je open
Denk dat ik dat wel snel onder de knie heb eigenlijkquote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:32 schreef mstr het volgende:
[..]
Je zult in het begin genoeg moeite hebben met gas geven en sturen en evt. remmen.
Want?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:34 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Denk dat ik dat wel snel onder de knie heb eigenlijk
Zo lastig is het toch nietquote:
Agreequote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:31 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Have fun!wereld gaat voor je open
Er zijn genoeg mensen die er moeite mee hebben hoor.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:47 schreef twiFight het volgende:
[..]
Zo lastig is het toch nietDe eerste les moest ik ook gelijk schakelen, alhoewel ik niet verder dan de 3 gekomen ben, maar dat hoefde ook niet. Als de wegen maar breed en rustig zijn
Het autorijden zelf lijkt me niet zo moeilijk. Kwestie van gevoel voor de auto krijgen. Wat me lastig lijkt is door drukke stadswegen rijden, met veel fietsers die door rood rijden enzo.quote:
Er zijn genoeg mensen die moeite en tijd nodig hebben om dat gevoel te krijgen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 23:44 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Het autorijden zelf lijkt me niet zo moeilijk. Kwestie van gevoel voor de auto krijgen. Wat me lastig lijkt is door drukke stadswegen rijden, met veel fietsers die door rood rijden enzo.
Dinsdag kan ik het je (hopelijk) navertellenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 23:45 schreef mstr het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die moeite en tijd nodig hebben om dat gevoel te krijgen.
En wacht maar tot je alles tegelijk moet gaan doen en zonder aanwijzingen, in het begin is dat wel even zweten hoor.
Te herkendbaar , ik was op alles geconcetreed behalve wat er links en rechts gebeurde ik was al blij dat de auto vooruit kwam bij de eerste lessen. Rechts kijken en voor laten gaan deed ik eigenlijk niet binnen de bebouwde kom maar gellukig kwam er bijna nooit wat aan.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 00:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik moest m'n eerste rijles zowat alles al doenik was zo geconcentreerd op de weg dat ik alleen maar recht vooruit keek en geen enkele keer in de spiegel gekeken heb
. Van binnenstad Zwolle, tot wat buitenweggetjes en dan via de snelweg naar Kampen toe.. vond 't een heuse ervaring!
Ja vooral de kleur metallic zwartquote:Op vrijdag 2 juli 2010 18:22 schreef Purdey het volgende:
@Dubish: Wat een fkn mooie auto! Jong nog,en zwart..
Zeker! vooral met dit weer, helaas doet de airco van mijn rijlesauto het niet, dus 30+graden in de autoquote:Op vrijdag 2 juli 2010 18:24 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Niks mis mee? Moet je niet eens langs de opticien?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:33 schreef Dubish het volgende:
Neem gewoon een Ford Ka! Mijn zus had er ook een, niks mis mee en je kan er makkelijk een vinden voor 1000EUR
Nouja, optisch schijnt het niet te mooiste te zijn, maar technisch op de koppeling na gewoon in orde. Hij wil hem voor 300 weghebben omdat hij een andere auto voor hetzelfde bedrag kon kopen. Maargoed, je hebt wel een punt. Ik weet voor de rest het verdere er ook niet van natuurlijkquote:Op zaterdag 3 juli 2010 09:50 schreef Purdey het volgende:
@House: Haha,meer rijervaring..Dat zou zomaar eens kunnen.Zelfs nadat jij ruim twee weken eerder geslaagd bent,en je auto allang hebt.Ik troost me maar met de gedachte dat ze me express fkn lang hebben laten doorrijden..
@Monsterd: Ik oriënteer me momenteel op auto's.Wat wil ik hebben,wat kost dat en wat krijg ik daarvoor.Die Micra vond ik helemaal geweldig,en nog overigens,maar ik zoek even iets dichterbij huis.En ik wacht even tot ik wat meer geld heb..300,- voor een auto klinkt trouwens ontzettend weinig.Zeker als ik er daarna voor een het dubbele misschien wel aan moet laten versleutelen..Maar bedankt dat je even meedenkt!
Kaatjes zijn technisch gezien niet erg betrouwbaar en daarnaast roesten ze onder je reet vandaan! Ze zien er wel grappig uit, maar meer dan dat is het nietquote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:40 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Niks mis mee? Moet je niet eens langs de opticien?
[ afbeelding ]
Rijlessen in de zin van uren, tenminste, dat deed ik wel altijd.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:30 schreef honkhonk het volgende:
Even zomaar een vraagje, als mensen het hier hebben over ''60-70 rijlessen'' , wordt daarmee dan bedoeld 60 - 70 uur of echt 60 á 70 rijlessen van 2 uur (of 100 minuten)?
Ik kan hem best begrijpen, ik heb een keer achterin gezeten toen ik naar huis gebracht werd.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:45 schreef honkhonk het volgende:
Misschien, maar ik voel me zo'n ongelooflijke faalhaas als de instructeur op een uitgestorven weggetje aan mn stuur gaat lopen trekken omdat hij kennelijk bang is dat ik vol de berm in ga rijden ofzo.
Volgende les gaan we, na gezeur van mij, de snelweg op. 120km/uur (L)
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:50 schreef honkhonk het volgende:
Ja dat had hij dus ook met een andere leerling(e), die reed kennelijk in een les bij twee auto de spiegels eraf.
Dus troost je FOK!ers, slechte rijles gehad? Je hebt tenminste geen schade aangericht
Dat hebben dus heel veel mensen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:51 schreef Butterfly91 het volgende:
Mijn instructeur heeft in het begin regelmatig een ruk aan mijn stuur gegeven. Ik was me er niet helemaal van bewust dat aan de rechterkant van me ook nog een stuk auto zat. Nou ja, je weet natuurlijk wel dat je nu aan de bestuurderskant zit, maar toch..
[..]
![]()
Oké, dan maak je het wel erg bont![]()
Ik moet anders ook zo lang mogelijk wachten met terugschakelen naar z'n 1 voor een verkeerslicht, maar ik denk niet dat je dat bedoeltquote:of terug te schakelen naar z'n 1 voor het verkeerslicht.
Nee, ze laat hem zegmaar uitrollen z'n 3 en dan koppeling in, remmen en stoppen. En dan laat ze hem in z'n 3 staan terwijl dat ze stil staat en vergeet hem in z'n 1 te zetten. Dus als ze weer wilt optrekken staat ie nog in z'n 3.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:58 schreef honkhonk het volgende:
[..]
Ik moet anders ook zo lang mogelijk wachten met terugschakelen naar z'n 1 voor een verkeerslicht, maar ik denk niet dat je dat bedoelt
Oef, dan zit je toch niet veilig op de achterbank neequote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:54 schreef mstr het volgende:
[..]
Dat hebben dus heel veel mensen.
Gewoon het gevoel van de breedte van de auto missen.
Ik heb ook wel eens bij een meisje in de auto gezeten waarbij ik het echt eng vond. Die had +20 lessen erop zitten en nog vergat ze te kijken, of terug te schakelen naar z'n 1 voor het verkeerslicht. Allemaal beginnersfouten die je na 20 lessen zeker niet meer mag maken, maar zij kreeg het toch voor elkaar. En dan voel je je toch niet helemaal 100% veilig in de auto.
Ik heb het bij 2 verschillende gehad.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:03 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Oef, dan zit je toch niet veilig op de achterbank nee.
Ik heb nog nooit een 'onveilig' gevoel gehad terwijl iemand mij thuis moest brengen, hopelijk is dat andersom ook het geval.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:09 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik heb het bij 2 verschillende gehad.
Maar ik heb zelf maar 25 lessen gehad, dus zóveel ervaring heb ik niet opgedaan met medeleerlingen.
Tussen de 25 en 35.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:15 schreef BasementDweller het volgende:
Hoeveel uur rijles is trouwens gemiddeld/normaal voordat je je examen doet?
Ik gok dat het eerder tussen de 25-60 ligt, als ik het hier zo hoor!quote:
Mijn instructeur zei dat 35-45 uur wel redelijk gemiddeld is.quote:
25 lessen = 25 uur.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:13 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
. Ik heb wel een keer bij een jongen in de auto gezeten die bij het terugschakelen (van 5 naar 2) elke versnelling afging. Niet per se gevaarlijk, wel apart
![]()
Wel snel trouwens (2 uur/les of 1?). Ik mag maandag voor de 17e keer rijden (2 uur p/les).
Gemiddelde ligt ergens rond de 40-45quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:15 schreef BasementDweller het volgende:
Hoeveel uur rijles is trouwens gemiddeld/normaal voordat je je examen doet?
Haha, valt me nu pas op dat ze dat doetquote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:27 schreef mstr het volgende:
Purdey, heb jij nooit geleerd dat er na interpunctie een spatie hoort? Het leest nogal... Vervelend...
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:27 schreef mstr het volgende:
Purdey, heb jij nooit geleerd dat er na interpunctie een spatie hoort? Het leest nogal... Vervelend...
Is het niet lastig om alles weer goed te doen als je dan weer een keer in de auto stapt?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 16:02 schreef Joosterd het volgende:
[..]
![]()
Moet binnenkort ook maar weer eens in de auto stappen , ik rijd echt veel ste weinig
Zeg wijsneus,sinds wanneer doe ik hier mee aan een spelling contest?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:27 schreef mstr het volgende:
Ik ben van Ede naar Zutphen gereden om m'n auto op te halen. M'n moeder zat er bij in, maar die heeft geen rijbewijs dus niet echt een hulpquote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:08 schreef Purdey het volgende:
Maar ik ben nog niet zelfverzekerd genoeg om helemaal vanaf daar terug naar huis te rijden,in een vreemde auto![]()
Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoorquote:Op zaterdag 3 juli 2010 16:17 schreef Purdey het volgende:
[..]
Zeg wijsneus,sinds wanneer doe ik hier mee aan een spelling contest?
Nah,ik heb er gewoon een bloedhekel aan als mensen gaan vertellen hoe ik iets moet schrijven/zeggen.Ken je de hele friet/patat discussie niet in CUL? En de hele spelling contest die in KLB is altijd? Het is gewoon een forum waar je berichtjes kunt posten.Als ik nu zou praten met in een soort br33z@h achtig taaltje dan heb je een punt,maar nu is het gewoon zeuren om niks..quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:08 schreef twiFight het volgende:
[..]
Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor, het leest gewoon prettiger voor andere mensen.
Rustig aan. Je krijgt alleen maar een tip zodat je posts leesbaarder worden. Als je dat niet wil, dan doe je het niet.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:13 schreef Purdey het volgende:
[..]
Nah,ik heb er gewoon een bloedhekel aan als mensen gaan vertellen hoe ik iets moet schrijven/zeggen.Ken je de hele friet/patat discussie niet in CUL? En de hele spelling contest die in KLB is altijd? Het is gewoon een forum waar je berichtjes kunt posten.Als ik nu zou praten met in een soort br33z@h achtig taaltje dan heb je een punt,maar nu is het gewoon zeuren om niks..
Luiheid?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:13 schreef Purdey het volgende:
[..]
Nah,ik heb er gewoon een bloedhekel aan als mensen gaan vertellen hoe ik iets moet schrijven/zeggen.Ken je de hele friet/patat discussie niet in CUL? En de hele spelling contest die in KLB is altijd? Het is gewoon een forum waar je berichtjes kunt posten.Als ik nu zou praten met in een soort br33z@h achtig taaltje dan heb je een punt,maar nu is het gewoon zeuren om niks..
Pure luiheid en nu weer OTquote:
Ga je nu uit puur protest ook geen spaties meer zetten na je interpunctiequote:
En hoe ging het?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ritje naar Utrecht straks via Hengelo, 300km+! al heb ik meer zin in het feest haha
Je pa rijdt een Ford?quote:Op zondag 4 juli 2010 14:46 schreef Purdey het volgende:
[..]
En hoe ging het?
Net lekker een uurtje met de auto gereden.Ging goedHij is nog niet een keer afgeslagen,was gelukkig rustig op de weg.Vind wel stiekem m'n lesauto lekkerder rijden dan de auto van m'n pa
![]()
Het stuur is heel zwaar en de schakelpook lijkt heel 'los' te zitten.Alsof ie alle kanten op vliegt.
En ik moest 'm onderweg bellen om te vragen hoe de auto in z'n achteruit moestBlijkt er een ring aan de pook te zitten die je omhoog moet trekken.En dan in de richting van z'n 1 drukken..Hoe heb ik ooit m'n rijbewijs gehaald
Ik reed vorige week Utrecht > A'foort toen de TT er was.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:55 schreef Joosterd het volgende:
Net nog even gereden , ging echt weer lekker want had al een week niet meer gereden, wel veel motors op de weg trouwens met dit weer
Oh.quote:
Stom is dat hé,dat dat verschilt per merk.Het vervelende is,is dat ik bij rotondes van 3 naar 2 ging en elke keer in zn 4 zatquote:Op zondag 4 juli 2010 14:59 schreef mstr het volgende:
[..]
Oh.
Aangezien ik weet dat Ford dat systeem ook heeft. Oja, onze bestelbus op 't werk ook (Opel).
Zo heeft elk merk zijn eigen manier, VW etc moet je de versnellingspook induwen en dan in z'n 1.
Bij mijn 206 zit hij op de plek van de 6.
Etc. etc.
Kwestie van hem eerst goed naar je toe halen.quote:Op zondag 4 juli 2010 15:04 schreef Purdey het volgende:
[..]
Stom is dat hé,dat dat verschilt per merk.Het vervelende is,is dat ik bij rotondes van 3 naar 2 ging en elke keer in zn 4 zatHet is een wonder dat ie niet is afgeslagen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |