Haha. Ach, ik vind hem prachtig. Heb hem in metallic gray uitvoering met rood lederen bekleding.quote:
Ik wou het hier net gaan postenquote:
Mooi! Hopelijk snel, maar voor ons zal het wel te laat komen (althans, ik hoop niet dat we nog jaren bezig zijnquote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:44 schreef ScarFace- het volgende:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)wijzen_wordt_36_euro
Goed zoal kunnen ze beter het CBR aanpakken/inperken.
Leuk! Harstikke nieuw ofzo?quote:
Is een goed begin, al is 36 nog steeds veel te veel geld voor een stukje plastic.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:44 schreef ScarFace- het volgende:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)wijzen_wordt_36_euro
Goed zoal kunnen ze beter het CBR aanpakken/inperken.
Whoeeeeeei,nog zevenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:44 schreef Hitomi het volgende:
Jaaa, goed zo Purdey!Wel zo door blijven rijden dan he! Hoeveel lessen nog tot je examen?
Kijk aan, dit gaat helemaal goed komen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:36 schreef Purdey het volgende:
Ook net weer thuis van twee uurtjes rijden
Het ging goedProefexamen gedaan,en op een aantal schoonheidsfoutjes na (Veel te hard door allerlei bochten,per ongeluk in het vak voor de trambaan belanden) was instructeur-lief zeer tevreden en sprak de magische woorden: 'Nou,als je zo door blijft gaan,ga je gewoon slagen.Wat een verbetering ineens!' Er viel een compleet blok van me af,wat een geweldig gevoel!
Ik had niet verwacht dat hij ooit zulke woorden nog tegen me zou zeggen.Ik hou van die jongen
Dat denk ik ookquote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:59 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Kijk aan, dit gaat helemaal goed komen.
Wel, had ik met motortheorie ook nog nodig, daar krijg je ook geen certificaat meer als je geslaagd bent(kreeg ik sowieso niet want ik was gezaktquote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:57 schreef Dubish het volgende:
Ik las net op cbr: "Als u daarvoor slaagt ontvangt u na afloop een uitslagformulier. Het theoriecertificaat komt per 1 maart 2010 te vervallen. Het resultaat van het examen wordt via de elektronische weg vastgelegd."
Dus als ik donderdag voor mijn theorieexamen slaag, krijg ik geen certificaat, maar word elektronisch vastgelegd?, Heb je geen pasfoto nodig dan?
Je krijgt wel een papier mee, maar er hoeft geen pasfoto opquote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:57 schreef Dubish het volgende:
Ik las net op cbr: "Als u daarvoor slaagt ontvangt u na afloop een uitslagformulier. Het theoriecertificaat komt per 1 maart 2010 te vervallen. Het resultaat van het examen wordt via de elektronische weg vastgelegd."
Dus als ik donderdag voor mijn theorieexamen slaag, krijg ik geen certificaat, maar word elektronisch vastgelegd?, Heb je geen pasfoto nodig dan?
Ik heb paar weekjes geleden 'm gehaald. Had geen pasfoto nodig. Kreeg een uitslagformulier en als het goed is moet je die meenemen als je praktijk gaat doen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:57 schreef Dubish het volgende:
Wat jij zegt. Had pagina twee nog niet gelezen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:36 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Je krijgt wel een papier mee, maar er hoeft geen pasfoto op
Je moet hem toch wel nog gewoon meenemen?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:36 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Je krijgt wel een papier mee, maar er hoeft geen pasfoto op
Haha,ja dat zal ik zelf ook wel heel erg gaan missen! Maar goed,er is ook nog een leven ná rijles.We zien wel allemaal hoe het loopt,van de week eerst maar eens iets drinken met mijn rijbewijs-grootheidquote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:51 schreef twiFight het volgende:
je moet zakken purdey!ik ga je semi romantische rijlesverslagjes veel te veel missen
Toch wel grappig hoe je wel vaker hoort dat dingen opeens wèl willen. Ik wacht nog op dat moment, maar het zit er aan te komen, ik voel het
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heerlijk gewoon! Ik heb momenteel energie voor tienquote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:11 schreef Kimpossible het volgende:
TVP!
Purdey! Wat lekker voelt dat he hihi. Volgens mij gaan we een beetje gelijk op.. Ik heb er ook al 59 uur op zitten zag ik vrijdagi neens.. Pff. Ik mag vrijdag om half 10 weer! Ik heb echt nog maar 3/4 lesjes ofzo tot examen:O
Zo lekker om eens te horen dat ik het gewoon goed doe
In plaats van 'Nou,ik vond het allemaal niet zo..' Nog zeven lesjes te gaan,ben benieuwd hoe we het gaan doen! Even een klein overzicht,altijd handig:
01-06: House_is_a_Feeling
15-6: KimPossible
16-6: 08gnoT
Vanaf 14-6: Cherrylips
21-6: PurdeySo, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:11 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha,ja dat zal ik zelf ook wel heel erg gaan missen! Maar goed,er is ook nog een leven ná rijles.We zien wel allemaal hoe het loopt,van de week eerst maar eens iets drinken met mijn rijbewijs-grootheidWow, dat zijn alle veelposters in dit topic in niet eens 3 wekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Heerlijk gewoon! Ik heb momenteel energie voor tienZo lekker om eens te horen dat ik het gewoon goed doe
In plaats van 'Nou,ik vond het allemaal niet zo..' Nog zeven lesjes te gaan,ben benieuwd hoe we het gaan doen! Even een klein overzicht,altijd handig:
21-6: Purdey
Kunnen we het topic daarna wel sluiten
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
ik heb er al bijna 2000 km opzitten in bijna 4 wekenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:26 schreef Joosterd het volgende:
Zo het gaat weer rap![]()
@ Purdey lekker hoor![]()
Ik heb nog niet veel gereden sinds ik het rijbewijs heb , nog niet echt veel tijd gehadMaar dat komt nog wel
Ik zon 20 in 2 wekenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:32 schreef monsterd. het volgende:
[..]
ik heb er al bijna 2000 km opzitten in bijna 4 weken
Haha, najaa fietsen is wel wat beter voor je dan suf in de auto te zitten!quote:Op woensdag 26 mei 2010 00:05 schreef twiFight het volgende:
Ik zo'n 80 km per week helaas nog steeds op de fiets
Als het een troost is: ik was op geen enkel oefenexamen geslaagd en op het echte examen had ik 1 fout.quote:Op woensdag 26 mei 2010 00:48 schreef Dubish het volgende:
Ik ben me suf aan het leren voor de komende theorieexamen, ik heb al 8oefenexamens gedaan en gezakt voor allemaal, ik hoop dat het wat beter gaat...
Wow, kijk nu voel ik me al wat beter!quote:Op woensdag 26 mei 2010 00:53 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Als het een troost is: ik was op geen enkel oefenexamen geslaagd en op het echte examen had ik 1 fout.Goed de uitleg bij de fouten lezen, daar leer je echt van.
Heb ik nu ook op het moment. Echt van die nazivragen waar ik op zak telkensquote:Op woensdag 26 mei 2010 00:48 schreef Dubish het volgende:
Ik ben me suf aan het leren voor de komende theorieexamen, ik heb al 8oefenexamens gedaan en gezakt voor allemaal, ik hoop dat het wat beter gaat...
Tsja en een stuk goedkoper ook! Ik moet minderen om auto te rijden ik moet haast wekelijks tanken en das een beetje te veel van het goede aangezien ik gewoon OV recht heb.quote:Op woensdag 26 mei 2010 00:21 schreef monsterd. het volgende:
Haha, najaa fietsen is wel wat beter voor je dan suf in de auto te zitten!
Ik gister ook, in Arnhem. Mijn binnenspiegel donderde steeds van de voorruit af. Hebben ze netjes gratis gerepareerd. Dan blijft over: nieuwe binnenverlichtingsunit en 3 nieuwe dashboardlampjes (die branden nu vrij zwak).quote:Ben vandaag trouwens ook naar carglass geweest want ik had een sterretje en ik moest ook nog persé naar de Nissan dealer want een gedeelte van mijn dashboard lampjes deden het niet.. Vet vervelend, moest ik helemaal naar een andere stad. Maar opzich is auto rijden wel chill, het went echt enorm!
Haha echt héquote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:15 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Wow, dat zijn alle veelposters in dit topic in niet eens 3 wekenKunnen we het topic daarna wel sluiten
Morgen om half 2quote:Op woensdag 26 mei 2010 06:37 schreef FastFox91 het volgende:
@Dubish, hoeveel tijd heb je nog voor je komende examen?
Ach, je mag lekker blijven hoorquote:Op woensdag 26 mei 2010 10:16 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha echt héHet eerst volgende topic na mijn examen-datum wordt gewoon het tijdperk na de veelposters
Wat moet het centrale rijlestopic zonder House,Cherry,Kim,08 en Purdey
Ik blijf ook zeker hier rondhangen hoor,heb het veel te veel naar mn zin.Kijk,dat verteld niemand je van te voren,dat rijles en een topic op Fok daarover ronduit té gezellig kunnen wordenquote:Op woensdag 26 mei 2010 10:22 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ach, je mag lekker blijven hoorDoe ik ook nu, omdat er wat meer mensen hier zitten dan bij het motorrijlestopic.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 08:03 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Tsja en een stuk goedkoper ook! Ik moet minderen om auto te rijden ik moet haast wekelijks tanken en das een beetje te veel van het goede aangezien ik gewoon OV recht heb.
[..]
Ik gister ook, in Arnhem. Mijn binnenspiegel donderde steeds van de voorruit af. Hebben ze netjes gratis gerepareerd. Dan blijft over: nieuwe binnenverlichtingsunit en 3 nieuwe dashboardlampjes (die branden nu vrij zwak).
Ik heb ook een theorie 2 daagse gedaan , omdat ik er dan ook gelijk vanaf wasquote:Op woensdag 26 mei 2010 00:54 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Voor mensen die motivatieproblemen hebben met het leren van de theorie kan ik aanraden wat ik deed; een cursus van 1x 8 uur & 1x 6 uur. Het is ietwat duurder (uit m'n hoofd ~125 euro ervoor neergeteld, incl examen) maar wel helemaal gerust het examen gehaald. Evenals de rest van de cursisten, percentage van 100%
Had het gewoon bij de rijschool geregeld
haha!quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:16 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha echt héHet eerst volgende topic na mijn examen-datum wordt gewoon het tijdperk na de veelposters
Wat moet het centrale rijlestopic zonder House,Cherry,Kim,08 en Purdey
quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:32 schreef SinofEnvy het volgende:
Vandaag mijn rijbewijs aangevraagd, vrijdag ophalen.
Je gaat het gewoon halen House! Je bent goehoeeeedquote:Op woensdag 26 mei 2010 13:47 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
haha!![]()
[..]
ik ben supportend jaloers!
Poeh, dinsdag is weer d-day. Laten we nu eens een keertje niet falen
Succes ermee! Ik heb er zelf ook heel erg voor moeten strijden, dus het is ook echt een enorme opluchting en heerlijk gevoel nu ik ben geslaagd.quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:47 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
haha!![]()
[..]
ik ben supportend jaloers!
Poeh, dinsdag is weer d-day. Laten we nu eens een keertje niet falen
Erg actief ben ik hier niet, maar ik moet ook afrijden hoor.quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:53 schreef Purdey het volgende:
@Dubish: Succes met je theorie,en gefeliciteerd met je 18e verjaardag! Fijne dag![]()
@Twifight: Gefeliciteerd met je neefje/nichtje!
@House: Zo,dat worden drukke dagen danRustig aan doen het weekend,en zorgen dat je goed uit rust!
@Butterfly91: Succes met lessen vandaag!
En een hernieuwd lijstje aangezien Agapimou ook af gaat rijden
22-6: Agapimou
Al jarenquote:
gefeliciteerd !!! Moet jij niet snel aan het werk dan met die babyboom in de familie ? Je kan haast niet achterblijvenquote:Op donderdag 27 mei 2010 12:37 schreef twiFight het volgende:
[..]
Al jarenBen ook al 27 hoor, dus zo raar is het niet voor mij om oom te zijn. Fun fact: de baby is op de verjaardag van mijn schoonzus geboren, haar eigen moeder dus! Dus moeder en dochter zijn op dezelfde dag jarig
Het is dus een meisje en ze heet Keyla. Mijn andere schoonzus is overigens morgen uitgeteld
De rijles ging beter dan ik dacht. Zijstraten gingen goed, voorsorteren ging beter alhoewel het deze les minder van toepassing was. Ik keek braaf voor het afremmen. Eigenlijk zag het er allround wel prima uit. Zelfs het fileparkeren ging in één keer goed! Dat is me al meer dan een maand niet gelukt.
Wel verneukte ik het keihard bij een dubbel kruispunt. Ik moest een kruispunt rechts en daarna gelijk links, waarbij de kruispunten in elkaar overlopen. Ik denk "ik moet naar rechts, check" dus ik sorteer mooi voor, maar wist niet dat ik vanaf die baan daarna niet meer kon voorsorteren naar links voor de volgende kruising. Ik zat dus in de verkeerde baan. Nou goed, geen ramp, want je moet het zelf oplossen. Ik dus een 1180 graden bocht daarna. Niet een ideale plek maar het kon opzich.. laat ik de auto afslaan. Vraag me niet wat ik deed maar het ging compleet mis. Verder eigenlijk nergens problemen gehad. Misschien zou ik op die ene faal na wel goed genoeg geweest zijn om het examen te halen. Laten we het hopen.
Fijn dat het toch goed ging! Clusteropdrachten zijn ook best lastig hoor,ben ze ook vaak weer vergeten na ik het terrein van het CBR heb verlaten.Wat bij mij nog weleens helpt is herhalen.Dus als je instructeur een clusteropdracht geeft,even nazeggen.Zelfstandig rijden is een van de lastigste onderdelen,maar ook dat krijg je ineens vanzelf onder de knie.Netals vooruit denken en kijkenquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:16 schreef Butterfly91 het volgende:
Vanochtend rijles gehad en ging best goed, wel een paar kleine foutjes, maar ik was niet zo aan het prutsen als de vorige keer.
Dit keer moest ik een clusteropdracht doen, ik was al helemaal blij dat ik al die dingen onthield zonder het een keer extra te hoeven vragen. En dit keer ging het zelfstandig rijden ook stukke beter dan de vorige keer. Ook voor het eerst fileparkeren gedaan. Dat ging eigenlijk best goed, beter dan straatjekeren. Dat lukt nog steeds niet helemaal vlekkeloos.
Ah jôh, geen probleem.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:53 schreef Purdey het volgende:
Sorry Nero,wist niet dat ook jij een gooi gaat doen in juli,dus bij deze:
[..]
Nou ik had best hard geleerd hoor. Ik denk echt dat de laatste vraag mij heeft laten zakkenquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:55 schreef twiFight het volgende:
au. heb je achteraf het idee dat je wel genoeg geleerd had? Vaak hoor je achteraf van veel mensen toch iets van "jah eigenlijk had ik ook helemaal niet zo goed geleerd".
Je mag een motor niet warm laten draaien voor je wegrijdtquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:58 schreef Dubish het volgende:
[..]
Nou ik had best hard geleerd hoor. Ik denk echt dat de laatste vraag mij heeft laten zakken![]()
Hoe bespaar je meer brandstof?
1. Cruisecontrol gebruiken.
2. Motor warm laten draaien voordat je wegrijd.
Ik had 2.. maar is denk ik toch cruise control
Oei, ik weet hoe dat voeltquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:53 schreef Dubish het volgende:
Gezakt voor theorieexamen1fout teveel.. omg..
Zuur man! Vooral 1 fout maakt een groot verschil ipv 5 fouten of iets in die richting. Succes de volgende keerquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:53 schreef Dubish het volgende:
Gezakt voor theorieexamen1fout teveel.. omg..
En ik dan?quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:53 schreef Purdey het volgende:
Sorry Nero,wist niet dat ook jij een gooi gaat doen in juli,dus bij deze:
22-6: Agapimou
09-7: Nero22
Jacobras,sorry man! Wist niet dat je al af ging rijden,of wel,maar wa het vergeten..Sorryquote:Op donderdag 27 mei 2010 16:05 schreef jacobras het volgende:
[..]
En ik dan?
Ik ga 4 juni (volgende week vrijdag al) afrijden.
Vol weekend met stage -.- wou nog naar Poema zaterdag maar dat gaat niet meer door, iets te druk en zou niet verstandig zijn! Veel examens die kort op elkaar volgen trouwens! Topic gaat straks inderdaad hardquote:Op donderdag 27 mei 2010 09:53 schreef Purdey het volgende:
@House: Zo,dat worden drukke dagen danRustig aan doen het weekend,en zorgen dat je goed uit rust!
Dan mag ik er ook nog wel bij. 14-06, om 8 uur 's ochtends.quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:12 schreef Purdey het volgende:
[..]
Jacobras,sorry man! Wist niet dat je al af ging rijden,of wel,maar wa het vergeten..Sorry![]()
04-06 Jacobras
15-06: KimPossible
16-06: 08gnoT
Vanaf 14-06: Cherrylips
210-6: Purdey
22-06: Agapimou
09-07: Nero22
Weer een veelposter,dat topic kan dadelijk echt dicht![]()
Haha,tuurlijk lief.Ook jij mag er nog bijquote:Op donderdag 27 mei 2010 17:09 schreef Eix het volgende:
[..]
Dan mag ik er ook nog wel bij. 14-06, om 8 uur 's ochtends.![]()
Er zitten wel zeikers bij het CBR hoor, maar het gaat erom dat ze moeten vinden dat jij veilig en zelfstandig kan rijden. Ingrijpen doen ze meestal pas op het laatste moment als het echt nodig is en je zelf te laat bent. Alleen is het is zo jammer dat je op 1 moment zakt en het allemaal weer veel geld kost.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:17 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Zijn we nou allemaal zulke slechte bestuurders of zijn het gewoon gefrustreerde mensenhaters bij het CBR?
De instructeur was ook tevreden. Ze zei dat ik alles steeds meer onder de knie begon te krijgen en ook steeds zelfstandiger wordt, dus niet dat zij aangeeft wat er moet gebeuren. Alleen ben ik soms wat te gehaast, maar dat heb ik met alles dus dat moet er nog even uitquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:27 schreef Purdey het volgende:
[..]
Fijn dat het toch goed ging! Clusteropdrachten zijn ook best lastig hoor,ben ze ook vaak weer vergeten na ik het terrein van het CBR heb verlaten.Wat bij mij nog weleens helpt is herhalen.Dus als je instructeur een clusteropdracht geeft,even nazeggen.Zelfstandig rijden is een van de lastigste onderdelen,maar ook dat krijg je ineens vanzelf onder de knie.Netals vooruit denken en kijken
quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:42 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Een vriend van mij rijd super goed maar was gezakt omdat CBR vond dat hij wel even voor een vrachtwagen de weg had over kunnen steken, maar hij wou veilig even wachten en nu moet hij binnenkort weer op .
Ja dat dacht ik ook al.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:17 schreef Purdey het volgende:
[..]
Je mag een motor niet warm laten draaien voor je wegrijdtHet is de bedoeling dat je start,en rustig wegrijdt
Doorstroming van verkeer is dan niet goedquote:Op donderdag 27 mei 2010 21:30 schreef jacobras het volgende:
[..]
Dat slaat echt nergens op! Even wachten voor een vrachtwagen, wat maakt dat nou uit?! Beter dat stukje veiligheid dan dat je overal voor langs schiet...
Maar daar kun je dus blijkbaar ook op zakken... Ik had met mijn tussentijdse toets ook het commentaar dat ik te lang stond te wachten (of, in zijn woorden: "wortelschieten" :p). bij een bepaalde plek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |