abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 mei 2010 @ 17:09:21 #91
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_81976938
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 16:12 schreef Purdey het volgende:

[..]

Jacobras,sorry man! Wist niet dat je al af ging rijden,of wel,maar wa het vergeten..Sorry

01-06: House_is_a_Feeling
04-06 Jacobras
15-06: KimPossible
16-06: 08gnoT
Vanaf 14-06: Cherrylips
210-6: Purdey
22-06: Agapimou
09-07: Nero22

Weer een veelposter,dat topic kan dadelijk echt dicht
Dan mag ik er ook nog wel bij. 14-06, om 8 uur 's ochtends.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 27 mei 2010 @ 18:31:36 #92
251095 Purdey
Better off alone..
pi_81980090
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 17:09 schreef Eix het volgende:

[..]

Dan mag ik er ook nog wel bij. 14-06, om 8 uur 's ochtends.
Haha,tuurlijk lief.Ook jij mag er nog bij Ik kom nog eens met een lijstje,ik heb er meteen een dagtaak aan om gedupeerde vergeten examen kandidaten toe te voegen

04-06 Jacobras
14-06: Eix
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  donderdag 27 mei 2010 @ 20:08:30 #93
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_81984341
Dubish, wat vervelend! Maar met maar één fout te veel komt het de volgende keer zeker goed! Wanneer ga je weer op?

Ik mag morgenochtend om half 10 rijden. Pressure is high. Ik reed vorige week zo goed en dan trek ik het echt niet als ik 'wééér terugval, vaak meegemaakt. Maar dat maakt de druk alleen hoger, haha. Pf. Valdispert
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_81984786
Zijn we nou allemaal zulke slechte bestuurders of zijn het gewoon gefrustreerde mensenhaters bij het CBR?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  donderdag 27 mei 2010 @ 20:42:29 #95
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81986280
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:17 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Zijn we nou allemaal zulke slechte bestuurders of zijn het gewoon gefrustreerde mensenhaters bij het CBR?
Er zitten wel zeikers bij het CBR hoor, maar het gaat erom dat ze moeten vinden dat jij veilig en zelfstandig kan rijden. Ingrijpen doen ze meestal pas op het laatste moment als het echt nodig is en je zelf te laat bent. Alleen is het is zo jammer dat je op 1 moment zakt en het allemaal weer veel geld kost.

Een vriend van mij rijd super goed maar was gezakt omdat CBR vond dat hij wel even voor een vrachtwagen de weg had over kunnen steken, maar hij wou veilig even wachten en nu moet hij binnenkort weer op .

Ik wens je ieder geval veel succes,
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_81986760
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 14:27 schreef Purdey het volgende:

[..]

Fijn dat het toch goed ging! Clusteropdrachten zijn ook best lastig hoor,ben ze ook vaak weer vergeten na ik het terrein van het CBR heb verlaten.Wat bij mij nog weleens helpt is herhalen.Dus als je instructeur een clusteropdracht geeft,even nazeggen.Zelfstandig rijden is een van de lastigste onderdelen,maar ook dat krijg je ineens vanzelf onder de knie.Netals vooruit denken en kijken
De instructeur was ook tevreden. Ze zei dat ik alles steeds meer onder de knie begon te krijgen en ook steeds zelfstandiger wordt, dus niet dat zij aangeeft wat er moet gebeuren. Alleen ben ik soms wat te gehaast, maar dat heb ik met alles dus dat moet er nog even uit .
  donderdag 27 mei 2010 @ 21:30:35 #97
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_81990415
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:42 schreef Joosterd het volgende:

[..]

Een vriend van mij rijd super goed maar was gezakt omdat CBR vond dat hij wel even voor een vrachtwagen de weg had over kunnen steken, maar hij wou veilig even wachten en nu moet hij binnenkort weer op .
Dat slaat echt nergens op! Even wachten voor een vrachtwagen, wat maakt dat nou uit?! Beter dat stukje veiligheid dan dat je overal voor langs schiet...

Maar daar kun je dus blijkbaar ook op zakken... Ik had met mijn tussentijdse toets ook het commentaar dat ik te lang stond te wachten (of, in zijn woorden: "wortelschieten" :p). bij een bepaalde plek.
pi_81991602
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 15:17 schreef Purdey het volgende:

[..]

Je mag een motor niet warm laten draaien voor je wegrijdt Het is de bedoeling dat je start,en rustig wegrijdt
Ja dat dacht ik ook al.

@Jac0bus Ik weet niet wanneer ik weer examen ga doen, heb net even gekeken maar de cbr van Amsterdam zit vol tot 13juni!! , ik ga elke dag kijken, misschien dat iemand annuleert en ik "zijn" plaats kan innemen..

@house_is_a_feeling Ja precies! Als ik 10fouten had zou ik gewoon harder moeten leren, maar 1fout! dat is echt zuur.

@twiFight Ik dacht later ook dat het cruisecontrol moest zijn, maar was al te laat om het te wijzigen.. Voor de rest ging het eigenlijk goed, ik kan helaas niet kijken welke vraag ik precies fout had..

@Kimpossible Ik hoop het dat ik volgende keer slaag , maar ik weet nog niet wanneer ik weer ga, Amsterdam CBR zit vol tot 13juni..

[ Bericht 12% gewijzigd door Dubish op 27-05-2010 21:46:11 ]
  donderdag 27 mei 2010 @ 21:57:05 #99
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81993326
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 21:30 schreef jacobras het volgende:

[..]

Dat slaat echt nergens op! Even wachten voor een vrachtwagen, wat maakt dat nou uit?! Beter dat stukje veiligheid dan dat je overal voor langs schiet...

Maar daar kun je dus blijkbaar ook op zakken... Ik had met mijn tussentijdse toets ook het commentaar dat ik te lang stond te wachten (of, in zijn woorden: "wortelschieten" :p). bij een bepaalde plek.
Doorstroming van verkeer is dan niet goed
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
  donderdag 27 mei 2010 @ 23:08:24 #100
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_82000093
Als uiteindelijk iedereen hier slaagt, dan maken we er gewoon een autorijtopic ervan
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_82008323
Nou, ik kan over een half uur eindelijk m'n rbw ophalen.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 09:52:07 #102
251095 Purdey
Better off alone..
pi_82009994
@House: Ik moet eerlijk zeggen dat hier in Rotterdam best toffe examinatoren rondlopen.Die ik had met mn TTT was sowieso wel relaxed,praatte alleen ontzettend véél en kwam daardoor over enthousiast over.Maar beter dat dan een chagerijnige man/vrouw die overal kritiek op heeft.Mijn instructeur wees ook laatst op een oudere man die ontzettend goed schijnt te zijn.Ziet zelfs nog heel veel foutjes over het hoofd

@Monsterd: Vind ik een heul goed plan!

@KimPossible: Jij mag over tien minuutjes dus weer Ik vanmiddag om 14:50 en ook ik knijp 'm een beetje.Zelfde gevoel als jij.Afgelopen dinsdag reed ik zo goed,kan alleen maar weer terugvallen.Aanstaande zondag rij ik precies een halfjaar.Een jubileum dus vandaag

Op de doorstroming van het verkeer wordt bij mij ook veel gehamerd.Dat ik moet voorsorteren,of de auto op een dusdanige plek neerzet dat het niet hindert.Dat als de rechterbaan op de snelweg niet doorrijdt,ik in het midden moet gaan rijden..enz enz
pi_82010970
zojuist vrijstelling behaald voor examen, aardige meener als examinator

belangrijkste verbeterpunt: goed vooruit kijken en plannen wat je wilt gaan doen en dus ook vroeg al gaan kijken wat er aan komt
lama
  vrijdag 28 mei 2010 @ 11:05:53 #104
251095 Purdey
Better off alone..
pi_82012312
Om ook even in te haken op het zakken bij de vrachtwagen,ik herken het wel.Soms moet ik een kruispunt/weg oversteken,en dan wacht ik,terwijl ik dan te horen krijg 'Je had nog makkelijk voor die auto gekunt hoor!' En de keer erna,als ik brutaal wil zijn en de doorstroming wil behouden en doorrij,wordt er ineens op de rem getrapt onder het mom 'Dat ga je niet redden!'
Als je alleen rijdt,maak je zelf die beslissing.Maar nu rij je nog samen.En zeker als je tegen je examen aan zit,en zelf de auto onder controle hebt is dat bloedirritant.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 11:37:43 #105
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_82013567
een opaatje . Ik reed op een voorrangsweg, hij kwam van rechts maar reed door het kruispunt op. Nou prima, niet netjes, maar ik rem af (50 km weg). En toen ik ongeveer 35 reed, staat hij ongeveer met zijn achterwielen nog net voor de haaientanden en gaat ineens stil staan. Mijn redenering; hij ziet nu dat ik er aan kom, weet dat ik voorrang heb en verleent dit alsnog. Ik rijd dus rustig door; GAAT DIE AAP INEENS WEER RIJDEN! Pfff. Ik moest zó hard op de rem; met instructeur, dat de abs inkickte . Was weer een hele ervaring, haha.

Verder ging de les prima, ik moet alleen nog letten op 'sneller kijken', ik blijf te veel hangen als ik 1 kant op kijk zeg maar.

Volgende week mag ik weer om 11 uur op vrijdag. En dan nog 2/3 lesjes en dan afrijden
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:02:27 #106
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_82014730
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 11:37 schreef Kimpossible het volgende:
een opaatje . Ik reed op een voorrangsweg, hij kwam van rechts maar reed door het kruispunt op. Nou prima, niet netjes, maar ik rem af (50 km weg). En toen ik ongeveer 35 reed, staat hij ongeveer met zijn achterwielen nog net voor de haaientanden en gaat ineens stil staan. Mijn redenering; hij ziet nu dat ik er aan kom, weet dat ik voorrang heb en verleent dit alsnog. Ik rijd dus rustig door; GAAT DIE AAP INEENS WEER RIJDEN! Pfff. Ik moest zó hard op de rem; met instructeur, dat de abs inkickte . Was weer een hele ervaring, haha.

Verder ging de les prima, ik moet alleen nog letten op 'sneller kijken', ik blijf te veel hangen als ik 1 kant op kijk zeg maar.

Volgende week mag ik weer om 11 uur op vrijdag. En dan nog 2/3 lesjes en dan afrijden
Echt bloed irritant dat soort bestuurders. Daar kun je totaal niet van op(a)an
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_82016755
gisteren weer gelest na 2 weekjes. het begin was even wennen weer, met zn 3 rotondes willen doen enzo. snel weer afgeleerd. spiegelen en kijken ging veel beter maar het kijken ging op voorrangswegen ten koste van de snelheid.

ik reed trouwens voor een lesauto van van buren in zwolle. geloof dat er hier iemand daar lest en volgende week dinsdag af moet rijden?

dinsdagmiddag weer lessen!
  vrijdag 28 mei 2010 @ 13:23:12 #108
251095 Purdey
Better off alone..
pi_82017974
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:49 schreef Hitomi het volgende:
gisteren weer gelest na 2 weekjes. het begin was even wennen weer, met zn 3 rotondes willen doen enzo. snel weer afgeleerd. spiegelen en kijken ging veel beter maar het kijken ging op voorrangswegen ten koste van de snelheid.

ik reed trouwens voor een lesauto van van buren in zwolle. geloof dat er hier iemand daar lest en volgende week dinsdag af moet rijden?

dinsdagmiddag weer lessen!
House rijdt daar toch?
  vrijdag 28 mei 2010 @ 14:08:41 #109
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_82020148
purdey, succes straks!
pi_82026555
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 13:23 schreef Purdey het volgende:

[..]

House rijdt daar toch?
Geloof het wel ja, zat mobiel dus kon het even niet checken Zou grappig zijn als het house nog was ook xD
  vrijdag 28 mei 2010 @ 17:15:03 #111
251095 Purdey
Better off alone..
pi_82028778
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 14:08 schreef Kimpossible het volgende:
purdey, succes straks!
Ik heb gewoon constant vást gestaan vandaag De enige beweging die ik heb gemaakt was met mn linkervoet het opkomen van de auto in zn 1,om nog even door te schakelen naar 2 en dan weer stil
Weinig fouten gemaakt dus ook Halverwege zijn de ergens langs de kant maar iets gaan drinken,onder het mom van 'Quality time'.

En nog een slightly change of plans,een jongen kwam erachter dat hij de 17e juni schoolexamens had en dat hij dus geen examen kan rijden.Dus instructeur zei ineens 'Oh,die zit toevallig naast me.Ik ga het even overleggen.' Rapapapapapaaaaa: Mijn examendatum is verplaatst naar 17 juni om 10:45
Dus vier daagjes eerder En mijn perfecte datum gaat naar mister schoolexamen..Ben benieuwd!
  vrijdag 28 mei 2010 @ 18:32:18 #112
251095 Purdey
Better off alone..
pi_82032010
Wat ik me net ineens bedenk,17 juni was gister over drie weken.Teminste,m'n pa zegt dat net
Ik begin 'm ineens te knijpen,dat is al bijna
  vrijdag 28 mei 2010 @ 18:40:28 #113
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_82032311
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:32 schreef Purdey het volgende:
Wat ik me net ineens bedenk,17 juni was gister over drie weken.Teminste,m'n pa zegt dat net
Ik begin 'm ineens te knijpen,dat is al bijna
komt goed joh! Is toch juist alleen maar prettiger, je gaat die paar dagen eerder toch geen reuze vooruitgang meer boeken. Het zit nu waarschijnlijk ook wel op het juiste niveau, maar het moet denk ik alleen wat zekerder eruit komen?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  vrijdag 28 mei 2010 @ 18:43:32 #114
251095 Purdey
Better off alone..
pi_82032396
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:40 schreef monsterd. het volgende:

[..]

komt goed joh! Is toch juist alleen maar prettiger, je gaat die paar dagen eerder toch geen reuze vooruitgang meer boeken. Het zit nu waarschijnlijk ook wel op het juiste niveau, maar het moet denk ik alleen wat zekerder eruit komen?
Het is wel vier hele dagen eerder Maar op een of andere manier klonk 21 juni nog veul verder weg
Het overviel me een beetje,maar gek genoeg dacht ik meteen 'Goed!' Maar nu mn pa zei 'Lekker hé,dat is al over drie weken!' klonk het wel heel dichtbij ineens Ben blij dat ik uit de auto ben,had waarschijnlijk niet eens meer geweten hoe ik moest schakelen meteen
  vrijdag 28 mei 2010 @ 19:24:39 #115
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_82034090
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:43 schreef Purdey het volgende:

[..]

Het is wel vier hele dagen eerder Maar op een of andere manier klonk 21 juni nog veul verder weg
Het overviel me een beetje,maar gek genoeg dacht ik meteen 'Goed!' Maar nu mn pa zei 'Lekker hé,dat is al over drie weken!' klonk het wel heel dichtbij ineens Ben blij dat ik uit de auto ben,had waarschijnlijk niet eens meer geweten hoe ik moest schakelen meteen
Naja de 21e is wel zo n datum waarop de kans groot is dat mensen dan net op vkaantie gaan. dus 17e is soweiso op dat gebied denk ik al fijner!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  vrijdag 28 mei 2010 @ 19:33:31 #116
251095 Purdey
Better off alone..
pi_82034512
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 19:24 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Naja de 21e is wel zo n datum waarop de kans groot is dat mensen dan net op vkaantie gaan. dus 17e is soweiso op dat gebied denk ik al fijner!
Dat is ook wel weer waar De tijd is ook gewoon mooi.Het is alleen zo definitief En dat was het sowieso al,maar dan 4 daagjes later.Ik ben een paniekbeest,geef ik eerlijk toe
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:14:16 #117
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_82036057
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 19:33 schreef Purdey het volgende:

[..]

Dat is ook wel weer waar De tijd is ook gewoon mooi.Het is alleen zo definitief En dat was het sowieso al,maar dan 4 daagjes later.Ik ben een paniekbeest,geef ik eerlijk toe
Hahah, herken het wel! maarja ik heb het ook gehaald. jij kunt het ook vast wel
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:16:57 #118
251095 Purdey
Better off alone..
pi_82036176
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:14 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Hahah, herken het wel! maarja ik heb het ook gehaald. jij kunt het ook vast wel
Jawel,ik geloof in mezelf! Reed vanmiddag iig goed,voor zover er te rijden viel
Wel per ongeluk mn instructeur nog de stuipen op het lijf gejaagd.We hadden geparkeerd voor een winkeltje waar hij altijd drankjes haalt voor ons,maar toen hij weg was,vond ik dat de auto best scheef stond.En toen ben ik,zonder erover na te denken de auto recht gaan steken Instructeur kwam terug en zei verschrikt 'Die auto stond daarnet toch heel anders? En twee vakken terug ook ' Hilarisch,zijn gezicht op dat moment was de hele rijles al waard
pi_82041728
Ben een tijdje hier niet meer geweest. Gefeliciteerd iedereen die geslaagd is en voor de gezakten; volgende keer beter
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:31 schreef Purdey het volgende:
04-06 Jacobras
14-06: Eix
Wow, veel mensen die in juni moeten afrijden! Komt er nog wel een nieuwe lichting mensen die veel gaan posten hier?
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 17:15 schreef Purdey het volgende:
Rapapapapapaaaaa: Mijn examendatum is verplaatst naar 17 juni om 10:45
Spannend! Dan heb je nóg eerder je rijbewijs!

Ik vind het zo raar dat ik mijn rijbewijs al bijna 2 maanden heb, terwijl ik nog steeds niet goed rij. Het is echt héérlijk als je in de auto kan stappen om ergens heen te gaan. Het wordt allemaal zo vanzelfsprekend.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 22:04:37 #120
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_82041932
Ik ben hier ook al aardig zenuwachtig als ik eraan denk dat ik volgende week vrijdag mag afrijden . Vanochtend weer uurtje rijles gehad, slordige les helaas. Instructeur dacht grappig te zijn door niet te zeggen (= rechtdoor rijden) als er een verboden-in-te-rijden-bord staat, terwijl hij weet dat ik die dingen onbewust negeer :p.

Verder reed ik op de snelweg, rechterbaan, met een vrachtwagen voor me. Die vrachtwagen wilde ik inhalen, maar werd al ingehaald door een andere vrachtwagen (weg zicht ). Dus ik bleef rechts wachten tot ik kon inhalen, maar toen kwam er een hele kudde auto's mij voorbij, inhalen ging dus niet door. Had beter gewoon achter die vrachtwagen aan in kunnen halen, je hebt daar toch geen tegenliggers .

Verder bijna een vluchtheuvel geramd!! Kom daar aanrijden, moest naar rechts (vanaf 80km/h weg). Ging wat te hard door de bocht, maar keek netjes over schouder rechts. Toen ik weer voor me keek zag ik dat ik bijna op de vluchtheuvel zat, instructeur zag het ook pas en ik zag z'n voet naar de rem stormen, maar ik stuurde al in een reflex bij (jay, sneller dan de instructeur, owned! ). [sub]Kreeg trouwens aan het eind een korte preek over mijn leeftijd, iets met risicodoelgroep en iets met "meeste ongevallen eenzijdig" :p.

Oh ja, verder nog op de snelweg, wilde vrachtwagen die rechts reed inhalen. Ik reed links. Vrachtwagen ging opeens richting naar links aangeven, en ik reed evengoed door... Klein miniremingreepje van instructeur, al had ik zelf ook wel geremd uiteindelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')