Toch niet Traffic Explorer he?! Dat is echt een rampenprogramma. Gebruiksvriendelijkheid van 0,0. Zo werkt het door de brakke beveiliging niet op 64 bit systemen en heb je bovendien continu internet nodig om uberhaupt het programma te mogen starten. Vervolgens kom je in een programma waar totaal GEEN rode draad inzit en je maar op wat random onderwerpen moet klikken om wat te leren en ALLE filmjes een NIET OVER TE SLAAN introductie hebben van het bedrijf waar ik VERDOMME HET PRODUCT AL VAN GEKOCHT HEB. Wat een hoerenprogramma is dat.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:11 schreef TheGloaming het volgende:
Afgelopen vrijdag gereden. Gisteren ook weer gereden en morgen ook weer. Gaat hard zo![]()
Het kijken en situaties inschatten blijft lastig. Wel ga ik ook over 3 weken m'n theorie doen (10 mei). Heb er al redelijk voor geleerd. Ik leer op de pc door middel van een programma (iets met traffic). Opzich werkt dit vrij goed en wordt netjes de voortgang per onderdeel bijgehouden. De 50 oefenexamens die erin zitten helpen ook veel en volgens mij kloppen deze redelijk met wat ik ongeveer qua vragen kan verwachten bij het theorie examen.
De meeste vragen in de oefentoetsen hebben betrekking op logisch nadenken en veel minder op echte kennis. Toch is het me nog niet gelukt om te "slagen" voor een oefenexamen. Heb altijd net 1 vraag teveel fout bij de theorie vragen. Gevarenherkenning gaat me wel lukken dat is vrij makkelijk vind ik zelf![]()
k heb hier met de VEKA BEST dvds en een ANWB dvd geoefendquote:Op dinsdag 20 april 2010 17:45 schreef twiFight het volgende:
[..]
Toch niet Traffic Explorer he?! Dat is echt een rampenprogramma. Gebruiksvriendelijkheid van 0,0. Zo werkt het door de brakke beveiliging niet op 64 bit systemen en heb je bovendien continu internet nodig om uberhaupt het programma te mogen starten. Vervolgens kom je in een programma waar totaal GEEN rode draad inzit en je maar op wat random onderwerpen moet klikken om wat te leren en ALLE filmjes een NIET OVER TE SLAAN introductie hebben van het bedrijf waar ik VERDOMME HET PRODUCT AL VAN GEKOCHT HEB. Wat een hoerenprogramma is dat.
Ik vond de vragen die je kreeg erg makkelijk (1 foutquote:Op dinsdag 20 april 2010 12:44 schreef onderjas het volgende:
Ik moet dus donderdag op voor mijn theorie examen. Heb best veel geoefend en met een beetje geluk haal ik het ook (eerste keer). Iemand goeie tips, kut vragen die je niet verwachtte of vragen die heel veel mensen fout hadden.
DutchErrorist is maar een schijt trollquote:Op dinsdag 20 april 2010 18:42 schreef Purdey het volgende:
Mijn excuses voor het overbodig openen van topic 130,en vooral mijn nederigste excuses aan DutchErrorist.Gelukkig maak jij natuurlijk nooit fouten..
Je moet het als tips zien wat hij tegen jou zegt. Uiteindelijk moet je ook op eigen initiatief kunnen parkeren. Bij je TTT en bij je examen helpen je examinators jou echt niet. Je moet het helemaal zelf uitzoeken. Dus niet boos worden op je instructeur of op jezelfquote:Op dinsdag 20 april 2010 16:21 schreef Purdey het volgende:
Net weer terug van lessen.Druk op de weg,en aardig zitten kloten![]()
Instructeur zei dat we in ging parkeren,en toen ik vroeg hoe en waar zei hij 'Nou,dat mag je zelf bepalen..' En dan doe ik het op eigen initatief,en dan 'Ja,misschien had je het beter zo en zo kunnen doen..'
Grmbl Grmbl
Gefeliciteerdquote:Op maandag 19 april 2010 13:21 schreef Spelvout het volgende:
Vanmorgen om 8 uur examen gehad. En geslaagd!(eerste keer uiteraard
)
Heb denk ik intotaal zo'n 30 lessen gehad van 1.5uur
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 20 april 2010 14:10 schreef Balenciaga. het volgende:
Ik had net dus mijn ttt.. En ben geslaagd![]()
Gefeliciteerd!!!quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:24 schreef Balenciaga. het volgende:
Ah nu staat mn blije berichtje over mijn ttt er niet meer in![]()
Hierbij dus even opnieuw:
Ik had net dus mijn ttt.. En ben geslaagd
Ben blijjjjjjj
Ja dus wel traffic explorerquote:Op dinsdag 20 april 2010 17:45 schreef twiFight het volgende:
[..]
Toch niet Traffic Explorer he?! Dat is echt een rampenprogramma. Gebruiksvriendelijkheid van 0,0. Zo werkt het door de brakke beveiliging niet op 64 bit systemen en heb je bovendien continu internet nodig om uberhaupt het programma te mogen starten. Vervolgens kom je in een programma waar totaal GEEN rode draad inzit en je maar op wat random onderwerpen moet klikken om wat te leren en ALLE filmjes een NIET OVER TE SLAAN introductie hebben van het bedrijf waar ik VERDOMME HET PRODUCT AL VAN GEKOCHT HEB. Wat een hoerenprogramma is dat.
Weet ik ook wel,maar soms maakt ie het onnodig moeilijk (Ja,of ik natuurlijk..).Even een lijstje gemaakt gisteravond in bed aangezien ik van pure frustratie toch niet kon slapen:quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:15 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Je moet het als tips zien wat hij tegen jou zegt. Uiteindelijk moet je ook op eigen initiatief kunnen parkeren. Bij je TTT en bij je examen helpen je examinators jou echt niet. Je moet het helemaal zelf uitzoeken. Dus niet boos worden op je instructeur of op jezelf
Oeh dat is best een dure grap geloof ik! Gelukkig ben je nog in de leer,en ga je daar nu waarschijnlijk veel beter op lettenquote:Op woensdag 21 april 2010 10:45 schreef jacobras het volgende:
Als ik vanochtend zonder instructeur gereden had, had ik een dure fout gemaakt. Ik rij op 80 km/h weg, reed ongeveer 85/86. Zie in de verte politiebusje staan (stonden te laseren), maar dacht dat er niets aan de hand was. Instructeur zegt opeens "rem eens af", dus ik doe dat, moest ik nog verder remmen tot wel 40 reden. Vraagt ie of ik het (tijdelijk geplaatste) 50 km/h bord had gezien (ze waren daar bij het fietspad met de bomen bezig). Oeps, >30 km/h te hard lijkt me niet goedkoop
![]()
.
Mwa, ben er niet zo tevreden overquote:Op woensdag 21 april 2010 10:52 schreef Purdey het volgende:
[..]
Oeh dat is best een dure grap geloof ik! Gelukkig ben je nog in de leer,en ga je daar nu waarschijnlijk veel beter op lettenGing het voor de rest goed vandaag?
Dus als ik het goed begrijp reed je te ver door, de stoeprand op?quote:Op woensdag 21 april 2010 11:25 schreef jacobras het volgende:
[..]
Mwa, ben er niet zo tevreden over. Keeropdracht, dus ik reed achteruit een inrit in (tenminste, dat was de bedoeling) nam de stoep mee, toen ik wegreed viel de auto een halve meter ofzo naar beneden (zo voelde 't iig
).
Moest bij een carpool parkeerplaats inparkeren, tussen een normale auto en een kleine gele auto. Was me niet opgevallen dat die gele zo klein was, ging dus over de stoep. Voordat ik remde had de instructeur al geremd, gelukkig maar! Keek achter me, liep steil naar beneden af in een weiland. Had er zo de auto op de kop kunnen krijgen![]()
Snelweg ging op zich wel goed, moet beter kijken. Teller staat nu op 15,5 uur.
Niet zo blij mee, vrijdag gelukkig weer les.
Dat had ik tijdens mijn tttquote:Op woensdag 21 april 2010 11:25 schreef jacobras het volgende:
[..]
Mwa, ben er niet zo tevreden over. Keeropdracht, dus ik reed achteruit een inrit in (tenminste, dat was de bedoeling) nam de stoep mee, toen ik wegreed viel de auto een halve meter ofzo naar beneden (zo voelde 't iig
).
Van dat dure geintje weet ik ook alles van.Ik begon met een pakket met examen voor 1195,- en ik dacht 'Nou,dat valt mee!' Maar daar zijn nog dusdanig veel lessen bijgekomen dat ik binnenkort op zoek moet naar een heul lucratief bijbaantjequote:Op woensdag 21 april 2010 13:15 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Jullie posten snel! Damn!Geslaagden gefeliciteerd!
Ik mag nog wel even wachten tot m'n lessen, begint een aardig duur geintje te worden onderhand. 5 Lessen en 1 examen te gaan, voor de derde keer zucht.
Als ik zo lees wat er fout ging, moet je verder vooruit kijken. En dat is ook het kutste wat je moet leren. En ik kan het ook nog steeds niet goed (op tomtom rijden en denken dat je afslag nog verder is, maar dan blijkt ie voor je neus te zijn (ben toen keihard gaan remmen (niemand reed achter mij))quote:Op woensdag 21 april 2010 09:55 schreef Purdey het volgende:
[..]
Weet ik ook wel,maar soms maakt ie het onnodig moeilijk (Ja,of ik natuurlijk..).Even een lijstje gemaakt gisteravond in bed aangezien ik van pure frustratie toch niet kon slapen:
Wat ging er fout?
-Bijna een straat ingereden met een inrijverbod
-Op de snelweg per ongeluk links blijven rijden
-Veel te snel door een scherpe bocht heen gegaan
-Bijna gaan spookrijden bij links afslaan (vond die haaientanden al zo vreemd staan)
-Niet op borden gelet,bijna de verkeerde afslag genomen
-Te weinig gekeken bij bijz. verrichtingen
-Voorrang verleend aan iemand die haaientanden had
Wat ging er goed?
-Ik wist dat ik op een kruispunt voorrang had,en reed dus ook soepel door,waar ik zowaar zelfs een compliment voor kreeg..
En dat allemaal in 1 uur en 40 minuten tijd.Er zijn dagen dat ik m'n instructeur niet eens meer aan durf te kijken,gister was zo'n dag
Ik ben blij dat mijn ouders het betaald hebben, want het kostte bijna 2700 euro(!). Ik voel me nu best wel schuldigquote:Op woensdag 21 april 2010 13:36 schreef Purdey het volgende:
[..]
Van dat dure geintje weet ik ook alles van.Ik begon met een pakket met examen voor 1195,- en ik dacht 'Nou,dat valt mee!' Maar daar zijn nog dusdanig veel lessen bijgekomen dat ik binnenkort op zoek moet naar een heul lucratief bijbaantje
Over dat vooruit kijken krijg ik inderdaad klachten,en daar ben ik ook niet zo goed in indd.Het stomme is,als ik thuis ben,voordat ik ga rijden heb ik steeds een ontzettend goed gevoel.En als ik dan eenmaal rijd,en er gaat iets mis,blijf ik het verkeerd doen.Misschien zou mn instructeur ook weleens iets meer moeten complimenteren als ik iets wel goed doe.Ik heb morgen nog een dubbele les voor mn TTT en ik wil in elk geval het parkeren/keren nog doornemen.Fileparkeren kan ik wel (Alhoewel ik niet altijd goed uit kom) maar haaks parkeren daar twijfel ik over die lijnen.Ik moet het vak waar ik wil gaan staan nemen,en dan twee lijnen verder tellen,en daar moet ik gelijk staan met een knopje wat aan zijn deur zit.quote:Op woensdag 21 april 2010 15:02 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Als ik zo lees wat er fout ging, moet je verder vooruit kijken. En dat is ook het kutste wat je moet leren. En ik kan het ook nog steeds niet goed (op tomtom rijden en denken dat je afslag nog verder is, maar dan blijkt ie voor je neus te zijn (ben toen keihard gaan remmen (niemand reed achter mij))).
Ik heb wel eens anderhalf uur en twee uur rijles gehad en toen heb ik véél meer dingen fout gedaan en véél grotere fouten gemaakt. Bij 35 uur werd het aantal fouten gelukkig steeds minder.
En ik denk dat er wel meer dingen goed zijn gegaan tijdens je les, anders was het foutenlijstje veel langer geweest! Je instructeur zegt niet altijd wat er goed ging.
[..]
Ik ben blij dat mijn ouders het betaald hebben, want het kostte bijna 2700 euro(!). Ik voel me nu best wel schuldig
Daarvoor kreeg ik:
- 49,5 uur rijles
- 1 theorie-examen
- theorieboekje
- 1 praktijkexamen
- TTT
- mijn roze pasje
Ik reed bij een dure (maar goede) rijschool (hoog slagingspercentage) en ik ben voor alles in 1 keer geslaagd. Die prijzen zijn gewoon belachelijk. Als ik gezakt was, dan kwam er nog eens 400 euro bovenop.
Bedoel je bij het keren of het parkeren?quote:Op woensdag 21 april 2010 11:54 schreef classpc het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp reed je te ver door, de stoeprand op?
Dan kun je hem misschien beter wat rustig laten uitrollen met de koppeling ingetrapt zodat 'ie rustig tegen de stoeprand aanrolt. Als je instructeur daar geen problemen mee heeft tenminste
Wat fijn dat je les zo goed ging! Wanneer is je examen? (ik vergeet altijd wie wat wanneer heeftquote:Op woensdag 21 april 2010 16:27 schreef twiFight het volgende:
Nou, ik heb zowaar het eerste echte compliment van mijn instructeur gekregen. We deden net zoals de laatste paar lessen al een soort officieuse TTT. Dan doet hij net alsof hij examinator is, alleen dan wat minder serieus en tussendoor zegt hij af en toe hoe het gegaan is.
Ik heb wel eens meegemaakt dat ik een ambulance op de kruisende weg kreeg, terwijl ik groen had. Ik hoorde hem veel eerder dan mijn instructeur en ik zat zo, fuck, wat moet ik nu doen?? Instructeur snapte het eerst niet, hahaquote:Verbeterpuntjes waren het om me heen kijken bij zijweggen die geen voorrang hebben. Kan altijd nog wat aankomen (ambulance bv) dus moet wel blijven kijken. Had één keer de snelheid fout (reed langzamer dan moest, dat overkomt me nooit). En af en toe positie op de weg.
Ik herken 't heel erg. Van tevoren wilde ik het goed doen, was ik helemaal wakker en wílde ik vooruit kijken. Tijdens de les ging het weer gelijk misquote:Op woensdag 21 april 2010 16:42 schreef Purdey het volgende:
Over dat vooruit kijken krijg ik inderdaad klachten,en daar ben ik ook niet zo goed in indd.Het stomme is,als ik thuis ben,voordat ik ga rijden heb ik steeds een ontzettend goed gevoel.En als ik dan eenmaal rijd,en er gaat iets mis,blijf ik het verkeerd doen.Misschien zou mn instructeur ook weleens iets meer moeten complimenteren als ik iets wel goed doe.
Bij bijzondere verrichtingen gaat het om kijken, kijken en nog eens kijken (als je dat goed doet, betekent het niet dat je vrijstelling krijgt, want er kan meer fout gaan (quote:Ik heb morgen nog een dubbele les voor mn TTT en ik wil in elk geval het parkeren/keren nog doornemen.Fileparkeren kan ik wel (Alhoewel ik niet altijd goed uit kom) maar haaks parkeren daar twijfel ik over die lijnen.Ik moet het vak waar ik wil gaan staan nemen,en dan twee lijnen verder tellen,en daar moet ik gelijk staan met een knopje wat aan zijn deur zit.
Oh my. Nu voel ik me al helemaal schuldigquote:En de kosten,jeetje ik zit nog lang niet zo hoog als jij Lam! Ik heb nu inmiddels zo'n 2100,- betaald voor:
-80 () lessen
-praktijkexamen
-Theorieboek en examen
-TTT
Theorie 4 mei. Praktijk is nog niet gepland ( moet je daarna machtiging voor geven heb ik begrepen ).quote:Op woensdag 21 april 2010 18:03 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Wat fijn dat je les zo goed ging! Wanneer is je examen? (ik vergeet altijd wie wat wanneer heeft)
Toen mijn examen was aangevraagd kreeg ik een bevestigingsmailtje waar die eigen verklaring bij zat, die heb ik (voor de zekerheid) zelf uitgeprint.quote:Op woensdag 21 april 2010 20:14 schreef twiFight het volgende:
[..]
Theorie 4 mei. Praktijk is nog niet gepland ( moet je daarna machtiging voor geven heb ik begrepen ).
Het stomme is dat ik mijn eigen verklaring nog niet opgestuurd hebIk moet medisch goedgekeurd worden, en dat moet geloof ik rond zijn voor mijn praktijkexamen.
Ik zou een eigen verklaring moeten hebben (kost geld) maar kan 'm niet meer vindenWeet iemand hoe zo'n ding er uit ziet?
Mijn tussentijdse toets was ongeveer 30-35 minuten, mijn examen ongeveer 50.quote:Op woensdag 21 april 2010 21:09 schreef Jac0bus het volgende:
Ik ben benieuwd hoelang het praktijkexamen van iedereen hier was. Ik hoor mensen die 45 minuten in de auto gezeten hebben en ook mensen die met 25 minuten alweer terug waren. Nogal al een verschil!
quote:Op woensdag 21 april 2010 21:43 schreef kaatjejannie het volgende:
mijn TTT was ongeveer 35 minuten en mijn exmen was ik met 25 minuten weer binnen.
Over dat verschil had ik het dusquote:Op woensdag 21 april 2010 21:14 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Mijn tussentijdse toets was ongeveer 30-35 minuten, mijn examen ongeveer 50.
Die gevaarherkenning DVD is echt een RAMP, niet normaal!quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:43 schreef TheGloaming het volgende:
[..]
Ja dus wel traffic explorerHeb zelf windows 7 64 bit en het werkt wel gewoon
Het enige wat ik inderdaad wel vind dat het onoverzichtelijk is wat betreft theorie. Het is maar een klein stukje tekst per onderdeel en vervolgens kan je er bijvoorbeeld 50 vragen voor beantwoorden. Dan krijg je ineens vragen over stof die niet in de theorie tekst stonden.
Die gevaarherkenning is sowieso krom, ze formuleren het eigenlijk verkeerd.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:26 schreef twiFight het volgende:
Dat je hier moet remmen lijkt me duidelijk, maar degene die kan raden wat hun geweldige motivatie daarvoor is krijgt van mij de DVD toegestuurd
[ afbeelding ]
in totaal 6 fout, 3 bij gevaar herkenning en 3 bij de rest. Er waren 40 mensen in de zaal, 21 waren geslaagd.quote:Op donderdag 22 april 2010 14:13 schreef twiFight het volgende:
Gefeliciteerd
Hoeveel fouten? En weet je hoe de andere kandidaten het deden?
1 dag geleerd en 1 dag geoefendquote:Op donderdag 22 april 2010 15:33 schreef Agapimou het volgende:
3 mei m'n theorie![]()
Hoe lang zijn jullie ongeveer bezig geweest met leren?
Is "nailed it" positief of negatief?quote:Op woensdag 21 april 2010 16:27 schreef twiFight het volgende:
Nou, ik heb zowaar het eerste echte compliment van mijn instructeur gekregen. We deden net zoals de laatste paar lessen al een soort officieuse TTT. Dan doet hij net alsof hij examinator is, alleen dan wat minder serieus en tussendoor zegt hij af en toe hoe het gegaan is.
Eerst lang door een woonwijk heen, veel zijstraatjes dus. In tegenstelling tot de vorige keren kon ik nu de doodlopende weggetjes vermijdenAf en toe mag ik wel beter binnen/buiten/terugschakelen voor een blinde bocht, maar er is niks ergs gebeurd.
Toen de omkeeropdracht in één keer: nailed it!
Gevaarlijk kruispunt: nailed it!
Parkeeropdracht: nailed it!
Hellingproef: nailed it!
Stukje snelweg ging ook lekker. Ik keek vééél vroeger of ik misschien in moest halen en doordat ik eerder kon kijken kon ik ook soepeler doorrijden. Ik haalde nog wel een vrachtauto in niet zo ver voor de afslag A'dam, maar er staat maar 1 bord voor op 300 meter voor de afslag. Kon nog wel op tijd er af, alhoewel het een beetje haastig was. De instructeur vond het niet per sé fout omdat ik dus wel lekker doorreed. Vervolgens met een hele korte invoegstrook er weer op: nailed it!
Daarna nog een fileparkeeropdracht gedaan, ging ook goed. Beetje ver van de stoep maar wel binnen de marge.
Ook nog een steekopdracht gehad: nailed it!
Verbeterpuntjes waren het om me heen kijken bij zijweggen die geen voorrang hebben. Kan altijd nog wat aankomen (ambulance bv) dus moet wel blijven kijken. Had één keer de snelheid fout (reed langzamer dan moest, dat overkomt me nooit). En af en toe positie op de weg.
Hij vroeg me na de les hoe ik het vond gaan en ik zei dat het op kleine dingetjes na goed ging. Hij was het met me eens en zei dat met deze lijn van verbetering ik klaar zou zijn voor mijn examen. Score.
Ik moet ook medisch goedgekeurd worden (heb Asperger), moet ik die Eigen Verklaring bij het CBR halen, kost me 23 euroquote:Op woensdag 21 april 2010 20:14 schreef twiFight het volgende:
[..]
Theorie 4 mei. Praktijk is nog niet gepland ( moet je daarna machtiging voor geven heb ik begrepen ).
Het stomme is dat ik mijn eigen verklaring nog niet opgestuurd hebIk moet medisch goedgekeurd worden, en dat moet geloof ik rond zijn voor mijn praktijkexamen.
Ik zou een eigen verklaring moeten hebben (kost geld) maar kan 'm niet meer vindenWeet iemand hoe zo'n ding er uit ziet?
1e pic: dat verkeersbord ken ik wel ja, dat is deze:quote:Op woensdag 21 april 2010 23:07 schreef twiFight het volgende:
[..]
Die gevaarherkenning DVD is echt een RAMP, niet normaal!
[ afbeelding ]
Kent iemand dat bord aan de rechterkant? Ik niet, volgens mij ziet hij er toch echt anders uit...
En wat moet je hier doen, volgens jullie? Ter verduidelijking van het programma. De richtingaanwijzer naar links staat aan, en bij de lantaarnpaal wil je dus links. Je rijdt 76 km/u.
[ afbeelding ]
Volgens hun moet je gas loslaten. Je rijdt verdomme met 76 km/u op die afslag af!! Stelletje idioten bij traficexplorer..
Als je een fietser passeert moet je minimaal 1.5 meter afstand houden, dus je hebt niet genoeg ruimte om de fietser te passeren omdat er ook auto's geparkeerd staan aan beide zijdes van de weg. Misschien is er ook kans op voetgangers die oversteken ofzo. Denk ik danquote:Op woensdag 21 april 2010 23:26 schreef twiFight het volgende:
Dat je hier moet remmen lijkt me duidelijk, maar degene die kan raden wat hun geweldige motivatie daarvoor is krijgt van mij de DVD toegestuurd
[ afbeelding ]
Kijk eens naar de kleuren in dat andere plaatjequote:Op donderdag 22 april 2010 19:00 schreef DeHovenier het volgende:
1e pic: dat verkeersbord ken ik wel ja, dat is deze: [ afbeelding ]
Aan de linker kant zie je nog een fietser die de rijbaan op moet (dat busje blokkeert het fietspad), dus gewoon remmen en er even achterblijvenquote:Op donderdag 22 april 2010 19:00 schreef DeHovenier het volgende:
Als je een fietser passeert moet je minimaal 1.5 meter afstand houden, dus je hebt niet genoeg ruimte om de fietser te passeren omdat er ook auto's geparkeerd staan aan beide zijdes van de weg. Misschien is er ook kans op voetgangers die oversteken ofzo. Denk ik dan
En wat een slechte graphics
Autorijden is ook ontzettend vermoeiend,ik heb het ook echt wel gehad na 100 minutenquote:Op donderdag 22 april 2010 19:58 schreef Nusion het volgende:
Ik neem geen 2 uur achterelkaar meer, het 1e uur reed ik vrij goed maar het 2e maakte ik allemaal domme fouten en zei mijn instructeur dat het net mijn 1e rijles leek.
Ook rij ik te dicht langs stoepranden en andere auto's
Ik heb wel gezien dat de kleuren anders zijn hoor, maar is het dan ook gelijk een ander verkeersbordquote:Op donderdag 22 april 2010 19:11 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Kijk eens naar de kleuren in dat andere plaatje
[..]
Aan de linker kant zie je nog een fietser die de rijbaan op moet (dat busje blokkeert het fietspad), dus gewoon remmen en er even achterblijven
Gaaf mammaquote:Op donderdag 22 april 2010 21:03 schreef Mwanatabu het volgende:
Hoi, net mn eerste les gehad en ik heb niemand om zeep geholpen
Heb je nog leuke voorbeelden van rare acties van je leerlingen?quote:Op donderdag 22 april 2010 21:36 schreef Richaaaar het volgende:
Het is echt leuk om zo die verhalen van jullie allemaal te lezen over hoe & wat het allemaal gaat met rijlessen , ben zelf namelijk rij-instructeur en kan me er af en toe ook best in verplaatsen hoor met de verhalen die hier staan . Onthoudt wel altijd dat je absoluut niet de enigste bent die zo is begonnen en dat er mede-slachtoffers zijn
Auto's mogen vrachtwagens niet rechts inhalen?quote:Op woensdag 21 april 2010 23:07 schreef twiFight het volgende:
[..]
Die gevaarherkenning DVD is echt een RAMP, niet normaal!
[ afbeelding ]
Kent iemand dat bord aan de rechterkant? Ik niet, volgens mij ziet hij er toch echt anders uit...
ah klote :/quote:Op donderdag 22 april 2010 22:50 schreef MelR het volgende:
ik ben gezakt!...:( maar meteen nadat de eximinator dit mij mede deelde zei hij: maar je kan het wel!!!!...WTF waarom zak ik dan L*L!!!!zowiezo een klote dag vandaag!...ga snel naar bed...morgen word vast beter.
.(morgen ook een verslagje..)
Vielen d(r)ank!quote:Op donderdag 22 april 2010 22:16 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd onderjas met je theorie
Haha heb er voldoende !!!!quote:Op donderdag 22 april 2010 21:39 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Heb je nog leuke voorbeelden van rare acties van je leerlingen?
"nailed it" betekent dat het perfect gingquote:Op donderdag 22 april 2010 19:00 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Is "nailed it" positief of negatief?
Ja, en ik ben bang dat ik 'm opnieuw moet kopenquote:Ik moet ook medisch goedgekeurd worden (heb Asperger), moet ik die Eigen Verklaring bij het CBR halen, kost me 23 euro
Kijk nog maar eens goed, dat is niet hetzelfdequote:1e pic: dat verkeersbord ken ik wel ja, dat is deze: [ afbeelding ]
Verboden voor vrachtauto's om motorvoertuigen in te halen
Haha nee, veel verder gezochtquote:Als je een fietser passeert moet je minimaal 1.5 meter afstand houden, dus je hebt niet genoeg ruimte om de fietser te passeren omdat er ook auto's geparkeerd staan aan beide zijdes van de weg. Misschien is er ook kans op voetgangers die oversteken ofzo. Denk ik dan![]()
Die fietser moet sowieso uitwijken, tenzij hij over het busje heen fietstquote:Op vrijdag 23 april 2010 00:15 schreef twiFight het volgende:
[..]
Haha nee, veel verder gezocht
Er kan een passagier in de geparkeerde auto aan de linkerkant zitten, die net wil uitstappen op dat moment, en die passagier die zit zo aandachtig naar achteren te kijken, dat hij de fietser die (voor hem) van voren komt niet gezien heeft. Daardoor moet de fietser uit tegenovergestelde richting uitwijken voor de uitstappende passagier en daarom moet je remmen.
RightIk kijk ook nooooooooit voor me, ik zit altijd zo aandachtig naar achteren te kijken!... :S
Nee was de 2e keer!...en ik baal er echt van!...want het duurt allemaal zo lang he!...straks zitten we al in mei!..maarja even een verslagje:quote:Op donderdag 22 april 2010 22:56 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
ah klote :/
was dit je eerste keer? ben benieuwd naar je verslagje morgen.
Ik was bij mijn examen binnen 25 minuten weer terug, inclusief een aantal minuten voor rood wachten doordat de brandweer uitrukte.quote:Op woensdag 21 april 2010 21:09 schreef Jac0bus het volgende:
Ik ben benieuwd hoelang het praktijkexamen van iedereen hier was. Ik hoor mensen die 45 minuten in de auto gezeten hebben en ook mensen die met 25 minuten alweer terug waren. Nogal al een verschil!
Ik kreeg toen der tijd te horen dat ik wel een paar foutjes had gemaakt maar ze goed had opgelost en dus geslaagd was...quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:11 schreef MelR het volgende:
[..]
Nee was de 2e keer!...en ik baal er echt van!...want het duurt allemaal zo lang he!...straks zitten we al in mei!..maarja even een verslagje:
Ik heb geprobeerd de dagen ervoor zo min mogelijk met het examen bezig te zijn en toen mijn instructeur me om 12 uur kwam halen was ik ook niet zo erg zenuwachtig (wel bijna door het rood gereden en een auto op de rotonde over het hoofd gezien toen ik naar het CBR reed..dus onbewust was ik waarsschijnlijk toch zenuwachtig)
Toen we eenmaal bij het CBR zater te wachten begon ik toch wel zenuwachtig te worden...ondanks dat ik zag dat de eximinator iemand anders was dan de vorige keer en me best een aardige man leek...
Nou wij naar buiten, ogentest, en in de auto zitten..paar vraagjes over de auto (waar zit de claxon en hoe sein je met het grote licht...erggg moeilijk maar niet heus) en toen gingen we op weg.
Met het zelfstandig rijden moest ik langs de electriciteit masten blijven rijden...is niet zo moeilijk denk je, maar ik kwam op een gegeven moment ergens op een landbouwweggetje in de middle of nowhere uit..ik wilde omdraaien want dacht dat het doodliep maar hij wees me op een klein paadje waar ik er toch nog afkon.
nou toen moest ik richting Zwolle rijden, dat ging goed, de snelweg ging goed maar toen ik eraf kwam moest ik bij de verkeerslichten links...maar ik ging een weg ervoor al links en reed dus verkeerd...nou omkeeropdrachtje gedaan...en weer op weg. had ik wel de goede afslag maar omdat ik helemaal gefixeerd was op linksaf bij de stoplichten ging ik ook op de meest linkse baan staan terwijl er twee banen voor linksaf waren (de meest linker en die ernaast aan de rechterkant) op zicht niet zo erg maar mijn fout was dus (en de enige grote fout) dat ik tijdens het afslaan van de linkerbaan uitkwam op de rechterbaan..
Toen moest ik in een straat de parkeeropdracht doen, ging matig, en toen nog een stukje zelfstandig rijden waar ik een stukje stoep meenam omdat ik te gefixeerd was op het "hoe aan de andere kant van de snelweg komen opdracht".
teruggekomen bij het CBR parkeerde ik goed in en binnen gekomen vertelde hij dat ik niet geslaagd was...MAAR dat ik het WEL kon!...en dat vind ik echt belachelijk!...als hij ziet dat ik het kan dan is dat toch voldoende?..oke ik ben het ermee eens dat het geen perfecte rit was, verre van zelfs..ik was te gefixeerd op de weg volgen en de opdrachten te voltooien waardoor ik mn aandacht niet goed bij de weg kon houden..en die fout bij het stoplicht was ook erg...maar als hij dan ziet datje het wel kan..daar gaat het toch om?..de zenuwen gierden door mn lijf..en natuurlijk wil je tijdens een examen opdrachten die je krijgt goed doen.
Hij zei dat het op het randje ligt, net wat de vorige keer ook gezegt werd...en dan denk ik wanneer is het dan WEL goed genoeg?...als ik zie wat voor fratsen andere automobilisten uithalen die wel hun rijbewijs hebben..of als ik lees en hoor van mensen wat voor dingen zij allemaal hebben gedaan tijdens hun examen en at ze wel geslaagd zijn...en dat ik dan gezakt ben terwijl de eximinator ziet dat ik het wel kan...dat vind ik echt zuur.
Voelt inderdaag zo genaaid, heel herkenbaar! zo is t ook telkens bij mij gegaan tot 3de keer dan.. had er toen ook echt genoeg van..quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:11 schreef MelR het volgende:
[..]
Nee was de 2e keer!...en ik baal er echt van!...want het duurt allemaal zo lang he!...straks zitten we al in mei!..maarja even een verslagje:
Ik heb geprobeerd de dagen ervoor zo min mogelijk met het examen bezig te zijn en toen mijn instructeur me om 12 uur kwam halen was ik ook niet zo erg zenuwachtig (wel bijna door het rood gereden en een auto op de rotonde over het hoofd gezien toen ik naar het CBR reed..dus onbewust was ik waarsschijnlijk toch zenuwachtig)
Toen we eenmaal bij het CBR zater te wachten begon ik toch wel zenuwachtig te worden...ondanks dat ik zag dat de eximinator iemand anders was dan de vorige keer en me best een aardige man leek...
Nou wij naar buiten, ogentest, en in de auto zitten..paar vraagjes over de auto (waar zit de claxon en hoe sein je met het grote licht...erggg moeilijk maar niet heus) en toen gingen we op weg.
Met het zelfstandig rijden moest ik langs de electriciteit masten blijven rijden...is niet zo moeilijk denk je, maar ik kwam op een gegeven moment ergens op een landbouwweggetje in de middle of nowhere uit..ik wilde omdraaien want dacht dat het doodliep maar hij wees me op een klein paadje waar ik er toch nog afkon.
nou toen moest ik richting Zwolle rijden, dat ging goed, de snelweg ging goed maar toen ik eraf kwam moest ik bij de verkeerslichten links...maar ik ging een weg ervoor al links en reed dus verkeerd...nou omkeeropdrachtje gedaan...en weer op weg. had ik wel de goede afslag maar omdat ik helemaal gefixeerd was op linksaf bij de stoplichten ging ik ook op de meest linkse baan staan terwijl er twee banen voor linksaf waren (de meest linker en die ernaast aan de rechterkant) op zicht niet zo erg maar mijn fout was dus (en de enige grote fout) dat ik tijdens het afslaan van de linkerbaan uitkwam op de rechterbaan..
Toen moest ik in een straat de parkeeropdracht doen, ging matig, en toen nog een stukje zelfstandig rijden waar ik een stukje stoep meenam omdat ik te gefixeerd was op het "hoe aan de andere kant van de snelweg komen opdracht".
teruggekomen bij het CBR parkeerde ik goed in en binnen gekomen vertelde hij dat ik niet geslaagd was...MAAR dat ik het WEL kon!...en dat vind ik echt belachelijk!...als hij ziet dat ik het kan dan is dat toch voldoende?..oke ik ben het ermee eens dat het geen perfecte rit was, verre van zelfs..ik was te gefixeerd op de weg volgen en de opdrachten te voltooien waardoor ik mn aandacht niet goed bij de weg kon houden..en die fout bij het stoplicht was ook erg...maar als hij dan ziet datje het wel kan..daar gaat het toch om?..de zenuwen gierden door mn lijf..en natuurlijk wil je tijdens een examen opdrachten die je krijgt goed doen.
Hij zei dat het op het randje ligt, net wat de vorige keer ook gezegt werd...en dan denk ik wanneer is het dan WEL goed genoeg?...als ik zie wat voor fratsen andere automobilisten uithalen die wel hun rijbewijs hebben..of als ik lees en hoor van mensen wat voor dingen zij allemaal hebben gedaan tijdens hun examen en at ze wel geslaagd zijn...en dat ik dan gezakt ben terwijl de eximinator ziet dat ik het wel kan...dat vind ik echt zuur.
Wat grappig dat je instructeur ineens af wil gaan rijden met je,zeker na zo'n les.Ik zit inmiddels op 80 lessen ook,en ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel langzaam aan toe ben,maar dat ik er tegen mijn instructeur niet over durf te beginnenquote:Op vrijdag 23 april 2010 12:35 schreef CherryLips het volgende:
Net weer twee uur gereden, ging niet zo lekker. De instructeur moet nog te veel zeggen wat ik wanneer moet doen, al had ik soms wel een paar 'hallelujah!'-momentjes (die gelijk werde afgestraft door een of andere fout. En toen, aan het eind van de rit, zegt-ie: bij je volgende les gaan we je examen inplannen, waarschijnlijk in juni, en dan werken we daar naartoe.
Ik:
Volgens mij merkte hij dat ik helemaal wit wegtrok. Het stomme is dat hij het er vorige week nog niet over wilde hebben, en nu komt hij er ineens zelf mee? En dan zegt hij: JIJ moet erachter staan en weten dat je het kunt! En dat zegt hij na twee uur rijles waarin hij twee keer aan het stuur heeft gehangen (Arnhem
). Dan denk ik: dat gaat toch niet goed, man. Aan de andere kant ben ik in juni alweer anderhalf jaar bezig, dit begint echt gęnant te worden.
Nou TwiFight,ik kijk net op de website van het CBR voor je,maar volgens mij niet:quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:39 schreef twiFight het volgende:
Ik had nog een vraag trouwens. Mag je praktijk examen doen (afrijden) als je medische keuring (eigen verklaring) nog niet geaccepteerd is? Dat je je rijbewijs dan nog niet mag ophalen weet ik, en maakt me niet uit, maar ik moet even weten of ik al wel praktijkexamen mag afleggen dan. Anders kom ik nl. vrij erg in de knoei met de planning gok ik.
Zo lang? Dat is ook belachelijkquote:Op vrijdag 23 april 2010 14:03 schreef twiFight het volgende:
Bah daar was ik al bang voor. Dan hoop ik maar dat ze die heel snel verwerken. Kan tot wel 4 maanden duren
In mijn geval wel langer, ik reed meer in de stad.quote:
Haha,en? Ging het wel een beetje? Ik schrok de eerste keer een beetje.'We gaan vandaag invoegen op de snelweg doen.Dus bereid je voor,je gaat vandaag een keer of twintig in en uitvoegen!'quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:19 schreef CherryLips het volgende:
Mijn instructeur was vergeten dat ik nog niet op de snelweg had gereden, dus ik moest gelijk invoegen zonder waarschuwing
Ik ging m'n 3e les al de snelweg op.quote:Op vrijdag 23 april 2010 16:34 schreef Zuivelkoe het volgende:
Na ongeveer hoeveel lessen ga je op de snelweg?![]()
Wat is een stopopdracht? (Ja, ik kan het beredeneren omdat het een samengesteld woord is, maar tochquote:Op vrijdag 23 april 2010 19:09 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Ik ging m'n 3e les al de snelweg op.
Vandaag weer les gehad. Ik moet wat verder vooruit leren kijken/denken omdat ik nu sommige dingen net iets later/te laat zie. Stopopdracht gedaan vandaag en ging goed.
Als je door een straat rijdt, dan zegt de instructeur dat je moet stoppen achter de (bijv) rode auto. Eerst kijken/richting aangeven en de kant opsturen waar de auto staat (kan zowel linker als rechterkant zijn). Dan rijd je net zover door totdat je nog net de wielen kan zien van die auto. Daarna weer kijken/richting aangeven en weer wegrijden. Wegrijden moet dus wel vooruit gebeuren, als je er te dicht op zit dan moet je eerst een stukje achteruit en dan is het dus fout.quote:Op vrijdag 23 april 2010 19:23 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wat is een stopopdracht? (Ja, ik kan het beredeneren omdat het een samengesteld woord is, maar toch)
quote:Bij de stopopdracht moet je zo kort mogelijk achter een ander voertuig stoppen om aansluitend vooruitrijdend weer aan het verkeer deel te gaan nemen.
Het ging best goed, eigenlijkquote:Op vrijdag 23 april 2010 18:25 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha,en? Ging het wel een beetje? Ik schrok de eerste keer een beetje.'We gaan vandaag invoegen op de snelweg doen.Dus bereid je voor,je gaat vandaag een keer of twintig in en uitvoegen!'
Stiekem nog steeds hartkloppingen als ik in moet voegen.Waar ik ook last van heb,en ik vraag me af of ik daar de enigste in ben,ik ben bang om voor lul te staan bij m'n instructeur.Soms denk ik iets op een bepaalde manier te willen doen,maar dan doe ik het juist anders omdat ik bang ben te falen.En juist door die keuze,faal ikInmiddels heb ik zoveel domme dingen gedaan dat ik de schaamte totaal voorbij zou moeten zijn,maar ik ben af en toe blij dat ik niet letterlijk hoor wat hij denkt
(Zoals in 'What woman want'
)
Ik had bij m'n TTT de stopopdracht. YES, de makkelijkste!quote:Op vrijdag 23 april 2010 19:37 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Als je door een straat rijdt, dan zegt de instructeur dat je moet stoppen achter de (bijv) rode auto. Eerst kijken/richting aangeven en de kant opsturen waar de auto staat (kan zowel linker als rechterkant zijn). Dan rijd je net zover door totdat je nog net de wielen kan zien van die auto. Daarna weer kijken/richting aangeven en weer wegrijden. Wegrijden moet dus wel vooruit gebeuren, als je er te dicht op zit dan moet je eerst een stukje achteruit en dan is het dus fout.
Dit is misschien wel een mooiere/betere omschrijving:
[..]
Ik heb dat ook wel tijdens het lessen, dat ik na zo'n opdracht vraag wat ik moet doenquote:Op vrijdag 23 april 2010 20:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik had bij m'n TTT de stopopdracht. YES, de makkelijkste!
Maar nee, het moest in een straat waar alle auto's debiel ruim geparkeerd stonden, het kon niet anders dan dat ik een stoepje meepakte. Het ging nčt. Wel een vrijstelling behaald, maar ja, als hij zegt 'stopopdracht', doe ik de stopopdracht.
Tip voor de stopopdracht en voor de keeropdracht: niet wachten tot je instructeur zegt dat je verder mag rijden. Misschien in het begin, maar ik had op een gegeven moment na het bochtje achteruit zoiets van: en nu?
Bedoeling is dus dat je gewoon verder rijdt zonder verdere instructies.
Ik ga me dus echt niet laten keuren voor mijn Asperger.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:00 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Is "nailed it" positief of negatief?
[..]
Ik moet ook medisch goedgekeurd worden (heb Asperger), moet ik die Eigen Verklaring bij het CBR halen, kost me 23 euro
[..]
1e pic: dat verkeersbord ken ik wel ja, dat is deze: [ afbeelding ]
Verboden voor vrachtauto's om motorvoertuigen in te halen
2e pic: ik zou ook gas loslaten, en als je dicht bij het kruispunt genaderd bent, remmen. Uitloopsnelheid benutten
[..]
Als je een fietser passeert moet je minimaal 1.5 meter afstand houden, dus je hebt niet genoeg ruimte om de fietser te passeren omdat er ook auto's geparkeerd staan aan beide zijdes van de weg. Misschien is er ook kans op voetgangers die oversteken ofzo. Denk ik dan
En wat een slechte graphics
Balen dat je alweer gezakt bent.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:11 schreef MelR het volgende:
Nee was de 2e keer!...en ik baal er echt van!...want het duurt allemaal zo lang he!...straks zitten we al in mei!..maarja even een verslagje:
maar mijn fout was dus (en de enige grote fout) dat ik tijdens het afslaan van de linkerbaan uitkwam op de rechterbaan..
Hij zei dat het op het randje ligt, net wat de vorige keer ook gezegt werd...en dan denk ik wanneer is het dan WEL goed genoeg?...als ik zie wat voor fratsen andere automobilisten uithalen die wel hun rijbewijs hebben..of als ik lees en hoor van mensen wat voor dingen zij allemaal hebben gedaan tijdens hun examen en at ze wel geslaagd zijn...en dat ik dan gezakt ben terwijl de eximinator ziet dat ik het wel kan...dat vind ik echt zuur.
Wat fijn dat je examen wordt geplandquote:Op vrijdag 23 april 2010 13:23 schreef Kimpossible het volgende:
Dames en heren,
Na aanleiding van alle frustratie die het zo 'bewust bezig zijn' met het rijden met zich meebracht, heb ik een aantal weekjes geleden besloten om dit topic eventjes los te laten. Wel gelurkt, geslaagden echt van harte gefeliciteerd! (Lammmetje toch wel een beetje in het bijzonder, want die postte altijd errug fanatiek)
Maarrem, het is met effect geweest! Ik mag -eindelijk- gaan afrijden! Echt echt. Als het goed is wordt deze week mijn examen geplanned (hier in het rustige zeeland kan je écht een paar dagen van te voren plannen, als het moet) en dan kan ik waarschijnlijk in de 3e of 4e week van mei afrijden!Die kerel gaat eerst nog op vakantie, dus dat is even lastig, maar dat nemen we maar voor lief.
![]()
Ik zie de finish!
![]()
Ik ging bij mijn eerste les (eerste 5 minuten!) al de snelweg op. Ik moet daarbij zeggen dat ik alleen stuurde en mijn richtingaanwijzer aan moest doen. Mijn instructeur deed de rest (kijken, remmen, schakelen, gas geven en soms ook een beetje bijsturen en aanwijzingen geven voor mijn raw).quote:Op vrijdag 23 april 2010 16:34 schreef Zuivelkoe het volgende:
Na ongeveer hoeveel lessen ga je op de snelweg?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |