abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80520124
Meld hier:
  • Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
  • Hoeveel lessen je hebt gehad.
  • Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
  • Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
  • Wanneer je geslaagd bent.

Eerdere topics van deze reeks:
    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27
    28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54
    55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81
    82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106
    107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2010:
  • GijsMF (8 januari)
  • Janna86 (12 januari)
  • HenkXL (13 januari)
  • Plasterk (14 januari)
  • richbitch (15 januari)
  • Eenskijken (18 januari)
  • Windowmaker (18 januari)
  • Biefstuk (18 januari)
  • Beaudelaire (18 januari)
  • BastiaanL (22 januari)
  • Clannif (25 januari)
  • Jayzbai (26 januari)
  • Bokhorst21 (26 januari)
  • Aardappelbeertje (27 januari)
  • kerkhoffje (28 januari)
  • Cheiron (2 februari)
  • stelus (4 februari)
  • Heroinjunk (10 februari)
  • Bobooo (15 februari)
  • trainfreak (18 februari)
  • Gkhn (23 februari)
  • PWSteal.Ldpinch.D (24 februari)
  • Sjeunie (24 februari)
  • fespo (25 februari)
  • Wokkel1982 (3 maart)
  • GuitarJJ (10 maart)
  • Kevin1Bravo (16 maart)
  • DiabloSam (16 maart)
  • Subbu (19 maart)
  • BlackRhino (25 maart)
  • 2na (30 maart)
  • kaatjejannie (1 april)
  • MellaBella (1 april)
  • Chikita (6 april)
  • Ice-Blue (7 april)
  • Hippos (7 april)
  • Lammmetje (9 april)

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes!

De OP is hier terug te vinden.

Voorganger is denk ik vergeten om een nieuwe aan te maken, dus bij deze, hier verder!
  • I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
    pi_80520260
    Ah nu staat mn blije berichtje over mijn ttt er niet meer in

Hierbij dus even opnieuw:

Ik had net dus mijn ttt.. En ben geslaagd

Het was een hele goede rit zij mijn examinator.. En als ik 1 situatie anders had opgelost dan zei ze dat ik als dit een echt examen was geweest ook was geslaagd! Ik had namelijk een auto die van rechts kwam over het hoofd gezien (hij kwam van een parkeervak af en wou de weg oprijden en kwam toen meteen op het kruispunt terecht en dat had ik dus niet goed gezien want ik reed gewoon door) .. Dat was wel jammer.

Verder gingen de bijzondere verrichtingen ook niet echt denderend, maar goed genoeg om vrijstelling te krijgen. Mijn instructrice die meereed zei op het eind ook dat ik waarschijnlijk last had van positieve faalangst : Tijdens de rijlessen gaat er nog best veel fout en ben ik ook heel bang om alles fout te doen, maar tijdens mijn ttt ging alles heel erg goed (op die ene fout na dan) zei ze Ze gaat gelijk mijn examen inplannen!

Ben blijjjjjjj
    pi_80520493
    Gefeliciteerd .

Vrijdag weer rijles. Het rijden zelf gaat opzich wel goed, alleen ben ik af en toe wat te gehaast. En soms, als ik veel dingen tegelijk moet doen dan verlies ik het overzicht. En m'n plaats op de weg (in woonwijken) is soms nog niet helemaal goed.
      dinsdag 20 april 2010 @ 16:28:04 #4
    115062 onderjas
    Eigenlijk een trui
    pi_80525290
    Donderdag theorie!
    pi_80527303
    Morgenochtend weer rijles! Ik heb er zin in

In de OP mist topic 129! Ik heb hem (samen met 130) aan de wiki toegevoegd!
      dinsdag 20 april 2010 @ 17:45:18 #6
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_80528303
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 14:11 schreef TheGloaming het volgende:
    Afgelopen vrijdag gereden. Gisteren ook weer gereden en morgen ook weer. Gaat hard zo

Het kijken en situaties inschatten blijft lastig. Wel ga ik ook over 3 weken m'n theorie doen (10 mei). Heb er al redelijk voor geleerd. Ik leer op de pc door middel van een programma (iets met traffic ). Opzich werkt dit vrij goed en wordt netjes de voortgang per onderdeel bijgehouden. De 50 oefenexamens die erin zitten helpen ook veel en volgens mij kloppen deze redelijk met wat ik ongeveer qua vragen kan verwachten bij het theorie examen.

De meeste vragen in de oefentoetsen hebben betrekking op logisch nadenken en veel minder op echte kennis. Toch is het me nog niet gelukt om te "slagen" voor een oefenexamen. Heb altijd net 1 vraag teveel fout bij de theorie vragen. Gevarenherkenning gaat me wel lukken dat is vrij makkelijk vind ik zelf
    Toch niet Traffic Explorer he?! Dat is echt een rampenprogramma. Gebruiksvriendelijkheid van 0,0. Zo werkt het door de brakke beveiliging niet op 64 bit systemen en heb je bovendien continu internet nodig om uberhaupt het programma te mogen starten. Vervolgens kom je in een programma waar totaal GEEN rode draad inzit en je maar op wat random onderwerpen moet klikken om wat te leren en ALLE filmjes een NIET OVER TE SLAAN introductie hebben van het bedrijf waar ik VERDOMME HET PRODUCT AL VAN GEKOCHT HEB. Wat een hoerenprogramma is dat.
    He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
    He named this world: Forbidden Paradise
    pi_80528801
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 17:45 schreef twiFight het volgende:

[..]

Toch niet Traffic Explorer he?! Dat is echt een rampenprogramma. Gebruiksvriendelijkheid van 0,0. Zo werkt het door de brakke beveiliging niet op 64 bit systemen en heb je bovendien continu internet nodig om uberhaupt het programma te mogen starten. Vervolgens kom je in een programma waar totaal GEEN rode draad inzit en je maar op wat random onderwerpen moet klikken om wat te leren en ALLE filmjes een NIET OVER TE SLAAN introductie hebben van het bedrijf waar ik VERDOMME HET PRODUCT AL VAN GEKOCHT HEB. Wat een hoerenprogramma is dat.
    k heb hier met de VEKA BEST dvds en een ANWB dvd geoefend
      dinsdag 20 april 2010 @ 18:42:22 #8
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_80530302
    Mijn excuses voor het overbodig openen van topic 130,en vooral mijn nederigste excuses aan DutchErrorist.Gelukkig maak jij natuurlijk nooit fouten..
    So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
    pi_80531175
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 12:44 schreef onderjas het volgende:
    Ik moet dus donderdag op voor mijn theorie examen. Heb best veel geoefend en met een beetje geluk haal ik het ook (eerste keer). Iemand goeie tips, kut vragen die je niet verwachtte of vragen die heel veel mensen fout hadden.
    Ik vond de vragen die je kreeg erg makkelijk (1 fout ). Ik vond wel dat je veel tijd krijgt voor die vragen. Eerst laten ze de foto zien, daarna wordt de vraag voorgelezen en daarna gaat de tijd pas lopen. Per vraag krijg je 10-12 seconden de tijd om het antwoord in te voeren.

Ik heb ook geoefend met de cd-rom van Vekabest, en natuurlijk 3 examenvragenboeken uit de bieb gehaald van Verjo, de ANWB en Vekabest
    Children of the night. What music they make.
    pi_80531485
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 18:42 schreef Purdey het volgende:
    Mijn excuses voor het overbodig openen van topic 130,en vooral mijn nederigste excuses aan DutchErrorist.Gelukkig maak jij natuurlijk nooit fouten..
    DutchErrorist is maar een schijt troll
    pi_80531754
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 16:21 schreef Purdey het volgende:
    Net weer terug van lessen.Druk op de weg,en aardig zitten kloten
    Instructeur zei dat we in ging parkeren,en toen ik vroeg hoe en waar zei hij 'Nou,dat mag je zelf bepalen..' En dan doe ik het op eigen initatief,en dan 'Ja,misschien had je het beter zo en zo kunnen doen..'
    Grmbl Grmbl
    Je moet het als tips zien wat hij tegen jou zegt. Uiteindelijk moet je ook op eigen initiatief kunnen parkeren. Bij je TTT en bij je examen helpen je examinators jou echt niet. Je moet het helemaal zelf uitzoeken. Dus niet boos worden op je instructeur of op jezelf
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 13:21 schreef Spelvout het volgende:
    Vanmorgen om 8 uur examen gehad. En geslaagd! (eerste keer uiteraard )
    Heb denk ik intotaal zo'n 30 lessen gehad van 1.5uur
    Gefeliciteerd
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 14:10 schreef Balenciaga. het volgende:
    Gefeliciteerd
    pi_80535080
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 14:24 schreef Balenciaga. het volgende:
    Ah nu staat mn blije berichtje over mijn ttt er niet meer in

Hierbij dus even opnieuw:

Ben blijjjjjjj
    Gefeliciteerd!!!
    *poef* nu is het weg
    pi_80535634
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 17:45 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ja dus wel traffic explorer Heb zelf windows 7 64 bit en het werkt wel gewoon Het enige wat ik inderdaad wel vind dat het onoverzichtelijk is wat betreft theorie. Het is maar een klein stukje tekst per onderdeel en vervolgens kan je er bijvoorbeeld 50 vragen voor beantwoorden. Dan krijg je ineens vragen over stof die niet in de theorie tekst stonden.
      dinsdag 20 april 2010 @ 21:57:31 #14
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_80539274
    Plaats nou eens een link naar het nieuwe topic in het oude topic...

Vanmorgen op school erachter gekomen dat ik morgenochtend vrij heb. Snel telefoon gepakt om te sms'en, beltegoed op . Email gestuurd, nu heb ik morgen van 8:00 - 10:00 rijles .

En waarschijnlijk gaan we op de snelweg rijden (snel-weg-rijden deed ik al aan ).
      woensdag 21 april 2010 @ 09:55:54 #15
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_80550532
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 19:15 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Je moet het als tips zien wat hij tegen jou zegt. Uiteindelijk moet je ook op eigen initiatief kunnen parkeren. Bij je TTT en bij je examen helpen je examinators jou echt niet. Je moet het helemaal zelf uitzoeken. Dus niet boos worden op je instructeur of op jezelf
    Weet ik ook wel,maar soms maakt ie het onnodig moeilijk (Ja,of ik natuurlijk..).Even een lijstje gemaakt gisteravond in bed aangezien ik van pure frustratie toch niet kon slapen:

Wat ging er fout?
    -Bijna een straat ingereden met een inrijverbod
    -Op de snelweg per ongeluk links blijven rijden
    -Veel te snel door een scherpe bocht heen gegaan
    -Bijna gaan spookrijden bij links afslaan (vond die haaientanden al zo vreemd staan )
    -Niet op borden gelet,bijna de verkeerde afslag genomen
    -Te weinig gekeken bij bijz. verrichtingen
    -Voorrang verleend aan iemand die haaientanden had

Wat ging er goed?
    -Ik wist dat ik op een kruispunt voorrang had,en reed dus ook soepel door,waar ik zowaar zelfs een compliment voor kreeg..

En dat allemaal in 1 uur en 40 minuten tijd.Er zijn dagen dat ik m'n instructeur niet eens meer aan durf te kijken,gister was zo'n dag
      woensdag 21 april 2010 @ 10:45:33 #16
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_80551967
    Als ik vanochtend zonder instructeur gereden had, had ik een dure fout gemaakt . Ik rij op 80 km/h weg, reed ongeveer 85/86. Zie in de verte politiebusje staan (stonden te laseren), maar dacht dat er niets aan de hand was. Instructeur zegt opeens "rem eens af", dus ik doe dat, moest ik nog verder remmen tot wel 40 reden. Vraagt ie of ik het (tijdelijk geplaatste) 50 km/h bord had gezien (ze waren daar bij het fietspad met de bomen bezig). Oeps, >30 km/h te hard lijkt me niet goedkoop .
      woensdag 21 april 2010 @ 10:52:20 #17
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_80552184
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 10:45 schreef jacobras het volgende:
    Als ik vanochtend zonder instructeur gereden had, had ik een dure fout gemaakt . Ik rij op 80 km/h weg, reed ongeveer 85/86. Zie in de verte politiebusje staan (stonden te laseren), maar dacht dat er niets aan de hand was. Instructeur zegt opeens "rem eens af", dus ik doe dat, moest ik nog verder remmen tot wel 40 reden. Vraagt ie of ik het (tijdelijk geplaatste) 50 km/h bord had gezien (ze waren daar bij het fietspad met de bomen bezig). Oeps, >30 km/h te hard lijkt me niet goedkoop .
    Oeh dat is best een dure grap geloof ik! Gelukkig ben je nog in de leer,en ga je daar nu waarschijnlijk veel beter op letten Ging het voor de rest goed vandaag?
    pi_80552214
    Haha, oeps!

Ik heb vandaag gigantische last van mijn linkerbeen Achteruit rijden geoefend, bochtjes gemaakt, etc. Ik heb in ieder geval kunnen bewijzen dat ik beter achteruit kan rijden dan m'n moeder dat doet

Ook achteruit ingeparkeerd Zouden we eigenlijk niet doen, maar op de dinsdag heeft mijn instructeur na 17:30 vrij voor de rest van de avond, dus hij zou sowieso moeten parkeren. Dus ik stond erop dat ik dat ging doen. Hij stemde toe, maar het moest wel achteruit.. tussen twee auto's in.

Uh-oh, dacht ik toen maar niets geraakt, hij stond perfect

Toen wilde hij eerst nog geen aantekening maken dat ik het gedaan had, want we hadden het natuurlijk niet als oefening gedaan. Uiteindelijk heb ik hem nog weten te overtuigen.. "Ja, kan wel zijn, maar ik heb het wél gedaan deze les, oefening of niet. Dat verdient dan op z'n minst nog een -kleine- aantekening bij parkeren!!"

En zo kreeg ik die dus ook

Heb al weer zin in volgende week
      woensdag 21 april 2010 @ 11:25:16 #19
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_80553218
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 10:52 schreef Purdey het volgende:

[..]

Oeh dat is best een dure grap geloof ik! Gelukkig ben je nog in de leer,en ga je daar nu waarschijnlijk veel beter op letten Ging het voor de rest goed vandaag?
    Mwa, ben er niet zo tevreden over . Keeropdracht, dus ik reed achteruit een inrit in (tenminste, dat was de bedoeling) nam de stoep mee, toen ik wegreed viel de auto een halve meter ofzo naar beneden (zo voelde 't iig ).

Moest bij een carpool parkeerplaats inparkeren, tussen een normale auto en een kleine gele auto. Was me niet opgevallen dat die gele zo klein was, ging dus over de stoep. Voordat ik remde had de instructeur al geremd, gelukkig maar! Keek achter me, liep steil naar beneden af in een weiland. Had er zo de auto op de kop kunnen krijgen

Snelweg ging op zich wel goed, moet beter kijken. Teller staat nu op 15,5 uur.

Niet zo blij mee, vrijdag gelukkig weer les.
      woensdag 21 april 2010 @ 11:54:25 #20
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_80554397
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 11:25 schreef jacobras het volgende:

[..]

Mwa, ben er niet zo tevreden over . Keeropdracht, dus ik reed achteruit een inrit in (tenminste, dat was de bedoeling) nam de stoep mee, toen ik wegreed viel de auto een halve meter ofzo naar beneden (zo voelde 't iig ).

Moest bij een carpool parkeerplaats inparkeren, tussen een normale auto en een kleine gele auto. Was me niet opgevallen dat die gele zo klein was, ging dus over de stoep. Voordat ik remde had de instructeur al geremd, gelukkig maar! Keek achter me, liep steil naar beneden af in een weiland. Had er zo de auto op de kop kunnen krijgen

Snelweg ging op zich wel goed, moet beter kijken. Teller staat nu op 15,5 uur.

Niet zo blij mee, vrijdag gelukkig weer les.
    Dus als ik het goed begrijp reed je te ver door, de stoeprand op?

Dan kun je hem misschien beter wat rustig laten uitrollen met de koppeling ingetrapt zodat 'ie rustig tegen de stoeprand aanrolt. Als je instructeur daar geen problemen mee heeft tenminste
    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
    pi_80555499
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 11:25 schreef jacobras het volgende:

[..]

Dat had ik tijdens mijn ttt Daardoor had ik bij de omkeeropdracht ook een onvoldoende gekregen Maar de rest vond ze toch goed genoeg om me vrijstelling te geven gelukkig!
    pi_80556835
    Jullie posten snel! Damn! Geslaagden gefeliciteerd!

Ik mag nog wel even wachten tot m'n lessen, begint een aardig duur geintje te worden onderhand. 5 Lessen en 1 examen te gaan, voor de derde keer zucht.
    Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
      woensdag 21 april 2010 @ 13:36:26 #23
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_80557634
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 13:15 schreef house_is_a_feeling het volgende:
    Jullie posten snel! Damn! Geslaagden gefeliciteerd!

Ik mag nog wel even wachten tot m'n lessen, begint een aardig duur geintje te worden onderhand. 5 Lessen en 1 examen te gaan, voor de derde keer zucht.
    Van dat dure geintje weet ik ook alles van.Ik begon met een pakket met examen voor 1195,- en ik dacht 'Nou,dat valt mee!' Maar daar zijn nog dusdanig veel lessen bijgekomen dat ik binnenkort op zoek moet naar een heul lucratief bijbaantje
    pi_80560759
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 09:55 schreef Purdey het volgende:

[..]

Weet ik ook wel,maar soms maakt ie het onnodig moeilijk (Ja,of ik natuurlijk..).Even een lijstje gemaakt gisteravond in bed aangezien ik van pure frustratie toch niet kon slapen:

Wat ging er fout?
    -Bijna een straat ingereden met een inrijverbod
    -Op de snelweg per ongeluk links blijven rijden
    -Veel te snel door een scherpe bocht heen gegaan
    -Bijna gaan spookrijden bij links afslaan (vond die haaientanden al zo vreemd staan )
    -Niet op borden gelet,bijna de verkeerde afslag genomen
    -Te weinig gekeken bij bijz. verrichtingen
    -Voorrang verleend aan iemand die haaientanden had

Wat ging er goed?
    -Ik wist dat ik op een kruispunt voorrang had,en reed dus ook soepel door,waar ik zowaar zelfs een compliment voor kreeg..

En dat allemaal in 1 uur en 40 minuten tijd.Er zijn dagen dat ik m'n instructeur niet eens meer aan durf te kijken,gister was zo'n dag
    Als ik zo lees wat er fout ging, moet je verder vooruit kijken. En dat is ook het kutste wat je moet leren. En ik kan het ook nog steeds niet goed (op tomtom rijden en denken dat je afslag nog verder is, maar dan blijkt ie voor je neus te zijn (ben toen keihard gaan remmen (niemand reed achter mij)) ).

Ik heb wel eens anderhalf uur en twee uur rijles gehad en toen heb ik véél meer dingen fout gedaan en véél grotere fouten gemaakt. Bij 35 uur werd het aantal fouten gelukkig steeds minder.

En ik denk dat er wel meer dingen goed zijn gegaan tijdens je les, anders was het foutenlijstje veel langer geweest! Je instructeur zegt niet altijd wat er goed ging.
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 13:36 schreef Purdey het volgende:

[..]

Van dat dure geintje weet ik ook alles van.Ik begon met een pakket met examen voor 1195,- en ik dacht 'Nou,dat valt mee!' Maar daar zijn nog dusdanig veel lessen bijgekomen dat ik binnenkort op zoek moet naar een heul lucratief bijbaantje
    Ik ben blij dat mijn ouders het betaald hebben, want het kostte bijna 2700 euro(!). Ik voel me nu best wel schuldig

Daarvoor kreeg ik:
    - 49,5 uur rijles
    - 1 theorie-examen
    - theorieboekje
    - 1 praktijkexamen
    - TTT
    - mijn roze pasje

Ik reed bij een dure (maar goede) rijschool (hoog slagingspercentage) en ik ben voor alles in 1 keer geslaagd. Die prijzen zijn gewoon belachelijk. Als ik gezakt was, dan kwam er nog eens 400 euro bovenop.
      woensdag 21 april 2010 @ 16:27:27 #25
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_80563927
    Nou, ik heb zowaar het eerste echte compliment van mijn instructeur gekregen. We deden net zoals de laatste paar lessen al een soort officieuse TTT. Dan doet hij net alsof hij examinator is, alleen dan wat minder serieus en tussendoor zegt hij af en toe hoe het gegaan is.

Eerst lang door een woonwijk heen, veel zijstraatjes dus. In tegenstelling tot de vorige keren kon ik nu de doodlopende weggetjes vermijden Af en toe mag ik wel beter binnen/buiten/terugschakelen voor een blinde bocht, maar er is niks ergs gebeurd.

Toen de omkeeropdracht in één keer: nailed it!
    Gevaarlijk kruispunt: nailed it!
    Parkeeropdracht: nailed it!
    Hellingproef: nailed it!
    Stukje snelweg ging ook lekker. Ik keek vééél vroeger of ik misschien in moest halen en doordat ik eerder kon kijken kon ik ook soepeler doorrijden. Ik haalde nog wel een vrachtauto in niet zo ver voor de afslag A'dam, maar er staat maar 1 bord voor op 300 meter voor de afslag. Kon nog wel op tijd er af, alhoewel het een beetje haastig was. De instructeur vond het niet per sé fout omdat ik dus wel lekker doorreed. Vervolgens met een hele korte invoegstrook er weer op: nailed it!

Daarna nog een fileparkeeropdracht gedaan, ging ook goed. Beetje ver van de stoep maar wel binnen de marge.
    Ook nog een steekopdracht gehad: nailed it!

Verbeterpuntjes waren het om me heen kijken bij zijweggen die geen voorrang hebben. Kan altijd nog wat aankomen (ambulance bv) dus moet wel blijven kijken. Had één keer de snelheid fout (reed langzamer dan moest, dat overkomt me nooit ). En af en toe positie op de weg.

Hij vroeg me na de les hoe ik het vond gaan en ik zei dat het op kleine dingetjes na goed ging. Hij was het met me eens en zei dat met deze lijn van verbetering ik klaar zou zijn voor mijn examen. Score.
    He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
      woensdag 21 april 2010 @ 16:42:12 #26
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_80564505
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 15:02 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Als ik zo lees wat er fout ging, moet je verder vooruit kijken. En dat is ook het kutste wat je moet leren. En ik kan het ook nog steeds niet goed (op tomtom rijden en denken dat je afslag nog verder is, maar dan blijkt ie voor je neus te zijn (ben toen keihard gaan remmen (niemand reed achter mij)) ).

Ik heb wel eens anderhalf uur en twee uur rijles gehad en toen heb ik véél meer dingen fout gedaan en véél grotere fouten gemaakt. Bij 35 uur werd het aantal fouten gelukkig steeds minder.

En ik denk dat er wel meer dingen goed zijn gegaan tijdens je les, anders was het foutenlijstje veel langer geweest! Je instructeur zegt niet altijd wat er goed ging.
    [..]

Ik ben blij dat mijn ouders het betaald hebben, want het kostte bijna 2700 euro(!). Ik voel me nu best wel schuldig

Daarvoor kreeg ik:
    - 49,5 uur rijles
    - 1 theorie-examen
    - theorieboekje
    - 1 praktijkexamen
    - TTT
    - mijn roze pasje

Ik reed bij een dure (maar goede) rijschool (hoog slagingspercentage) en ik ben voor alles in 1 keer geslaagd. Die prijzen zijn gewoon belachelijk. Als ik gezakt was, dan kwam er nog eens 400 euro bovenop.
    Over dat vooruit kijken krijg ik inderdaad klachten,en daar ben ik ook niet zo goed in indd.Het stomme is,als ik thuis ben,voordat ik ga rijden heb ik steeds een ontzettend goed gevoel.En als ik dan eenmaal rijd,en er gaat iets mis,blijf ik het verkeerd doen.Misschien zou mn instructeur ook weleens iets meer moeten complimenteren als ik iets wel goed doe.Ik heb morgen nog een dubbele les voor mn TTT en ik wil in elk geval het parkeren/keren nog doornemen.Fileparkeren kan ik wel (Alhoewel ik niet altijd goed uit kom) maar haaks parkeren daar twijfel ik over die lijnen.Ik moet het vak waar ik wil gaan staan nemen,en dan twee lijnen verder tellen,en daar moet ik gelijk staan met een knopje wat aan zijn deur zit.

En de kosten,jeetje ik zit nog lang niet zo hoog als jij Lam! Ik heb nu inmiddels zo'n 2100,- betaald voor:
    -80 ( ) lessen
    -praktijkexamen
    -Theorieboek en examen
    -TTT
      woensdag 21 april 2010 @ 17:49:59 #27
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_80566768
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 11:54 schreef classpc het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp reed je te ver door, de stoeprand op?

Dan kun je hem misschien beter wat rustig laten uitrollen met de koppeling ingetrapt zodat 'ie rustig tegen de stoeprand aanrolt. Als je instructeur daar geen problemen mee heeft tenminste
    Bedoel je bij het keren of het parkeren?
    pi_80567153
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 16:27 schreef twiFight het volgende:
    Nou, ik heb zowaar het eerste echte compliment van mijn instructeur gekregen. We deden net zoals de laatste paar lessen al een soort officieuse TTT. Dan doet hij net alsof hij examinator is, alleen dan wat minder serieus en tussendoor zegt hij af en toe hoe het gegaan is.
    Wat fijn dat je les zo goed ging! Wanneer is je examen? (ik vergeet altijd wie wat wanneer heeft )
    quote:
    Verbeterpuntjes waren het om me heen kijken bij zijweggen die geen voorrang hebben. Kan altijd nog wat aankomen (ambulance bv) dus moet wel blijven kijken. Had één keer de snelheid fout (reed langzamer dan moest, dat overkomt me nooit ). En af en toe positie op de weg.
    Ik heb wel eens meegemaakt dat ik een ambulance op de kruisende weg kreeg, terwijl ik groen had. Ik hoorde hem veel eerder dan mijn instructeur en ik zat zo, fuck, wat moet ik nu doen?? Instructeur snapte het eerst niet, haha (daarna ging die op de rem staan, omdat ik niet durfde te remmen ).
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 16:42 schreef Purdey het volgende:
    Over dat vooruit kijken krijg ik inderdaad klachten,en daar ben ik ook niet zo goed in indd.Het stomme is,als ik thuis ben,voordat ik ga rijden heb ik steeds een ontzettend goed gevoel.En als ik dan eenmaal rijd,en er gaat iets mis,blijf ik het verkeerd doen.Misschien zou mn instructeur ook weleens iets meer moeten complimenteren als ik iets wel goed doe.
    Ik herken 't heel erg. Van tevoren wilde ik het goed doen, was ik helemaal wakker en wílde ik vooruit kijken. Tijdens de les ging het weer gelijk mis

Maarja, op een gegeven moment ging het vanzelf. Waarom weet ik niet. Ik weet nog wel dat de lente toen pas begonnen was
    quote:
    Ik heb morgen nog een dubbele les voor mn TTT en ik wil in elk geval het parkeren/keren nog doornemen.Fileparkeren kan ik wel (Alhoewel ik niet altijd goed uit kom) maar haaks parkeren daar twijfel ik over die lijnen.Ik moet het vak waar ik wil gaan staan nemen,en dan twee lijnen verder tellen,en daar moet ik gelijk staan met een knopje wat aan zijn deur zit.
    Bij bijzondere verrichtingen gaat het om kijken, kijken en nog eens kijken (als je dat goed doet, betekent het niet dat je vrijstelling krijgt, want er kan meer fout gaan ( )). Ik moest ook lijnen tellen en die moest gelijk zijn met mijn schouder. 1 Lijn voor vooruit en 2 voor achteruit.
    quote:
    En de kosten,jeetje ik zit nog lang niet zo hoog als jij Lam! Ik heb nu inmiddels zo'n 2100,- betaald voor:
    -80 ( ) lessen
    -praktijkexamen
    -Theorieboek en examen
    -TTT
    Oh my. Nu voel ik me al helemaal schuldig Volgens mij had ik dan wel voor 1500 euro klaar kunnen zijn als ik een andere rijschool koos
      woensdag 21 april 2010 @ 20:14:27 #29
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_80572262
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 18:03 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Wat fijn dat je les zo goed ging! Wanneer is je examen? (ik vergeet altijd wie wat wanneer heeft )
    Theorie 4 mei. Praktijk is nog niet gepland ( moet je daarna machtiging voor geven heb ik begrepen ).

Het stomme is dat ik mijn eigen verklaring nog niet opgestuurd heb Ik moet medisch goedgekeurd worden, en dat moet geloof ik rond zijn voor mijn praktijkexamen.

Ik zou een eigen verklaring moeten hebben (kost geld) maar kan 'm niet meer vinden Weet iemand hoe zo'n ding er uit ziet?
    pi_80574419
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 20:14 schreef twiFight het volgende:

[..]

Theorie 4 mei. Praktijk is nog niet gepland ( moet je daarna machtiging voor geven heb ik begrepen ).

Het stomme is dat ik mijn eigen verklaring nog niet opgestuurd heb Ik moet medisch goedgekeurd worden, en dat moet geloof ik rond zijn voor mijn praktijkexamen.

Ik zou een eigen verklaring moeten hebben (kost geld) maar kan 'm niet meer vinden Weet iemand hoe zo'n ding er uit ziet?
    Toen mijn examen was aangevraagd kreeg ik een bevestigingsmailtje waar die eigen verklaring bij zat, die heb ik (voor de zekerheid) zelf uitgeprint.

Normaal gesproken zou de instructeur hem meenemen maar hij was het vergeten.
    Kan per rijschool verschillend zijn, waar ik les had was maar een klein bedrijfje, waar hij rondreed en alles regelde

[ Bericht 0% gewijzigd door Spelvout op 21-04-2010 21:13:46 ]
    pi_80574566
    Ik ben benieuwd hoelang het praktijkexamen van iedereen hier was. Ik hoor mensen die 45 minuten in de auto gezeten hebben en ook mensen die met 25 minuten alweer terug waren. Nogal al een verschil!
    I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
    pi_80574775
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 21:09 schreef Jac0bus het volgende:
    Ik ben benieuwd hoelang het praktijkexamen van iedereen hier was. Ik hoor mensen die 45 minuten in de auto gezeten hebben en ook mensen die met 25 minuten alweer terug waren. Nogal al een verschil!
    Mijn tussentijdse toets was ongeveer 30-35 minuten, mijn examen ongeveer 50.
    pi_80576228
    mijn TTT was ongeveer 35 minuten en mijn exmen was ik met 25 minuten weer binnen.
    *poef* nu is het weg
      woensdag 21 april 2010 @ 22:04:53 #34
    208826 D-Mon
    Duivels goed!
    pi_80577398
    mijn eerste mogelijkheid is pas in juni.. pfff.. lastig als je baas je geen vrij kan/wil geven voor zoiets..
    pi_80579108
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 21:43 schreef kaatjejannie het volgende:
    mijn TTT was ongeveer 35 minuten en mijn exmen was ik met 25 minuten weer binnen.
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 21:14 schreef Spelvout het volgende:

[..]

Mijn tussentijdse toets was ongeveer 30-35 minuten, mijn examen ongeveer 50.
    Over dat verschil had ik het dus

Ik hoop dat die van mij niet te lang is. Maar ik geen TTT gedaan dus ik denk dat ik wat meer tijd kwijt ben met de bijzondere maneuvres, wat verder niet echt lastig is
    I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
      woensdag 21 april 2010 @ 23:07:26 #36
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_80580550
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 20:43 schreef TheGloaming het volgende:

[..]

Ja dus wel traffic explorer Heb zelf windows 7 64 bit en het werkt wel gewoon Het enige wat ik inderdaad wel vind dat het onoverzichtelijk is wat betreft theorie. Het is maar een klein stukje tekst per onderdeel en vervolgens kan je er bijvoorbeeld 50 vragen voor beantwoorden. Dan krijg je ineens vragen over stof die niet in de theorie tekst stonden.
    Die gevaarherkenning DVD is echt een RAMP, niet normaal!

Kent iemand dat bord aan de rechterkant? Ik niet, volgens mij ziet hij er toch echt anders uit...

En wat moet je hier doen, volgens jullie? Ter verduidelijking van het programma. De richtingaanwijzer naar links staat aan, en bij de lantaarnpaal wil je dus links. Je rijdt 76 km/u.

Volgens hun moet je gas loslaten. Je rijdt verdomme met 76 km/u op die afslag af!! Stelletje idioten bij traficexplorer..
      woensdag 21 april 2010 @ 23:23:14 #37
    241461 Unknown90
    The one and only
    pi_80581262
    Ik moet morgen voor mijn praktijkexamen, laatste lessen behalve laatste les gingen goed, alleen door de laatste les, omdat ik fouten maakte, ben ik nu wat onzekerder.
    Ga nu lekker slapen, morgen goed ontbijten en vooral rustig blijven, heb één tip gekregen van mijn instructeur en dat is vooral vooruit blijven kijken en goed je spiegels gebruiken, laat zien dat je de situatie onder controle hebt...
      woensdag 21 april 2010 @ 23:26:06 #38
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_80581380
    Dat je hier moet remmen lijkt me duidelijk, maar degene die kan raden wat hun geweldige motivatie daarvoor is krijgt van mij de DVD toegestuurd

pi_80583006
    Oja TrafficExplorer is een ramp. Ik had zo'n situatie waarin ik met 30km/u op een andere auto af ging (waarvan ik niet kon zien of hij stilstond) en er kwam een fietser tussendoor. Dus ik koos voor remmen. Zegt dat ding dat ik niets moest doen want er was geen direct gevaar. Wtf er komt een fietser voor me langs, als ik niet op de rem trapt doet m'n instructeur het wel.
    pi_80583552
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 23:26 schreef twiFight het volgende:
    Dat je hier moet remmen lijkt me duidelijk, maar degene die kan raden wat hun geweldige motivatie daarvoor is krijgt van mij de DVD toegestuurd

[ afbeelding ]
    Die gevaarherkenning is sowieso krom, ze formuleren het eigenlijk verkeerd.

Remmen = Tot stilstand komen / Sterk snelheid verminderen
    Gas los = Snelheid verminderen (Hieronder verstaan ze ook van 120 naar 80 in 100 meter ofzo )
    Niks = Niks
      donderdag 22 april 2010 @ 03:15:01 #41
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_80584785
    Ik heb uit frustratie de DVD inmiddels alweer uit mijn PC geslingerd, nadat hij tot twee keer toe suggereerde dat je midden op een 50 km/u weg met rijdend verkeer om je heen maar onmiddelijk moest remmen, omdat er wel eens een auto die bij je in de buurt rijdt jouw rijstrook op kan gaan.

Ja, lekker handig, elke keer als er een auto bij je in de buurt rijdt de rem maar intrappen van de pot gerukt dat bedrijf. No wonder dat ik die shit gratis bij mijn pakket kreeg
    pi_80591067
    Ik had een ANWB cd ergens van het internet geplukt
    Dus geen geld aan theorie uitgegeven, alleen theorie examen zelf dus
    Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
      donderdag 22 april 2010 @ 13:52:29 #43
    115062 onderjas
    Eigenlijk een trui
    pi_80595585
    THEORIE IN DE POCKET!
      donderdag 22 april 2010 @ 14:13:38 #44
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_80596276
    Gefeliciteerd
    Hoeveel fouten? En weet je hoe de andere kandidaten het deden?
      donderdag 22 april 2010 @ 14:19:26 #45
    115062 onderjas
    Eigenlijk een trui
    pi_80596469
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 14:13 schreef twiFight het volgende:
    Gefeliciteerd
    Hoeveel fouten? En weet je hoe de andere kandidaten het deden?
    in totaal 6 fout, 3 bij gevaar herkenning en 3 bij de rest. Er waren 40 mensen in de zaal, 21 waren geslaagd.
      donderdag 22 april 2010 @ 15:33:19 #46
    267323 Agapimou
    Morgen gratis bier
    pi_80599255
    3 mei m'n theorie
    Hoe lang zijn jullie ongeveer bezig geweest met leren?
    aa-gap-ie-moe
    Not your average newbie :h
    pi_80599487
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 15:33 schreef Agapimou het volgende:
    3 mei m'n theorie
    Hoe lang zijn jullie ongeveer bezig geweest met leren?
    1 dag geleerd en 1 dag geoefend
      donderdag 22 april 2010 @ 15:39:36 #48
    115062 onderjas
    Eigenlijk een trui
    pi_80599524
    Heb gewoon een maand lang iedere dag een examen gedaan. De dagen ervoor wat meer.
      donderdag 22 april 2010 @ 18:36:10 #49
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_80605718
    Zo,terug van rijles.Vrijwel alleen maar bijzondere verrichtingen gedaan,en instructeur was best tevreden,al moet ik maandag (TTT) wel écht veel gaan kijken zei hij.Dat deed ik nu ook wel,maar overdrijven is goed.Het ging sowieso vandaag best lekker,dus mijn humeur is erg zonnig
    Dat merk ik wel,jullie ook? Als een rijles goed ging,dat je er weer vertrouwen in hebt? Dinsdag,toen het minder ging had ik een hard hoofd in m'n TTT,maar nu heb ik er weer volop vertrouwen in,zelfs zin in!

Hoe aardig is jullie instructeur trouwens? De mijne ging vanmiddag nadat ik in een winkelstraat had geparkeerd iets te drinken halen,omdat ik zo goed ingeparkeerd had 'Ik ben trots! Zelfs zo trots dat ik iets te drinken ga halen voor ons '
    pi_80606205
    Goedzo Purdey! Ja dat gevoel van zelfvertrouwen herken ik wel inderdaad, soms wat mindere lessen maar als het dan wat beter ging ging het ook een tijdje lang beter! M'n instructeur is een al wat oudere droogkloot en we ouwehoeren over van alles en nogwat, dus sfeer zit er goed in.

Onderjas gefeliciteerd!
    Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
    pi_80606458
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 16:27 schreef twiFight het volgende:

Eerst lang door een woonwijk heen, veel zijstraatjes dus. In tegenstelling tot de vorige keren kon ik nu de doodlopende weggetjes vermijden Af en toe mag ik wel beter binnen/buiten/terugschakelen voor een blinde bocht, maar er is niks ergs gebeurd.

Toen de omkeeropdracht in één keer: nailed it!
    Gevaarlijk kruispunt: nailed it!
    Parkeeropdracht: nailed it!
    Hellingproef: nailed it!
    Stukje snelweg ging ook lekker. Ik keek vééél vroeger of ik misschien in moest halen en doordat ik eerder kon kijken kon ik ook soepeler doorrijden. Ik haalde nog wel een vrachtauto in niet zo ver voor de afslag A'dam, maar er staat maar 1 bord voor op 300 meter voor de afslag. Kon nog wel op tijd er af, alhoewel het een beetje haastig was. De instructeur vond het niet per sé fout omdat ik dus wel lekker doorreed. Vervolgens met een hele korte invoegstrook er weer op: nailed it!

Daarna nog een fileparkeeropdracht gedaan, ging ook goed. Beetje ver van de stoep maar wel binnen de marge.
    Ook nog een steekopdracht gehad: nailed it!

Hij vroeg me na de les hoe ik het vond gaan en ik zei dat het op kleine dingetjes na goed ging. Hij was het met me eens en zei dat met deze lijn van verbetering ik klaar zou zijn voor mijn examen. Score.
    Is "nailed it" positief of negatief?
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 20:14 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik moet ook medisch goedgekeurd worden (heb Asperger), moet ik die Eigen Verklaring bij het CBR halen, kost me 23 euro
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 23:07 schreef twiFight het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    Kent iemand dat bord aan de rechterkant? Ik niet, volgens mij ziet hij er toch echt anders uit...

En wat moet je hier doen, volgens jullie? Ter verduidelijking van het programma. De richtingaanwijzer naar links staat aan, en bij de lantaarnpaal wil je dus links. Je rijdt 76 km/u.

[ afbeelding ]
    Volgens hun moet je gas loslaten. Je rijdt verdomme met 76 km/u op die afslag af!! Stelletje idioten bij traficexplorer..
    1e pic: dat verkeersbord ken ik wel ja, dat is deze:
    Verboden voor vrachtauto's om motorvoertuigen in te halen
    2e pic: ik zou ook gas loslaten, en als je dicht bij het kruispunt genaderd bent, remmen. Uitloopsnelheid benutten
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 23:26 schreef twiFight het volgende:

[ afbeelding ]
    Als je een fietser passeert moet je minimaal 1.5 meter afstand houden, dus je hebt niet genoeg ruimte om de fietser te passeren omdat er ook auto's geparkeerd staan aan beide zijdes van de weg. Misschien is er ook kans op voetgangers die oversteken ofzo. Denk ik dan

En wat een slechte graphics
    pi_80606814
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 19:00 schreef DeHovenier het volgende:

1e pic: dat verkeersbord ken ik wel ja, dat is deze: [ afbeelding ]
    Kijk eens naar de kleuren in dat andere plaatje
    quote:
    Als je een fietser passeert moet je minimaal 1.5 meter afstand houden, dus je hebt niet genoeg ruimte om de fietser te passeren omdat er ook auto's geparkeerd staan aan beide zijdes van de weg. Misschien is er ook kans op voetgangers die oversteken ofzo. Denk ik dan

Aan de linker kant zie je nog een fietser die de rijbaan op moet (dat busje blokkeert het fietspad), dus gewoon remmen en er even achterblijven
    pi_80608431
    Ik neem geen 2 uur achterelkaar meer, het 1e uur reed ik vrij goed maar het 2e maakte ik allemaal domme fouten en zei mijn instructeur dat het net mijn 1e rijles leek.

Ook rij ik te dicht langs stoepranden en andere auto's
      donderdag 22 april 2010 @ 20:48:01 #54
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_80610476
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 19:58 schreef Nusion het volgende:
    Ik neem geen 2 uur achterelkaar meer, het 1e uur reed ik vrij goed maar het 2e maakte ik allemaal domme fouten en zei mijn instructeur dat het net mijn 1e rijles leek.

Ook rij ik te dicht langs stoepranden en andere auto's
    Autorijden is ook ontzettend vermoeiend,ik heb het ook echt wel gehad na 100 minuten Je concentratieboog wordt minder,je wordt minder alert.Een keer heb ik ter compensatie van een andere les drie uren gereden,dat was echt niet te doen..

Ja,en de stoepranden,dat heb ik ook nog weleens.Het is moeilijker om de kant van de auto in te schatten waar je instructeur zit.Ik heb de truc geleerd dat als er aan jou kant van de auto veel ruimte zit,dat er aan de rechterkant te weinig is
    pi_80610869
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 19:11 schreef Spelvout het volgende:

[..]

Kijk eens naar de kleuren in dat andere plaatje
    [..]

Aan de linker kant zie je nog een fietser die de rijbaan op moet (dat busje blokkeert het fietspad), dus gewoon remmen en er even achterblijven
    Ik heb wel gezien dat de kleuren anders zijn hoor, maar is het dan ook gelijk een ander verkeersbord
    pi_80610976
    Ben begonnen met Motorrijles Hoop dat ik in de zomer kan touren
    pi_80611106
    Hoi, net mn eerste les gehad en ik heb niemand om zeep geholpen
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
      Moderator donderdag 22 april 2010 @ 21:09:07 #58
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_80611348
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 21:03 schreef Mwanatabu het volgende:
    Hoi, net mn eerste les gehad en ik heb niemand om zeep geholpen
    Gaaf mamma
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_80612612
    Het is echt leuk om zo die verhalen van jullie allemaal te lezen over hoe & wat het allemaal gaat met rijlessen , ben zelf namelijk rij-instructeur en kan me er af en toe ook best in verplaatsen hoor met de verhalen die hier staan . Onthoudt wel altijd dat je absoluut niet de enigste bent die zo is begonnen en dat er mede-slachtoffers zijn
    pi_80612747
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 21:36 schreef Richaaaar het volgende:
    Het is echt leuk om zo die verhalen van jullie allemaal te lezen over hoe & wat het allemaal gaat met rijlessen , ben zelf namelijk rij-instructeur en kan me er af en toe ook best in verplaatsen hoor met de verhalen die hier staan . Onthoudt wel altijd dat je absoluut niet de enigste bent die zo is begonnen en dat er mede-slachtoffers zijn
    Heb je nog leuke voorbeelden van rare acties van je leerlingen?
    pi_80614402
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 23:07 schreef twiFight het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    Auto's mogen vrachtwagens niet rechts inhalen? . Met de kleuren andersom ken ik uiteraard wel, maar deze heb ik nog nooit gezien.

Gefeliciteerd onderjas met je theorie

Morgen weer 2 uur rijden
    pi_80615765
    ik ben gezakt!...:( maar meteen nadat de eximinator dit mij mede deelde zei hij: maar je kan het wel!!!!...WTF waarom zak ik dan L*L!!!! zowiezo een klote dag vandaag!...ga snel naar bed...morgen word vast beter. .(morgen ook een verslagje..)
    pi_80616001
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 22:50 schreef MelR het volgende:
    ik ben gezakt!...:( maar meteen nadat de eximinator dit mij mede deelde zei hij: maar je kan het wel!!!!...WTF waarom zak ik dan L*L!!!! zowiezo een klote dag vandaag!...ga snel naar bed...morgen word vast beter. .(morgen ook een verslagje..)
    ah klote :/
    was dit je eerste keer? ben benieuwd naar je verslagje morgen.
      donderdag 22 april 2010 @ 23:20:34 #64
    115062 onderjas
    Eigenlijk een trui
    pi_80616931
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 22:16 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd onderjas met je theorie
    Vielen d(r)ank!
      donderdag 22 april 2010 @ 23:33:43 #65
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_80617381
    Onderjas gefeliciteerd .

Ik ga maar eens richting bed, morgen van 8:00 - 9:30 rijles .
    pi_80617989
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 21:39 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Heb je nog leuke voorbeelden van rare acties van je leerlingen?
    Haha heb er voldoende !!!!

Zoals je misschien zelf wel weet kunnen leerlingen af en toe vreemde capriolen uithalen , en dat ze echt aan het testen zijn of dat de instructeur wel wakker is . Die opmerking maak ik namelijk altijd standaard als zoiets is voorgevallen , de leerling kan er dan ook wel om lachen en vinden ze het gelijk minder erg !

Heb al een keer meegemaakt dat een leerling gewoon ZONDER enige controle willen gaan invoegen op de autosnelweg en er dan ineens achter komt dat het niet gaat en hard aan het roepen/schreeuwen is : IK WEET HET NIET MEER HOOR!!!!!!! en beide handen van het stuur af doet . Mijn reactiesnelheid was toen nog sneller dan het licht ( iig voor mijn gevoel ) en hup mijn linkerhand aan het stuur , mn rem rustig intrappen ( had al gezien dat dat kon ) en rustig de autosnelweg op sturen waar het kon en daarna maar zeggen : Zo nu rij jij de rest van de autosnelweg . Dat heb ik natuurlijk wel met een knipoog gezegd zodat de leerling zich niet zo ontzettend k*t voelde. Bij de eerste de beste parkeerplaats eraf gegaan en ff buiten een " kleine " evaluatie gehouden wat er nou allemaal mis ging en hoe dat de leerling dat in het vervolg maar moet oplossen
      vrijdag 23 april 2010 @ 00:15:18 #67
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_80618718
    quote:

[..]

"nailed it" betekent dat het perfect ging
    quote:
    Ik moet ook medisch goedgekeurd worden (heb Asperger), moet ik die Eigen Verklaring bij het CBR halen, kost me 23 euro
    Ja, en ik ben bang dat ik 'm opnieuw moet kopen
    quote:
    Kijk nog maar eens goed, dat is niet hetzelfde
    quote:
    Haha nee, veel verder gezocht
    Er kan een passagier in de geparkeerde auto aan de linkerkant zitten, die net wil uitstappen op dat moment, en die passagier die zit zo aandachtig naar achteren te kijken, dat hij de fietser die (voor hem) van voren komt niet gezien heeft. Daardoor moet de fietser uit tegenovergestelde richting uitwijken voor de uitstappende passagier en daarom moet je remmen.

Right Ik kijk ook nooooooooit voor me, ik zit altijd zo aandachtig naar achteren te kijken!... :S
    pi_80619199
    3 Mei 11uur eerste rijles! en 27Mei theorie examen(Op me verjaardag ook nog ). Kan niet wachten!

[ Bericht 1% gewijzigd door Dubish op 23-04-2010 00:46:44 ]
    pi_80626650
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 00:15 schreef twiFight het volgende:
    [..]

Haha nee, veel verder gezocht
    Er kan een passagier in de geparkeerde auto aan de linkerkant zitten, die net wil uitstappen op dat moment, en die passagier die zit zo aandachtig naar achteren te kijken, dat hij de fietser die (voor hem) van voren komt niet gezien heeft. Daardoor moet de fietser uit tegenovergestelde richting uitwijken voor de uitstappende passagier en daarom moet je remmen.

Right Ik kijk ook nooooooooit voor me, ik zit altijd zo aandachtig naar achteren te kijken!... :S
    Die fietser moet sowieso uitwijken, tenzij hij over het busje heen fietst
    pi_80626745
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 22:56 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

ah klote :/
    was dit je eerste keer? ben benieuwd naar je verslagje morgen.
    Nee was de 2e keer!...en ik baal er echt van!...want het duurt allemaal zo lang he!...straks zitten we al in mei!..maarja even een verslagje:

Ik heb geprobeerd de dagen ervoor zo min mogelijk met het examen bezig te zijn en toen mijn instructeur me om 12 uur kwam halen was ik ook niet zo erg zenuwachtig (wel bijna door het rood gereden en een auto op de rotonde over het hoofd gezien toen ik naar het CBR reed..dus onbewust was ik waarsschijnlijk toch zenuwachtig)
    Toen we eenmaal bij het CBR zater te wachten begon ik toch wel zenuwachtig te worden...ondanks dat ik zag dat de eximinator iemand anders was dan de vorige keer en me best een aardige man leek...
    Nou wij naar buiten, ogentest, en in de auto zitten..paar vraagjes over de auto (waar zit de claxon en hoe sein je met het grote licht...erggg moeilijk maar niet heus ) en toen gingen we op weg.
    Met het zelfstandig rijden moest ik langs de electriciteit masten blijven rijden...is niet zo moeilijk denk je, maar ik kwam op een gegeven moment ergens op een landbouwweggetje in de middle of nowhere uit..ik wilde omdraaien want dacht dat het doodliep maar hij wees me op een klein paadje waar ik er toch nog afkon.
    nou toen moest ik richting Zwolle rijden, dat ging goed, de snelweg ging goed maar toen ik eraf kwam moest ik bij de verkeerslichten links...maar ik ging een weg ervoor al links en reed dus verkeerd...nou omkeeropdrachtje gedaan...en weer op weg. had ik wel de goede afslag maar omdat ik helemaal gefixeerd was op linksaf bij de stoplichten ging ik ook op de meest linkse baan staan terwijl er twee banen voor linksaf waren (de meest linker en die ernaast aan de rechterkant) op zicht niet zo erg maar mijn fout was dus (en de enige grote fout) dat ik tijdens het afslaan van de linkerbaan uitkwam op de rechterbaan..

Toen moest ik in een straat de parkeeropdracht doen, ging matig, en toen nog een stukje zelfstandig rijden waar ik een stukje stoep meenam omdat ik te gefixeerd was op het "hoe aan de andere kant van de snelweg komen opdracht".

teruggekomen bij het CBR parkeerde ik goed in en binnen gekomen vertelde hij dat ik niet geslaagd was...MAAR dat ik het WEL kon!...en dat vind ik echt belachelijk!...als hij ziet dat ik het kan dan is dat toch voldoende?..oke ik ben het ermee eens dat het geen perfecte rit was, verre van zelfs..ik was te gefixeerd op de weg volgen en de opdrachten te voltooien waardoor ik mn aandacht niet goed bij de weg kon houden..en die fout bij het stoplicht was ook erg...maar als hij dan ziet datje het wel kan..daar gaat het toch om?..de zenuwen gierden door mn lijf..en natuurlijk wil je tijdens een examen opdrachten die je krijgt goed doen.
    Hij zei dat het op het randje ligt, net wat de vorige keer ook gezegt werd...en dan denk ik wanneer is het dan WEL goed genoeg?...als ik zie wat voor fratsen andere automobilisten uithalen die wel hun rijbewijs hebben..of als ik lees en hoor van mensen wat voor dingen zij allemaal hebben gedaan tijdens hun examen en at ze wel geslaagd zijn...en dat ik dan gezakt ben terwijl de eximinator ziet dat ik het wel kan...dat vind ik echt zuur.

[ Bericht 15% gewijzigd door MelR op 23-04-2010 11:21:04 ]
      vrijdag 23 april 2010 @ 11:17:20 #71
    98259 mstr
    Een jonge God!
    pi_80626929
    Ja, als je zoveel foutjes maakt is het natuurlijk ook niet zomaar uit de lucht gegrepen dat je er nog niet klaar voor bent...
    pi_80627144
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 21:09 schreef Jac0bus het volgende:
    Ik was bij mijn examen binnen 25 minuten weer terug, inclusief een aantal minuten voor rood wachten doordat de brandweer uitrukte.
    Mijn broertje, die twee maanden daarvoor afreed, deed er 40 minuten over bij dezelfde examinator. Hij maakte in het begin een aantal foutjes door de zenuwen (motor af laten slaan op een drempel, trillend linkerbeen waardoor het niet erg soepel ging) en de examinator gaf hem wat extra tijd om zichzelf te bewijzen.

Zowel hij als ik de eerste keer geslaagd
    * Whatever floats your goat!
    pi_80627685
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 11:11 schreef MelR het volgende:

[..]

Nee was de 2e keer!...en ik baal er echt van!...want het duurt allemaal zo lang he!...straks zitten we al in mei!..maarja even een verslagje:

Ik heb geprobeerd de dagen ervoor zo min mogelijk met het examen bezig te zijn en toen mijn instructeur me om 12 uur kwam halen was ik ook niet zo erg zenuwachtig (wel bijna door het rood gereden en een auto op de rotonde over het hoofd gezien toen ik naar het CBR reed..dus onbewust was ik waarsschijnlijk toch zenuwachtig)
    Toen we eenmaal bij het CBR zater te wachten begon ik toch wel zenuwachtig te worden...ondanks dat ik zag dat de eximinator iemand anders was dan de vorige keer en me best een aardige man leek...
    Nou wij naar buiten, ogentest, en in de auto zitten..paar vraagjes over de auto (waar zit de claxon en hoe sein je met het grote licht...erggg moeilijk maar niet heus ) en toen gingen we op weg.
    Met het zelfstandig rijden moest ik langs de electriciteit masten blijven rijden...is niet zo moeilijk denk je, maar ik kwam op een gegeven moment ergens op een landbouwweggetje in de middle of nowhere uit..ik wilde omdraaien want dacht dat het doodliep maar hij wees me op een klein paadje waar ik er toch nog afkon.
    nou toen moest ik richting Zwolle rijden, dat ging goed, de snelweg ging goed maar toen ik eraf kwam moest ik bij de verkeerslichten links...maar ik ging een weg ervoor al links en reed dus verkeerd...nou omkeeropdrachtje gedaan...en weer op weg. had ik wel de goede afslag maar omdat ik helemaal gefixeerd was op linksaf bij de stoplichten ging ik ook op de meest linkse baan staan terwijl er twee banen voor linksaf waren (de meest linker en die ernaast aan de rechterkant) op zicht niet zo erg maar mijn fout was dus (en de enige grote fout) dat ik tijdens het afslaan van de linkerbaan uitkwam op de rechterbaan..

Toen moest ik in een straat de parkeeropdracht doen, ging matig, en toen nog een stukje zelfstandig rijden waar ik een stukje stoep meenam omdat ik te gefixeerd was op het "hoe aan de andere kant van de snelweg komen opdracht".

teruggekomen bij het CBR parkeerde ik goed in en binnen gekomen vertelde hij dat ik niet geslaagd was...MAAR dat ik het WEL kon!...en dat vind ik echt belachelijk!...als hij ziet dat ik het kan dan is dat toch voldoende?..oke ik ben het ermee eens dat het geen perfecte rit was, verre van zelfs..ik was te gefixeerd op de weg volgen en de opdrachten te voltooien waardoor ik mn aandacht niet goed bij de weg kon houden..en die fout bij het stoplicht was ook erg...maar als hij dan ziet datje het wel kan..daar gaat het toch om?..de zenuwen gierden door mn lijf..en natuurlijk wil je tijdens een examen opdrachten die je krijgt goed doen.
    Hij zei dat het op het randje ligt, net wat de vorige keer ook gezegt werd...en dan denk ik wanneer is het dan WEL goed genoeg?...als ik zie wat voor fratsen andere automobilisten uithalen die wel hun rijbewijs hebben..of als ik lees en hoor van mensen wat voor dingen zij allemaal hebben gedaan tijdens hun examen en at ze wel geslaagd zijn...en dat ik dan gezakt ben terwijl de eximinator ziet dat ik het wel kan...dat vind ik echt zuur.
    Ik kreeg toen der tijd te horen dat ik wel een paar foutjes had gemaakt maar ze goed had opgelost en dus geslaagd was...
    pi_80628119
    quote:

[..]

Voelt inderdaag zo genaaid, heel herkenbaar! zo is t ook telkens bij mij gegaan tot 3de keer dan.. had er toen ook echt genoeg van..
    Hoop dat het voor jou, net zoals bij mij 3keer scheepsrecht is
    pi_80629976
    Net weer twee uur gereden, ging niet zo lekker. De instructeur moet nog te veel zeggen wat ik wanneer moet doen, al had ik soms wel een paar 'hallelujah!'-momentjes (die gelijk werde afgestraft door een of andere fout . En toen, aan het eind van de rit, zegt-ie: bij je volgende les gaan we je examen inplannen, waarschijnlijk in juni, en dan werken we daar naartoe.
    Ik:
    Volgens mij merkte hij dat ik helemaal wit wegtrok . Het stomme is dat hij het er vorige week nog niet over wilde hebben, en nu komt hij er ineens zelf mee? En dan zegt hij: JIJ moet erachter staan en weten dat je het kunt! En dat zegt hij na twee uur rijles waarin hij twee keer aan het stuur heeft gehangen (Arnhem ). Dan denk ik: dat gaat toch niet goed, man. Aan de andere kant ben ik in juni alweer anderhalf jaar bezig, dit begint echt gęnant te worden.
    Tap tap tap
      vrijdag 23 april 2010 @ 13:00:46 #76
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_80630776
    Nou, vandaag weer een les. Ging toch stuk minder goed dan eerst.

Het kijken in zijweggetjes moet beter, maar dat kan ik oefenen. Maar ik moest mijn weg vinden, eerst naar een buitendorp, en toen de snelweg op richting Groningen. Eerst had ik de verkeerde afslag gepakt op de rotonde. Ik wist welke weg ik moest hebben en dacht dat die afslag naar die weg ging. Fout(je) natuurlijk, maar ja als je denkt dat je de goede weg pakt dan doe je er ook zo weinig aan. Afijn, toen tussendoor naar het buitendorp. Eenmaal daar was er een splitsing waar borden niet aangaven waar ik heen moest. Vervolgens op de gok toch goed gereden en daarna moest ik de snelweg op. Ik zag pas heel laat op het bord dat ik een bepaalde afslag moest hebben en mede door mijn snelheid en een auto achter me moest ik dus doorrijden. Vervolgens snelweg gepakt, snelweg af en toen moest ik weer richting een bepaalde plek, die ook niet aangegeven stond. Na een volledig rondje over een rotonde daarna wel de goede afslag gepakt. Mijn instructeur had er genoeg van en ik moest langs de kant voor topoverleg

Het kwam er op neer dat ik bij de eerste rotonde de goede weg had kunnen zien. Afijn, dat was ik met hem eens, het was niet een verkeerde keuze van mij, maar ik had het gewoon verkeerd in mijn hoofd. In het buitendorp had ik zelf al moeten weten welke richting ik op moest, omdat ik had kunnen onthouden welke richting de snelweg op was. Tevens had ik de afslag daarna niet hoeven missen omdat ik kon weten dat er maar 2 afslagen waren en ik kon weten welke kant op Groningen was. Eenmaal de snelweg af kon ik ook weten welke kant ik op moest omdat ik volgens hem kon weten welke kant die plek op was.

Hij zal best een punt hebben hoor, maar pffffffff ik weet toch dat hele weggennet daar niet uit mijn hoofd. Ik woon niet eens in die stad waar ik les, laat staan dat ik weet welke kant Groningen dan op is. Ik knikte braaf ja tegen hem, maar eigenlijk vond ik het een beetje stom. Ik had wel kleine fouten omdat ik niet goed wist welke kant ik op moest, maar dat van die richting vond ik wel wat onterecht. Ik ben heel slecht met namen, dus ik onthou plaatsen ook nooit. En als het dan niet op de borden staat dan moet ik het toch echt even vragen hoor Afijn, daarna de zelfde route nog een keer gereden (dus nu wist ik waar ik langs moest), en had ik kans om de fouten van daarvoor te verbeteren. Dat ging verder prima, op het kijkgedrag na dus. Eindelijk ook een flink stuk snelweg mee kunnen pakken, die ervaring kon ik ook gebruiken.

Al met al een nuttige les, maar ik baalde wel
    pi_80630993
    Ik nam vandaag ook de verkeerde afslag . Ik moest naar het centrum en moest blijkbaar afslag Zuid nemen. Ja, oké, we rijden er bijna elke week, maar soms rijden we ook helemaal om, dus ik haalde het even door elkaar. Goed, volgende afslag. Het was een beetje jammer, maar ik heb geen rare acties uitgehaald dus daar viel verder weinig over te zeggen.
    Later ook weer: vanaf het CBR drie keer links, gelijk rechts. Ik raak steeds de tel kwijt . Ik was twee keer links gegaan, ik wist potverdorie waar ik naartoe moest, steekt er ineens een vrouw over. Was geen zebrapad ofzo, welnee, gewoon oversteken. Ik netjes wachten, gaat ze ineens midden op de weg stilstaan en de andere kant op kijken !!! Achteraf gezien had ik gewoon moeten toeteren natuurlijk. Ze liep eventjes door, ik reed door, maar volgens de instructeur bleef ze vervolgens op de andere baan schaapachtig om zich heen kijken.
    Goed, ik had prima gereageerd zei hij, maar vervolgens was ik dus even van de leg, en de tel kwijt, en stond ik bijna verkeerd voorgesorteerd. Kreeg ik daar een hele preek over, dat ik dan daar en daar moest voorsorteren, 'weet je dat nu nog niet?' Ik was de tel kwijt . Maar ik blijf met m'n hoofd dan te lang bij die vrouw hangen.
    Tap tap tap
      vrijdag 23 april 2010 @ 13:23:30 #78
    286844 Kimpossible
    Van lurker tot poster.
    pi_80631537
    Dames en heren,

Na aanleiding van alle frustratie die het zo 'bewust bezig zijn' met het rijden met zich meebracht, heb ik een aantal weekjes geleden besloten om dit topic eventjes los te laten. Wel gelurkt, geslaagden echt van harte gefeliciteerd! (Lammmetje toch wel een beetje in het bijzonder, want die postte altijd errug fanatiek )

Maarrem, het is met effect geweest! Ik mag -eindelijk- gaan afrijden! Echt echt. Als het goed is wordt deze week mijn examen geplanned (hier in het rustige zeeland kan je écht een paar dagen van te voren plannen, als het moet) en dan kan ik waarschijnlijk in de 3e of 4e week van mei afrijden! Die kerel gaat eerst nog op vakantie, dus dat is even lastig, maar dat nemen we maar voor lief.

Ik zie de finish!

[ Bericht 0% gewijzigd door Kimpossible op 23-04-2010 14:24:32 (Typo) ]
    Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
      vrijdag 23 april 2010 @ 13:28:37 #79
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_80631695
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 12:35 schreef CherryLips het volgende:
    Net weer twee uur gereden, ging niet zo lekker. De instructeur moet nog te veel zeggen wat ik wanneer moet doen, al had ik soms wel een paar 'hallelujah!'-momentjes (die gelijk werde afgestraft door een of andere fout . En toen, aan het eind van de rit, zegt-ie: bij je volgende les gaan we je examen inplannen, waarschijnlijk in juni, en dan werken we daar naartoe.
    Ik:
    Volgens mij merkte hij dat ik helemaal wit wegtrok . Het stomme is dat hij het er vorige week nog niet over wilde hebben, en nu komt hij er ineens zelf mee? En dan zegt hij: JIJ moet erachter staan en weten dat je het kunt! En dat zegt hij na twee uur rijles waarin hij twee keer aan het stuur heeft gehangen (Arnhem ). Dan denk ik: dat gaat toch niet goed, man. Aan de andere kant ben ik in juni alweer anderhalf jaar bezig, dit begint echt gęnant te worden.
    Wat grappig dat je instructeur ineens af wil gaan rijden met je,zeker na zo'n les.Ik zit inmiddels op 80 lessen ook,en ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel langzaam aan toe ben,maar dat ik er tegen mijn instructeur niet over durf te beginnen Maandag heb ik mn TTT,en ben benieuwd wat de examinator zegt.Ben stiekem allang blij dat ik niet de enige ben met zoveel lessen,en dan nog zoveel fouten maak..
      vrijdag 23 april 2010 @ 13:39:03 #80
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_80632016
    Ik had nog een vraag trouwens. Mag je praktijk examen doen (afrijden) als je medische keuring (eigen verklaring) nog niet geaccepteerd is? Dat je je rijbewijs dan nog niet mag ophalen weet ik, en maakt me niet uit, maar ik moet even weten of ik al wel praktijkexamen mag afleggen dan. Anders kom ik nl. vrij erg in de knoei met de planning gok ik.
      vrijdag 23 april 2010 @ 14:01:11 #81
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_80632830
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 13:39 schreef twiFight het volgende:
    Ik had nog een vraag trouwens. Mag je praktijk examen doen (afrijden) als je medische keuring (eigen verklaring) nog niet geaccepteerd is? Dat je je rijbewijs dan nog niet mag ophalen weet ik, en maakt me niet uit, maar ik moet even weten of ik al wel praktijkexamen mag afleggen dan. Anders kom ik nl. vrij erg in de knoei met de planning gok ik.
    Nou TwiFight,ik kijk net op de website van het CBR voor je,maar volgens mij niet:

http://www.cbr.nl/1176.pp
      vrijdag 23 april 2010 @ 14:03:56 #82
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_80632939
    Bah daar was ik al bang voor. Dan hoop ik maar dat ze die heel snel verwerken. Kan tot wel 4 maanden duren
      vrijdag 23 april 2010 @ 14:48:50 #83
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_80634590
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 14:03 schreef twiFight het volgende:
    Bah daar was ik al bang voor. Dan hoop ik maar dat ze die heel snel verwerken. Kan tot wel 4 maanden duren
    Zo lang? Dat is ook belachelijk Wanneer heb je hem aangevraagd?
      vrijdag 23 april 2010 @ 15:51:21 #84
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_80636694
    Nog niet, want ik was dat formulier dus kwijt. Ga zo maar een nieuwe kopen als het CBR kantoor nog open is, zit vlak naast me werk waar ik straks heen moet

Stom, stom, stom, ik weet het, maar ik ben nooit zo snel met die dingen Wachten is geen probleem, maar het is nogal lastig een praktijkexamen inplannen als je niet weet wanneer je dat formulier terugkrijgt.
    pi_80638002
    Na ongeveer hoeveel lessen ga je op de snelweg?
    Moo
    pi_80638078
    Vier ofzo?
    Tap tap tap
      Moderator vrijdag 23 april 2010 @ 16:42:43 #87
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_80638274
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 16:36 schreef CherryLips het volgende:
    Vier ofzo?
    In mijn geval wel langer, ik reed meer in de stad.
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
      vrijdag 23 april 2010 @ 18:17:00 #88
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_80641424
    Ik ging belachelijk laat de snelweg pas op.Als ik eraan terugdenk,denk zo'n rond de 15 lessen.Vond het ook doodeng.Ingevoegd,en bij de eerste afslag moest ik er weer af omdat ik veel te langzaam reed
    pi_80641508
    Mijn instructeur was vergeten dat ik nog niet op de snelweg had gereden, dus ik moest gelijk invoegen zonder waarschuwing
    Tap tap tap
      vrijdag 23 april 2010 @ 18:25:52 #90
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_80641701
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 18:19 schreef CherryLips het volgende:
    Mijn instructeur was vergeten dat ik nog niet op de snelweg had gereden, dus ik moest gelijk invoegen zonder waarschuwing
    Haha,en? Ging het wel een beetje? Ik schrok de eerste keer een beetje.'We gaan vandaag invoegen op de snelweg doen.Dus bereid je voor,je gaat vandaag een keer of twintig in en uitvoegen!'
    Stiekem nog steeds hartkloppingen als ik in moet voegen.Waar ik ook last van heb,en ik vraag me af of ik daar de enigste in ben,ik ben bang om voor lul te staan bij m'n instructeur.Soms denk ik iets op een bepaalde manier te willen doen,maar dan doe ik het juist anders omdat ik bang ben te falen.En juist door die keuze,faal ik Inmiddels heb ik zoveel domme dingen gedaan dat ik de schaamte totaal voorbij zou moeten zijn,maar ik ben af en toe blij dat ik niet letterlijk hoor wat hij denkt (Zoals in 'What woman want' )
    pi_80643064
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 16:34 schreef Zuivelkoe het volgende:
    Ik ging m'n 3e les al de snelweg op.

Vandaag weer les gehad. Ik moet wat verder vooruit leren kijken/denken omdat ik nu sommige dingen net iets later/te laat zie. Stopopdracht gedaan vandaag en ging goed.
    pi_80643543
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 19:09 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

Ik ging m'n 3e les al de snelweg op.

Vandaag weer les gehad. Ik moet wat verder vooruit leren kijken/denken omdat ik nu sommige dingen net iets later/te laat zie. Stopopdracht gedaan vandaag en ging goed.
    Wat is een stopopdracht? (Ja, ik kan het beredeneren omdat het een samengesteld woord is, maar toch )
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
    pi_80644083
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 19:23 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wat is een stopopdracht? (Ja, ik kan het beredeneren omdat het een samengesteld woord is, maar toch )
    Als je door een straat rijdt, dan zegt de instructeur dat je moet stoppen achter de (bijv) rode auto. Eerst kijken/richting aangeven en de kant opsturen waar de auto staat (kan zowel linker als rechterkant zijn). Dan rijd je net zover door totdat je nog net de wielen kan zien van die auto. Daarna weer kijken/richting aangeven en weer wegrijden. Wegrijden moet dus wel vooruit gebeuren, als je er te dicht op zit dan moet je eerst een stukje achteruit en dan is het dus fout.

Dit is misschien wel een mooiere/betere omschrijving:
    quote:
    Bij de stopopdracht moet je zo kort mogelijk achter een ander voertuig stoppen om aansluitend vooruitrijdend weer aan het verkeer deel te gaan nemen.
    pi_80644131
    Een Stopopdracht is een opdracht waarbij je zelfstandig achter een auto stopt (stilstaat) en dan vervolgens ook weer zelfstandig wegrijdt.

Daarnaast heb je een parkeeropdracht en een omkeeropdracht. Je hebt volgens mij ook nog clusteropdrachten. Bij een parkeeropdracht moet je zelfstandig de auto in de straat parkeren. Waarbij je zelf mag kiezen waar en hoe. Ook een omkeeropdracht werkt zo. Zelf de auto omkeren in de straat. Ook hier heb je verschillende manieren. Bochtje achteruit, 3-puntskering, insteken in een vak en weer terug of een rondje op een kruising of andere brede strook.

Een clusteropdracht is een serie opdrachten. Dus dan krijg je bijvoorbeeld de opdracht volgende afslag links. Vervolgens bij de stoplichten rechts. Dan de derde afslag links.
    pi_80645044
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 18:25 schreef Purdey het volgende:

[..]

Haha,en? Ging het wel een beetje? Ik schrok de eerste keer een beetje.'We gaan vandaag invoegen op de snelweg doen.Dus bereid je voor,je gaat vandaag een keer of twintig in en uitvoegen!'
    Stiekem nog steeds hartkloppingen als ik in moet voegen.Waar ik ook last van heb,en ik vraag me af of ik daar de enigste in ben,ik ben bang om voor lul te staan bij m'n instructeur.Soms denk ik iets op een bepaalde manier te willen doen,maar dan doe ik het juist anders omdat ik bang ben te falen.En juist door die keuze,faal ik Inmiddels heb ik zoveel domme dingen gedaan dat ik de schaamte totaal voorbij zou moeten zijn,maar ik ben af en toe blij dat ik niet letterlijk hoor wat hij denkt (Zoals in 'What woman want' )
    Het ging best goed, eigenlijk Hij zag de fout pas later toen hij m'n leskaart erbij pakte
    Invoegen heb ik nu niet zo heel veel problemen meer mee, tenzij het heel druk is, maar ik ben nog nooit in paniek geraakt, er is tot nu toe altijd wel iemand geweest die heel lief naar links ging zodat ik erop kon. En anders frotte ik hem er wel tussen . Vandaag ook weer, zat er eentje voor me te slapen en iedereen haalde me maar in en ik kon maar geen gaatje vinden, en dan zag ik een gaatje en dan besloot ik toch dat het te krap was. Op een gegeven moment was ik het zat en heb ik het gewoon gedaan, en het ging prima volgens m'n instructeur. Ik was helemaal blij en trots op mezelf, en dan zegtie: 'Ik had niet anders verwacht, al had je wel meer kansen gehad.'
    Doe nou even meejuichen

Maar ik ben ook altijd bang voor domme acties bij de instructeur, en juist daardoor haal ik domme acties uit . Maar goed, daar leer je ook weer van.

Het ultieme genante moment vandaag was dat ik vanmorgen geen tijd had om te douchen voor de rijles en ik ook was vergeten deo op te doen in alle haast. Dubbel feest
    Tap tap tap
    pi_80645162
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 19:37 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

Als je door een straat rijdt, dan zegt de instructeur dat je moet stoppen achter de (bijv) rode auto. Eerst kijken/richting aangeven en de kant opsturen waar de auto staat (kan zowel linker als rechterkant zijn). Dan rijd je net zover door totdat je nog net de wielen kan zien van die auto. Daarna weer kijken/richting aangeven en weer wegrijden. Wegrijden moet dus wel vooruit gebeuren, als je er te dicht op zit dan moet je eerst een stukje achteruit en dan is het dus fout.

Dit is misschien wel een mooiere/betere omschrijving:
    [..]
    Ik had bij m'n TTT de stopopdracht. YES, de makkelijkste!
    Maar nee, het moest in een straat waar alle auto's debiel ruim geparkeerd stonden, het kon niet anders dan dat ik een stoepje meepakte. Het ging nčt. Wel een vrijstelling behaald, maar ja, als hij zegt 'stopopdracht', doe ik de stopopdracht .
    Tip voor de stopopdracht en voor de keeropdracht: niet wachten tot je instructeur zegt dat je verder mag rijden . Misschien in het begin, maar ik had op een gegeven moment na het bochtje achteruit zoiets van: en nu?
    Bedoeling is dus dat je gewoon verder rijdt zonder verdere instructies .
    Tap tap tap
    pi_80645559
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 20:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik had bij m'n TTT de stopopdracht. YES, de makkelijkste!
    Maar nee, het moest in een straat waar alle auto's debiel ruim geparkeerd stonden, het kon niet anders dan dat ik een stoepje meepakte. Het ging nčt. Wel een vrijstelling behaald, maar ja, als hij zegt 'stopopdracht', doe ik de stopopdracht .
    Tip voor de stopopdracht en voor de keeropdracht: niet wachten tot je instructeur zegt dat je verder mag rijden . Misschien in het begin, maar ik had op een gegeven moment na het bochtje achteruit zoiets van: en nu?
    Bedoeling is dus dat je gewoon verder rijdt zonder verdere instructies .
    Ik heb dat ook wel tijdens het lessen, dat ik na zo'n opdracht vraag wat ik moet doen .
    pi_80645955
    quote:

[..]

[..]

[..]

2e pic: ik zou ook gas loslaten, en als je dicht bij het kruispunt genaderd bent, remmen. Uitloopsnelheid benutten
    [..]

Ik ga me dus echt niet laten keuren voor mijn Asperger.
    Mn instructeur heb ik het wel verteld trouwens, maar dat is zo`n type die de hele les door lult en van alles van je wil weten.
    Als ik nou dagelijks medicatie ervoor zou innemen zou het een ander verhaal zijn.
    pi_80646035
    Overigens merk ik dat ik best vaak rondjes rijd met mn instructeur, hebben jullie dit ook?
    En als het niet dezelfde les is, is het de volgende les wel weer dat we langs hetzelfde punt rijden
    pi_80646641
    quote:

maar mijn fout was dus (en de enige grote fout) dat ik tijdens het afslaan van de linkerbaan uitkwam op de rechterbaan..

Balen dat je alweer gezakt bent.

Ze kunnen je eigenlijk niet laten slagen als je met afslaan op de verkeerde baan uitkomt, helaas. (Ik heb dat tijdens het lessen best wel vaak fout gedaan namelijk en dat werd gelijk afgestraft.)

De examinator ziet dat je het wel in je hebt om je rijbewijs te halen, vandaar dat ie dat zegt. Ik denk dat er mensen tussen zitten die gewoon hopeloos zijn met autorijden, maar jij behoort dus niet tot die groep.
    Op naar de derde keer dan maar? Ik weet zeker dat je 'm dit jaar nog hebt!
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 13:23 schreef Kimpossible het volgende:
    Dames en heren,

Na aanleiding van alle frustratie die het zo 'bewust bezig zijn' met het rijden met zich meebracht, heb ik een aantal weekjes geleden besloten om dit topic eventjes los te laten. Wel gelurkt, geslaagden echt van harte gefeliciteerd! (Lammmetje toch wel een beetje in het bijzonder, want die postte altijd errug fanatiek )

Maarrem, het is met effect geweest! Ik mag -eindelijk- gaan afrijden! Echt echt. Als het goed is wordt deze week mijn examen geplanned (hier in het rustige zeeland kan je écht een paar dagen van te voren plannen, als het moet) en dan kan ik waarschijnlijk in de 3e of 4e week van mei afrijden! Die kerel gaat eerst nog op vakantie, dus dat is even lastig, maar dat nemen we maar voor lief.

Ik zie de finish!
    Wat fijn dat je examen wordt gepland Jij had toch al een autootje voor de deur staan als ik me goed herinner (een zwarte?)? Ik hoop dat je er dan snel in mag rijden

En ik lurk/post nog steeds mee. Ik wil heel graag weten of jullie gaan slagen (vooral CherryLips en Purdey).
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 16:34 schreef Zuivelkoe het volgende:
    Ik ging bij mijn eerste les (eerste 5 minuten!) al de snelweg op. Ik moet daarbij zeggen dat ik alleen stuurde en mijn richtingaanwijzer aan moest doen. Mijn instructeur deed de rest (kijken, remmen, schakelen, gas geven en soms ook een beetje bijsturen en aanwijzingen geven voor mijn raw).

Vandaag heb ik weer gereden en het ging niet zo lekker, haha. Ik wilde ergens nog voor duiken bij linksaf slaan, maar ik had 'm nog niet in z'n 1 gezet, dus dat ging niet (vrouw in de auto achter mij begon mij uit te lachen, haha ).
    Ook achteruit rijden gaat voor geen meter, want ik krijg die pook nooit in die R gedrukt. Ik heb heel vaak gehad dat ie er niet in zat en ik maar gas geven en me afvragen waarom ie niet rijdt . Mijn rijlesauto was veel relaxter en luxer! Mijn ouders auto is maar een groot en oud blik op wielen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')