Over dat vooruit kijken krijg ik inderdaad klachten,en daar ben ik ook niet zo goed in indd.Het stomme is,als ik thuis ben,voordat ik ga rijden heb ik steeds een ontzettend goed gevoel.En als ik dan eenmaal rijd,en er gaat iets mis,blijf ik het verkeerd doen.Misschien zou mn instructeur ook weleens iets meer moeten complimenteren als ik iets wel goed doe.Ik heb morgen nog een dubbele les voor mn TTT en ik wil in elk geval het parkeren/keren nog doornemen.Fileparkeren kan ik wel (Alhoewel ik niet altijd goed uit kom) maar haaks parkeren daar twijfel ik over die lijnen.Ik moet het vak waar ik wil gaan staan nemen,en dan twee lijnen verder tellen,en daar moet ik gelijk staan met een knopje wat aan zijn deur zit.quote:Op woensdag 21 april 2010 15:02 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Als ik zo lees wat er fout ging, moet je verder vooruit kijken. En dat is ook het kutste wat je moet leren. En ik kan het ook nog steeds niet goed (op tomtom rijden en denken dat je afslag nog verder is, maar dan blijkt ie voor je neus te zijn (ben toen keihard gaan remmen (niemand reed achter mij))).
Ik heb wel eens anderhalf uur en twee uur rijles gehad en toen heb ik véél meer dingen fout gedaan en véél grotere fouten gemaakt. Bij 35 uur werd het aantal fouten gelukkig steeds minder.
En ik denk dat er wel meer dingen goed zijn gegaan tijdens je les, anders was het foutenlijstje veel langer geweest! Je instructeur zegt niet altijd wat er goed ging.
[..]
Ik ben blij dat mijn ouders het betaald hebben, want het kostte bijna 2700 euro(!). Ik voel me nu best wel schuldig
Daarvoor kreeg ik:
- 49,5 uur rijles
- 1 theorie-examen
- theorieboekje
- 1 praktijkexamen
- TTT
- mijn roze pasje
Ik reed bij een dure (maar goede) rijschool (hoog slagingspercentage) en ik ben voor alles in 1 keer geslaagd. Die prijzen zijn gewoon belachelijk. Als ik gezakt was, dan kwam er nog eens 400 euro bovenop.
Bedoel je bij het keren of het parkeren?quote:Op woensdag 21 april 2010 11:54 schreef classpc het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp reed je te ver door, de stoeprand op?
Dan kun je hem misschien beter wat rustig laten uitrollen met de koppeling ingetrapt zodat 'ie rustig tegen de stoeprand aanrolt. Als je instructeur daar geen problemen mee heeft tenminste
Wat fijn dat je les zo goed ging! Wanneer is je examen? (ik vergeet altijd wie wat wanneer heeftquote:Op woensdag 21 april 2010 16:27 schreef twiFight het volgende:
Nou, ik heb zowaar het eerste echte compliment van mijn instructeur gekregen. We deden net zoals de laatste paar lessen al een soort officieuse TTT. Dan doet hij net alsof hij examinator is, alleen dan wat minder serieus en tussendoor zegt hij af en toe hoe het gegaan is.
Ik heb wel eens meegemaakt dat ik een ambulance op de kruisende weg kreeg, terwijl ik groen had. Ik hoorde hem veel eerder dan mijn instructeur en ik zat zo, fuck, wat moet ik nu doen?? Instructeur snapte het eerst niet, hahaquote:Verbeterpuntjes waren het om me heen kijken bij zijweggen die geen voorrang hebben. Kan altijd nog wat aankomen (ambulance bv) dus moet wel blijven kijken. Had één keer de snelheid fout (reed langzamer dan moest, dat overkomt me nooit). En af en toe positie op de weg.
Ik herken 't heel erg. Van tevoren wilde ik het goed doen, was ik helemaal wakker en wílde ik vooruit kijken. Tijdens de les ging het weer gelijk misquote:Op woensdag 21 april 2010 16:42 schreef Purdey het volgende:
Over dat vooruit kijken krijg ik inderdaad klachten,en daar ben ik ook niet zo goed in indd.Het stomme is,als ik thuis ben,voordat ik ga rijden heb ik steeds een ontzettend goed gevoel.En als ik dan eenmaal rijd,en er gaat iets mis,blijf ik het verkeerd doen.Misschien zou mn instructeur ook weleens iets meer moeten complimenteren als ik iets wel goed doe.
Bij bijzondere verrichtingen gaat het om kijken, kijken en nog eens kijken (als je dat goed doet, betekent het niet dat je vrijstelling krijgt, want er kan meer fout gaan (quote:Ik heb morgen nog een dubbele les voor mn TTT en ik wil in elk geval het parkeren/keren nog doornemen.Fileparkeren kan ik wel (Alhoewel ik niet altijd goed uit kom) maar haaks parkeren daar twijfel ik over die lijnen.Ik moet het vak waar ik wil gaan staan nemen,en dan twee lijnen verder tellen,en daar moet ik gelijk staan met een knopje wat aan zijn deur zit.
Oh my. Nu voel ik me al helemaal schuldigquote:En de kosten,jeetje ik zit nog lang niet zo hoog als jij Lam! Ik heb nu inmiddels zo'n 2100,- betaald voor:
-80 () lessen
-praktijkexamen
-Theorieboek en examen
-TTT
Theorie 4 mei. Praktijk is nog niet gepland ( moet je daarna machtiging voor geven heb ik begrepen ).quote:Op woensdag 21 april 2010 18:03 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Wat fijn dat je les zo goed ging! Wanneer is je examen? (ik vergeet altijd wie wat wanneer heeft)
Toen mijn examen was aangevraagd kreeg ik een bevestigingsmailtje waar die eigen verklaring bij zat, die heb ik (voor de zekerheid) zelf uitgeprint.quote:Op woensdag 21 april 2010 20:14 schreef twiFight het volgende:
[..]
Theorie 4 mei. Praktijk is nog niet gepland ( moet je daarna machtiging voor geven heb ik begrepen ).
Het stomme is dat ik mijn eigen verklaring nog niet opgestuurd hebIk moet medisch goedgekeurd worden, en dat moet geloof ik rond zijn voor mijn praktijkexamen.
Ik zou een eigen verklaring moeten hebben (kost geld) maar kan 'm niet meer vindenWeet iemand hoe zo'n ding er uit ziet?
Mijn tussentijdse toets was ongeveer 30-35 minuten, mijn examen ongeveer 50.quote:Op woensdag 21 april 2010 21:09 schreef Jac0bus het volgende:
Ik ben benieuwd hoelang het praktijkexamen van iedereen hier was. Ik hoor mensen die 45 minuten in de auto gezeten hebben en ook mensen die met 25 minuten alweer terug waren. Nogal al een verschil!
quote:Op woensdag 21 april 2010 21:43 schreef kaatjejannie het volgende:
mijn TTT was ongeveer 35 minuten en mijn exmen was ik met 25 minuten weer binnen.
Over dat verschil had ik het dusquote:Op woensdag 21 april 2010 21:14 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Mijn tussentijdse toets was ongeveer 30-35 minuten, mijn examen ongeveer 50.
Die gevaarherkenning DVD is echt een RAMP, niet normaal!quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:43 schreef TheGloaming het volgende:
[..]
Ja dus wel traffic explorerHeb zelf windows 7 64 bit en het werkt wel gewoon
Het enige wat ik inderdaad wel vind dat het onoverzichtelijk is wat betreft theorie. Het is maar een klein stukje tekst per onderdeel en vervolgens kan je er bijvoorbeeld 50 vragen voor beantwoorden. Dan krijg je ineens vragen over stof die niet in de theorie tekst stonden.
Die gevaarherkenning is sowieso krom, ze formuleren het eigenlijk verkeerd.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:26 schreef twiFight het volgende:
Dat je hier moet remmen lijkt me duidelijk, maar degene die kan raden wat hun geweldige motivatie daarvoor is krijgt van mij de DVD toegestuurd
[ afbeelding ]
in totaal 6 fout, 3 bij gevaar herkenning en 3 bij de rest. Er waren 40 mensen in de zaal, 21 waren geslaagd.quote:Op donderdag 22 april 2010 14:13 schreef twiFight het volgende:
Gefeliciteerd
Hoeveel fouten? En weet je hoe de andere kandidaten het deden?
1 dag geleerd en 1 dag geoefendquote:Op donderdag 22 april 2010 15:33 schreef Agapimou het volgende:
3 mei m'n theorie![]()
Hoe lang zijn jullie ongeveer bezig geweest met leren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |