abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 april 2010 @ 16:42:12 #26
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80564505
quote:
Op woensdag 21 april 2010 15:02 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Als ik zo lees wat er fout ging, moet je verder vooruit kijken. En dat is ook het kutste wat je moet leren. En ik kan het ook nog steeds niet goed (op tomtom rijden en denken dat je afslag nog verder is, maar dan blijkt ie voor je neus te zijn (ben toen keihard gaan remmen (niemand reed achter mij)) ).

Ik heb wel eens anderhalf uur en twee uur rijles gehad en toen heb ik véél meer dingen fout gedaan en véél grotere fouten gemaakt. Bij 35 uur werd het aantal fouten gelukkig steeds minder.

En ik denk dat er wel meer dingen goed zijn gegaan tijdens je les, anders was het foutenlijstje veel langer geweest! Je instructeur zegt niet altijd wat er goed ging.
[..]

Ik ben blij dat mijn ouders het betaald hebben, want het kostte bijna 2700 euro(!). Ik voel me nu best wel schuldig

Daarvoor kreeg ik:
- 49,5 uur rijles
- 1 theorie-examen
- theorieboekje
- 1 praktijkexamen
- TTT
- mijn roze pasje

Ik reed bij een dure (maar goede) rijschool (hoog slagingspercentage) en ik ben voor alles in 1 keer geslaagd. Die prijzen zijn gewoon belachelijk. Als ik gezakt was, dan kwam er nog eens 400 euro bovenop.
Over dat vooruit kijken krijg ik inderdaad klachten,en daar ben ik ook niet zo goed in indd.Het stomme is,als ik thuis ben,voordat ik ga rijden heb ik steeds een ontzettend goed gevoel.En als ik dan eenmaal rijd,en er gaat iets mis,blijf ik het verkeerd doen.Misschien zou mn instructeur ook weleens iets meer moeten complimenteren als ik iets wel goed doe.Ik heb morgen nog een dubbele les voor mn TTT en ik wil in elk geval het parkeren/keren nog doornemen.Fileparkeren kan ik wel (Alhoewel ik niet altijd goed uit kom) maar haaks parkeren daar twijfel ik over die lijnen.Ik moet het vak waar ik wil gaan staan nemen,en dan twee lijnen verder tellen,en daar moet ik gelijk staan met een knopje wat aan zijn deur zit.

En de kosten,jeetje ik zit nog lang niet zo hoog als jij Lam! Ik heb nu inmiddels zo'n 2100,- betaald voor:
-80 ( ) lessen
-praktijkexamen
-Theorieboek en examen
-TTT
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  woensdag 21 april 2010 @ 17:49:59 #27
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_80566768
quote:
Op woensdag 21 april 2010 11:54 schreef classpc het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp reed je te ver door, de stoeprand op?

Dan kun je hem misschien beter wat rustig laten uitrollen met de koppeling ingetrapt zodat 'ie rustig tegen de stoeprand aanrolt. Als je instructeur daar geen problemen mee heeft tenminste
Bedoel je bij het keren of het parkeren?
pi_80567153
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:27 schreef twiFight het volgende:
Nou, ik heb zowaar het eerste echte compliment van mijn instructeur gekregen. We deden net zoals de laatste paar lessen al een soort officieuse TTT. Dan doet hij net alsof hij examinator is, alleen dan wat minder serieus en tussendoor zegt hij af en toe hoe het gegaan is.
Wat fijn dat je les zo goed ging! Wanneer is je examen? (ik vergeet altijd wie wat wanneer heeft )
quote:
Verbeterpuntjes waren het om me heen kijken bij zijweggen die geen voorrang hebben. Kan altijd nog wat aankomen (ambulance bv) dus moet wel blijven kijken. Had één keer de snelheid fout (reed langzamer dan moest, dat overkomt me nooit ). En af en toe positie op de weg.
Ik heb wel eens meegemaakt dat ik een ambulance op de kruisende weg kreeg, terwijl ik groen had. Ik hoorde hem veel eerder dan mijn instructeur en ik zat zo, fuck, wat moet ik nu doen?? Instructeur snapte het eerst niet, haha (daarna ging die op de rem staan, omdat ik niet durfde te remmen ).
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:42 schreef Purdey het volgende:
Over dat vooruit kijken krijg ik inderdaad klachten,en daar ben ik ook niet zo goed in indd.Het stomme is,als ik thuis ben,voordat ik ga rijden heb ik steeds een ontzettend goed gevoel.En als ik dan eenmaal rijd,en er gaat iets mis,blijf ik het verkeerd doen.Misschien zou mn instructeur ook weleens iets meer moeten complimenteren als ik iets wel goed doe.
Ik herken 't heel erg. Van tevoren wilde ik het goed doen, was ik helemaal wakker en wílde ik vooruit kijken. Tijdens de les ging het weer gelijk mis

Maarja, op een gegeven moment ging het vanzelf. Waarom weet ik niet. Ik weet nog wel dat de lente toen pas begonnen was
quote:
Ik heb morgen nog een dubbele les voor mn TTT en ik wil in elk geval het parkeren/keren nog doornemen.Fileparkeren kan ik wel (Alhoewel ik niet altijd goed uit kom) maar haaks parkeren daar twijfel ik over die lijnen.Ik moet het vak waar ik wil gaan staan nemen,en dan twee lijnen verder tellen,en daar moet ik gelijk staan met een knopje wat aan zijn deur zit.
Bij bijzondere verrichtingen gaat het om kijken, kijken en nog eens kijken (als je dat goed doet, betekent het niet dat je vrijstelling krijgt, want er kan meer fout gaan ( )). Ik moest ook lijnen tellen en die moest gelijk zijn met mijn schouder. 1 Lijn voor vooruit en 2 voor achteruit.
quote:
En de kosten,jeetje ik zit nog lang niet zo hoog als jij Lam! Ik heb nu inmiddels zo'n 2100,- betaald voor:
-80 ( ) lessen
-praktijkexamen
-Theorieboek en examen
-TTT
Oh my. Nu voel ik me al helemaal schuldig Volgens mij had ik dan wel voor 1500 euro klaar kunnen zijn als ik een andere rijschool koos
  woensdag 21 april 2010 @ 20:14:27 #29
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80572262
quote:
Op woensdag 21 april 2010 18:03 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Wat fijn dat je les zo goed ging! Wanneer is je examen? (ik vergeet altijd wie wat wanneer heeft )
Theorie 4 mei. Praktijk is nog niet gepland ( moet je daarna machtiging voor geven heb ik begrepen ).

Het stomme is dat ik mijn eigen verklaring nog niet opgestuurd heb Ik moet medisch goedgekeurd worden, en dat moet geloof ik rond zijn voor mijn praktijkexamen.

Ik zou een eigen verklaring moeten hebben (kost geld) maar kan 'm niet meer vinden Weet iemand hoe zo'n ding er uit ziet?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_80574419
quote:
Op woensdag 21 april 2010 20:14 schreef twiFight het volgende:

[..]

Theorie 4 mei. Praktijk is nog niet gepland ( moet je daarna machtiging voor geven heb ik begrepen ).

Het stomme is dat ik mijn eigen verklaring nog niet opgestuurd heb Ik moet medisch goedgekeurd worden, en dat moet geloof ik rond zijn voor mijn praktijkexamen.

Ik zou een eigen verklaring moeten hebben (kost geld) maar kan 'm niet meer vinden Weet iemand hoe zo'n ding er uit ziet?
Toen mijn examen was aangevraagd kreeg ik een bevestigingsmailtje waar die eigen verklaring bij zat, die heb ik (voor de zekerheid) zelf uitgeprint.

Normaal gesproken zou de instructeur hem meenemen maar hij was het vergeten.
Kan per rijschool verschillend zijn, waar ik les had was maar een klein bedrijfje, waar hij rondreed en alles regelde

[ Bericht 0% gewijzigd door Spelvout op 21-04-2010 21:13:46 ]
pi_80574566
Ik ben benieuwd hoelang het praktijkexamen van iedereen hier was. Ik hoor mensen die 45 minuten in de auto gezeten hebben en ook mensen die met 25 minuten alweer terug waren. Nogal al een verschil!
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_80574775
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:09 schreef Jac0bus het volgende:
Ik ben benieuwd hoelang het praktijkexamen van iedereen hier was. Ik hoor mensen die 45 minuten in de auto gezeten hebben en ook mensen die met 25 minuten alweer terug waren. Nogal al een verschil!
Mijn tussentijdse toets was ongeveer 30-35 minuten, mijn examen ongeveer 50.
pi_80576228
mijn TTT was ongeveer 35 minuten en mijn exmen was ik met 25 minuten weer binnen.
*poef* nu is het weg
  woensdag 21 april 2010 @ 22:04:53 #34
208826 D-Mon
Duivels goed!
pi_80577398
mijn eerste mogelijkheid is pas in juni.. pfff.. lastig als je baas je geen vrij kan/wil geven voor zoiets..
pi_80579108
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:43 schreef kaatjejannie het volgende:
mijn TTT was ongeveer 35 minuten en mijn exmen was ik met 25 minuten weer binnen.
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:14 schreef Spelvout het volgende:

[..]

Mijn tussentijdse toets was ongeveer 30-35 minuten, mijn examen ongeveer 50.
Over dat verschil had ik het dus

Ik hoop dat die van mij niet te lang is. Maar ik geen TTT gedaan dus ik denk dat ik wat meer tijd kwijt ben met de bijzondere maneuvres, wat verder niet echt lastig is
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  woensdag 21 april 2010 @ 23:07:26 #36
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80580550
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 20:43 schreef TheGloaming het volgende:

[..]

Ja dus wel traffic explorer Heb zelf windows 7 64 bit en het werkt wel gewoon Het enige wat ik inderdaad wel vind dat het onoverzichtelijk is wat betreft theorie. Het is maar een klein stukje tekst per onderdeel en vervolgens kan je er bijvoorbeeld 50 vragen voor beantwoorden. Dan krijg je ineens vragen over stof die niet in de theorie tekst stonden.
Die gevaarherkenning DVD is echt een RAMP, niet normaal!

Kent iemand dat bord aan de rechterkant? Ik niet, volgens mij ziet hij er toch echt anders uit...

En wat moet je hier doen, volgens jullie? Ter verduidelijking van het programma. De richtingaanwijzer naar links staat aan, en bij de lantaarnpaal wil je dus links. Je rijdt 76 km/u.

Volgens hun moet je gas loslaten. Je rijdt verdomme met 76 km/u op die afslag af!! Stelletje idioten bij traficexplorer..
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
  woensdag 21 april 2010 @ 23:23:14 #37
241461 Unknown90
The one and only
pi_80581262
Ik moet morgen voor mijn praktijkexamen, laatste lessen behalve laatste les gingen goed, alleen door de laatste les, omdat ik fouten maakte, ben ik nu wat onzekerder.
Ga nu lekker slapen, morgen goed ontbijten en vooral rustig blijven, heb één tip gekregen van mijn instructeur en dat is vooral vooruit blijven kijken en goed je spiegels gebruiken, laat zien dat je de situatie onder controle hebt...
  woensdag 21 april 2010 @ 23:26:06 #38
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80581380
Dat je hier moet remmen lijkt me duidelijk, maar degene die kan raden wat hun geweldige motivatie daarvoor is krijgt van mij de DVD toegestuurd

pi_80583006
Oja TrafficExplorer is een ramp. Ik had zo'n situatie waarin ik met 30km/u op een andere auto af ging (waarvan ik niet kon zien of hij stilstond) en er kwam een fietser tussendoor. Dus ik koos voor remmen. Zegt dat ding dat ik niets moest doen want er was geen direct gevaar. Wtf er komt een fietser voor me langs, als ik niet op de rem trapt doet m'n instructeur het wel.
pi_80583552
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:26 schreef twiFight het volgende:
Dat je hier moet remmen lijkt me duidelijk, maar degene die kan raden wat hun geweldige motivatie daarvoor is krijgt van mij de DVD toegestuurd

[ afbeelding ]
Die gevaarherkenning is sowieso krom, ze formuleren het eigenlijk verkeerd.

Remmen = Tot stilstand komen / Sterk snelheid verminderen
Gas los = Snelheid verminderen (Hieronder verstaan ze ook van 120 naar 80 in 100 meter ofzo )
Niks = Niks
  donderdag 22 april 2010 @ 03:15:01 #41
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80584785
Ik heb uit frustratie de DVD inmiddels alweer uit mijn PC geslingerd, nadat hij tot twee keer toe suggereerde dat je midden op een 50 km/u weg met rijdend verkeer om je heen maar onmiddelijk moest remmen, omdat er wel eens een auto die bij je in de buurt rijdt jouw rijstrook op kan gaan.

Ja, lekker handig, elke keer als er een auto bij je in de buurt rijdt de rem maar intrappen van de pot gerukt dat bedrijf. No wonder dat ik die shit gratis bij mijn pakket kreeg
pi_80591067
Ik had een ANWB cd ergens van het internet geplukt
Dus geen geld aan theorie uitgegeven, alleen theorie examen zelf dus
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  donderdag 22 april 2010 @ 13:52:29 #43
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_80595585
THEORIE IN DE POCKET!
  donderdag 22 april 2010 @ 14:13:38 #44
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80596276
Gefeliciteerd
Hoeveel fouten? En weet je hoe de andere kandidaten het deden?
  donderdag 22 april 2010 @ 14:19:26 #45
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_80596469
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:13 schreef twiFight het volgende:
Gefeliciteerd
Hoeveel fouten? En weet je hoe de andere kandidaten het deden?
in totaal 6 fout, 3 bij gevaar herkenning en 3 bij de rest. Er waren 40 mensen in de zaal, 21 waren geslaagd.
  donderdag 22 april 2010 @ 15:33:19 #46
267323 Agapimou
Morgen gratis bier
pi_80599255
3 mei m'n theorie
Hoe lang zijn jullie ongeveer bezig geweest met leren?
aa-gap-ie-moe
Not your average newbie :h
pi_80599487
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:33 schreef Agapimou het volgende:
3 mei m'n theorie
Hoe lang zijn jullie ongeveer bezig geweest met leren?
1 dag geleerd en 1 dag geoefend
  donderdag 22 april 2010 @ 15:39:36 #48
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_80599524
Heb gewoon een maand lang iedere dag een examen gedaan. De dagen ervoor wat meer.
  donderdag 22 april 2010 @ 18:36:10 #49
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80605718
Zo,terug van rijles.Vrijwel alleen maar bijzondere verrichtingen gedaan,en instructeur was best tevreden,al moet ik maandag (TTT) wel écht veel gaan kijken zei hij.Dat deed ik nu ook wel,maar overdrijven is goed.Het ging sowieso vandaag best lekker,dus mijn humeur is erg zonnig
Dat merk ik wel,jullie ook? Als een rijles goed ging,dat je er weer vertrouwen in hebt? Dinsdag,toen het minder ging had ik een hard hoofd in m'n TTT,maar nu heb ik er weer volop vertrouwen in,zelfs zin in!

Hoe aardig is jullie instructeur trouwens? De mijne ging vanmiddag nadat ik in een winkelstraat had geparkeerd iets te drinken halen,omdat ik zo goed ingeparkeerd had 'Ik ben trots! Zelfs zo trots dat ik iets te drinken ga halen voor ons '
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_80606205
Goedzo Purdey! Ja dat gevoel van zelfvertrouwen herken ik wel inderdaad, soms wat mindere lessen maar als het dan wat beter ging ging het ook een tijdje lang beter! M'n instructeur is een al wat oudere droogkloot en we ouwehoeren over van alles en nogwat, dus sfeer zit er goed in.

Onderjas gefeliciteerd!
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')