abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80606458
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:27 schreef twiFight het volgende:
Nou, ik heb zowaar het eerste echte compliment van mijn instructeur gekregen. We deden net zoals de laatste paar lessen al een soort officieuse TTT. Dan doet hij net alsof hij examinator is, alleen dan wat minder serieus en tussendoor zegt hij af en toe hoe het gegaan is.

Eerst lang door een woonwijk heen, veel zijstraatjes dus. In tegenstelling tot de vorige keren kon ik nu de doodlopende weggetjes vermijden Af en toe mag ik wel beter binnen/buiten/terugschakelen voor een blinde bocht, maar er is niks ergs gebeurd.

Toen de omkeeropdracht in één keer: nailed it!
Gevaarlijk kruispunt: nailed it!
Parkeeropdracht: nailed it!
Hellingproef: nailed it!
Stukje snelweg ging ook lekker. Ik keek vééél vroeger of ik misschien in moest halen en doordat ik eerder kon kijken kon ik ook soepeler doorrijden. Ik haalde nog wel een vrachtauto in niet zo ver voor de afslag A'dam, maar er staat maar 1 bord voor op 300 meter voor de afslag. Kon nog wel op tijd er af, alhoewel het een beetje haastig was. De instructeur vond het niet per sé fout omdat ik dus wel lekker doorreed. Vervolgens met een hele korte invoegstrook er weer op: nailed it!

Daarna nog een fileparkeeropdracht gedaan, ging ook goed. Beetje ver van de stoep maar wel binnen de marge.
Ook nog een steekopdracht gehad: nailed it!

Verbeterpuntjes waren het om me heen kijken bij zijweggen die geen voorrang hebben. Kan altijd nog wat aankomen (ambulance bv) dus moet wel blijven kijken. Had één keer de snelheid fout (reed langzamer dan moest, dat overkomt me nooit ). En af en toe positie op de weg.

Hij vroeg me na de les hoe ik het vond gaan en ik zei dat het op kleine dingetjes na goed ging. Hij was het met me eens en zei dat met deze lijn van verbetering ik klaar zou zijn voor mijn examen. Score.
Is "nailed it" positief of negatief?
quote:
Op woensdag 21 april 2010 20:14 schreef twiFight het volgende:

[..]

Theorie 4 mei. Praktijk is nog niet gepland ( moet je daarna machtiging voor geven heb ik begrepen ).

Het stomme is dat ik mijn eigen verklaring nog niet opgestuurd heb Ik moet medisch goedgekeurd worden, en dat moet geloof ik rond zijn voor mijn praktijkexamen.

Ik zou een eigen verklaring moeten hebben (kost geld) maar kan 'm niet meer vinden Weet iemand hoe zo'n ding er uit ziet?
Ik moet ook medisch goedgekeurd worden (heb Asperger), moet ik die Eigen Verklaring bij het CBR halen, kost me 23 euro
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:07 schreef twiFight het volgende:

[..]

Die gevaarherkenning DVD is echt een RAMP, niet normaal!

[ afbeelding ]
Kent iemand dat bord aan de rechterkant? Ik niet, volgens mij ziet hij er toch echt anders uit...

En wat moet je hier doen, volgens jullie? Ter verduidelijking van het programma. De richtingaanwijzer naar links staat aan, en bij de lantaarnpaal wil je dus links. Je rijdt 76 km/u.

[ afbeelding ]
Volgens hun moet je gas loslaten. Je rijdt verdomme met 76 km/u op die afslag af!! Stelletje idioten bij traficexplorer..
1e pic: dat verkeersbord ken ik wel ja, dat is deze:
Verboden voor vrachtauto's om motorvoertuigen in te halen
2e pic: ik zou ook gas loslaten, en als je dicht bij het kruispunt genaderd bent, remmen. Uitloopsnelheid benutten
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:26 schreef twiFight het volgende:
Dat je hier moet remmen lijkt me duidelijk, maar degene die kan raden wat hun geweldige motivatie daarvoor is krijgt van mij de DVD toegestuurd

[ afbeelding ]
Als je een fietser passeert moet je minimaal 1.5 meter afstand houden, dus je hebt niet genoeg ruimte om de fietser te passeren omdat er ook auto's geparkeerd staan aan beide zijdes van de weg. Misschien is er ook kans op voetgangers die oversteken ofzo. Denk ik dan

En wat een slechte graphics
Children of the night. What music they make.
pi_80606814
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:00 schreef DeHovenier het volgende:

1e pic: dat verkeersbord ken ik wel ja, dat is deze: [ afbeelding ]
Kijk eens naar de kleuren in dat andere plaatje
quote:
Als je een fietser passeert moet je minimaal 1.5 meter afstand houden, dus je hebt niet genoeg ruimte om de fietser te passeren omdat er ook auto's geparkeerd staan aan beide zijdes van de weg. Misschien is er ook kans op voetgangers die oversteken ofzo. Denk ik dan

En wat een slechte graphics
Aan de linker kant zie je nog een fietser die de rijbaan op moet (dat busje blokkeert het fietspad), dus gewoon remmen en er even achterblijven
pi_80608431
Ik neem geen 2 uur achterelkaar meer, het 1e uur reed ik vrij goed maar het 2e maakte ik allemaal domme fouten en zei mijn instructeur dat het net mijn 1e rijles leek.

Ook rij ik te dicht langs stoepranden en andere auto's
  donderdag 22 april 2010 @ 20:48:01 #54
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80610476
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:58 schreef Nusion het volgende:
Ik neem geen 2 uur achterelkaar meer, het 1e uur reed ik vrij goed maar het 2e maakte ik allemaal domme fouten en zei mijn instructeur dat het net mijn 1e rijles leek.

Ook rij ik te dicht langs stoepranden en andere auto's
Autorijden is ook ontzettend vermoeiend,ik heb het ook echt wel gehad na 100 minuten Je concentratieboog wordt minder,je wordt minder alert.Een keer heb ik ter compensatie van een andere les drie uren gereden,dat was echt niet te doen..

Ja,en de stoepranden,dat heb ik ook nog weleens.Het is moeilijker om de kant van de auto in te schatten waar je instructeur zit.Ik heb de truc geleerd dat als er aan jou kant van de auto veel ruimte zit,dat er aan de rechterkant te weinig is
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_80610869
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:11 schreef Spelvout het volgende:

[..]

Kijk eens naar de kleuren in dat andere plaatje
[..]

Aan de linker kant zie je nog een fietser die de rijbaan op moet (dat busje blokkeert het fietspad), dus gewoon remmen en er even achterblijven
Ik heb wel gezien dat de kleuren anders zijn hoor, maar is het dan ook gelijk een ander verkeersbord
pi_80610976
Ben begonnen met Motorrijles Hoop dat ik in de zomer kan touren
pi_80611106
Hoi, net mn eerste les gehad en ik heb niemand om zeep geholpen
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  Moderator donderdag 22 april 2010 @ 21:09:07 #58
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_80611348
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:03 schreef Mwanatabu het volgende:
Hoi, net mn eerste les gehad en ik heb niemand om zeep geholpen
Gaaf mamma
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_80612612
Het is echt leuk om zo die verhalen van jullie allemaal te lezen over hoe & wat het allemaal gaat met rijlessen , ben zelf namelijk rij-instructeur en kan me er af en toe ook best in verplaatsen hoor met de verhalen die hier staan . Onthoudt wel altijd dat je absoluut niet de enigste bent die zo is begonnen en dat er mede-slachtoffers zijn
pi_80612747
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:36 schreef Richaaaar het volgende:
Het is echt leuk om zo die verhalen van jullie allemaal te lezen over hoe & wat het allemaal gaat met rijlessen , ben zelf namelijk rij-instructeur en kan me er af en toe ook best in verplaatsen hoor met de verhalen die hier staan . Onthoudt wel altijd dat je absoluut niet de enigste bent die zo is begonnen en dat er mede-slachtoffers zijn
Heb je nog leuke voorbeelden van rare acties van je leerlingen?
pi_80614402
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:07 schreef twiFight het volgende:

[..]

Die gevaarherkenning DVD is echt een RAMP, niet normaal!

[ afbeelding ]
Kent iemand dat bord aan de rechterkant? Ik niet, volgens mij ziet hij er toch echt anders uit...
Auto's mogen vrachtwagens niet rechts inhalen? . Met de kleuren andersom ken ik uiteraard wel, maar deze heb ik nog nooit gezien.

Gefeliciteerd onderjas met je theorie

Morgen weer 2 uur rijden
pi_80615765
ik ben gezakt!...:( maar meteen nadat de eximinator dit mij mede deelde zei hij: maar je kan het wel!!!!...WTF waarom zak ik dan L*L!!!! zowiezo een klote dag vandaag!...ga snel naar bed...morgen word vast beter. .(morgen ook een verslagje..)
pi_80616001
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:50 schreef MelR het volgende:
ik ben gezakt!...:( maar meteen nadat de eximinator dit mij mede deelde zei hij: maar je kan het wel!!!!...WTF waarom zak ik dan L*L!!!! zowiezo een klote dag vandaag!...ga snel naar bed...morgen word vast beter. .(morgen ook een verslagje..)
ah klote :/
was dit je eerste keer? ben benieuwd naar je verslagje morgen.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  donderdag 22 april 2010 @ 23:20:34 #64
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_80616931
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:16 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd onderjas met je theorie
Vielen d(r)ank!
  donderdag 22 april 2010 @ 23:33:43 #65
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_80617381
Onderjas gefeliciteerd .

Ik ga maar eens richting bed, morgen van 8:00 - 9:30 rijles .
pi_80617989
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:39 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Heb je nog leuke voorbeelden van rare acties van je leerlingen?
Haha heb er voldoende !!!!

Zoals je misschien zelf wel weet kunnen leerlingen af en toe vreemde capriolen uithalen , en dat ze echt aan het testen zijn of dat de instructeur wel wakker is . Die opmerking maak ik namelijk altijd standaard als zoiets is voorgevallen , de leerling kan er dan ook wel om lachen en vinden ze het gelijk minder erg !

Heb al een keer meegemaakt dat een leerling gewoon ZONDER enige controle willen gaan invoegen op de autosnelweg en er dan ineens achter komt dat het niet gaat en hard aan het roepen/schreeuwen is : IK WEET HET NIET MEER HOOR!!!!!!! en beide handen van het stuur af doet . Mijn reactiesnelheid was toen nog sneller dan het licht ( iig voor mijn gevoel ) en hup mijn linkerhand aan het stuur , mn rem rustig intrappen ( had al gezien dat dat kon ) en rustig de autosnelweg op sturen waar het kon en daarna maar zeggen : Zo nu rij jij de rest van de autosnelweg . Dat heb ik natuurlijk wel met een knipoog gezegd zodat de leerling zich niet zo ontzettend k*t voelde. Bij de eerste de beste parkeerplaats eraf gegaan en ff buiten een " kleine " evaluatie gehouden wat er nou allemaal mis ging en hoe dat de leerling dat in het vervolg maar moet oplossen
  vrijdag 23 april 2010 @ 00:15:18 #67
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80618718
quote:

[..]

Is "nailed it" positief of negatief?
"nailed it" betekent dat het perfect ging
quote:
Ik moet ook medisch goedgekeurd worden (heb Asperger), moet ik die Eigen Verklaring bij het CBR halen, kost me 23 euro
Ja, en ik ben bang dat ik 'm opnieuw moet kopen
quote:
1e pic: dat verkeersbord ken ik wel ja, dat is deze: [ afbeelding ]
Verboden voor vrachtauto's om motorvoertuigen in te halen
Kijk nog maar eens goed, dat is niet hetzelfde
quote:
Haha nee, veel verder gezocht
Er kan een passagier in de geparkeerde auto aan de linkerkant zitten, die net wil uitstappen op dat moment, en die passagier die zit zo aandachtig naar achteren te kijken, dat hij de fietser die (voor hem) van voren komt niet gezien heeft. Daardoor moet de fietser uit tegenovergestelde richting uitwijken voor de uitstappende passagier en daarom moet je remmen.

Right Ik kijk ook nooooooooit voor me, ik zit altijd zo aandachtig naar achteren te kijken!... :S
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_80619199
3 Mei 11uur eerste rijles! en 27Mei theorie examen(Op me verjaardag ook nog ). Kan niet wachten!

[ Bericht 1% gewijzigd door Dubish op 23-04-2010 00:46:44 ]
pi_80626650
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:15 schreef twiFight het volgende:
[..]

Haha nee, veel verder gezocht
Er kan een passagier in de geparkeerde auto aan de linkerkant zitten, die net wil uitstappen op dat moment, en die passagier die zit zo aandachtig naar achteren te kijken, dat hij de fietser die (voor hem) van voren komt niet gezien heeft. Daardoor moet de fietser uit tegenovergestelde richting uitwijken voor de uitstappende passagier en daarom moet je remmen.

Right Ik kijk ook nooooooooit voor me, ik zit altijd zo aandachtig naar achteren te kijken!... :S
Die fietser moet sowieso uitwijken, tenzij hij over het busje heen fietst
pi_80626745
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:56 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

ah klote :/
was dit je eerste keer? ben benieuwd naar je verslagje morgen.
Nee was de 2e keer!...en ik baal er echt van!...want het duurt allemaal zo lang he!...straks zitten we al in mei!..maarja even een verslagje:

Ik heb geprobeerd de dagen ervoor zo min mogelijk met het examen bezig te zijn en toen mijn instructeur me om 12 uur kwam halen was ik ook niet zo erg zenuwachtig (wel bijna door het rood gereden en een auto op de rotonde over het hoofd gezien toen ik naar het CBR reed..dus onbewust was ik waarsschijnlijk toch zenuwachtig)
Toen we eenmaal bij het CBR zater te wachten begon ik toch wel zenuwachtig te worden...ondanks dat ik zag dat de eximinator iemand anders was dan de vorige keer en me best een aardige man leek...
Nou wij naar buiten, ogentest, en in de auto zitten..paar vraagjes over de auto (waar zit de claxon en hoe sein je met het grote licht...erggg moeilijk maar niet heus ) en toen gingen we op weg.
Met het zelfstandig rijden moest ik langs de electriciteit masten blijven rijden...is niet zo moeilijk denk je, maar ik kwam op een gegeven moment ergens op een landbouwweggetje in de middle of nowhere uit..ik wilde omdraaien want dacht dat het doodliep maar hij wees me op een klein paadje waar ik er toch nog afkon.
nou toen moest ik richting Zwolle rijden, dat ging goed, de snelweg ging goed maar toen ik eraf kwam moest ik bij de verkeerslichten links...maar ik ging een weg ervoor al links en reed dus verkeerd...nou omkeeropdrachtje gedaan...en weer op weg. had ik wel de goede afslag maar omdat ik helemaal gefixeerd was op linksaf bij de stoplichten ging ik ook op de meest linkse baan staan terwijl er twee banen voor linksaf waren (de meest linker en die ernaast aan de rechterkant) op zicht niet zo erg maar mijn fout was dus (en de enige grote fout) dat ik tijdens het afslaan van de linkerbaan uitkwam op de rechterbaan..

Toen moest ik in een straat de parkeeropdracht doen, ging matig, en toen nog een stukje zelfstandig rijden waar ik een stukje stoep meenam omdat ik te gefixeerd was op het "hoe aan de andere kant van de snelweg komen opdracht".

teruggekomen bij het CBR parkeerde ik goed in en binnen gekomen vertelde hij dat ik niet geslaagd was...MAAR dat ik het WEL kon!...en dat vind ik echt belachelijk!...als hij ziet dat ik het kan dan is dat toch voldoende?..oke ik ben het ermee eens dat het geen perfecte rit was, verre van zelfs..ik was te gefixeerd op de weg volgen en de opdrachten te voltooien waardoor ik mn aandacht niet goed bij de weg kon houden..en die fout bij het stoplicht was ook erg...maar als hij dan ziet datje het wel kan..daar gaat het toch om?..de zenuwen gierden door mn lijf..en natuurlijk wil je tijdens een examen opdrachten die je krijgt goed doen.
Hij zei dat het op het randje ligt, net wat de vorige keer ook gezegt werd...en dan denk ik wanneer is het dan WEL goed genoeg?...als ik zie wat voor fratsen andere automobilisten uithalen die wel hun rijbewijs hebben..of als ik lees en hoor van mensen wat voor dingen zij allemaal hebben gedaan tijdens hun examen en at ze wel geslaagd zijn...en dat ik dan gezakt ben terwijl de eximinator ziet dat ik het wel kan...dat vind ik echt zuur.

[ Bericht 15% gewijzigd door MelR op 23-04-2010 11:21:04 ]
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:17:20 #71
98259 mstr
Een jonge God!
pi_80626929
Ja, als je zoveel foutjes maakt is het natuurlijk ook niet zomaar uit de lucht gegrepen dat je er nog niet klaar voor bent...
pi_80627144
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:09 schreef Jac0bus het volgende:
Ik ben benieuwd hoelang het praktijkexamen van iedereen hier was. Ik hoor mensen die 45 minuten in de auto gezeten hebben en ook mensen die met 25 minuten alweer terug waren. Nogal al een verschil!
Ik was bij mijn examen binnen 25 minuten weer terug, inclusief een aantal minuten voor rood wachten doordat de brandweer uitrukte.
Mijn broertje, die twee maanden daarvoor afreed, deed er 40 minuten over bij dezelfde examinator. Hij maakte in het begin een aantal foutjes door de zenuwen (motor af laten slaan op een drempel, trillend linkerbeen waardoor het niet erg soepel ging) en de examinator gaf hem wat extra tijd om zichzelf te bewijzen.

Zowel hij als ik de eerste keer geslaagd
* Whatever floats your goat!
pi_80627685
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:11 schreef MelR het volgende:

[..]

Nee was de 2e keer!...en ik baal er echt van!...want het duurt allemaal zo lang he!...straks zitten we al in mei!..maarja even een verslagje:

Ik heb geprobeerd de dagen ervoor zo min mogelijk met het examen bezig te zijn en toen mijn instructeur me om 12 uur kwam halen was ik ook niet zo erg zenuwachtig (wel bijna door het rood gereden en een auto op de rotonde over het hoofd gezien toen ik naar het CBR reed..dus onbewust was ik waarsschijnlijk toch zenuwachtig)
Toen we eenmaal bij het CBR zater te wachten begon ik toch wel zenuwachtig te worden...ondanks dat ik zag dat de eximinator iemand anders was dan de vorige keer en me best een aardige man leek...
Nou wij naar buiten, ogentest, en in de auto zitten..paar vraagjes over de auto (waar zit de claxon en hoe sein je met het grote licht...erggg moeilijk maar niet heus ) en toen gingen we op weg.
Met het zelfstandig rijden moest ik langs de electriciteit masten blijven rijden...is niet zo moeilijk denk je, maar ik kwam op een gegeven moment ergens op een landbouwweggetje in de middle of nowhere uit..ik wilde omdraaien want dacht dat het doodliep maar hij wees me op een klein paadje waar ik er toch nog afkon.
nou toen moest ik richting Zwolle rijden, dat ging goed, de snelweg ging goed maar toen ik eraf kwam moest ik bij de verkeerslichten links...maar ik ging een weg ervoor al links en reed dus verkeerd...nou omkeeropdrachtje gedaan...en weer op weg. had ik wel de goede afslag maar omdat ik helemaal gefixeerd was op linksaf bij de stoplichten ging ik ook op de meest linkse baan staan terwijl er twee banen voor linksaf waren (de meest linker en die ernaast aan de rechterkant) op zicht niet zo erg maar mijn fout was dus (en de enige grote fout) dat ik tijdens het afslaan van de linkerbaan uitkwam op de rechterbaan..

Toen moest ik in een straat de parkeeropdracht doen, ging matig, en toen nog een stukje zelfstandig rijden waar ik een stukje stoep meenam omdat ik te gefixeerd was op het "hoe aan de andere kant van de snelweg komen opdracht".

teruggekomen bij het CBR parkeerde ik goed in en binnen gekomen vertelde hij dat ik niet geslaagd was...MAAR dat ik het WEL kon!...en dat vind ik echt belachelijk!...als hij ziet dat ik het kan dan is dat toch voldoende?..oke ik ben het ermee eens dat het geen perfecte rit was, verre van zelfs..ik was te gefixeerd op de weg volgen en de opdrachten te voltooien waardoor ik mn aandacht niet goed bij de weg kon houden..en die fout bij het stoplicht was ook erg...maar als hij dan ziet datje het wel kan..daar gaat het toch om?..de zenuwen gierden door mn lijf..en natuurlijk wil je tijdens een examen opdrachten die je krijgt goed doen.
Hij zei dat het op het randje ligt, net wat de vorige keer ook gezegt werd...en dan denk ik wanneer is het dan WEL goed genoeg?...als ik zie wat voor fratsen andere automobilisten uithalen die wel hun rijbewijs hebben..of als ik lees en hoor van mensen wat voor dingen zij allemaal hebben gedaan tijdens hun examen en at ze wel geslaagd zijn...en dat ik dan gezakt ben terwijl de eximinator ziet dat ik het wel kan...dat vind ik echt zuur.
Ik kreeg toen der tijd te horen dat ik wel een paar foutjes had gemaakt maar ze goed had opgelost en dus geslaagd was...
pi_80628119
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:11 schreef MelR het volgende:

[..]

Voelt inderdaag zo genaaid, heel herkenbaar! zo is t ook telkens bij mij gegaan tot 3de keer dan.. had er toen ook echt genoeg van..
Hoop dat het voor jou, net zoals bij mij 3keer scheepsrecht is
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_80629976
Net weer twee uur gereden, ging niet zo lekker. De instructeur moet nog te veel zeggen wat ik wanneer moet doen, al had ik soms wel een paar 'hallelujah!'-momentjes (die gelijk werde afgestraft door een of andere fout . En toen, aan het eind van de rit, zegt-ie: bij je volgende les gaan we je examen inplannen, waarschijnlijk in juni, en dan werken we daar naartoe.
Ik:
Volgens mij merkte hij dat ik helemaal wit wegtrok . Het stomme is dat hij het er vorige week nog niet over wilde hebben, en nu komt hij er ineens zelf mee? En dan zegt hij: JIJ moet erachter staan en weten dat je het kunt! En dat zegt hij na twee uur rijles waarin hij twee keer aan het stuur heeft gehangen (Arnhem ). Dan denk ik: dat gaat toch niet goed, man. Aan de andere kant ben ik in juni alweer anderhalf jaar bezig, dit begint echt gênant te worden.
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')