abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80112654
Welkom in deel 51 (alweer), we gaan vrolijk door! Hier bespreken we de huizenmarkt en ook het koop- en huurbeleid in Nederland. Eigenlijk alles wat scheef zit aan de woningmarkt. En ook bedenken we zelf oplossingen voor deze problemen.

Hoe is het zover gekomen:

'Huizenprijzen dalen 20%'
'Huizenprijzen dalen 20%' #2
'Huizenprijzen dalen 20%' #3
Huizenprijzen dalen 20% deel 3
'Huizenprijzen dalen 20%' #4
'Huizenprijzen dalen 20%' #5: De daling is begonnen
Huizenmarkt #6: kopers staken, verkopers geven niet toe.
Huizenmarkt #7: waar de markt muurvast zit
Huizenmarkt # 8: Woningmarkt totaal ingestort
De huizenmarkt #9: *pop* goes the bubble.
Huizenmarkt #10 waar nog steeds een stijging waarneembaar is
Huizenmarkt #11 Woningen in de ramsj?
Huizenmarkt #12 Stevige fundering of door en door rot?
Huizenmarkt #13 Ongeluksgetal? Of blijft het nog stabiel?
Huizenmarkt #14 Waar de meningen verdeeld zijn...
Huizenmarkt #15 Is 't al tijd voor stimuleringsmaatregelen?
Huizenmarkt #16: Waar makelaars hun aanbod photoshoppen
Huizenmarkt 17. Is er verschil in Koop en Huur?
De Huizenmarkt #18: Waar de tophypotheken worden afgeschaft
De Huizenmarkt #19: Waar de tophypotheken toch nog mogen
De Huizenmarkt #20: Waar de bubble in stand moet blijven
De Huizenmarkt #21 Over sukkels en fundimentalisten
De Huizenmarkt #22: waar het CDA de de HRA wil beperken
De Huizenmarkt #23: Waar het er heet aan toe gaat
De Huizenmarkt #24
Huizenmarkt deeltje 25
De Huizenmarkt #26: De discussie gaat door
De Huizenmarkt #27: Fundamenteel discusiëren
Huizenmarkt #28: Stilte voor de storm?
Huizenmarkt #29: Stilstand is achteruitgang!
Huizenmarkt #30: Waar er nog steeds mensen in fase 2 zitten
De Huizenmarkt #31 - Waar de koopjes worden gevonden
De Huizenmarkt 32: Waar 6% in 18 maanden een bubble is
Huizenmarkt #33: Waar de boerderijen in Brabant nog verkopen
Huizenmarkt# 34: De woningmarkt vrij maken of niet?
Huizenmarkt #35: Speculeer hier over wijzigingen HRA
Huizenmarkt #36: Vol verwachting klopt ons hart
Huizenmarkt #37: Waar we ingesneeuwd raken
Huizenmarkt #38 Waar we bullshit verkopen, en anderen dissen
Huizenmarkt #39: Waar aflossen weer de norm wordt?
Huizenmarkt #40: Vals plat
Huizenmarkt #41: Waar heen leidt de weg...
Huizenmarkt #42: 'Geen verdere prijsdaling woningen'
Huizenmarkt #43: Wat doet de lokale politiek aan de crisis?
Huizenmarkt #44: We waar we vrolijk van baan wisselen
Huizenmarkt #45: Bevinden we ons in het oog van de storm?
Huizenmarkt #46: Waar de hippies het nog niet kunnen
Huizenmarkt deeltje 47: Waar de prijzen 50% dalen
Huizenmarkt #48: Waar de HRA-beperking in zicht is
Huizenmarkt #49: Afschaffen HRA? Huizenprijs -13%!
---
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 08:54 schreef mierenfokker het volgende:

[..]

Misschien deze vergeten?

1.b Man is ambtenaar, vrouw is lerares. Geen kinderen. Bruto inkomen 4500 en een tophypotheek van 30 jaar van 300.000. Willen graag kinderen over 2 jaar.
Nee, niet vergeten maar mensen weten echt wel dat er de komende jaren weinig koopkracht verbetering in zit en als je daar naast nog met een lastenverhoging wordt geconfronteerd van gemiddeld 10% alleen maar omdat je een huis hebt dan wordt dat echt niet geaccepteerd

Voor maximale damage graag pas naar buiten brengen aan het eind van de campagne

[ Bericht 79% gewijzigd door PietjePuk007 op 09-04-2010 14:47:48 ]
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80112851
Gut gut, over een tijdsbestek van dertig jaar raak je de HRA langzaam kwijt. Die ¤350 nu komt tegen die tijd overeen met ¤50,- nu. Als je dat niet kan missen ben je een pauper.
Je waarde van je huis wordt even iets minder. Vervelend dat je even wat minder belasting mag betalen.

Als de huiseigenaar over het algemeen is met "bovengemiddelde kwaliteiten" dan zou die toch iets verder dan de eigen voortuin moeten kunnen kijken en de boel in het juiste perspectief kunnen zien.
Je gaat over enkele jaren beginnen met het inleveren van een tientje.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_80112878
Zou eerst effe gaan rekenen voordat er nog meer onzin van je toetsenbord komt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80112929
quote:
Op donderdag 8 april 2010 19:32 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Jij verwacht van mij een onderbouwing met cijfers? Ik baseer mij gewoon op wat mijn lokale aannemer mij verteld heeft. Als hij een luxe huis neerzet van 400k zijn de stichtingskosten minder dan 100k, rest is grondprijs, leges, en veel winst.
Nee, deze vraag, waar iedereen listig omheen post
quote:
Op donderdag 8 april 2010 13:57 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik probeer het nog maar een keer, aangezien de helft van de posts uit onderbuikgevoelens lijkt te bestaan, zonder na te denken over welke consequentie dan ook: wat levert het afschaffen van de HRA netto op?

Oftewel: wat kost het de schatkist nu écht?

Ik hoor tot nu toe, in alle topics over de HRA, niet veel anders dan 'de huizenprijzen zijn te hoog!!!' (dat bestrijd ik niet), 'huizen worden goedkoper, dus beter te betalen' (toon maar aan, ik geloof het niet, tenzij huizen dus minimaal 40/50% in waarde dalen, wat consequenties heeft voor het aanbod).

Echte financiële onderbouwing zie ik evenwel niet.
TVP
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_80112949
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zou eerst effe gaan rekenen voordat er nog meer onzin van je toetsenbord komt
Een beperking van de HRA die over langere periode uitgesmeerd wordt is iets anders dan het direct afschaffen van HRA. Gebruik je boerenverstand en stop eens met je paniekvoetbal.
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_80112985
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:12 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Een beperking van de HRA die over langere periode uitgesmeerd wordt is iets anders dan het direct afschaffen van HRA. Gebruik je boerenverstand en stop eens met je paniekvoetbal.
Ga eerst eens tellen want in die 3 gevallen gaan de plannen van de CU, PvdA en D66 meteen al duizenden euro's per jaar schelen

GL en SP neem ik niet serieus dus die neem ik er nog niet eens in mee
pi_80113017
De enige juiste TT
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_80113047
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 08:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Voor maximale DAMage graag pas naar buiten brengen aan het eind van de campagne
I'll sing you a lullaby.
pi_80113098
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:17 schreef xenobinol het volgende:

[..]

(verkapte tvp)
pi_80113181
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ga eerst eens tellen want in die 3 gevallen gaan de plannen van de CU, PvdA en D66 meteen al duizenden euro's per jaar schelen

GL en SP neem ik niet serieus dus die neem ik er nog niet eens in mee
Niet voor Jan Modaal.
pi_80113244
Ga nu eerst rekenen want er blijft maar onzin uit je mond komen
pi_80113306
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ga nu eerst rekenen want er blijft maar onzin uit je mond komen
Laat jij dan ook even een berekening zien?
pi_80113333
Nee
pi_80113827
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:11 schreef Five_Horizons het volgende:

Wat het de schatkist oplevert of kost is een interessante vraag, ik weet niet of daar een goed antwoord op te geven is, aangezien het moeilijk is om menselijk gedrag in kaart te brengen. Het gaat mij ook niet zozeer om het financiele plaatje, het is eerder een moreel appčl. De overheid heeft door bemoeienis de markt verziekt en nu is het tijd om de ziekte te bestrijden. Dat daarbij wat 'collateral damage' onstaat moeten we maar voor lief nemen, de huidige situatie kent ook zijn slachtoffers.
Vroeger betaalde men belastingen zodat de overheid daarvan publieke voorzieningen kon betalen, tegenwoordig word het voornamelijk gebruikt om gedrag van mensen te beinvloeden. Ik vind dat een zeer ongelukkige situatie waar ik het liefst vandaan nog een einde aan zie komen.
I'll sing you a lullaby.
pi_80114000
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:11 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

[..]

TVP
Een degelijke onderbouwing zal je hier nooit krijgen, tenzij een econometrist een keer niets te doen heeft.

Er zijn te veel factoren die hier meespelen: minder uitgaven aan HRA heeft als effect dat een groep mensen (tijdelijk) iets minder te besteden heeft. Op termijn zullen mensen ongeveer evenveel aan een huis uitgeven maar dat huis is kleiner of goedkoper. Als huizen inderdaad significant minder waard worden gaat de staat dat weer merken in de overdrachtsbelasting (die eigenlijk afgeschaft/verlaagd moet worden). Banken verstrekken minder hoge hypotheken en hebben dus minder omzet wat weer minder belasting oplevert.
Als de HRA echter beperkt wordt door de annuďteitenhypotheek als standaard te nemen, kan het aflossen weer de norm worden zodat mensen na 30 (of minder) jaar minimale woonlasten hebben waardoor er dan weer meer geld de economie instroomt.

Kortom, er zijn te veel factoren die meespelen om iets zinnigs hierover te zeggen. Ik schat in dat het beperken (=/= afschaffen!) uiteindelijk net zo veel kost als oplevert. De HRA is uiteindelijk een verkapte subsidie voor de banken. Dat lijkt mij het belangrijkste argument om de HRA te beperken.

De discussie over de HRA vind ik wel belangrijk omdat het gaat om de vraag of de overheid de huizenmarkt verpest en hoe dat probleem opgelost kan worden.
pi_80114121
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:47 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wat het de schatkist oplevert of kost is een interessante vraag, ik weet niet of daar een goed antwoord op te geven is, aangezien het moeilijk is om menselijk gedrag in kaart te brengen. Het gaat mij ook niet zozeer om het financiele plaatje, het is eerder een moreel appčl. De overheid heeft door bemoeienis de markt verziekt en nu is het tijd om de ziekte te bestrijden. Dat daarbij wat 'collateral damage' onstaat moeten we maar voor lief nemen, de huidige situatie kent ook zijn slachtoffers.
Vroeger betaalde men belastingen zodat de overheid daarvan publieke voorzieningen kon betalen, tegenwoordig word het voornamelijk gebruikt om gedrag van mensen te beinvloeden. Ik vind dat een zeer ongelukkige situatie waar ik het liefst vandaan nog een einde aan zie komen.
Het multiplier-effect bestaat al heel lang (althans: dat wordt al heel lang gebruikt) en dat gaat door alle soorten van belastingen heen. Het is gewoonweg een instrument dat gebruikt wordt om de koopkracht (o.a.) te beďnvloeden.

Ik geloof niet dat jij beseft (of wilt weten) wat die 'collateral damage' inhoudt én of dát niét marktverstorend werkt. (als we het daarover hebben, gok ik dat er veel meer factoren zijn die daar invloed op hebben, immers: als je in Nederland kon bouwen waar je dat wilt, is er gewoonweg geen hoge prijs voor een woning. Je kunt immers voor 100.000 euro een prima vrijstaande woning neerzetten. Ik denk dat dát eerder marktverstorend werkt.)

Wat het de schatkist daadwerkelijk kost, is inderdaad lastig te beantwoorden, maar feit blijft dat het in dit soort topics vaak erom gaat wie er het hardst kan roepen dat het weg moet, omdat het veel geld kost.
pi_80116223
De visie en het advies van JAAP.NL:
quote:
NVM praat de markt weer omhoog ;-)
8 april 2010

De NVM heeft vandaag haar woningmarktcijfers gepubliceerd:

Persbericht NVM-woningmarktcijfers 1e kwartaal 2010

Hun bevindingen:

- In Q1 2010 zijn 15% meer huizen verkocht als in Q4 2009
- De prijzen van huizen zijn voor het eerst weer hoger dan een jaar terug

En dit klopt! Wat ze alleen niet vertellen…

- dat de aantallen huizen die verkocht zijn nog steeds dalen versus het jaar ervoor
- dat het vertrouwen van consumenten in de huizenmarkt weer licht gedaald is, zie hieronder:

- dat de vraagprijzen in de maanden januari-februari-maart gedaald zijn
- dat het aantal mensen dat ‘huis zoeken’ in Google intypt nog niet stijgt, zie hieronder:

- dat de prijzen van alle woningen in Nederland (ook die niet te koop staan) nog lang niet op het oude niveau zijn, zie onder.

- dat volgens het CBS de huizenprijzen nog steeds dalen: klik hier

Kortom, het is zeker niet allemaal ellende, maar het gaat nog niet goed in de huizenmarkt.

En onderzoek van JAAP.NL toont ook aan dat als er iets met de hypotheekrente aftrek gaat veranderen, dit zeker negatief effect op de huizenmarkt gaat hebben: klik hier

Ons advies:
- Koop zeker geen huis als je nog een huis moet verkopen
- Als je starter bent is DIT de tijd om te kopen
- Als het kan: blijf zitten waar je zit
Tot zover het advies van JAAP.NL.

Nu mijn persoonlijke advies. Volgens mij is dit ook voor de starter nog niet het moment om te kopen. Er zit nog steeds geen schot in de wereldeconomie en we zijn nog niet eens halverwege de financiële crisis.

Wacht het gewoon nog even rustig af, als je de tijd hebt. Wees creatief, ga op zoek naar andere oplossingen. Iemand zal de verliezen moeten nemen, dus zorg ervoor dat jij niet diegene zal zijn. Het is al erg genoeg dat de overheid haar eigen falen op de burger afwentelt door middel van belastingverhogingen, maar het is nog sneuer als jij ook het instorten van de huizenmarkt direct op je bordje krijgt.
Op zondag 18 april 2010 18:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom ga je zelf niet googlen om je punt te maken?
pi_80117375
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:07 schreef veterdiploma het volgende:

Wacht het gewoon nog even rustig af, als je de tijd hebt. Wees creatief, ga op zoek naar andere oplossingen. Iemand zal de verliezen moeten nemen, dus zorg ervoor dat jij niet diegene zal zijn. Het is al erg genoeg dat de overheid haar eigen falen op de burger afwentelt door middel van belastingverhogingen, maar het is nog sneuer als jij ook het instorten van de huizenmarkt direct op je bordje krijgt.
Precies, wel gaan kijken (stukje appeltaart met extra slagroom fijn oppeuzelen) maar niet kopen
I'll sing you a lullaby.
pi_80117702
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:38 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Precies, wel gaan kijken (stukje appeltaart met extra slagroom fijn oppeuzelen) maar niet kopen
Investeer in appels!
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 12:02:21 #20
236264 crew  capricia
pi_80118342
Tvp
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80118652
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:46 schreef Prutzenberg het volgende:

Investeer in appels!
Ik ga mijn oma's recept voor veel geld aanbieden op Ebay, je verkoopt je huis binnen 5 minuten voor de hoogste prijs
I'll sing you a lullaby.
pi_80119452
vriendin en ik hebben beide bruto salaris van 32000 per jaar\ vast contract onbepaalde tijd

zij heeft en koopflatje in een "turkenbuurt" , ik een huurappartement met 1 slaapkamer. We willen dit jaar beginnen met proberen kindje te krijgen maar dit betekent dan daat we naar een ander huis moeten kijken.

word helemaal gek als je alles leest over wat je nu moet doen.....heb echt niet veel zin om een aantal jaar in haar flat te moeten zitten:(
pi_80119788
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:17 schreef xenobinol het volgende:[..]
Dus jij denkt echt dat een baksteen ¤20,- kost
En jij denkt dat een baksteen echt 5 cent kost, dat is al even kansloos doe maar lekker maal 5 exclusief BTW voor een gemiddelde baksteen. Hoe meer jij je mond open doet, hoe meer en meer het duidelijk wordt dat jij er helemaal niets van af weet. Ik hoop dat niet alleen de HRA aan de beurt komt, maar dat ook scheefhuurders aangepakt worden, want daar valt veel bij te besparen, en DAT is pas onrechtvaardig. Voor dit soort mensen heb ik nog minder respect dan voor mensen die een tophpotheek hebben afgesloten. Want die parasiteren ten minste niet bewust op de rest van de maatschappij.
pi_80119812
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 12:35 schreef farscapevr7 het volgende:
vriendin en ik hebben beide bruto salaris van 32000 per jaar\ vast contract onbepaalde tijd

zij heeft en koopflatje in een "turkenbuurt" , ik een huurappartement met 1 slaapkamer. We willen dit jaar beginnen met proberen kindje te krijgen maar dit betekent dan daat we naar een ander huis moeten kijken.

word helemaal gek als je alles leest over wat je nu moet doen.....heb echt niet veel zin om een aantal jaar in haar flat te moeten zitten:(
Kwam in het vorige topic ook al te spraken
quote:
Op donderdag 8 april 2010 11:15 schreef andlikethathesgone het volgende:

Ah, je leest de Glossy. Achter iedere hypotheek schuilt vrouwelijke nesteldrang. Ik herhaal: achter iedere hypotheek schuilt vrouwelijke nesteldrang.
Laat je niet van de weg lokken, zoek een goedkope huurwoning. Ik word soms gek van het slechte humeur van getrouwd+kinderen+werkende vrouw + koopkot collega's
I'll sing you a lullaby.
pi_80120234
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 12:46 schreef Emu het volgende:

[..]

En jij denkt dat een baksteen echt 5 cent kost, dat is al even kansloos doe maar lekker maal 5 exclusief BTW voor een gemiddelde baksteen. Hoe meer jij je mond open doet, hoe meer en meer het duidelijk wordt dat jij er helemaal niets van af weet. Ik hoop dat niet alleen de HRA aan de beurt komt, maar dat ook scheefhuurders aangepakt worden, want daar valt veel bij te besparen, en DAT is pas onrechtvaardig. Voor dit soort mensen heb ik nog minder respect dan voor mensen die een tophpotheek hebben afgesloten. Want die parasiteren ten minste niet bewust op de rest van de maatschappij.
Ok, 25 cent dan, nog steeds veel minder dan ¤20,-
Maak je komt weer terug op je stokpaardje, de asociale 'scheefhuurder', waarom eigenlijk? Ben jij zo dom geweest jezelf diep in de schulden te steken en zorgt de dagelijkse stress ervoor dat je een zondebok zoekt? Ik kan nog wel een paar bevolkingsgroepen aanwijzen die 70 jaar geleden ook heel populair waren voor dit doel
Je opmerking is zeer paradoxaal, stel je zit in een huurwoning, doorloopt een salaris ontwikkeling en plots ben je een parasiterende scheefhuurder, jij verwacht dan dat deze mensen zich tot aan hun oogballen toe laten financieren? Daar heb jij dan wat meer respect voor
I'll sing you a lullaby.
pi_80120239
quote:

Wat is het probleem? Ik zie geen probleem hoor. Ja, luxeproblemen, maar dat zijn geen echte problemen. Zoek uit wat jullie nu eigenlijk precies willen en handel daarnaar.

Het lijkt me duidelijk dat je je kindje niet wilt laten opgroeien in een "Turkenbuurt". Ik zou overigens overwegen dat bewust wel te doen, daar worden ze hard van. Of voor het leven getekend als het geen "normaal" kind is, maar dan heb je in elk geval geprobeerd er een "toppertje" van te maken .

Afijn, wacht nog een maand of drie met dat "proberen een kindje te krijgen". Zet zo snel mogelijk haar appartement alvast te koop voor een goede prijs (niet meteen laag gaan, dat kan altijd nog). Ik neem aan dat dat appartement voor een alleenstaande in een "Turkenbuurt" geen 3 ton heeft gekost en juist aan de onderkant van de markt is er nog genoeg vraag. Dus misschien valt het allemaal wel mee en krijg je best respons.

Stel dat haar woning redelijk snel verkocht is, dan trekt zij tijdens het "proberen een kindje te krijgen" bij jou in. Dat maakt het proberen ook wat makkelijker. Ondertussen houd je de huizenmarkt goed in de gaten en heb je minimaal 9 maanden de tijd om een fatsoenlijk huis te zoeken tegen een redelijk bedrag. En omdat jullie nog maar één woning hoeven te bekostigen, kunnen jullie in die 9 maanden ook een flinke financiële buffer opbouwen.

Stel dat er geen hond op haar woning afkomt. Dat lijkt me sterk, maar je weet nooit. Dan kun je altijd nog jouw huur opzeggen en bij haar intrekken om te "proberen". Voor de rest geldt dan hetzelfde verhaal.

Overigens, sowieso zou ik even met wachten met kinderen totdat je zeker weet dat dat samenwonen wel lekker gaat. Maar eigenlijk kan jullie niks gebeuren, behalve dan dat de relatie stukloopt. En desnoods kun je je, als je tenminste blijft huren, tot de woningbouw wenden voor een betere woning wegens gezinsuitbreiding.

Je moet toch verder, dus je zult iets moeten doen.
pi_80120429
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:00 schreef veterdiploma het volgende:
En desnoods kun je je, als je tenminste blijft huren, tot de woningbouw wenden voor een betere woning wegens gezinsuitbreiding.

Daar doen ze volgens mij niet meer aan, door al de asociale scheefhuurders is er geen ruimte meer voor armlastige beginnende gezinnetjes
Weet je wat, we bouwen er nog wat luxe woningen bij voor de babyboomers, dan kan dit gezinnetje voor een premium prijs het jaren 70 bouwval overnemen. De ideale woning waar zij ook hun kinderen konden grootbrengen, dus aan het huis zal het niet liggen
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 9 april 2010 @ 13:27:53 #28
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_80121320
quote:

Flatje asap te koop zetten voor een scherpe prijs (evt. zonderw inst of klein verliesje). En zelf gewoon en huis kopen waar je langere tijd kan/wil wonen.

Komop zeg, je wilt je kind toch in een fijne woning laten opgroeien als je die mogelijkheid hebt. Je gaat toch niet je geld op de bank zetten en karig wonen omdat een paar kneuzen hier roepen dat straks alles de helft kost?

(tvp)
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  vrijdag 9 april 2010 @ 13:29:12 #29
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_80121372
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:00 schreef veterdiploma het volgende:

[..]

Wat is het probleem? Ik zie geen probleem hoor. Ja, luxeproblemen, maar dat zijn geen echte problemen. Zoek uit wat jullie nu eigenlijk precies willen en handel daarnaar.

Het lijkt me duidelijk dat je je kindje niet wilt laten opgroeien in een "Turkenbuurt". Ik zou overigens overwegen dat bewust wel te doen, daar worden ze hard van. Of voor het leven getekend als het geen "normaal" kind is, maar dan heb je in elk geval geprobeerd er een "toppertje" van te maken .

Afijn, wacht nog een maand of drie met dat "proberen een kindje te krijgen". Zet zo snel mogelijk haar appartement alvast te koop voor een goede prijs (niet meteen laag gaan, dat kan altijd nog). Ik neem aan dat dat appartement voor een alleenstaande in een "Turkenbuurt" geen 3 ton heeft gekost en juist aan de onderkant van de markt is er nog genoeg vraag. Dus misschien valt het allemaal wel mee en krijg je best respons.

Stel dat haar woning redelijk snel verkocht is, dan trekt zij tijdens het "proberen een kindje te krijgen" bij jou in. Dat maakt het proberen ook wat makkelijker. Ondertussen houd je de huizenmarkt goed in de gaten en heb je minimaal 9 maanden de tijd om een fatsoenlijk huis te zoeken tegen een redelijk bedrag. En omdat jullie nog maar één woning hoeven te bekostigen, kunnen jullie in die 9 maanden ook een flinke financiële buffer opbouwen.

Stel dat er geen hond op haar woning afkomt. Dat lijkt me sterk, maar je weet nooit. Dan kun je altijd nog jouw huur opzeggen en bij haar intrekken om te "proberen". Voor de rest geldt dan hetzelfde verhaal.

Overigens, sowieso zou ik even met wachten met kinderen totdat je zeker weet dat dat samenwonen wel lekker gaat. Maar eigenlijk kan jullie niks gebeuren, behalve dan dat de relatie stukloopt. En desnoods kun je je, als je tenminste blijft huren, tot de woningbouw wenden voor een betere woning wegens gezinsuitbreiding.

Je moet toch verder, dus je zult iets moeten doen.
Jij bent impotent hoop ik???
and made it rain upward
pi_80121377
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:07 schreef veterdiploma het volgende:
De visie en het advies van JAAP.NL:
[..]

Tot zover het advies van JAAP.NL.

Nu mijn persoonlijke advies. Volgens mij is dit ook voor de starter nog niet het moment om te kopen. Er zit nog steeds geen schot in de wereldeconomie en we zijn nog niet eens halverwege de financiële crisis.

Als HRA aangepakt zal worden, zijn er reële kansen dat de onderkant van de koopmarkt hier aan ontsnapt. Het is juist de onzekerheid die er nu is die de prijzen in dit segment onder druk zet, eenmaal de plannen concreet zal dat in veel mindere mate zo zijn, en dan zal deze markt verder stabilizeren/herstellen. In het middensegment, en vooral in het hogere segement zit er nog wel potentiële daling, maar het zal voor het lage segment vast beperkt blijven. Met de onzekerheid die er nu is, is het dus wel een goed moment voor een starter om te kopen. Beter (als je het kan en je bent er klaar voor) nu kopen, dan over 3 jaar en nog blijven huren.

Want stel je koopt nu voor 190.000 euro (incl KK) een starterswoning of je huurt deze voor 650 euro kale huur (ben niet zo op de hoogte van huurprijzen in Nederland, maar ik denk dat je daar een vergelijkbare woning voor kunt huren). Als je dan 2 jaar huurt heb je dus 23.400 euro huurgeld betaald. De kans dezelfde koopwoning als hierboven genoemd op die 2 jaar is gedaalt met 23.400 euro lijkt mij zo goed als onbestaande.

Ander verhaal is het natuurlijk als je nog veel onzekerheid hebt op gebied van werk, of relatie etc... maar als je alles op een rijtje hebt zoals het hoort (werk, relatie, financiering). Dan lijkt mij dit een hele goede moment om iets te kopen. Als je dan ook nog rekening zou houden met de starterssubsidie (die nu blijkbaar wel op is). Dan gaat het plaatje allemaal nog rooskleuriger worden. Leuke meevaller is dan ook nog eens de HRA aftrek, maar daar moet je dan ook niet teveel op rekenen.
  vrijdag 9 april 2010 @ 13:31:57 #31
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_80121468
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:05 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Daar doen ze volgens mij niet meer aan, door al de asociale scheefhuurders is er geen ruimte meer voor armlastige beginnende gezinnetjes
Weet je wat, we bouwen er nog wat luxe woningen bij voor de babyboomers, dan kan dit gezinnetje voor een premium prijs het jaren 70 bouwval overnemen. De ideale woning waar zij ook hun kinderen konden grootbrengen, dus aan het huis zal het niet liggen
Wat is er mis met een jaren 70 woning? Daar ben ik zelf ook in opgegroied. Mocht ik ooit de fout in gaan dan kan ik aan de rechter vertellen dat ik een trauma heb vanwege mij slechte jheugd in een jaren 70 woning?

Komop, er is niets mis mee, een paar aanpassingen doen voor zover niet gedaan en je woont vaak in een leuke buurt met gezinnen en andere voorzieningen.
and made it rain upward
pi_80121976
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:00 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ok, 25 cent dan, nog steeds veel minder dan ¤20,-
Maak je komt weer terug op je stokpaardje, de asociale 'scheefhuurder', waarom eigenlijk? Ben jij zo dom geweest jezelf diep in de schulden te steken en zorgt de dagelijkse stress ervoor dat je een zondebok zoekt? Ik kan nog wel een paar bevolkingsgroepen aanwijzen die 70 jaar geleden ook heel populair waren voor dit doel
Je opmerking is zeer paradoxaal, stel je zit in een huurwoning, doorloopt een salaris ontwikkeling en plots ben je een parasiterende scheefhuurder, jij verwacht dan dat deze mensen zich tot aan hun oogballen toe laten financieren? Daar heb jij dan wat meer respect voor
Voor 25 cent heb je inderdaad een goedkope baksteen. Zelf betaal ik 22% van mijn netto inkomen als alleenstaande aan mijn hypotheek, ik denk niet dat je dat zwaar in de schulden steken kan noemen Denk dat je ondertussen ook wel mijn visie kent, tegen HRA, tegen de manier van bouwen in Nederland (projectontwikkelaars, dure grondprijzen, te strenge bouwregels...).

Maar wat jij altijd uitkraamt is veels te zwart-wit en niet realistisch. Trouwens, als dat projectontwikkelen toch zoveel opbrengt, waarom begin je er dan niet zelf aan, we leven namelijk in een vrije wereld... Of anders koop je gewoon een kavel (het kan in Nederland) en bouw je er gewoon zelf op. Dan zit je enkel met de materiaalprijs en prijs van de kavel. Ik zal zelf ook nooit de hoofdprijs betalen voor een vieze bouwval, dus dat zal mijn manier van wonen worden, ofwel emigreren naar betere oorden, ik ben er nog niet helemaal uit, en geef mezelf nog 3 jaar om er lekker over na te denken en alle afwegingen te maken.
pi_80122260
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:27 schreef Sjabba het volgende:

Komop zeg, je wilt je kind toch in een fijne woning laten opgroeien als je die mogelijkheid hebt. Je gaat toch niet je geld op de bank zetten en karig wonen omdat een paar kneuzen hier roepen dat straks alles de helft kost?

Alsof kinderen het een hol kan schelen in wat voor een woning ze opgroeien? Zolang ze niet onder een paraplu hoeven te slapen als het regent woon je in een geschikt huis
I'll sing you a lullaby.
pi_80122277
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:29 schreef Sjabba het volgende:

Onvruchtbaar bedoel je?
I'll sing you a lullaby.
pi_80122304
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:31 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Wat is er mis met een jaren 70 woning? Daar ben ik zelf ook in opgegroied. Mocht ik ooit de fout in gaan dan kan ik aan de rechter vertellen dat ik een trauma heb vanwege mij slechte jheugd in een jaren 70 woning?

Komop, er is niets mis mee, een paar aanpassingen doen voor zover niet gedaan en je woont vaak in een leuke buurt met gezinnen en andere voorzieningen.
Met de woning is vaak niets mis, met de vraagprijs wel.
I'll sing you a lullaby.
pi_80123278
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:29 schreef Emu het volgende:

[..]

Als HRA aangepakt zal worden, zijn er reële kansen dat de onderkant van de koopmarkt hier aan ontsnapt. Het is juist de onzekerheid die er nu is die de prijzen in dit segment onder druk zet, eenmaal de plannen concreet zal dat in veel mindere mate zo zijn, en dan zal deze markt verder stabilizeren/herstellen. In het middensegment, en vooral in het hogere segement zit er nog wel potentiële daling, maar het zal voor het lage segment vast beperkt blijven. Met de onzekerheid die er nu is, is het dus wel een goed moment voor een starter om te kopen. Beter (als je het kan en je bent er klaar voor) nu kopen, dan over 3 jaar en nog blijven huren.

Want stel je koopt nu voor 190.000 euro (incl KK) een starterswoning of je huurt deze voor 650 euro kale huur (ben niet zo op de hoogte van huurprijzen in Nederland, maar ik denk dat je daar een vergelijkbare woning voor kunt huren). Als je dan 2 jaar huurt heb je dus 23.400 euro huurgeld betaald. De kans dezelfde koopwoning als hierboven genoemd op die 2 jaar is gedaalt met 23.400 euro lijkt mij zo goed als onbestaande.
Of je nu 3 jaar huur moet betalen of 3 jaar rente op je hypotheek (geld dat je ook nooit meer terugziet) + overige vaste lasten (onderhoud, OZB) betaalt, dat maakt natuurlijk geen ruk uit. Het is allebei "geld in het water gooien", al schijnt dat bij velen niet of nauwelijks door te dringen.

Anders wordt het natuurlijk als je geen hypotheek nodig hebt, maar dat geldt in het algemeen niet voor "starters".
pi_80123326
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:31 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ik ben er ook in opgegroeid. En inderdaad, in de jaren '70 was er niks mis met een jaren '70 woning.
pi_80123413
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:29 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Waarom? Vrijwel alle succesvolle self-made ondernemers hebben een bikkelharde opvoeding gehad. Ooit gehoord van een succesvol ondernemende Jan-Jaap of Roderik?
pi_80124124
OP erin gezet.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 9 april 2010 @ 15:04:14 #40
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_80124640
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:54 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Alsof kinderen het een hol kan schelen in wat voor een woning ze opgroeien? Zolang ze niet onder een paraplu hoeven te slapen als het regent woon je in een geschikt huis
Ik heb het over de buurt. Overigens is ene badkamer met bad, goed geisoleerd glas (warmte, geluid), veel speelruimte, rustige lieve buren echt wel een pre, en waarom niet doen als je het je wel kan permiteren.

Jij hebt duidelijk geen kinderen.
and made it rain upward
  vrijdag 9 april 2010 @ 15:06:14 #41
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_80124719
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 14:26 schreef veterdiploma het volgende:

[..]

Waarom? Vrijwel alle succesvolle self-made ondernemers hebben een bikkelharde opvoeding gehad. Ooit gehoord van een succesvol ondernemende Jan-Jaap of Roderik?
Ben je nu serieus? Jou opvoeding bepaalt niet wat het kind wordt. Jij kan het kind helpen zijn/haar eigen krachten te leren kennen en ermee om te gaan.
Lees eens wat boeken ofzo...
and made it rain upward
  vrijdag 9 april 2010 @ 15:06:48 #42
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_80124744
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 14:24 schreef veterdiploma het volgende:

[..]

Ik ben er ook in opgegroeid. En inderdaad, in de jaren '70 was er niks mis met een jaren '70 woning.
Nou dan kies je nu toch voor een leuke blokkendoos in nieuw aangelegd weiland?
and made it rain upward
pi_80125182
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 15:06 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ben je nu serieus? Jou opvoeding bepaalt niet wat het kind wordt. Jij kan het kind helpen zijn/haar eigen krachten te leren kennen en ermee om te gaan.
Ja, want alle wijsheid haal je uit boeken!
pi_80126000
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 14:22 schreef veterdiploma het volgende:

[..]

Of je nu 3 jaar huur moet betalen of 3 jaar rente op je hypotheek (geld dat je ook nooit meer terugziet) + overige vaste lasten (onderhoud, OZB) betaalt, dat maakt natuurlijk geen ruk uit. Het is allebei "geld in het water gooien", al schijnt dat bij velen niet of nauwelijks door te dringen.

Anders wordt het natuurlijk als je geen hypotheek nodig hebt, maar dat geldt in het algemeen niet voor "starters".
Die rente is aftrekbaar, en dan nog als je rekening houd met inflatie enorm klein. Je lost ook kapitaal van je lening af, en die waarde blijf je voor een groot deel behouden. Als je netjes aflost heb je na 20-30 jaar gewoon een woning in eigendom, een huurder heeft niet. Als die woning dan 50% daalt in waarde, dan heb je op het einde nog altijd die andere 50%.
pi_80126188
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 15:38 schreef Emu het volgende:

[..]

Die rente is aftrekbaar, en dan nog als je rekening houd met inflatie enorm klein. Je lost ook kapitaal van je lening af, en die waarde blijf je voor een groot deel behouden. Als je netjes aflost heb je na 20-30 jaar gewoon een woning in eigendom, een huurder heeft niet. Als die woning dan 50% daalt in waarde, dan heb je op het einde nog altijd die andere 50%.
Dat is allemaal leuk, maar je inflatieverhaaltje enzo gaat alleen op bij stijgende huizenprijzen. En datgene wat je als koper eventueel aflost, kun je als huurder ook gewoon sparen en op de bank zetten of beleggen ofzo.
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 15:46:55 #46
236264 crew  capricia
pi_80126349
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 15:43 schreef veterdiploma het volgende:

[..]

Dat is allemaal leuk, maar je inflatieverhaaltje enzo gaat alleen op bij stijgende huizenprijzen. En datgene wat je als koper eventueel aflost, kun je als huurder ook gewoon sparen en op de bank zetten of beleggen ofzo.
Huurders zijn ander soort mensen, die doen dat over het algemeen niet... Als ze het geld al hebben..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80126919
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:05 schreef xenobinol het volgende:
Iedereen die een modaal salaris verdient en gebruik maakt van de sociale woningbouw is een asociale scheefhuurder.
pi_80126982
quote:

[..]
, maar je inflatieverhaaltje enzo gaat alleen op bij stijgende huizenprijzen.
Dat is natuurlijk niet waar.

Je schuld blijft je schuld (net als de rente).
pi_80126997
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:47 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wie zijn de slachtoffers van de HRA?
pi_80127290
quote:

Flatje verkopen en een hypotheek nemen van 150.000 euro, dan kan je een rijtjeshuis kopen waarschijnlijk samen
pi_80127401
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:02 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet waar.

Je schuld blijft je schuld (net als de rente).
Ah, ik snap hem al, hij bedoelde wat anders. Ik dacht dat hij doelde op de waardevermeerdering van je huis door de tijd heen, o.a. door inflatie.

Natuurlijk is kopen op de lange duur goedkoper, maar je kunt flink bedrogen uitkomen als je op het verkeerde moment instapt onder slechte economische omstandigheden. Dat vertellen de hypotheekadviseurs er meestal niet bij.
pi_80128933
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 15:06 schreef Sjabba het volgende:

[..]

"Nature versus nurture", uiteraard zijn de uitwendige invloeden van belang bij de vorming van een karakter. Uiteraard moet de biologische potentie aanwezig zijn, maar de uitwendige stimulus bepaalt in grote mate hoe deze potentie benut word.
I'll sing you a lullaby.
pi_80128964
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 15:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Huurders zijn ander soort mensen, die doen dat over het algemeen niet... Als ze het geld al hebben..
Plak er maar een etiket op
I'll sing you a lullaby.
pi_80129010
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:00 schreef Shodan het volgende:

[..]

Iedereen die een modaal salaris verdient en gebruik maakt van de sociale woningbouw is een asociale scheefhuurder.
Precies, radbraken op het dorpsplein, of beter, dwingen tot het nemen van een torenhoge hypotheek
I'll sing you a lullaby.
pi_80129094
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Wie zijn de slachtoffers van de HRA?
Indirect ben jij met je veel te dure koophut een slachtoffer van een ontwrichte woningmarkt, dat zul je zelf toch ook wel zien?
I'll sing you a lullaby.
pi_80129130
quote:
Al jaren strijdt de vereniging voor het afschaffen van de overdrachtsbelasting. Nu richt de NVM zijn pijlen ook op de notarissen.
Ze proberen er echt alles aan te doen om de totaal verrotte woningmarkt nog een beetje aan de praat te krijgen . Nu wil de VVD opeens ook de overdrachtsbelasting halveren .
pi_80129187
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:56 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Indirect ben jij met je veel te dure koophut een slachtoffer van een ontwrichte woningmarkt, dat zul je zelf toch ook wel zien?
Juist. De HRA wordt door de belastingbetaler zelf opgebracht (de belastingen zijn kunstmatig hoog), terwijl de HRA er anderzijds voor zorgt dat de huizenprijzen kunstmatig hoog zijn. Per saldo zijn juist huizenbezitters de dupe. Behalve als men al decennialang in een koophuis woonde en zo mooi de overwaarde kan verzilveren (andere producten zijn immers minder in prijs gestegen).
pi_80129206
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:56 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wie bepaalt wat te duur is??
pi_80129209
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:57 schreef pberends het volgende:

Ze proberen er echt alles aan te doen om de totaal verrotte woningmarkt nog een beetje aan de praat te krijgen . Nu wil de VVD opeens ook de overdrachtsbelasting halveren .
De gemiddelde VVD-stemmer bestaat uit kansloze leenkoningen, die hun woningen maar niet verkocht krijgen
I'll sing you a lullaby.
pi_80129231
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Wie bepaalt wat te duur is??
De kritische consument.
I'll sing you a lullaby.
pi_80129259
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:58 schreef pberends het volgende:

[..]

Juist. De HRA wordt door de belastingbetaler zelf opgebracht (de belastingen zijn kunstmatig hoog), terwijl de HRA er anderzijds voor zorgt dat de huizenprijzen kunstmatig hoog zijn. Per saldo zijn juist huizenbezitters de dupe. Behalve als men al decennialang in een koophuis woonde en zo mooi de overwaarde kan verzilveren (andere producten zijn immers minder in prijs gestegen).
Dan zullen de partijen die voor de inperking zijn van de HRA toch wel belastingverlagingen invoeren?
pi_80129304
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De kritische consument.
Die koopt duis niet?
pi_80129358
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:58 schreef pberends het volgende:

Sigaar uit eigen doos, een absolute no-brainer. Bij afschaf van alle subsidies zou iedereen kunnen kopen naar zijn budget en zou de algemene belasting naar beneden kunnen. Kunnen mensen ZELF bepalen waar ze hun centjes aan uit willen geven, het ware liberale gedachtegoed imho.
I'll sing you a lullaby.
pi_80129423
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Dan zullen de partijen die voor de inperking zijn van de HRA toch wel belastingverlagingen invoeren?
In eerste instantie niet, omdat de schade van het oude systeem eerst betaald moet worden. Door het lange uitstel zal de pijn alleen maar erger zijn, zachte heelmeesters...
I'll sing you a lullaby.
pi_80129456
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:02 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Sigaar uit eigen doos, een absolute no-brainer. Bij afschaf van alle subsidies zou iedereen kunnen kopen naar zijn budget en zou de algemene belasting naar beneden kunnen. Kunnen mensen ZELF bepalen waar ze hun centjes aan uit willen geven, het ware liberale gedachtegoed imho.
Dat kan nu ook
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 17:08:06 #66
236264 crew  capricia
pi_80129604
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:53 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat weet iedereen toch wel. De gemiddelde huurbuurt bevat gewoon meer Tokkies en
minder spaargeld dat een koopbuurt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80129650
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Die koopt duis niet?
Die kopen ook.
I'll sing you a lullaby.
pi_80129669
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Helaas niet. Dat vind ik dan ook niet slim.
pi_80129689
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:08 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Die kopen ook.
Slimme mensen dus
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 17:10:01 #70
236264 crew  capricia
pi_80129699
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:58 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De gemiddelde VVD-stemmer bestaat uit kansloze leenkoningen, die hun woningen maar niet verkocht krijgen
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:53 schreef xenobinol het volgende:

[..]

There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80129719
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:09 schreef pberends het volgende:

[..]

Helaas niet. Dat vind ik dan ook niet slim.
Dus gewoon niet afschaffen

Verzin iets beters
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 17:11:57 #72
236264 crew  capricia
pi_80129782
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dus gewoon niet afschaffen

Verzin iets beters
Denk ook niet dat er veel gaat gebeuren in het komende kabinet qua HRA.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80129943
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:08 schreef capricia het volgende:

Dat weet iedereen toch wel. De gemiddelde huurbuurt bevat gewoon meer Tokkies en
minder spaargeld dat een koopbuurt.
Volgens mij zijn er ook koopbuurten waar veel leentokkies wonen die na betaling van hun maandelijkse rentelasten geen centjes meer over hebben om te sparen
Bij mij woont iedereen scheef, of ze verdienen teveel of ze krijgen een uitkering + huursubsidie, indirect betaal ik de huursubsidie van mijn buren. Ik ben dus een hele sociale buurman en krik het niveau van de buurt weer helemaal naar niveau

Als tegenprestatie houden mijn buren mijn huis in de gaten zodat er niks gejat word
I'll sing you a lullaby.
pi_80129981
De VVD heeft ook gesteld dat er wat hen betreft geen breekpunten zijn in hun programma.
Niet te vroeg juichen dus. We weten allemaal wat verkiezingsbeloften waard zijn.
pi_80130017
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:10 schreef capricia het volgende:

[..]

[..]

Och... we waren toch bezit
I'll sing you a lullaby.
pi_80130103
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:16 schreef Prutzenberg het volgende:
De VVD heeft ook gesteld dat er wat hen betreft geen breekpunten zijn in hun programma.
Niet te vroeg juichen dus. We weten allemaal wat verkiezingsbeloften waard zijn.
Die verkiezingsprogramma's zijn allemaal prachtig. Totdat er een coalitie gevormd moet worden, dan gaat men gewoon op dezelfde voet verder
I'll sing you a lullaby.
pi_80130366
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Slimme mensen dus
Ze zijn slim omdat ze kritisch kijken naar wat ze kopen/huren.
I'll sing you a lullaby.
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 17:25:57 #78
236264 crew  capricia
pi_80130379
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:15 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er ook koopbuurten waar veel leentokkies wonen die na betaling van hun maandelijkse rentelasten geen centjes meer over hebben om te sparen
Bij mij woont iedereen scheef, of ze verdienen teveel of ze krijgen een uitkering + huursubsidie, indirect betaal ik de huursubsidie van mijn buren. Ik ben dus een hele sociale buurman en krik het niveau van de buurt weer helemaal naar niveau

Als tegenprestatie houden mijn buren mijn huis in de gaten zodat er niks gejat word
vandaar dat de vogelaarwijken allemaal huur is
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80130457
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Dat kan nu ook
Door belastingmaatregelen word het gestimuleerd om schulden te maken, sparen word bestraft. Dat noem ik geen liberaal beleid.
Uiteraard heb je de keuze of je daarin meegaat of niet.
I'll sing you a lullaby.
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 17:32:32 #80
236264 crew  capricia
pi_80130625
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:28 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Door belastingmaatregelen word het gestimuleerd om schulden te maken, sparen word bestraft. Dat noem ik geen liberaal beleid.
Uiteraard heb je de keuze of je daarin meegaat of niet.
En toch verwacht ik dat de gemiddelde koper meer spaargeld heeft dan de huurder. Al was het alleen maar vanwege de achterstandswijken wat altijd huur is.
Face it: het merendeel van de mensen met geld is een koper.
En als ik jou zo hoor, is dat ook een mentaliteitsverschil.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80130706
200.000 mensen huren commericieel dus het lijkt me dat Capticia gelijk heeft
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 17:36:09 #82
236264 crew  capricia
pi_80130737
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
200.000 mensen huren commericieel dus het lijkt me dat Capticia gelijk heeft
Heeft gewoon ook met mentaliteit te maken. Waarom zijn tokkie buurten altijd huur?
Daar wil je niet dood gevonden worden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80130764
Omdat tokkies de denkwijze van Xenonoob hebben
pi_80130776
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:25 schreef capricia het volgende:

vandaar dat de vogelaarwijken allemaal huur is
Die liggen allemaal in steden. Daar heeft men vaak jarenlang niets gedaan aan de leefbaarheid en het in stand houden van de diversiteit. Ook het gebrek aan gemeenschapszin zal een rol spelen bij het verpauperen van een buurt. Maar wat misschien wel interessant is hoeveel de misdaad cijfers afwijken tussen koop en huurwijken. Patrick V. woonde volgens mij ook in een troosteloze koopwoning was het niet? Wat wil dat zeggen, helemaal niets natuurlijk. Psychopaten wonen overal, ook in koopwoningen.
I'll sing you a lullaby.
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 17:38:58 #85
236264 crew  capricia
pi_80130841
Toch verkiezen normale mensen liever een koopbuurt dan een huurbuurt. Hoe zou dat komen denk je?
Leefbaarheid moet je zelf maken. En dat lukt in koopbuurten kennelijk beter dan in huurbuurten. Zie daar het mentaliteitsverschil.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80130855
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:32 schreef capricia het volgende:

Face it: het merendeel van de mensen met geld is een koper.
Ik zou een oneliner van DAM kunnen plaatsen maar doe het maar niet
quote:
En als ik jou zo hoor, is dat ook een mentaliteitsverschil.
Die vat ik even niet.
I'll sing you a lullaby.
pi_80130887
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:38 schreef capricia het volgende:
Toch verkiezen normale mensen liever een koopbuurt dan een huurbuurt. Hoe zou dat komen denk je?
Geef eens een definitie van normaal dan? Want ik wil wel eens weten wat jij daarmee bedoelt.
I'll sing you a lullaby.
pi_80130934
In de wijk waar ik opgegroeid ben wordt 1 keer per jaar een fikkie gestookt, 3 keer per jaar ingebroken, 2 autoradio gestolen en daar is het denk ik 80% koop en 20% excuushuurders

Denk dat het redelijk klopt
pi_80130937
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:36 schreef capricia het volgende:

Heeft gewoon ook met mentaliteit te maken. Waarom zijn tokkie buurten altijd huur?
Daar wil je niet dood gevonden worden.
Maar dan kun je toch niet stellen dat alle huurbuurten vol met tokkies zitten
I'll sing you a lullaby.
pi_80130962
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Omdat tokkies de denkwijze van Xenonoob hebben
Ik zou het niet weten, ik zelf ken geen tokkies, jij wel?
I'll sing you a lullaby.
pi_80131004
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:42 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten, ik zelf ken geen tokkies, jij wel?
Ik wel, althans online
pi_80131053
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In de wijk waar ik opgegroeid ben wordt 1 keer per jaar een fikkie gestookt, 3 keer per jaar ingebroken, 2 autoradio gestolen en daar is het denk ik 80% koop en 20% excuushuurders

Denk dat het redelijk klopt

Ik hoef mijn deuren niet eens op slot te doen, mijn auto staat ook nooit op slot, nooit wat ontvreemd. Het grootste misdrijf wat er bij mij in de straat gepleegd word is een brandje tijdens 'oud en nieuw'. Huur/koop 50/50.
I'll sing you a lullaby.
pi_80131066
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ik wel, althans online
Online kent iedereen de halve wereld.
I'll sing you a lullaby.
pi_80131098
Ja, ik heb dan ook niet zoveel bekenden, vrienden en collega's in mijn fantasy world als jij

Sorry
pi_80131143
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja, ik heb dan ook niet zoveel bekenden, vrienden en collega's als jij

Sorry
Gelukkig heb je internet om je uit je sociale isolement te halen
I'll sing you a lullaby.
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 17:50:43 #96
236264 crew  capricia
pi_80131230
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:40 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Geef eens een definitie van normaal dan? Want ik wil wel eens weten wat jij daarmee bedoelt.
mensen uit de onderkant van de samenleving zitten altijd huur, weinig of laag inkomen. Zodra je inkomen en de sociale laag waarin je je begeeft normaler wordt willen ze liever in een koopwoning wonen. Logisch ook, de buurt is vaak beter.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80131265
Nu nog de scheefhuurders een huis laten kopen of door laten stromen naar de vrije sector
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 17:51:54 #98
236264 crew  capricia
pi_80131269
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:41 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Maar dan kun je toch niet stellen dat alle huurbuurten vol met tokkies zitten
Waar wonen de tokkies? De armen? De minder socialen? Is dat huur of koop?
Ergo, er zitten meer 'normale' mensen in de koopsector.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80131317
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:50 schreef capricia het volgende:

mensen uit de onderkant van de samenleving zitten altijd huur, weinig of laag inkomen. Zodra je inkomen en de sociale laag waarin je je begeeft normaler wordt willen ze liever in een koopwoning wonen. Logisch ook, de buurt is vaak beter.
Maar capricia wil je nu zeggen dat je deze mensen niet normaal vind? Misschien bedoel je "als je economisch meer geluk hebt", ik heb vrienden die zeer welvarend en zeer arm zijn, maar ik vind ze beiden heel normaal.
I'll sing you a lullaby.
pi_80131394
Geluk dwing je af
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 18:04:21 #101
236264 crew  capricia
pi_80131679
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:53 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Maar capricia wil je nu zeggen dat je deze mensen niet normaal vind? Misschien bedoel je "als je economisch meer geluk hebt", ik heb vrienden die zeer welvarend en zeer arm zijn, maar ik vind ze beiden heel normaal.
Bedoel het meer in de zin van ondermodaal, geen normaal inkomen.
Maar ook in de zin van niet normaal gesocialiseerd. Een tokkie vind ik niet normaal gedrag vertonen.

En over de mentaliteit:
Zoals je hierzelf boven ook beschrijft: Waarom zijn sommige huurwijken verpauperd? Ik vraag me dan af waarom mensen dat niet zelf bijhouden. Een koopwijk, daar schilderen mensen zelf hun huisje. Een huurwijk: Dan moet de wbv het maar doen...en dat bedoel ik met mentaliteit.
Kennelijk nemen die mensen minder verantwoording voor hun omgeving / leefbaarheid. En dat is wel degelijk een instelling die je vaker bij een huurwijk dan een koopwijk ziet.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80131836
Das dan ook meteen een belangrijke reden voor het promoten van huizenbezit.

Heel de Nederlandse non food retail sector draait met uitzondering van toerisme en vermaak, op huizenbezit
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 18:13:55 #103
236264 crew  capricia
pi_80131941
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Heel de Nederlandse non food retail sector draait met uitzondering van toerisme en vermaak, op huizenbezit
Die indruk heb ik ook wel eens.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80131994
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Die indruk heb ik ook wel eens.
Is ook gewoon een feit, schilderen, nieuwe meubelen, nieuwe badkamer, nieuwe houtenvloer, etc, etc
pi_80133214
quote:

Je blijft me verbazen DAM

Straks ga je nog de motieven van de huizenlobby en politiek verklaren aan de hand van dit gezamenlijk belang.
pi_80133295
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geluk dwing je af
Geluk is een parasiet die door derden met een winstoogmerk in je hoofd geplaatst is.
pi_80133316
Het is ook in het belang van Nederland dat zoveel mogelijk mensen een huis kunnen kopen en een HRA helpt daarbij
pi_80133357
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:44 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik hoef mijn deuren niet eens op slot te doen, mijn auto staat ook nooit op slot, nooit wat ontvreemd. Het grootste misdrijf wat er bij mij in de straat gepleegd word is een brandje tijdens 'oud en nieuw'. Huur/koop 50/50.
Tering, allemaal burger wussies in deze topic. Vergeleken met jullie woon ik in oorlogsgebied.
Wel respect Xenobinol. dat je ondanks je aanwezigheid in een Ikea-wijk, toch je poot stijf houdt en weigert te kopen
pi_80133388
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is ook in het belang van Nederland dat zoveel mogelijk mensen een huis kunnen kopen en een HRA helpt daarbij
Eensch. Ga door en ik krijg een stijve.
  vrijdag 9 april 2010 @ 19:00:29 #110
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_80133443
Ik huur, woon niet in een tokkiewijk (zou het voor de grap eens moeten zeggen tegen die kakkers hier ) en ik heb spaargeld. OMG, wat doe ik fout?!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_80133506
Je koopt niet en draagt liever geld naar de zee
pi_80133696
quote:

Jij hebt de keuze tussen vrijheid en onafhankelijkheid vs. verplichte trio-seks de komende 30 jaar (seks met je vriendin terwijl je door de bank anaal genomen wordt that is).
pi_80134758
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:06 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

Jij hebt de keuze tussen vrijheid en onafhankelijkheid vs. verplichte trio-seks de komende 30 jaar (seks met je vriendin terwijl je door de bank anaal genomen wordt that is).
pi_80134879
quote:

[..]

gaat weer lekker met het niveau hier, he

ook weer zo lekker genuanceerd enzo
  vrijdag 9 april 2010 @ 19:58:36 #115
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_80135680
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:56 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

Geluk is een parasiet die door derden met een winstoogmerk in je hoofd geplaatst is.
Geluk heeft niets met materie te maken....
and made it rain upward
  vrijdag 9 april 2010 @ 20:00:43 #116
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_80135775
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:00 schreef Jane het volgende:
Ik huur, woon niet in een tokkiewijk (zou het voor de grap eens moeten zeggen tegen die kakkers hier ) en ik heb spaargeld. OMG, wat doe ik fout?!
Wat is dit nou voor een vraag?

Je wilt een schouderklopje oimdat je niet koopt en toch leuk woont? Voor wie doe je het dan? En je bevestigd daarmee alleen maar dat het juist niet standaard is anders zou je het niet neerzetten toch?
and made it rain upward
  vrijdag 9 april 2010 @ 20:02:38 #117
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_80135853
quote:

[..]

Vervolg van je post;
Na die 30 jaar vaste maandlasten aan hypotheek en aflossing bezit je je woning en heb je geen hypotheeklasten meer. Duidelijker kan niet, je weet precies waar je aan toe bent en kan ook je woning aanpassen aan je eigen (wisselende) smaak.
and made it rain upward
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 20:04:05 #118
236264 crew  capricia
pi_80135919
quote:
Niets toch? Waarom denk je dat?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80136170
quote:

[..]

Oneens, als er inflatie is, verdampen ook jou openstaande schulden, bovendien blijkt vastgoed (veel grondstoffen ook overigens) het tijdens tijden van inflatie zeer goed uit te houden ten opzichte van andere activa klassen zoals aandelen, obligaties en spaarboekjes. Maar wij hebben het hier niet over doemscenario's maar gewoon een "gezonde" inflatie van 2%. Als de inflatie jaarlijks 2% is, dan vertegenwoordigd die aflossingsvrije hypotheek die iemand neemt na 30 jaar nog maar 66% van de oorspronkelijke waarde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Emu op 09-04-2010 20:36:13 ]
pi_80137756
En als er devaluatie is wordt je schuld veel minder, en dan kan je nu weer serieus reageren

Over de looptijd van een hypotheek is er nooit deflatie geweest in een ontwikkeld land zelfs niet in de jaren 90 en 00 in Japan.

Dus: Domme bangmakerij
pi_80137999
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:04 schreef capricia het volgende:

Bedoel het meer in de zin van ondermodaal, geen normaal inkomen.
Maar ook in de zin van niet normaal gesocialiseerd. Een tokkie vind ik niet normaal gedrag vertonen.

En over de mentaliteit:
Zoals je hierzelf boven ook beschrijft: Waarom zijn sommige huurwijken verpauperd? Ik vraag me dan af waarom mensen dat niet zelf bijhouden. Een koopwijk, daar schilderen mensen zelf hun huisje. Een huurwijk: Dan moet de wbv het maar doen...en dat bedoel ik met mentaliteit.
Kennelijk nemen die mensen minder verantwoording voor hun omgeving / leefbaarheid. En dat is wel degelijk een instelling die je vaker bij een huurwijk dan een koopwijk ziet.
Ok... ik ben het met je eens dat sommige mensen het product zijn van hun opvoeding/omgeving, dat is van alle tijden. Er zijn mensen die zich daar aan weten te ontworstelen, er zijn ook mensen die alles mee hadden in het leven maar die in de goot eindigen.
Wat betreft het schilderen, in mijn huurcontract staat dat ik de buitenkant niet mag schilderen, dat doet de verhuurder. De binnenkant van mijn woning is echter mijn eigen verantwoording, als ik de woning maar weer netjes 'wit' oplever. Mijn ouders woonden hun hele leven in een nette 'huurbuurt', het ging er pas achteruit toen de verhuurder de woningen liet verpauperen en alleen nog maar minder draagkrachtige mensen toeliet (uitkeringstrekkers, alleenstaande moeders en veel jongeren). Je kan dus beter mensen met een goed inkomen mixen met mensen met een laag inkomen, dan is de kans groter dat de 'minder normale' mensen zich daaraan op kunnen trekken.
I'll sing you a lullaby.
pi_80138036
quote:

Dat klinkt positief vindt je?
I'll sing you a lullaby.
pi_80138090
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:56 schreef andlikethathesgone het volgende:

I'll sing you a lullaby.
pi_80138222
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:58 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

Tering, allemaal burger wussies in deze topic. Vergeleken met jullie woon ik in oorlogsgebied.
Wel respect Xenobinol. dat je ondanks je aanwezigheid in een Ikea-wijk, toch je poot stijf houdt en weigert te kopen
Af en toe komen de mensen uit het oorlogsgebied hier om de tokkiewijken leeg te roven, als ze bij mij in de wijk komen en zoveel geluk aanschouwen nemen ze snel de benen
I'll sing you a lullaby.
pi_80138241
Dat klinkt niet zo, dat is het
pi_80138267
quote:
Je hebt niet gekocht misschien
I'll sing you a lullaby.
pi_80138311
quote:

[..]

OMG ik zie het gewoon voor me
I'll sing you a lullaby.
pi_80138437
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En als er devaluatie is wordt je schuld veel minder, en dan kan je nu weer serieus reageren

Over de looptijd van een hypotheek is er nooit deflatie geweest in een ontwikkeld land zelfs niet in de jaren 90 en 00 in Japan.

Dus: Domme bangmakerij
Ik heb gehoord dat Griekenland zichzelf al aanprijst als 'ontwikkelingsland', NL volgt binnenkort ook
I'll sing you a lullaby.
pi_80138574
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:09 schreef Emu het volgende:

[..]

Oneens, als er inflatie is, verdampen ook jou openstaande schulden, bovendien blijkt vastgoed (veel grondstoffen ook overigens) het tijdens tijden van inflatie zeer goed uit te houden ten opzichte van andere activa klassen zoals aandelen, obligaties en spaarboekjes. Maar wij hebben het hier niet over doemscenario's maar gewoon een "gezonde" inflatie van 2%. Als de inflatie jaarlijks 2% is, dan vertegenwoordigd die aflossingsvrije hypotheek die iemand neemt na 30 jaar nog maar 66% van de oorspronkelijke waarde.
Inflatie is helemaal niet gezond, inflatie is het gevolg van kredietexpansie. Volgens mij zitten we echter in een periode van kredietcompressie. Dat er nog enige inflatie is komt doordat de energieprijzen weer sterk stijgen. Huizenprijzen gaan dalen, sneller dan de inflatie.
I'll sing you a lullaby.
pi_80138681
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat Griekenland zichzelf al aanprijst als 'ontwikkelingsland', NL volgt binnenkort ook
Denk dat we binnenkort weer de grote trek krijgen naar het platteland zoals in 45
pi_80143217
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 21:02 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Inflatie is helemaal niet gezond, inflatie is het gevolg van kredietexpansie. Volgens mij zitten we echter in een periode van kredietcompressie. Dat er nog enige inflatie is komt doordat de energieprijzen weer sterk stijgen. Huizenprijzen gaan dalen, sneller dan de inflatie.
Ze gaan zeker dalen, en als ze dat doen, koop ik er nog 1 of 2 bij. Maar veel dalen gaan ze zeker niet doen, de daling zal vrij beperkt blijven.
pi_80145932
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 22:33 schreef Emu het volgende:

[..]

Ze gaan zeker dalen, en als ze dat doen, koop ik er nog 1 of 2 bij. Maar veel dalen gaan ze zeker niet doen, de daling zal vrij beperkt blijven.
Je wilt nog 2 huizen er bij aanschaffen? Waarom? Met de achterliggende gedachte dat de waardes toch wel weer omhoog gaan? Ik zou met geld toe nog niet eens een huis willen aanschaffen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 9 april 2010 @ 23:47:43 #133
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_80146507
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 23:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je wilt nog 2 huizen er bij aanschaffen? Waarom? Met de achterliggende gedachte dat de waardes toch wel weer omhoog gaan? Ik zou met geld toe nog niet eens een huis willen aanschaffen.
Juist daarom, dan kan ik ze aan jouw verhuren, wonen moet je toch en er is gewoon nog steeds vraag naar woonruimte (de betaalbaarheid even daar gelaten).
and made it rain upward
pi_80146608
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 23:47 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Juist daarom, dan kan ik ze aan jouw verhuren, wonen moet je toch en er is gewoon nog steeds vraag naar woonruimte (de betaalbaarheid even daar gelaten).
Dat is wel een goede. Ik betaal voor mijn huur op dit moment ook veel te veel Schurken zijn het. Dit jaar is de prijs al 20% gestegen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_80147254
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 23:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat is wel een goede. Ik betaal voor mijn huur op dit moment ook veel te veel Schurken zijn het. Dit jaar is de prijs al 20% gestegen.
Minimaal 30% te weinig
pi_80147509
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 00:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Minimaal 30% te weinig
Maar je hebt wel enigszins gelijk (jammer genoeg ). Ik woon dicht bij het centrum van Londen en daar zijn de prijzen al weer behoorlijk gestegen.
pi_80147544
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 23:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik koop en verhuur, wel Belgisch vastgoed. Maar zitten in een vergelijkbare situatie, alleen is die HRA bij ons iets minder groot Nja Londen, wil je daar wel iets kopen, mijn baas (Londenaar) heeft mij verteld, dat een huis dat je in Brussel 350.000 euro betaald, in Londen ongeveer 1 miljoen pond kost, wie kan zoiets in godsnaam betalen
pi_80147666
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 00:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar je hebt wel enigszins gelijk (jammer genoeg ). Ik woon dicht bij het centrum van Londen en daar zijn de prijzen al weer behoorlijk gestegen.
Bedoelde meer dat je gewoon een normale huurder wil hebben en als je de prijzen verhoogd gaan de hippies vanzelf weg
pi_80147991
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 00:16 schreef Emu het volgende:

[..]

Ik koop en verhuur, wel Belgisch vastgoed. Maar zitten in een vergelijkbare situatie, alleen is die HRA bij ons iets minder groot Nja Londen, wil je daar wel iets kopen, mijn baas (Londenaar) heeft mij verteld, dat een huis dat je in Brussel 350.000 euro betaald, in Londen ongeveer 1 miljoen pond kost, wie kan zoiets in godsnaam betalen
Ik heb even gekeken wat de gemiddelde verkoopprijs is in de straat waar ik woon. Ik kwam uit op Ł1,188,500 Vind je het gek dat ik huur
pi_80148018
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 00:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb even gekeken wat de gemiddelde verkoopprijs is in de straat waar ik woon. Ik kwam uit op Ł1,188,500 Vind je het gek dat ik huur
Ligt er aan wat je betaald aan huur
pi_80148028
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 00:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Bedoelde meer dat je gewoon een normale huurder wil hebben en als je de prijzen verhoogd gaan de hippies vanzelf weg
Waar moeten de hippies heen? En impliceer je dat ik hiermee hippie ben? Gezien je de stijging van 20% nog niet voldoende vond.
pi_80148067
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 00:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waar moeten de hippies heen? En impliceer je dat ik hiermee hippie ben? Gezien je de stijging van 20% nog niet voldoende vond.
Wat mij betreft naar een onbewoond eiland en graag zonder eten
pi_80148092
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 00:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ligt er aan wat je betaald aan huur
Teveel!
pi_80148111
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 00:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik weet een hele boel factoren niet zoals wat je verdient, en of het je doel is in Londen te blijven, ik weet ook niet hoe de huurprijzen er zijn, niet zo goed op de hoogte van de markt in London. Lijkt me zoiezo meer een paar jaar cashen en wegwezen plek
pi_80148311
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 00:33 schreef Emu het volgende:

[..]

Ik weet een hele boel factoren niet zoals wat je verdient, en of het je doel is in Londen te blijven, ik weet ook niet hoe de huurprijzen er zijn, niet zo goed op de hoogte van de markt in London. Lijkt me zoiezo meer een paar jaar cashen en wegwezen plek
Ik ben 2e jaars student en ga werken nadat ik ben afgestudeerd. Inkomen is nogal variabele factor. Huurprijzen verschillen nogal. Hangt vooral af van de buurt waar je zit. De wijk waar ik zit betaal je al snel grofweg 200 pond in de week. En het is inderdaad een paar jaar cashen (mits dat lukt) en opdonderen . Als ik werkloos ben blijf ik niet in Londen. Veel en veels te duur.

Dit is een gemiddelde prijs voor een studio in de buurt. Je hebt niet veel en je betaald vrij pittig.
pi_80148742
Vraag 1, zijn de lonen dan ook maal 4 tenopzichte van Nederland of België?

Vraag 2, hoe kan iemand met een laag of modaal inkomen uberhaupt in Londen iets huren of betalen?

Vraag 3, kost een slaappaatsje onder de brug ook een bepaald wekelijks bedrag
  zaterdag 10 april 2010 @ 08:37:06 #147
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_80152089
-51% wordt gehaald. Let maar op!!!!

De enige die dat denkt is Nout Wellink:

Ik houd het op 40%
  zaterdag 10 april 2010 @ 09:15:27 #148
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_80152358
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 08:37 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
-51% wordt gehaald. Let maar op!!!!

De enige die dat denkt is Nout Wellink:

Ik houd het op 40%
Nu geloof je Nout ineens wel?!?
and made it rain upward
pi_80152675
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 09:15 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Als het uitkomt, dan wel Zijn naam zou al genoeg moeten zeggen.
  zaterdag 10 april 2010 @ 11:08:06 #150
pi_80154152
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 09:15 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Nout weet heel goed wat hij en zijn collega bankiers hebben uitgedacht. Nout is een hele intelligente man....

Zoals Thomas Jefferson al zei:
"If Americans ever allow banks to control the issue of their currency, first by inflation and then by deflation, the banks will deprive the people of all property until their children will wake up homeless."
  zaterdag 10 april 2010 @ 11:10:05 #151
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_80154184
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 11:08 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Nout weet heel goed wat hij en zijn collega bankiers hebben uitgedacht. Nout is een hele intelligente man....

Zoals Thomas Jefferson al zei:
"If Americans ever allow banks to control the issue of their currency, first by inflation and then by deflation, the banks will deprive the people of all property until their children will wake up homeless."
Ik kan jou willekeur aan de geloofwaardigheid van Nout niet rijmen met je quote van Jefferson.

Maw, je bewijst weer eens niet objectief te zijn.
and made it rain upward
  zaterdag 10 april 2010 @ 11:20:34 #152
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_80154363
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  zaterdag 10 april 2010 @ 11:25:14 #153
pi_80154453
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 11:10 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ik kan jou willekeur aan de geloofwaardigheid van Nout niet rijmen met je quote van Jefferson.

Maw, je bewijst weer eens niet objectief te zijn.
"Ik kan" ... "niet rijmen"

Dat zegt wat over jou...

Nout weet precies wat er gebeurd. Hij kent de geschiedenis en weet ook alles over het domme schapengedrag van de mens. Iedereen met een tophypotheek is feitelijk failliet...
  zaterdag 10 april 2010 @ 11:37:17 #154
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_80154704
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 11:25 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Dat zegt wat over jou...

Nout weet precies wat er gebeurd. Hij kent de geschiedenis en weet ook alles over het domme schapengedrag van de mens. Iedereen met een tophypotheek is feitelijk failliet...
Dat zegt niets over mij maar over jouw, mijn zin was een constatering over jou. Dat ik het opmerk wil niet zeggen dat ik de veroorzaker ben. Jij zorgt er zelf voor met tegenstrijdigheden dat je aan geloofwaardigheid verliest (net als Nout overigens).

Iedereen met een tophypotheke is failliet, hoe suggestief is dat dan....
and made it rain upward
pi_80154923
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 11:25 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Dat zegt wat over jou...

heheheheh
pi_80155056
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 11:20 schreef SemperSenseo het volgende:
Huizencrisis in London:
[ afbeelding ]
http://edition.cnn.com/vi(...)k.london.housing.cnn
Dit geeft toch wel het falen van de westerse overheden weer. Hetzelfde speelt natuurlijk in de Randstad, maar dan in veel mindere mate.

Woonruimte is veel te duur door een gebrek aan woningen. De prijs staat in geen enkele verhouding tot wat je er voor krijgt. Door de crisis zouden de prijzen moeten zakken, maar omdat de markt zo krap is gebeurt dat amper. Er is toch altijd wel iemand te vinden die het er voor over heeft.

En ondertussen maar armoedzaaiers blijven importeren, om die vervolgens in steeds kleinere hokken te stoppen.
pi_80156317
overigens, ter tekening, in downtown Mumbai is zojuist een appartment (van circa 300 m2) verkocht voor omgerekend circa 16.000 euro per m2. In ruwbouw.

Wat nou Nederland duur?
  zaterdag 10 april 2010 @ 12:58:56 #158
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_80156711
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 11:51 schreef veterdiploma het volgende:

[..]

Dit geeft toch wel het falen van de westerse overheden weer. Hetzelfde speelt natuurlijk in de Randstad, maar dan in veel mindere mate.

Woonruimte is veel te duur door een gebrek aan woningen. De prijs staat in geen enkele verhouding tot wat je er voor krijgt. Door de crisis zouden de prijzen moeten zakken, maar omdat de markt zo krap is gebeurt dat amper. Er is toch altijd wel iemand te vinden die het er voor over heeft.

En ondertussen maar armoedzaaiers blijven importeren, om die vervolgens in steeds kleinere hokken te stoppen.
Door de crisis moeten de prijzen zakken?

Blijkbaar niet dus, in elk geval niet bijzonder veel. Dat probeer ik al de hele tijd uit te leggen.
and made it rain upward
  zaterdag 10 april 2010 @ 13:00:58 #159
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_80156761
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 12:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
overigens, ter tekening, in downtown Mumbai is zojuist een appartment (van circa 300 m2) verkocht voor omgerekend circa 16.000 euro per m2. In ruwbouw.

Wat nou Nederland duur?
In NL wil iedereen op hetzelfde plekje wonen en dat kan niet dus maken we elkaar gek en drijven de prijzne op. Vervolgens komt onze NL aard naar boven om anderen de schuld te geven dat het onbetaalbaar is geworden. Van scheefhuurder tot HRA-profiteur.

Settle with/for less....
and made it rain upward
  zaterdag 10 april 2010 @ 13:10:02 #160
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_80157010
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 11:51 schreef veterdiploma het volgende:

[..]

Even wat feiten:
- Gebrek aan woningen is er vooral regionaal (randstad) en qua type (nieuwbouw is vooral appartementen).
- Woningbehoefte is veel meer veroorzaakt door gezinsverdunning dan door immigratie: Verlaging van het ethisch bewustzijn heeft sinds de babyboomgeneraties voor een groot aantal echtscheidingen gezorgd.
- Er worden weinig armoedzaaiers meer geďmporteerd. Het aantal asielzoekers is radicaal gedaald, voor gezinsherenigingheb je een redelijk salaris en een vast contract nodig.
- de prijzen zijn nog niet gezakt in de lagere marktsegmenten, omdat daar tot voor kort veel staatssteun was.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_80157077
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 13:00 schreef Sjabba het volgende:

Settle with/for less....
Als je bereid bent te verhuizen is less meestal more.
I'll sing you a lullaby.
  zaterdag 10 april 2010 @ 13:14:48 #162
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_80157147
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 13:12 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als je bereid bent te verhuizen is less meestal more.
Maarja die anonimiteit in een wat grotere stad is ook wel lekker.
and made it rain upward
pi_80158478
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 12:58 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Door de crisis moeten de prijzen zakken?

Blijkbaar niet dus, in elk geval niet bijzonder veel. Dat probeer ik al de hele tijd uit te leggen.
Och. De crisis is gewoon (nog) niet erg genoeg. Zolang iedereen de idioot hoge lasten nog (net) kan bolwerken, zal men toch z'n uiterste best blijven doen om in de eigen woning te blijven.

Anders wordt het als de werkeloosheid verder oploopt (dalen doet die in elk geval nog niet), voor velen de WW afloopt (dat gaat sowieso binnenkort gebeuren) en de hypotheekrente stijgt (ook dit ligt in de lijn der verwachting). Zeg dan maar gewoon 'dag' met je huizenmarkt. Dan kruipt echt iedereen zoveel mogelijk bij elkaar en zal het ook bijzonder druk worden onder de brug. Lang leeg staande woningen zullen dan, legaal of niet, massaal worden gekraakt en heel snel hun waarde verliezen (ja, zeker ook al die dure villa's!).

Wat velen, waaronder ikzelf, bij het begin van de crisis onderschat hebben, is de illiquiditeit van de huizenmarkt. Dit in tegenstelling tot de markt voor consumptiegoederen zoals auto's, die vrijwel direct compleet instortte. Bij huizen duurt dit gewoon wat langer. Zij die denken dat de ellende op de woningmarkt alweer voorbij is zouden nog weleens bedrogen uit kunnen komen.
pi_80158698
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 13:10 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Even wat feiten:
- Gebrek aan woningen is er vooral regionaal (randstad) en qua type (nieuwbouw is vooral appartementen).
- Woningbehoefte is veel meer veroorzaakt door gezinsverdunning dan door immigratie: Verlaging van het ethisch bewustzijn heeft sinds de babyboomgeneraties voor een groot aantal echtscheidingen gezorgd.
- Er worden weinig armoedzaaiers meer geďmporteerd. Het aantal asielzoekers is radicaal gedaald, voor gezinsherenigingheb je een redelijk salaris en een vast contract nodig.
- de prijzen zijn nog niet gezakt in de lagere marktsegmenten, omdat daar tot voor kort veel staatssteun was.
Wat je derde punt betreft: het aantal asielaanvragen is al een paar jaar juist weer keihard aan het oplopen. Het belachelijke niveau van de jaren '90 hebben we nog niet bereikt, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

En dat regeltje voor die gezinshereniging is gewoon de zoveelste dikke faalregel van de naďeve overheid, die alleen die lieden pakt waar de regel helemaal niet voor bedoeld was.
pi_80164119
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 14:05 schreef veterdiploma het volgende:[..]Wat velen, waaronder ikzelf, bij het begin van de crisis onderschat hebben, is de illiquiditeit van de huizenmarkt. Dit in tegenstelling tot de markt voor consumptiegoederen zoals auto's, die vrijwel direct compleet instortte. Bij huizen duurt dit gewoon wat langer. Zij die denken dat de ellende op de woningmarkt alweer voorbij is zouden nog weleens bedrogen uit kunnen komen.
Ik niet hoor, is ook gewoon logisch. We zitten niet in de VSA. Waarom is die illiquiditeit er. Omdat het stelsel van SZ goed is, de wetten ivm hypotheekschuld zijn anders, men is hier op gebied van een lening en huis meer conservatief, en er is natuurlijk ook de overdrachtsbelasting en nog een hele boel andere factoren.

Anyway, er is nog een 8-11% overwaardering (zonder rekening te houden met HRA effecten). Wanneer die correctie is gaat komen is natuurlijk koffiedik kijken. Ik ga daar alleszinds mijn plannen niet 3-5 of 8 jaar voor uitstellen om maar iets te noemen. Het is natuurlijk ieders goed recht om dat wel te doen.
pi_80164386
Hoe kom je aan die 8 tot 11%?
  zaterdag 10 april 2010 @ 19:32:26 #167
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_80166935
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 17:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe kom je aan die 8 tot 11%?
Waar haal jij steeds het lef vandaan om iedereen om onderbouwing te vragen zonder die zelf te geven?
and made it rain upward
pi_80167174
Wat moet ik voor jou onderbouwen?
pi_80168091
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 19:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat moet ik voor jou onderbouwen?
Waarom moeten wij voor jou onderbouwen?
pi_80168388
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 20:14 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Waarom moeten wij voor jou onderbouwen?
Omdat jij dat niet kan en het altijd leuk is om iemand zien af te gaan

Verder gebruik van wij
  zaterdag 10 april 2010 @ 21:15:35 #171
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_80170028
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 20:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Omdat jij dat niet kan en het altijd leuk is om iemand zien af te gaan

Verder gebruik van wij
Alsof jij het wel kan.......
Alsof je uberhaupt iets toevoegd aan de discussie.
Alsof je uberhaupt discuseert...
Je verkondigd tot vervelens toe je eigen standpunt, staat nergens voor open en verklaart de rest voor gek.
Waarom begin je geen website? Een forum is namelijk een sociaal board. Op je eigen website kan je alles wat je vind vermelden, wij weten het hier nu wel.
and made it rain upward
pi_80170464
Zoiets als Huizenmarkt zeepbel doet?
  zaterdag 10 april 2010 @ 21:36:03 #173
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_80170593
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 21:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zoiets als Huizenmarkt zeepbel doet?
Idd, jullie zijn elkaars tegenpolen!

Edit; Ga je me nu vertellen dat jullie allebei een kloon zijn van dezelfde persoon?
and made it rain upward
pi_80170726
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 21:36 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Edit; Ga je me nu vertellen dat jullie allebei een kloon zijn van dezelfde persoon?
Dat zou de stunt van de eeuw zijn.
  zaterdag 10 april 2010 @ 21:42:07 #175
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_80170748
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 21:41 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Dat zou de stunt van de eeuw zijn.
Dan stop ik met FOKen...
and made it rain upward
pi_80170954
Vraag dan maar alvast een perm ban aan

De Groeten
  zondag 11 april 2010 @ 10:34:28 #177
pi_80179385
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 21:36 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Gaan we schelden

[ Bericht 8% gewijzigd door PietjePuk007 op 11-04-2010 11:22:10 ]
pi_80183478
quote:
Op zondag 11 april 2010 10:34 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Gaan we schelden
Kom op allemaal . Even gewoon leuk en netjes tegen elkaar zijn. Volgens mij zijn we allemaal volwassen toch ;-)
  zondag 11 april 2010 @ 22:06:55 #179
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_80205597
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 14:14 schreef veterdiploma het volgende:

[..]

Wat je derde punt betreft: het aantal asielaanvragen is al een paar jaar juist weer keihard aan het oplopen. Het belachelijke niveau van de jaren '90 hebben we nog niet bereikt, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Aanvragen of honoreringen? Het ligt voor de hand dat een economische crisis meer desperado's oplevert, maar niet dat meer desperado's langs de bordercheck komen.

Ik blijf erbij dat immigratie een relatief kleine invloed heeft gehad op onze woningbehoefte, omdat er een andere factor is die alles domineert: gezinsverdunning.
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 14:14 schreef veterdiploma het volgende:
En dat regeltje voor die gezinshereniging is gewoon de zoveelste dikke faalregel van de naďeve overheid, die alleen die lieden pakt waar de regel helemaal niet voor bedoeld was.
Eens. Gewoon een Israelische muur om de Islamitische wereld en de rest van de wereld kan vrij reizen. Dat liever dan een muur om fort Europa. Immigratie uit de meeste landen heeft geen draagvlakprobleem. Mensen mag je niet discrimineren, maar er is geen wettelijk probleem met andere wetten voor andere landen.

[ Bericht 3% gewijzigd door droom_econoom8 op 11-04-2010 22:16:00 ]
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_80206748
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:06 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Aanvragen of honoreringen?
Allebei.

http://www.elsevier.nl/we(...)lt-toe-te-roepen.htm
quote:
Ik blijf erbij dat immigratie een relatief kleine invloed heeft gehad op onze woningbehoefte, omdat er een andere factor is die alles domineert: gezinsverdunning.
Dat denk ik op zich ook niet, dat de woonkrapte de schuld zou zijn van de immigratie. Maar je zou verwachten dat in een land waar woonruimte zo'n schaars goed is, dat men wel een beetje beter zou kijken of er überhaupt wel een fatsoenlijke plek is voor al die mensen.
quote:
Eens. Gewoon een Israelische muur om de Islamitische wereld en de rest van de wereld kan vrij reizen. Dat liever dan een muur om fort Europa. Immigratie uit de meeste landen heeft geen draagvlakprobleem. Mensen mag je niet discrimineren, maar er is geen wettelijk probleem met andere wetten voor andere landen.
pi_80214004
TVP
pi_80214302
Iedereen met een huis gaat dus op de CDA, PVV of VVD stemmen
  maandag 12 april 2010 @ 08:11:27 #183
pi_80214594
quote:
Op maandag 12 april 2010 07:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik denk het niet, je schat de echte huizenbezitters te laag in. Vooral de mensen die een tophypotheek hebben uitstaan zullen VVD en PVV stemmen. Dit zijn de partijen voor de leners...

Veel echte huizenbezitters begrijpen wel dat 'je rijk lenen' niet mogelijk is. Dat is een piramidespel.
pi_80214696
quote:
Op maandag 12 april 2010 08:11 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Ik denk het niet, je schat de echte huizenbezitters te laag in. Vooral de mensen die een tophypotheek hebben uitstaan zullen VVD en PVV stemmen. Dit zijn de partijen voor de leners...

Veel echte huizenbezitters begrijpen wel dat 'je rijk lenen' niet mogelijk is. Dat is een piramidespel.
Piramidespelen vallen altijd bij tegenslag in elkaar, maar veel succes met iederen te overtuigen van je gelijk
pi_80214849
quote:
Op maandag 12 april 2010 08:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Piramidespelen vallen altijd bij tegenslag in elkaar, maar veel succes met iederen te overtuigen van je gelijk
Opzich is de link tussen de huizenmarkt en een piramide spel best reëel. Het hele monetaire systeem is echter een piramide spel en een echte crash van de huizenmarkt levert het gevaar op dat het hele monetaire systeem instort (zie start kredietcrisis).

Overheden en centralebanken zien dit ook en zullen er dus alles aan doen het systeem in stand te houden. Verder wil eigenlijk niemand dat het hele systeem instort en zal gewoon mee/door-gaan met geld lenen en uitgaven. Het alternatief is gewoon veel slechter.

[ Bericht 0% gewijzigd door lutser.com op 12-04-2010 08:53:38 ]
pi_80214928
quote:
Op maandag 12 april 2010 07:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Misschien dat er toch nog verlichte huiseigenaren zijn die langs de HRA kunnen kijken?
I'll sing you a lullaby.
pi_80214960
quote:
Op maandag 12 april 2010 08:38 schreef lutser.com het volgende:
Het alternatief is gewoon veel slechter.
Geen idee, dat is natuurlijk niets anders dan de angst voor het onbekende en de angst voor verlies. Misschien breekt na het opklaren van de stofwolk wel de meest voorspoedige tijd uit de menselijke beschaving aan?
I'll sing you a lullaby.
pi_80215034
quote:
Op maandag 12 april 2010 08:45 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Misschien dat er toch nog verlichte huiseigenaren zijn die langs de HRA kunnen kijken?
Verlichte
  maandag 12 april 2010 @ 09:10:16 #189
299250 Gladtobeme
monday_monday
pi_80215273
tvp
pi_80215395
Ik was er nog over aan het brainstormen, en ik heb nog een mogelijke reden waarom de prijzen in de toekomst zullen dalen. Deze reden is als volgt.

Mensen gaan minder belang hechten aan een groot huis. Gezinnen worden kleiner, en meer een meer mensen gaan zelfs kinderloos blijven. Men hecht meer een meer belang aan een goede prettige levensstijl. In het weekend uitgaan, uit eten gaan, bioscoopbezoekjes, concerten, uitstapjes, en 2 keer per jaar op vakantie. Daarvoor wil en kan men toegevingen doen (kleiner huis, ouder huis enz...). Dit valt mij op als ik kijk naar de huidige "Facebookgeneratie". Die liggen helemaal niet meer wakker van sparen of iets opbouwen, het enige wat primeerd is zo veel mogelijk genieten. Ook zie je veel minder mensen bereid om hard te werken in mijn opinie. Neen, het liefst van al wil men nog meer vrije dagen, zodat men nog meer kan genieten en leuke dingen kan doen. Volgens mij gaat dit vooral voor de wat grotere woningen problemen opleveren in de toekomst kwa verkoopbaarheid.

Wie kan zich in deze visie vinden? Andere visies zijn natuurlijk ook welkom. Graag met onderbouwing en dan (specifiek voor DAM dan) geen oneliners plaatsen, want daar heeft niemand iets aan.
pi_80215601
quote:
Op maandag 12 april 2010 09:19 schreef Emu het volgende:
Ik was er nog over aan het brainstormen, en ik heb nog een mogelijke reden waarom de prijzen in de toekomst zullen dalen. Deze reden is als volgt.

Mensen gaan minder belang hechten aan een groot huis. Gezinnen worden kleiner, en meer een meer mensen gaan zelfs kinderloos blijven. Men hecht meer een meer belang aan een goede prettige levensstijl. In het weekend uitgaan, uit eten gaan, bioscoopbezoekjes, concerten, uitstapjes, en 2 keer per jaar op vakantie. Daarvoor wil en kan men toegevingen doen (kleiner huis, ouder huis enz...). Dit valt mij op als ik kijk naar de huidige "Facebookgeneratie". Die liggen helemaal niet meer wakker van sparen of iets opbouwen, het enige wat primeerd is zo veel mogelijk genieten. Ook zie je veel minder mensen bereid om hard te werken in mijn opinie. Neen, het liefst van al wil men nog meer vrije dagen, zodat men nog meer kan genieten en leuke dingen kan doen. Volgens mij gaat dit vooral voor de wat grotere woningen problemen opleveren in de toekomst kwa verkoopbaarheid.

Wie kan zich in deze visie vinden? Andere visies zijn natuurlijk ook welkom. Graag met onderbouwing en dan (specifiek voor DAM dan) geen oneliners plaatsen, want daar heeft niemand iets aan.
Ik ben het hier niet eens, om de volgende reden.

• De wens voor een 'leuk' leven is iets wat al tientallen jaren aan de gang is. Het zou best kunnen toe nemen maar ik denk niet dat het dan een grote impact heeft.
  • Zodra mensen kinderen krijgen willen ze "settelen" die drang zal denk ik altijd blijven

Het is best mogelijk dat de prijzen (inflatie gecorrigeerd) licht zullen dalen maar niet om deze reden.

[ Bericht 0% gewijzigd door lutser.com op 12-04-2010 10:18:20 ]
  • pi_80216618
    quote:

Wie kan zich in deze visie vinden?
    Ik denk dat het aantal mensen dat de door jouw beschreven levensstijl hanteert aan het toenemen is. Het aantal alleenstaanden in NL is al jaren aan het stijgen, met een beperkt budget kunnen de meesten geen koopwoning betrekken met het budget dat ze gegeven is. De meeste van mijn 'single' vriendjes en vriendinnetjes geven hun geld liever uit aan het maken van reisjes, uitgaan, studeren of veel te dure auto's. Huizen zijn over het algemeen niet van groot belang, degene die ik ken die zijn ingestapt zijn daar meestal toe overgehaald door hun ouders of broers en zussen die meedoen aan het 'huisje-boompje-beestje' gebeuren. Zit je daar als alleenstaande mier in je veel te grote en dure koophok, terwijl al je krekel vrienden leuke dingen doen
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80216670
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 09:29 schreef lutser.com het volgende:

• Zodra mensen kinderen krijgen willen ze "settelen" die drang zal denk ik altijd blijven

• Je onderschat de drang om geen kinderen te nemen
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80216809
    quote:

Jouw analyse gaat deels op. Mensen zullen kleiner willen gaan wonen maar dat zullen vooral babyboomers zijn waarvan de kinderen al een tijd uit huis zijn. De standaard rijtjeshuizen zullen steeds meer beschikbaar komen waardoor die prijzen onder druk blijven staan. Appartementen worden er nu ook te veel gebouwd, alleen die op de begane grond of met een lift en ruim genoeg voor rolstoelen en rollators zullen een goede investering blijken te zijn.
    pi_80217067
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 10:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je onderschat de drang om geen kinderen te nemen
    Daarom gaat de pil straks uit de basisverzekering ;-) De drang om kinderen te nemen is niet altijd sterk maar de behoefte seks is er bij de meeste mensen wel.

Grootste effect op de huizenmarkt is denk ik de vergrijzing, ouderen die kleiner, mooier en beter willen. Daarom heb ik een klein, mooi huis (alleen dat beter moet nog) :-)
    pi_80217280
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 10:24 schreef lutser.com het volgende:

Daarom gaat de pil straks uit de basisverzekering ;-) De drang om kinderen te nemen is niet altijd sterk maar de behoefte seks is er bij de meeste mensen wel.

Mmmm... de pil blijven gebruiken of desnoods sterilisatie is goedkoper dan kinderen moeten opvoeden.
    Daarnaast vind ik het nu al onzinnig dat je de pil vergoed krijgt, je betaald hem indirect toch zelf en om het gekrijs van kinderen tegen te gaan wil ik best meebetalen
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80235065
    quote:

Kjk om je heen in de wereld. Onveiligheid zorgt er juist voor dat mensen meer belang hechten aan hun woonomgeving. Hoe groot of een woning dan niet is, is niet zo belangrijk. Goede locaties is belangrijk. En daar gaan deze mensen die gaan voor een prettige levensstijl heftig om concurreren.

Nog iemand mijn post over Mumbai gelezen? Staat echt op dezelfde pagina. Is hier een schoolvoorbeeld van, op een bescheidenere schaal die je dat hier overal in India. Dalende prijzen? Baggerpanden ja. Unieke panden op de beste plekken? Njet
    pi_80236824
    Its all about location
    pi_80253486
    quote:

Das mijn visie ook.
    pi_80253618
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 19:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Its all about location
    It's all about imagination.

On topic, even een televaag quote:
    quote:
    ]Restschuld op hypotheken straks bijna onbetaalbaar

Woekerpolis nekslag voor huizenmarkt

020 - De Nederlandse huizenmarkt dreigt een forse klap te krijgen als gevolg van de jarenlange verkoop van waardeloze beleggingsverzekeringen, beter bekend als ’woekerpolissen’. Ruim een miljoen van dit soort polissen zijn namelijk gekoppeld aan een hypotheek. „De huizenmarkt staat nu al onder druk door alle plannen voor de afschaffing van de hypotheekrenteaftrek. De woekerpolisaffaire zal daar nog eens een extra negatieve invloed op hebben.” Dit stelt de Amsterdamse hoogleraar Financiële Markten Arnoud Boot, naar aanleiding van het deze week verschijnende boek ’De Woekerpolisaffaire’, over het grootste financiële schandaal uit de Nederlandse geschiedenis. De aan hypotheken gekoppelde beleggingspolissen kunnen huizenbezitters in de toekomst opzadelen met restschulden die voor hen mogelijk onbetaalbaar zijn. Hierdoor dreigen de huizenprijzen nóg verder omlaag te gaan. Verzekeraars rekenden afgelopen tientallen jaren zulke enorm hoge kosten voor de ruim zeven miljoen verkochte beleggingsverzekeringen, dat het rendement op deze producten in veel gevallen nihil is gebleken.

Schade door woekerpolis 20 miljard

020 - De schade die Nederland hierdoor oploopt, overschrijdt de grens van twintig miljard euro, berekende professor Boot. Dit is bijna tien keer meer dan de omvang van de schikking die verzekeraars vorig jaar met enkele stichtingen van gedupeerden overeenkwamen. Volgens Boot zijn toezichthouders zoals De Nederlandsche Bank zéér ongerust over het scenario dat alle polishouders hun recht gaan halen en daarbij in het gelijk gesteld worden. „Dat zou enkele verzekeringsmaatschappijen aan het wankelen kunnen brengen”. Boot stelt dan ook dat er een onafhankelijk onderzoek moet komen. „De impact van de woekerpolisaffaire zal komende jaren zó enorm groot zijn, door de verwerking van dit soort producten in onder meer pensioenen en hypotheken, dat het hoog tijd wordt om precies duidelijk te krijgen waar al het geld naartoe is gevloeid”, aldus Boot, die betrokken verzekeringsmaatschappijen zelfs beschuldigt van diefstal.

Het overkoepelend Verbond van Verzekeraars noemt de kritiek „niet nieuw”.

bron: Telegraaf
    Uiteraard verdienen de schuldigen de doodstraf De 'compensatieregelingen' geven maar weer eens aan dat deze hele sector 'corrupt as hell' is. Wabeke heeft ze de hand boven het hoofd gehouden, de AFM doet niks, het Kifid is een partijdige belangenbehartiger en de stichting WPC heeft een zak steekpenningen aangenomen. Allemaal om te kotsen
    Goed nieuws is dat er nu hopelijk een hele hoop colleteral damage ontstaat waardoor er misschien een lichtje gaat branden bij de wetgever, er kunnen niet genoeg mensen in de problemen komen imho
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80253686
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 09:19 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Alleen in jouw fantasie wereld
    pi_80253780
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 09:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Alleen in jouw fantasie wereld
    Hoe de hersenen de wereld interpreteren is altijd een zeer persoonlijke interpretatie.
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80253863
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 18:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Kjk om je heen in de wereld. Onveiligheid zorgt er juist voor dat mensen meer belang hechten aan hun woonomgeving. Hoe groot of een woning dan niet is, is niet zo belangrijk. Goede locaties is belangrijk. En daar gaan deze mensen die gaan voor een prettige levensstijl heftig om concurreren.

Nog iemand mijn post over Mumbai gelezen? Staat echt op dezelfde pagina. Is hier een schoolvoorbeeld van, op een bescheidenere schaal die je dat hier overal in India. Dalende prijzen? Baggerpanden ja. Unieke panden op de beste plekken? Njet
    Daar sluit ik mij bij aan.
    pi_80253981
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 09:29 schreef Scorpie het volgende:

Daar sluit ik mij bij aan.
    Een kennis van mij is doodgeschoten in zo'n 'villawijk-met-een-hoog-hek-er-om-heen-en-een-hoop-bewakers', Ali baba en zijn rovers weten tenslotte waar ze moeten wezen
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80255283
    quote:

Op zich logisch toch. Als je jong en fit bent wil je toch zoveel mogelijk genieten? Straks krijg je een ongeluk en kan je helemaal niets
    Er zijn steeds meer singles in Nederland. Niet alleen bij jongeren, maar ook bij ouderen. Een relatie krijgen, samenwonen, trouwen, kinderen krijgen is allemaal niet meer
    zo vanzelfsprekend. Dat is gewoon de tijdsgeest. Wellicht dat dat in de toekomst weer omslaat, you never know.
    De vraag naar grote gezinswoningen is dan nu ook minder. Kijk eens op funda naar Almere. Hele straten van gezinswoningen staan daar te koop.
    Kleine woningen in populaire locaties blijven daarentegen gewild. De pool van mensen die dat willen is groot en wordt alleen maar groter.
    pi_80257495
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 09:34 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Een kennis van mij is doodgeschoten in zo'n 'villawijk-met-een-hoog-hek-er-om-heen-en-een-hoop-bewakers', Ali baba en zijn rovers weten tenslotte waar ze moeten wezen
    Precies. Ik woon graag tussen de Marokkanen en de Turken. Het is kankervolk, maar zolang je gewoon een grote muil teruggeeft en heel duidelijk laat blijken dat je desnoods bereid bent om er eentje eigenhandig af te maken als ze het te bont maken, heb je er geen kind aan. Dit is de enige taal die die lui verstaan, de politie bellen heeft geen enkele zin en werkt voor dit soort primitievelingen alleen maar averechts.

Het gaat juist mis bij de 'nette mensen' of provincialen, die nog niet bekend zijn met "de regels van de straat" ( ). Die komen dan één keer in de zoveel tijd buiten hun 'nette mensen'-reservaat of ruilen de provincie in voor de bewoonde wereld, en weten dan niet wat ze meemaken. Nederland is gewoon heel erg veranderd in de afgelopen 10 jaar, het leven is veel harder geworden, maar dat heb je niet zo door als je geld zat hebt en je teruggetrokken hebt in beschermd gebied.

Afijn, het veiligste ben je momenteel gewoon in zo'n sloeberbuurt, alleen moet je je dan wel ook als een echte sloeber gedragen. De buren hoeven niet te weten wat er op je bankrekening staat, of dat je op je werk 's ochtends nog ff gauw een duur pak aanhijst en de metro verruilt voor een geleasede BMW.
    pi_80259740
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 11:30 schreef veterdiploma het volgende:

Afijn, het veiligste ben je momenteel gewoon in zo'n sloeberbuurt, alleen moet je je dan wel ook als een echte sloeber gedragen. De buren hoeven niet te weten wat er op je bankrekening staat, of dat je op je werk 's ochtends nog ff gauw een duur pak aanhijst en de metro verruilt voor een geleasede BMW.
    Ik had een tijdje een Benz van de baas in leen, als ik er door bepaalde straten reed gingen de straatschoffies aan de kant om te kijken welke Turk er achter het stuur zat. Verbaasde blikken bij het aanschouwen van een kaaskop, priceless
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80264477
    Rabotopman: huizenmarkt kan weer inzakken

Klik
    pi_80265293
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 14:43 schreef mierenfokker het volgende:

Klik
    De markt is nog steeds aan het inzakken. Of hebben ze bij Rabo al weer zitten jubelen dat het beter ging?
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80265700
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 15:03 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De markt is nog steeds aan het inzakken. Of hebben ze bij Rabo al weer zitten jubelen dat het beter ging?
    Als je het artikel leest, zegt de Rabobank dat de markt weer aan het opkrabbelen is.
    pi_80265750
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 14:43 schreef mierenfokker het volgende:

Klik
    Ik denk dat deze retoriek nog wel gigantische vormen aan gaat nemen voor de verkiezingen. We moeten allemaal bang zijn of om 1. iets gedaan te krijgen of 2. om iets vooral niet gedaan te krijgen. In dit geval het tweede. Het aantal superlatieven in het artikel valt nog mee.

Vind btw een prijsdaling van 13% bij de meest ingrijpende maatregel v.w.b. de HRA wel meevallen. Neem aan dat de meest ingrijpende maatregel een volledige en directe afschaf van HRA is van 0 tot oneindig? (iets wat geen enkele partij op deze manier wil)
    http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
    pi_80267010
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 15:17 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Ik denk dat deze retoriek nog wel gigantische vormen aan gaat nemen voor de verkiezingen. We moeten allemaal bang zijn of om 1. iets gedaan te krijgen of 2. om iets vooral niet gedaan te krijgen. In dit geval het tweede. Het aantal superlatieven in het artikel valt nog mee.

Vind btw een prijsdaling van 13% bij de meest ingrijpende maatregel v.w.b. de HRA wel meevallen. Neem aan dat de meest ingrijpende maatregel een volledige en directe afschaf van HRA is van 0 tot oneindig? (iets wat geen enkele partij op deze manier wil)
    Die 13% is natuurlijk ook volkomen uit de lucht gegrepen, 31% ligt veel dichter bij de verwachting
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80268729
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 15:49 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Die 13% is natuurlijk ook volkomen uit de lucht gegrepen, 31% ligt veel dichter bij de verwachting
    Ik gelof jou, vooral door je goede onderbouwing
    pi_80270205
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 16:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ik gelof jou, vooral door je goede onderbouwing
    Moet ik je nu ook nog de humor van mijn opmerking gaan uitleggen
    Hopelijk zijn er ook nog posters die hem wel begrijpen
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80270296
    Mensen die hun eigen grap gaan uitleggen
    pi_80270772
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 16:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Mensen die hun eigen grap gaan uitleggen
    Misbruik van " " word kennelijk bestraft

Trouwens heb je al gereageerd op de woekerpolis-catastrofe? Veel mensen moeten misschien wel in een doos gaan wonen aan het einde van hun hypotheek. Ik kan je wel wat modellen adviseren.
    I'll sing you a lullaby.
      dinsdag 13 april 2010 @ 20:01:09 #217
    288972 droom_econoom8
    voorheen droom_econoom7
    pi_80277330
    quote:

[..]

On topic, even een televaag quote:
    [..]

Uiteraard verdienen de schuldigen de doodstraf De 'compensatieregelingen' geven maar weer eens aan dat deze hele sector 'corrupt as hell' is. Wabeke heeft ze de hand boven het hoofd gehouden, de AFM doet niks, het Kifid is een partijdige belangenbehartiger en de stichting WPC heeft een zak steekpenningen aangenomen. Allemaal om te kotsen
    Goed nieuws is dat er nu hopelijk een hele hoop colleteral damage ontstaat waardoor er misschien een lichtje gaat branden bij de wetgever, er kunnen niet genoeg mensen in de problemen komen imho
    Woekerpolissen: nog een zeepbel die gaat ploffen. [brilsmurfmodus]Zoals ik al eerder zei:[/brilsmurfmodus] er is niet 1 zeepbel op de woningmarkt, de woningmarkt is een lauwe sop van zeepbellen.

Het aflopen van de koopsubsidie is er nog één. De afgelopen maanden werd 1 op de 5 woningen met koopsubsidie verkocht en dat is nu gestopt.
    pi_80277913
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 17:06 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Trouwens heb je al gereageerd op de woekerpolis-catastrofe? Veel mensen moeten misschien wel in een doos gaan wonen aan het einde van hun hypotheek. Ik kan je wel wat modellen adviseren.
    ik geloof graag dat je er ervaring mee hebt

Waarschijnlijk is het een zwarte doos gok ik. Of een doos van een denkbeeldige vriend of kennis.
    pi_80278242
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 20:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

ik geloof graag dat je er ervaring mee hebt
    We hebben allemaal ooit een maand of negen in een doos gewoond.

Niet perse in een zwarte natuurlijk.
    pi_80278324
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 20:20 schreef dvr het volgende:

[..]

We hebben allemaal ooit een maand of negen in een doos gewoond.

Niet perse in een zwarte natuurlijk.
    maar er moet toch iets in xeno's jeugd gebeurd zijn wat hem tot compulsief negatief denken dwingt....
    pi_80290293
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 20:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

maar er moet toch iets in xeno's jeugd gebeurd zijn wat hem tot compulsief negatief denken dwingt....
    Ik ben helemaal niet negatief, ok misschien een beetje in de richting van bepaalde criminelen
    I'll sing you a lullaby.
      woensdag 14 april 2010 @ 07:49:47 #222
    288972 droom_econoom8
    voorheen droom_econoom7
    pi_80292749
    Het viel me laatst op dat die anti-kraakwet nog niet door de Eerste Kamer is.

Lopen die mensen die hun huis nog moeten verkopen en nu dubbele woonlasten betalen, niet het risico dat één van hun woningen ook nog wordt gekraakt?
    pi_80293058
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 07:49 schreef droom_econoom8 het volgende:
    Het viel me laatst op dat die anti-kraakwet nog niet door de Eerste Kamer is.

Lopen die mensen die hun huis nog moeten verkopen en nu dubbele woonlasten betalen, niet het risico dat één van hun woningen ook nog wordt gekraakt?
    Dat risico lopen ze sowieso wel. Je dacht toch niet dat zo'n wetje iets uit gaat maken voor lui die echt geen nagel meer hebben om hun kont te krabben? Ik mag toch ook hopen van niet, want van die enge regeltjescultuur in Nederland wordt ik zolangzamerhand ook onpasselijk.

Kleine moeite om een leegstaande villa te kraken. Als je er uitgezet wordt (en dat hoeft niet eens met geweld te gebeuren) is het gewoon op naar de volgende villa. Ondertussen wordt de eerste villa weer gekraakt door de volgende lichting. Ik voorspel gouden tijden voor antikraakwachten en beveiligers.
    pi_80294153
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 08:22 schreef veterdiploma het volgende:

[..]

Dat risico lopen ze sowieso wel. Je dacht toch niet dat zo'n wetje iets uit gaat maken voor lui die echt geen nagel meer hebben om hun kont te krabben? Ik mag toch ook hopen van niet, want van die enge regeltjescultuur in Nederland wordt ik zolangzamerhand ook onpasselijk.

Kleine moeite om een leegstaande villa te kraken. Als je er uitgezet wordt (en dat hoeft niet eens met geweld te gebeuren) is het gewoon op naar de volgende villa. Ondertussen wordt de eerste villa weer gekraakt door de volgende lichting. Ik voorspel gouden tijden voor antikraakwachten en beveiligers.
    Wij hadden ook onze eigen 'buurtkrakers', er stond een huizenblok leeg te wachten op sloop. Ene huis werd gekraakt en als ze daar van de rechter uit moesten ging men gewoon een deurtje verder en begon het proces opnieuw
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80294344
    quote:
    Tophypotheek mogelijk aan banden gelegd

Banken krijgen mogelijk meer maatregelen opgelegd om het verlenen van tophypotheken aan banden te leggen. Zodoende moet worden voorkomen dat huizenkopers te hoge schulden aangaan. Dat heeft demissionair minister De Jager (Financiën) gisteren gezegd. De CDA-bewindsman denkt eventueel aan hogere boetes of het aanscherpen van de code. „Er moet wat gebeuren”, zei hij. Banken mogen in principe geen hogere hypotheek verstrekken dan 4,8 keer het jaarinkomen. Maar uit onderzoek van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) is gebleken dat in het verleden niet alleen DSB Bank maar ook de Postbank vaak te hoge leningen verstrekte. De AFM heeft daar boetes voor uitgedeeld. De AFM pleitte vorig jaar al eens voor een verbod op tophypotheken, maar daar wilde het kabinet niet aan. De Jager zegt dat hij met de AFM zal bekijken of een aanscherping van de code nodig is. Wel wees de minister erop dat starters op de woningmarkt de dupe zijn als zij niet meer mogen lenen dan 4,8 keer het jaarinkomen. Deze groep heeft namelijk vaak goede financiële vooruitzichten en kan daarom makkelijker een relatief hoge verplichting aangaan.

Tuurlijk starters zijn de dupe als ze niet te veel mogen lenen, de Jager wil natuurlijk geen gat in de zeepbel schieten
    In ieder geval iedereen met een tophypotheek en of een te duur huis gaat voorlopig niet meer verhuizen.
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80295287
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 09:30 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Tuurlijk starters zijn de dupe als ze niet te veel mogen lenen, de Jager wil natuurlijk geen gat in de zeepbel schieten
    In ieder geval iedereen met een tophypotheek en of een te duur huis gaat voorlopig niet meer verhuizen.
    Starters zonder eigen kapitaal zijn inderdaad "de dupe". Die met kapitaal halen er dan weer een voordeel uit, want het zal druk zetten op de prijzen. Echter zullen de prijzen er niet 40% door dalen
    pi_80295674
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 10:08 schreef Emu het volgende:

Starters zonder eigen kapitaal zijn inderdaad "de dupe". Die met kapitaal halen er dan weer een voordeel uit, want het zal druk zetten op de prijzen. Echter zullen de prijzen er niet 40% door dalen
    De hele focus ligt momenteel op de huiseigenaren. Dat is natuurlijk helemaal fout, de markt moet kijken naar degene die een huis willen kopen omdat ze er nog geen een hebben. Gelukkig begint dat besef nu weer te komen aangezien de 'doorstromers' steeds vaster komen te zitten, ik verwacht dus verdere daling van de prijzen van nieuwbouwwoningen.
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80295916
    Och, die babyboomers gaan vanzelf allemaal met pensioen (dan krijgen ze al minder te vertellen) om vervolgens één voor één de pijp aan Maarten te geven. En degenen met de grootste mond zullen gemiddeld genomen als eerste gaan.

Nu is alles nog ingesteld op het in stand houden van de "overwaarde" van de babyboomert en is de starter de dupe, maar de kansen voor starters zullen vanzelf in hun voordeel keren. Het is natuurlijk maar de vraag of je daar als starter op wilt wachten.
    pi_80296236
    Op dit moment discussie op BNR over de afschaf van de HRA.
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80304622
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 10:20 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De hele focus ligt momenteel op de huiseigenaren. Dat is natuurlijk helemaal fout, de markt moet kijken naar degene die een huis willen kopen omdat ze er nog geen een hebben. Gelukkig begint dat besef nu weer te komen aangezien de 'doorstromers' steeds vaster komen te zitten, ik verwacht dus verdere daling van de prijzen van nieuwbouwwoningen.
    Prijzen van nieuwbouwwoningen zullen inderdaad wel wat zakken (10-15%), maar niet om de oorzaken die jij zegt.

De prijzen dalen omdat:

1. Matriaalprijzen hebben een tijdelijke dip gehad (= staal, stenen, glas, koper...)
    2. Marges bij bouwondernemingen staan onder druk (= weinig klussen, dus hardere concurrentie)
    3. Lonen staan onder druk, want er is meer aanbod (= hoge werkloosheid)
    4. Men bouwt simpelweg goedkoper (= lagere kwaliteit materialen en afwerking)

Maar deze dip is waarschijnlijk slechts tijdelijk, binnen een paar jaar is hier al niets meer van te merken, materiaalprijzen zoals staal zijn al in rap tempo terug aan het stijgen. De werkloosheid zal ook wel beginnen aantrekken, waarschijnlijk ergens in 2011, hier is het dal mogelijk nog niet bereikt, dat is koffiedik kijken natuurlijk.
    pi_80304815
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 10:28 schreef veterdiploma het volgende:
    Och, die babyboomers gaan vanzelf allemaal met pensioen (dan krijgen ze al minder te vertellen) om vervolgens één voor één de pijp aan Maarten te geven. En degenen met de grootste mond zullen gemiddeld genomen als eerste gaan.

Nu is alles nog ingesteld op het in stand houden van de "overwaarde" van de babyboomert en is de starter de dupe, maar de kansen voor starters zullen vanzelf in hun voordeel keren. Het is natuurlijk maar de vraag of je daar als starter op wilt wachten.
    Baby boom generatie, mensen van 1946 and 1964. De oudste zijn dus 64 en de jongste 46. Met de huidige levenstandaarden die men vandaag heeft, kan het goed zijn dat de oudste gewoon gemiddeld nog lekker 12 jaar thuis blijven zitten. De echte leegloop zal nog veel later komen, daartegen nader ik zelf al wel de 40 jaartjes jong. Daar ga ik alvast echt op zitten wachten, ik zal ondertussen lekker huren
    pi_80305022
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 14:31 schreef Emu het volgende:

Prijzen van nieuwbouwwoningen zullen inderdaad wel wat zakken (10-15%), maar niet om de oorzaken die jij zegt.

De prijzen dalen omdat:

1. Matriaalprijzen hebben een tijdelijke dip gehad (= staal, stenen, glas, koper...)
    2. Marges bij bouwondernemingen staan onder druk (= weinig klussen, dus hardere concurrentie)
    3. Lonen staan onder druk, want er is meer aanbod (= hoge werkloosheid)
    4. Men bouwt simpelweg goedkoper (= lagere kwaliteit materialen en afwerking)

Maar deze dip is waarschijnlijk slechts tijdelijk, binnen een paar jaar is hier al niets meer van te merken, materiaalprijzen zoals staal zijn al in rap tempo terug aan het stijgen. De werkloosheid zal ook wel beginnen aantrekken, waarschijnlijk ergens in 2011, hier is het dal mogelijk nog niet bereikt, dat is koffiedik kijken natuurlijk.
    Punt 4 is al sinds decennia en dag van kracht, hoeveel nieuwbouwhuizen hebben geen last van scheuren. Komt juist door de bouwboom, iedere mongool die een hamer kon vasthouden was timmerman en de steenfabrieken draaide ook slechte stenen door. Ik verwacht geen aantrekkende arbeidsmarkt, eerder zie ik verdere afname van de werkgelegenheid.
    De materialen zie ik ook niet heel veel duurder worden voorlopig, er was tevens een grondstof zeepbel die ontploft is, overigens is de prijs van materiaal slechts een klein onderdeel van de prijs van de woning.
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80306808
    Alles is tegenwoordig een zeepbel lijkt wel? Wanneer is iets niet een zeepbel dan?
    pi_80307098
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 15:26 schreef inXs het volgende:
    Alles is tegenwoordig een zeepbel lijkt wel? Wanneer is iets niet een zeepbel dan?
    Als de waarde niet bepaald word door speculanten die de waarde onnodig opdrijven.
    I'll sing you a lullaby.
      woensdag 14 april 2010 @ 16:23:21 #235
    299250 Gladtobeme
    monday_monday
    pi_80309088
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 15:26 schreef inXs het volgende:
    ALs de verkoopwaarde ver boven / onder de werkelijke productiekosten ligt
    pi_80310110
    quote:

De omgekerde kooten en bie wereld geen gezeik iedereen arm.

Waar over ik me maar blijf verbazen is dat sommige banken/ verzkeraars wel schuldig worden bevonden voor malversaties, soms nog wel eens een vergeoding aan deklant moeten betalen, maar de bedenkers van die rotzooi en de aansmeerders blijven allemaal buiten schot.
    pi_80310661
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 14:37 schreef Emu het volgende:

[..]

Baby boom generatie, mensen van 1946 and 1964. De oudste zijn dus 64 en de jongste 46. Met de huidige levenstandaarden die men vandaag heeft, kan het goed zijn dat de oudste gewoon gemiddeld nog lekker 12 jaar thuis blijven zitten. De echte leegloop zal nog veel later komen, daartegen nader ik zelf al wel de 40 jaartjes jong. Daar ga ik alvast echt op zitten wachten, ik zal ondertussen lekker huren
    In jouw geval heeft het inderdaad weinig zin en in mijn eigen geval trouwens ook eigenlijk al niet meer.

Wat dat betreft denk ik trouwens sowieso dat de structurele daling van de huizenprijzen afgezet tegen het inkomen, te langzaam zal gaan om er echt snel aan te kunnen verdienen. Omhoog kan snel gaan in een huizenmarkt, maar omlaag gaat in het algemeen een stuk trager, omdat niemand zijn verlies wil nemen. Zeker in het dichtbevolkte Nederland, waar de werkloosheid nog steeds relatief laag is en de woningmarkt (zowel koop als huur) relatief krap zal blijven.
    pi_80311056
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 16:46 schreef Basp1 het volgende:

De omgekerde kooten en bie wereld geen gezeik iedereen arm.

Waar over ik me maar blijf verbazen is dat sommige banken/ verzkeraars wel schuldig worden bevonden voor malversaties, soms nog wel eens een vergeoding aan deklant moeten betalen, maar de bedenkers van die rotzooi en de aansmeerders blijven allemaal buiten schot.
    Dat is inderdaad het grote probleem, er zijn heel wat mensen op een smerige wijze voorgelogen door de zogenaamde 'adviseurs'. Als je als witgoed verkoper 1 foutje maakt en 'liegt' over een wasprogramma sta je meteen voor de camera's van Tros radar je excuses aan te bieden en beloof je plechtig een andere machine te zullen leveren. Deze mensen stapelen leugen op leugen en verdienen een dikke bonus, het is om te kotsen
    Feitelijk zouden ze strafrechtelijk vervolgt moeten worden en in werkkampen geplaatst moeten worden om een voorbeeld te stellen.
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80311153
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 16:58 schreef veterdiploma het volgende:
    Omhoog kan snel gaan in een huizenmarkt, maar omlaag gaat in het algemeen een stuk trager, omdat niemand zijn verlies wil nemen. Zeker in het dichtbevolkte Nederland, waar de werkloosheid nog steeds relatief laag is en de woningmarkt (zowel koop als huur) relatief krap zal blijven.
    Volgens mij is dat een illusie, als het financieel niet meer haalbaar is dan zoekt de markt vanzelf een nieuwe balans. Hoe hoger de werkeloosheid, hoe betaalbaarder de woningen gaan worden voor de werkenden
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80311444
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 17:12 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Volgens mij is dat een illusie, als het financieel niet meer haalbaar is dan zoekt de markt vanzelf een nieuwe balans. Hoe hoger de werkeloosheid, hoe betaalbaarder de woningen gaan worden voor de werkenden
    Natuurlijk is het deels een illusie.

Echter, je kunt als starter wel heel hard roepen dat het realistisch is om 25% onder de vraagprijs te bieden, maar zie maar eens net die ene verkoper te vinden die op zeker moment bereid is ermee akkoord te gaan. Die laatsten zijn er natuurlijk wel, lui die het water aan de lippen staat, maar dat zie je in het algemeen niet aan de buitenkant.
    pi_80311942
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 17:19 schreef veterdiploma het volgende:

Echter, je kunt als starter wel heel hard roepen dat het realistisch is om 25% onder de vraagprijs te bieden, maar zie maar eens net die ene verkoper te vinden die op zeker moment bereid is ermee akkoord te gaan. Die laatsten zijn er natuurlijk wel, lui die het water aan de lippen staat, maar dat zie je in het algemeen niet aan de buitenkant.
    Er zijn genoeg mensen die niet in de problemen komen als ze 25% zakken. Het is echter zo dat mensen slecht tegen 'verlies' kunnen, de menselijke hersenen zijn nu eenmaal zo geëvolueerd dat ze proberen verlies te vermijden of te voorkomen. Als het om winst gaat dan zijn we bereid alle onzin te slikken, maar bij verlies worden we ineens kritisch.
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80312154
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 17:34 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mensen die niet in de problemen komen als ze 25% zakken. Het is echter zo dat mensen slecht tegen 'verlies' kunnen, de menselijke hersenen zijn nu eenmaal zo geëvolueerd dat ze proberen verlies te vermijden of te voorkomen. Als het om winst gaat dan zijn we bereid alle onzin te slikken, maar bij verlies worden we ineens kritisch.
    Dit is een beetje een Catch-22. Er zijn inderdaad genoeg mensen die niet in de problemen komen als ze 25% zakken, maar dat zijn tegelijkertijd diegenen die niet in zullen gaan op een bod van -25%, omdat ze zoiets hebben van "ja doei, wat een belachelijk bedrag, weggeven kan later altijd nog".

De mensen die dan wel in de problemen komen hebben dus maar weinig vlees op de botten. Bij hun speelt er dus een bepaalde psychologische druk mee dat ze binnen een beperkte tijd van hun huis af moeten. Zolang er nog hoop is zal men dus ook niet op zo'n bod ingaan. Maar als de kinderen wegens geldgebrek moeten overschakelen op de goedkoopste pindakaas van de Aldi en moeder de vrouw de pil niet meer kan betalen, dan weet je dat jij zo'n gezin de genadeslag kunt toedienen. Dan rest nog slechts de vraag of jij diegene wil zijn die dat doet.
    pi_80313598
    blijven roepen jongens, misschien helpt het...
    pi_80319639
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 14:42 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Punt 4 is al sinds decennia en dag van kracht, hoeveel nieuwbouwhuizen hebben geen last van scheuren. Komt juist door de bouwboom, iedere mongool die een hamer kon vasthouden was timmerman en de steenfabrieken draaide ook slechte stenen door. Ik verwacht geen aantrekkende arbeidsmarkt, eerder zie ik verdere afname van de werkgelegenheid.
    De materialen zie ik ook niet heel veel duurder worden voorlopig, er was tevens een grondstof zeepbel die ontploft is, overigens is de prijs van materiaal slechts een klein onderdeel van de prijs van de woning.
    Materialen zijn nochthans sinds maanden weer aan een hele klim bezig na de crash. Olie, een basisgrondstof om heel wat grondstoffen te produceren zit ook al weer op een aardig niveau. Arcelor Mittal gaat de staalprijzen ook verhogen met +10%... cementfabrikanten zijn aan het volgen. Kwestie van tijd of de baksteentjes en andere materialen gaan de trend volgen!

Bouwkwaliteit, daalt al jaren, misschien ja, maar die daling zet zich zeker voort. Maar jij betaald liever 100k voor een huis dat 10 jaar meegaat dan 250k voor eentje dat het 40 jaar of langer uithoud toch? We zijn meer een meer zoals America aan het gaan naar woningen die van zulke slechte kwaliteit zijn dat ze na 40-50 jaar gewoon gesloopt kunnen worden voor iets nieuws. Misschien is dat zelfs een goede zaak overigens

[ Bericht 9% gewijzigd door Emu op 14-04-2010 21:47:59 ]
    pi_80324353
    Snel duidelijkheid nodig over hypotheekrenteaftrek
    quote:
    Hij vindt dat de politiek een standpunt moet innemen, zodat potentiële huizenkopers weten waar ze aan toe zijn en de rust op de huizenmarkt kan terugkeren.
    "De politiek" .
      woensdag 14 april 2010 @ 22:47:08 #246
    288972 droom_econoom8
    voorheen droom_econoom7
    pi_80325412
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 09:22 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wij hadden ook onze eigen 'buurtkrakers', er stond een huizenblok leeg te wachten op sloop. Ene huis werd gekraakt en als ze daar van de rechter uit moesten ging men gewoon een deurtje verder en begon het proces opnieuw
    Ik ben er een voorstander van dat kraken wordt aangepakt, als leegstand ook wordt aangepakt.

Je moet er toch niet aan denken dat je plots dubbele woonlasten hebt, en krakers waar je niet vanaf komt en die de verkoop van je huis frustreren?
    pi_80328349
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 22:47 schreef droom_econoom8 het volgende:
    Je moet er toch niet aan denken dat je plots dubbele woonlasten hebt, en krakers waar je niet vanaf komt en die de verkoop van je huis frustreren?
    Je omschrijft nu even de grootste nachtmerrie van elke trotse huizenbezitter!
      Moderator donderdag 15 april 2010 @ 01:52:03 #248
    236264 crew  capricia
    pi_80330937
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 17:34 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Eens. Ik accepteer ook geen 25% daling. Al zou dat hier nog steeds een goede winst zijn.
    Laat eerst de WOZ maar 25% dalen!
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_80331537
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 01:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Eens. Ik accepteer ook geen 25% daling. Al zou dat hier nog steeds een goede winst zijn.
    Huizen zien als winstobject . Overigens vergeet men hier volgens mij dat een 25% daling erger is als een 25% stijging.
    pi_80332238
    quote:

[..]

Ik snap de redenatie wel en ik weet dat veel mensen er zo over denken, maar goed bekeken slaat deze nergens op.
    pi_80332432
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 07:14 schreef mierenfokker het volgende:

[..]

Huizen zien als winstobject . Overigens vergeet men hier volgens mij dat een 25% daling erger is als een 25% stijging.
    vergeet men dat een 25% daling erger is dan een 25% stijging?? Beetje rare zin, maar goed het ligt eraan over wie je het hebt. Huiseigenaren vinden 25% stijging best denk ik (Naja tenzij je wilt doorstromen dan wordt het ook lastig), instromers hebben baat bij een lagere prijs..
    pi_80333476
    quote:

Zit de pijn hem in de WOZ waarde?
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80333590
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 09:37 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zit de pijn hem in de WOZ waarde?
    Joh, 99% van de Nederlanders is toch gewoon een slaaf van het systeem?

En als dat systeem voorkauwt dat een bepaalde woning een bepaalde waarde zou hebben, dan slikt men dat natuurlijk met graagte. Zeker als die waarde ruim boven de werkelijke marktwaarde ligt, bijvoorbeeld doordat de peildatum van de laatst vastgestelde WOZ-waarde alweer bijna anderhalve jaar geleden is.
    pi_80333912
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 09:42 schreef veterdiploma het volgende:

[..]

Joh, 99% van de Nederlanders is toch gewoon een slaaf van het systeem?

En als dat systeem voorkauwt dat een bepaalde woning een bepaalde waarde zou hebben, dan slikt men dat natuurlijk met graagte. Zeker als die waarde ruim boven de werkelijke marktwaarde ligt, bijvoorbeeld doordat de peildatum van de laatst vastgestelde WOZ-waarde alweer bijna anderhalve jaar geleden is.
    Aha... vandaar dat de VEH zo'n alarm slaat over de situatie op de woningmarkt. De WOZ waarde moet op pijl blijven, koste wat het kost
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80335122
    Wat dacht je van de NVM. Die wil natuurlijk liever die makelaarscourtage ontvagen van een hogere huizenprijs.

Belangen, belangen en nog eens belangen. Het gaat allemaal om het geld, want pecunia non olet
    pi_80343727
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 09:56 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Aha... vandaar dat de VEH zo'n alarm slaat over de situatie op de woningmarkt. De WOZ waarde moet op pijl blijven, koste wat het kost
    Precies. De WOZ-waarde, daar draait het allemaal om voor de gemiddelde burger uit de middenklasse.

De WOZ-waarde bepaalt de "overwaarde", en daarmee wat de nieuwe auto ongeveer mag kosten, hoe vaak men op vakantie gaat en waar naartoe, IKEA of Chesterfield, en, last but not least, het aantal kinderen dat men zich kan veroorloven!

God, waar zouden we toch zijn zónder die WOZ-waarde?
    pi_80347657
    zolang er nog steeds zulke bedragen gevraagd worden voor rotzooi lijkt me niet dat prijzen erg gezakt zijn

http://www.funda.nl/koop/(...)aat-4/fotos/#foto-15
    pi_80348418
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 15:58 schreef farscapevr7 het volgende:
    zolang er nog steeds zulke bedragen gevraagd worden voor rotzooi lijkt me niet dat prijzen erg gezakt zijn

http://www.funda.nl/koop/(...)aat-4/fotos/#foto-15
    Dat hok is niet meer dan 50k waard. Iets met uitgeleefd woningbouwhol.
      donderdag 15 april 2010 @ 16:39:55 #259
    299250 Gladtobeme
    monday_monday
    pi_80349186
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 16:20 schreef veterdiploma het volgende:

[..]

Zo zien woningen eruit als ze aan jaar te koop staan, zit goed in de verf
    Na een jaar leegstand gaat er 20.000 euro van de prijs weg
    pi_80349457
    Dat is 2000 euro/m2 voor een kwalitatief matig huis op een uiterst matige locatie.
    Dat is VEELS te duur.

In Almere zie je een gigantisch aanbod van huizen van 1500 euro/m2 voor kwalitatief goede woningen en daar zijn de prijzen al in een dalende trend. Daar zit je dichterbij Amsterdam dan Amersfoort.
    pi_80350805
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80353316
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 16:47 schreef Homey het volgende:

In Almere zie je een gigantisch aanbod van huizen van 1500 euro/m2 voor kwalitatief goede woningen en daar zijn de prijzen al in een dalende trend. Daar zit je dichterbij Amsterdam dan Amersfoort.
    http://www.funda.nl/koop/almere/0-150000/

Als ik zo snel even kijk zitten toch veel appartementen op die 2000 euro/m^2

Sschreeuw maar nog harder ooit zullen die prijzen wel gelden, maar dan staat de rente boven de 10 % en kan nog niemand het financieren.

En dan bij 1 van de eerste appartementen deze opmerking erbij van de makelaar:

http://www.funda.nl/koop/(...)aat-79/omschrijving/

VVE = slapende, dus geen service kosten.

Dat mag niet eens meer, en ooit zal er toch onderhoud aan een pand gepleegd moeten worden.
    pi_80353804
    Dit lijkt op de Jostiband
    pi_80355923
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 18:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Dit lijkt op de Jostiband
    Geef nog eens een jengel aan je triangle DAM
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80356658
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 17:19 schreef veterdiploma het volgende:

[..]

Meestal hebben starters meer tijd dan iemand die z'n huis kwijt moet. Gewoon rustig wachten dus.
    Las deze week ergens dat men nieuwbouwwoningen aan het verramsjen zijn, weet ff niet meer waar. Geloof kort stukje in spits/metro of iets in die richting.

Verder krijg ik hoofdpijn van al dat gejammer over de starter, beetje een Joe the Plumber van de discussie. Er worden me toch wat vooroordelen/stereotypen op " de starter" geprojecteerd. De starter is 1 groot whiteboard waar te pas en te onpas iets op geschreven kan worden. Maxima zou eens moeten zeggen dat de starter niet bestaat, zijn we daar ook weer vanaf.
    pi_80357096
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 19:50 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Geef nog eens een jengel aan je triangle DAM
    Ik ben slechts toeschouwer
    pi_80357379
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 20:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Net zoals in het stadion?
    pi_80357630
    River speelt ongeveer net zo goed als ze hier 'discussieren'
    pi_80358198
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 20:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    River speelt ongeveer net zo goed als ze hier 'discussieren'
    Daarom zijn we ook zo blij met jouw hoogwaardige inbreng
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80358317
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 20:41 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Daarom zijn we ook zo blij met jouw hoogwaardige inbreng
    Ik kan het niveau wat jullie halen niet aan
    pi_80359122
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 18:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

http://www.funda.nl/koop/almere/0-150000/

Als ik zo snel even kijk zitten toch veel appartementen op die 2000 euro/m^2

Sschreeuw maar nog harder ooit zullen die prijzen wel gelden, maar dan staat de rente boven de 10 % en kan nog niemand het financieren.

En dan bij 1 van de eerste appartementen deze opmerking erbij van de makelaar:

http://www.funda.nl/koop/(...)aat-79/omschrijving/

VVE = slapende, dus geen service kosten.

Dat mag niet eens meer, en ooit zal er toch onderhoud aan een pand gepleegd moeten worden.

Mits 15% van de prijs, niet onredelijk

Blijven jullie vooral lekker huren
      donderdag 15 april 2010 @ 21:02:34 #272
    73107 Sjabba
    Cinderella man
    pi_80359144
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 14:16 schreef veterdiploma het volgende:

[..]

Precies. De WOZ-waarde, daar draait het allemaal om voor de gemiddelde burger uit de middenklasse.

De WOZ-waarde bepaalt de "overwaarde", en daarmee wat de nieuwe auto ongeveer mag kosten, hoe vaak men op vakantie gaat en waar naartoe, IKEA of Chesterfield, en, last but not least, het aantal kinderen dat men zich kan veroorloven!

God, waar zouden we toch zijn zónder die WOZ-waarde?
    Wat een bullshit, je overwaarde bijlenen voor coinsumptief gebruik is niet aftrekbaar dus heus niet interessant, kan je bijna net zo goed gewoon lenen (iets rentevoordeel ivm onderpand).

Maargoed blijf lekker haten joh.
    and made it rain upward
      donderdag 15 april 2010 @ 21:05:44 #273
    73107 Sjabba
    Cinderella man
    pi_80359311
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 20:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik dacht ballenjongen.
    and made it rain upward
      donderdag 15 april 2010 @ 22:08:53 #274
    188734 Revolution-NL
    VOC Mentaliteit
    pi_80363226
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 16:20 schreef veterdiploma het volgende:

[..]

Jezus wat een prijs voor een uitgeleeft tochtig hondenhok, ook nog eens gelegen in DE volksbuurt van Amersfoort
      donderdag 15 april 2010 @ 22:20:04 #275
    188734 Revolution-NL
    VOC Mentaliteit
    pi_80363970
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 18:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Toen wij ons huidige huis kochten hebben we ook primair naar de wijk gekeken.

Ons wensenlijstje was:

- Frisse buurt (geen grauwe jaren 70 woning)
    - Gemengde bouw (eensgezinswoningen + 2 onder een kap + vrijstaand)
    - Weinig tot geen huurwoningen
    - Geen allochtonen in de buurt
    - Korte afstand van alle voorzieningen.

Gelukkig hebben we alles kunnen realiseren en wonen we nu in een heerlijke omgeving

Het is trouwens treurig om te zien dat het enigste rijtje met huurwoningen meteen al aan het verpauperen is. Onkruid staat in vele tuinen meters hoog, winkelwagen karretjes in de achtertuinen, schotels op het dak. Kortom het is er al één grote klere zooi. Gelukkig zijn het slechts 10 woningen die 300 meter verderop in de straat staan.
    pi_80370499
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 21:02 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Wat een bullshit, je overwaarde bijlenen voor coinsumptief gebruik is niet aftrekbaar dus heus niet interessant, kan je bijna net zo goed gewoon lenen (iets rentevoordeel ivm onderpand).
    Mijn halve familie baadde de afgelopen 10 jaar in virtuele luxe door die overwaarde. Iets met onderpand inderdaad, zover kom je dan nog wel.

Iemand die 4 jaar geleden met 3 ton "overwaarde" aan kwam zetten, kreeg ongeveer elk artikel, van boot tot bijvrouw, geleased.

Overigens is je overwaarde bijlenen voor consumptief gebruik weldegelijk heel erg interessant. Sla daar de renteverschillen maar eens op na tussen hypotheken en PL's.
    quote:
    Maargoed blijf lekker haten joh.

Man man man maak je toch niet zo druk joh en lach eens een keer om jezelf. Dat doe ik namelijk ook.
    pi_80370945
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 01:45 schreef veterdiploma het volgende:
    Man man man maak je toch niet zo druk joh en lach eens een keer om jezelf. Dat doe ik namelijk ook.
    delen van vreugde is dubbel plezier!
    pi_80371044
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 22:20 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Toen wij ons huidige huis kochten hebben we ook primair naar de wijk gekeken.

Ons wensenlijstje was:

- Frisse buurt (geen grauwe jaren 70 woning)
    - Gemengde bouw (eensgezinswoningen + 2 onder een kap + vrijstaand)
    - Weinig tot geen huurwoningen
    - Geen allochtonen in de buurt
    - Korte afstand van alle voorzieningen.

Gelukkig hebben we alles kunnen realiseren en wonen we nu in een heerlijke omgeving

Het is trouwens treurig om te zien dat het enigste rijtje met huurwoningen meteen al aan het verpauperen is. Onkruid staat in vele tuinen meters hoog, winkelwagen karretjes in de achtertuinen, schotels op het dak. Kortom het is er al één grote klere zooi. Gelukkig zijn het slechts 10 woningen die 300 meter verderop in de straat staan.
    Hmmm ben je wel zo zeker van dat eerste dikgedrukte? Ik zou toch maar even kijken op de allochtoon-o-meter!
    pi_80371157
    http://crackshackormansion.com/

Het is natuurlijk wachten totdat iemand een vergelijkbare site begint voor de Nederlandse markt.
    pi_80371277
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 01:45 schreef veterdiploma het volgende:

Iemand die 4 jaar geleden met 3 ton "overwaarde" aan kwam zetten, kreeg ongeveer elk artikel, van boot tot bijvrouw, geleased.

Overigens is je overwaarde bijlenen voor consumptief gebruik weldegelijk heel erg interessant. Sla daar de renteverschillen maar eens op na tussen hypotheken en PL's.
    Wat te denken van al die typjes die eerst vallen voor een mocro met dikke gouden ketting, die vielen later als een baksteen voor een vrijgezel met overwaarde, zie je de parallellen

quote:

Raaazmm
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80371304
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 05:29 schreef veterdiploma het volgende:

[..]

Hmmm ben je wel zo zeker van dat eerste dikgedrukte? Ik zou toch maar even kijken op de allochtoon-o-meter!
    Mijn wijk doet 6,7% niet westelijke allochtoon, 'DE' volksbuurt van A'foort doet 9,8%.
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80371326
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 06:46 schreef veterdiploma het volgende:
    http://crackshackormansion.com/

Het is natuurlijk wachten totdat iemand een vergelijkbare site begint voor de Nederlandse markt.
    Certified crack shack
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80372042
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 07:17 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wat te denken van al die typjes die eerst vallen voor een mocro met dikke gouden ketting, die vielen later als een baksteen voor een vrijgezel met overwaarde, zie je de parallellen
    Zeker! Overwaarde gold op een gegeven moment als een absolute anita-magnet. Al was je als man nog zo lelijk, laagopgeleid of anderszins afstotelijk, even pochen met je "overwaarde" in de kroeg of bij het korfbal en de "dames" kwamen op je af als vliegen op de stront.

Momenteel geldt huizenbezit natuurlijk als één van de grootste afknappers voor dergelijke dames, die nu eenmaal een feilloos onderscheid kunnen maken tussen zogenaamde winners en losers. Voor minder aantrekkelijke vrijgezelle mannen zonder overwaarde, zoals ikzelf, is deze crisis waarschijnlijk de laatste en enige mogelijkheid om als Nederlands ingezetene nog aan de vrouw te geraken. Importeren mag namelijk ook al niet meer.
    pi_80372419
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 08:26 schreef veterdiploma het volgende:
    Importeren mag namelijk ook al niet meer.
    Dan is je inkomen te laag
    pi_80372516
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 08:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan is je inkomen te laag
    Klopt! Ik verdien m'n geld namelijk op een eerlijke manier.
    pi_80372735
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 08:52 schreef veterdiploma het volgende:

Wie niet?

Alleen sommige hebben wat beter betaalde banen.
    pi_80372842
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 09:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wie niet?
    Dat je dat nog moet vragen...
    quote:
    Maarja, die hebben dan vaak ook weer een eigen koophuis met bijbehorende tophypotheek. En da's in deze tijden toch een smetje op het overigens verder onbesmet blazoen. Nu zullen zij hun partner dus in het buitenland moeten zoeken. Eigenlijk is het gewoon stuivertje verwisselen.
    pi_80373191
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 08:52 schreef veterdiploma het volgende:

[..]

Respect
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80373214
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 09:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wie niet?

Ik kan wel een lijstje maken met 'beroepen' die legaal zijn maar op moreel vlak grenzen aan het criminele.
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80373514
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 07:23 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Mijn wijk doet 6,7% niet westelijke allochtoon, 'DE' volksbuurt van A'foort doet 9,8%.
    Ah jij komt ook uit Amersfoort? Ik neem aan dat je het Soesterkwartier bedoelt? Ik denk dat er andere wijken zijn waar er meer wonen In 'DE' volksbuurt moet je meer zoeken naar 'kampachtig volk', maar ik denk dat het cbs daar geen gegevens van heeft...
    pi_80373578
    Van de FP"
    quote:
    Bijna de helft van de woningcorporaties kijkt bij het toewijzen van een huurwoning niet naar het inkomen. Dat blijkt volgens het Financieele Dagblad uit een inventarisatie van adviesbureau Van Nimwegen. De VVD noemt de conclusie 'ongelooflijk'.

Woningcorporaties moeten zich volgens de wet richten op de laagste inkomensgroepen. Die zouden zonder hulp namelijk nauwelijks kans hebben op de koop- en huurmarkt. Daarom ligt het voor de hand naar het inkomen te kijken voordat een woning aan iemand wordt verhuurd.

Bij corporaties die niet naar het inkomen kijken kan iedereen in principe in aanmerking komen voor elke woning die vrijkomt. Als iemand met een hoog inkomen in een goedkoop huurhuis zit, is sprake van scheefwonen. Volgens Van Nimwegen zijn corporaties niet altijd even gedreven hier iets aan te doen, omdat huurders met een hoger inkomen vaker op tijd betalen.

Van de 233 onderzochte kleine en grote corporaties in het hele land had 42 procent volgens Van Nimwegen geen inkomenstoets. "Als corporaties aan middeninkomens kunnen verhuren, is hun woningvoorraad te groot", zegt VVD-Kamerlid Brigitte van der Burg in de krant.
    Zegt iemand van de partij die 'vrijheid' en het liberale gedachtegoed hoog in de vaandel zou hebben

Het is gewoon een feit dat zelfs 'sociale' huurwoningen gewoon te duur zijn voor veel mensen. Bij mijn corporaties kost het goedkoopste 2 kamer hok zo'n ¤350,- p/maand en de duurste woning zo'n ¤850,-
    Voor dat geld heb je dan een jaren '70 woning met 4 slaapkamers, hoezo 'sociale' woningen die massaal gesubsidieerd worden
    Als daar overheidsgeld bij moet dan wil ik wel eens weten waar dat allemaal naar toe gaat
    Momenteel word er veel gebouwd voor senioren en jongeren, vriendin wou naar paar jaar elders gewoon te hebben weer terug naar haar roots. Ging zich inschrijven voor een huisje, kon direct kiezen uit een nieuwbouwproject, niks wachttijden
    Ik heb zelfs vernomen dat er projecten on hold staan i.v.m. te weinig vraag, zo kan het dus ook. Maar wat de VVD bedoelt is dat hun rijke, gulzige aasgieren achterban er dan niet van kan profiteren, want daar zijn ze tenslotte voor. Niet voor de vrijheid en democratie maar voor de rijken die de rest van de samenleving slaven willen maken.
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80373843
    ben je trouwens op verjaardagen ook altijd zo gezellig?
    pi_80374008
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 09:44 schreef inXs het volgende:
    ben je trouwens op verjaardagen ook altijd zo gezellig?
    Is die vraag voor DAM?
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80374124
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 09:35 schreef xenobinol het volgende:
    Maar wat de VVD bedoelt is dat hun rijke, gulzige aasgieren achterban er dan niet van kan profiteren, want daar zijn ze tenslotte voor. Niet voor de vrijheid en democratie maar voor de rijken die de rest van de samenleving slaven willen maken.
    De VVD is naar mijn bescheiden mening inderdaad een walgelijke partij voor walgelijke mensen. Bij de VVD'er denk ik altijd aan zo'n vunzige babyboomert met varkensogen, een enorme pens en een BMW X5, of aan zo'n hijgerig salesmannetje met een te duur pak en teveel praatjes. Die eerste is ongetwijfeld ooit die tweede geweest toen hij nog jong was, dus zie wat ervan komt.
    pi_80374170
    Overigens, het beste wat je als jongere momenteel kunt doen is gewoon thuis blijven wonen, en je ouders de kelder inschoppen als ze niet doen wat je zegt.
    pi_80374503
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 09:55 schreef veterdiploma het volgende:

[..]

De VVD is naar mijn bescheiden mening inderdaad een walgelijke partij voor walgelijke mensen. Bij de VVD'er denk ik altijd aan zo'n vunzige babyboomert met varkensogen, een enorme pens en een BMW X5, of aan zo'n hijgerig salesmannetje met een te duur pak en teveel praatjes. Die eerste is ongetwijfeld ooit die tweede geweest toen hij nog jong was, dus zie wat ervan komt.
    Och... ik maak me niet zozeer zorgen om die SUV typjes, nee het gaat mij er eerder om dat deze 'liberalen' veranderen in de grootst mogelijke hypocrieten als hun 'liberale' beleid niet voldoen pecunia oplevert (feitelijk is ongelimiteerde hebzucht de oorzaak van de huidige crisis). Dan schreeuwt men ineens om beperkende wetgeving, staatssteun en stimuleringsmaatregelen, te walgelijk voor woorden.
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80374596
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 09:56 schreef veterdiploma het volgende:
    Overigens, het beste wat je als jongere momenteel kunt doen is gewoon thuis blijven wonen, en je ouders de kelder inschoppen als ze niet doen wat je zegt.
    QFT

Niet mijn ouders natuurlijk want die zijn arm, als we in India zouden wonen dan hadden ze me als kind verkocht aan de lokale baksteenfabriek
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80374700
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 09:55 schreef veterdiploma het volgende:

[..]

Ze doorlopen allemaal onderstaande cyclus, met aan het eind grote handen ;-)

pi_80374989
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 10:14 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Ze doorlopen allemaal onderstaande cyclus, met aan het eind grote handen ;-)

[ afbeelding ]
    heheheh

Het zijn net mensen.
    pi_80375137
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 10:22 schreef veterdiploma het volgende:

heheheh

Het zijn net mensen.
    Ze zullen wel goed ontwikkelde spieren hebben, door al dat gesjouw met andermans geld
    I'll sing you a lullaby.
    pi_80375162
    Volgende deeltje maar weer dan?
    I'll sing you a lullaby.
      Moderator vrijdag 16 april 2010 @ 10:30:40 #302
    236264 crew  capricia
    pi_80375310
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')