abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80253686
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:19 schreef xenobinol het volgende:

[..]

It's all about imagination.

Alleen in jouw fantasie wereld
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80253780
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Alleen in jouw fantasie wereld
Hoe de hersenen de wereld interpreteren is altijd een zeer persoonlijke interpretatie.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_80253863
quote:
Op maandag 12 april 2010 18:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Kjk om je heen in de wereld. Onveiligheid zorgt er juist voor dat mensen meer belang hechten aan hun woonomgeving. Hoe groot of een woning dan niet is, is niet zo belangrijk. Goede locaties is belangrijk. En daar gaan deze mensen die gaan voor een prettige levensstijl heftig om concurreren.

Nog iemand mijn post over Mumbai gelezen? Staat echt op dezelfde pagina. Is hier een schoolvoorbeeld van, op een bescheidenere schaal die je dat hier overal in India. Dalende prijzen? Baggerpanden ja. Unieke panden op de beste plekken? Njet
Daar sluit ik mij bij aan.
pi_80253981
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:29 schreef Scorpie het volgende:

Daar sluit ik mij bij aan.
Een kennis van mij is doodgeschoten in zo'n 'villawijk-met-een-hoog-hek-er-om-heen-en-een-hoop-bewakers', Ali baba en zijn rovers weten tenslotte waar ze moeten wezen
I'll sing you a lullaby.
pi_80255283
quote:
Op maandag 12 april 2010 09:19 schreef Emu het volgende:
Ik was er nog over aan het brainstormen, en ik heb nog een mogelijke reden waarom de prijzen in de toekomst zullen dalen. Deze reden is als volgt.

Mensen gaan minder belang hechten aan een groot huis. Gezinnen worden kleiner, en meer een meer mensen gaan zelfs kinderloos blijven. Men hecht meer een meer belang aan een goede prettige levensstijl. In het weekend uitgaan, uit eten gaan, bioscoopbezoekjes, concerten, uitstapjes, en 2 keer per jaar op vakantie. Daarvoor wil en kan men toegevingen doen (kleiner huis, ouder huis enz...). Dit valt mij op als ik kijk naar de huidige "Facebookgeneratie". Die liggen helemaal niet meer wakker van sparen of iets opbouwen, het enige wat primeerd is zo veel mogelijk genieten. Ook zie je veel minder mensen bereid om hard te werken in mijn opinie. Neen, het liefst van al wil men nog meer vrije dagen, zodat men nog meer kan genieten en leuke dingen kan doen. Volgens mij gaat dit vooral voor de wat grotere woningen problemen opleveren in de toekomst kwa verkoopbaarheid.

Wie kan zich in deze visie vinden? Andere visies zijn natuurlijk ook welkom. Graag met onderbouwing en dan (specifiek voor DAM dan) geen oneliners plaatsen, want daar heeft niemand iets aan.
Op zich logisch toch. Als je jong en fit bent wil je toch zoveel mogelijk genieten? Straks krijg je een ongeluk en kan je helemaal niets
Er zijn steeds meer singles in Nederland. Niet alleen bij jongeren, maar ook bij ouderen. Een relatie krijgen, samenwonen, trouwen, kinderen krijgen is allemaal niet meer
zo vanzelfsprekend. Dat is gewoon de tijdsgeest. Wellicht dat dat in de toekomst weer omslaat, you never know.
De vraag naar grote gezinswoningen is dan nu ook minder. Kijk eens op funda naar Almere. Hele straten van gezinswoningen staan daar te koop.
Kleine woningen in populaire locaties blijven daarentegen gewild. De pool van mensen die dat willen is groot en wordt alleen maar groter.
pi_80257495
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:34 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Een kennis van mij is doodgeschoten in zo'n 'villawijk-met-een-hoog-hek-er-om-heen-en-een-hoop-bewakers', Ali baba en zijn rovers weten tenslotte waar ze moeten wezen
Precies. Ik woon graag tussen de Marokkanen en de Turken. Het is kankervolk, maar zolang je gewoon een grote muil teruggeeft en heel duidelijk laat blijken dat je desnoods bereid bent om er eentje eigenhandig af te maken als ze het te bont maken, heb je er geen kind aan. Dit is de enige taal die die lui verstaan, de politie bellen heeft geen enkele zin en werkt voor dit soort primitievelingen alleen maar averechts.

Het gaat juist mis bij de 'nette mensen' of provincialen, die nog niet bekend zijn met "de regels van de straat" ( ). Die komen dan één keer in de zoveel tijd buiten hun 'nette mensen'-reservaat of ruilen de provincie in voor de bewoonde wereld, en weten dan niet wat ze meemaken. Nederland is gewoon heel erg veranderd in de afgelopen 10 jaar, het leven is veel harder geworden, maar dat heb je niet zo door als je geld zat hebt en je teruggetrokken hebt in beschermd gebied.

Afijn, het veiligste ben je momenteel gewoon in zo'n sloeberbuurt, alleen moet je je dan wel ook als een echte sloeber gedragen. De buren hoeven niet te weten wat er op je bankrekening staat, of dat je op je werk 's ochtends nog ff gauw een duur pak aanhijst en de metro verruilt voor een geleasede BMW.
Op zondag 18 april 2010 18:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom ga je zelf niet googlen om je punt te maken?
pi_80259740
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:30 schreef veterdiploma het volgende:

Afijn, het veiligste ben je momenteel gewoon in zo'n sloeberbuurt, alleen moet je je dan wel ook als een echte sloeber gedragen. De buren hoeven niet te weten wat er op je bankrekening staat, of dat je op je werk 's ochtends nog ff gauw een duur pak aanhijst en de metro verruilt voor een geleasede BMW.
Ik had een tijdje een Benz van de baas in leen, als ik er door bepaalde straten reed gingen de straatschoffies aan de kant om te kijken welke Turk er achter het stuur zat. Verbaasde blikken bij het aanschouwen van een kaaskop, priceless
I'll sing you a lullaby.
pi_80264477
Rabotopman: huizenmarkt kan weer inzakken

Klik
pi_80265293
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 14:43 schreef mierenfokker het volgende:

Klik
De markt is nog steeds aan het inzakken. Of hebben ze bij Rabo al weer zitten jubelen dat het beter ging?
I'll sing you a lullaby.
pi_80265700
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 15:03 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De markt is nog steeds aan het inzakken. Of hebben ze bij Rabo al weer zitten jubelen dat het beter ging?
Als je het artikel leest, zegt de Rabobank dat de markt weer aan het opkrabbelen is.
pi_80265750
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 14:43 schreef mierenfokker het volgende:

Klik
Ik denk dat deze retoriek nog wel gigantische vormen aan gaat nemen voor de verkiezingen. We moeten allemaal bang zijn of om 1. iets gedaan te krijgen of 2. om iets vooral niet gedaan te krijgen. In dit geval het tweede. Het aantal superlatieven in het artikel valt nog mee.

Vind btw een prijsdaling van 13% bij de meest ingrijpende maatregel v.w.b. de HRA wel meevallen. Neem aan dat de meest ingrijpende maatregel een volledige en directe afschaf van HRA is van 0 tot oneindig? (iets wat geen enkele partij op deze manier wil)
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_80267010
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 15:17 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Ik denk dat deze retoriek nog wel gigantische vormen aan gaat nemen voor de verkiezingen. We moeten allemaal bang zijn of om 1. iets gedaan te krijgen of 2. om iets vooral niet gedaan te krijgen. In dit geval het tweede. Het aantal superlatieven in het artikel valt nog mee.

Vind btw een prijsdaling van 13% bij de meest ingrijpende maatregel v.w.b. de HRA wel meevallen. Neem aan dat de meest ingrijpende maatregel een volledige en directe afschaf van HRA is van 0 tot oneindig? (iets wat geen enkele partij op deze manier wil)
Die 13% is natuurlijk ook volkomen uit de lucht gegrepen, 31% ligt veel dichter bij de verwachting
I'll sing you a lullaby.
pi_80268729
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 15:49 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Die 13% is natuurlijk ook volkomen uit de lucht gegrepen, 31% ligt veel dichter bij de verwachting
Ik gelof jou, vooral door je goede onderbouwing
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80270205
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 16:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ik gelof jou, vooral door je goede onderbouwing
Moet ik je nu ook nog de humor van mijn opmerking gaan uitleggen
Hopelijk zijn er ook nog posters die hem wel begrijpen
I'll sing you a lullaby.
pi_80270296
Mensen die hun eigen grap gaan uitleggen
pi_80270772
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 16:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mensen die hun eigen grap gaan uitleggen
Misbruik van " " word kennelijk bestraft

Trouwens heb je al gereageerd op de woekerpolis-catastrofe? Veel mensen moeten misschien wel in een doos gaan wonen aan het einde van hun hypotheek. Ik kan je wel wat modellen adviseren.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 13 april 2010 @ 20:01:09 #217
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_80277330
quote:

[..]

It's all about imagination.

On topic, even een televaag quote:
[..]

Uiteraard verdienen de schuldigen de doodstraf De 'compensatieregelingen' geven maar weer eens aan dat deze hele sector 'corrupt as hell' is. Wabeke heeft ze de hand boven het hoofd gehouden, de AFM doet niks, het Kifid is een partijdige belangenbehartiger en de stichting WPC heeft een zak steekpenningen aangenomen. Allemaal om te kotsen
Goed nieuws is dat er nu hopelijk een hele hoop colleteral damage ontstaat waardoor er misschien een lichtje gaat branden bij de wetgever, er kunnen niet genoeg mensen in de problemen komen imho
Woekerpolissen: nog een zeepbel die gaat ploffen. [brilsmurfmodus]Zoals ik al eerder zei:[/brilsmurfmodus] er is niet 1 zeepbel op de woningmarkt, de woningmarkt is een lauwe sop van zeepbellen.

Het aflopen van de koopsubsidie is er nog één. De afgelopen maanden werd 1 op de 5 woningen met koopsubsidie verkocht en dat is nu gestopt.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_80277913
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 17:06 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Trouwens heb je al gereageerd op de woekerpolis-catastrofe? Veel mensen moeten misschien wel in een doos gaan wonen aan het einde van hun hypotheek. Ik kan je wel wat modellen adviseren.
ik geloof graag dat je er ervaring mee hebt

Waarschijnlijk is het een zwarte doos gok ik. Of een doos van een denkbeeldige vriend of kennis.
pi_80278242
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 20:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

ik geloof graag dat je er ervaring mee hebt
We hebben allemaal ooit een maand of negen in een doos gewoond.

Niet perse in een zwarte natuurlijk.
pi_80278324
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 20:20 schreef dvr het volgende:

[..]

We hebben allemaal ooit een maand of negen in een doos gewoond.

Niet perse in een zwarte natuurlijk.
maar er moet toch iets in xeno's jeugd gebeurd zijn wat hem tot compulsief negatief denken dwingt....
pi_80290293
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 20:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

maar er moet toch iets in xeno's jeugd gebeurd zijn wat hem tot compulsief negatief denken dwingt....
Ik ben helemaal niet negatief, ok misschien een beetje in de richting van bepaalde criminelen
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 14 april 2010 @ 07:49:47 #222
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_80292749
Het viel me laatst op dat die anti-kraakwet nog niet door de Eerste Kamer is.

Lopen die mensen die hun huis nog moeten verkopen en nu dubbele woonlasten betalen, niet het risico dat één van hun woningen ook nog wordt gekraakt?
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_80293058
quote:
Op woensdag 14 april 2010 07:49 schreef droom_econoom8 het volgende:
Het viel me laatst op dat die anti-kraakwet nog niet door de Eerste Kamer is.

Lopen die mensen die hun huis nog moeten verkopen en nu dubbele woonlasten betalen, niet het risico dat één van hun woningen ook nog wordt gekraakt?
Dat risico lopen ze sowieso wel. Je dacht toch niet dat zo'n wetje iets uit gaat maken voor lui die echt geen nagel meer hebben om hun kont te krabben? Ik mag toch ook hopen van niet, want van die enge regeltjescultuur in Nederland wordt ik zolangzamerhand ook onpasselijk.

Kleine moeite om een leegstaande villa te kraken. Als je er uitgezet wordt (en dat hoeft niet eens met geweld te gebeuren) is het gewoon op naar de volgende villa. Ondertussen wordt de eerste villa weer gekraakt door de volgende lichting. Ik voorspel gouden tijden voor antikraakwachten en beveiligers.
pi_80294153
quote:
Op woensdag 14 april 2010 08:22 schreef veterdiploma het volgende:

[..]

Dat risico lopen ze sowieso wel. Je dacht toch niet dat zo'n wetje iets uit gaat maken voor lui die echt geen nagel meer hebben om hun kont te krabben? Ik mag toch ook hopen van niet, want van die enge regeltjescultuur in Nederland wordt ik zolangzamerhand ook onpasselijk.

Kleine moeite om een leegstaande villa te kraken. Als je er uitgezet wordt (en dat hoeft niet eens met geweld te gebeuren) is het gewoon op naar de volgende villa. Ondertussen wordt de eerste villa weer gekraakt door de volgende lichting. Ik voorspel gouden tijden voor antikraakwachten en beveiligers.
Wij hadden ook onze eigen 'buurtkrakers', er stond een huizenblok leeg te wachten op sloop. Ene huis werd gekraakt en als ze daar van de rechter uit moesten ging men gewoon een deurtje verder en begon het proces opnieuw
I'll sing you a lullaby.
pi_80294344
quote:
Tophypotheek mogelijk aan banden gelegd

Banken krijgen mogelijk meer maatregelen opgelegd om het verlenen van tophypotheken aan banden te leggen. Zodoende moet worden voorkomen dat huizenkopers te hoge schulden aangaan. Dat heeft demissionair minister De Jager (Financiën) gisteren gezegd. De CDA-bewindsman denkt eventueel aan hogere boetes of het aanscherpen van de code. „Er moet wat gebeuren”, zei hij. Banken mogen in principe geen hogere hypotheek verstrekken dan 4,8 keer het jaarinkomen. Maar uit onderzoek van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) is gebleken dat in het verleden niet alleen DSB Bank maar ook de Postbank vaak te hoge leningen verstrekte. De AFM heeft daar boetes voor uitgedeeld. De AFM pleitte vorig jaar al eens voor een verbod op tophypotheken, maar daar wilde het kabinet niet aan. De Jager zegt dat hij met de AFM zal bekijken of een aanscherping van de code nodig is. Wel wees de minister erop dat starters op de woningmarkt de dupe zijn als zij niet meer mogen lenen dan 4,8 keer het jaarinkomen. Deze groep heeft namelijk vaak goede financiële vooruitzichten en kan daarom makkelijker een relatief hoge verplichting aangaan.

Tuurlijk starters zijn de dupe als ze niet te veel mogen lenen, de Jager wil natuurlijk geen gat in de zeepbel schieten
In ieder geval iedereen met een tophypotheek en of een te duur huis gaat voorlopig niet meer verhuizen.
I'll sing you a lullaby.
pi_80295287
quote:
Op woensdag 14 april 2010 09:30 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Tuurlijk starters zijn de dupe als ze niet te veel mogen lenen, de Jager wil natuurlijk geen gat in de zeepbel schieten
In ieder geval iedereen met een tophypotheek en of een te duur huis gaat voorlopig niet meer verhuizen.
Starters zonder eigen kapitaal zijn inderdaad "de dupe". Die met kapitaal halen er dan weer een voordeel uit, want het zal druk zetten op de prijzen. Echter zullen de prijzen er niet 40% door dalen
pi_80295674
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:08 schreef Emu het volgende:

Starters zonder eigen kapitaal zijn inderdaad "de dupe". Die met kapitaal halen er dan weer een voordeel uit, want het zal druk zetten op de prijzen. Echter zullen de prijzen er niet 40% door dalen
De hele focus ligt momenteel op de huiseigenaren. Dat is natuurlijk helemaal fout, de markt moet kijken naar degene die een huis willen kopen omdat ze er nog geen een hebben. Gelukkig begint dat besef nu weer te komen aangezien de 'doorstromers' steeds vaster komen te zitten, ik verwacht dus verdere daling van de prijzen van nieuwbouwwoningen.
I'll sing you a lullaby.
pi_80295916
Och, die babyboomers gaan vanzelf allemaal met pensioen (dan krijgen ze al minder te vertellen) om vervolgens één voor één de pijp aan Maarten te geven. En degenen met de grootste mond zullen gemiddeld genomen als eerste gaan.

Nu is alles nog ingesteld op het in stand houden van de "overwaarde" van de babyboomert en is de starter de dupe, maar de kansen voor starters zullen vanzelf in hun voordeel keren. Het is natuurlijk maar de vraag of je daar als starter op wilt wachten.
pi_80296236
Op dit moment discussie op BNR over de afschaf van de HRA.
I'll sing you a lullaby.
pi_80304622
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:20 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De hele focus ligt momenteel op de huiseigenaren. Dat is natuurlijk helemaal fout, de markt moet kijken naar degene die een huis willen kopen omdat ze er nog geen een hebben. Gelukkig begint dat besef nu weer te komen aangezien de 'doorstromers' steeds vaster komen te zitten, ik verwacht dus verdere daling van de prijzen van nieuwbouwwoningen.
Prijzen van nieuwbouwwoningen zullen inderdaad wel wat zakken (10-15%), maar niet om de oorzaken die jij zegt.

De prijzen dalen omdat:

1. Matriaalprijzen hebben een tijdelijke dip gehad (= staal, stenen, glas, koper...)
2. Marges bij bouwondernemingen staan onder druk (= weinig klussen, dus hardere concurrentie)
3. Lonen staan onder druk, want er is meer aanbod (= hoge werkloosheid)
4. Men bouwt simpelweg goedkoper (= lagere kwaliteit materialen en afwerking)

Maar deze dip is waarschijnlijk slechts tijdelijk, binnen een paar jaar is hier al niets meer van te merken, materiaalprijzen zoals staal zijn al in rap tempo terug aan het stijgen. De werkloosheid zal ook wel beginnen aantrekken, waarschijnlijk ergens in 2011, hier is het dal mogelijk nog niet bereikt, dat is koffiedik kijken natuurlijk.
pi_80304815
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:28 schreef veterdiploma het volgende:
Och, die babyboomers gaan vanzelf allemaal met pensioen (dan krijgen ze al minder te vertellen) om vervolgens één voor één de pijp aan Maarten te geven. En degenen met de grootste mond zullen gemiddeld genomen als eerste gaan.

Nu is alles nog ingesteld op het in stand houden van de "overwaarde" van de babyboomert en is de starter de dupe, maar de kansen voor starters zullen vanzelf in hun voordeel keren. Het is natuurlijk maar de vraag of je daar als starter op wilt wachten.
Baby boom generatie, mensen van 1946 and 1964. De oudste zijn dus 64 en de jongste 46. Met de huidige levenstandaarden die men vandaag heeft, kan het goed zijn dat de oudste gewoon gemiddeld nog lekker 12 jaar thuis blijven zitten. De echte leegloop zal nog veel later komen, daartegen nader ik zelf al wel de 40 jaartjes jong. Daar ga ik alvast echt op zitten wachten, ik zal ondertussen lekker huren
pi_80305022
quote:
Op woensdag 14 april 2010 14:31 schreef Emu het volgende:

Prijzen van nieuwbouwwoningen zullen inderdaad wel wat zakken (10-15%), maar niet om de oorzaken die jij zegt.

De prijzen dalen omdat:

1. Matriaalprijzen hebben een tijdelijke dip gehad (= staal, stenen, glas, koper...)
2. Marges bij bouwondernemingen staan onder druk (= weinig klussen, dus hardere concurrentie)
3. Lonen staan onder druk, want er is meer aanbod (= hoge werkloosheid)
4. Men bouwt simpelweg goedkoper (= lagere kwaliteit materialen en afwerking)

Maar deze dip is waarschijnlijk slechts tijdelijk, binnen een paar jaar is hier al niets meer van te merken, materiaalprijzen zoals staal zijn al in rap tempo terug aan het stijgen. De werkloosheid zal ook wel beginnen aantrekken, waarschijnlijk ergens in 2011, hier is het dal mogelijk nog niet bereikt, dat is koffiedik kijken natuurlijk.
Punt 4 is al sinds decennia en dag van kracht, hoeveel nieuwbouwhuizen hebben geen last van scheuren. Komt juist door de bouwboom, iedere mongool die een hamer kon vasthouden was timmerman en de steenfabrieken draaide ook slechte stenen door. Ik verwacht geen aantrekkende arbeidsmarkt, eerder zie ik verdere afname van de werkgelegenheid.
De materialen zie ik ook niet heel veel duurder worden voorlopig, er was tevens een grondstof zeepbel die ontploft is, overigens is de prijs van materiaal slechts een klein onderdeel van de prijs van de woning.
I'll sing you a lullaby.
pi_80306808
Alles is tegenwoordig een zeepbel lijkt wel? Wanneer is iets niet een zeepbel dan?
pi_80307098
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:26 schreef inXs het volgende:
Alles is tegenwoordig een zeepbel lijkt wel? Wanneer is iets niet een zeepbel dan?
Als de waarde niet bepaald word door speculanten die de waarde onnodig opdrijven.
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 14 april 2010 @ 16:23:21 #235
299250 Gladtobeme
monday_monday
pi_80309088
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:26 schreef inXs het volgende:
ALs de verkoopwaarde ver boven / onder de werkelijke productiekosten ligt
pi_80310110
quote:

Goed nieuws is dat er nu hopelijk een hele hoop colleteral damage ontstaat waardoor er misschien een lichtje gaat branden bij de wetgever, er kunnen niet genoeg mensen in de problemen komen imho
De omgekerde kooten en bie wereld geen gezeik iedereen arm.

Waar over ik me maar blijf verbazen is dat sommige banken/ verzkeraars wel schuldig worden bevonden voor malversaties, soms nog wel eens een vergeoding aan deklant moeten betalen, maar de bedenkers van die rotzooi en de aansmeerders blijven allemaal buiten schot.
pi_80310661
quote:
Op woensdag 14 april 2010 14:37 schreef Emu het volgende:

[..]

Baby boom generatie, mensen van 1946 and 1964. De oudste zijn dus 64 en de jongste 46. Met de huidige levenstandaarden die men vandaag heeft, kan het goed zijn dat de oudste gewoon gemiddeld nog lekker 12 jaar thuis blijven zitten. De echte leegloop zal nog veel later komen, daartegen nader ik zelf al wel de 40 jaartjes jong. Daar ga ik alvast echt op zitten wachten, ik zal ondertussen lekker huren
In jouw geval heeft het inderdaad weinig zin en in mijn eigen geval trouwens ook eigenlijk al niet meer.

Wat dat betreft denk ik trouwens sowieso dat de structurele daling van de huizenprijzen afgezet tegen het inkomen, te langzaam zal gaan om er echt snel aan te kunnen verdienen. Omhoog kan snel gaan in een huizenmarkt, maar omlaag gaat in het algemeen een stuk trager, omdat niemand zijn verlies wil nemen. Zeker in het dichtbevolkte Nederland, waar de werkloosheid nog steeds relatief laag is en de woningmarkt (zowel koop als huur) relatief krap zal blijven.
pi_80311056
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:46 schreef Basp1 het volgende:

De omgekerde kooten en bie wereld geen gezeik iedereen arm.

Waar over ik me maar blijf verbazen is dat sommige banken/ verzkeraars wel schuldig worden bevonden voor malversaties, soms nog wel eens een vergeoding aan deklant moeten betalen, maar de bedenkers van die rotzooi en de aansmeerders blijven allemaal buiten schot.
Dat is inderdaad het grote probleem, er zijn heel wat mensen op een smerige wijze voorgelogen door de zogenaamde 'adviseurs'. Als je als witgoed verkoper 1 foutje maakt en 'liegt' over een wasprogramma sta je meteen voor de camera's van Tros radar je excuses aan te bieden en beloof je plechtig een andere machine te zullen leveren. Deze mensen stapelen leugen op leugen en verdienen een dikke bonus, het is om te kotsen
Feitelijk zouden ze strafrechtelijk vervolgt moeten worden en in werkkampen geplaatst moeten worden om een voorbeeld te stellen.
I'll sing you a lullaby.
pi_80311153
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:58 schreef veterdiploma het volgende:
Omhoog kan snel gaan in een huizenmarkt, maar omlaag gaat in het algemeen een stuk trager, omdat niemand zijn verlies wil nemen. Zeker in het dichtbevolkte Nederland, waar de werkloosheid nog steeds relatief laag is en de woningmarkt (zowel koop als huur) relatief krap zal blijven.
Volgens mij is dat een illusie, als het financieel niet meer haalbaar is dan zoekt de markt vanzelf een nieuwe balans. Hoe hoger de werkeloosheid, hoe betaalbaarder de woningen gaan worden voor de werkenden
I'll sing you a lullaby.
pi_80311444
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:12 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Volgens mij is dat een illusie, als het financieel niet meer haalbaar is dan zoekt de markt vanzelf een nieuwe balans. Hoe hoger de werkeloosheid, hoe betaalbaarder de woningen gaan worden voor de werkenden
Natuurlijk is het deels een illusie.

Echter, je kunt als starter wel heel hard roepen dat het realistisch is om 25% onder de vraagprijs te bieden, maar zie maar eens net die ene verkoper te vinden die op zeker moment bereid is ermee akkoord te gaan. Die laatsten zijn er natuurlijk wel, lui die het water aan de lippen staat, maar dat zie je in het algemeen niet aan de buitenkant.
pi_80311942
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:19 schreef veterdiploma het volgende:

Natuurlijk is het deels een illusie.

Echter, je kunt als starter wel heel hard roepen dat het realistisch is om 25% onder de vraagprijs te bieden, maar zie maar eens net die ene verkoper te vinden die op zeker moment bereid is ermee akkoord te gaan. Die laatsten zijn er natuurlijk wel, lui die het water aan de lippen staat, maar dat zie je in het algemeen niet aan de buitenkant.
Er zijn genoeg mensen die niet in de problemen komen als ze 25% zakken. Het is echter zo dat mensen slecht tegen 'verlies' kunnen, de menselijke hersenen zijn nu eenmaal zo geëvolueerd dat ze proberen verlies te vermijden of te voorkomen. Als het om winst gaat dan zijn we bereid alle onzin te slikken, maar bij verlies worden we ineens kritisch.
I'll sing you a lullaby.
pi_80312154
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:34 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mensen die niet in de problemen komen als ze 25% zakken. Het is echter zo dat mensen slecht tegen 'verlies' kunnen, de menselijke hersenen zijn nu eenmaal zo geëvolueerd dat ze proberen verlies te vermijden of te voorkomen. Als het om winst gaat dan zijn we bereid alle onzin te slikken, maar bij verlies worden we ineens kritisch.
Dit is een beetje een Catch-22. Er zijn inderdaad genoeg mensen die niet in de problemen komen als ze 25% zakken, maar dat zijn tegelijkertijd diegenen die niet in zullen gaan op een bod van -25%, omdat ze zoiets hebben van "ja doei, wat een belachelijk bedrag, weggeven kan later altijd nog".

De mensen die dan wel in de problemen komen hebben dus maar weinig vlees op de botten. Bij hun speelt er dus een bepaalde psychologische druk mee dat ze binnen een beperkte tijd van hun huis af moeten. Zolang er nog hoop is zal men dus ook niet op zo'n bod ingaan. Maar als de kinderen wegens geldgebrek moeten overschakelen op de goedkoopste pindakaas van de Aldi en moeder de vrouw de pil niet meer kan betalen, dan weet je dat jij zo'n gezin de genadeslag kunt toedienen. Dan rest nog slechts de vraag of jij diegene wil zijn die dat doet.
pi_80313598
blijven roepen jongens, misschien helpt het...
pi_80319639
quote:
Op woensdag 14 april 2010 14:42 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Punt 4 is al sinds decennia en dag van kracht, hoeveel nieuwbouwhuizen hebben geen last van scheuren. Komt juist door de bouwboom, iedere mongool die een hamer kon vasthouden was timmerman en de steenfabrieken draaide ook slechte stenen door. Ik verwacht geen aantrekkende arbeidsmarkt, eerder zie ik verdere afname van de werkgelegenheid.
De materialen zie ik ook niet heel veel duurder worden voorlopig, er was tevens een grondstof zeepbel die ontploft is, overigens is de prijs van materiaal slechts een klein onderdeel van de prijs van de woning.
Materialen zijn nochthans sinds maanden weer aan een hele klim bezig na de crash. Olie, een basisgrondstof om heel wat grondstoffen te produceren zit ook al weer op een aardig niveau. Arcelor Mittal gaat de staalprijzen ook verhogen met +10%... cementfabrikanten zijn aan het volgen. Kwestie van tijd of de baksteentjes en andere materialen gaan de trend volgen!

Bouwkwaliteit, daalt al jaren, misschien ja, maar die daling zet zich zeker voort. Maar jij betaald liever 100k voor een huis dat 10 jaar meegaat dan 250k voor eentje dat het 40 jaar of langer uithoud toch? We zijn meer een meer zoals America aan het gaan naar woningen die van zulke slechte kwaliteit zijn dat ze na 40-50 jaar gewoon gesloopt kunnen worden voor iets nieuws. Misschien is dat zelfs een goede zaak overigens

[ Bericht 9% gewijzigd door Emu op 14-04-2010 21:47:59 ]
pi_80324353
Snel duidelijkheid nodig over hypotheekrenteaftrek
quote:
Hij vindt dat de politiek een standpunt moet innemen, zodat potentiële huizenkopers weten waar ze aan toe zijn en de rust op de huizenmarkt kan terugkeren.
"De politiek" .
  woensdag 14 april 2010 @ 22:47:08 #246
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_80325412
quote:
Op woensdag 14 april 2010 09:22 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wij hadden ook onze eigen 'buurtkrakers', er stond een huizenblok leeg te wachten op sloop. Ene huis werd gekraakt en als ze daar van de rechter uit moesten ging men gewoon een deurtje verder en begon het proces opnieuw
Ik ben er een voorstander van dat kraken wordt aangepakt, als leegstand ook wordt aangepakt.

Je moet er toch niet aan denken dat je plots dubbele woonlasten hebt, en krakers waar je niet vanaf komt en die de verkoop van je huis frustreren?
pi_80328349
quote:
Op woensdag 14 april 2010 22:47 schreef droom_econoom8 het volgende:
Je moet er toch niet aan denken dat je plots dubbele woonlasten hebt, en krakers waar je niet vanaf komt en die de verkoop van je huis frustreren?
Je omschrijft nu even de grootste nachtmerrie van elke trotse huizenbezitter!
  Moderator donderdag 15 april 2010 @ 01:52:03 #248
236264 crew  capricia
pi_80330937
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:34 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Eens. Ik accepteer ook geen 25% daling. Al zou dat hier nog steeds een goede winst zijn.
Laat eerst de WOZ maar 25% dalen!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80331537
quote:
Op donderdag 15 april 2010 01:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Eens. Ik accepteer ook geen 25% daling. Al zou dat hier nog steeds een goede winst zijn.
Huizen zien als winstobject . Overigens vergeet men hier volgens mij dat een 25% daling erger is als een 25% stijging.
pi_80332238
quote:
Op donderdag 15 april 2010 01:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik snap de redenatie wel en ik weet dat veel mensen er zo over denken, maar goed bekeken slaat deze nergens op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')