Gaan we scheldenquote:Op zaterdag 10 april 2010 21:36 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Idd, jullie zijn elkaars tegenpolen!
Edit; Ga je me nu vertellen dat jullie allebei een kloon zijn van dezelfde persoon?
Kom op allemaalquote:
Aanvragen of honoreringen? Het ligt voor de hand dat een economische crisis meer desperado's oplevert, maar niet dat meer desperado's langs de bordercheck komen.quote:Op zaterdag 10 april 2010 14:14 schreef veterdiploma het volgende:
[..]
Wat je derde punt betreft: het aantal asielaanvragen is al een paar jaar juist weer keihard aan het oplopen. Het belachelijke niveau van de jaren '90 hebben we nog niet bereikt, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Eens. Gewoon een Israelische muur om de Islamitische wereld en de rest van de wereld kan vrij reizen. Dat liever dan een muur om fort Europa. Immigratie uit de meeste landen heeft geen draagvlakprobleem. Mensen mag je niet discrimineren, maar er is geen wettelijk probleem met andere wetten voor andere landen.quote:Op zaterdag 10 april 2010 14:14 schreef veterdiploma het volgende:
En dat regeltje voor die gezinshereniging is gewoon de zoveelste dikke faalregel van de naïeve overheid, die alleen die lieden pakt waar de regel helemaal niet voor bedoeld was.
Allebei.quote:
Dat denk ik op zich ook niet, dat de woonkrapte de schuld zou zijn van de immigratie. Maar je zou verwachten dat in een land waar woonruimte zo'n schaars goed is, dat men wel een beetje beter zou kijken of er überhaupt wel een fatsoenlijke plek is voor al die mensen.quote:Ik blijf erbij dat immigratie een relatief kleine invloed heeft gehad op onze woningbehoefte, omdat er een andere factor is die alles domineert: gezinsverdunning.
quote:Eens. Gewoon een Israelische muur om de Islamitische wereld en de rest van de wereld kan vrij reizen. Dat liever dan een muur om fort Europa. Immigratie uit de meeste landen heeft geen draagvlakprobleem. Mensen mag je niet discrimineren, maar er is geen wettelijk probleem met andere wetten voor andere landen.
Ik denk het niet, je schat de echte huizenbezitters te laag in. Vooral de mensen die een tophypotheek hebben uitstaan zullen VVD en PVV stemmen. Dit zijn de partijen voor de leners...quote:Op maandag 12 april 2010 07:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iedereen met een huis gaat dus op de CDA, PVV of VVD stemmen
Piramidespelen vallen altijd bij tegenslag in elkaar, maar veel succes met iederen te overtuigen van je gelijkquote:Op maandag 12 april 2010 08:11 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Ik denk het niet, je schat de echte huizenbezitters te laag in. Vooral de mensen die een tophypotheek hebben uitstaan zullen VVD en PVV stemmen. Dit zijn de partijen voor de leners...
Veel echte huizenbezitters begrijpen wel dat 'je rijk lenen' niet mogelijk is. Dat is een piramidespel.
Opzich is de link tussen de huizenmarkt en een piramide spel best reëel. Het hele monetaire systeem is echter een piramide spel en een echte crash van de huizenmarkt levert het gevaar op dat het hele monetaire systeem instort (zie start kredietcrisis).quote:Op maandag 12 april 2010 08:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Piramidespelen vallen altijd bij tegenslag in elkaar, maar veel succes met iederen te overtuigen van je gelijk
Misschien dat er toch nog verlichte huiseigenaren zijn die langs de HRA kunnen kijken?quote:Op maandag 12 april 2010 07:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iedereen met een huis gaat dus op de CDA, PVV of VVD stemmen
Geen idee, dat is natuurlijk niets anders dan de angst voor het onbekende en de angst voor verlies. Misschien breekt na het opklaren van de stofwolk wel de meest voorspoedige tijd uit de menselijke beschaving aan?quote:Op maandag 12 april 2010 08:38 schreef lutser.com het volgende:
Het alternatief is gewoon veel slechter.
Verlichtequote:Op maandag 12 april 2010 08:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Misschien dat er toch nog verlichte huiseigenaren zijn die langs de HRA kunnen kijken?
Ik ben het hier niet eens, om de volgende reden.quote:Op maandag 12 april 2010 09:19 schreef Emu het volgende:
Ik was er nog over aan het brainstormen, en ik heb nog een mogelijke reden waarom de prijzen in de toekomst zullen dalen. Deze reden is als volgt.
Mensen gaan minder belang hechten aan een groot huis. Gezinnen worden kleiner, en meer een meer mensen gaan zelfs kinderloos blijven. Men hecht meer een meer belang aan een goede prettige levensstijl. In het weekend uitgaan, uit eten gaan, bioscoopbezoekjes, concerten, uitstapjes, en 2 keer per jaar op vakantie. Daarvoor wil en kan men toegevingen doen (kleiner huis, ouder huis enz...). Dit valt mij op als ik kijk naar de huidige "Facebookgeneratie". Die liggen helemaal niet meer wakker van sparen of iets opbouwen, het enige wat primeerd is zo veel mogelijk genieten. Ook zie je veel minder mensen bereid om hard te werken in mijn opinie. Neen, het liefst van al wil men nog meer vrije dagen, zodat men nog meer kan genieten en leuke dingen kan doen. Volgens mij gaat dit vooral voor de wat grotere woningen problemen opleveren in de toekomst kwa verkoopbaarheid.
Wie kan zich in deze visie vinden? Andere visies zijn natuurlijk ook welkom. Graag met onderbouwing en dan (specifiek voor DAM dan) geen oneliners plaatsen, want daar heeft niemand iets aan.
Ik denk dat het aantal mensen dat de door jouw beschreven levensstijl hanteert aan het toenemen is. Het aantal alleenstaanden in NL is al jaren aan het stijgen, met een beperkt budget kunnen de meesten geen koopwoning betrekken met het budget dat ze gegeven is. De meeste van mijn 'single' vriendjes en vriendinnetjes geven hun geld liever uit aan het maken van reisjes, uitgaan, studeren of veel te dure auto's. Huizen zijn over het algemeen niet van groot belang, degene die ik ken die zijn ingestapt zijn daar meestal toe overgehaald door hun ouders of broers en zussen die meedoen aan het 'huisje-boompje-beestje' gebeuren. Zit je daar als alleenstaande mier in je veel te grote en dure koophok, terwijl al je krekel vrienden leuke dingen doenquote:
Je onderschat de drang om geen kinderen te nemenquote:Op maandag 12 april 2010 09:29 schreef lutser.com het volgende:Zodra mensen kinderen krijgen willen ze "settelen" die drang zal denk ik altijd blijven
Jouw analyse gaat deels op. Mensen zullen kleiner willen gaan wonen maar dat zullen vooral babyboomers zijn waarvan de kinderen al een tijd uit huis zijn. De standaard rijtjeshuizen zullen steeds meer beschikbaar komen waardoor die prijzen onder druk blijven staan. Appartementen worden er nu ook te veel gebouwd, alleen die op de begane grond of met een lift en ruim genoeg voor rolstoelen en rollators zullen een goede investering blijken te zijn.quote:Op maandag 12 april 2010 09:19 schreef Emu het volgende:
Ik was er nog over aan het brainstormen, en ik heb nog een mogelijke reden waarom de prijzen in de toekomst zullen dalen. Deze reden is als volgt.
Mensen gaan minder belang hechten aan een groot huis. Gezinnen worden kleiner, en meer een meer mensen gaan zelfs kinderloos blijven. Men hecht meer een meer belang aan een goede prettige levensstijl. In het weekend uitgaan, uit eten gaan, bioscoopbezoekjes, concerten, uitstapjes, en 2 keer per jaar op vakantie. Daarvoor wil en kan men toegevingen doen (kleiner huis, ouder huis enz...). Dit valt mij op als ik kijk naar de huidige "Facebookgeneratie". Die liggen helemaal niet meer wakker van sparen of iets opbouwen, het enige wat primeerd is zo veel mogelijk genieten. Ook zie je veel minder mensen bereid om hard te werken in mijn opinie. Neen, het liefst van al wil men nog meer vrije dagen, zodat men nog meer kan genieten en leuke dingen kan doen. Volgens mij gaat dit vooral voor de wat grotere woningen problemen opleveren in de toekomst kwa verkoopbaarheid.
Wie kan zich in deze visie vinden? Andere visies zijn natuurlijk ook welkom. Graag met onderbouwing en dan (specifiek voor DAM dan) geen oneliners plaatsen, want daar heeft niemand iets aan.
Daarom gaat de pil straks uit de basisverzekering ;-) De drang om kinderen te nemen is niet altijd sterk maar de behoefte seks is er bij de meeste mensen wel.quote:Op maandag 12 april 2010 10:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je onderschat de drang om geen kinderen te nemen
Mmmm... de pil blijven gebruiken of desnoods sterilisatie is goedkoper dan kinderen moeten opvoeden.quote:Op maandag 12 april 2010 10:24 schreef lutser.com het volgende:
Daarom gaat de pil straks uit de basisverzekering ;-) De drang om kinderen te nemen is niet altijd sterk maar de behoefte seks is er bij de meeste mensen wel.
Kjk om je heen in de wereld. Onveiligheid zorgt er juist voor dat mensen meer belang hechten aan hun woonomgeving. Hoe groot of een woning dan niet is, is niet zo belangrijk. Goede locaties is belangrijk. En daar gaan deze mensen die gaan voor een prettige levensstijl heftig om concurreren.quote:Op maandag 12 april 2010 09:19 schreef Emu het volgende:
Das mijn visie ook.quote:Op maandag 12 april 2010 09:19 schreef Emu het volgende:
It's all about imagination.quote:
Uiteraard verdienen de schuldigen de doodstrafquote:]Restschuld op hypotheken straks bijna onbetaalbaar
Woekerpolis nekslag voor huizenmarkt
020 - De Nederlandse huizenmarkt dreigt een forse klap te krijgen als gevolg van de jarenlange verkoop van waardeloze beleggingsverzekeringen, beter bekend als ’woekerpolissen’. Ruim een miljoen van dit soort polissen zijn namelijk gekoppeld aan een hypotheek. „De huizenmarkt staat nu al onder druk door alle plannen voor de afschaffing van de hypotheekrenteaftrek. De woekerpolisaffaire zal daar nog eens een extra negatieve invloed op hebben.” Dit stelt de Amsterdamse hoogleraar Financiële Markten Arnoud Boot, naar aanleiding van het deze week verschijnende boek ’De Woekerpolisaffaire’, over het grootste financiële schandaal uit de Nederlandse geschiedenis. De aan hypotheken gekoppelde beleggingspolissen kunnen huizenbezitters in de toekomst opzadelen met restschulden die voor hen mogelijk onbetaalbaar zijn. Hierdoor dreigen de huizenprijzen nóg verder omlaag te gaan. Verzekeraars rekenden afgelopen tientallen jaren zulke enorm hoge kosten voor de ruim zeven miljoen verkochte beleggingsverzekeringen, dat het rendement op deze producten in veel gevallen nihil is gebleken.
Schade door woekerpolis 20 miljard
020 - De schade die Nederland hierdoor oploopt, overschrijdt de grens van twintig miljard euro, berekende professor Boot. Dit is bijna tien keer meer dan de omvang van de schikking die verzekeraars vorig jaar met enkele stichtingen van gedupeerden overeenkwamen. Volgens Boot zijn toezichthouders zoals De Nederlandsche Bank zéér ongerust over het scenario dat alle polishouders hun recht gaan halen en daarbij in het gelijk gesteld worden. „Dat zou enkele verzekeringsmaatschappijen aan het wankelen kunnen brengen”. Boot stelt dan ook dat er een onafhankelijk onderzoek moet komen. „De impact van de woekerpolisaffaire zal komende jaren zó enorm groot zijn, door de verwerking van dit soort producten in onder meer pensioenen en hypotheken, dat het hoog tijd wordt om precies duidelijk te krijgen waar al het geld naartoe is gevloeid”, aldus Boot, die betrokken verzekeringsmaatschappijen zelfs beschuldigt van diefstal.
Het overkoepelend Verbond van Verzekeraars noemt de kritiek „niet nieuw”.
bron: Telegraaf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |