Nee, niet vergeten maar mensen weten echt wel dat er de komende jaren weinig koopkracht verbetering in zit en als je daar naast nog met een lastenverhoging wordt geconfronteerd van gemiddeld 10% alleen maar omdat je een huis hebt dan wordt dat echt niet geaccepteerdquote:Op vrijdag 9 april 2010 08:54 schreef mierenfokker het volgende:
[..]
Misschien deze vergeten?
1.b Man is ambtenaar, vrouw is lerares. Geen kinderen. Bruto inkomen 4500 en een tophypotheek van 30 jaar van 300.000. Willen graag kinderen over 2 jaar.
Nee, deze vraag, waar iedereen listig omheen postquote:Op donderdag 8 april 2010 19:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jij verwacht van mij een onderbouwing met cijfers? Ik baseer mij gewoon op wat mijn lokale aannemer mij verteld heeft. Als hij een luxe huis neerzet van 400k zijn de stichtingskosten minder dan 100k, rest is grondprijs, leges, en veel winst.
TVPquote:Op donderdag 8 april 2010 13:57 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik probeer het nog maar een keer, aangezien de helft van de posts uit onderbuikgevoelens lijkt te bestaan, zonder na te denken over welke consequentie dan ook: wat levert het afschaffen van de HRA netto op?
Oftewel: wat kost het de schatkist nu écht?
Ik hoor tot nu toe, in alle topics over de HRA, niet veel anders dan 'de huizenprijzen zijn te hoog!!!' (dat bestrijd ik niet), 'huizen worden goedkoper, dus beter te betalen' (toon maar aan, ik geloof het niet, tenzij huizen dus minimaal 40/50% in waarde dalen, wat consequenties heeft voor het aanbod).
Echte financiële onderbouwing zie ik evenwel niet.
Een beperking van de HRA die over langere periode uitgesmeerd wordt is iets anders dan het direct afschaffen van HRA. Gebruik je boerenverstand en stop eens met je paniekvoetbal.quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zou eerst effe gaan rekenen voordat er nog meer onzin van je toetsenbord komt
Ga eerst eens tellen want in die 3 gevallen gaan de plannen van de CU, PvdA en D66 meteen al duizenden euro's per jaar schelenquote:Op vrijdag 9 april 2010 09:12 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Een beperking van de HRA die over langere periode uitgesmeerd wordt is iets anders dan het direct afschaffen van HRA. Gebruik je boerenverstand en stop eens met je paniekvoetbal.
quote:Op vrijdag 9 april 2010 08:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voor maximale DAMage graag pas naar buiten brengen aan het eind van de campagne
Niet voor Jan Modaal.quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ga eerst eens tellen want in die 3 gevallen gaan de plannen van de CU, PvdA en D66 meteen al duizenden euro's per jaar schelen
GL en SP neem ik niet serieus dus die neem ik er nog niet eens in mee
Laat jij dan ook even een berekening zien?quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ga nu eerst rekenen want er blijft maar onzin uit je mond komen
Wat het de schatkist oplevert of kost is een interessante vraag, ik weet niet of daar een goed antwoord op te geven is, aangezien het moeilijk is om menselijk gedrag in kaart te brengen. Het gaat mij ook niet zozeer om het financiele plaatje, het is eerder een moreel appèl. De overheid heeft door bemoeienis de markt verziekt en nu is het tijd om de ziekte te bestrijden. Dat daarbij wat 'collateral damage' onstaat moeten we maar voor lief nemen, de huidige situatie kent ook zijn slachtoffers.quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:11 schreef Five_Horizons het volgende:
Nee, deze vraag, waar iedereen listig omheen post
Een degelijke onderbouwing zal je hier nooit krijgen, tenzij een econometrist een keer niets te doen heeft.quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:11 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, deze vraag, waar iedereen listig omheen post
[..]
TVP
Het multiplier-effect bestaat al heel lang (althans: dat wordt al heel lang gebruikt) en dat gaat door alle soorten van belastingen heen. Het is gewoonweg een instrument dat gebruikt wordt om de koopkracht (o.a.) te beïnvloeden.quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:47 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wat het de schatkist oplevert of kost is een interessante vraag, ik weet niet of daar een goed antwoord op te geven is, aangezien het moeilijk is om menselijk gedrag in kaart te brengen. Het gaat mij ook niet zozeer om het financiele plaatje, het is eerder een moreel appèl. De overheid heeft door bemoeienis de markt verziekt en nu is het tijd om de ziekte te bestrijden. Dat daarbij wat 'collateral damage' onstaat moeten we maar voor lief nemen, de huidige situatie kent ook zijn slachtoffers.
Vroeger betaalde men belastingen zodat de overheid daarvan publieke voorzieningen kon betalen, tegenwoordig word het voornamelijk gebruikt om gedrag van mensen te beinvloeden. Ik vind dat een zeer ongelukkige situatie waar ik het liefst vandaan nog een einde aan zie komen.
Tot zover het advies van JAAP.NL.quote:NVM praat de markt weer omhoog ;-)
8 april 2010
De NVM heeft vandaag haar woningmarktcijfers gepubliceerd:
Persbericht NVM-woningmarktcijfers 1e kwartaal 2010
Hun bevindingen:
- In Q1 2010 zijn 15% meer huizen verkocht als in Q4 2009
- De prijzen van huizen zijn voor het eerst weer hoger dan een jaar terug
En dit klopt! Wat ze alleen niet vertellen…
- dat de aantallen huizen die verkocht zijn nog steeds dalen versus het jaar ervoor
- dat het vertrouwen van consumenten in de huizenmarkt weer licht gedaald is, zie hieronder:
- dat de vraagprijzen in de maanden januari-februari-maart gedaald zijn
- dat het aantal mensen dat ‘huis zoeken’ in Google intypt nog niet stijgt, zie hieronder:
- dat de prijzen van alle woningen in Nederland (ook die niet te koop staan) nog lang niet op het oude niveau zijn, zie onder.
- dat volgens het CBS de huizenprijzen nog steeds dalen: klik hier
Kortom, het is zeker niet allemaal ellende, maar het gaat nog niet goed in de huizenmarkt.
En onderzoek van JAAP.NL toont ook aan dat als er iets met de hypotheekrente aftrek gaat veranderen, dit zeker negatief effect op de huizenmarkt gaat hebben: klik hier
Ons advies:
- Koop zeker geen huis als je nog een huis moet verkopen
- Als je starter bent is DIT de tijd om te kopen
- Als het kan: blijf zitten waar je zit
Precies, wel gaan kijken (stukje appeltaart met extra slagroom fijn oppeuzelen) maar niet kopenquote:Op vrijdag 9 april 2010 11:07 schreef veterdiploma het volgende:
Wacht het gewoon nog even rustig af, als je de tijd hebt. Wees creatief, ga op zoek naar andere oplossingen. Iemand zal de verliezen moeten nemen, dus zorg ervoor dat jij niet diegene zal zijn. Het is al erg genoeg dat de overheid haar eigen falen op de burger afwentelt door middel van belastingverhogingen, maar het is nog sneuer als jij ook het instorten van de huizenmarkt direct op je bordje krijgt.
Investeer in appels!quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:38 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Precies, wel gaan kijken (stukje appeltaart met extra slagroom fijn oppeuzelen) maar niet kopen
Ik ga mijn oma's recept voor veel geld aanbieden op Ebay, je verkoopt je huis binnen 5 minuten voor de hoogste prijsquote:
En jij denkt dat een baksteen echt 5 cent kost, dat is al even kansloosquote:Op donderdag 8 april 2010 17:17 schreef xenobinol het volgende:[..]
Dus jij denkt echt dat een baksteen ¤20,- kost![]()
Kwam in het vorige topic ook al te sprakenquote:Op vrijdag 9 april 2010 12:35 schreef farscapevr7 het volgende:
vriendin en ik hebben beide bruto salaris van 32000 per jaar\ vast contract onbepaalde tijd
zij heeft en koopflatje in een "turkenbuurt" , ik een huurappartement met 1 slaapkamer. We willen dit jaar beginnen met proberen kindje te krijgen maar dit betekent dan daat we naar een ander huis moeten kijken.
word helemaal gek als je alles leest over wat je nu moet doen.....heb echt niet veel zin om een aantal jaar in haar flat te moeten zitten:(
Laat je niet van de weg lokken, zoek een goedkope huurwoning. Ik word soms gek van het slechte humeur van getrouwd+kinderen+werkende vrouw + koopkot collega'squote:Op donderdag 8 april 2010 11:15 schreef andlikethathesgone het volgende:
Ah, je leest de Glossy. Achter iedere hypotheek schuilt vrouwelijke nesteldrang. Ik herhaal: achter iedere hypotheek schuilt vrouwelijke nesteldrang.
Ok, 25 cent dan, nog steeds veel minder dan ¤20,-quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:46 schreef Emu het volgende:
[..]
En jij denkt dat een baksteen echt 5 cent kost, dat is al even kansloosdoe maar lekker maal 5 exclusief BTW voor een gemiddelde baksteen. Hoe meer jij je mond open doet, hoe meer en meer het duidelijk wordt dat jij er helemaal niets van af weet. Ik hoop dat niet alleen de HRA aan de beurt komt, maar dat ook scheefhuurders aangepakt worden, want daar valt veel bij te besparen, en DAT is pas onrechtvaardig. Voor dit soort mensen heb ik nog minder respect dan voor mensen die een tophpotheek hebben afgesloten. Want die parasiteren ten minste niet bewust op de rest van de maatschappij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |