abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80084305
quote:
Op donderdag 8 april 2010 14:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Zeer beperkt aantal transacties? Het waren er 22.000. Tis maar wat je beperkt noemt...

En er is toch niemand die zegt dat alle huizen 232.000 waard zijn?
Als alle aandelen Aegon morgen in de verkoop gaan, daalt ook de prijs...wet van vraag en aanbod.
22.000 op 3,8 miljoen koopwoningen?
quote:
En er is toch niemand die zegt dat alle huizen 232.000 waard zijn?
Dat zegt het NVM dus wél. Dat is het vermogen van ons allen!
pi_80084774
quote:
Op donderdag 8 april 2010 14:56 schreef pberends het volgende:

Er zijn het eerste kwartaal wel 30.500 huizen verkocht, dat betekend op een koopwoning aantal van 3,8 miljoen dat een koopwoning gemiddeld eens in de 31 jaar van eigenaar verwisselt, indrukwekkend niet
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_80085489
iig, de NVM doet net of de "huizenprijs" al die jaren netjes bij elkaar gespaard is ofzo. Die Hukker liegt nog erger dan Al-Sahaf en snapt helemaal niets van zeepbellen.
  Moderator donderdag 8 april 2010 @ 15:33:35 #204
236264 crew  capricia
pi_80085803
quote:
Op donderdag 8 april 2010 14:56 schreef pberends het volgende:

[..]

[..]

Dat zegt het NVM dus wél. Dat is het vermogen van ons allen!
Als een aandeel XYZ 10,00 euro kost en er staan er 20.000 uit, dan is de waarde ook 200.000.
Als morgen iedereen ineens verkoopt zal het toch een stuk minder waard zijn.

Zo werkt de markt nou eenmaal. Ik had gedacht dat jij dit wel zou doorzien...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 8 april 2010 @ 15:35:12 #205
236264 crew  capricia
pi_80085869
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Er zijn het eerste kwartaal wel 30.500 huizen verkocht, dat betekend op een koopwoning aantal van 3,8 miljoen dat een koopwoning gemiddeld eens in de 31 jaar van eigenaar verwisselt, indrukwekkend niet
Tenzij er bij gebouwd wordt (wat zo nu en dan nog wel eens gebeurt )...dan klopt jouw sommetje niet...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80086176
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:35 schreef capricia het volgende:

Tenzij er bij gebouwd wordt (wat zo nu en dan nog wel eens gebeurt )...dan klopt jouw sommetje niet...
Als ze beginnen met bouwen word het eens in de 40 jaar

Om dat te voorkomen en te zorgen dat de economie weer uit het slop komt wil ik voorstellen om 3 miljoen koopwoningen per direct te slopen
I'll sing you a lullaby.
pi_80086592
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:26 schreef pberends het volgende:
iig, de NVM doet net of de "huizenprijs" al die jaren netjes bij elkaar gespaard is ofzo. Die Hukker liegt nog erger dan Al-Sahaf en snapt helemaal niets van zeepbellen.
Hukker lijk mij geen dom schaap, uiteraard liegt hij alles bij elkaar in een poging om de markt op te peppen. Liegen ligt in de natuur van dit soort mensen, dat zullen veel mensen nu toch ook wel reeds doorhebben lijkt mij.
I'll sing you a lullaby.
pi_80086732
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:51 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hukker lijk mij geen dom schaap, uiteraard liegt hij alles bij elkaar in een poging om de markt op te peppen. Liegen ligt in de natuur van dit soort mensen, dat zullen veel mensen nu toch ook wel reeds doorhebben lijkt mij.

Kun je dat hard maken?
pi_80086945
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:54 schreef lutser.com het volgende:

Kun je dat hard maken?
Kijk maar eens naar het aantal verkochte woningen, spreekt voor zich lijkt mij.
I'll sing you a lullaby.
pi_80088192
quote:
Op donderdag 8 april 2010 16:00 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Kijk maar eens naar het aantal verkochte woningen, spreekt voor zich lijkt mij.
Ik bedoel het liegen, dat de nvm alle data hun richting op praat is wel duidelijk maar dat is nog geen liegen.
pi_80088812
quote:
Op donderdag 8 april 2010 16:29 schreef lutser.com het volgende:

Ik bedoel het liegen, dat de nvm alle data hun richting op praat is wel duidelijk maar dat is nog geen liegen.
Oordeel zelf

Daarnaast geeft deze GH zelf aan dat de HRA de zeepbel moet stabiliseren en dat starters de schijt van de doorstromers moeten kopen tegen een premium zodat zij naar een kwalitatief betere woning kunnen doorstromen
I'll sing you a lullaby.
pi_80088837
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Logisch
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80088891
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:26 schreef pberends het volgende:
Welke zeepbel?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80088968
quote:
Op donderdag 8 april 2010 10:28 schreef goudenregen het volgende:
Ik denk dat vrijwel iedereen die bereid is om zich in diepe schulden te steken voor een overgeprijsd hok, dat reeds gedaan heeft. Alleen aan de onderkant zal er telkens wat aanwas zijn van zogenaamde "starters", maar dat zijn er niet veel en worden er ook steeds minder. Je zult altijd een categorie eigenheimers houden (een categorie waar ik overigens zelf ook toe behoor) die relatief weinig geven om de kwaliteit van hun woning en voor wie het hele huisje-boompje-beestje-adagium geen enkele waarde heeft.

Ik heb zelf nooit begrepen waarom mensen per se een huis willen kopen, waarom neefjes en nichtjes alles uit de kast halen om toch maar vooral dat doel te bereiken. Ik zou een eigen huis alleen maar ervaren als een blok aan m'n been, een loden last, die me ernstig zou beperken in m'n bewegingsvrijheid en in de mogelijkheid om m'n geld daar te investeren waar ik nog echt kansen zie, in plaats van in het door en voor babyboomers aan de gang gehouden piramidespel van de Nederlandse huizenmarkt.

Dit gezegd hebbende denk ik dat het bezit van een eigen huis altijd een streven zal blijven voor mensen die een wat burgerlijke instelling hebben, laten we zeggen voor 95% van de bevolking.
Waar investeer jij je geld in?
pi_80089028
quote:
Op donderdag 8 april 2010 10:47 schreef capricia het volgende:
Niet alleen zijn de huizen in het 4e kwartaal duurder geworden dan het jaar daarvoor, ook het aantal transacties is met bijna 15% gestegen.
Dat vind ik veel.
q4 t,o.v. van q1,q2,q3?
pi_80089033
quote:
Op donderdag 8 april 2010 16:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Logisch
Als je een fijn huis hebt hoef je natuurlijk niet te verhuizen
Maar in dat geval hoef je je ook geen zorgen te maken over de 'waardedaling' toch?
I'll sing you a lullaby.
pi_80089128
quote:
Op donderdag 8 april 2010 11:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar ook wanneer.
Het zou best kunnen dat met de komende verkiezingen er een kabinet over rechts komt. En dan is het nog maar de vraag of er iets aan de HRA zal gaan gebeuren. Het scheefwonen daarentegen staat wel als punt op de agenda van bijvoorbeeld de VVD.
Scheefwoners zijn asociaal en parasieten
pi_80089149
quote:
Op donderdag 8 april 2010 16:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als je een fijn huis hebt hoef je natuurlijk niet te verhuizen
Maar in dat geval hoef je je ook geen zorgen te maken over de 'waardedaling' toch?
Das alleen voor hippies die geen huis kunnen kopen
pi_80089205
quote:
Op donderdag 8 april 2010 16:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Welke zeepbel?
o.a. deze

I'll sing you a lullaby.
pi_80089262
quote:
Op donderdag 8 april 2010 16:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Scheefwoners zijn asociaal en parasieten
Ja.... DDT erop! Zal ze leren niet de leenkampioen uit te hangen
I'll sing you a lullaby.
pi_80089286
quote:
Op donderdag 8 april 2010 16:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Das alleen voor hippies die geen huis kunnen kopen
Hebben hippies niet nodig, die kraken gewoon een pandje
I'll sing you a lullaby.
pi_80089304
quote:
Op donderdag 8 april 2010 13:52 schreef Emu het volgende:

[..]

Man, wat kan jij soms toch van die extreme onzin uitkramen. Natuurlijk is het niet goed dat die mensen een tophypotheek hebben genomen. Maar je kan nu toch wel echt niet gaan verwachten dat mensen hun huis gaan moeten verkopen, omdat de overheid ineens maar even beslist om de regels die voor HRA gelden eenzijdig en bijna per direct te gaan wijzigen. De overheid dient iets te zijn dat betrouwd kan worden, iets wat je zekerheid kan bieden.

Of denk jij dat bedrijven misschien nog veel zouden investeren bij een onbetrouwbare overheid? Net als particulieren consumenten... als jij een auto koopt en dat is een diesel, dan ga je er ook van uit, dat de overheid de op die moment geldende regels niet gaat veranderen. HRA dient zeker fors te worden verminderd, en van mij mag het zelfs afgeschaft worden, maar men kan dit ook perfect uitfaseren op bijvoorbeeld 10 jaar, zodat dit geen sociaal bloedbad veroorzaakt, want dat kost maatschappij is het algemeen nog heel wat meer geld.
Het is wachten op de eerste rechtzaak die de overheid gewoon verliest
pi_80089340
quote:
Op donderdag 8 april 2010 16:56 schreef xenobinol het volgende:

[..]

o.a. deze

[ afbeelding ]
Wat is de relavantie van de Amerikaanse huizenmarkt?
pi_80089475
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat is de relavantie van de Amerikaanse huizenmarkt?
Dat zijn gewoon Engelstalige medelander yah
I'll sing you a lullaby.
pi_80089520
quote:
Op donderdag 8 april 2010 16:58 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ja.... DDT erop! Zal ze leren niet de leenkampioen uit te hangen
Wat is DDT?
pi_80089543
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:03 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat zijn gewoon Engelstalige medelander yah
Ik zie nergens een zeepbel maar ik laat me graag overtuigen
pi_80089735
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat is DDT?
DDT volgens wikipedia
I'll sing you a lullaby.
pi_80089786
Goed idee.

Is ook nog eens goed voor de huizenmarkt ook
pi_80089824
quote:
Op donderdag 8 april 2010 14:28 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Wat een onzin, met 40K per jaar kun je 160-200K lenen, ik ga er van uit dat je al iets aan eigen geld hebt en dus geen tophypotheek nodig hebt. Gaan we even in het dure amsterdam kijken: http://www.funda.nl/koop/(...)ageljongenstraat-44/
Of een rijtjeshuis zoals de wens was:
http://www.funda.nl/koop/(...)8-weegbreestraat-36/
Eerste is een appartement, tweede is een rijtjeshuis met 62m2 (jaja!!!!) woonoppervlakte. M.a.w je kan je kont er niet in keren. En ik zie op de foto's al een schotel hangen. Zal wel een prachtwijk zijn
pi_80089837
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik zie nergens een zeepbel maar ik laat me graag overtuigen
Het is een figuurlijke zeepbel natuurlijk, het concept zeepbel wijst op de lucht in de bel en het fragiele karakter van het omhulsel dat de lucht vasthoud. De lucht staat symbool voor de onrealistische waarde van datgene waarop de term van toepassing is.
I'll sing you a lullaby.
pi_80089883
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Als een aandeel XYZ 10,00 euro kost en er staan er 20.000 uit, dan is de waarde ook 200.000.
Als morgen iedereen ineens verkoopt zal het toch een stuk minder waard zijn.

Zo werkt de markt nou eenmaal. Ik had gedacht dat jij dit wel zou doorzien...
Duh. Het geld moet ergens vandaan komen.

Die aandelen van pensioenfondsen zijn ook maar deels lucht. Probeer het op het juiste moment maar te verzilveren. Somebody has to pay.
pi_80089962
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:11 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het is een figuurlijke zeepbel natuurlijk, het concept zeepbel wijst op de lucht in de bel en het fragiele karakter van het omhulsel dat de lucht vasthoud. De lucht staat symbool voor de onrealistische waarde van datgene waarop de term van toepassing is.
Vroeg een onderbouwing, jou onzin ken ik wel
pi_80090090
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Vroeg een onderbouwing, jou onzin ken ik wel
Dus jij denkt echt dat een baksteen ¤20,- kost
I'll sing you a lullaby.
pi_80090437
Laat maar
pi_80090933
quote:
Op donderdag 8 april 2010 14:18 schreef capricia het volgende:
Op een rijtje:
Aantal transacties
2009-1 2010-1
19480 22352 stijging van 14,7%

Transactieprijs
2009-1 2010-1
219 232 stijging van 1,7%

Per m2
2009-1 2010-1
2014 2070 stijging van 0,7%

De prijs per vierkante meter loop in ieder geval niet terug.
Typisch hoor... Deze cijfers stroken helemaal niet met die van het CBS. Tenzij maart een extreem goede maand is geweest. De cijfers van de vorige maand (maart 2010 hier) komen de 21e.

Wellicht worden (altijd neerwaards) gecorrigeerde cijfers vergeleken met prognoses?
pi_80091012
De cijfers geven mij in elk geval gelijk

Ben benieuwd wanneer de cijfers van q1 er zijn
pi_80091064
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:17 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dus jij denkt echt dat een baksteen ¤20,- kost
Wanneer krijg ík antwoord op m'n vraag?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 8 april 2010 @ 19:20:48 #238
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_80094463
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De cijfers geven mij in elk geval gelijk

Ben benieuwd wanneer de cijfers van q1 er zijn
Het aantal mensen dat makelaarsvereniging NVM nog serieus neemt is ongeveer even hoog als het aantal mensen dat jouw oneliners waardeert, dus dat kan mooi uitkomen.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_80094525
Dat zal het zijn maar ben jij het geweten van Fok?
pi_80094846
quote:
Op donderdag 8 april 2010 19:20 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Het aantal mensen dat makelaarsvereniging NVM nog serieus neemt is ongeveer even hoog als het aantal mensen dat jouw oneliners waardeert, dus dat kan mooi uitkomen.
Ik waardeer de one-liners van DAM

De cijfers van de NVM neem ik met een vaatje zout, goed naspoelen met veel bier
I'll sing you a lullaby.
pi_80094948
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:40 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wanneer krijg ík antwoord op m'n vraag?
Jij verwacht van mij een onderbouwing met cijfers? Ik baseer mij gewoon op wat mijn lokale aannemer mij verteld heeft. Als hij een luxe huis neerzet van 400k zijn de stichtingskosten minder dan 100k, rest is grondprijs, leges, en veel winst.
I'll sing you a lullaby.
pi_80094998
quote:
Op donderdag 8 april 2010 19:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat zal het zijn maar ben jij het geweten van Fok?

Who cares, de meeste bankiers doen het prima zonder een geweten.
I'll sing you a lullaby.
pi_80095021
Zou gewoon zelf ergens een huisje neerzetten, vette kans dat je dan voor 100k klaar bent en dan ben jij spekkoper
pi_80095543
quote:
Op donderdag 8 april 2010 19:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zou gewoon zelf ergens een huisje neerzetten, vette kans dat je dan voor 100k klaar bent en dan ben jij spekkoper
Ik heb geen grond en ambtenaren hebben een hekel aan mij, ik ben dus vet genaaid
I'll sing you a lullaby.
pi_80095653
quote:
Op donderdag 8 april 2010 19:46 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik heb geen grond en ambtenaren hebben een hekel aan mij, ik ben dus vet genaaid
Zou gewoon een stuk grond kopen, zo moeilijk is dat toch niet?
pi_80095779
quote:
Op donderdag 8 april 2010 19:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Zou gewoon een stuk grond kopen, zo moeilijk is dat toch niet?
Met de juiste hoeveelheid geld is kopen nooit een probleem toch?
I'll sing you a lullaby.
pi_80095818
Nee, maar daarom snap ik jou probleem niet
pi_80096106
quote:
Op donderdag 8 april 2010 12:53 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Een baksteen kost een aannemer 5 eurocent, jij als koper betaald er 20 euro voor

Maar goed dat je om een onderbouwing vraagt, de meeste huizenprijzen zijn gebaseerd op onderbuik gevoel. Heb je wel goed je research gedaan toen je een huis ging kopen? Of vind je dat alleen noodzakelijk als de geliefde HRA in het geding komt
dat is wel meer dan dertig jaar geleden dat je een baksteen voor 5 eurocenten kon kopen. Zeg maar in het pre Redlands tijdperk, en dan nog zonder btw rechtstreeks van een Belse fabriek

m.a.w. gelul over onderbuiksgevoelens gesproken.
pi_80096200
quote:
Op donderdag 8 april 2010 19:32 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Jij verwacht van mij een onderbouwing met cijfers? Ik baseer mij gewoon op wat mijn lokale aannemer mij verteld heeft. Als hij een luxe huis neerzet van 400k zijn de stichtingskosten minder dan 100k, rest is grondprijs, leges, en veel winst.
Nee, deze vraag, waar iedereen listig omheen post
quote:
Op donderdag 8 april 2010 13:57 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik probeer het nog maar een keer, aangezien de helft van de posts uit onderbuikgevoelens lijkt te bestaan, zonder na te denken over welke consequentie dan ook: wat levert het afschaffen van de HRA netto op?

Oftewel: wat kost het de schatkist nu écht?

Ik hoor tot nu toe, in alle topics over de HRA, niet veel anders dan 'de huizenprijzen zijn te hoog!!!' (dat bestrijd ik niet), 'huizen worden goedkoper, dus beter te betalen' (toon maar aan, ik geloof het niet, tenzij huizen dus minimaal 40/50% in waarde dalen, wat consequenties heeft voor het aanbod).

Echte financiële onderbouwing zie ik evenwel niet.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_80096305
Niks want op de korte termijn levert het veel minder BTW, loonbelasting, venootschoopsbelasting en overdrachtsbelasting op en op de langere termijn gaan veel mensen met een eigen huis vertrekken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')