Ik zie nergens een zeepbel maar ik laat me graag overtuigenquote:Op donderdag 8 april 2010 17:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon Engelstalige medelander yah
DDT volgens wikipediaquote:
Eerste is een appartement, tweede is een rijtjeshuis met 62m2 (jaja!!!!) woonoppervlakte. M.a.w je kan je kont er niet in keren. En ik zie op de foto's al een schotel hangen. Zal wel een prachtwijk zijnquote:Op donderdag 8 april 2010 14:28 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Wat een onzin, met 40K per jaar kun je 160-200K lenen, ik ga er van uit dat je al iets aan eigen geld hebt en dus geen tophypotheek nodig hebt. Gaan we even in het dure amsterdam kijken: http://www.funda.nl/koop/(...)ageljongenstraat-44/
Of een rijtjeshuis zoals de wens was:
http://www.funda.nl/koop/(...)8-weegbreestraat-36/
Het is een figuurlijke zeepbel natuurlijk, het concept zeepbel wijst op de lucht in de bel en het fragiele karakter van het omhulsel dat de lucht vasthoud. De lucht staat symbool voor de onrealistische waarde van datgene waarop de term van toepassing is.quote:Op donderdag 8 april 2010 17:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik zie nergens een zeepbel maar ik laat me graag overtuigen
Duh. Het geld moet ergens vandaan komen.quote:Op donderdag 8 april 2010 15:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Als een aandeel XYZ 10,00 euro kost en er staan er 20.000 uit, dan is de waarde ook 200.000.
Als morgen iedereen ineens verkoopt zal het toch een stuk minder waard zijn.
Zo werkt de markt nou eenmaal. Ik had gedacht dat jij dit wel zou doorzien...
Vroeg een onderbouwing, jou onzin ken ik welquote:Op donderdag 8 april 2010 17:11 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het is een figuurlijke zeepbel natuurlijk, het concept zeepbel wijst op de lucht in de bel en het fragiele karakter van het omhulsel dat de lucht vasthoud. De lucht staat symbool voor de onrealistische waarde van datgene waarop de term van toepassing is.
Dus jij denkt echt dat een baksteen ¤20,- kostquote:Op donderdag 8 april 2010 17:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vroeg een onderbouwing, jou onzin ken ik wel
Typisch hoor... Deze cijfers stroken helemaal niet met die van het CBS. Tenzij maart een extreem goede maand is geweest. De cijfers van de vorige maand (maart 2010 hier) komen de 21e.quote:Op donderdag 8 april 2010 14:18 schreef capricia het volgende:
Op een rijtje:
Aantal transacties
2009-1 2010-1
19480 22352 stijging van 14,7%
Transactieprijs
2009-1 2010-1
219 232 stijging van 1,7%
Per m2
2009-1 2010-1
2014 2070 stijging van 0,7%
De prijs per vierkante meter loop in ieder geval niet terug.
Wanneer krijg ík antwoord op m'n vraag?quote:Op donderdag 8 april 2010 17:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus jij denkt echt dat een baksteen ¤20,- kost
Het aantal mensen dat makelaarsvereniging NVM nog serieus neemt is ongeveer even hoog als het aantal mensen dat jouw oneliners waardeert, dus dat kan mooi uitkomen.quote:Op donderdag 8 april 2010 17:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De cijfers geven mij in elk geval gelijk
Ben benieuwd wanneer de cijfers van q1 er zijn
Ik waardeer de one-liners van DAMquote:Op donderdag 8 april 2010 19:20 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Het aantal mensen dat makelaarsvereniging NVM nog serieus neemt is ongeveer even hoog als het aantal mensen dat jouw oneliners waardeert, dus dat kan mooi uitkomen.
Jij verwacht van mij een onderbouwing met cijfers? Ik baseer mij gewoon op wat mijn lokale aannemer mij verteld heeft. Als hij een luxe huis neerzet van 400k zijn de stichtingskosten minder dan 100k, rest is grondprijs, leges, en veel winst.quote:Op donderdag 8 april 2010 17:40 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wanneer krijg ík antwoord op m'n vraag?
Who cares, de meeste bankiers doen het prima zonder een geweten.quote:Op donderdag 8 april 2010 19:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat zal het zijn maar ben jij het geweten van Fok?
Ik heb geen grond en ambtenaren hebben een hekel aan mij, ik ben dus vet genaaidquote:Op donderdag 8 april 2010 19:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zou gewoon zelf ergens een huisje neerzetten, vette kans dat je dan voor 100k klaar bent en dan ben jij spekkoper
Zou gewoon een stuk grond kopen, zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op donderdag 8 april 2010 19:46 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik heb geen grond en ambtenaren hebben een hekel aan mij, ik ben dus vet genaaid
Met de juiste hoeveelheid geld is kopen nooit een probleem toch?quote:Op donderdag 8 april 2010 19:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zou gewoon een stuk grond kopen, zo moeilijk is dat toch niet?
dat is wel meer dan dertig jaar geleden dat je een baksteen voor 5 eurocenten kon kopen. Zeg maar in het pre Redlands tijdperk, en dan nog zonder btw rechtstreeks van een Belse fabriekquote:Op donderdag 8 april 2010 12:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Een baksteen kost een aannemer 5 eurocent, jij als koper betaald er 20 euro voor![]()
Maar goed dat je om een onderbouwing vraagt, de meeste huizenprijzen zijn gebaseerd op onderbuik gevoel. Heb je wel goed je research gedaan toen je een huis ging kopen? Of vind je dat alleen noodzakelijk als de geliefde HRA in het geding komt
Nee, deze vraag, waar iedereen listig omheen postquote:Op donderdag 8 april 2010 19:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jij verwacht van mij een onderbouwing met cijfers? Ik baseer mij gewoon op wat mijn lokale aannemer mij verteld heeft. Als hij een luxe huis neerzet van 400k zijn de stichtingskosten minder dan 100k, rest is grondprijs, leges, en veel winst.
quote:Op donderdag 8 april 2010 13:57 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik probeer het nog maar een keer, aangezien de helft van de posts uit onderbuikgevoelens lijkt te bestaan, zonder na te denken over welke consequentie dan ook: wat levert het afschaffen van de HRA netto op?
Oftewel: wat kost het de schatkist nu écht?
Ik hoor tot nu toe, in alle topics over de HRA, niet veel anders dan 'de huizenprijzen zijn te hoog!!!' (dat bestrijd ik niet), 'huizen worden goedkoper, dus beter te betalen' (toon maar aan, ik geloof het niet, tenzij huizen dus minimaal 40/50% in waarde dalen, wat consequenties heeft voor het aanbod).
Echte financiële onderbouwing zie ik evenwel niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |