vergeet men dat een 25% daling erger is dan een 25% stijging?? Beetje rare zin, maar goed het ligt eraan over wie je het hebt. Huiseigenaren vinden 25% stijging best denk ik (Naja tenzij je wilt doorstromen dan wordt het ook lastig), instromers hebben baat bij een lagere prijs..quote:Op donderdag 15 april 2010 07:14 schreef mierenfokker het volgende:
[..]
Huizen zien als winstobject. Overigens vergeet men hier volgens mij dat een 25% daling erger is als een 25% stijging.
Zit de pijn hem in de WOZ waarde?quote:Op donderdag 15 april 2010 01:52 schreef capricia het volgende:
Eens. Ik accepteer ook geen 25% daling. Al zou dat hier nog steeds een goede winst zijn.
Laat eerst de WOZ maar 25% dalen!
Joh, 99% van de Nederlanders is toch gewoon een slaaf van het systeem?quote:Op donderdag 15 april 2010 09:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zit de pijn hem in de WOZ waarde?
Aha... vandaar dat de VEH zo'n alarm slaat over de situatie op de woningmarkt. De WOZ waarde moet op pijl blijven, koste wat het kostquote:Op donderdag 15 april 2010 09:42 schreef veterdiploma het volgende:
[..]
Joh, 99% van de Nederlanders is toch gewoon een slaaf van het systeem?
En als dat systeem voorkauwt dat een bepaalde woning een bepaalde waarde zou hebben, dan slikt men dat natuurlijk met graagte. Zeker als die waarde ruim boven de werkelijke marktwaarde ligt, bijvoorbeeld doordat de peildatum van de laatst vastgestelde WOZ-waarde alweer bijna anderhalve jaar geleden is.
Precies. De WOZ-waarde, daar draait het allemaal om voor de gemiddelde burger uit de middenklasse.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Aha... vandaar dat de VEH zo'n alarm slaat over de situatie op de woningmarkt. De WOZ waarde moet op pijl blijven, koste wat het kost
Dat hok is niet meer dan 50k waard. Iets met uitgeleefd woningbouwhol.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:58 schreef farscapevr7 het volgende:
zolang er nog steeds zulke bedragen gevraagd worden voor rotzooi lijkt me niet dat prijzen erg gezakt zijn
http://www.funda.nl/koop/(...)aat-4/fotos/#foto-15
Zo zien woningen eruit als ze aan jaar te koop staan, zit goed in de verfquote:Op donderdag 15 april 2010 16:20 schreef veterdiploma het volgende:
[..]
Dat hok is niet meer dan 50k waard. Iets met uitgeleefd woningbouwhol.
http://www.funda.nl/koop/almere/0-150000/quote:Op donderdag 15 april 2010 16:47 schreef Homey het volgende:
In Almere zie je een gigantisch aanbod van huizen van 1500 euro/m2 voor kwalitatief goede woningen en daar zijn de prijzen al in een dalende trend. Daar zit je dichterbij Amsterdam dan Amersfoort.
Geef nog eens een jengel aan je triangle DAMquote:Op donderdag 15 april 2010 18:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dit lijkt op de Jostiband
Meestal hebben starters meer tijd dan iemand die z'n huis kwijt moet. Gewoon rustig wachten dus.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:19 schreef veterdiploma het volgende:
[..]
Natuurlijk is het deels een illusie.
Echter, je kunt als starter wel heel hard roepen dat het realistisch is om 25% onder de vraagprijs te bieden, maar zie maar eens net die ene verkoper te vinden die op zeker moment bereid is ermee akkoord te gaan. Die laatsten zijn er natuurlijk wel, lui die het water aan de lippen staat, maar dat zie je in het algemeen niet aan de buitenkant.
Ik ben slechts toeschouwerquote:Op donderdag 15 april 2010 19:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Geef nog eens een jengel aan je triangle DAM
Net zoals in het stadion?quote:Op donderdag 15 april 2010 20:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik ben slechts toeschouwer
Daarom zijn we ook zo blij met jouw hoogwaardige inbrengquote:Op donderdag 15 april 2010 20:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
River speelt ongeveer net zo goed als ze hier 'discussieren'
Ik kan het niveau wat jullie halen niet aanquote:Op donderdag 15 april 2010 20:41 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Daarom zijn we ook zo blij met jouw hoogwaardige inbreng
Mits 15% van de prijs, niet onredelijkquote:Op donderdag 15 april 2010 18:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
http://www.funda.nl/koop/almere/0-150000/
Als ik zo snel even kijk zitten toch veel appartementen op die 2000 euro/m^2
Sschreeuw maar nog harder ooit zullen die prijzen wel gelden, maar dan staat de rente boven de 10 % en kan nog niemand het financieren.
En dan bij 1 van de eerste appartementen deze opmerking erbij van de makelaar:
http://www.funda.nl/koop/(...)aat-79/omschrijving/
VVE = slapende, dus geen service kosten.![]()
Dat mag niet eens meer, en ooit zal er toch onderhoud aan een pand gepleegd moeten worden.![]()
Wat een bullshit, je overwaarde bijlenen voor coinsumptief gebruik is niet aftrekbaar dus heus niet interessant, kan je bijna net zo goed gewoon lenen (iets rentevoordeel ivm onderpand).quote:Op donderdag 15 april 2010 14:16 schreef veterdiploma het volgende:
[..]
Precies. De WOZ-waarde, daar draait het allemaal om voor de gemiddelde burger uit de middenklasse.
De WOZ-waarde bepaalt de "overwaarde", en daarmee wat de nieuwe auto ongeveer mag kosten, hoe vaak men op vakantie gaat en waar naartoe, IKEA of Chesterfield, en, last but not least, het aantal kinderen dat men zich kan veroorloven!
God, waar zouden we toch zijn zónder die WOZ-waarde?
Ik dacht ballenjongen.quote:Op donderdag 15 april 2010 20:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik ben slechts toeschouwer
quote:Op donderdag 15 april 2010 16:20 schreef veterdiploma het volgende:
[..]
Dat hok is niet meer dan 50k waard. Iets met uitgeleefd woningbouwhol.
Toen wij ons huidige huis kochten hebben we ook primair naar de wijk gekeken.quote:Op maandag 12 april 2010 18:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Kjk om je heen in de wereld. Onveiligheid zorgt er juist voor dat mensen meer belang hechten aan hun woonomgeving. Hoe groot of een woning dan niet is, is niet zo belangrijk. Goede locaties is belangrijk. En daar gaan deze mensen die gaan voor een prettige levensstijl heftig om concurreren.
Nog iemand mijn post over Mumbai gelezen? Staat echt op dezelfde pagina.Is hier een schoolvoorbeeld van, op een bescheidenere schaal die je dat hier overal in India. Dalende prijzen? Baggerpanden ja. Unieke panden op de beste plekken? Njet
Mijn halve familie baadde de afgelopen 10 jaar in virtuele luxe door die overwaarde. Iets met onderpand inderdaad, zover kom je dan nog wel.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:02 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Wat een bullshit, je overwaarde bijlenen voor coinsumptief gebruik is niet aftrekbaar dus heus niet interessant, kan je bijna net zo goed gewoon lenen (iets rentevoordeel ivm onderpand).
quote:Maargoed blijf lekker haten joh.
delen van vreugde is dubbel plezier!quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:45 schreef veterdiploma het volgende:
Man man man maak je toch niet zo druk joh en lach eens een keer om jezelf. Dat doe ik namelijk ook.
Hmmm ben je wel zo zeker van dat eerste dikgedrukte? Ik zou toch maar even kijken op de allochtoon-o-meter!quote:Op donderdag 15 april 2010 22:20 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Toen wij ons huidige huis kochten hebben we ook primair naar de wijk gekeken.
Ons wensenlijstje was:
- Frisse buurt (geen grauwe jaren 70 woning)
- Gemengde bouw (eensgezinswoningen + 2 onder een kap + vrijstaand)
- Weinig tot geen huurwoningen
- Geen allochtonen in de buurt
- Korte afstand van alle voorzieningen.
Gelukkig hebben we alles kunnen realiseren en wonen we nu in een heerlijke omgeving
Het is trouwens treurig om te zien dat het enigste rijtje met huurwoningen meteen al aan het verpauperen is. Onkruid staat in vele tuinen meters hoog, winkelwagen karretjes in de achtertuinen, schotels op het dak. Kortom het is er al één grote klere zooi. Gelukkig zijn het slechts 10 woningen die 300 meter verderop in de straat staan.
Wat te denken van al die typjes die eerst vallen voor een mocro met dikke gouden ketting, die vielen later als een baksteen voor een vrijgezel met overwaarde, zie je de parallellenquote:Op vrijdag 16 april 2010 01:45 schreef veterdiploma het volgende:
Iemand die 4 jaar geleden met 3 ton "overwaarde" aan kwam zetten, kreeg ongeveer elk artikel, van boot tot bijvrouw, geleased.
Overigens is je overwaarde bijlenen voor consumptief gebruik weldegelijk heel erg interessant. Sla daar de renteverschillen maar eens op na tussen hypotheken en PL's.
quote:![]()
Man man man maak je toch niet zo druk joh en lach eens een keer om jezelf. Dat doe ik namelijk ook.
Mijn wijk doet 6,7% niet westelijke allochtoon, 'DE' volksbuurt van A'foort doet 9,8%.quote:Op vrijdag 16 april 2010 05:29 schreef veterdiploma het volgende:
[..]
Hmmm ben je wel zo zeker van dat eerste dikgedrukte? Ik zou toch maar even kijken op de allochtoon-o-meter!
Certified crack shackquote:Op vrijdag 16 april 2010 06:46 schreef veterdiploma het volgende:
http://crackshackormansion.com/
Het is natuurlijk wachten totdat iemand een vergelijkbare site begint voor de Nederlandse markt.
Zeker! Overwaarde gold op een gegeven moment als een absolute anita-magnet. Al was je als man nog zo lelijk, laagopgeleid of anderszins afstotelijk, even pochen met je "overwaarde" in de kroeg of bij het korfbal en de "dames" kwamen op je af als vliegen op de stront.quote:Op vrijdag 16 april 2010 07:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wat te denken van al die typjes die eerst vallen voor een mocro met dikke gouden ketting, die vielen later als een baksteen voor een vrijgezel met overwaarde, zie je de parallellen![]()
Dan is je inkomen te laagquote:Op vrijdag 16 april 2010 08:26 schreef veterdiploma het volgende:
Importeren mag namelijk ook al niet meer.
Klopt! Ik verdien m'n geld namelijk op een eerlijke manier.quote:
Wie niet?quote:Op vrijdag 16 april 2010 08:52 schreef veterdiploma het volgende:
Klopt! Ik verdien m'n geld namelijk op een eerlijke manier.
Dat je dat nog moet vragen...quote:
Maarja, die hebben dan vaak ook weer een eigen koophuis met bijbehorende tophypotheek. En da's in deze tijden toch een smetje op het overigens verder onbesmet blazoen. Nu zullen zij hun partner dus in het buitenland moeten zoeken. Eigenlijk is het gewoon stuivertje verwisselen.quote:Alleen sommige hebben wat beter betaalde banen.
Respectquote:Op vrijdag 16 april 2010 08:52 schreef veterdiploma het volgende:
[..]
Klopt! Ik verdien m'n geld namelijk op een eerlijke manier.
Ik kan wel een lijstje maken met 'beroepen' die legaal zijn maar op moreel vlak grenzen aan het criminele.quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wie niet?
Alleen sommige hebben wat beter betaalde banen.
Ah jij komt ook uit Amersfoort? Ik neem aan dat je het Soesterkwartier bedoelt? Ik denk dat er andere wijken zijn waar er meer wonenquote:Op vrijdag 16 april 2010 07:23 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mijn wijk doet 6,7% niet westelijke allochtoon, 'DE' volksbuurt van A'foort doet 9,8%.
Zegt iemand van de partij die 'vrijheid' en het liberale gedachtegoed hoog in de vaandel zou hebbenquote:Bijna de helft van de woningcorporaties kijkt bij het toewijzen van een huurwoning niet naar het inkomen. Dat blijkt volgens het Financieele Dagblad uit een inventarisatie van adviesbureau Van Nimwegen. De VVD noemt de conclusie 'ongelooflijk'.
Woningcorporaties moeten zich volgens de wet richten op de laagste inkomensgroepen. Die zouden zonder hulp namelijk nauwelijks kans hebben op de koop- en huurmarkt. Daarom ligt het voor de hand naar het inkomen te kijken voordat een woning aan iemand wordt verhuurd.
Bij corporaties die niet naar het inkomen kijken kan iedereen in principe in aanmerking komen voor elke woning die vrijkomt. Als iemand met een hoog inkomen in een goedkoop huurhuis zit, is sprake van scheefwonen. Volgens Van Nimwegen zijn corporaties niet altijd even gedreven hier iets aan te doen, omdat huurders met een hoger inkomen vaker op tijd betalen.
Van de 233 onderzochte kleine en grote corporaties in het hele land had 42 procent volgens Van Nimwegen geen inkomenstoets. "Als corporaties aan middeninkomens kunnen verhuren, is hun woningvoorraad te groot", zegt VVD-Kamerlid Brigitte van der Burg in de krant.
Is die vraag voor DAM?quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:44 schreef inXs het volgende:
ben je trouwens op verjaardagen ook altijd zo gezellig?
De VVD is naar mijn bescheiden mening inderdaad een walgelijke partij voor walgelijke mensen. Bij de VVD'er denk ik altijd aan zo'n vunzige babyboomert met varkensogen, een enorme pens en een BMW X5, of aan zo'n hijgerig salesmannetje met een te duur pak en teveel praatjes. Die eerste is ongetwijfeld ooit die tweede geweest toen hij nog jong was, dus zie wat ervan komt.quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:35 schreef xenobinol het volgende:
Maar wat de VVD bedoelt is dat hun rijke, gulzige aasgieren achterban er dan niet van kan profiteren, want daar zijn ze tenslotte voor. Niet voor de vrijheid en democratie maar voor de rijken die de rest van de samenleving slaven willen maken.
Och... ik maak me niet zozeer zorgen om die SUV typjes, nee het gaat mij er eerder om dat deze 'liberalen' veranderen in de grootst mogelijke hypocrieten als hun 'liberale' beleid niet voldoen pecunia oplevert (feitelijk is ongelimiteerde hebzucht de oorzaak van de huidige crisis). Dan schreeuwt men ineens om beperkende wetgeving, staatssteun en stimuleringsmaatregelen, te walgelijk voor woorden.quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:55 schreef veterdiploma het volgende:
[..]
De VVD is naar mijn bescheiden mening inderdaad een walgelijke partij voor walgelijke mensen. Bij de VVD'er denk ik altijd aan zo'n vunzige babyboomert met varkensogen, een enorme pens en een BMW X5, of aan zo'n hijgerig salesmannetje met een te duur pak en teveel praatjes. Die eerste is ongetwijfeld ooit die tweede geweest toen hij nog jong was, dus zie wat ervan komt.
QFTquote:Op vrijdag 16 april 2010 09:56 schreef veterdiploma het volgende:
Overigens, het beste wat je als jongere momenteel kunt doen is gewoon thuis blijven wonen, en je ouders de kelder inschoppen als ze niet doen wat je zegt.
Ze doorlopen allemaal onderstaande cyclus, met aan het eind grote handen ;-)quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:55 schreef veterdiploma het volgende:
[..]
De VVD is naar mijn bescheiden mening inderdaad een walgelijke partij voor walgelijke mensen. Bij de VVD'er denk ik altijd aan zo'n vunzige babyboomert met varkensogen, een enorme pens en een BMW X5, of aan zo'n hijgerig salesmannetje met een te duur pak en teveel praatjes. Die eerste is ongetwijfeld ooit die tweede geweest toen hij nog jong was, dus zie wat ervan komt.
hehehehquote:Op vrijdag 16 april 2010 10:14 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Ze doorlopen allemaal onderstaande cyclus, met aan het eind grote handen ;-)
[ afbeelding ]
Ze zullen wel goed ontwikkelde spieren hebben, door al dat gesjouw met andermans geldquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |