vergeet men dat een 25% daling erger is dan een 25% stijging?? Beetje rare zin, maar goed het ligt eraan over wie je het hebt. Huiseigenaren vinden 25% stijging best denk ik (Naja tenzij je wilt doorstromen dan wordt het ook lastig), instromers hebben baat bij een lagere prijs..quote:Op donderdag 15 april 2010 07:14 schreef mierenfokker het volgende:
[..]
Huizen zien als winstobject. Overigens vergeet men hier volgens mij dat een 25% daling erger is als een 25% stijging.
Zit de pijn hem in de WOZ waarde?quote:Op donderdag 15 april 2010 01:52 schreef capricia het volgende:
Eens. Ik accepteer ook geen 25% daling. Al zou dat hier nog steeds een goede winst zijn.
Laat eerst de WOZ maar 25% dalen!
Joh, 99% van de Nederlanders is toch gewoon een slaaf van het systeem?quote:Op donderdag 15 april 2010 09:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zit de pijn hem in de WOZ waarde?
Aha... vandaar dat de VEH zo'n alarm slaat over de situatie op de woningmarkt. De WOZ waarde moet op pijl blijven, koste wat het kostquote:Op donderdag 15 april 2010 09:42 schreef veterdiploma het volgende:
[..]
Joh, 99% van de Nederlanders is toch gewoon een slaaf van het systeem?
En als dat systeem voorkauwt dat een bepaalde woning een bepaalde waarde zou hebben, dan slikt men dat natuurlijk met graagte. Zeker als die waarde ruim boven de werkelijke marktwaarde ligt, bijvoorbeeld doordat de peildatum van de laatst vastgestelde WOZ-waarde alweer bijna anderhalve jaar geleden is.
Precies. De WOZ-waarde, daar draait het allemaal om voor de gemiddelde burger uit de middenklasse.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Aha... vandaar dat de VEH zo'n alarm slaat over de situatie op de woningmarkt. De WOZ waarde moet op pijl blijven, koste wat het kost
Dat hok is niet meer dan 50k waard. Iets met uitgeleefd woningbouwhol.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:58 schreef farscapevr7 het volgende:
zolang er nog steeds zulke bedragen gevraagd worden voor rotzooi lijkt me niet dat prijzen erg gezakt zijn
http://www.funda.nl/koop/(...)aat-4/fotos/#foto-15
Zo zien woningen eruit als ze aan jaar te koop staan, zit goed in de verfquote:Op donderdag 15 april 2010 16:20 schreef veterdiploma het volgende:
[..]
Dat hok is niet meer dan 50k waard. Iets met uitgeleefd woningbouwhol.
http://www.funda.nl/koop/almere/0-150000/quote:Op donderdag 15 april 2010 16:47 schreef Homey het volgende:
In Almere zie je een gigantisch aanbod van huizen van 1500 euro/m2 voor kwalitatief goede woningen en daar zijn de prijzen al in een dalende trend. Daar zit je dichterbij Amsterdam dan Amersfoort.
Geef nog eens een jengel aan je triangle DAMquote:Op donderdag 15 april 2010 18:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dit lijkt op de Jostiband
Meestal hebben starters meer tijd dan iemand die z'n huis kwijt moet. Gewoon rustig wachten dus.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:19 schreef veterdiploma het volgende:
[..]
Natuurlijk is het deels een illusie.
Echter, je kunt als starter wel heel hard roepen dat het realistisch is om 25% onder de vraagprijs te bieden, maar zie maar eens net die ene verkoper te vinden die op zeker moment bereid is ermee akkoord te gaan. Die laatsten zijn er natuurlijk wel, lui die het water aan de lippen staat, maar dat zie je in het algemeen niet aan de buitenkant.
Ik ben slechts toeschouwerquote:Op donderdag 15 april 2010 19:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Geef nog eens een jengel aan je triangle DAM
Net zoals in het stadion?quote:Op donderdag 15 april 2010 20:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik ben slechts toeschouwer
Daarom zijn we ook zo blij met jouw hoogwaardige inbrengquote:Op donderdag 15 april 2010 20:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
River speelt ongeveer net zo goed als ze hier 'discussieren'
Ik kan het niveau wat jullie halen niet aanquote:Op donderdag 15 april 2010 20:41 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Daarom zijn we ook zo blij met jouw hoogwaardige inbreng
Mits 15% van de prijs, niet onredelijkquote:Op donderdag 15 april 2010 18:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
http://www.funda.nl/koop/almere/0-150000/
Als ik zo snel even kijk zitten toch veel appartementen op die 2000 euro/m^2
Sschreeuw maar nog harder ooit zullen die prijzen wel gelden, maar dan staat de rente boven de 10 % en kan nog niemand het financieren.
En dan bij 1 van de eerste appartementen deze opmerking erbij van de makelaar:
http://www.funda.nl/koop/(...)aat-79/omschrijving/
VVE = slapende, dus geen service kosten.![]()
Dat mag niet eens meer, en ooit zal er toch onderhoud aan een pand gepleegd moeten worden.![]()
Wat een bullshit, je overwaarde bijlenen voor coinsumptief gebruik is niet aftrekbaar dus heus niet interessant, kan je bijna net zo goed gewoon lenen (iets rentevoordeel ivm onderpand).quote:Op donderdag 15 april 2010 14:16 schreef veterdiploma het volgende:
[..]
Precies. De WOZ-waarde, daar draait het allemaal om voor de gemiddelde burger uit de middenklasse.
De WOZ-waarde bepaalt de "overwaarde", en daarmee wat de nieuwe auto ongeveer mag kosten, hoe vaak men op vakantie gaat en waar naartoe, IKEA of Chesterfield, en, last but not least, het aantal kinderen dat men zich kan veroorloven!
God, waar zouden we toch zijn zónder die WOZ-waarde?
Ik dacht ballenjongen.quote:Op donderdag 15 april 2010 20:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik ben slechts toeschouwer
quote:Op donderdag 15 april 2010 16:20 schreef veterdiploma het volgende:
[..]
Dat hok is niet meer dan 50k waard. Iets met uitgeleefd woningbouwhol.
Toen wij ons huidige huis kochten hebben we ook primair naar de wijk gekeken.quote:Op maandag 12 april 2010 18:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Kjk om je heen in de wereld. Onveiligheid zorgt er juist voor dat mensen meer belang hechten aan hun woonomgeving. Hoe groot of een woning dan niet is, is niet zo belangrijk. Goede locaties is belangrijk. En daar gaan deze mensen die gaan voor een prettige levensstijl heftig om concurreren.
Nog iemand mijn post over Mumbai gelezen? Staat echt op dezelfde pagina.Is hier een schoolvoorbeeld van, op een bescheidenere schaal die je dat hier overal in India. Dalende prijzen? Baggerpanden ja. Unieke panden op de beste plekken? Njet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |