Die koning is leuk idd.quote:Op zaterdag 25 april 2009 20:40 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
''It's such a nice experience to laugh''![]()
''It's more fun if you raise your arms like this maurice!''
''Oeeeh you're a real playa you know that?!''![]()
''Does it works? -Well no , I mean yes! well mauice? Maurice : It's 50/50''
''Hurry up before everyone comes to their senses''quote:Op zaterdag 25 april 2009 20:41 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Die koning is leuk idd.
There is nothing wrong with throwing a giraffe into a volcano(iets in die strekking)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Teleurstellend.
6/10 omdat de moorden wel cool zijn en er ook goed geacteerd word.
Heiligschennis! Die film is minstens een 11 op een schaal 1 tot 10quote:Op zondag 26 april 2009 00:02 schreef TheGeneral het volgende:
[ afbeelding ]
Once Upon A Time In The West (1968)
Fantastische film. Ik had hem nog nooit gezien en vond het wel eens tijd om hem te gaan kijken. Prachtig gefilmd. Vooral de close ups, zoals op het plaatje hierboven zijn mooi gedaan. Zeer goede acteurs en zoals gewend van Ennio Morricone prachtige muziek.
Vond hem eigenlijk net iets te lang met zijn 2,5 uur maar heb er zeer van genoten!
9/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Het acteerwerk was prima en ook de veldslagen waren mooi in beeld gebracht, zeker in vergelijk met Hollywoodproducties met een budget dat vele malen hoger ligt. 7.5
Delicatessen Marc Caro & Jean-Pierre Jeunet, 1991
Heerlijk absurde film, oftwel een film van Jean-Pierre Jeunet. Het begint al direct bij de openingcredits, erg leuk gedaan. De film is lekker donker en zit vol met merkwaardige personages en humor. Verder een prima cast en goede soundtrack. Vond trouwens het eerste uur wel een stuk beter dan het laatste half uur. City of Lost Children staat hier ook nog in de kast, maar eens snel kijken. 7.8
Men men kijk je een keer een redelijk goede comedy , vind je er niks aanquote:Op zondag 26 april 2009 19:20 schreef sitting_elfling het volgende:
Zonet Role Models gezien
[ afbeelding ]
Wat een waste of time. Echt een dikke bout film. De 2 kereltjes die onder de hoede worden genomen ergerde ik me vanaf het begin aan. Allemaal zo overdone en fake. Die nerd met die zwaard is écht verschrikkelijk.
De enige oké momenten waren als volgt; Dat Sean.W Scott in dat pakkie langs die kids loopt, dat commentaar krijgt. En hij zegt, dat heb ik van je moeke nadat ik d'r genakt heb ofzo. ( en de 2 chick momenten met Stifler )
3.0
Vage film over hoe twee vrouwen een spaanse playa willen neuken maar er niet mee om kunnen gaan.quote:Op zondag 26 april 2009 19:34 schreef ChickenMan het volgende:
Vicky Cristina Barcelona niet eens uitkijken is ook niet zo best.
Smaken verschillen. Zo vond ik Superbad géén drol aan, terwijL Sex Drive redelijk was.quote:Op zondag 26 april 2009 19:27 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
[..]
Men men kijk je een keer een redelijk goede comedy , vind je er niks aan![]()
Jij bent hopeloos
Moet je eens Léon gaan kijken. Daar is het kind echt goed.quote:Op zondag 26 april 2009 20:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Smaken verschillen. Zo vond ik Superbad géén drol aan, terwijL Sex Drive redelijk was.
Besides, als er kinderen in een film spelen krijg ik al snel last van jeukvooral als het ér zo dik boven op ligt.
kijk dan voor de gein eens Rickyquote:Op zondag 26 april 2009 20:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Smaken verschillen. Zo vond ik Superbad géén drol aan, terwijL Sex Drive redelijk was.
Besides, als er kinderen in een film spelen krijg ik al snel last van jeukvooral als het ér zo dik boven op ligt.
Die film heb ik al gezien, en dat meisje speelt inderdaad érg goed. Maarja ik zei ook dat ik snel jeuk krijg van kinder sterren. Dat is dus niet altijd het geval. Zo vond ik dat meisje bij Man On Fire ook vrij aardig.quote:Op zondag 26 april 2009 20:49 schreef Siniti het volgende:
[..]
Moet je eens Léon gaan kijken. Daar is het kind echt goed.
Dat meisje was trouwens Natalie Portman héquote:Op zondag 26 april 2009 21:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Die film heb ik al gezien, en dat meisje speelt inderdaad érg goed. Maarja ik zei ook dat ik snel jeuk krijg van kinder sterren. Dat is dus niet altijd het geval. Zo vond ik dat meisje bij Man On Fire ook vrij aardig.
En dan houdt het ook al wel snel op
het moet niet al te veel slow chat hier worden maar ik ben het volledig met je eens. Knowing heb ik vandaag gekeken en vond dat niet eens een recensie waard. Ze hadden alle opties om daar een relatief goede film van te maken lopen ze het zo te verpesten. ( het meisje in het begin was wel vrij aardig overigens ). Dat jochie (caleb) en dat andere meisje waren echt .. schrikbarend!quote:Op zondag 26 april 2009 21:10 schreef Siniti het volgende:
[..]
Dat meisje was trouwens Natalie Portman héMaar ik heb ook vaak bij films dat ik die kutkinderen fucking irritant vind, recentlijk voorbeeld is dan Knowing
Vond het zelf ook zeker geen hele beste film, maar dat kleine negertje was het leukst van de hele film.quote:Op zondag 26 april 2009 20:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
TOuchequote:Op zondag 26 april 2009 19:34 schreef ChickenMan het volgende:
Vicky Cristina Barcelona niet eens uitkijken is ook niet zo best.
Sinds wanneer is Resevoir Dogs uit 1948 en van Max Ophüls?quote:Op maandag 27 april 2009 22:41 schreef BartK. het volgende:
Resevoir Dogs(1948, VS, Max Ophüls)
Wat een saaie film zeg. Verwacht je een dikke maffia film krijg je een langzame saaie film.
ImdB 7.3/10
Mijn cifer 4.5/10
Sowieso films op youtube kijkenquote:Op dinsdag 28 april 2009 00:25 schreef HostiMeister het volgende:
Saving Private Ryan op youtube kijken???
En dan te bedenken dat ik nog geen enkele van deze films heb gezien. Er staat mij dus nog wat te wachtenquote:Op dinsdag 28 april 2009 00:20 schreef Siniti het volgende:
[ afbeelding ]
A Fistful Of Dollars
Eerste van de dollartrilogie, kan duidelijk zien dat er nog veel dingen bijgeschaafd moeten worden maar het blijft een briljante western.
9/10
[ afbeelding ]
For A Few Dollars More
Tweede van de dollartrilogie, vind hem al net iets beter dan de eerste. En je hebt natuurlijk Van Cleef die Clint's tegenspeler is
9/10
En voor de goede orde dan ook maar
[ afbeelding ]
The Good, The Bad & The Ugly
Het derde deel en ook meteen verreweg de beste. Mooiste soundtrack, beste verhaal en dan heb je naast Clint en Van Cleef ook nog Eli Wallach die een performance geeft die hem zijn leven lang al achtervolgt![]()
10/10
Weet je wat, ik doe dees er ook nog bij
[ afbeelding ]
Unforgiven
Volgens mij heb ik em zelfs al eerder gereviewd, maar dit is dus Clint's laatste western en hij is net als 3 voorgaande in deze post briljant. Volgens mij was de film opzettelijk zo gemaakt dat het de laatste western van Clint moest symboliseren, niemand in de hele film is bijv goed of slecht.
9/10
En om er een helemaal complete post van te maken, nu de beste western aller tijden, in mijn luttele opinie
[ afbeelding ]
Once Upon A Time In The West
Valt voor mij niet veel meer over te zeggen, alles klopt gewoon. Van de karakters naar het verhaal naar het acteerwerk naar de cinematography en vooral de muziek. Voor mij het beste werk van Sergio Leone.
11/10
Een heleboel zelfs, helemaal als je westerns tof vindquote:Op dinsdag 28 april 2009 01:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat ik nog geen enkele van deze films heb gezien. Er staat mij dus nog wat te wachten
Gewoon zoeken op Saving Private Ryan, en dan de eerste afspeellijst volgens mij..quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:25 schreef HostiMeister het volgende:
Saving Private Ryan op youtube kijken???
Nog best redelijke kwaliteit op het HQ standje (verre van dvd, maar volgens mij wel kijkbaar).quote:Op dinsdag 28 april 2009 08:16 schreef drummerdude het volgende:
[..]
Gewoon zoeken op Saving Private Ryan, en dan de eerste afspeellijst volgens mij..
http://www.youtube.com/view_play_list?p=4B799BFFBED1239F&search_query=saving+private+ryan
Gelukkig heb je The Flinstones al wel bekeken! Ieder zijn smaak...quote:Op dinsdag 28 april 2009 01:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat ik nog geen enkele van deze films heb gezien. Er staat mij dus nog wat te wachten
Niet fokken de flintstones! Dat zijn helden!quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:01 schreef komopzeg het volgende:
[..]
Gelukkig heb je The Flinstones al wel bekeken! Ieder zijn smaak...
Ik moet echt grof geld toe krijgen om jouw recente filmlijstje uit te willen zitten...quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Niet fokken de flintstones! Dat zijn helden!
Ik neem aan dat de enige film die enigsinds aan jouw smaak bevalt True Romance zal zijn? ( die ik ben gaan zien op aanraden van snuggle )quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:39 schreef komopzeg het volgende:
[..]
Ik moet echt grof geld toe krijgen om jouw recente filmlijstje uit te willen zitten...
Dat dusquote:
ik kan gelukkig uit de beschrijving halen om welke film het gaat, maar je plaatje is doodquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:47 schreef Dizer het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb hem net gezien, kom net uit de bios. Een waardige opvolger/prequel. Was af en toe een beetje langdradig, maar een echte fan zoals ik heeft daar natuurlijk geen moeite mee en is dat alleen maar een pre omdat je meer kan zien!!!
Weet niet of ie helemaal aanlsuit bij de strip maar erg goed gedaan!!! Gambit was geweldig
Hugh Jackman was ontzettend goed en de actie, humor en de sf's waren gewoon super!!! Heerlijk om een film te zien met in de hoofdrol Wolverine.
9/10
Zet er even bij dat het een film is uit 1927. Schrikt een serie fokkers af..quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:45 schreef Timo20 het volgende:
Sunrise: A Song Of Two Humans
Toen ik `m een hele tijd geleden voor het eerst op dvd zag was ik al helemaal perplex. Wat een geweldige film.
Nu deed zich de éénmalige kans voor om `m op het grote scherm te zien. Dat kon ik natuurlijk niet aan me voorbij laten gaan en dus was het vandaag zover: Murnau`s meesterwerk in volle glorie te aanschouwen op het grote doek.
Vergezeld door een nieuwe, zelf ontworpen en live gespeelde score van Kevin Toma was het in een uitverkochte zaal genieten geblazen. De film komt zoveel beter tot z`n recht op zo`n groot scherm. Perfect. De nieuwe score pastte ook erg goed bij de film, die zelf uiteraard nog steeds even goed was.
Een zeer geslaagde avond dus, een unieke film ervaring met één van de beste, mooiste en meest invloedrijke films aller tijden.
IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 9,5/10
Goed bezig.quote:Op dinsdag 28 april 2009 01:56 schreef Siniti het volgende:
[..]
Een heleboel zelfs, helemaal als je westerns tof vind
Ken ik allemaal nog nietquote:Op woensdag 29 april 2009 19:17 schreef El_Manco het volgende:
[..]
Goed bezig.
Naast deze klassiekers natuurlijk Django, Companeros, Run man run, The big gundown, The great silence, Death rides a horse, Face to face en Sabata kijken.
Idemquote:Op woensdag 29 april 2009 19:23 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ken ik allemaal nog niet
Ff in een wordbestandje zettem
Jawel, maar ben pas een jaar ofzo bezig om echt films te kijken, daarvoor keek ik maar wat op tv was enzoquote:Op woensdag 29 april 2009 20:44 schreef El_Manco het volgende:
[..]
Ik dacht dat je van Westerns hield...
Idem, alleen ben ik nog maar een paar maanden bezig om films te kijken.quote:Op woensdag 29 april 2009 21:36 schreef Siniti het volgende:
[..]
Jawel, maar ben pas een jaar ofzo bezig om echt films te kijken, daarvoor keek ik maar wat op tv was enzo
Ik heb in het vorige topic Once upon a time ook nog bejubelt, dus die zou ik als eerste kijkenquote:Op woensdag 29 april 2009 21:36 schreef Siniti het volgende:
[..]
Jawel, maar ben pas een jaar ofzo bezig om echt films te kijken, daarvoor keek ik maar wat op tv was enzo
Veel plezier alvast in het verkennen van het genre...als je meer titels moet hebben zeg je het maar.quote:Op woensdag 29 april 2009 21:36 schreef Siniti het volgende:
[..]
Die mensen zijn niets gewendquote:Op woensdag 29 april 2009 08:17 schreef komopzeg het volgende:
[..]
Zet er even bij dat het een film is uit 1927. Schrikt een serie fokkers af..
Ik vond dit wel een goede filmquote:Op zaterdag 25 april 2009 21:43 schreef DeHovenier het volgende:
The Uninvited
Matige 'horror' met een kleine twist op 't eind.
En wat vond je van ze?quote:Op donderdag 30 april 2009 22:40 schreef Mryc het volgende:
De laatste vier dagen:
- Sophie Scholl
- Oorlogswinter
- Un long dimanche de fiançailles
- He's Just Not That Into You
- The Reader
Leugenaar, zo'n film moet MINSTENS 0/10 hebben. Even serieus, geef mij ¤50.000 en ik schrijf zelf een script en regel acteurs die 100x beter zijn. Wát een afgrijselijke film zeg.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Het zal vast niet zo slecht zijn als Battlefield Earth, Monsturd, Epic Movie en dergelijke zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:41 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Leugenaar, zo'n film moet MINSTENS 0/10 hebben. Even serieus, geef mij ¤50.000 en ik schrijf zelf een script en regel acteurs die 100x beter zijn. Wát een afgrijselijke film zeg.
Zo snel gaat dat. Niets onrealistisch aan. Ik zou eerder zeggen wat ongeloofwaardig wat langzaam.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:16 schreef Viking84 het volgende:
Die Welle (2008)
Beetje ongeloofwaardig hoe snel de ontwikkelingen gingen (in slechts één week?!) en ze hadden helemaal geen ideologie, maar verder was het best een indrukwekkende film, vooral het slot.
IMDB: 7,5/10
Mijn cijfer: 7,0/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
Mijn god was is de "War on Drugs" waanzin, hypocriet. Verkrachten en moorden is minder erg dan joint-bezit, uiteraard. Nee het slaat totaal nergens op. En wat doet Nederland juist ja, Amerika achterna. Mčn oh men wat zijn onze politici fout, crimineel fout.quote:•Why is marijuana illegal?
•What health risks do we really face?
•Does prohabition work?
•What would happen if we taxed it?
•Medicine, paper, fuel, textiles, food, etc. Are we missing something here?
Ik zou zeggen lees deze topicsreeks door. Klik op links, of IMDB de titels die genoemd worden.quote:Op zondag 3 mei 2009 17:42 schreef Wunny het volgende:
Ik post het hier maar ipv een nieuw topic te openen
Iemand hier die een goede film weet? Ik hou voornamelijk van thrillers, graag ook een beetje recent.
Dankjewel!
Erg stoere film!..quote:Cast:
Larry Bishop ... Pistolero
Michael Madsen ... The Gent
Eric Balfour ... Comanche / Bix
Vinnie Jones ... Billy Wings
Leonor Varela ... Nada
Michael Beach ... Goody Two-Shoes
Laura Cayouette ... Dani
Julia Jones ... Cherokee Kisum
Francesco Quinn ... Machete
Cassandra Hepburn ... Maria
David Grieco ... Dr. Cement
Dean Delray ... Apeshit
Michael Macecsko ... Shyster (as Mike Macecsko)
Tracy Phillips ... Yvonne
David Carradine ... The Deuce
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik blijf die film een 10 gevenLekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.My Bloody Valentine
Horror.
Mijnwerker vermoordt zijn collega's en wordt daarna zelf vermoord. Jaren later komt de zoon van de eigenaar van de mijn terug en de moordenaar komt weer in actie. Was de mijnwerker soms niet echt dood?
Eigenlijk een heel klassieke horrorfilm: gevaarlijke gek met een masker vermoordt iedereen die op zijn weg komt.
Ik vond het wel een redelijke film, vooral omdat je tot op het eind toch twijfelt over wie de moordenaar is.![]()
Deze film heb ik gisteren gekeken en kan eigenlijk niets toevoegen aan jouw oordeel. Als je 'm afgekeken hebt denk je: waar heb ik nou eigenlijk al die tijd naar gekeken? Naar een ventje in het bos. Maar goed, omdat Oorlogswinter een van mijn lievelingsboeken was vroeger en stiekem nog steeds wel een beetje is, blijf ik het een vermakelijke film vinden.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:32 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
Oorlogswinter
Toch vooral veel heen en weer gefiets door een besneeuwd bos. Film is natuurlijk gebaseerd op een jeugdboek en het script is dan ook wat kinderlijk van opzet. Weinig verrassingen, en alles zie je van mijlenver aankomen. Flashbacks zijn beetje infantiel. Nee, hier had veel meer ingezeten.
6,5/10
Blijkbaar heb je de film niet begrepen.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:27 schreef TheGeneral het volgende:
[ afbeelding ]
Underworld 3: Rise of the Lycans
Ik heb me toch wel vermaakt met deze film. Het is geen hoogstaande film, maar er zit wel lekker veel actie in. Vaak gaat het alleen wel wat snel en wat dicht ingezoomd op de characters, waarschijnlijk zodat je niet heel duidelijk kan zien dat de weerwolven niet echt zijn natuurlijk. Jammer dat Kate Beckinsale () niet meer mee speelt, maar Rhona Mitra vervangt haar wel goed.
7/10.
Ja ik had het wel begrepen. Zeker aangezien je haar op het einde nog ziet zitten en dan Underworld 1 'begint'. Maar toch vind het het jammer dat Kate Beckinsale niet in een Underworld film speelt. Had haar liever gewoon gezien. Niet verhaal technisch of iets dergelijks. Maar ik vond haar tof in deze rol.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:29 schreef PekingEend_ het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je de film niet begrepen.
Dit is een prequel. Deze film gaat puur over lucian en de hele lycan revolutie nog voordat Selene überhaupt is ''ontdekt'' door victor. Hoe kan Kate Beckinsale dan Sonja spelen?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dan zou Kate sonja en haar toekomstige vervanger spelen![]()
de hele film blijft je bij, zeker door de manier hoe die gefilmd is...quote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:54 schreef Viking84 het volgende:
Schindler's List. Voor de eerste keer.
Wat een práchtige film. En dat einde. Echt zo'n einde dat je altijd bijblijft.
Spielberg kan ook goed geen-popcorn-film maken.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:54 schreef Viking84 het volgende:
Schindler's List. Voor de eerste keer.
Wat een práchtige film. En dat einde. Echt zo'n einde dat je altijd bijblijft.
Waarom zenden ze niet het toneelstuk met Jeroen Krabbé uit. Dat vond ik echt de mooiste vertolking van Anne Frank.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:16 schreef mschol het volgende:
[..]
de hele film blijft je bij, zeker door de manier hoe die gefilmd is...
ik ben nu trouwens Anne Frank: The Whole Story aan het volgen..
tot nu toe: 8/10
Moment dat ik deze film lang, lang geleden voor het eerst in de bios hebt gezien blijft me ook bij.quote:Op woensdag 6 mei 2009 07:23 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Spielberg kan ook goed geen-popcorn-film maken.
vermoedelijk hebben ze de rechten niet?quote:Op woensdag 6 mei 2009 07:25 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Waarom zenden ze niet het toneelstuk met Jeroen Krabbé uit. Dat vond ik echt de mooiste vertolking van Anne Frank.
ik heb em nooit in bios gezien. maar wel gewoon thuis en dat heeft al een behoorlijke impactquote:Op woensdag 6 mei 2009 07:37 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Moment dat ik deze film lang, lang geleden voor het eerst in de bios hebt gezien blijft me ook bij.
Was nog niet zo lang uit, was in Arnhem (musis dacht ik, niet die blikken in ieder geval) en de hele zaal zal vol. In het begin zo'n 'bios'-sfeertje, maar de pauze begon DOODstil....normaal iedereen praten en doen, maar nu echt helemaal niemand. Om van het einde maar niet te spreken; veel huilende mensen en iedereen bleef nog stil even wat langer zitten.
Film zou verplichte kost op iedere (basis)school moeten zijn.
Mijn middelbare school heeft een grote bioszaal afgehuurd destijds in 1993 met geschiedenis zijn we toen met alle havo/vwo klassen er heen geweest. Dacht dat er 2 middagen geregeld waren. Zelf zat ik in havo2. Maar die ervaring had ik ook, dat geklooi en geklier maar iedereen was stil, eng stil.quote:Op woensdag 6 mei 2009 07:37 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Moment dat ik deze film lang, lang geleden voor het eerst in de bios hebt gezien blijft me ook bij.
Was nog niet zo lang uit, was in Arnhem (musis dacht ik, niet die blikken in ieder geval) en de hele zaal zal vol. In het begin zo'n 'bios'-sfeertje, maar de pauze begon DOODstil....normaal iedereen praten en doen, maar nu echt helemaal niemand. Om van het einde maar niet te spreken; veel huilende mensen en iedereen bleef nog stil even wat langer zitten.
Film zou verplichte kost op iedere (basis)school moeten zijn.
Heb je wel meteen de twee beste pareltjes van Hugh Jackman gezien!quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:50 schreef SLP_ het volgende:
Heb gisteravond The Prestige en Scoop gezien, en vanochtend The Fountain. The Prestige vond ik echt een geweldige film. Die past denk ik wel in mijn top10. Scoop was gewoon een leuk filmpje voor tussendoor en The Fountain vond ik een ontzettend mooie film.
quote:Op woensdag 6 mei 2009 12:06 schreef xDuvessa het volgende:
- anne frank whole story
- Anne frank
- shinters list ( of hoe je dat schrijft)
- body of lies
- oorlogswinter
Ik ging net hetzelfde zeggenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb 6.1Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:09 schreef Lambiekje het volgende:
Crash (1996)
Dit is toch wel een erg vreemd verhaal van David Cronenberg.
James (James Spader) krijgt een frontale botsing met Helen (Holly Hunter). Na weken revalidatie ontmoet hij haar op de inpound waar zijn kapotte auto staat. Ze krijgen spontaan zin in een potje sex. Ze trekken wat samen op en gaan op een avond naar een show waarbij het fatale ongeluk van James Dean op zeer realistisch wijze wordt nagespeeld. Daarbij blijkt de host (Elias Koteas), genaamd Vaughan, een bekende te zijn. Hij heeft hen geholpen in het ziekenhuis. Gaande weg onstaat er een rare vriendschap met die man. James en zijn vriendin Catherine (Deborah Kara Unger) gaan ook rare botsspelletjes spelen op de weg.James Spader heeft toch altijd ietwat merkwaardige rollen. Wel een opmerkelijk acteur toch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb 6.1
I´m back.
Een stuk interessanter dan die andere Crash, dat wel.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:09 schreef Lambiekje het volgende:
Crash (1996)
Dit is toch wel een erg vreemd verhaal van David Cronenberg.
[...]
Zeker een goeie film.Heb je ook de remake Disturbia gezien? Daar was ik ook aangenaam van verrast.quote:Op donderdag 7 mei 2009 01:48 schreef Siniti het volgende:
Rear Window
Goeie Hitchcock, waar elke camera in dezelfde kamer staat
9/10
Ik vond Rear Windowwat tegenvallen. Oubollig vooral, en van spanning geen sprake.quote:Op donderdag 7 mei 2009 02:26 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Zeker een goeie film.Heb je ook de remake Disturbia gezien? Daar was ik ook anngenaam van verrast.
Nee dat was kinderlijke simpel. Verrast in negatieve zin. Bovendien is het een spin-offquote:Op donderdag 7 mei 2009 02:26 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Zeker een goeie film.Heb je ook de remake Disturbia gezien? Daar was ik ook aangenaam van verrast.
Dat is dan natuurlijk weer persoonlijke smaak maar bedankt voor de tip.Die zal ik ook eens bekijken.quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:20 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee dat was kinderlijke simpel. Verrast in negatieve zin. Bovendien is het een spin-off
Heb je de echte remake gezien met de gehandicapte Superman (Christopher Reeve) ??
We`ll always have Parisquote:Op donderdag 7 mei 2009 23:38 schreef Maxerazzi het volgende:
Casablanca
[ afbeelding ]
Welverdiende klassieker-status voor deze film! 67 Jaar later nog steeds de blauwdruk voor romantische drama's! ''Louis, I think this is the beginning of a beautiful friendship.''![]()
Humphry Bogart![]()
9
86e in de imdb top 250quote:Op zaterdag 9 mei 2009 21:52 schreef mschol het volgende:
Star trek (2009)
geen star trek fan, (eerder starwars). maar heb mij zeker vermaakt met deze film, enkele dialogen waren mij iets te lang maar het geheel zat wel goed inelkaar.
7,5/10
Vrij logisch, het is de eerste blockbuster van 2009 die aan de verwachtingen voldoet.quote:
ach over een maandje ofzo is dat uitgekristalliseerd en heeft hij misschien nog een 7,5 of een 7 oid...quote:Op zaterdag 9 mei 2009 21:54 schreef Siniti het volgende:
[..]
86e in de imdb top 250![]()
Star Trek fanbois zijn ff helemaal los gegaan hoor
Waarschijnlijk welquote:Op zaterdag 9 mei 2009 22:00 schreef mschol het volgende:
[..]
ach over een maandje ofzo is dat uitgekristalliseerd en heeft hij misschien nog een 7,5 of een 7 oid...
Moet hem zelf nog zien trouwens dus geen slecht woord over de film hoorquote:Op zaterdag 9 mei 2009 21:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Vrij logisch, het is de eerste blockbuster van 2009 die aan de verwachtingen voldoet.
een 9quote:Op zondag 10 mei 2009 02:49 schreef Siniti het volgende:
The Departed
Net zo goed als het origineel, en leonardo dicaprio irriteerde me geeneens
9/10
Jawel, ik vond em erg goed. Vond jij hem kut dan?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 16% gewijzigd door Siniti op 10-05-2009 03:22:31 ]
Dan ga ik die film vanmiddag bekijken, ben benieuwd of ik die mening met je kan delenquote:Op zondag 10 mei 2009 03:04 schreef cultheld het volgende:
Okuribito, een 10 en tevens één van de allermooiste films die ik in mijn leven heb mogen bekijken.
Nou ben ik op filmgebied al heel wat gewend, maar deze film is in mijn optiek nu al een tijdloos meesterwerk te noemen. Niet geschikt voor cultuurbarbaren en emotioneel geblokkeerden, wel geschikt voor filmliefhebbers die gezegend zijn met een behoorlijk empathisch vermogen en een verfijnd gevoel voor kunst, want dat is, meer nog dan de thematiek, de onderscheidende factor van deze film.
Een film die zowel een lach als een traan bij me heeft losgeweekt, zonder ook maar een moment sentimentele pretenties te hebben gehad. Om die reden geef ik deze film dan ook de maximale score en die waardering krijgt een film vrijwel nooit van mij.
Ik kon hem downloaden met 950-1000 kb/s vannachtquote:Op zondag 10 mei 2009 04:46 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Dan ga ik die film vanmiddag bekijken, ben benieuwd of ik die mening met je kan delen
Hij staat op usenetquote:Op zondag 10 mei 2009 04:48 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik kon hem downloaden met 950-1000 kb/s vannachtHeeft 38 minuten geduurd
Deel 3 is vermakelijk, niet meer niet minder imoquote:Op zondag 10 mei 2009 04:49 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Hij staat op usenet
Maar er zijn nog andere films die ik eerst aan het downloaden ben. Ben nu bezig Spiderman 3 aan het kijken. Wist niet eens dat er een 3e deel was. Heb deeltje 2 heel vaak gezien vanwege het spektakel, tot nu toe is spiderman3 tof!
Een 7?quote:Op zondag 10 mei 2009 10:27 schreef Falco het volgende:
Dead Poets Society
Coming-of-age-film vol met geeks en nerds. Een flink deel van de film gaat over poëzie, da's eigenlijk ontzettend suf. Robin Williams was wel oke als rebellerende docent, het einde was ook oke. Cijfer: 7
Pff...kreeg een 9 van mij. Ik vind het een schitterende film. De laatste 10 minuten zijn erg aangrijpend.quote:Op zondag 10 mei 2009 14:53 schreef Siniti het volgende:
[..]
Een 7?Dit is echt een van de weinige films die ik niet heb afgekeken. Vond het echt een verschrikking
Die heb ik dus niet gezienquote:Op zondag 10 mei 2009 14:56 schreef Mike het volgende:
[..]
Pff...kreeg een 9 van mij. Ik vind het een schitterende film. De laatste 10 minuten zijn erg aangrijpend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar hoewel de film doet denken aan Kevin Smith films als Clerks en Mallrats (geeks die veel praten over Star Wars en dergelijken) haalt Fanboys het niet bij die films. Daarvoor zijn er iets te weinig echte ROFL momenten.
Seth Rogen valt in deze film erg tegen. Hij kan heel goed het karakter spelen wat hij in al zijn films speelt, de goedaardige slacker. Maar de foute typetjes in deze film, een nerderige Trekkie en een pooier met Star Wars tattoos, zijn totaal niet geslaagd.
Verder met Kristen Bell als elke geek's natte droomvriendin.
cijfer: 6.5
S. Darko (2009, VS, Chris Fisher)
Credits where credits are due, zoals de Amerikanen zeggen, de film slaagt erin om perfect de stijl van Donnie Darko te imiteren. Het camera-werk en de muziek zijn in precies dezelfde trant. Sommige scene's lijken wel één op één kopieën. Ook andere elementen uit Donnie Darko komen weer terug, het aftellen naar het einde van de wereld, die doorzichtige wormdingen uit iemands lichaam, er zit zelfs weer iemand met een konijnenpak in.
Jammer genoeg zijn de makers niet in staat om wat Donnie Dark geweldig maakte te kopieëren (of erger nog besefte ze niet wat dat was). Namelijk het emotionele pad dat Donnie doormaakt door de film heen. Waar ik bij Donnie Darko op het einde elke keer weer zit te janken, laat dit vervolg me volledig koud.
Wat Donnie Darko ook was naast een scifi was een goede coming-of-age film. DD zat vol met leuke scene's in de high school zelf, zoals zijn tirade tegen Swayze, de life line oefening enz. In S. Darko ontbreekt dit volledig en is het allemaal express mysterieus doen wat de boventoon voert.
Dit vervolg lijkt dan ook volledig gemaakt zonder ook maar één seconde stil te staan bij wat een vervolg zou kunnen toevoegen.
Het is één van de slechtste en meest overbodigste vervolgen dat ooit is gemaakt.
cijfer: 3
Sciusciŕ (1946, It, Vittorio De Sica)
Deze film wordt gezien als één van de eerste neorealistische films en is daarom alleen al een must-see voor elke filmliefhebber.
Een nog betere reden om hem te kijken is omdat het nog steeds een goede film over tijdloze thema's als armoede, criminaliteit, loyaliteit en vriendschap is.
cijfer: 7.5
The Princess Bride (1987, VS, Rob Reiner)
Leuke ouderwets sprookjes-avonturen film, die tegelijkertijd ook een dikke knipoog naar het genre is.
cijfer: 7.5
The Grapes of Wrath (1940, VS, John Ford)
Zoveel ellende als in deze film gaat echt door merg en been bij mij. Heb de helft van de tijd met een traantje in mijn oog gezeten.
Een vergelijking met de economische crisis van nu is natuurlijk zo gemaakt. Maar dat is te makkelijk. Dit soort ellende doet eerder denken aan het soort ellende dat je ziet in ontwikkelingslanden.
cijfer: 8.5
You Only Live Twice (1967, VK, Lewis Gilbert)
Nadat een shuttle is gestolen door een raket in de ruimte, moet Bond naar Japan om uit te zoeken waar die raket vandaan kwam. In deze film worden we o.a. getrakteerd op Bond, die zijn eigen dood in scene zet (vandaar de titel), Bond in een mini-helikopter, piranha's en natuurlijk ninja's.
De film weet goed steeds op het juiste moment over te gaan op wat actie, zodat die nooit inzakt.
Jammer is wel dat hoewel dit de eerste keer dat we #1 zien we op het einde in de rest van de film een grote schurk ontbreekt.
cijfer: 7
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb status in production.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
quote:Op zondag 10 mei 2009 23:53 schreef Lambiekje het volgende:
Julia's Hart (2009) TV
Een gozer raakt bevriend met het overbuurmeisje alsze beide jaar of 14 zijn. Fastforward, 15 jaar later zijn ze nog steeds bijelkaar en staan op het punt een wereldreis te maken. Maar dan slaat het noodlot toe en zij raakt betrokken bij een verkeersongeluk en raakt in coma. Tot ieders verbazing bleek zij een donorcodicil te hebben en tegen ieders wil wordt haar hart verwijderd en gebruikt voor een transplantatie. De gozer start op eigen houtje een onderzoek wie het hart heeft gekregen. Hij is ervan overtuigd dat de ziel leeft in het hart.wat voor een (gare) workprint heb jij zitten kijken...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb status in production.(gezien hij dus nog in productie is..)
quote:Op zondag 10 mei 2009 15:53 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Fanboys (2008, VS, Kyle Newman)
Deze komedie moet het vooral hebben van de verwijzingen naar andere films, vooral Star Wars natuurlijk, en geek-cultuur. Waarvan de cameo van Jay en Silent BobDie gaan we zienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar hoewel de film doet denken aan Kevin Smith films als Clerks en Mallrats (geeks die veel praten over Star Wars en dergelijken) haalt Fanboys het niet bij die films. Daarvoor zijn er iets te weinig echte ROFL momenten.
Seth Rogen valt in deze film erg tegen. Hij kan heel goed het karakter spelen wat hij in al zijn films speelt, de goedaardige slacker. Maar de foute typetjes in deze film, een nerderige Trekkie en een pooier met Star Wars tattoos, zijn totaal niet geslaagd.
Verder met Kristen Bell als elke geek's natte droomvriendin.
cijfer: 6.5
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
Dat is een fout van IMDB.quote:Op maandag 11 mei 2009 01:52 schreef mschol het volgende:
[..]
wat voor een (gare) workprint heb jij zitten kijken...(gezien hij dus nog in productie is..)
Op usenet onder de Engelse titel inderdaad. Weet niet of je als Spiderman fan ook deze film kan waarderen...quote:Op zondag 10 mei 2009 04:49 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Hij staat op usenet
Maar er zijn nog andere films die ik eerst aan het downloaden ben. Ben nu bezig Spiderman 3 aan het kijken. Wist niet eens dat er een 3e deel was. Heb deeltje 2 heel vaak gezien vanwege het spektakel, tot nu toe is spiderman3 tof!
welke spielberg onzin? En in welke zin had het donkerder gemogen? Een rauwer verhaal? Wat realistischer?quote:Op maandag 11 mei 2009 12:52 schreef superworm het volgende:
Back to the Future.
Behalve de Spielberg-onzin leuk verhaal. Het had van mij veel donkerder gemogen allemaal. Dat liefdesverhaal deed flink af aan de film.
Spielberg-onzin van een lollige, gekke professor, een moeder die verliefd wordt op dr zoon, al die sentimentalistische meuk die Spielberg in het verhaal stopt om het maar zo toegankelijk mogelijk te maken.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
welke spielberg onzin? En in welke zin had het donkerder gemogen? Een rauwer verhaal? Wat realistischer?
ik gok dat wanneer je dat doet met BttF dat het nooit zo'n hit was geweest...quote:Op maandag 11 mei 2009 13:04 schreef superworm het volgende:
[..]
Spielberg-onzin van een lollige, gekke professor, een moeder die verliefd wordt op dr zoon, al die sentimentalistische meuk die Spielberg in het verhaal stopt om het maar zo toegankelijk mogelijk te maken.
Voor mijn idee had het véél donkerder gekund, daarmee bedoel ik idd rauwer, ongepolijster, realistischer. Beetje hetzelfde als hoe Spielberg AI heeft verneukt.
Mjoah. Ik had er iig meer van genotenquote:Op maandag 11 mei 2009 13:40 schreef mschol het volgende:
[..]
ik gok dat wanneer je dat doet met BttF dat het nooit zo'n hit was geweest...
Niemand komt aan BTTF, ja!quote:Op maandag 11 mei 2009 12:52 schreef superworm het volgende:
Back to the Future.
Behalve de Spielberg-onzin leuk verhaal. Het had van mij veel donkerder gemogen allemaal. Dat liefdesverhaal deed flink af aan de film.
quote:Op maandag 11 mei 2009 13:51 schreef macondo het volgende:
Kunnen de True Romance kijkers een eigen topic openen? Is al de zoveelste keer dat hij voorbij komt..
en wat vond je ervan? (cijfer + eventueel een mening)quote:Op maandag 11 mei 2009 14:00 schreef jpg97 het volgende:
X-Men: origins Wolverine
Star Trek
A haunting in Connecticut
Ik heb vorig weekend alle drie delen achter elkaar gezien. Vond het best grappig om te zien hoe ze in 1985 dachten dat het er in 2015 uit zou zienquote:Op maandag 11 mei 2009 12:52 schreef superworm het volgende:
Back to the Future.
Mag ik, in het licht van je onconventionele smaak, vragen hoe die top 10 aller tijden er uit ziet?quote:Op maandag 11 mei 2009 13:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
! True romance kickt ass en hoe meer zielen deze film kijken hoe beter
![]()
( en hij staat in mn top 10 aller tijden )
ut kan nog steedsquote:Op maandag 11 mei 2009 15:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb vorig weekend alle drie delen achter elkaar gezien. Vond het best grappig om te zien hoe ze in 1985 dachten dat het er in 2015 uit zou zien.
1 Man On Fire (2004)quote:Op maandag 11 mei 2009 16:45 schreef TJLinden het volgende:
[..]
Mag ik, in het licht van je onconventionele smaak, vragen hoe die top 10 aller tijden er uit ziet?![]()
(vraag=oprecht, geen spot)
En niet eens 'quote:Op maandag 11 mei 2009 17:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
1 Man On Fire (2004)
2 Lord of the Rings 1,2,3 (2001*)
3 True Romance (1993)
4 The Jacket (2005)
5 American Pie 3 (2003)
6 Tigerland (2000)
7 How High (2001)![]()
![]()
8 Donnie Brasco (1997)
9 The Girl Next Door (2004)
10 The man who shot liberty vallance (1962)
Nobody fucks with the Dukequote:Op maandag 11 mei 2009 17:37 schreef Falco het volgende:
[..]
En niet eens '![]()
' voor je nummer 5
? Opvallende keuze is nummer 10 trouwens
.
Dank voor het inwilligen van mijn verzoek. Leuke lijst hoor.quote:Op maandag 11 mei 2009 17:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
1 Man On Fire (2004)
3 True Romance (1993)
4 The Jacket (2005)
5 American Pie 3 (2003)
6 Tigerland (2000)
7 How High (2001)![]()
![]()
8 Donnie Brasco (1997)
Volledig mee eens. Gewoon rauwe actie, zonder echte wapens. Deel 2 vind ik trouwens wel wat tegenvallenquote:Op maandag 11 mei 2009 18:35 schreef Remsjo het volgende:
Green Street Hooligans.
Mooie film over een doodnormale jongen die '' nadat ie van de universiteit is afgetrapt wegens drugs dealen '' naar zn zus gaat. Daar leert hij de schoonbroer van de zus kennen die een beruchte bendeleider is in het hooligancircuit van de club West-Ham United. Al snel word Matt opgenomen in de groep en gaat zich steeds meer ontpoppen tot een ware voetbalhooligan.
100/90.
Geen moment verveeld, heerlijke actie scenes en behoorlijk realistisch gefilmd.
Nu ben ik ook wel benieuwd geworden naar de top 10 van jezelfquote:Op maandag 11 mei 2009 18:28 schreef TJLinden het volgende:
[..]
Dank voor het inwilligen van mijn verzoek. Leuke lijst hoor.Lekker eigenzinnig.
Understatement right ?quote:Op maandag 11 mei 2009 18:42 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
Volledig mee eens. Gewoon rauwe actie, zonder echte wapens. Deel 2 vind ik trouwens wel wat tegenvallen
Die nr 10 is inderdaad wel een héééle vreemde eend in de bijtquote:Op maandag 11 mei 2009 17:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
1 Man On Fire (2004)
3 True Romance (1993)
4 The Jacket (2005)
5 American Pie 3 (2003)
6 Tigerland (2000)
7 How High (2001)![]()
![]()
8 Donnie Brasco (1997)
Ik schaam me eerder voor How High, zo'n slechte film dat hij vet briljant isquote:Op maandag 11 mei 2009 19:35 schreef Siniti het volgende:
[..]
Die nr 10 is inderdaad wel een héééle vreemde eend in de bijt
En schaam je voor nummer 5!![]()
Die heb ik nog nooit gezien, dus daar kan ik je niet op afkrakenquote:Op maandag 11 mei 2009 19:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik schaam me eerder voor How High, zo'n slechte film dat hij vet briljant is. American pie is gewoon een degelijke film
![]()
How Highquote:Op maandag 11 mei 2009 19:49 schreef Siniti het volgende:
[..]
Die heb ik nog nooit gezien, dus daar kan ik je niet op afkraken![]()
quote:Op maandag 11 mei 2009 19:42 schreef Siniti het volgende:
Mijn top 10 is trouwens zoiets:
1 C'era una volta il West (1968)
2 Apocalypse Now (1979)
3 Cidade de Deus (2002)
4 La vita č bella (1997)
5 Il buono, il brutto, il cattivo. (1966)
6 Shichinin no samurai (1954)
7 Planet of the Apes (1968)
8 The Godfather (1972) The Godfather: Part II (1974) The Godfather: Part III (1990) (Ik vind ze alledrie even goed)
9 Once Upon a Time in America (1984)
10 The Life of David Gale (2003)
Al verandert dit wss om de week
nietusquote:Op maandag 11 mei 2009 19:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik schaam me eerder voor How High, zo'n slechte film dat hij vet briljant is. American pie is gewoon een degelijke film
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 9Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Ik blijf vaak schuiven, maar op dit moment zo ongeveer:quote:Op maandag 11 mei 2009 19:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nu ben ik ook wel benieuwd geworden naar de top 10 van jezelf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:50 schreef jpg97 het volgende:
Mijn favoriete 25 films tot nu toe, in willekeurige volgorde, omdat ik niet kan zeggen dat de ene film per definitie beter is dan de andere. Het ligt aan het genre en de stemming waarin je bent wanneer je een film kijktEn jij gaapt om het lijstje van Siniti?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What's it going to be then, eh?
Precies wat ik dachtquote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:24 schreef Gillingham het volgende:
[..]
En jij gaapt om het lijstje van Siniti?
Ik heb slechts 5 films van je top 10 gezienquote:Op dinsdag 12 mei 2009 00:45 schreef TJLinden het volgende:
[..]
Ik blijf vaak schuiven, maar op dit moment zo ongeveer:
1. Lost in Translation (2003)
2. Garden State (2004)
3. Requiem for a Dream (2000)
4. Lĺt den rätte komma in (2008)
5. El Laberinto del Fauno (2006)
6. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001)
7. Diarios de motocicleta (2004)
8. Forrest Gump (1994)
9. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)
10. Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain (2001)
[ afbeelding ]
Zojuist Hook bekeken. Een film waarvan ik de videoband vroeger grijs heb gedraaid.![]()
Ondertussen was het echter jaren geleden dat ik de film voor het laatst bekeken heb en was ik eigenlijk heel erg bang dat mijn herinnering vertroebeld was door jeugdsentiment en de film enorm zou tegenvallen.
Maar nee... hij IS gewoon geniaal.
Een heerlijk verhaal met origineel gebruik van het Peter Pan-universum. Geniale acteerprestaties van met name Dustin Hoffman. Fantastisch humor. Erg leuke visuals, sets, kostuums en special effects. En met Steven Spielberg aan het roer weten ze het piratenschip in een veilige haven te sturen.
Daarnaast heb ik nu een hoop extra laagjes kunnen ontdekken die je als kind over het hoofd ziet (die soms zelfs een beetje 'stout' blijken).
Ik snap niet waarom de film zo gebashed werd door de critici en ook nu nog slechts een 6.1 mag vangen om IMDb. Hij was beter dan ik me kon herinneren en krijgt van mij een dikke 8.![]()
The Boo Box (HQ)![]()
Voor een kinderfilm vond ik dat ze er al genoeg sarcastische toespelingen in hadden gestopt. Het is en blijft natuurlijk een kinderfilm en die zijn vaak mierzoet, zo ook deze.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb slechts 5 films van je top 10 gezien![]()
Wat betreft Hook! Het heeft wel iets maar ik vind jammer dat het zo verschrikkelijk overduidelijk voor 'algemeen publiek' was. Ik had zo veel liever een zwarte rauwe Hook gehad die z'n eigen crew overboord mieterd of kielhaalt als ze niet luisteren en peter pan die daar tegen in gaat.
Heb laatst ook beide films bekeken.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:32 schreef Trayek het volgende:
Gisteravond voor het eerst Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb gekeken.
Ik had er niet zo veel van verwacht, gezien het zwart wit is (tja, ik kom nou eenmaal uit het kleurentijdperk), maar ik vond 'm super! Nu vind ik Kubrick z'n films vaak wel tof, maar hij zat goed in elkaar.
IMDB cijfer 8.7/10
Mijn cijfer 9/10
Daarna begonnen met Dead Poets Society, maar die heb ik niet af kunnen kijken doordat het te laat was, en ik natuurlijk hard aan het werk ben nu. Vanavond nog maar eens proberen.
Ik vond mijn lijstje al standaard, maar dat lijstje ziet er uit alsof hij alles voor 1990 eng vindquote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:24 schreef Gillingham het volgende:
[..]
En jij gaapt om het lijstje van Siniti?
Ik was van plan om deze film spoedig te zien maar ik verbaas me echt over de super hoge cijfers voor deze film .. !quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:43 schreef iamredleader het volgende:
Star Trek
Leuke film, goede actie en mooie special effects. Meer niet
8+
Nee hoor, maar die vallen net buiten mijn top 25 ( en big trouble in little china is van 1986 dus die stelling gaat alvast niet op).quote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:45 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik vond mijn lijstje al standaard, maar dat lijstje ziet er uit alsof hij alles voor 1990 eng vind
Maar hoezo vindt je mijn lijstje dan zo saai?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:57 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Nee hoor, maar die vallen net buiten mijn top 25 ( en big trouble in little china is van 1986 dus die stelling gaat alvast niet op).
Buiten dat vind ik films puur ter vermaeck. In die optiek heb ik mijn lijstje samengesteld.
Gisteren trouwens de film "Push" gezien met Dakota Fanning. Slaapverwekkende film is dat
Leuke special effects maar een slecht verhaal en veel inconsistentie. Ik geef hem een 5.
Kloptquote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:41 schreef macondo het volgende:
(@TJLinden, jouw avatar, dat is toch van Requiem for a dream? Schitterende film is dat toch)
Ik ga 'm zo ook maar in de bios ervaren. Ik ben eigenlijk een Star Wars-fan dus liefde zal het niet worden. Maar ik hoop wel op 2 uur dik vermaak.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:43 schreef iamredleader het volgende:
Star Trek
Leuke film, goede actie en mooie special effects. Meer niet
8+
Ha ik kan Star Wars ook nog wel oké vinden maar die trekkies vond ik altijd overkomen als dikke nerdsquote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:08 schreef TJLinden het volgende:
[..]
Klopt
[..]
Ik ga 'm zo ook maar in de bios ervaren. Ik ben eigenlijk een Star Wars-fan dus liefde zal het niet worden. Maar ik hoop wel op 2 uur dik vermaak.
De film is de hoge cijfers ook absoluut waard. Ik heb nog nooit echt Star Trek gekeken, maar deze film was echt geweldig. J.J. Abrams is de nieuwe blockbuster koning, na het geweldige M:I3 is dit ook weer een schot in de roos.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik was van plan om deze film spoedig te zien maar ik verbaas me echt over de super hoge cijfers voor deze film .. !
Euw, zo geweldig vond ik MIssion Impossible 3 nietquote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:37 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
De film is de hoge cijfers ook absoluut waard. Ik heb nog nooit echt Star Trek gekeken, maar deze film was echt geweldig. J.J. Abrams is de nieuwe blockbuster koning, na het geweldige M:I3 is dit ook weer een schot in de roos.
Hoezo saai? ik had alleen maar eenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:59 schreef Siniti het volgende:
[..]
Maar hoezo vindt je mijn lijstje dan zo saai?
En ik vind trouwens veel films op jouw lijstje ook leuk hoor.
Dan had je je caps aan staanquote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:45 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Hoezo saai? ik had alleen maar eensmiley geplaatst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |