Last of the Wild HorsesWeer eens een film uit de MST3K-doos gepakt. De serie vind ik in seizoen 6 (jaja zover ben ik gekomen

) wat minder sterk dan in eerdere seizoenen, maar goed de film zelf dan. Het is een onbeduidende western, die hatseflats snel in elkaar gezet is. Een echte westernsfeer ontbreekt, laat staan dat het overtuigt als een western. Het verhaal vond ik ook maar lastig om te volgen, mede door een heel raar onlogisch begin. De titel verklapt iig wel waar het over gaat: paarden! En die komen veelvuldig in beeld. Er zijn nog een paar wilde paarden over en de vraag is of deze nu wel of niet in het wild over gaan blijven. Vette vetes worden daarover uitgevochten in zo'n stoffig stadje. Naja, erg slaapverwekkend dus allemaal en zelfs voor een film uit 1948 niet tof. Cijfer: 3
Iets anders dan. Een tijdje geleden kwam ik in 'bezit' van een animated shorts-pack, genaamd
'A Century of Animated Shorts'. Aan het eind van de vorige eeuw bepaalden belangwekkende lieden uit de animatie-industrie welke animated shorts het mooist of best zijn. Het resultaat mag er wezen, want het bevalt me wel. Af en toe kijk ik wat van die filmpjes en ik ben nu over de helft. Tuurlijk zit er wat experimente rommel tussen zoals ene Len Lye, die rete-irritante flitsachtige prut het scherm opkwakt. Maar... het bevat voornamelijk veel mooi en leuk spul.
Zo ben ik erg te spreken over de Russische producties, zoals
en
, twee prachtige animaties van Yuri Norshtein. Een heel ontroerende oprechte sfeer hebben ze, waar ik iig wel door werd gegrepen

. Een andere topper vond ik Grey Wolf & Little Red Riding Hood (helaas niet op Youtube), een soort Roodkapje-achtig verhaal met wat referenties naar het wegkwijnende USSR.
Een andere topper vond ik het lollige
en Tim Burtons
kan ook niks verkeerds doen. Ook bevat het pack enkele Disneytoppers zoals
,
en natuurlijk
. Vroeger vond ik als kleine Falco al die oude Disneyfilmpjes en Ducktales helemaal de bom! Kortom best veel variatie en de moeite waard om zelf in huis te halen

.
[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 27-04-2009 12:59:32 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>