abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 mei 2009 @ 07:25:07 #181
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_68718299
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 23:16 schreef mschol het volgende:

[..]

de hele film blijft je bij, zeker door de manier hoe die gefilmd is...

ik ben nu trouwens Anne Frank: The Whole Story aan het volgen..

tot nu toe: 8/10
Waarom zenden ze niet het toneelstuk met Jeroen Krabbé uit. Dat vond ik echt de mooiste vertolking van Anne Frank.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 6 mei 2009 @ 07:37:21 #182
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_68718356
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 07:23 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Spielberg kan ook goed geen-popcorn-film maken.
Moment dat ik deze film lang, lang geleden voor het eerst in de bios hebt gezien blijft me ook bij.
Was nog niet zo lang uit, was in Arnhem (musis dacht ik, niet die blikken in ieder geval) en de hele zaal zal vol. In het begin zo'n 'bios'-sfeertje, maar de pauze begon DOODstil....normaal iedereen praten en doen, maar nu echt helemaal niemand. Om van het einde maar niet te spreken; veel huilende mensen en iedereen bleef nog stil even wat langer zitten.

Film zou verplichte kost op iedere (basis)school moeten zijn.
pi_68718929
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 07:25 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Waarom zenden ze niet het toneelstuk met Jeroen Krabbé uit. Dat vond ik echt de mooiste vertolking van Anne Frank.
vermoedelijk hebben ze de rechten niet?
ik vond de film iig al erg goed gedaan.
een toneelstuk daarin tegen zal mij veel minder trekken.
pi_68718972
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 07:37 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Moment dat ik deze film lang, lang geleden voor het eerst in de bios hebt gezien blijft me ook bij.
Was nog niet zo lang uit, was in Arnhem (musis dacht ik, niet die blikken in ieder geval) en de hele zaal zal vol. In het begin zo'n 'bios'-sfeertje, maar de pauze begon DOODstil....normaal iedereen praten en doen, maar nu echt helemaal niemand. Om van het einde maar niet te spreken; veel huilende mensen en iedereen bleef nog stil even wat langer zitten.

ik heb em nooit in bios gezien. maar wel gewoon thuis en dat heeft al een behoorlijke impact
  woensdag 6 mei 2009 @ 09:27:38 #185
52357 Lambiekje
pi_68719859
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 07:37 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Mijn middelbare school heeft een grote bioszaal afgehuurd destijds in 1993 met geschiedenis zijn we toen met alle havo/vwo klassen er heen geweest. Dacht dat er 2 middagen geregeld waren. Zelf zat ik in havo2. Maar die ervaring had ik ook, dat geklooi en geklier maar iedereen was stil, eng stil.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 6 mei 2009 @ 10:26:02 #186
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_68721375
Krijg altijd jeuk van films met een "educatief" doel. Maar Schindler's List spant wat dat betreft de kroon.
Overal verstand van.
pi_68724166
Heb gisteravond The Prestige en Scoop gezien, en vanochtend The Fountain. The Prestige vond ik echt een geweldige film. Die past denk ik wel in mijn top10. Scoop was gewoon een leuk filmpje voor tussendoor en The Fountain vond ik een ontzettend mooie film.
  woensdag 6 mei 2009 @ 12:06:24 #188
243256 xDuvessa
*pas op ik bijt*
pi_68724700
- anne frank whole story
- Anne frank
- shinters list ( of hoe je dat schrijft)
- body of lies
- oorlogswinter
Im the voice in the wind and the pouring rain..
Im the voice of your hunger and pain..
pi_68724902
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 11:50 schreef SLP_ het volgende:
Heb gisteravond The Prestige en Scoop gezien, en vanochtend The Fountain. The Prestige vond ik echt een geweldige film. Die past denk ik wel in mijn top10. Scoop was gewoon een leuk filmpje voor tussendoor en The Fountain vond ik een ontzettend mooie film.
Heb je wel meteen de twee beste pareltjes van Hugh Jackman gezien! Toffe films inderdaad.

Fanboys

Leuke roadmovie met een aardig onderliggend verhaal en gelukkig net niet te absurd. Maar je moet wel een fanboy zijn om allemaal die grapjes te snappen
ik: 7.5
imdb: 7.4

Marley and me

Leuke film. Waar ik een rom com verwachtte was het gewoon een film over een pasgetrouwd stel dat ontwikkeld. Met de nodige humor en een leuke hond. Verder ben ik geen fan van Owen Wilson maar dat mocht de pret niet drukken. Een heel aangename film om te zien.
Ik: 7
imdb: 7.1
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  Moderator woensdag 6 mei 2009 @ 12:25:28 #190
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_68725306
X-Men Origins: Wolverine
Onderhoudende, maar rommelige comic book verfilming. Uit het promotiemateriaal kreeg ik het idee dat figuren als Deadpool en Gambit een grote rol zouden vervullen, maar hun tijd in beeld is minimaal en lijkt slechts bedoeld te zijn om ze te introduceren voor hun eigen films. Met Hugh Jackman is verder niks mis en het is niet of je je verveelt, maar na krap 2 uur denk je wel 'was dit het nou?'.
(6/10)

Star Trek
De verwachtingen waren hoog gespannen na de 100% die deze film nog altijd heeft op Rotten Tomatoes en ze werden volledig waargemaakt. Non-stop actie, humor en schitterende special effects zorgen ervoor dat je aan het eind van de film eigenlijk al weer klaar zit voor de volgende avonturen van de crew van de Enterprise. Na de belabberde laatste delen van de Star Trek reeks, zal deze reboot zorgen voor een hoop nieuwe fans en hopelijk ook snel voor een vervolg.
(8.5/10)

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 6 mei 2009 @ 13:18:17 #191
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68727176
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 12:06 schreef xDuvessa het volgende:
- anne frank whole story
- Anne frank
- shinters list ( of hoe je dat schrijft)
- body of lies
- oorlogswinter
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 6 mei 2009 @ 14:41:38 #192
241594 iBolt
Lighting
pi_68730395
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 12:25 schreef Mike het volgende:
[ afbeelding ]
Sylar
  woensdag 6 mei 2009 @ 19:29:03 #193
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_68742329
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 14:41 schreef iBolt het volgende:

[..]

Sylar
Ik ging net hetzelfde zeggen .
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  woensdag 6 mei 2009 @ 23:09:16 #194
52357 Lambiekje
pi_68753697
Crash (1996)
Dit is toch wel een erg vreemd verhaal van David Cronenberg.

James (James Spader) krijgt een frontale botsing met Helen (Holly Hunter). Na weken revalidatie ontmoet hij haar op de inpound waar zijn kapotte auto staat. Ze krijgen spontaan zin in een potje sex. Ze trekken wat samen op en gaan op een avond naar een show waarbij het fatale ongeluk van James Dean op zeer realistisch wijze wordt nagespeeld. Daarbij blijkt de host (Elias Koteas), genaamd Vaughan, een bekende te zijn. Hij heeft hen geholpen in het ziekenhuis. Gaande weg onstaat er een rare vriendschap met die man. James en zijn vriendin Catherine (Deborah Kara Unger) gaan ook rare botsspelletjes spelen op de weg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 7 / imdb 6.1
pi_68757190
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 23:09 schreef Lambiekje het volgende:
Crash (1996)

James (James Spader) krijgt een frontale botsing met Helen (Holly Hunter). Na weken revalidatie ontmoet hij haar op de inpound waar zijn kapotte auto staat. Ze krijgen spontaan zin in een potje sex. Ze trekken wat samen op en gaan op een avond naar een show waarbij het fatale ongeluk van James Dean op zeer realistisch wijze wordt nagespeeld. Daarbij blijkt de host (Elias Koteas), genaamd Vaughan, een bekende te zijn. Hij heeft hen geholpen in het ziekenhuis. Gaande weg onstaat er een rare vriendschap met die man. James en zijn vriendin Catherine (Deborah Kara Unger) gaan ook rare botsspelletjes spelen op de weg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 7 / imdb 6.1
James Spader heeft toch altijd ietwat merkwaardige rollen. Wel een opmerkelijk acteur toch.
I´m back.
pi_68757548
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 23:09 schreef Lambiekje het volgende:
Crash (1996)
[...]
Een stuk interessanter dan die andere Crash, dat wel.
pi_68758623
Rear Window
Goeie Hitchcock, waar elke camera in dezelfde kamer staat
9/10
pi_68758901
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 01:48 schreef Siniti het volgende:
Rear Window
Goeie Hitchcock, waar elke camera in dezelfde kamer staat
9/10
Zeker een goeie film.Heb je ook de remake Disturbia gezien? Daar was ik ook aangenaam van verrast.

[ Bericht 0% gewijzigd door Terpentin07 op 07-05-2009 09:05:08 ]
  donderdag 7 mei 2009 @ 09:00:18 #199
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_68760729
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 02:26 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Zeker een goeie film.Heb je ook de remake Disturbia gezien? Daar was ik ook anngenaam van verrast.
Ik vond Rear Windowwat tegenvallen. Oubollig vooral, en van spanning geen sprake.

Butch Cassidy and the Sundance Kid

Geweldige western met hier en daar wat zwakkere romantische intermezzo's. Het duo Newman en Redford zijn echter super op elkaar ingespeeld, vergelijkbaar met The Sting. Wel een aanrader.

8/10
Overal verstand van.
  donderdag 7 mei 2009 @ 09:20:10 #200
52357 Lambiekje
pi_68761229
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 02:26 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Zeker een goeie film.Heb je ook de remake Disturbia gezien? Daar was ik ook aangenaam van verrast.
Nee dat was kinderlijke simpel. Verrast in negatieve zin. Bovendien is het een spin-off

Heb je de echte remake gezien met de gehandicapte Superman (Christopher Reeve) ??
pi_68761258
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 09:20 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee dat was kinderlijke simpel. Verrast in negatieve zin. Bovendien is het een spin-off

Heb je de echte remake gezien met de gehandicapte Superman (Christopher Reeve) ??
Dat is dan natuurlijk weer persoonlijke smaak maar bedankt voor de tip.Die zal ik ook eens bekijken.
pi_68763220
Ex Drummer

Het verhaal van de film is niet diepgaand of geweldig te noemen maar de simpelheid van de karakters, het grove taalgebruik, de ruwheid hoe alles wordt gebracht. Ik vond het een geweldige film maar je moet absoluut wel van dit type films houden.
Cijfer: 8

He's just not that into you

Ik vond het een ontzettend langdradige en totaal niet interessante film. De karakters bleven maar om elkaar heen draaien en had het gevoel dat de makers een beetje teveel karakters in één film hebben willen proppen ipv een paar goed uit te diepen. Als vrouwen film zijnde deed het allemaal wat het moet doen maar ook absoluut niet meer dan dat. Om met je vriendin te kijken is ie misschien nog geschikt maar dan zou ik om jezelf een plezier te doen een fatsoenlijke komedie uitkiezen.
Cijfer: 4
pi_68764642
The Jacket (2005)

Een film waar ik in ging met zero voorkennis, dacht de 1e minuten dat het een soort van oorlogs film zou worden daarna werd het een soort van melo - drama achtig verhaal met uitstapjes naar de toekomst. Vond het wel een fris concept en, er werd naar mijn verbazing nog goed gespeeld ook door Adrien & Keira Knightley
Die Dr.Becker vond ik maar een griezelige lage stem hebben

Overigens voor degene die deze film ook hebben gezien, wat was de toevoegende rol van meneer James Bond ( daniel craig ) in dit hele verhaal ? Vond het wel tof dat hij bij het goede lijstje van top acteurs stond in deze film. Maar snapte zijn rol niet helemaal. Ook al deed hij het uitstekend!

8.0!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 7 mei 2009 @ 19:49:57 #204
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_68783402
Miracle at St. Anna
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_68791844
Man On The Moon
Geweldige biografische film over het leven van Andy Kauffman, 's werelds originele troll.
8/10
pi_68793264
Casablanca

Welverdiende klassieker-status voor deze film! 67 Jaar later nog steeds de blauwdruk voor romantische drama's! ''Louis, I think this is the beginning of a beautiful friendship.''

Humphry Bogart

9

Chinatown

De bekende neo-noir met een geweldige Nicholson en een nog betere John Huston. Heerlijk script natuurlijk, maar ik vond het richting einde allemaal iets te chaotisch worden.
Ik vond het trouwens een geweldige vondst dat je over Gittes (Nicholson) zijn tijd in Chinatown vrijwel niks te weten komt, terwijl het je wel een ongemakkelijk gevoel geeft.

7,9

Frost/Nixon

Deze episode in de Amerikaanse poltieke geschiedenis is natuurlijk al boeiend op zichzelf. Maar het zijn toch echt Sheen (en vooral) Langella die deze film zo goed maken! Prachtig acteerwerk wat vooral tot uiting komt in het laatste deel van het interview, kippenvel!

8,1
pi_68794186
17 again, heeft me positief verast. Was grappig om te zien.
Thomas Lennon

Geef het een 6.8
pi_68813362
Atonement
Wel een aardige film om een keer gezien te hebben

Imdb: 7,9
Mijn cijfer: 7,3
pi_68826899
The Prestige
Kwam ongeveer gelijktijdig uit (2006) met The Illusionist. Hoewel ik die tegen vond vallen vond ik The Prestige een goede film.

ImdB: 8,4
Mijn cijfer: 8

[ Bericht 1% gewijzigd door Butterfly91 op 08-05-2009 22:56:30 ]
pi_68827812
Street Fighter: The Legend of Chun-Li

Ik heb mij zeker niet verveeld.. maar de film had duidelijk een heel stuk beter gekund...
5,5/10 (een magere voldoende)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')