abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 mei 2009 @ 13:55:43 #141
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_68617247

The Science of Sleep (2006)
Een Mexicaanse jongen (Gael García Bernal) komt in een appartement te wonen. Hij krijgt een ongelukje als hij de buren helpt met een piano sjouwen. De buurmeid helpt hem met zijn hand, vanaf dat moment ontstaat er wat tussen de twee alleen hij beseft het nog niet. Hij lijdt overigens aan (dag)dromen en haalt droom een realiteit door elkaar. De droomwereld is zeer inventief en creatief uitgebeeld met karton en dergelijke.

cijfer 8 / imdb 7.5

[ Bericht 6% gewijzigd door Lambiekje op 03-05-2009 17:26:26 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 3 mei 2009 @ 17:22:32 #142
52357 Lambiekje
pi_68626111
Martian Child (2007)
David Gordon (John Cusack) is een SF-schrijver die zijn vrouw is verloren. Om zijn leven weer wat op order te krijgen denkt ie er over om een kind te adopteren. Als het allemaal rond is en Dennis (Bobby Coleman) bij hem komt intrekken is hij in zijn nopjes. Alleen Dennis heeft een eigenaardigheid, hij beweerd stellig dat hij van Mars komt. Gaande weg gaat David meer en meer geloven dat het daadwerkelijk zo is.

Goede metafoor voor acceptatie van beiden kanten. Aardige bijrollen van Amanda Peet als vriendin en Joan Cusack als zus.

cijfer 7.5 / imdb 6.9
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_68626848
Ik post het hier maar ipv een nieuw topic te openen

Iemand hier die een goede film weet? Ik hou voornamelijk van thrillers, graag ook een beetje recent.
Dankjewel!
  zondag 3 mei 2009 @ 17:55:36 #144
52357 Lambiekje
pi_68627286

The Union: The Business Behind Getting High (2007)
quote:
•Why is marijuana illegal?
•What health risks do we really face?
•Does prohabition work?
•What would happen if we taxed it?
•Medicine, paper, fuel, textiles, food, etc. Are we missing something here?
Mijn god was is de "War on Drugs" waanzin, hypocriet. Verkrachten en moorden is minder erg dan joint-bezit, uiteraard. Nee het slaat totaal nergens op. En wat doet Nederland juist ja, Amerika achterna. Mèn oh men wat zijn onze politici fout, crimineel fout.

Hier kan je hem integraal bekijken.

Het is echt een TOP documentaire. Een must see.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lambiekje op 03-05-2009 18:19:56 ]
  zondag 3 mei 2009 @ 18:00:13 #145
52357 Lambiekje
pi_68627434
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:42 schreef Wunny het volgende:
Ik post het hier maar ipv een nieuw topic te openen

Iemand hier die een goede film weet? Ik hou voornamelijk van thrillers, graag ook een beetje recent.
Dankjewel!
Ik zou zeggen lees deze topicsreeks door. Klik op links, of IMDB de titels die genoemd worden.
Of doe een IMDB Powersearch niet vergeten om jaartal-range en imdb-rating in te vullen.
  zondag 3 mei 2009 @ 18:00:27 #146
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_68627443
Outlander
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_68627915
Rise of the footsoldier zojuist op film1.

7/10
  zondag 3 mei 2009 @ 18:28:57 #148
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_68628335

quote:
Cast:
Larry Bishop ... Pistolero
Michael Madsen ... The Gent
Eric Balfour ... Comanche / Bix
Vinnie Jones ... Billy Wings
Leonor Varela ... Nada
Michael Beach ... Goody Two-Shoes
Laura Cayouette ... Dani
Julia Jones ... Cherokee Kisum
Francesco Quinn ... Machete
Cassandra Hepburn ... Maria
David Grieco ... Dr. Cement
Dean Delray ... Apeshit
Michael Macecsko ... Shyster (as Mike Macecsko)
Tracy Phillips ... Yvonne
David Carradine ... The Deuce
Erg stoere film!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zondag 3 mei 2009 @ 20:08:38 #149
219097 Keepertje8
Postmodernist
pi_68631893
quote:
Op zondag 3 mei 2009 18:00 schreef banaantjeEE het volgende:
Outlander
Hoe vond je die?
  zondag 3 mei 2009 @ 20:09:01 #150
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_68631905
Oorlogswinter
Bah wat een slechte film.... Sfeer die wordt neergezet overtuigd niet, netzoals het acteerwerk. Daarnaast een keer een scene waarbij je duidelijk ziet dat in een nieuw shot een ander paard wordt gebruikt (klopt dus niet). Nee, alles van deze film doet het niet voor me.

IMDB 7.6
Zelf 5.5
pi_68641114
Heb net Swordfish gezien, goede film maar ik blijf met één vraag zitten. Ik hoop dat de mensen die hem gezien hebben hem kunnen beantwoorden.. Op een gegeven moment wordt er een andere goede hacker gepakt op het vliegveld. Maar wie is hij en wat was zijn doel? Ik snap niet wat hij toevoegt aan het verhaal. Mis ik iets ofzo?
  maandag 4 mei 2009 @ 06:17:17 #152
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68644693
Ben vannacht maar weer eens aan de Godfather-trilogie begonnen.
Hoe vaak i kze ook kijk ze blijven gewoon geweldig.
Net deel 1 gezien en alles klopt.

-acteurs spelen hun rol perfect
-veel dingen zie je niet aankomen als je hem voor het eerst ziet
-muziek klopt perfect met de scene
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik blijf die film een 10 geven
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_68644703
Gisteren gezien:
"The incredible Hulk" uit 2008. Voor acteerwerk een 3, maar voor special effects en een leuke verwijzing naar Iron Man aan het eind toch een 7.
  Moderator maandag 4 mei 2009 @ 08:34:34 #154
9859 crew  Karina
Woman
pi_68645268
Dit weekend twee films gekeken:
The Uninvited
Horror/thriller (meer het laatste).
Meisje komt thuis na een aantal jaren in een gesticht te hebben gezeten. Ze zat daar vanwege een trauma dat ze had opgelopen na een brand, waarbij haar moeder was overleden.

Ze komt erachter dat de nieuwe vriendin van haar vader niet helemaal is wie ze zegt te zijn. Samen met haar zus probeert ze hiervoor bewijs te verzamelen.

De film komt een beetje traag op gang, maar ik moet zeggen dat het eind toch wel verrassend was. Niet echt horror, meer thriller.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
My Bloody Valentine
Horror.

Mijnwerker vermoordt zijn collega's en wordt daarna zelf vermoord. Jaren later komt de zoon van de eigenaar van de mijn terug en de moordenaar komt weer in actie. Was de mijnwerker soms niet echt dood?

Eigenlijk een heel klassieke horrorfilm: gevaarlijke gek met een masker vermoordt iedereen die op zijn weg komt.

Ik vond het wel een redelijke film, vooral omdat je tot op het eind toch twijfelt over wie de moordenaar is.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 4 mei 2009 @ 09:02:56 #155
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68645655
The Uninvited heb ik 2 weken geleden ook gezien. ik vond hem zo verschrikkelijk slecht
Vooral het einde vond ik maar bagger, voor de rest sleept het verhaal zich maar wat voort en zit er niet echt vaart in
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 4 mei 2009 @ 09:51:50 #156
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_68646474
O Brother where art thou: Met als losse leidraad het verhaal van de odysee, maken Ulysses Everett Mcgill en zijn companen een heerlijke trip door het zuiden van amerika op zoek naar een schat. Onderweg rollen ze van het ene avontuur in het andere, ze komen de klu klux clan tegen , een geweldadige bijbelverkoper en ze ontmoeten een blues gitarist die zijn ziel aan de duivel heeft verkocht.

Leuke humor, een goed verhaal en leuke muziek

een: 8
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_68647047
Slacker Richard Linklater, 1991
Een van de eerste films van Richard Linklater waarin je al veel van zijn kenmerken ziet, maar waar de uitvoering nog wel wat mager is. Het is in deze film wel erg veel gelul in de ruimte, daarnaast zit er ook niet echt een verband tussen de verschillende scenes. Neemt niet weg dat er wel enkele zeer geslaagde scenes tussen zitten, waaronder de openingsscene. 7.0
  maandag 4 mei 2009 @ 11:32:46 #158
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_68649466

Oorlogswinter

Toch vooral veel heen en weer gefiets door een besneeuwd bos. Film is natuurlijk gebaseerd op een jeugdboek en het script is dan ook wat kinderlijk van opzet. Weinig verrassingen, en alles zie je van mijlenver aankomen. Flashbacks zijn beetje infantiel. Nee, hier had veel meer ingezeten.

6,5/10
Overal verstand van.
pi_68649580
Talking to Heaven (Living with the Dead)

Voor een 'persoon ziet geesten' film een hele goede vond ik, zeker een aanrader.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  maandag 4 mei 2009 @ 12:12:08 #160
51286 w00h00
Digital man!
pi_68650906
http://www.imdb.com/title/tt0454848/

Inside Man gezien. Leuke film met een verrassend einde!

7/10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')