abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68641114
Heb net Swordfish gezien, goede film maar ik blijf met één vraag zitten. Ik hoop dat de mensen die hem gezien hebben hem kunnen beantwoorden.. Op een gegeven moment wordt er een andere goede hacker gepakt op het vliegveld. Maar wie is hij en wat was zijn doel? Ik snap niet wat hij toevoegt aan het verhaal. Mis ik iets ofzo?
  maandag 4 mei 2009 @ 06:17:17 #152
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68644693
Ben vannacht maar weer eens aan de Godfather-trilogie begonnen.
Hoe vaak i kze ook kijk ze blijven gewoon geweldig.
Net deel 1 gezien en alles klopt.

-acteurs spelen hun rol perfect
-veel dingen zie je niet aankomen als je hem voor het eerst ziet
-muziek klopt perfect met de scene
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik blijf die film een 10 geven
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_68644703
Gisteren gezien:
"The incredible Hulk" uit 2008. Voor acteerwerk een 3, maar voor special effects en een leuke verwijzing naar Iron Man aan het eind toch een 7.
  Moderator maandag 4 mei 2009 @ 08:34:34 #154
9859 crew  Karina
Woman
pi_68645268
Dit weekend twee films gekeken:
The Uninvited
Horror/thriller (meer het laatste).
Meisje komt thuis na een aantal jaren in een gesticht te hebben gezeten. Ze zat daar vanwege een trauma dat ze had opgelopen na een brand, waarbij haar moeder was overleden.

Ze komt erachter dat de nieuwe vriendin van haar vader niet helemaal is wie ze zegt te zijn. Samen met haar zus probeert ze hiervoor bewijs te verzamelen.

De film komt een beetje traag op gang, maar ik moet zeggen dat het eind toch wel verrassend was. Niet echt horror, meer thriller.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
My Bloody Valentine
Horror.

Mijnwerker vermoordt zijn collega's en wordt daarna zelf vermoord. Jaren later komt de zoon van de eigenaar van de mijn terug en de moordenaar komt weer in actie. Was de mijnwerker soms niet echt dood?

Eigenlijk een heel klassieke horrorfilm: gevaarlijke gek met een masker vermoordt iedereen die op zijn weg komt.

Ik vond het wel een redelijke film, vooral omdat je tot op het eind toch twijfelt over wie de moordenaar is.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 4 mei 2009 @ 09:02:56 #155
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68645655
The Uninvited heb ik 2 weken geleden ook gezien. ik vond hem zo verschrikkelijk slecht
Vooral het einde vond ik maar bagger, voor de rest sleept het verhaal zich maar wat voort en zit er niet echt vaart in
  maandag 4 mei 2009 @ 09:51:50 #156
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_68646474
O Brother where art thou: Met als losse leidraad het verhaal van de odysee, maken Ulysses Everett Mcgill en zijn companen een heerlijke trip door het zuiden van amerika op zoek naar een schat. Onderweg rollen ze van het ene avontuur in het andere, ze komen de klu klux clan tegen , een geweldadige bijbelverkoper en ze ontmoeten een blues gitarist die zijn ziel aan de duivel heeft verkocht.

Leuke humor, een goed verhaal en leuke muziek

een: 8
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_68647047
Slacker Richard Linklater, 1991
Een van de eerste films van Richard Linklater waarin je al veel van zijn kenmerken ziet, maar waar de uitvoering nog wel wat mager is. Het is in deze film wel erg veel gelul in de ruimte, daarnaast zit er ook niet echt een verband tussen de verschillende scenes. Neemt niet weg dat er wel enkele zeer geslaagde scenes tussen zitten, waaronder de openingsscene. 7.0
  maandag 4 mei 2009 @ 11:32:46 #158
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_68649466

Oorlogswinter

Toch vooral veel heen en weer gefiets door een besneeuwd bos. Film is natuurlijk gebaseerd op een jeugdboek en het script is dan ook wat kinderlijk van opzet. Weinig verrassingen, en alles zie je van mijlenver aankomen. Flashbacks zijn beetje infantiel. Nee, hier had veel meer ingezeten.

6,5/10
Overal verstand van.
pi_68649580
Talking to Heaven (Living with the Dead)

Voor een 'persoon ziet geesten' film een hele goede vond ik, zeker een aanrader.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  maandag 4 mei 2009 @ 12:12:08 #160
51286 w00h00
Digital man!
pi_68650906
http://www.imdb.com/title/tt0454848/

Inside Man gezien. Leuke film met een verrassend einde!

7/10
  maandag 4 mei 2009 @ 16:54:40 #161
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_68660756
The Grudge 3
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_68660940
X-Men Origins: Wolverine
Op zich wel leuk, omdat je nu weet waar Logan/Wolverine's geheugenverlies vandaan komt, zeker vermakelijk, maar meer eigenlijk ook niet.
Sommige stukken waren wel tof (scene met die helikopter), maar ik vond de X-Men trilogie beter dan deze prequel.

ImdB: 6,9
Mijn Cijfer: 6,7
pi_68662488
Yojimbo
Altijd leuk, de originele film kijken waar je de remake wel al van hebt gezien. En dees is wel degelijk iets beter dan de remake A Fistful of Dollars, prachtige film.
9/10

Au revoir les enfants
Prachtige WO II-film die zich afspeelt in een privéschool in Frankrijk.
9/10

Das Leben der Anderen
Het eerste uur kon ik er nog helemaal niet inkomen, maar het tweede uur was simpelweg briljant. Als het eerste uur iets boeiender was, was dit een dikke 10 geweest.
9/10
pi_68667834
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:32 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
Oorlogswinter

Toch vooral veel heen en weer gefiets door een besneeuwd bos. Film is natuurlijk gebaseerd op een jeugdboek en het script is dan ook wat kinderlijk van opzet. Weinig verrassingen, en alles zie je van mijlenver aankomen. Flashbacks zijn beetje infantiel. Nee, hier had veel meer ingezeten.

6,5/10
Deze film heb ik gisteren gekeken en kan eigenlijk niets toevoegen aan jouw oordeel. Als je 'm afgekeken hebt denk je: waar heb ik nou eigenlijk al die tijd naar gekeken? Naar een ventje in het bos. Maar goed, omdat Oorlogswinter een van mijn lievelingsboeken was vroeger en stiekem nog steeds wel een beetje is, blijf ik het een vermakelijke film vinden.
  maandag 4 mei 2009 @ 22:23:59 #165
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_68672781
A history of violence.. een aardige film van cronenberg met Viggo mortensen als husivader met een duister verleden..soms over de top actie maar over het algmeen goed geacteerd..
een 7
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  dinsdag 5 mei 2009 @ 00:29:23 #166
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_68678097
The Mark of Cain

Hele schokkende film, zat er helemaal in, op einde wel kippenvel over de afloop
pi_68679605
La Vita é Bella
Wat een verschrikkelijk mooie film is dit zeg Stormt hoogstwaarschijnlijk mijn top 5 binnen.

Ik begon met de film zonder enige verwachtingen en ben echt weggeblazen. Dat een drama-komedie in een concentratiekamp zo goed zou werken had ik echt nooit verwacht.
En deze scene is echt geweldig

10/10

[ Bericht 27% gewijzigd door Siniti op 05-05-2009 02:35:18 ]
pi_68689971

Underworld 3: Rise of the Lycans

Ik heb me toch wel vermaakt met deze film. Het is geen hoogstaande film, maar er zit wel lekker veel actie in. Vaak gaat het alleen wel wat snel en wat dicht ingezoomd op de characters, waarschijnlijk zodat je niet heel duidelijk kan zien dat de weerwolven niet echt zijn natuurlijk. Jammer dat Kate Beckinsale ( ) niet meer mee speelt, maar Rhona Mitra vervangt haar wel goed.

7/10.
pi_68694645
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 13:27 schreef TheGeneral het volgende:
[ afbeelding ]

Underworld 3: Rise of the Lycans

Ik heb me toch wel vermaakt met deze film. Het is geen hoogstaande film, maar er zit wel lekker veel actie in. Vaak gaat het alleen wel wat snel en wat dicht ingezoomd op de characters, waarschijnlijk zodat je niet heel duidelijk kan zien dat de weerwolven niet echt zijn natuurlijk. Jammer dat Kate Beckinsale ( ) niet meer mee speelt, maar Rhona Mitra vervangt haar wel goed.

7/10.
Blijkbaar heb je de film niet begrepen.

Dit is een prequel. Deze film gaat puur over lucian en de hele lycan revolutie nog voordat Selene überhaupt is ''ontdekt'' door victor. Hoe kan Kate Beckinsale dan Sonja spelen?
Dan zou Kate sonja en haar toekomstige vervanger spelen
pi_68695499
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 15:29 schreef PekingEend_ het volgende:

[..]

Blijkbaar heb je de film niet begrepen.

Dit is een prequel. Deze film gaat puur over lucian en de hele lycan revolutie nog voordat Selene überhaupt is ''ontdekt'' door victor. Hoe kan Kate Beckinsale dan Sonja spelen?
Dan zou Kate sonja en haar toekomstige vervanger spelen
Ja ik had het wel begrepen. Zeker aangezien je haar op het einde nog ziet zitten en dan Underworld 1 'begint'. Maar toch vind het het jammer dat Kate Beckinsale niet in een Underworld film speelt. Had haar liever gewoon gezien. Niet verhaal technisch of iets dergelijks. Maar ik vond haar tof in deze rol.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 15:54:03 #171
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_68695554
Schindler's List. Voor de eerste keer .

Wat een práchtige film. En dat einde . Echt zo'n einde dat je altijd bijblijft.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 5 mei 2009 @ 22:52:49 #172
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_68711622
La Gueule Ouverte
Ontdaan van alle opsmuk is dit het hartverscheurende verhaal van een vrouw (Monique Mélinand) die terminaal ziek is en wat haar ziekte doet met haar zoon (een geweldige rol van Philippe Léotard), schoondochter (de beeldschone Nathalie Baye) en man (Hubert Deschamps).

De film gaat niet zozeer over de ziekte van de vrouw maar destemeer over wat het doet met haar familie. Pialat is niet op zoek naar goedkoop effect bejag door bijvoorbeeld het overdreven gebruik maken van muziek of close-ups. Wat hier vertelt wordt is autobiografisch en dus probeert Pialat het zo eerlijk mogelijk weer te geven. En dat werkt. De film ziet er qua kleur ontzettend grauw uit, iets wat de sfeer nog triester maakt. De opbouw van het verhaal en van de emoties zijn goed en komen tot een onzettend emotionele climax waarbij Hubert Deschamps de show steelt.

Een oprecht emotionele en mooie film die nadreunt als een mokerslag.
Na L`Enfance-Nue is La Gueule Ouverte de tweede voltreffer die ik van Pialat zie, waarbij deze nog beter is dan eerstgenoemde.
Ben zeer benieuwd naar de extra`s op de geweldige Masters Of Cinema dubbel dvd en naar de rest van Pialat`s film die binnenkort ook bij MoC zullen verschijnen.
Een absolute aanrader!

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
  dinsdag 5 mei 2009 @ 23:03:33 #173
241594 iBolt
Lighting
pi_68712077
thanks mensen ik heb weer wat te kijken dankzij dit topic
pi_68712627
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 15:54 schreef Viking84 het volgende:

de hele film blijft je bij, zeker door de manier hoe die gefilmd is...

ik ben nu trouwens Anne Frank: The Whole Story aan het volgen..

tot nu toe: 8/10
pi_68713220

Vanwege de teleurstellende line-up van bevrijdingspop in Haarlem het grootste deel van de dag op de bank doorgebracht en er maar een complete trilogie doorheen gejaagd. Lekker m'n broer ook van z'n scriptie afgehouden en alledrie de Matrix-films weer eens afgewerkt.

The Matrix blijft geniaal.
Reloaded is een stuk minder, maar biedt genoeg actie om te boeien en Revolutions is eigenlijk net iets té fullblown.
De sequels proberen te hard om de feel van het origineel te benaderen en falen daar in door de te pretentieuze dialogen (met een te hoog wtf-gehalte om nog filosofisch te lijken), uitgerekte scènes en te veel 'typetjes'. Geen slechte films, maar niet het niveau van deel 1.

The Matrix blijft in z'n uppie dus de potentiële klassieker en 2&3 zijn 'leuk voor erbij' .
  woensdag 6 mei 2009 @ 02:44:44 #176
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68717368
Na de Godfather die ik van de week maar weer eens heb gekeken heb ik de trilogie maar meteen voltooid.
Godfather part II is gewoon net zo goed en misschien zelfs een tikkeltje beter dan deel 1. Geweldig acteerwerk van vooral Al Pacino en Robert de Niro. Zelf vind ik de rol van Tom Hagen behoorlijk ondergewaardeerd.
Perfect wordt neergezet hoe Michael steeds meedogenlozer wordt.

Deel 3 vind ik steeds beter worden. Snap niet dat mensen hem zoveel slechter vinden dan de eerste twee delen. Jammer dat de sterrencast niet meer compleet is maar ik vind het een mooie voltooiing van het verhaal van Michael. De scenes in het Theatro Massimo zijn voor mij het beste gedeelte van de film

Voor deel 1 en 2: 10
Deel 3: 9,5
pi_68717425
Ik ben afgehaakt bij 1.5.
  woensdag 6 mei 2009 @ 02:59:15 #178
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68717508
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 02:50 schreef Edwinuss het volgende:
Ik ben afgehaakt bij 1.5.
Why?
pi_68717571
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 02:59 schreef Szura het volgende:

[..]

Why?
geen reet aan en veeeeeeeel te hoge verwachtingen.
  woensdag 6 mei 2009 @ 07:23:54 #180
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_68718290
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 15:54 schreef Viking84 het volgende:

Spielberg kan ook goed geen-popcorn-film maken.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')