die stond al op mijn lijstje, nu des te meer!! thnx voor de review !!quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:40 schreef Hulkio het volgende:
Dat pik ik natuurlijk niet, heel verhaal typen en dan het topic sluiten
Changeling (Clint Eastwood, 2008)
Changeling de nieuwe film van filmheld Clint Eastwood, wederom levert hij een prima film af die het naar alle waarschijnlijkheid weer goed gaat doen bij de Oscar uitreiking. Het is een prachtig ingetogen film met een niet al te luchtig onderwerp en wat het allemaal nog indrukwekkender maakt is de tekst die als eerst te ziet krijgt: dit verhaal is echt gebeurd. Prachtige settings, goed script en sterk acteerwerk zorgen ervoor dat dit een van de beste films van het jaar is geworden. Veelal viel in recensies te lezen dat de film nogal langdradig is, iets wat in mijn ogen totaal niet het geval is. De twee-en-een-half waren voorbij voordat ik het door had, verder komt alles prima aan bod (van introductie tot afronding van het verhaal). Ik zou zo ook geen scènes kunnen opnoemen die men weg had kunnen laten. Gaat dit zien! [b]8.5[/b
Beter zoekenquote:Op dinsdag 16 december 2008 08:32 schreef bolsena het volgende:
Hee, die staat toevallig ook op mijn verlanglijstje. Kan hem alleen nog nergens krijgen of vinden.
Niet fake, een façadequote:Op dinsdag 16 december 2008 14:40 schreef PhoenixNLx het volgende:
Matrix 1 (ben ze alledrie achter elkaar aan het kijken)
blijft gewoon een goed verhaal! je dwaalt niet af van het verhaal omdat het gewoon een boeiend verhaal is en je laat nadenken over je leven! is alles fake???
8/10
boneless for instance.quote:Op dinsdag 16 december 2008 08:32 schreef bolsena het volgende:
[..]
Hee, die staat toevallig ook op mijn verlanglijstje. Kan hem alleen nog nergens krijgen of vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb 6.4
25 Jaar Paul de Leeuw
Disc 1 en 2. dat is al dik 5 uur materiaal. Ze hebben het wel heel goed volgestauwd.
Veel grappige fragmenten uit afleveringen Schreeuw van de Leeuw: Tomaatgooien, AIDS patient, 17jarige naar de hoeren, een jong jochie afkatten, bopperscontest.![]()
Het is een knappe box...
[ Bericht 12% gewijzigd door Lambiekje op 17-12-2008 00:26:30 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Weet nog dat ik op een gegeven moment sliep onder die filmquote:Op woensdag 17 december 2008 14:42 schreef melvddonk het volgende:
Cellular (2004)
Erg goed verhaal. Ik zat van het begin tot het eind helemaal in de film.
Mijn cijfer: 8
IMDB: 6.5
Ik vond het ook een leuke film, heb me alleen enorm zitten ergeren aan die vrouw die vast zat, was het kim basinger?quote:Op woensdag 17 december 2008 14:42 schreef melvddonk het volgende:
Cellular (2004)
Erg goed verhaal. Ik zat van het begin tot het eind helemaal in de film.
Mijn cijfer: 8
IMDB: 6.5
enig idee waarom hij op imdb zo'n lage score krijgt?quote:Op vrijdag 19 december 2008 09:01 schreef Knuffelzacht het volgende:
Anywhere But Home (us titel four chrismases)
[ afbeelding ]
Het ongetrouwde stel Kate en Brad hopen de kerstdagen in een exotisch oord door te brengen, maar hun plannen vallen helaas in duigen. Alle sociale verplichtingen die ze altijd wisten te vermijden, komen deze feestdagen dubbel en dwars terug. En zo moeten ze tijdens de kerst niet een, niet twee, maar vier familiebezoekjes afleggen, waarbij talloze pijnlijke herinneringen uit hun jeugdjaren boven komen drijven. Maar terwijl Brad de uren aftelt bij hun ouders, stiefouders, ooms, tantes, neven en nichten, gaat er bij Kate een heel andere klok tikken. Ze begint zich te realiseren dat die gekke familieleden misschien niet eens zulke gekke keuzes hebben gemaakt in het leven.
Ikzelf vond het een erg leuke film. Ik heb regelmatig met bijna tranen in mijn oog zitten lachen in de bios en de meeste mensen om mijn heen deden met mij mee.
Mijnscore: 8
Belbios: 9.4
IMDB.com: 5.8
Omdat het een familiefilm isquote:Op vrijdag 19 december 2008 09:20 schreef PhoenixNLx het volgende:
[..]
enig idee waarom hij op imdb zo'n lage score krijgt?
Humorloze zoutzakken die alleen maar geilen op maffia/aktie en specialeffects???quote:Op vrijdag 19 december 2008 09:20 schreef PhoenixNLx het volgende:
[..]
Dat verschilt per persoon natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 december 2008 21:03 schreef brushaway het volgende:
imdb is allang niet representatief meer.
Bij de 'kenners' kan een romantic comedy bijna niet hoger scoren dan een zesje ofzo. Dat is vaste prik. Je moet wel heel wat in huis hebben wil je boven die 6 uitkomen met een romcom. Als je zorgt dat de film slecht afloopt dan schieten je kansen op een hoger cijfer al enorm de lucht in.quote:Op vrijdag 19 december 2008 09:20 schreef PhoenixNLx het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb 5.8Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Als je het hebt over 'oude film' dan mag ik toch hopen dat je de 1986 film bedoelt van Nicolas Roeg en hopelijk niet 'Cast away' met Tom Hanks uit 2000.quote:Op zaterdag 20 december 2008 12:17 schreef BreezzBE het volgende:
Cast away noch eens gezien op Belgische televisie :p oude film !
tja de grens van oude film is voor mening al voor 2000. Ik hoor het vaak hoor.quote:Op zaterdag 20 december 2008 13:27 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Als je het hebt over 'oude film' dan mag ik toch hopen dat je de 1986 film bedoelt van Nicolas Roeg en hopelijk niet 'Cast away' met Tom Hanks uit 2000.
Daar ben ik ooit eens aan begonnen. Na 10min stopgezet. Misschien moet ik het toch nog eens een poging wagen.quote:Op woensdag 17 december 2008 22:02 schreef Miam het volgende:
Equilibrium
Nu aan het kijken. niet bijster spannend.
Ik zelf vind films uit de jaren '30, '40 en '50 oude films. Uit de jaren '60 en '70 noem ik wat oudere films.quote:Op zaterdag 20 december 2008 13:53 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
tja de grens van oude film is voor mening al voor 2000. Ik hoor het vaak hoor.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar welk jaar men hier een film oud bestempeld?
Zelf vind ik de grens midjaren 70, paar jaar voor ik geboren ben ...
Zou je kunnen doen.quote:Op zaterdag 20 december 2008 16:48 schreef tevebe het volgende:
[..]
Daar ben ik ooit eens aan begonnen. Na 10min stopgezet. Misschien moet ik het toch nog eens een poging wagen.
Ook pas gezien, vond het een van de minste van Anderson.quote:Op zondag 21 december 2008 22:21 schreef Aschkael het volgende:
[ afbeelding ]
The Darjeeling Limited
man man man...wat heb ik gelachen. Heerlijk droog en subtiel. Ik kan niet uitleggen waarom, maar ik vind de films van Wes Anderson écht geniaal.
Cijfer 8,50
IMDB 7,40
Net ook maar even gekeken dan. De film moet een parodie zijn op films als '10 things I hate about you', 'Pretty in pink', 'She's all that' en noem maar op. Ik heb geloof ik een paar kunnen glimlachen en dat was het dan. Wat een ongelooflijk flauwe film zeg. Onvoorstelbaar. De kleine gastrol van Molly Ringwald was nog wel het leukste... en dat zegt genoeg.quote:Op zondag 21 december 2008 18:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Not Another Teen Movie (2001, VS, Joel Gallen)
Blijft een verschrikkelijk geinig parodie films op andere films. Zelfs de zoveelste keer dat ik hem zie lig ik weer dubbel alle karikaturen.
cijfer: 8
Die ga ik dus morgen maar even bekijken. Kan wel eens leuk zijn.quote:Op zondag 21 december 2008 14:07 schreef Falco het volgende:
A Boyfriend for Christmas
Bweergh, zo'n tenenkrommende formulefilm, die misbruik maakt van het kerstfeest. Cijfer: 3,5
Ik had ook een hoog cijfer gegeven. Maar sommige hier hebben het na 15 minuten al weer uitgezet. Zonde. Het is z'n hilarische film.quote:Op zondag 21 december 2008 18:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Burn After Reading (2008. VS, De Coen broertjes)
De films van de Coen broertjes worden al meestal niet bevolkt door de grootste lichten in de wereld. Maar deze film is wel echt een wedstrijdje om wie de meest incapabele, incompetente, domste debiel is. Wat nog eens extra grappig wordt omdat ze zich zelf allemaal (behalve dan misschien Pitt's karakter) absoluut niet zo zien. De situatie die door hun incompetentie ontstaan zijn verschrikkelijk hilarisch. Als film is het daardoor een zeer geslaagde komedie. Maar als je gaat bedenken dat de film misschien niet eens zo ver van de werkelijkheid staat en de CIA echt vol zit met dit soort figuren, dan is het eigenlijk meer een horror.
cijfer: 8.5
Raar ik lag destijds ook helemaal krom van het lachen... het is gewoon een paradie op paradiiefilms en American Pie geleeste films.quote:Op maandag 22 december 2008 03:15 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Net ook maar even gekeken dan. De film moet een parodie zijn op films als '10 things I hate about you', 'Pretty in pink', 'She's all that' en noem maar op. Ik heb geloof ik een paar kunnen glimlachen en dat was het dan. Wat een ongelooflijk flauwe film zeg. Onvoorstelbaar. De kleine gastrol van Molly Ringwald was nog wel het leukste... en dat zegt genoeg.
-
[..]
Er worden gewoon rechtstreek personages en scenes gebruikt uit de films die ik noemde. Twee scenes met Heath Ledger uit '10 things' proberen ze ook op een 'grappige' manier na te doen. Verder ook een en al 'John Hughes' verwijzingen. Ik vond niets grappig, maar ja... humor is erg breed. Deze film vond ik gewoon veel te makkelijk, net als de 'naked gun' serie enzo.quote:Op maandag 22 december 2008 08:59 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Raar ik lag destijds ook helemaal krom van het lachen... het is gewoon een paradie op paradiiefilms en American Pie geleeste films.
Welke beowulf?quote:Op maandag 22 december 2008 15:32 schreef Natalie het volgende:
Beowulf.
Vond hem wel aardig. Niet spectaculair.
dat is zn toffe film hequote:Op maandag 22 december 2008 21:19 schreef Arcee het volgende:
Monsters, Inc. (2001)
[ afbeelding ]
Voor de vijfde keer, of zo, maar ik had 'm al een hele tijd niet meer gezien.
Fantastisch. Wat een ontzettend leuke film. En wat ziet-ie er puntgaaf uit. Doet niet onder voor films van tegenwoordig en is toch al weer 7 jaar oud.
Uitermate origineel en creatief.
En Boo is het leukste kind ooit in een film.
Pixar.
Ik heb wel vreselijk moeten lachen om met wat voor vreselijke afzichtelijke tokkie hij moet neuken. Ik heb er nog trauma vanquote:
lijkt me wel wat, trailer niet gezien nog! maar ik 'haal' hem alvast evenquote:Op dinsdag 23 december 2008 11:57 schreef Guppi het volgende:
Forgetting Sarah Marshall
[ afbeelding ]
Met Jason Segel, Kristen Bell, Mila Kunis, Russell Brand.
Vermakelijke film, voor een avond met een biertje op de bank. Met wat mindere momenten, maar ook onverwachte hele grappige momenten. Vooral Russell Brand zorgt voor een hilarische noot, beetje over the top maar zelfs dat kun je hem vergeven.![]()
En mocht je hem gaan kijken, Rachel (Mila Kunis), ja die is van de seventies show (ik heb zitten denken tijdens het kijken!).
Ik zeg, een 7+. IMDB zegt 7,5.
PS Als je niet om de trailer kunt lachen, probeer het dan maar niet
Gister gezien, vond hem erg tegenvallen, erg verwarrend verhaal en verloopt nogal traag.quote:Op donderdag 18 december 2008 08:37 schreef PhoenixNLx het volgende:
Gister Burn After Reading gezien. Erg aparte film! zit heel leuk in elkaar. Iedereen heeft met elkaar te maken en daardoor komen er leuke wentelingen aan de film. George Cloony speelt weer een leuke rol in de film(als womenizer) maar ook daar zit een leuke wenteling aan! (kut om een verhaal te typen zonder spoilers
)
IMDB: 7,5
Mijn score: 7,5
Wat ik nog het meest vies vond, was dat die vrouw haar teennagels ging knippen en je dat echt midden in beeld mocht bekijken.quote:Op maandag 22 december 2008 21:27 schreef Lambiekje het volgende:
I love Dries (2008)
Alle jezus wat is dit!
Teuntje een uberfan wil zwanger worden. Haar man ontvoert Dries na een concert omdat hij onvruchtbaar is. Dries wordt gedwongen tot het verwekken van een kind bij Teuntje. Weken lang wordt hij vast gehouden.
De frikandelscene, scheten in bed en de daad zijn echt diepte punten in filmgeschiedenis.
Bah... maar aan de andere kant wel ernstig over de top...
cijfer 4
Hmm, misschien toch maar eens opzoeken die filmquote:Op dinsdag 23 december 2008 19:56 schreef Karina het volgende:
[..]
Wat ik nog het meest vies vond, was dat die vrouw haar teennagels ging knippen en je dat echt midden in beeld mocht bekijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7.5 / imdb 6.7Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
ik snap het niet. Echt elke scene is subliem. Waarom zetten mensen deze film uit of vinden hem slecht.quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gister gezien, vond hem erg tegenvallen, erg verwarrend verhaal en verloopt nogal traag.
Ik heb m halverwege stopgezet. Zal m ooit wel eens afkijken, maar ik vond het eigenlijk vrij saai.quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:54 schreef Karina het volgende:
Transsiberian
Een getrouwd stel gaat met de trein door Rusland en ontmoet onderweg een ander stel, een Spanjaard met een jong Amerikaans meisje. Onderweg mist de man van het getrouwde stel de trein en zijn vrouw en het andere stel besluiten op het volgende station op hem te wachten.
Tot zover lijkt het een leuk reisverhaal en ik begon het al een klein beetje saai te vinden. Maar dan neemt de film een andere wending (hoewel je natuurlijk op je klompen kunt aanvoelen dat er met dat andere stel wat aan de hand is).
Wat er vervolgens gebeurt is niet echt wat je verwacht. De film wordt daarna spannend en blijft dat ook tot het eind.
Goede film, leuke plot en, zoals gezegd, het blijft spannend tot het eind.
[ afbeelding ]
Thanks for the tip.quote:Op dinsdag 23 december 2008 20:26 schreef Dj_Day-V het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.imdb.com/title/tt1139797/
Wat een film
De beelden en de muziekWOW! En dan is dit de laatste scene:
![]()
![]()
Owja en jullie moeten zeker de OST checkenLet The Right One In, Eli's Theme en Then We Are Together o.a.
Ik vond het in het begin ook saai, maar toch door blijven kijken en daarna werd het spannend, ik ben blij dat ik ben blijven kijken.quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:11 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ik heb m halverwege stopgezet. Zal m ooit wel eens afkijken, maar ik vond het eigenlijk vrij saai.
Ik heb morgen toch niks te doen (quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:15 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik vond het in het begin ook saai, maar toch door blijven kijken en daarna werd het spannend, ik ben blij dat ik ben blijven kijken.
quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:45 schreef PhoenixNLx het volgende:
[..]
lijkt me wel wat, trailer niet gezien nog! maar ik 'haal' hem alvast even
heb die ook opgezet laatst, maar ook niet mijn ding hoor! afgezet na 20 minuten...quote:Op woensdag 24 december 2008 09:56 schreef Guppi het volgende:
Pineapple Express
[ afbeelding ]
Met Seth Rogen e.a.
Ik heb me duidelijk niet in de film verdiept voordat ik hem ging kijken. Ik ben echt dol op flauwe humor, maar stonerfilms doen me niet zoveel.![]()
Er zaten een paar leuke momenten in de film, maar een sloom gesprek zonder verrassingen vind ik niet hilarisch. En dat soort gesprekken kwamen er erg veel in voor.
Ik miste ook een beetje een personage waar je iets bij voelt, dat had ik eigenlijk bij niemand.
(IMDB: 7,5)
Mijn cijfer: 5.
Mijn vriend zegt: Een zesje, maar als je stoned bent denk ik een dikke 10.
En dat vat de film goed samen!
edit: ik zie nu dat de ondertitel me wel een dikke hint gafMaar ik had de poster niet eens bekeken
![]()
nope! Moet deze dagen nog werken en gisteravond dus The day the earth stood still gezien. Maar heb deze dagen nog wel tijd denk ikquote:Op woensdag 24 december 2008 10:33 schreef Guppi het volgende:
En Forgetting Sarah Marshall ook gezien?
Uit ervaring kan ik je melden, neequote:Op woensdag 24 december 2008 09:56 schreef Guppi het volgende:
Pineapple Express
maar als je stoned bent denk ik een dikke 10.
Dat wel, maar zat wel heel weinig vaart in die film, daarnaast was ik op gegeven moment beetje de draad kwijt, zo heb ik absoluut geen idee wat nou de rol van George Clooney was.quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:11 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik snap het niet. Echt elke scene is subliem. Waarom zetten mensen deze film uit of vinden hem slecht.
quote:Op woensdag 24 december 2008 12:18 schreef Falco het volgende:
The Nightmare Before Christmas
Zo hoort een kerstfilm te zijn: origineel, leuke liedjes en visueel een feestje! Cijfer: 8
Jij vormt je mening naar cijfers op IMDB?quote:Op donderdag 25 december 2008 00:06 schreef Dj_Day-V het volgende:
Waarom gaan mensen nog steeds een film kijken als ze zien dat het op IMDB een 2.9 heeft?
Echt tijd verspilling...
2.9 lijkt me toch duidelijk? Dat is niveau Baby Geniuses en Epic/Disaster Moviequote:Op donderdag 25 december 2008 00:09 schreef Ikzoekiets het volgende:
[..]
Jij vormt je mening naar cijfers op IMDB?IMDB zegt niet alles. Je moet juist films kijken ook al is deze laag gewaardeerd om je perspectief op dingen uit te breiden. Neem nou The dark knight. Helemaal omhoog gestemd op IMdB maar in feite als mensen objectief hun mening zouden geven zou deze film ongeveer op een 8 uitkomen want zo geweldig is die film ook niet.
Maar als jij lekker imdb cijfertjes wilt volgen, ga je gang
Wat jij slecht vindt kan iemand anders goed vinden. zo is het maar net.quote:Op donderdag 25 december 2008 00:12 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
2.9 lijkt me toch duidelijk? Dat is niveau Baby Geniuses en Epic/Disaster Movie
En dat doet ze vrij veel, dus die 8 is dan wel heel erg vreemd.quote:Op donderdag 25 december 2008 00:05 schreef Ikzoekiets het volgende:
[ afbeelding ]
P.S. I love you
Wel leuke romcom8/10 [ afbeelding ]
Hilary Swank is leuk totdat ze haar mond opendoet.![]()
Duidelijk begrijp je de 'so bad it's good' factor niet. Deathstalker 2 *bounce bounce* geweldig fout!quote:Op donderdag 25 december 2008 00:06 schreef Dj_Day-V het volgende:
Waarom gaan mensen nog steeds een film kijken als ze zien dat het op IMDB een 2.9 heeft?
Echt tijd verspilling...
Waarom houden mensen rekening met een cijfer op IMDB? Die lijst is al lang niet meer representatief voor de gemiddelde filmkijker. Heel veel films die door de gemiddelde filmkijker best wel worden gewaardeerd, scoren daar gewoon een 5 ofzo.quote:Op donderdag 25 december 2008 00:06 schreef Dj_Day-V het volgende:
Echt tijd verspilling...
Hee ja IMDb wilt blijkbaar niet hotlinkenquote:Op donderdag 25 december 2008 02:03 schreef scanman01 het volgende:
[..]
En dat doet ze vrij veel, dus die 8 is dan wel heel erg vreemd.
Trouwens, geen van je foto's doet het.
5 kan nog wel idd. Maar een 2.9 is gewoon duidelijk. Als iemand deze film geweldig vond mag hij het hier meldenquote:Op donderdag 25 december 2008 03:02 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Waarom houden mensen rekening met een cijfer op IMDB? Die lijst is al lang niet meer representatief voor de gemiddelde filmkijker. Heel veel films die door de gemiddelde filmkijker best wel worden gewaardeerd, scoren daar gewoon een 5 ofzo.
Dat zegt weinig. Zo'n film kan nog best vermakelijk zijn... als je ervan houdt.quote:Op donderdag 25 december 2008 13:17 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
5 kan nog wel idd. Maar een 2.9 is gewoon duidelijk. Als iemand deze film geweldig vond mag hij het hier melden
Als je gewoon een avondje wil lachen met vrienden, drank en chips wel ja. Als je een fatsoenlijke film wil kijken absoluut nietquote:Op donderdag 25 december 2008 14:44 schreef Nepthys het volgende:
[..]
Dat zegt weinig. Zo'n film kan nog best vermakelijk zijn... als je ervan houdt.
quote:Op donderdag 25 december 2008 14:47 schreef cultheld het volgende:
[..]
Als je gewoon een avondje wil lachen met vrienden, drank en chips wel ja. Als je een fatsoenlijke film wil kijken absoluut niet.
Ga ik wel doen maar niet nu, waarom moeten amerikanen alles verpesten?quote:Op donderdag 25 december 2008 17:06 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
En natuurlijjk niet de amerikaanse remake kijken (iig niet als eerste)
Elisha Cuthbert kán niets verpestenquote:Op donderdag 25 december 2008 17:12 schreef Ikzoekiets het volgende:
[..]
Ga ik wel doen maar niet nu, waarom moeten amerikanen alles verpesten?!
Mooi zijn die twee hè?quote:Op donderdag 25 december 2008 00:31 schreef Dj_Day-V het volgende:
Byôsoku 5 Senchimêtoru (2007) 2de keer gezien
Alternatieve titel: 5 Centimeters per Second: A Chain of Short Stories about Their Distance
geplaatst: 16 december
4,5
[ afbeelding ]
Kumo no Mukô, Yakusoku no Basho (2004)
Alternatieve titel: The Place Promised in Our Early Days
geplaatst: 16 december
3,5
quote:Op donderdag 25 december 2008 20:36 schreef Dj_Day-V het volgende:
Nope, maar het verhaal van The Place Promised in Our Early Days vond ik minder...
quote:Op donderdag 25 december 2008 21:28 schreef Dj_Day-V het volgende:
5 Centimeters is gewoon![]()
![]()
Vooral in 1080p...
quote:Op donderdag 25 december 2008 21:44 schreef Elegy het volgende:
[..]Hoewel
![]()
![]()
![]()
ook wel op zijn plaats is. Maar dat laatste zou ik niet weten
Zo mooi hèquote:Op donderdag 25 december 2008 22:45 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan voorstellen dat het beweegt
Film over The red cross?quote:Op vrijdag 26 december 2008 10:41 schreef Wakusei het volgende:
[ afbeelding ]
Deze afgelopen nacht bekeken.
Tja, welke? We hebben een uiterst smakelijke 'The girl next door' uit 2004 en een uiterst moeilijk te verkroppen 'The girl next door' uit 2007. Vanwege je smiley gok ik dat je de 2007 film hebt gezien.quote:
2004 met Elishaquote:Op vrijdag 26 december 2008 16:05 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Tja, welke? We hebben een uiterst smakelijke 'The girl next door' uit 2004 en een uiterst moeilijk te verkroppen 'The girl next door' uit 2007. Vanwege je smiley gok ik dat je de 2007 film hebt gezien.
Uit 2004quote:Op vrijdag 26 december 2008 16:05 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Tja, welke? We hebben een uiterst smakelijke 'The girl next door' uit 2004 en een uiterst moeilijk te verkroppen 'The girl next door' uit 2007. Vanwege je smiley gok ik dat je de 2007 film hebt gezien.
Ik bedoelde trouwens niet dat de 2007 film zo slecht is. Het is een waargebeurd verhaal en het is echt heel zwaar om de gebeurtenissen te moeten aanzien. Vandaar dat ik door de smiley dacht dat je die film had gezien.quote:
quote:Op zaterdag 27 december 2008 10:48 schreef Lambiekje het volgende:
[ afbeelding ]
Cave of the Yellow Dog (2005)
Een mongools gezien wordt gevolgd in hun dagelijks beslommeringen op de mongools hoogvlakte. De natuur is subliem.
cijfer 8 / imdb 7.5
pff, wat een debiele typo.quote:
Gehehehe die actie dat ie met ze shotgun die rolstoen kapot schiet is wel weer geniaalquote:Op zaterdag 27 december 2008 18:55 schreef Roi het volgende:
Vet Hard (2005)
Het belangrijkste van een Comedy is de humor. En de humor is niet van een hoog niveau in deze film, dit viel me wel tegen aangezien het origineel geschreven is door Anders Thomas Jensen. Nadat ik mezelf had omgeschakeld heb ik toch af en toe wel moeten lachen om de flauwe grappen.
De film neemt zichzelf niet te serieus en dat doet de film goed. Dat is ook een reden waarom ik me niet heb lopen ergeren aan de over-the-top (en erg duidelijke) special-effects.
Leuk voor in een jolige en niet al te kritische bui.
7/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 5 / imdb 5.7Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Ik vond die film nog wel aardig. Zach Braff heeft trouwens vrij lang een relatie gehad met Mandy Moore (voor de geinteresseerden onder ons). Ik vond het wel een zeventje waard. Bateman was beter in 'Juno'.quote:Op zondag 28 december 2008 00:12 schreef Lambiekje het volgende:
[ afbeelding ]
Fast Track (aka The Ex) (2006)
Tom (Zach Braff) en Sofia (Amanda Peet) zijn een stel, zij hoger zwanger en bevalt precies op de dag dat hij ontslagen wordt als kok. Ze gaan naar de geboorteplaats van Sofia en hij gaat werken bij zijn schoonvader op een reclamebureau. Daar moet hij samen werken met Chip Sanders (Jason Bateman) en hufter in een rolstoel. Tom wordt ernstig gedwarsboomd met zijn eerste reclame uiting.
cijfer 5 / imdb 5.7
Lijkt me inderdaad heel mooi. Waar heb je m gezien?quote:Op zondag 28 december 2008 04:38 schreef Dj_Day-V het volgende:
Slumdog Millionare
[ afbeelding ]
Heel mooi verhaalDoet me beetje denken aan City Of God
Misschien wel de beste film die ik dit jaar heb gezien. 9/10 of 9.5/10
quote:Op zondag 28 december 2008 03:22 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik vond die film nog wel aardig. Zach Braff heeft trouwens vrij lang een relatie gehad met Mandy Moore (voor de geinteresseerden onder ons). Ik vond het wel een zeventje waard. Bateman was beter in 'Juno'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hang er dan een plaatje onder mandy voor de beeldvorming
[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 28-12-2008 11:38:52 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
je weet dat er een 1 op 1 copy Quarantine is inmiddelsquote:Op zondag 28 december 2008 11:26 schreef Guppi het volgende:
Even over Wristcutters (paar posts terug), dat blijft één van mijn favorietjes! Geniale film.
En nu, A Nightmare before christmas, niet meer nodig om hem te beoordelen maar was inderdaad niet teleurstellend! Fantastisch.
Nu de volgende:
[Rec]
[ afbeelding ]
Apart plaatje, maar geeft goed weer hoe de film eruit ziet. Een cameraploegje (cameraman en presentatrice) lopen een dagje mee met de brandweer. Ze komen in een huis terecht waar vreemde dingen gebeuren, mensen worden een soort hondsdol. Het camerawerk is zo chaotisch, geeft inderdaad een spontane sfeer maar de ondertiteling (het is geen Engelstalige film) was een welkom rustpunt in beeld.
Een paar enge momenten, ik vond hem overall echt spannend, maar de creeps die ik van The Ring of The Hills Have Eyes kreeg, die kreeg ik hier niet. (iemand tips voor mij?). Daarnaast is de hoofdpersoon de hele film zó opgefokt dat het irritant wordt, i.p.v. dat je erdoor wordt meegesleept.
Het einde, vond ik dan wel weer verrassend goed.
Uiteindelijk zeg ik: een 7. (IMDB: 7,8).
Wel verfrissend, leuk dat het niet standaard Amerikaans is, verrassend einde.
heel goed.quote:Op zondag 28 december 2008 11:44 schreef Guppi het volgende:
Ja, stom, dat wilde ik er nog bij zetten.
Maar ik kreeg het advies het origineel te kijken, dus dat heb ik uiteraard braaf gedaan!
lmao die is gewoon precies hetzelfdequote:Op zondag 28 december 2008 11:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
je weet dat er een 1 op 1 copy Quarantine is inmiddels
DVDScreenerquote:Op zondag 28 december 2008 10:52 schreef Lassekjus het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad heel mooi. Waar heb je m gezien?
er wordt een andere taal gesproken. Dus compleet andersquote:Op zondag 28 december 2008 12:52 schreef Wouser het volgende:
[..]
lmao die is gewoon precies hetzelfdemag eigenlijk zoiets wel want deze is echt gewoon precies hetzelfde maar dan met andere acteurs
Ik vond 't maar een vage film. Op zich is het wel geinig verteld en je ziet de andere liefde leuk opbloeien, maar de echte humor en het mooie van de film ontging mij een beetje. Ik vond 'm niet echt lekker op gang komen.quote:Op vrijdag 26 december 2008 17:06 schreef Ikzoekiets het volgende:
[ afbeelding ]
Wristcutters: A Love Story
Film over een jongen die besluit zelfmoord te plegen. Eenmaal dood komt hij in een wereld terecht waar allemaal mensen zijn die ook zelfmoord hebben gepleegd. Als hij hoort dat zijn ex-vriendin ook zelfmoord heeft gepleegd besluit hij op zoek te gaan naar haar. Maar tijdens zijn zoektocht ontmoet hij iemand, iemand die zijn leven zal veranderen.
Goede film 8/10
Dat is de bedoeling van de maker, je voelt die ''vaagheid'' van de spelers zelf als ze in die wereld terecht komen waar geen greintje geluk valt te vinden, geen lach etc.quote:Op zondag 28 december 2008 15:26 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik vond 't maar een vage film. Op zich is het wel geinig verteld en je ziet de andere liefde leuk opbloeien, maar de echte humor en het mooie van de film ontging mij een beetje. Ik vond 'm niet echt lekker op gang komen.
6/10 voor mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 8.5 / imdb 7.4
[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 28-12-2008 20:20:11 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer: 6,5 / imdb: 6,4
Låt Den Rätte Komma In (Let The Right One In) (2008)
Man o man... wat een juweeltje! Ik had 'm gemist op het IFFR en kwam hem laatst weer ergens tegen, dus maar even opgezocht.
Wauw, wat een gave film! Alles klopt: de prachtige beelden, de acteerprestaties van met name de twee hoofdrolspelers (voor beide de eerste film), de heerlijke muziek.
Enerzijds een hele tedere film over de eenzaamheid en moeilijkheden van een twaalfjarig buitenbeentje (mét daddy-issues) en hoe hij steun, kracht en zelfs liefde vind bij een vreemd buurmeisje. Anderzijds een sfeervolle horror waar meer dan genoeg bloed vloeit, en dan zo mogelijk het keeltje in van eerder genoemd buurmeisje. En dat alles perfect verpakt in een kleine twee uur.
Ik heb 'm de avond er na nog een keer bekeken, de dag erna het boek opgepikt, die in 2 dagen uitgelezen en de film toen nóg een keer bekeken. En hij blijft maar mooier worden!![]()
Voor mij misschien wel dé film van 2008...
cijfer: 9,5 / imdb: 8,2
Happy-Go-Lucky (2008)
Toch ook nog maar wat anders gaan kijken, en dan maar iets luchtigs. Het bliksemsnelle dialoog was even wennen (dan zit je daar 'SHUT UP!!!' te roepen tegen het beeldscherm voor je), maar ik kwam er uiteindelijk wel in en begon Poppy steeds leuker te vinden (alhoewel mijn voorkeur bij de cynische Zoe bleef liggen). Niet alleen vrolijkheid en enthousiasme in de film, maar ook een paar serieuze scenes, wat mij betreft ook de beste uit de film. De emotionele scene met de zwerver die met 6 woorden zijn hart uit kon storten en de bizarre confrontatie met de rij-instructeur gaven de film net dat beetje meer.
cijfer: 7,5 / imdb: 7,3
Ondskan (Evil) (2003)
Nog maar een ander Zweeds filmpje bekeken dan, deze zelfs genomineerd voor een Oscar.
Een film over een jongen die wegens zijn agressieve gedrag van school gekickt wordt en het dan maar moet leren op een elitaire kostschool. Daar heerst een sterke hiërarchie waar hij zijn weg maar niet in kan en wil vinden. Een prima verhaal, een aantal mooie scenes (vechtscenes zaten dik in orde) en ook redelijk goede geacteerd (op een paar houterige dialogen na). Uiteindelijk toch niet erg spectaculair. Misschien had ik ook te hoge verwachtingen gekregen door een aantal reviews die ik gelezen had. Wel gewoon een prima film van Zweedse makelij.![]()
cijfer: 7,5 / imdb: 7,9
quote:Op maandag 29 december 2008 00:12 schreef TJLinden het volgende:
[ afbeelding ]
Man o man... wat een juweeltje! Ik had 'm gemist op het IFFR en kwam hem laatst weer ergens tegen, dus maar even opgezocht.
Wauw, wat een gave film! Alles klopt: de prachtige beelden, de acteerprestaties van met name de twee hoofdrolspelers (voor beide de eerste film), de heerlijke muziek.
Enerzijds een hele tedere film over de eenzaamheid en moeilijkheden van een twaalfjarig buitenbeentje (mét daddy-issues) en hoe hij steun, kracht en zelfs liefde vind bij een vreemd buurmeisje. Anderzijds een sfeervolle horror waar meer dan genoeg bloed vloeit, en dan zo mogelijk het keeltje in van eerder genoemd buurmeisje. En dat alles perfect verpakt in een kleine twee uur.
Ik heb 'm de avond er na nog een keer bekeken, de dag erna het boek opgepikt, die in 2 dagen uitgelezen en de film toen nóg een keer bekeken. En hij blijft maar mooier worden!![]()
Voor mij misschien wel dé film van 2008...
cijfer: 9,5 / imdb: 8,2
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7.5 / imdb 7.3Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Wat dan?quote:Op dinsdag 30 december 2008 15:14 schreef brushaway het volgende:
Zitten veel fouten in
Ik kan me voorstellen dat je je daar dan aan kan ergeren ja. Het zal de meesten hier minder opvallen, die letten qua 'fouten' meer op plotholes enzo.quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:19 schreef brushaway het volgende:
Dingen als, het ene moment wel veel bloed aan het meisje haar mond, volgende shot weer niet, shot erna weer wel en nog meer van die slordigheden.. Ik studeer zelf audiovisuele vormgeving dus let daar wat meer op dan een gemiddelde kijker denk ik, maar gewoon jammer zulke dingetjes.
Verder wel aardige film, maar jammer genoeg geen toppertje voor mij
Wou deze al eerder gezien maar na het lezen hiervan direct gaan kijken. En damnnnn man wat een bizar verhaalquote:Op maandag 29 december 2008 00:12 schreef TJLinden het volgende:
Een weekoverzichtje:
[ afbeelding ]
Fight Club (1999)
Het was weer een tijdje geleden dat ik deze dvd in de speler gepropt heb, dus ik kon er weer optimaal van genieten. Ja, wat valt er te zeggen... Het blijft een ontzettend gave film. Brad Pitt in een geniale rol en ook Edward Norton erg sterk. Bizar verhaaltje, slim geschoten en krachtige soundtrack. Een meesterwerkje!![]()
cijfer: 9 / imdb: 8,7
Zit in de bluray ook het easter egg van de Sopranos in?quote:Op dinsdag 30 december 2008 14:07 schreef Hulkio het volgende:
[ afbeelding ] The Godfather (Francis Ford Coppola, 1972) 9.0
[ afbeelding ] The Godfather: Part II (Francis Ford Coppola, 1974) 9.0
[ afbeelding ] The Godfather: Part III (Francis Ford Coppola, 1990) 8.5
Wanneer op het einde? had dat gevoel vooral wanneer zequote:Op dinsdag 30 december 2008 19:24 schreef Falco het volgende:
Changeling
Op het eind van de film hengelde Angelina Jolie me ook iets te nadrukkelijk (en onoprecht!) naar een Oscar. Cijfer: 7
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op het einde van de film vond ik het wel meevallen
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
Wat ontzettende rare film maar wel super gaaf en erg ontroerendquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:57 schreef Jeeh het volgende:
The Curious Case Of Benjamin Button
[ afbeelding ]
Hier heb ik zo ontzettend lang op gewacht en gelukkig maakt de film het helemaal waar. Ik heb nog niet alle films bekeken die ik wil zien, maar wat mij betreft is dit de meest fascinerende film van het jaar. Misschien moet ik zelfs mijn persoonlijke all time 10 heroverwegen, maar eerst moet ik hem nog wat vaker bekijken. Het is een magisch sprookje in een modern jasje, prachtig verfilmd door Fincher, met Pitt en Blanchett op hun best. De CGI effecten zijn niet te onderschatten en toveren Pitt indrukwekkend om, of hij nou heel oud is of jong. Ik ben echt gek op films die een levensverhaal vertellen en deze doet dat werkelijk zoals we nog niet eerder hebben gezien.
Beste film van het jaar.
IMDb score: 8.6/10
Mijn score: 10/10
Die dus laatst ook gezien. Verschrikkelijk sterk einde, zag het niet aankomen. Erg goede film.quote:Op dinsdag 30 december 2008 18:59 schreef Wouser het volgende:
[..]
Wou deze al eerder gezien maar na het lezen hiervan direct gaan kijken. En damnnnn man wat een bizar verhaalmaar wel ontzettend machtig. Ook verder gewoon ijzersterk gespeeld door Pitt en Norton...
Cijfer: 9
ik lees je post nu en heb geen id wie nou the killer was terwijl ik m vorige week heb gezien, geen goed tekenquote:Afgezet na 15m; The Alphabet Killer
Nooit een straf om Eliza Dushku te zien, maar hier was t echt een miscast
Film duurt bijna 3 uur en ik heb me geen moment verveeldquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:57 schreef Jeeh het volgende:
The Curious Case Of Benjamin Button
[ afbeelding ]
Hier heb ik zo ontzettend lang op gewacht en gelukkig maakt de film het helemaal waar. Ik heb nog niet alle films bekeken die ik wil zien, maar wat mij betreft is dit de meest fascinerende film van het jaar. Misschien moet ik zelfs mijn persoonlijke all time 10 heroverwegen, maar eerst moet ik hem nog wat vaker bekijken. Het is een magisch sprookje in een modern jasje, prachtig verfilmd door Fincher, met Pitt en Blanchett op hun best. De CGI effecten zijn niet te onderschatten en toveren Pitt indrukwekkend om, of hij nou heel oud is of jong. Ik ben echt gek op films die een levensverhaal vertellen en deze doet dat werkelijk zoals we nog niet eerder hebben gezien.
Beste film van het jaar.
IMDb score: 8.6/10
Mijn score: 10/10
Niet dat ik weet. Hoe kwam je daar op de dvd dan? Dan probeer ik het nog even binnenkort.quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:38 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Zit in de bluray ook het easter egg van de Sopranos in?
Hier staan ze: http://www.dvd-home.nl/overig/easter/godfather.htm. Overigens, destijds waren de Sopranos nog niet echt heel bekend in Nederland: het werd volgens mij nog niet eens uitgezonden. Ik voelde me erg bijzonder als eigenaar van seizoen één op vhsquote:Op woensdag 31 december 2008 12:37 schreef Hulkio het volgende:
[..]
Niet dat ik weet. Hoe kwam je daar op de dvd dan? Dan probeer ik het nog even binnenkort.
quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:21 schreef SamuelofSEK het volgende:
[ afbeelding ]
The Go-Getter (2007, Martin Hynes) 7,5
Aparte film over een jongen die met een gestolen auto road trip maakt op zoek naar zijn broer. Tijdens zijn tripje wordt hij veelvuldig gebeld op de in de auto gelegen mobiel door de eigenaresse van de auto. Tijdens zijn reis raakt hij steeds meer geinteresseerd in de mysterieuze vrouw. Aardige rollen van onbekende en iets bekendere acteurs als Bill Duke. En misschien ben ik als Zooey fan bevooroordeeld, maar ze is in de rol van eigenaresse van de auto weer eens ouderwets onweerstaanbaar charmant. Het zou verboden moeten zijn![]()
vond het wel een lekker filmpje alleen het einde verneukte de hele film.. zooooooooooooooo ongeloofwaardigquote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:41 schreef Mikkie het volgende:
Lakeview Terrace
Samuel L. Jackson als badass neighbour. Racistisch, verbitterd en geen fijne vent om naast je te hebben wonen. Onderhoudende film, maar nergens echt de diepgang die de film iets extra's zou kunnen brengen.
Een zesje.
Que ?! Zo goed was de film toch niet. Ik vond het Sam Rockwell redelijk storend in de film. Als ik zo kan zien heb ik zelf een onvoldoend aangegeven. Het was gewoon niet pakkend. Na driekwartier weet je het al wel ...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:53 schreef Lonewolf2003 het volgende:
In 2008 zag ik in het totaal 290 films. Wat een stuk minder is sinds dan de afgelopen twee jaar. (349 in 2006, 412 in 2007). Van die 290 zag ik er maar liefst 278 voor het eerst. Het gemiddelde cijfer van het jaar is een 7.327586207. Maar wat waren nou de beste films? Hier de top 63: Waarom zo'n raar cijfer? Ómdat daaronder de 8en beginnen
[ afbeelding ]
2. The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (2007, VS, Andrew Dominik) 9.5
Het plot is zeker niet al te moeilijk. Aangezien de titel dat al weg geeft. Maar verder is de film estethisch gezien natuurlijk een pareltje. Verder zit er een goede boodschap in over hoe we elkaar en onszelf zien en de rol van de media daarin.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Que ?! Zo goed was de film toch niet. Ik vond het Sam Rockwell redelijk storend in de film. Als ik zo kan zien heb ik zelf een onvoldoend aangegeven. Het was gewoon niet pakkend. Na driekwartier weet je het al wel ...
Ben dan wel benieuwd waarom het in je ogen zo goed is.
oh nog een film dat ik niet kan waarderen ...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:23 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Het plot is zeker niet al te moeilijk. Aangezien de titel dat al weg geeft. Maar verder is de film estethisch gezien natuurlijk een pareltje. Verder zit er een goede boodschap in over hoe we elkaar en onszelf zien en de rol van de media daarin.
Deze film had NOOIT gemaakt mogen worden. Alles is slecht, door en door slecht. En de rol van Weaver wat zonder enig twijfel het allerslechtste wat er ooit vertolkt is. Het verhaal is na 5 minuten wel duidelijk. Orson stank ruik je gewoon, wat een smerig varken. Ik ben deze dus gaan kijken omdat het hoog in de top250 staat. Het moet een permanent ban in de bottom10. Wat een misbaksel van een film.quote:40. Touch of Evil (1958, VS, Orson Welles) 8.5
Heb je de verkeerde versie gezien ofzo?quote:
Waarom vind je het zooo'n slechte filmquote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:24 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
oh nog een film dat ik niet kan waarderen ...
[..]
Deze film had NOOIT gemaakt mogen worden. Alles is slecht, door en door slecht. En de rol van Weaver wat zonder enig twijfel het allerslechtste wat er ooit vertolkt is. Het verhaal is na 5 minuten wel duidelijk. Orson stank ruik je gewoon, wat een smerig varken. Ik ben deze dus gaan kijken omdat het hoog in de top250 staat. Het moet een permanent ban in de bottom10. Wat een misbaksel van een film.
Ook hier wat maakt het voor jouw zo goed.
Maar vond jij dat deze film de titel van ''De Engelse Amelie'' verdiende?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 09:57 schreef Gorro het volgende:
Happy-Go-Lucky (Mike Leigh, 2008)
[ afbeelding ]
Aanvankelijk was ik een beetje huiverig ten aanzien van Poppy. De irritatiegrens wordt nogal eens bereikt bij zulke personages, maar hier viel dat reuze mee. Met dank aan een sterke Sally Hawkins. Ook al is Poppy zelden uit beeld, toch gaat de film niet over haar. Aan het begin van de film is ze precies hetzelfde als aan het eind. Ze vormt de spil waardoor we in aanraking komen met verschillende facetten van het leven in hedendaags Londen. Een aantal ontmoetingen later eindigt de film zonder alle eindjes aan elkaar geknoopt te hebben, maar wel een leuke, mooie en boeiende slice of life getoond te hebben. ****
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:36 schreef Doff het volgende:
[..]
Waarom vind je het zooo'n slechte film
Ben je zeker? Ik heb 'm eergisteren gezien en toen kon het namelijk nog wel.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 23:29 schreef Lambiekje het volgende:
Nog een ding Casablanca kan niet meer dat moet je destijds hebben gezien. Nu kan dat gewoon echt niet meer.
Over smaak valt niet te twisten. Daar heb ik ook niet echt iets slechts over. Het is gewoon niet een film die in de top250 hoort.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 23:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ben je zeker? Ik heb 'm eergisteren gezien en toen kon het namelijk nog wel.
Op zich is er wel iets voor te zeggen. Niet in de zin dat de films even goed zijn of vergelijkbaar in z'n geheel, maar meer dat als een Engelsman, gezien de Britse traditie van kitchen sink drama's, Amelie gemaakt zou hebben het wel op deze film zou kunnen lijken. Poppy heeft qua levensopvatting wel iets weg van Amelie, maar de films verschillen erg veel in hoe ze zich ontvouwen. In plaats van surrealistische fantasie van Jeunet, krijgen we het sociaal kritische realisme van Leigh (hoewel wel in een vrolijker jasje dan in de rest van z'n oeuvre).quote:Op vrijdag 2 januari 2009 23:24 schreef Ikzoekiets het volgende:
[..]
Maar vond jij dat deze film de titel van ''De Engelse Amelie'' verdiende?
Ik vond zelf alleen de rij-instructeur een boeiend karakter. Ik had er meer van verwacht.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 09:57 schreef Gorro het volgende:
Happy-Go-Lucky (Mike Leigh, 2008)
[ afbeelding ]
Aanvankelijk was ik een beetje huiverig ten aanzien van Poppy. De irritatiegrens wordt nogal eens bereikt bij zulke personages, maar hier viel dat reuze mee. Met dank aan een sterke Sally Hawkins. Ook al is Poppy zelden uit beeld, toch gaat de film niet over haar. Aan het begin van de film is ze precies hetzelfde als aan het eind. Ze vormt de spil waardoor we in aanraking komen met verschillende facetten van het leven in hedendaags Londen. Een aantal ontmoetingen later eindigt de film zonder alle eindjes aan elkaar geknoopt te hebben, maar wel een leuke, mooie en boeiende slice of life getoond te hebben. ****
dat jochie van dat wijf speelt ook zo ontzettend SLECHT!!!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 10:26 schreef Maxerazzi het volgende:
The Day the Earth Stood Still
Een buitenaards wezen genaamd Klaatu bezoekt samen met zijn onvernietigbare robot Gort de aarde. Hij heeft een belangrijke waarschuwing voor de bewoners van de aarde: als de mensheid niet stopt met hun oorlogen dan zullen buitenaardse vredestichters wraak nemen en de aarde vernietigen. Regeringsleiders vanuit alle hoeken van de aarde en vooraanstaande wetenschappers verdringen zich vervolgens om het raadsel achter het bezoek van Klaatu te ontwarren.
Dramatische film was dit.![]()
Het idee achter het verhaal was niet slecht, maar de uitvoering rammelde aan alle kanten. Personages die opeens opdoemde, maar vervolgens geen toegevoegde waarde hadden. Cliché after cliché die op de kijker wordt afgevuurd en een ontzettend slap moraal op het einde.
Enige pluspunt aan de film waren de special effects. Die waren ontzettend realistisch!
IMDB score: 5.7
Mijn score: 3.5
Ziet er goed uitquote:Op zaterdag 3 januari 2009 10:37 schreef Gorro het volgende:
Hunger (Steve McQueen, 2008)
[ afbeelding ]
IJzersterke debuutfilm van Steve McQueen. Op een visueel boeiende wijze laat hij ons getuige zijn van de laatste paar weken van Bobby Sands, een IRA vredestrijder die zijn tijd uitzit in een Britse gevangenis, maar zelfs daar zich niet bij zijn lot neerlegt. Via een hongerstaking probeert hij druk uit te oefenen op de politiek om een einde te maken aan de situatie in Noord-Ierland. Veel achtergrondinformatie over het conflict krijgen we niet, maar dat zou alleen maar afleiden van de persoon Bobby Sands. Het zorgt er ook voor dat de film politiek neutraal blijft, wat een goede keuze is in mijn ogen. Na een indrukwekkend openingssalvo volgt een ijzersterke scene waarin zijn overtuiging naar boven komt. We horen hem voor het eerst en laatst praten, maar alles wat gezegd dient te worden komt dan op tafel. Ik kijk al uit naar de volgende film van Steve McQueen. ****½
Zoontje van Will Smith. Drama inderdaad...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 10:34 schreef PhoenixNLx het volgende:
[..]
dat jochie van dat wijf speelt ook zo ontzettend SLECHT!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb 6.7Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |