abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 december 2008 @ 14:37:20 #1
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_64057419

Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nou zo gaaf of niet gaaf aan de film vond. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zo dat je voor andere de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken .

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze

Vorige topics:
CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 16 december 2008 @ 14:40:22 #2
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_64057500
Matrix 1 (ben ze alledrie achter elkaar aan het kijken)

blijft gewoon een goed verhaal! je dwaalt niet af van het verhaal omdat het gewoon een boeiend verhaal is en je laat nadenken over je leven! is alles fake???

8/10
kroegtijger: 'Vrouwen zijn in staat om van een mug een olifant te maken (moet je niet doen...die kunnen namelijk niet vliegen)'
pi_64057506
Dat pik ik natuurlijk niet, heel verhaal typen en dan het topic sluiten

Changeling (Clint Eastwood, 2008)
Changeling de nieuwe film van filmheld Clint Eastwood, wederom levert hij een prima film af die het naar alle waarschijnlijkheid weer goed gaat doen bij de Oscar uitreiking. Het is een prachtig ingetogen film met een niet al te luchtig onderwerp en wat het allemaal nog indrukwekkender maakt is de tekst die als eerst te ziet krijgt: dit verhaal is echt gebeurd. Prachtige settings, goed script en sterk acteerwerk zorgen ervoor dat dit een van de beste films van het jaar is geworden. Veelal viel in recensies te lezen dat de film nogal langdradig is, iets wat in mijn ogen totaal niet het geval is. De twee-en-een-half waren voorbij voordat ik het door had, verder komt alles prima aan bod (van introductie tot afronding van het verhaal). Ik zou zo ook geen scènes kunnen opnoemen die men weg had kunnen laten. Gaat dit zien! 8.5

[ Bericht 0% gewijzigd door Hulkio op 16-12-2008 15:19:13 ]
  dinsdag 16 december 2008 @ 14:42:00 #4
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_64057548
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:40 schreef Hulkio het volgende:
Dat pik ik natuurlijk niet, heel verhaal typen en dan het topic sluiten

Changeling (Clint Eastwood, 2008)
Changeling de nieuwe film van filmheld Clint Eastwood, wederom levert hij een prima film af die het naar alle waarschijnlijkheid weer goed gaat doen bij de Oscar uitreiking. Het is een prachtig ingetogen film met een niet al te luchtig onderwerp en wat het allemaal nog indrukwekkender maakt is de tekst die als eerst te ziet krijgt: dit verhaal is echt gebeurd. Prachtige settings, goed script en sterk acteerwerk zorgen ervoor dat dit een van de beste films van het jaar is geworden. Veelal viel in recensies te lezen dat de film nogal langdradig is, iets wat in mijn ogen totaal niet het geval is. De twee-en-een-half waren voorbij voordat ik het door had, verder komt alles prima aan bod (van introductie tot afronding van het verhaal). Ik zou zo ook geen scènes kunnen opnoemen die men weg had kunnen laten. Gaat dit zien! [b]8.5[/b
die stond al op mijn lijstje, nu des te meer!! thnx voor de review !!
kroegtijger: 'Vrouwen zijn in staat om van een mug een olifant te maken (moet je niet doen...die kunnen namelijk niet vliegen)'
  dinsdag 16 december 2008 @ 15:00:54 #5
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64058005
SAW I, SAW II en SAW III

Alledrie achterelkaar. SAW 1 stond al een aantal jaren op het verlanglijstje maar het heeft even geduurd voordat ik de moed had om dit schijfje in de DVD speler te stoppen ( ) Achteraf viel het allemaal best mee

SAW I verreweg het beste omdat het toch nog redelijk schokkend was. Met name nummer II was een beetje meer van hetzelfde. Neemt niet weg dat de makers in alledrie delen redelijk tot zeer creatieve 'traps' en 'games' hebben bedacht. Waardoor er toch lekker tenenkrommende scenes inzitten.

En dat is dat dan ook gelijk het minpunt van deze films. Het lijkt soms wel eens dat dat het doel van de makers is, om zo veel mogelijk gore-momenten in 90 minuten te proppen. M.i. gaat dit weleens ten koste van het verhaal...

Nummer IV ligt overigens klaar voor vanavond
Lang leve mij! *O*
pi_64058257
Nou, ik ben ziek en dan kijkt een mens films:

Gisteren:
Throwing Stars (2007)
Op IMDB krijgt deze film een 4.1, maar ik vond m eigenlijk wel leuk. 4 vrienden begin 30. Allemaal hebben ze wel iets. Eentje een verongelukte vrouw, eentje een ontslag als dokter, eentje een mislukt leven maar wel een mooie vriendin, eentje een zwangere vrouw die hem niet zo vertrouwt en haar zus heeft laten overkomen.
Maar ze hebben één overeenkomst: ze zijn allemaal vrienden van elkaar. En dat stuk vind ik nou zo herkenbaar. Ze hebben niet echt een idee waarom ze vrienden zijn, ze weten ook niet zo wat ze ermee moeten, maar ze zijn vrienden. Zo is het nou eenmaal.
Vooral de scene dat één gast wordt gebeld door een ander, met alleen maar: "You have to come, it's an emergency." Dus hij hangt op en zegt tegen zn vriendin dat hij moet gaan. Waarom dan, vraagt ze. Hij zegt dan: omdat het een noodgeval is. Maar wat is er dan? En dat weet hij niet. Dat onbegrip tussen die twee op dat moment: schitterend.
En verder zit er heel veel humor in. Gewoon 4 gasten die elkaar continu afzeiken, herkenbaar dus.
Ik snap dus niet zo goed waarom deze film maar een 4.1 heeft.

Vandaag:
Everything is Illuminated (2005)
Heel leuk en uiteindelijk verrassend goed. Vooral het begin is hilarisch. Dat komt vooral door de Oekraïener Alex, die bovendien narrator is. Vooral zijn Engels is fantastisch grappig. ("Are you informed" ipv "Do you know", "Repose" ipv "Sleep" en het eindeloze gebruik van "premium" als bv nw) En helemaal de dingen die hij vertaalt van zn opa naar Jonathan, die hij steevast "Jonfen" blijft noemen.
Uiteindelijk wordt het eigenlijk een vrij serieus verhaal, maar het blijft aandoenlijk. Vooral door de cultuur botsing. De muziek is ook goed, wat ik altijd belangrijk vind in een film.
De 7.7 die deze film op IMDB krijgt kan ik beter mee leven.

Afgelopen weken ook nog weer eens de Godfather I, II en III gekeken. Dat was alweer lang geleden en het viel niet tegen. Over een paar jaar weer waarschijnlijk.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  dinsdag 16 december 2008 @ 15:40:09 #7
16701 scanman01
Today's a good day
pi_64059241
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 08:32 schreef bolsena het volgende:
Hee, die staat toevallig ook op mijn verlanglijstje. Kan hem alleen nog nergens krijgen of vinden.
Beter zoeken
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_64070357
Good Bye Lenin!

2 dagen terug aangeschaft. Wou hem al een hele tijd erg graag zien en hij stelde zeker niet teleur Heerlijke film, erg grappig, goed geschreven en sterk geacteerd. Duitsland is echt een geweldig film land.

IMDb score: 7.8/10
Mijn score: 8/10

Australia

Heb deze gisteravond in Rotterdam bij een voorpremiere kunnen zien. Hij is groots, schaamteloos 'over the top', heerlijk ouderwets en de grootste visuele traktatie van het jaar. Australia definieert het woord 'epic' weer helemaal opnieuw en doet een genre herleven wat we al tientallen jaren niet meer op deze manier gezien hebben. Achteraf had ik het gevoel net zo'n week lang 3 geweldige films gezien te hebben. Er komt geen einde aan, maar verveelt geen seconde. Jackman en Kidman doen goed mee, Luhrman leeft zich schaamteloos uit en presteert het toch om een film te maken die werkelijk volkomen uniek is dit jaar.

Love it or hate it, maar deze film laat prachtig zien waarom je ook al weer zoveel van films houdt.
Absoluut in de bioscoop zien, thuis zou er 1 puntje vanaf gaan.

IMDb score: 7.4/10
Mijn score: 9/10
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_64075291
Fucking Amal

Vandaag gekocht, net gekeken. Interessant en goed uitgewerkt onderwerp, mooi gefilmd en goed verteld, maar toch wist het mij niet altijd even sterk te boeien. Het acteerwerk van de 2 dames maakt een hoop goed en tilt de film dan ook absoluut een niveautje hoger. Misschien niet helemaal wat ik ervan had gehoopt, maar toch zeker het kijken waard.

IMDb score: 7.8/10
My score: 7/10
  woensdag 17 december 2008 @ 00:03:37 #10
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_64075864
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:40 schreef PhoenixNLx het volgende:
Matrix 1 (ben ze alledrie achter elkaar aan het kijken)

blijft gewoon een goed verhaal! je dwaalt niet af van het verhaal omdat het gewoon een boeiend verhaal is en je laat nadenken over je leven! is alles fake???

8/10
Niet fake, een façade

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 17-12-2008 00:15:49 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 17 december 2008 @ 00:09:49 #11
52357 Lambiekje
pi_64076030
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 08:32 schreef bolsena het volgende:

[..]

Hee, die staat toevallig ook op mijn verlanglijstje. Kan hem alleen nog nergens krijgen of vinden.
boneless for instance.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 17 december 2008 @ 00:14:18 #12
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_64076163
Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay

Krijgt een 6.9 op IMDB, maar eigenlijk is dat helemaal niet relevant. Het is een verhaal van niets, beetje niveau Family Guy. Maar tering, wat heb ik een lol gehad! Als je zin heb in een avondje hersenloos lachen, dan is dit een aanrader!
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
  woensdag 17 december 2008 @ 00:15:26 #13
52357 Lambiekje
pi_64076183
Transporter 3
Kijk dit is waar Stratham goed in is, autos besturen afwisselend badguys meppen.
Dit keer is een griet, dochter van een minister (Jeroen Krabbé) de package. Als hij 25m de auto verlaat gaat zijn armband af en explodeert.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 7 / imdb 6.4

25 Jaar Paul de Leeuw
Disc 1 en 2. dat is al dik 5 uur materiaal. Ze hebben het wel heel goed volgestauwd.
Veel grappige fragmenten uit afleveringen Schreeuw van de Leeuw: Tomaatgooien, AIDS patient, 17jarige naar de hoeren, een jong jochie afkatten, bopperscontest.

Het is een knappe box...

[ Bericht 12% gewijzigd door Lambiekje op 17-12-2008 00:26:30 ]
pi_64088443
Le Scaphandre et le papillon (Julian Schnabel, 2007)
Le Scaphandre et le papillon (ook wel The Diving Bell and the Butterfly) is een prachtige film, dit mede door de originele aanpak. Hierdoor ga je meeleven met het hoofdpersonage. Verder naarste de prima regie, waar de film het voornamelijk van moet hebben, ook goede acteerprestaties en een mooie soundtrack. 8.2
  woensdag 17 december 2008 @ 14:42:13 #15
231094 melvddonk
Just have fun!
pi_64088881
Cellular (2004)
Erg goed verhaal. Ik zat van het begin tot het eind helemaal in de film.
Mijn cijfer: 8
IMDB: 6.5
  woensdag 17 december 2008 @ 14:43:24 #16
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_64088926
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:42 schreef melvddonk het volgende:
Cellular (2004)
Weet nog dat ik op een gegeven moment sliep onder die film
pi_64102691
Equilibrium

Nu aan het kijken. niet bijster spannend.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_64103125
Equilibrium moet ik echt nog eens kijken, nooit gezien. *noteert*

Ik ga nu Milk zien. Over ca 2 1/2 uurtjes volgt hier het relaas
  woensdag 17 december 2008 @ 23:35:38 #19
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_64105985
My Name is Bruce
Eerlijk gezegd viel hij me nogal tegen. Dat het een melige tongue-in-cheek film zou zijn, had ik wel verwacht, maar eigenlijk is hij soms gewoon te flauw. Campbell speelt de parodie van zichzelf die je verwacht dat hij gaat spelen, maar verrast dus ook nergens. Hij maakt de grapjes die te voorspellen waren, gebruikt de one-liners die te voorspellen waren,...

Goed, het is allemaal wel leuk voor de Bruce Campbell-fans, maar ik vrees dat zij vrijwel de enigen zullen zijn die dat vinden. Nu hoor ik daar wel bij en ik heb me dan ook nooit verveeld, maar daar waar Campbell van zijn doorgaans beperkte acteervermogen een inside joke heeft weten te maken, lukt hem dat bij zijn beperkte regie-talenten niet echt.

Films als Bubba Ho-Tep zou ik ook aanraden aan zij die het licht van de grootsheid van Bruce nog niet hebben gezien, maar bij deze kan ik dat toch niet doen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_64108196
Milk

Poeh. Hij is net afgelopen, ik moet dit eigenlijk nog even laten bezinken. Maar o o o, wat een film! Van Sant flikt het met deze, voor zijn doen, 'mainstream' film weer helemaal. Prachtig gefilmd, goed in elkaar gezet en gewoon echt heel mooi verteld. De cast zit schitterend in elkaar met Penn die zichzelf toch echt overtreft, maar zeker ook de bijrollen van Emile Hirsch, Josh Brolin en James Franco. Vooral de laatste deed het geweldig. Milk was toch absoluut 1 van de beste films die ik dit jaar heb gezien, in alle opzichten. Nog zoveel dingen te zien, maar misschien is dit dan toch de kandidaat voor de eerste positie. Helemaal goed.

IMDb score: 8.4/10
Mijn score: 9/10
pi_64108247
Oeh Gus van Sant Die ga ik zeker kijken.
pi_64108255
Max Payne
IMDB: 5,9
Mijn cijfer: 7

Run fatboy run
IMDB: 6,9
Mijn cijfer: 5

donderdag 18 december 2008 @ 02:55:33 #23
16701 scanman01
Today's a good day
pi_64108962

Vicky Cristina Barcelona (2008)

De nieuwe Woody Allen, dit keer zonder Woody zelf in een van de hoofd of bijrollen. Alles draait om Vicky en Cristina in Barcelona. Ze ontmoeten daar een man die vooral het leven van Cristina zal beinvloeden.
Allen vertelt het verhaal op een prima wijze en het is ook leuk om te volgen, maar naderhand blijf je toch met een soort van leeg gevoel achter. Ik vroeg me af of het kijken naar deze film de 96 minuten wel waard was. De Woody Allen humor is ook toaal afwezig in deze film. Al met al geen aanrader, hoewel het wel een aardig verhaal is om te volgen. Cijfer: een heel klein zeventje.
  donderdag 18 december 2008 @ 08:37:22 #24
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_64110073
Gister Burn After Reading gezien. Erg aparte film! zit heel leuk in elkaar. Iedereen heeft met elkaar te maken en daardoor komen er leuke wentelingen aan de film. George Cloony speelt weer een leuke rol in de film(als womenizer ) maar ook daar zit een leuke wenteling aan! (kut om een verhaal te typen zonder spoilers )

IMDB: 7,5
Mijn score: 7,5
  donderdag 18 december 2008 @ 11:43:19 #25
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64114144

Voices of a distant star

The place promised in our early days

5 Centimeters per second

Drie anime's van Makoto Shinkai.
Ben ze op het spoor gekomen nadat ik in het blad Schokkend Nieuws een erg positieve recensie las van "5 Centimeters..." en via youtube en wikipedia op zijn andere werk stuitte.

Nu ben ik vrij onbekend met anime/OVA's op enkele grote namen na (Akira, Ghost in the shell, Ninja Scroll, Golgo 13, Wicked City etc.). Series volg ik niet en de manga's lees ik ook niet. Deze drie korte films vond ik echter heel erg mooi. Er gebeurt vrij weinig, zit nauwelijks actie in en het gaat vooral over gevoelens die men voor elkaar heeft. Het wordt echter zo mooi verteld en de achtergronden zijn de beste die ik tot nu toe heb gezien.

Als je liever adhd DBZ of een hoop actie wil zien zijn deze films niks voor je. Hou je er wel van om op zijn tijd je in melancholie en "de pijn van het zijn" te storten, dan zijn dit aanraders.
De muziek (door Tenmon) is ook erg mooi, vooral bij 5 Centimeters... hoewel ik daarbij het laatste nummer, One more time, een beetje out-of-place vond qua tempo. Het pianostuk bij de endcredits is dan wel prachtig

Mijn cijfers:
* Voices...: 8.7
* The Place...: 8.3
* 5 Centimeters...: 9.3
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_64121314

wat een indrukwekkende film.
kan niet anders zeggen.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_64124054
Il Divo: met een geweldige Servillo die Andreotti uitstekend neerzet; 8/10 .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_64124281
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 23:44 schreef Jeeh het volgende:
Fucking Amal
Ik las fucking anaal
pi_64131433
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:42 schreef melvddonk het volgende:
Cellular (2004)
Ik vond het ook een leuke film, heb me alleen enorm zitten ergeren aan die vrouw die vast zat, was het kim basinger?
Die kan echt niet acteren...
  donderdag 18 december 2008 @ 22:23:25 #30
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_64133309
Brat (Brother)
Zwakke film over een op het eerste gezicht sullige jongeman, genaamd Danila, wiens beste maatje zijn draagbare CD-speler is. Hij verlaat het platteland en trekt naar Sint Petersburg, draalt daar wat rond en maakt ondertussen met diverse personen. Dit levert af en toe nog wat mooie plaatjes op, al snap ik niet waarom zo'n rood-bruin-achtig filter overal overheen gegooid moest worden. Gebruik dan zo'n grauw grijs filter, maar soit.
Waar eigenlijk deze film overgaat (en de titel naar verwijst) is de relatie tussen Danila en zijn broer. Deze wordt nauwelijks uitgediept en beperkt zich tot opdrachten van zijn broer om allerlei criminele klusjes op te knappen. Tijdens die scenes is er totaal geen spanningscurve, zodat Brat maar een erg magere film is. Cijfer: 5.

The Crawling Hand

Film over een neergestorte capsule, waarin een bezeten astronaut en een afgehakte hand (met eigen wil) een middelmatig plaatsje in de US of A terroriseert. Het begint met spetterende opening credits en een aantal veelbelovende eerste scenes. Maar zoals ik wel vaker ondervind met B-movies, wordt het toch een groot drama met veel langzaam geneuzel, waar je geduldig wacht op actiescenes met de crawling hand. Die zijn er gelukkig nog wel en evenzo gelukkig geinig om te zien. Cijfer: 3
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 19 december 2008 @ 09:01:51 #31
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_64140789
Anywhere But Home (us titel four chrismases)

Het ongetrouwde stel Kate en Brad hopen de kerstdagen in een exotisch oord door te brengen, maar hun plannen vallen helaas in duigen. Alle sociale verplichtingen die ze altijd wisten te vermijden, komen deze feestdagen dubbel en dwars terug. En zo moeten ze tijdens de kerst niet een, niet twee, maar vier familiebezoekjes afleggen, waarbij talloze pijnlijke herinneringen uit hun jeugdjaren boven komen drijven. Maar terwijl Brad de uren aftelt bij hun ouders, stiefouders, ooms, tantes, neven en nichten, gaat er bij Kate een heel andere klok tikken. Ze begint zich te realiseren dat die gekke familieleden misschien niet eens zulke gekke keuzes hebben gemaakt in het leven.

Ikzelf vond het een erg leuke film. Ik heb regelmatig met bijna tranen in mijn oog zitten lachen in de bios en de meeste mensen om mijn heen deden met mij mee.

Mijnscore: 8
Belbios: 9.4
IMDB.com: 5.8
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  vrijdag 19 december 2008 @ 09:20:38 #32
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_64141184
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 09:01 schreef Knuffelzacht het volgende:
Anywhere But Home (us titel four chrismases)

[ afbeelding ]

Het ongetrouwde stel Kate en Brad hopen de kerstdagen in een exotisch oord door te brengen, maar hun plannen vallen helaas in duigen. Alle sociale verplichtingen die ze altijd wisten te vermijden, komen deze feestdagen dubbel en dwars terug. En zo moeten ze tijdens de kerst niet een, niet twee, maar vier familiebezoekjes afleggen, waarbij talloze pijnlijke herinneringen uit hun jeugdjaren boven komen drijven. Maar terwijl Brad de uren aftelt bij hun ouders, stiefouders, ooms, tantes, neven en nichten, gaat er bij Kate een heel andere klok tikken. Ze begint zich te realiseren dat die gekke familieleden misschien niet eens zulke gekke keuzes hebben gemaakt in het leven.

Ikzelf vond het een erg leuke film. Ik heb regelmatig met bijna tranen in mijn oog zitten lachen in de bios en de meeste mensen om mijn heen deden met mij mee.

Mijnscore: 8
Belbios: 9.4
IMDB.com: 5.8
enig idee waarom hij op imdb zo'n lage score krijgt?
  vrijdag 19 december 2008 @ 12:27:12 #33
238744 Ikzoekiets
Weet jij waar het ligt?
pi_64146537
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 09:20 schreef PhoenixNLx het volgende:

[..]

Omdat het een familiefilm is
Ik kan niet geloven dat mijn moeder zo laag is gegaan.....
Onderwaterweegtest (c) Ikzoekiets
Mijn zus moest een strak broekje aan en een sport bh.
pi_64148348
Zack and Miri Make a Porno

Heerlijke film. Smith gaat in de dialogen weer helemaal los en leeft zich heerlijk uit. Prachtige cast, een paar onvergetelijke scenes en aan het einde zelfs een feel-good moment. Je moet van Smith zn stijl houden en natuurlijk niet moe worden van Seth Rogen, maar ik vind de film een uitermate geslaagde mix. Het onderwerp wordt hilarisch benadert, maar ook netjes genoeg zodat iedereen hem wel kan zien. De mooiste rol is verder weg gelegd voor Justin Long als gay-porn acteur. Ge-ni-aal

IMDb score: 7.6/10
Mijn score: 7/10

Funny Games US

Shit, wat een vreemde film. Ik weet niet of ik hem nou vermakelijk of 'leuk' moet noemen, hij is in elk geval niet grappig, maar ergens blijft hij toch wel boeien en intrigeert ook. Watts en Roth doen het natuurlijk gewoon goed, maar Michael Pitt is echt perfect gecast als de sadist Paul. Denk niet dat de film voor iedereen even toegankelijk is, maar als je van een beetje experimentiele thriller houdt is hij zeker de moeite waard.

IMDb score: 6.4/10
Mijn score: 7/10
pi_64150052
Detective Story 1951

Deze film met Kirk Douglas speelt zich af op een hectisch politieburo in New York. Terwijl iedereen probeert de lopende zaken af te handelen ontvouwt zich er een drama met verstrekkende gevolgen.
Goeie film met Douglas als hoofdpersoon, leuke bijrollen en een boeiend verloop. Ook het feit dat het zich alleen maar op het politieburo afspeelt doet de film geen kwaad. Weer eens wat anders dan anders en daarom best wel origineel. Aanrader! 8/10

pi_64157021
Funny games

Briljante film. Ik ben een groot fan van Michael Pitt en hij speelt hier echt geweldig!
pi_64157411
The Strangers

Met: Liv Tyler, Scott Speedman e.a.

Op aanraden van een mede-horror-liefhebbende vriendin gekeken. Zij heeft de halve film in de keuken gestaan. Ze zei zelfs "het eerste uur is echt té erg, maar het laatste half uurtje kun je best kijken". Klonk als:

Ik had er zin in, en toen kwam de aftiteling ineens

Ik vond hem niet eng, Liv Tyler zie ik altijd graag spelen, maar als ik eerlijk ben had ik hem denk ik uitgezet als het nietszeggende acteurs waren geweest.

Hoewel, en dat is het hem nou juist met horrorfilms: je weet nooit wat er nog kan komen..

Mijn cijfer: 6
IMDB: 6,2
pi_64160684
Boogie Nights, van Paul Thomas Anderson: echt een aanrader . Leuk, dramatisch en verrassend genoeg voor een 9.0 .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 19 december 2008 @ 20:50:49 #39
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_64161172
quote:

[..]

Humorloze zoutzakken die alleen maar geilen op maffia/aktie en specialeffects???

geen idee waarom hij daar zo laag scoort...
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_64161629
imdb is allang niet representatief meer.
pi_64165682
What Happens In Vegas

Erg vermakelijke film
  zaterdag 20 december 2008 @ 03:04:16 #42
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_64171342
Harmful Insect

Japans schoolmeisje probeert op haar eigen manier de zelfmoord poging van haar moeder te verwerken en raakt in een spiraal van zelfdestructie.

Japans drama is altijd erg zwaar maar deze raakte me echt. Een van de betere films die ik dit jaar heb gezien.
Weet iemand een DVD met begrijpbare ondertitels?
The Light Is Leaving Us All
  zaterdag 20 december 2008 @ 03:09:51 #43
16701 scanman01
Today's a good day
pi_64171390
The good student (2008)

Ach, ik volg 'Heroes' dus als ik een film zie met Hayden Panettiere dan word ik nieuwsgierig. Nou, dit was dus echt helemaal niets. Het leek wel in elkaar gezet door een stelletje high school studenten ofzo. Geen idee waarom Hayden aan deze film heeft meegewerkt. Haar tekst is nog geen half a4tje vol. Het gaat over een wat sullige leraar die op een dag opeens verdachte wordt van de kidnapping van een van zijn studenten (Hayden) omdat hij haar die dag toevallig naar huis heeft gebracht en haar dus als laatste heeft gezien.
Ik maak er verder ook geen woorden aan vuil. Cijfer: 5
  zaterdag 20 december 2008 @ 03:11:15 #44
16701 scanman01
Today's a good day
pi_64171402
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:03 schreef brushaway het volgende:
imdb is allang niet representatief meer.
Dat verschilt per persoon natuurlijk.
  zaterdag 20 december 2008 @ 03:13:37 #45
16701 scanman01
Today's a good day
pi_64171429
quote:

[..]

Bij de 'kenners' kan een romantic comedy bijna niet hoger scoren dan een zesje ofzo. Dat is vaste prik. Je moet wel heel wat in huis hebben wil je boven die 6 uitkomen met een romcom. Als je zorgt dat de film slecht afloopt dan schieten je kansen op een hoger cijfer al enorm de lucht in.
  zaterdag 20 december 2008 @ 12:02:32 #46
52357 Lambiekje
pi_64174286
The Day the Earth Stood Still (2008)
Een aardige FX scifi waarbij een alien (Keanu Reeves) op aarde komt om de mensheid te waarschuwen voor hun wanbeleid. Dat is best beetje moralistisch.

Connely blijft altijd wel een mooie vrouw
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 7 / imdb 5.8
  zaterdag 20 december 2008 @ 12:17:07 #47
238855 BreezzBE
Euhmm... ja xD
pi_64174546
Cast away noch eens gezien op Belgische televisie :p oude film !
  zaterdag 20 december 2008 @ 13:27:35 #48
16701 scanman01
Today's a good day
pi_64176083
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 12:17 schreef BreezzBE het volgende:
Cast away noch eens gezien op Belgische televisie :p oude film !
Als je het hebt over 'oude film' dan mag ik toch hopen dat je de 1986 film bedoelt van Nicolas Roeg en hopelijk niet 'Cast away' met Tom Hanks uit 2000.
  zaterdag 20 december 2008 @ 13:53:02 #49
52357 Lambiekje
pi_64176626
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 13:27 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Als je het hebt over 'oude film' dan mag ik toch hopen dat je de 1986 film bedoelt van Nicolas Roeg en hopelijk niet 'Cast away' met Tom Hanks uit 2000.
tja de grens van oude film is voor mening al voor 2000. Ik hoor het vaak hoor.

Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar welk jaar men hier een film oud bestempeld?
Zelf vind ik de grens midjaren 70, paar jaar voor ik geboren ben ...

[ Bericht 11% gewijzigd door Lambiekje op 20-12-2008 16:43:08 ]
pi_64179192
Transformers

Een goede film met geweldige special effects, enige nadeel is dat het zeer onrealistisch is
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')