abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 december 2008 @ 03:22:18 #181
16701 scanman01
Today's a good day
pi_64421137
quote:
Op zondag 28 december 2008 00:12 schreef Lambiekje het volgende:
[ afbeelding ]

Fast Track (aka The Ex) (2006)
Tom (Zach Braff) en Sofia (Amanda Peet) zijn een stel, zij hoger zwanger en bevalt precies op de dag dat hij ontslagen wordt als kok. Ze gaan naar de geboorteplaats van Sofia en hij gaat werken bij zijn schoonvader op een reclamebureau. Daar moet hij samen werken met Chip Sanders (Jason Bateman) en hufter in een rolstoel. Tom wordt ernstig gedwarsboomd met zijn eerste reclame uiting.

cijfer 5 / imdb 5.7
Ik vond die film nog wel aardig. Zach Braff heeft trouwens vrij lang een relatie gehad met Mandy Moore (voor de geinteresseerden onder ons). Ik vond het wel een zeventje waard. Bateman was beter in 'Juno'.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_64421636
Slumdog Millionare

Heel mooi verhaal Doet me beetje denken aan City Of God
Misschien wel de beste film die ik dit jaar heb gezien. 9/10 of 9.5/10
  zondag 28 december 2008 @ 04:59:14 #183
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64421703
Battle in Seattle over de WTO rellen aldaar in '99

Best okee, maar beetje gekleurd.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_64423528
quote:
Op zondag 28 december 2008 04:38 schreef Dj_Day-V het volgende:
Slumdog Millionare
[ afbeelding ]

Heel mooi verhaal Doet me beetje denken aan City Of God
Misschien wel de beste film die ik dit jaar heb gezien. 9/10 of 9.5/10
Lijkt me inderdaad heel mooi. Waar heb je m gezien?
pi_64424098
Even over Wristcutters (paar posts terug), dat blijft één van mijn favorietjes! Geniale film.

En nu, A Nightmare before christmas, niet meer nodig om hem te beoordelen maar was inderdaad niet teleurstellend! Fantastisch.

Nu de volgende:

[Rec]

Apart plaatje, maar geeft goed weer hoe de film eruit ziet. Een cameraploegje (cameraman en presentatrice) lopen een dagje mee met de brandweer. Ze komen in een huis terecht waar vreemde dingen gebeuren, mensen worden een soort hondsdol. Het camerawerk is zo chaotisch, geeft inderdaad een spontane sfeer maar de ondertiteling (het is geen Engelstalige film) was een welkom rustpunt in beeld.

Een paar enge momenten, ik vond hem overall echt spannend, maar de creeps die ik van The Ring of The Hills Have Eyes kreeg, die kreeg ik hier niet. (iemand tips voor mij? ). Daarnaast is de hoofdpersoon de hele film zó opgefokt dat het irritant wordt, i.p.v. dat je erdoor wordt meegesleept.

Het einde, vond ik dan wel weer verrassend goed.

Uiteindelijk zeg ik: een 7. (IMDB: 7,8).
Wel verfrissend, leuk dat het niet standaard Amerikaans is, verrassend einde.
  zondag 28 december 2008 @ 11:33:09 #186
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_64424219
quote:
Op zondag 28 december 2008 03:22 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ik vond die film nog wel aardig. Zach Braff heeft trouwens vrij lang een relatie gehad met Mandy Moore (voor de geinteresseerden onder ons). Ik vond het wel een zeventje waard. Bateman was beter in 'Juno'.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hang er dan een plaatje onder mandy voor de beeldvorming

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 28-12-2008 11:38:52 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 28 december 2008 @ 11:36:16 #187
52357 Lambiekje
pi_64424288
quote:
Op zondag 28 december 2008 11:26 schreef Guppi het volgende:
Even over Wristcutters (paar posts terug), dat blijft één van mijn favorietjes! Geniale film.

En nu, A Nightmare before christmas, niet meer nodig om hem te beoordelen maar was inderdaad niet teleurstellend! Fantastisch.

Nu de volgende:

[Rec]

[ afbeelding ]

Apart plaatje, maar geeft goed weer hoe de film eruit ziet. Een cameraploegje (cameraman en presentatrice) lopen een dagje mee met de brandweer. Ze komen in een huis terecht waar vreemde dingen gebeuren, mensen worden een soort hondsdol. Het camerawerk is zo chaotisch, geeft inderdaad een spontane sfeer maar de ondertiteling (het is geen Engelstalige film) was een welkom rustpunt in beeld.

Een paar enge momenten, ik vond hem overall echt spannend, maar de creeps die ik van The Ring of The Hills Have Eyes kreeg, die kreeg ik hier niet. (iemand tips voor mij? ). Daarnaast is de hoofdpersoon de hele film zó opgefokt dat het irritant wordt, i.p.v. dat je erdoor wordt meegesleept.

Het einde, vond ik dan wel weer verrassend goed.

Uiteindelijk zeg ik: een 7. (IMDB: 7,8).
Wel verfrissend, leuk dat het niet standaard Amerikaans is, verrassend einde.
je weet dat er een 1 op 1 copy Quarantine is inmiddels
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_64424477
Ja, stom, dat wilde ik er nog bij zetten.
Maar ik kreeg het advies het origineel te kijken, dus dat heb ik uiteraard braaf gedaan!
  zondag 28 december 2008 @ 12:08:30 #189
52357 Lambiekje
pi_64425001
quote:
Op zondag 28 december 2008 11:44 schreef Guppi het volgende:
Ja, stom, dat wilde ik er nog bij zetten.
Maar ik kreeg het advies het origineel te kijken, dus dat heb ik uiteraard braaf gedaan!
heel goed.
pi_64426253
quote:
Op zondag 28 december 2008 11:36 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

je weet dat er een 1 op 1 copy Quarantine is inmiddels
lmao die is gewoon precies hetzelfde mag eigenlijk zoiets wel want deze is echt gewoon precies hetzelfde maar dan met andere acteurs
  zondag 28 december 2008 @ 13:11:37 #191
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_64426836
A Complete History Of My Sexual Failures

Heel apart. In het begin duurt het echt even voordat je het idee gaat krijgen dat de film nog wat gaat worden, maar echt in de film kom je nooit. Het is meer een soort docu van een kerel die een ramp is op persoonlijk en liefdesgebied. De chemie tussen film en kijker komt er echter niet en de humor is ook amper aanwezig, deze kerel lijkt vooral een stupide varken.

Een 4.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_64428228
quote:
Op zondag 28 december 2008 10:52 schreef Lassekjus het volgende:

[..]

Lijkt me inderdaad heel mooi. Waar heb je m gezien?
DVDScreener
pi_64428530
Op extended edition-DVD:

Lord of the Rings - The Fellowship of the Ring.

Een epic-story blijft boeiend, en na zoveel keer zijn er nog altijd details die je vorige keer niet hebt gezien

Vanavond verder met deel 2.

Voor deel 1 (stand-alone cijfer) een 9.
  zondag 28 december 2008 @ 14:35:39 #194
52357 Lambiekje
pi_64429651
quote:
Op zondag 28 december 2008 12:52 schreef Wouser het volgende:

[..]

lmao die is gewoon precies hetzelfde mag eigenlijk zoiets wel want deze is echt gewoon precies hetzelfde maar dan met andere acteurs
er wordt een andere taal gesproken. Dus compleet anders
  zondag 28 december 2008 @ 15:26:45 #195
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_64431249
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 17:06 schreef Ikzoekiets het volgende:
[ afbeelding ]
Wristcutters: A Love Story

Film over een jongen die besluit zelfmoord te plegen. Eenmaal dood komt hij in een wereld terecht waar allemaal mensen zijn die ook zelfmoord hebben gepleegd. Als hij hoort dat zijn ex-vriendin ook zelfmoord heeft gepleegd besluit hij op zoek te gaan naar haar. Maar tijdens zijn zoektocht ontmoet hij iemand, iemand die zijn leven zal veranderen.

Goede film 8/10
Ik vond 't maar een vage film. Op zich is het wel geinig verteld en je ziet de andere liefde leuk opbloeien, maar de echte humor en het mooie van de film ontging mij een beetje. Ik vond 'm niet echt lekker op gang komen.

6/10 voor mij.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 28 december 2008 @ 17:14:49 #196
238744 Ikzoekiets
Weet jij waar het ligt?
pi_64434949
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:26 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik vond 't maar een vage film. Op zich is het wel geinig verteld en je ziet de andere liefde leuk opbloeien, maar de echte humor en het mooie van de film ontging mij een beetje. Ik vond 'm niet echt lekker op gang komen.

6/10 voor mij.
Dat is de bedoeling van de maker, je voelt die ''vaagheid'' van de spelers zelf als ze in die wereld terecht komen waar geen greintje geluk valt te vinden, geen lach etc.

Verder:

The Water horse (2007)

Verhaal over een jongetje die een ei vindt. In dat ei zit een ''water horse'' ,genaamd crusoe, ze worden beste vriendjes en het lijkt goed te gaan totdat crusoe ontdekt wordt door de lokale bewoners en de soldaten die daar stationeren.

''Crusoe'' is prachtig gemaakt en het verhaal is ook wel schattig, best goede kinderfilm 7/10
Ik kan niet geloven dat mijn moeder zo laag is gegaan.....
Onderwaterweegtest (c) Ikzoekiets
Mijn zus moest een strak broekje aan en een sport bh.
  zondag 28 december 2008 @ 17:25:02 #197
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_64435292
Hot Fuzz

Plot:Jealous colleagues conspire to get a top London cop transferred to a small town and paired with a witless new partner. On the beat, the pair stumble upon a series of suspicious accidents and events

Wat een supervette film is dit! Echt het kijken waard!

Mirrors

Plot:An ex-cop and his family are the target of an evil force that is using mirrors as a gateway into their home.

Een best wel goeie horror. Behoorlijk gruwlijk en veel bloed ook. Niet voor mensen met een zwakke maag

Step Brothers

Plot:Two spoiled guys become competitive stepbrothers after their single parents get hitched.

Erg leuke film al ligt het er soms wel iets te veel bovenop! Toch zeker wel het kijken waard!

The Happening

Plot:A strange, horrible and unprecedented crisis begins in Central Park. A high school science teacher, his wife and a young girl do what they can to survive it.

Wat een supervage film is dit, vooral in het begin. Hierbij geld ook dat mensen met een zwakke maag em beter niet kunnen kijken
Ik kwam, ik zag en ik was pleite...
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
  zondag 28 december 2008 @ 20:13:07 #198
52357 Lambiekje
pi_64440773

Towelhead (2007)
Jasira (Summer Bishil), een dertien jarig Libanees meisje gaat weg bij haar moeder (Maria Bello) omdat haar vriend Jasira's pubic hair heeft geschoren en gaat bij haar rascistische vader Rifat (Peter Macdissi) wonen. Daar wordt ze babysitter bij de buren, alleen de buurman Travis (Aaron Eckhart) is lichtelijke handtastelijk. Op school ontmoet ze een negroïde jongen Thomas. Rifat verbiet haar ten strengste om met hem om te gaan op het moment dat hij er achter komt dat Thomas een neger is. De boel escaleert tussen de buurman Travis, vader Rafit en haar vriend Thomas. Een veilige haven is bij andere de buren, de hoogzwangere Melina (Toni Colette) en Gil (Matt Letscher).

Summer Bishil mag zonder meer meedingen voor een Oscar. Een 18jarige die geloofwaardig een 13jarige speelt.

Echt, de pedofilie scenes zijn 'shocking'. Brrr
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 8.5 / imdb 7.4

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 28-12-2008 20:20:11 ]
pi_64443221
Maat van me zegt dat The Good, the Bad, and the Weird een goede film is. Zal ik zo checken

http://www.moviemeter.nl/film/42822
pi_64445748
Australia (Baz Luhrmann, 2008)
Australia is eigenlijk een mengelmoes van verschillende genres waarin op de achtergrond van een liefdesverhaal de (recente) Australische geschiedenis aan bod komt. De beelden zijn prachtig geschoten, echter slaat Luhrmann af en toe wel door en zijn het wel erg overdreven shots (vooral het gebruik slomotion en fast forward). Dat gaat overigens niet alleen op voor de regie, ook het plot en de acteerprestaties zijn af en toe wat over-the-top, cliche en erg zoetsappig. En dan het volgende minpunt, de speelduur. Daar had men naar mijn mening best vanaf mogen halen, twee uur van lang genoeg geweest en dan had je het (toch wel wat magere) verhaal ook niet tekort gedaan. Bovenstaande wil zeker niet zeggen dat het een slechte film is, alleen had men er meer uit kunnen halen. Misschien wou Luhrman nu wel wat te veel in deze film stoppen, waardoor hij nergens echt uitblinkt (in zowel positieve als negatieve zin). 7.5
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')