Zo mooi hèquote:Op donderdag 25 december 2008 22:45 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan voorstellen dat het beweegt
Film over The red cross?quote:Op vrijdag 26 december 2008 10:41 schreef Wakusei het volgende:
[ afbeelding ]
Deze afgelopen nacht bekeken.
Tja, welke? We hebben een uiterst smakelijke 'The girl next door' uit 2004 en een uiterst moeilijk te verkroppen 'The girl next door' uit 2007. Vanwege je smiley gok ik dat je de 2007 film hebt gezien.quote:
2004 met Elishaquote:Op vrijdag 26 december 2008 16:05 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Tja, welke? We hebben een uiterst smakelijke 'The girl next door' uit 2004 en een uiterst moeilijk te verkroppen 'The girl next door' uit 2007. Vanwege je smiley gok ik dat je de 2007 film hebt gezien.
Uit 2004quote:Op vrijdag 26 december 2008 16:05 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Tja, welke? We hebben een uiterst smakelijke 'The girl next door' uit 2004 en een uiterst moeilijk te verkroppen 'The girl next door' uit 2007. Vanwege je smiley gok ik dat je de 2007 film hebt gezien.
Ik bedoelde trouwens niet dat de 2007 film zo slecht is. Het is een waargebeurd verhaal en het is echt heel zwaar om de gebeurtenissen te moeten aanzien. Vandaar dat ik door de smiley dacht dat je die film had gezien.quote:
quote:Op zaterdag 27 december 2008 10:48 schreef Lambiekje het volgende:
[ afbeelding ]
Cave of the Yellow Dog (2005)
Een mongools gezien wordt gevolgd in hun dagelijks beslommeringen op de mongools hoogvlakte. De natuur is subliem.
cijfer 8 / imdb 7.5
pff, wat een debiele typo.quote:
Gehehehe die actie dat ie met ze shotgun die rolstoen kapot schiet is wel weer geniaalquote:Op zaterdag 27 december 2008 18:55 schreef Roi het volgende:
Vet Hard (2005)
Het belangrijkste van een Comedy is de humor. En de humor is niet van een hoog niveau in deze film, dit viel me wel tegen aangezien het origineel geschreven is door Anders Thomas Jensen. Nadat ik mezelf had omgeschakeld heb ik toch af en toe wel moeten lachen om de flauwe grappen.
De film neemt zichzelf niet te serieus en dat doet de film goed. Dat is ook een reden waarom ik me niet heb lopen ergeren aan de over-the-top (en erg duidelijke) special-effects.
Leuk voor in een jolige en niet al te kritische bui.
7/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 5 / imdb 5.7Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Ik vond die film nog wel aardig. Zach Braff heeft trouwens vrij lang een relatie gehad met Mandy Moore (voor de geinteresseerden onder ons). Ik vond het wel een zeventje waard. Bateman was beter in 'Juno'.quote:Op zondag 28 december 2008 00:12 schreef Lambiekje het volgende:
[ afbeelding ]
Fast Track (aka The Ex) (2006)
Tom (Zach Braff) en Sofia (Amanda Peet) zijn een stel, zij hoger zwanger en bevalt precies op de dag dat hij ontslagen wordt als kok. Ze gaan naar de geboorteplaats van Sofia en hij gaat werken bij zijn schoonvader op een reclamebureau. Daar moet hij samen werken met Chip Sanders (Jason Bateman) en hufter in een rolstoel. Tom wordt ernstig gedwarsboomd met zijn eerste reclame uiting.
cijfer 5 / imdb 5.7
Lijkt me inderdaad heel mooi. Waar heb je m gezien?quote:Op zondag 28 december 2008 04:38 schreef Dj_Day-V het volgende:
Slumdog Millionare
[ afbeelding ]
Heel mooi verhaalDoet me beetje denken aan City Of God
Misschien wel de beste film die ik dit jaar heb gezien. 9/10 of 9.5/10
quote:Op zondag 28 december 2008 03:22 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik vond die film nog wel aardig. Zach Braff heeft trouwens vrij lang een relatie gehad met Mandy Moore (voor de geinteresseerden onder ons). Ik vond het wel een zeventje waard. Bateman was beter in 'Juno'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hang er dan een plaatje onder mandy voor de beeldvorming
[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 28-12-2008 11:38:52 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
je weet dat er een 1 op 1 copy Quarantine is inmiddelsquote:Op zondag 28 december 2008 11:26 schreef Guppi het volgende:
Even over Wristcutters (paar posts terug), dat blijft één van mijn favorietjes! Geniale film.
En nu, A Nightmare before christmas, niet meer nodig om hem te beoordelen maar was inderdaad niet teleurstellend! Fantastisch.
Nu de volgende:
[Rec]
[ afbeelding ]
Apart plaatje, maar geeft goed weer hoe de film eruit ziet. Een cameraploegje (cameraman en presentatrice) lopen een dagje mee met de brandweer. Ze komen in een huis terecht waar vreemde dingen gebeuren, mensen worden een soort hondsdol. Het camerawerk is zo chaotisch, geeft inderdaad een spontane sfeer maar de ondertiteling (het is geen Engelstalige film) was een welkom rustpunt in beeld.
Een paar enge momenten, ik vond hem overall echt spannend, maar de creeps die ik van The Ring of The Hills Have Eyes kreeg, die kreeg ik hier niet. (iemand tips voor mij?). Daarnaast is de hoofdpersoon de hele film zó opgefokt dat het irritant wordt, i.p.v. dat je erdoor wordt meegesleept.
Het einde, vond ik dan wel weer verrassend goed.
Uiteindelijk zeg ik: een 7. (IMDB: 7,8).
Wel verfrissend, leuk dat het niet standaard Amerikaans is, verrassend einde.
heel goed.quote:Op zondag 28 december 2008 11:44 schreef Guppi het volgende:
Ja, stom, dat wilde ik er nog bij zetten.
Maar ik kreeg het advies het origineel te kijken, dus dat heb ik uiteraard braaf gedaan!
lmao die is gewoon precies hetzelfdequote:Op zondag 28 december 2008 11:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
je weet dat er een 1 op 1 copy Quarantine is inmiddels
DVDScreenerquote:Op zondag 28 december 2008 10:52 schreef Lassekjus het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad heel mooi. Waar heb je m gezien?
er wordt een andere taal gesproken. Dus compleet andersquote:Op zondag 28 december 2008 12:52 schreef Wouser het volgende:
[..]
lmao die is gewoon precies hetzelfdemag eigenlijk zoiets wel want deze is echt gewoon precies hetzelfde maar dan met andere acteurs
Ik vond 't maar een vage film. Op zich is het wel geinig verteld en je ziet de andere liefde leuk opbloeien, maar de echte humor en het mooie van de film ontging mij een beetje. Ik vond 'm niet echt lekker op gang komen.quote:Op vrijdag 26 december 2008 17:06 schreef Ikzoekiets het volgende:
[ afbeelding ]
Wristcutters: A Love Story
Film over een jongen die besluit zelfmoord te plegen. Eenmaal dood komt hij in een wereld terecht waar allemaal mensen zijn die ook zelfmoord hebben gepleegd. Als hij hoort dat zijn ex-vriendin ook zelfmoord heeft gepleegd besluit hij op zoek te gaan naar haar. Maar tijdens zijn zoektocht ontmoet hij iemand, iemand die zijn leven zal veranderen.
Goede film 8/10
Dat is de bedoeling van de maker, je voelt die ''vaagheid'' van de spelers zelf als ze in die wereld terecht komen waar geen greintje geluk valt te vinden, geen lach etc.quote:Op zondag 28 december 2008 15:26 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik vond 't maar een vage film. Op zich is het wel geinig verteld en je ziet de andere liefde leuk opbloeien, maar de echte humor en het mooie van de film ontging mij een beetje. Ik vond 'm niet echt lekker op gang komen.
6/10 voor mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 8.5 / imdb 7.4
[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 28-12-2008 20:20:11 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer: 6,5 / imdb: 6,4
Låt Den Rätte Komma In (Let The Right One In) (2008)
Man o man... wat een juweeltje! Ik had 'm gemist op het IFFR en kwam hem laatst weer ergens tegen, dus maar even opgezocht.
Wauw, wat een gave film! Alles klopt: de prachtige beelden, de acteerprestaties van met name de twee hoofdrolspelers (voor beide de eerste film), de heerlijke muziek.
Enerzijds een hele tedere film over de eenzaamheid en moeilijkheden van een twaalfjarig buitenbeentje (mét daddy-issues) en hoe hij steun, kracht en zelfs liefde vind bij een vreemd buurmeisje. Anderzijds een sfeervolle horror waar meer dan genoeg bloed vloeit, en dan zo mogelijk het keeltje in van eerder genoemd buurmeisje. En dat alles perfect verpakt in een kleine twee uur.
Ik heb 'm de avond er na nog een keer bekeken, de dag erna het boek opgepikt, die in 2 dagen uitgelezen en de film toen nóg een keer bekeken. En hij blijft maar mooier worden!![]()
Voor mij misschien wel dé film van 2008...
cijfer: 9,5 / imdb: 8,2
Happy-Go-Lucky (2008)
Toch ook nog maar wat anders gaan kijken, en dan maar iets luchtigs. Het bliksemsnelle dialoog was even wennen (dan zit je daar 'SHUT UP!!!' te roepen tegen het beeldscherm voor je), maar ik kwam er uiteindelijk wel in en begon Poppy steeds leuker te vinden (alhoewel mijn voorkeur bij de cynische Zoe bleef liggen). Niet alleen vrolijkheid en enthousiasme in de film, maar ook een paar serieuze scenes, wat mij betreft ook de beste uit de film. De emotionele scene met de zwerver die met 6 woorden zijn hart uit kon storten en de bizarre confrontatie met de rij-instructeur gaven de film net dat beetje meer.
cijfer: 7,5 / imdb: 7,3
Ondskan (Evil) (2003)
Nog maar een ander Zweeds filmpje bekeken dan, deze zelfs genomineerd voor een Oscar.
Een film over een jongen die wegens zijn agressieve gedrag van school gekickt wordt en het dan maar moet leren op een elitaire kostschool. Daar heerst een sterke hiërarchie waar hij zijn weg maar niet in kan en wil vinden. Een prima verhaal, een aantal mooie scenes (vechtscenes zaten dik in orde) en ook redelijk goede geacteerd (op een paar houterige dialogen na). Uiteindelijk toch niet erg spectaculair. Misschien had ik ook te hoge verwachtingen gekregen door een aantal reviews die ik gelezen had. Wel gewoon een prima film van Zweedse makelij.![]()
cijfer: 7,5 / imdb: 7,9
quote:Op maandag 29 december 2008 00:12 schreef TJLinden het volgende:
[ afbeelding ]
Låt Den Rätte Komma In (Let The Right One In) (2008)
Man o man... wat een juweeltje! Ik had 'm gemist op het IFFR en kwam hem laatst weer ergens tegen, dus maar even opgezocht.
Wauw, wat een gave film! Alles klopt: de prachtige beelden, de acteerprestaties van met name de twee hoofdrolspelers (voor beide de eerste film), de heerlijke muziek.
Enerzijds een hele tedere film over de eenzaamheid en moeilijkheden van een twaalfjarig buitenbeentje (mét daddy-issues) en hoe hij steun, kracht en zelfs liefde vind bij een vreemd buurmeisje. Anderzijds een sfeervolle horror waar meer dan genoeg bloed vloeit, en dan zo mogelijk het keeltje in van eerder genoemd buurmeisje. En dat alles perfect verpakt in een kleine twee uur.
Ik heb 'm de avond er na nog een keer bekeken, de dag erna het boek opgepikt, die in 2 dagen uitgelezen en de film toen nóg een keer bekeken. En hij blijft maar mooier worden!![]()
Voor mij misschien wel dé film van 2008...
cijfer: 9,5 / imdb: 8,2
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |