abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64367523
Seven Pounds

Voor alle mensen die de trailer gezien hebben: begrepen jullie er ook helemaal niks van? Ik kon echt geen polshoogte krijgen van waar deze film nou eigenlijk over gaat en dat gevoel heeft me de 1e anderhalf uur van de film niet verlaten. Hoe komen we dan toch op een 8 uit? Het laatse half uur!
Misschien ben ik erg traag of is mn engels gewoon niet goed genoeg, maar ik zag het gewoon niet aankomen. Als de film hetzelfde bij jou weet te doen is dit echt een traktatie. Jammer van de rest van de film, maar misschien was het effect van het einde daarom deste sterker. Hoe dan ook, Smith en Dawson acteren goed (vooral Dawson is echt geweldig), de muziek is mooi uitgekozen en het einde is gewoon ontzettend aangrijpend. Zeker de moeite waard . Als je je maar niet laat spoileren

IMDb score: 7.5/10
My score: 8/10
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_64371946

Deze afgelopen nacht bekeken.
Ik kook mijn rijst met de sabrina 2006
  vrijdag 26 december 2008 @ 11:54:32 #157
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64373039
quote:
Op donderdag 25 december 2008 22:45 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En dan voorstellen dat het beweegt
Zo mooi hè
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  vrijdag 26 december 2008 @ 13:16:50 #158
16701 scanman01
Today's a good day
pi_64374903
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 10:41 schreef Wakusei het volgende:
[ afbeelding ]
Deze afgelopen nacht bekeken.
Film over The red cross?

My soul is painted like the wings of butterflies
pi_64376528
Extras: The Extra Special Series Finale (Ricky Gervais & Stephen Merchant, 2007)
Ook deze extra speciale laatste aflevering van Extras zit vol met pijnlijke situaties, mega flauwe humor en leuke gastrollen (o.a. George Micheal, Clive Owen en Gordon Ramsay). In vergelijk met de eerste twee seizoenen misschien wel iets minder humor en iets serieuzer. Jammer dat ook deze serie er weer op zit, het wachten is op de volgende samenwerking tussen Ricky Gervais en Steven Merchant. 8.0
pi_64376834
The Nightmare Before Christmas (Henry Selick, 1993)
Blijft een heerlijke film, ook bij de zoveelste kijkbeurt en dat terwijl ik normaal niks met kerstfilms heb. Heerlijke typische Burton personages, prachtige soundtrack en liedjes (daarbij is het eerste nummer helaas ook wel meteen verreweg het beste nummer) en veel oog voor detail. 7.5
pi_64378678
The Girl Next Door
pi_64378854
The Nightmare Before Christmas, dit keer voor het eerst op een plasmascherm: ik zag dingen die ik de vorige keren niet zag. 10/10 .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 26 december 2008 @ 16:05:02 #163
16701 scanman01
Today's a good day
pi_64378955
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 15:52 schreef HSG-BOMBER het volgende:
The Girl Next Door
Tja, welke? We hebben een uiterst smakelijke 'The girl next door' uit 2004 en een uiterst moeilijk te verkroppen 'The girl next door' uit 2007. Vanwege je smiley gok ik dat je de 2007 film hebt gezien.
pi_64379153
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 16:05 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Tja, welke? We hebben een uiterst smakelijke 'The girl next door' uit 2004 en een uiterst moeilijk te verkroppen 'The girl next door' uit 2007. Vanwege je smiley gok ik dat je de 2007 film hebt gezien.
2004 met Elisha

2007 had ik even door de film heen gekeken en zag er wel ziek uit

vrijdag 26 december 2008 @ 17:06:40 #165
238744 Ikzoekiets
Weet jij waar het ligt?
pi_64380251

Wristcutters: A Love Story

Film over een jongen die besluit zelfmoord te plegen. Eenmaal dood komt hij in een wereld terecht waar allemaal mensen zijn die ook zelfmoord hebben gepleegd. Als hij hoort dat zijn ex-vriendin ook zelfmoord heeft gepleegd besluit hij op zoek te gaan naar haar. Maar tijdens zijn zoektocht ontmoet hij iemand, iemand die zijn leven zal veranderen.

Goede film 8/10
Ik kan niet geloven dat mijn moeder zo laag is gegaan.....
Onderwaterweegtest (c) Ikzoekiets
Mijn zus moest een strak broekje aan en een sport bh.
pi_64381393
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 16:05 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Uit 2004
  vrijdag 26 december 2008 @ 21:11:13 #167
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_64384771
Bedtime stories

Leuke film, verstand op 0 en gaan met die banaan

belbioscijfer: 8.9
IMDB: nog niets
Ik 6,5
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_64384797
Net eerste half uur van harry potter and the globe of fire gezien. Weet al genoeg als je het boek heb gelezen ga dan vooral niet de film kijken! Vind dat ze het verhaal verreupt hebben en alles zag er in mijn eigen verbeelding heel anders uit. 2.5/10
  vrijdag 26 december 2008 @ 22:11:17 #169
16701 scanman01
Today's a good day
pi_64385994
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 18:16 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Uit 2004
Ik bedoelde trouwens niet dat de 2007 film zo slecht is. Het is een waargebeurd verhaal en het is echt heel zwaar om de gebeurtenissen te moeten aanzien. Vandaar dat ik door de smiley dacht dat je die film had gezien.
pi_64387818
Heb twee waardeloze films gezien

Saw 5 - paar aardige moorden, maar ja meer van het zelfde...

Fantastic Four Silver Surfer - Nee was echt drie keer niks, maar afgezet
pi_64394818
Gister Nachtrit gekeken, ben zelf groot van de nederlandse film, en dit was echt een pareltje, imdb een 7.0, mijn score: 8.5. Vooral erg goed acteerwerk, met een aantal fraaie bijrollen, ik meende trouwens nog een kleine camio van grijpink (de eigenlijke taxibaas) te zien toen die vergadering in dat clubhuis was.

http://www.imdb.com/title/tt0433686/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 27 december 2008 @ 10:44:43 #172
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_64395178
Blast Of Silence
Een tijd geleden werd me aangeraden te wachten met het kijken van deze film totdat het kerst was. Op de dag van kerstavond was het zover.
De erg korte (77 minuten) film is inderdaad gepast om met kerst te kijken, het verhaal van huurmoordenaar Baby boy Frankie Bono begint namelijk op kerstavond. Frankie Bono komt op die dag vanuit Cleveland met de trein naar New York, waar ie een criminele baas moet omleggen.
Vanaf het eerste moment is de film een genot om naar te kijken: de voice-over met die heerlijke donkere stem, de geweldig jazzy soundtrack, de briljante hoofdrol die regisseur Allen Baron zelf op zich nam en geweldig speelt, het mooie camerawerk. Ongeveer alles klopt. De 77 minuten zijn dan ook om voordat je er erg in hebt.
Een niet zo bekende film noir maar eentje die eigenlijk niet gemist mag worden.

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
  zaterdag 27 december 2008 @ 10:48:50 #173
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_64395210

Cave of the Yellow Dog (2005)
Een mongools gezin wordt gevolgd in hun dagelijks beslommeringen op de mongools hoogvlakte. De natuur is subliem.

cijfer 8 / imdb 7.5

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 27-12-2008 20:34:50 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_64399410
Madagascar: Escape 2 Africa

Gisteren gezien met mn broertje en moeder. Paar dagen terug Kung Fu Panda voor het eerst gezien, dus een vergelijking blijft natuurlijk niet uit. Ik vond de Panda qua animatie een heel stuk beter en interessanter, maar deze film was dan weer een heel stuk grappiger. Misschien is de stijl gewoon niet helemaal mijn ding, maar ik heb me van begin tot eind wel heel goed vermaakt. De pinguins zijn net zo goed als in deel 1 en hier hebben ze dan ook slim op in weten te spelen. Kortom, leuke en gezellige film.

IMDb score: 7.2/10
Mijn score: 7/10

Frost/Nixon

Jaaa, prachtig. Ik had mooie verhalen gelezen over deze film en hoewel politieke films me maar zelden echt goed boeien, deze doet de 2 uren toch wel erg snel voorbij gaan (helaas). Ik ben nooit zo ontzettend thuis geweest in alle Nixon schandalen en wat hij nou precies verkeerd had gedaan, maar deze film helpt iedereen om er goed in te komen en schetst zo een prachtig beeld van de hele gang van zaken. De interviews zelf zijn ontzettend spannend en indrukwekkend. David Frost en Richard Nixon worden prachtig vertolkt door Michael Sheen en Frank Langella (zij speelden deze personages ook in het theaterstuk), maar ook de bijrollen van o.a. Sam Rockwell mogen er zeker wezen. Het zou mij niet verbazen als deze een flinke rij nominaties bij de Academy Awards weet binnen te slepen, maar dit zou dan ook volkomen terecht zijn. Prachtige en indrukwekkende film.

IMDb score: 8.2/10
Mijn score: 9/10
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_64406913
Vet Hard (2005)
Het belangrijkste van een Comedy is de humor. En de humor is niet van een hoog niveau in deze film, dit viel me wel tegen aangezien het origineel geschreven is door Anders Thomas Jensen. Nadat ik mezelf had omgeschakeld heb ik toch af en toe wel moeten lachen om de flauwe grappen.
De film neemt zichzelf niet te serieus en dat doet de film goed. Dat is ook een reden waarom ik me niet heb lopen ergeren aan de over-the-top (en erg duidelijke) special-effects.

Leuk voor in een jolige en niet al te kritische bui.
7/10
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zaterdag 27 december 2008 @ 19:43:56 #176
238744 Ikzoekiets
Weet jij waar het ligt?
pi_64408407
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 10:48 schreef Lambiekje het volgende:
[ afbeelding ]
Cave of the Yellow Dog (2005)
Een mongools gezien wordt gevolgd in hun dagelijks beslommeringen op de mongools hoogvlakte. De natuur is subliem.

cijfer 8 / imdb 7.5
  zaterdag 27 december 2008 @ 20:34:34 #177
52357 Lambiekje
pi_64410269
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 19:43 schreef Ikzoekiets het volgende:

[..]

pff, wat een debiele typo.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_64410576
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 18:55 schreef Roi het volgende:
Vet Hard (2005)
Het belangrijkste van een Comedy is de humor. En de humor is niet van een hoog niveau in deze film, dit viel me wel tegen aangezien het origineel geschreven is door Anders Thomas Jensen. Nadat ik mezelf had omgeschakeld heb ik toch af en toe wel moeten lachen om de flauwe grappen.
De film neemt zichzelf niet te serieus en dat doet de film goed. Dat is ook een reden waarom ik me niet heb lopen ergeren aan de over-the-top (en erg duidelijke) special-effects.

Leuk voor in een jolige en niet al te kritische bui.
7/10
Gehehehe die actie dat ie met ze shotgun die rolstoen kapot schiet is wel weer geniaal
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 27 december 2008 @ 21:51:44 #179
52357 Lambiekje
pi_64412966
Lost in Plainview (aka Movin' Too Fast) (2005)
Twee meiden op doorreis worden door een geblindeerde politieauto lastig gevallen. Mijn god wat een allejezus slechte spin off van Duel (1971)

cijfer 3 / imdb 3.5
  zondag 28 december 2008 @ 00:12:40 #180
52357 Lambiekje
pi_64417145

Fast Track (aka The Ex) (2006)
Tom (Zach Braff) en Sofia (Amanda Peet) zijn een stel, zij hoger zwanger en bevalt precies op de dag dat hij ontslagen wordt als kok. Ze gaan naar de geboorteplaats van Sofia en hij gaat werken bij zijn schoonvader op een reclamebureau. Daar moet hij samen werken met Chip Sanders (Jason Bateman) en hufter in een rolstoel. Tom wordt ernstig gedwarsboomd met zijn eerste reclame uiting.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 5 / imdb 5.7
  zondag 28 december 2008 @ 03:22:18 #181
16701 scanman01
Today's a good day
pi_64421137
quote:
Op zondag 28 december 2008 00:12 schreef Lambiekje het volgende:
[ afbeelding ]

Fast Track (aka The Ex) (2006)
Tom (Zach Braff) en Sofia (Amanda Peet) zijn een stel, zij hoger zwanger en bevalt precies op de dag dat hij ontslagen wordt als kok. Ze gaan naar de geboorteplaats van Sofia en hij gaat werken bij zijn schoonvader op een reclamebureau. Daar moet hij samen werken met Chip Sanders (Jason Bateman) en hufter in een rolstoel. Tom wordt ernstig gedwarsboomd met zijn eerste reclame uiting.

cijfer 5 / imdb 5.7
Ik vond die film nog wel aardig. Zach Braff heeft trouwens vrij lang een relatie gehad met Mandy Moore (voor de geinteresseerden onder ons). Ik vond het wel een zeventje waard. Bateman was beter in 'Juno'.
pi_64421636
Slumdog Millionare

Heel mooi verhaal Doet me beetje denken aan City Of God
Misschien wel de beste film die ik dit jaar heb gezien. 9/10 of 9.5/10
  zondag 28 december 2008 @ 04:59:14 #183
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64421703
Battle in Seattle over de WTO rellen aldaar in '99

Best okee, maar beetje gekleurd.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_64423528
quote:
Op zondag 28 december 2008 04:38 schreef Dj_Day-V het volgende:
Slumdog Millionare
[ afbeelding ]

Heel mooi verhaal Doet me beetje denken aan City Of God
Misschien wel de beste film die ik dit jaar heb gezien. 9/10 of 9.5/10
Lijkt me inderdaad heel mooi. Waar heb je m gezien?
pi_64424098
Even over Wristcutters (paar posts terug), dat blijft één van mijn favorietjes! Geniale film.

En nu, A Nightmare before christmas, niet meer nodig om hem te beoordelen maar was inderdaad niet teleurstellend! Fantastisch.

Nu de volgende:

[Rec]

Apart plaatje, maar geeft goed weer hoe de film eruit ziet. Een cameraploegje (cameraman en presentatrice) lopen een dagje mee met de brandweer. Ze komen in een huis terecht waar vreemde dingen gebeuren, mensen worden een soort hondsdol. Het camerawerk is zo chaotisch, geeft inderdaad een spontane sfeer maar de ondertiteling (het is geen Engelstalige film) was een welkom rustpunt in beeld.

Een paar enge momenten, ik vond hem overall echt spannend, maar de creeps die ik van The Ring of The Hills Have Eyes kreeg, die kreeg ik hier niet. (iemand tips voor mij? ). Daarnaast is de hoofdpersoon de hele film zó opgefokt dat het irritant wordt, i.p.v. dat je erdoor wordt meegesleept.

Het einde, vond ik dan wel weer verrassend goed.

Uiteindelijk zeg ik: een 7. (IMDB: 7,8).
Wel verfrissend, leuk dat het niet standaard Amerikaans is, verrassend einde.
  zondag 28 december 2008 @ 11:33:09 #186
52357 Lambiekje
pi_64424219
quote:
Op zondag 28 december 2008 03:22 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ik vond die film nog wel aardig. Zach Braff heeft trouwens vrij lang een relatie gehad met Mandy Moore (voor de geinteresseerden onder ons). Ik vond het wel een zeventje waard. Bateman was beter in 'Juno'.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hang er dan een plaatje onder mandy voor de beeldvorming

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 28-12-2008 11:38:52 ]
  zondag 28 december 2008 @ 11:36:16 #187
52357 Lambiekje
pi_64424288
quote:
Op zondag 28 december 2008 11:26 schreef Guppi het volgende:
Even over Wristcutters (paar posts terug), dat blijft één van mijn favorietjes! Geniale film.

En nu, A Nightmare before christmas, niet meer nodig om hem te beoordelen maar was inderdaad niet teleurstellend! Fantastisch.

Nu de volgende:

[Rec]

[ afbeelding ]

Apart plaatje, maar geeft goed weer hoe de film eruit ziet. Een cameraploegje (cameraman en presentatrice) lopen een dagje mee met de brandweer. Ze komen in een huis terecht waar vreemde dingen gebeuren, mensen worden een soort hondsdol. Het camerawerk is zo chaotisch, geeft inderdaad een spontane sfeer maar de ondertiteling (het is geen Engelstalige film) was een welkom rustpunt in beeld.

Een paar enge momenten, ik vond hem overall echt spannend, maar de creeps die ik van The Ring of The Hills Have Eyes kreeg, die kreeg ik hier niet. (iemand tips voor mij? ). Daarnaast is de hoofdpersoon de hele film zó opgefokt dat het irritant wordt, i.p.v. dat je erdoor wordt meegesleept.

Het einde, vond ik dan wel weer verrassend goed.

Uiteindelijk zeg ik: een 7. (IMDB: 7,8).
Wel verfrissend, leuk dat het niet standaard Amerikaans is, verrassend einde.
je weet dat er een 1 op 1 copy Quarantine is inmiddels
pi_64424477
Ja, stom, dat wilde ik er nog bij zetten.
Maar ik kreeg het advies het origineel te kijken, dus dat heb ik uiteraard braaf gedaan!
  zondag 28 december 2008 @ 12:08:30 #189
52357 Lambiekje
pi_64425001
quote:
Op zondag 28 december 2008 11:44 schreef Guppi het volgende:
Ja, stom, dat wilde ik er nog bij zetten.
Maar ik kreeg het advies het origineel te kijken, dus dat heb ik uiteraard braaf gedaan!
heel goed.
pi_64426253
quote:
Op zondag 28 december 2008 11:36 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

je weet dat er een 1 op 1 copy Quarantine is inmiddels
lmao die is gewoon precies hetzelfde mag eigenlijk zoiets wel want deze is echt gewoon precies hetzelfde maar dan met andere acteurs
  zondag 28 december 2008 @ 13:11:37 #191
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_64426836
A Complete History Of My Sexual Failures

Heel apart. In het begin duurt het echt even voordat je het idee gaat krijgen dat de film nog wat gaat worden, maar echt in de film kom je nooit. Het is meer een soort docu van een kerel die een ramp is op persoonlijk en liefdesgebied. De chemie tussen film en kijker komt er echter niet en de humor is ook amper aanwezig, deze kerel lijkt vooral een stupide varken.

Een 4.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_64428228
quote:
Op zondag 28 december 2008 10:52 schreef Lassekjus het volgende:

[..]

Lijkt me inderdaad heel mooi. Waar heb je m gezien?
DVDScreener
pi_64428530
Op extended edition-DVD:

Lord of the Rings - The Fellowship of the Ring.

Een epic-story blijft boeiend, en na zoveel keer zijn er nog altijd details die je vorige keer niet hebt gezien

Vanavond verder met deel 2.

Voor deel 1 (stand-alone cijfer) een 9.
  zondag 28 december 2008 @ 14:35:39 #194
52357 Lambiekje
pi_64429651
quote:
Op zondag 28 december 2008 12:52 schreef Wouser het volgende:

[..]

lmao die is gewoon precies hetzelfde mag eigenlijk zoiets wel want deze is echt gewoon precies hetzelfde maar dan met andere acteurs
er wordt een andere taal gesproken. Dus compleet anders
  zondag 28 december 2008 @ 15:26:45 #195
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_64431249
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 17:06 schreef Ikzoekiets het volgende:
[ afbeelding ]
Wristcutters: A Love Story

Film over een jongen die besluit zelfmoord te plegen. Eenmaal dood komt hij in een wereld terecht waar allemaal mensen zijn die ook zelfmoord hebben gepleegd. Als hij hoort dat zijn ex-vriendin ook zelfmoord heeft gepleegd besluit hij op zoek te gaan naar haar. Maar tijdens zijn zoektocht ontmoet hij iemand, iemand die zijn leven zal veranderen.

Goede film 8/10
Ik vond 't maar een vage film. Op zich is het wel geinig verteld en je ziet de andere liefde leuk opbloeien, maar de echte humor en het mooie van de film ontging mij een beetje. Ik vond 'm niet echt lekker op gang komen.

6/10 voor mij.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 28 december 2008 @ 17:14:49 #196
238744 Ikzoekiets
Weet jij waar het ligt?
pi_64434949
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:26 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik vond 't maar een vage film. Op zich is het wel geinig verteld en je ziet de andere liefde leuk opbloeien, maar de echte humor en het mooie van de film ontging mij een beetje. Ik vond 'm niet echt lekker op gang komen.

6/10 voor mij.
Dat is de bedoeling van de maker, je voelt die ''vaagheid'' van de spelers zelf als ze in die wereld terecht komen waar geen greintje geluk valt te vinden, geen lach etc.

Verder:

The Water horse (2007)

Verhaal over een jongetje die een ei vindt. In dat ei zit een ''water horse'' ,genaamd crusoe, ze worden beste vriendjes en het lijkt goed te gaan totdat crusoe ontdekt wordt door de lokale bewoners en de soldaten die daar stationeren.

''Crusoe'' is prachtig gemaakt en het verhaal is ook wel schattig, best goede kinderfilm 7/10
  zondag 28 december 2008 @ 17:25:02 #197
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_64435292
Hot Fuzz

Plot:Jealous colleagues conspire to get a top London cop transferred to a small town and paired with a witless new partner. On the beat, the pair stumble upon a series of suspicious accidents and events

Wat een supervette film is dit! Echt het kijken waard!

Mirrors

Plot:An ex-cop and his family are the target of an evil force that is using mirrors as a gateway into their home.

Een best wel goeie horror. Behoorlijk gruwlijk en veel bloed ook. Niet voor mensen met een zwakke maag

Step Brothers

Plot:Two spoiled guys become competitive stepbrothers after their single parents get hitched.

Erg leuke film al ligt het er soms wel iets te veel bovenop! Toch zeker wel het kijken waard!

The Happening

Plot:A strange, horrible and unprecedented crisis begins in Central Park. A high school science teacher, his wife and a young girl do what they can to survive it.

Wat een supervage film is dit, vooral in het begin. Hierbij geld ook dat mensen met een zwakke maag em beter niet kunnen kijken
Ik kwam, ik zag en ik was pleite...
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
  zondag 28 december 2008 @ 20:13:07 #198
52357 Lambiekje
pi_64440773

Towelhead (2007)
Jasira (Summer Bishil), een dertien jarig Libanees meisje gaat weg bij haar moeder (Maria Bello) omdat haar vriend Jasira's pubic hair heeft geschoren en gaat bij haar rascistische vader Rifat (Peter Macdissi) wonen. Daar wordt ze babysitter bij de buren, alleen de buurman Travis (Aaron Eckhart) is lichtelijke handtastelijk. Op school ontmoet ze een negroïde jongen Thomas. Rifat verbiet haar ten strengste om met hem om te gaan op het moment dat hij er achter komt dat Thomas een neger is. De boel escaleert tussen de buurman Travis, vader Rafit en haar vriend Thomas. Een veilige haven is bij andere de buren, de hoogzwangere Melina (Toni Colette) en Gil (Matt Letscher).

Summer Bishil mag zonder meer meedingen voor een Oscar. Een 18jarige die geloofwaardig een 13jarige speelt.

Echt, de pedofilie scenes zijn 'shocking'. Brrr
SPOILER
cijfer 8.5 / imdb 7.4

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 28-12-2008 20:20:11 ]
pi_64443221
Maat van me zegt dat The Good, the Bad, and the Weird een goede film is. Zal ik zo checken

http://www.moviemeter.nl/film/42822
pi_64445748
Australia (Baz Luhrmann, 2008)
Australia is eigenlijk een mengelmoes van verschillende genres waarin op de achtergrond van een liefdesverhaal de (recente) Australische geschiedenis aan bod komt. De beelden zijn prachtig geschoten, echter slaat Luhrmann af en toe wel door en zijn het wel erg overdreven shots (vooral het gebruik slomotion en fast forward). Dat gaat overigens niet alleen op voor de regie, ook het plot en de acteerprestaties zijn af en toe wat over-the-top, cliche en erg zoetsappig. En dan het volgende minpunt, de speelduur. Daar had men naar mijn mening best vanaf mogen halen, twee uur van lang genoeg geweest en dan had je het (toch wel wat magere) verhaal ook niet tekort gedaan. Bovenstaande wil zeker niet zeggen dat het een slechte film is, alleen had men er meer uit kunnen halen. Misschien wou Luhrman nu wel wat te veel in deze film stoppen, waardoor hij nergens echt uitblinkt (in zowel positieve als negatieve zin). 7.5
  zondag 28 december 2008 @ 23:50:35 #201
52357 Lambiekje
pi_64450269

Timerider: The Adventure of Lyle Swann (1982)
Lyle (Fred Ward) is een motorcrosser. Tijdens een rit in de woestijn waar hij toevallig door een geheim tijdreis experiment veld rijdt, belandt hij in 1877. Daar wordt hij lastig gevallen door een stel cowboys.

De shots vanuit motor gezichtspunt is aardig gedaan. Mooie natuurlandschappen. Daarnaast is er een alleraardigste soundtrack gebruikt.

Wel een beetje naief dat Lyle na meerdere uren achtervolgd te worden door cowboys. En dan in een dorp belanden een gesprek aan horen over Civil war enzo heeft hij nog nog niet door dat hij in het verleden is. Ondanks dat hij het plakaat heeft gezien dat hij in een timetravel-experiment veld reed. En reageert raar dat ze niet weten wat een radio is en dat ze nog al schrikkerig en raar reageren op zijn "machine", de crossmotor.

cijfer 6.5 / imdb 5.4

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 29-12-2008 00:18:39 ]
pi_64450397
Seven Pounds

Wat een prachtige ontroerende film.Het begin vond ik nog een beetje verwarrend maar het einde maakt alles weer goed.Erg goed acteerprestaties van Smith en Dawson en de soundtrack was ook zeer goed.Een van de beste films die ik dit jaar gezien heb.Goede films bestaan dus nog!

9
pi_64450992
Een weekoverzichtje:

Fight Club (1999)
Het was weer een tijdje geleden dat ik deze dvd in de speler gepropt heb, dus ik kon er weer optimaal van genieten. Ja, wat valt er te zeggen... Het blijft een ontzettend gave film. Brad Pitt in een geniale rol en ook Edward Norton erg sterk. Bizar verhaaltje, slim geschoten en krachtige soundtrack. Een meesterwerkje!

cijfer: 9 / imdb: 8,7

I Heart Huckabees (2004)
Deze wilde ik al een tijdje zien, maar stelde ik steeds uit voor andere films. Nu dan maar toch opgezet en positief verrast. Een erg filosofisch filmpje, zonder dat het te zwaar of te serieus wordt. Bij vlagen drama, maar over het algemeen toch echt een komedie. Jason Schwartzman doet het leuk, Dustin Hoffman en Jude Law ook erg prima (alhoewel ik z'n Amerikaanse accent niet echt geloofde) en een Mark Wahlberg waar ik zowaar om mocht lachen (niet uitlachen, geen wanhoopslach... maar gewoon lachen). Fijn filmpje.

cijfer: 7,5 / imdb: 6,9

Funny Games U.S. (2007)
Ik zag 'm in dit topic voorbij komen en de beschrijving sprak me wel aan. Het viel helaas een beetje tegen. Het concept is wel cool en er zijn zeker momenten waar de spanning lekker opgebouwd wordt, maar de climax mist helaas veel te vaak en soms zit je gewoon te lang naar niks te kijken. Wel een mooie rol van Michael Pitt, maar snapte niet wat Tim Roth en Naomi Watts hier deden.
SPOILER
cijfer: 6,5 / imdb: 6,4

Låt Den Rätte Komma In (Let The Right One In) (2008)
Man o man... wat een juweeltje! Ik had 'm gemist op het IFFR en kwam hem laatst weer ergens tegen, dus maar even opgezocht.
Wauw, wat een gave film! Alles klopt: de prachtige beelden, de acteerprestaties van met name de twee hoofdrolspelers (voor beide de eerste film), de heerlijke muziek.
Enerzijds een hele tedere film over de eenzaamheid en moeilijkheden van een twaalfjarig buitenbeentje (mét daddy-issues) en hoe hij steun, kracht en zelfs liefde vind bij een vreemd buurmeisje. Anderzijds een sfeervolle horror waar meer dan genoeg bloed vloeit, en dan zo mogelijk het keeltje in van eerder genoemd buurmeisje. En dat alles perfect verpakt in een kleine twee uur.
Ik heb 'm de avond er na nog een keer bekeken, de dag erna het boek opgepikt, die in 2 dagen uitgelezen en de film toen nóg een keer bekeken. En hij blijft maar mooier worden!
Voor mij misschien wel dé film van 2008...

cijfer: 9,5 / imdb: 8,2

Happy-Go-Lucky (2008)
Toch ook nog maar wat anders gaan kijken, en dan maar iets luchtigs. Het bliksemsnelle dialoog was even wennen (dan zit je daar 'SHUT UP!!!' te roepen tegen het beeldscherm voor je), maar ik kwam er uiteindelijk wel in en begon Poppy steeds leuker te vinden (alhoewel mijn voorkeur bij de cynische Zoe bleef liggen ). Niet alleen vrolijkheid en enthousiasme in de film, maar ook een paar serieuze scenes, wat mij betreft ook de beste uit de film. De emotionele scene met de zwerver die met 6 woorden zijn hart uit kon storten en de bizarre confrontatie met de rij-instructeur gaven de film net dat beetje meer.

cijfer: 7,5 / imdb: 7,3

Ondskan (Evil) (2003)
Nog maar een ander Zweeds filmpje bekeken dan, deze zelfs genomineerd voor een Oscar.
Een film over een jongen die wegens zijn agressieve gedrag van school gekickt wordt en het dan maar moet leren op een elitaire kostschool. Daar heerst een sterke hiërarchie waar hij zijn weg maar niet in kan en wil vinden. Een prima verhaal, een aantal mooie scenes (vechtscenes zaten dik in orde) en ook redelijk goede geacteerd (op een paar houterige dialogen na). Uiteindelijk toch niet erg spectaculair. Misschien had ik ook te hoge verwachtingen gekregen door een aantal reviews die ik gelezen had. Wel gewoon een prima film van Zweedse makelij.

cijfer: 7,5 / imdb: 7,9
pi_64451177
quote:
Op maandag 29 december 2008 00:12 schreef TJLinden het volgende:
[ afbeelding ]
Låt Den Rätte Komma In (Let The Right One In) (2008)
Man o man... wat een juweeltje! Ik had 'm gemist op het IFFR en kwam hem laatst weer ergens tegen, dus maar even opgezocht.
Wauw, wat een gave film! Alles klopt: de prachtige beelden, de acteerprestaties van met name de twee hoofdrolspelers (voor beide de eerste film), de heerlijke muziek.
Enerzijds een hele tedere film over de eenzaamheid en moeilijkheden van een twaalfjarig buitenbeentje (mét daddy-issues) en hoe hij steun, kracht en zelfs liefde vind bij een vreemd buurmeisje. Anderzijds een sfeervolle horror waar meer dan genoeg bloed vloeit, en dan zo mogelijk het keeltje in van eerder genoemd buurmeisje. En dat alles perfect verpakt in een kleine twee uur.
Ik heb 'm de avond er na nog een keer bekeken, de dag erna het boek opgepikt, die in 2 dagen uitgelezen en de film toen nóg een keer bekeken. En hij blijft maar mooier worden!
Voor mij misschien wel dé film van 2008...

cijfer: 9,5 / imdb: 8,2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')