abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:24:51 #276
238744 Ikzoekiets
Weet jij waar het ligt?
pi_64599179
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 09:57 schreef Gorro het volgende:
Happy-Go-Lucky (Mike Leigh, 2008)
[ afbeelding ]
Aanvankelijk was ik een beetje huiverig ten aanzien van Poppy. De irritatiegrens wordt nogal eens bereikt bij zulke personages, maar hier viel dat reuze mee. Met dank aan een sterke Sally Hawkins. Ook al is Poppy zelden uit beeld, toch gaat de film niet over haar. Aan het begin van de film is ze precies hetzelfde als aan het eind. Ze vormt de spil waardoor we in aanraking komen met verschillende facetten van het leven in hedendaags Londen. Een aantal ontmoetingen later eindigt de film zonder alle eindjes aan elkaar geknoopt te hebben, maar wel een leuke, mooie en boeiende slice of life getoond te hebben. ****
Maar vond jij dat deze film de titel van ''De Engelse Amelie'' verdiende?
Ik kan niet geloven dat mijn moeder zo laag is gegaan.....
Onderwaterweegtest (c) Ikzoekiets
Mijn zus moest een strak broekje aan en een sport bh.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:29:54 #277
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_64599441
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:36 schreef Doff het volgende:

[..]

Waarom vind je het zooo'n slechte film
  • slecht geacteerd.
  • slechtste rol ooit. Weaver briljant in Duel, monsterlijk slecht in ToE
  • zoop verhaal. Te simpel voor een politie wraak thriller
  • doortraptheid, gemakzucht, geen schrijntje respect voor niets. Geen wonder dat studiobazen er heftig in wilden snijden.
  • Finesse van Citizen Kane ontbreekt compleet.
  • Lijkt wel of Orson het tijdens de roes van comazuipen heeft gemaakt. En zo ziet hij er ook uit. Denk dat de grimeurs niets hoefden te doen.

Openingsscne maakt dat de film een 1 krijgt een geen 0. Alleen om dat er er een dure hijskraan gebruikt is moet het een goed shot zijn ? Alleen helaas valt er geen 0 te stemmen op Imdb, dus dat komt mooi uit.

Ik heb de film dus op gezocht omdat ik hem nog niet kende uit de top250. Dus je gaat al met een bepaald verwachtingspatroon kijken. Zo beroerd heb ik nog nooit een film gezien. De stuntelligheid van Plan 9 is nog leuker. Kijk daar weet je dat je naar troep kijkt ...

Daar in tegen wil ik een 11 kunnen stemmen voor 12 Angry men. Ook die ben ik gaan kijk voor de hoge notering. Dit is een wonder van cinema.

Nog een ding Casablanca kan niet meer dat moet je destijds hebben gezien. En de click tussen de protagonisten, ik zie het niet. Flets gedoe. Deze geef ik lichtelijk voordeel van de twijfel en krijgt een zesje.
  • Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
      vrijdag 2 januari 2009 @ 23:32:22 #278
    67640 SaintOfKillers
    Hold me closer, Tony Danza
    pi_64599564
    quote:
    Op vrijdag 2 januari 2009 23:29 schreef Lambiekje het volgende:
    Nog een ding Casablanca kan niet meer dat moet je destijds hebben gezien. Nu kan dat gewoon echt niet meer.
    Ben je zeker? Ik heb 'm eergisteren gezien en toen kon het namelijk nog wel.
    The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
      vrijdag 2 januari 2009 @ 23:36:03 #279
    52357 Lambiekje
    pi_64599768
    quote:
    Op vrijdag 2 januari 2009 23:32 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ben je zeker? Ik heb 'm eergisteren gezien en toen kon het namelijk nog wel.
    Over smaak valt niet te twisten. Daar heb ik ook niet echt iets slechts over. Het is gewoon niet een film die in de top250 hoort.

Touch of Evil is ander koek. Dat had nooit geproduceerd mogen worden.
    Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
      vrijdag 2 januari 2009 @ 23:55:23 #280
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_64600682
    Atanarjuat (The Fast Runner)

Om de huidige kou te relativeren besloot ik vandaag een film te zien, dat zich afspeelt in Nunavut, een noordelijke Canadese provincie, waar de Inuit wonen in barre ijskoude omstandigheden. Atanarjuat is een erg bijzondere film, waarin alle facetten van de Inuit naar voren komt. Ontzettend boeiend om te zien hoe men daar op zichzelf gewezen is. Vooral de afhankelijkheid van vlees is daarbij opvallend. Het gaat zelfs zo ver dat men vetes uit het verleden opzij zet, wanneer ze bij hun vroegere vijand beter voedsel kunnen krijgen.

In het begin was deze film nog wel wennen en was het lastig om alle karakters uit elkaar te halen. Het verhaal is van oorsprong een legende, maar zou net zo goed een familiedrama kunnen zijn met thema's als liefde, jaloersheid en trouw. Maar na de warrigheid gaan bij de tweede helft alle remmen los met een prachtige achtervolgingsscene op het ijs, waarbij de hoofdrolspeler Atanarjuat naakt over de koude vlakte heen rent . Het verhaal wordt eenvoudiger te volgen en de sympathie en bewondering voor Atanarjuat groeit. Tevens is het leuk om op te merken hoe banaal de film soms wordt met boeren, veel gepis en de nodige seksistische grapjes. Met zo weinig omhanden is het logisch dat de Inuit zich beperkt tot dat soort grappen en grollen.

De film doet erg authentiek aan mede door het gebruik van de Inuittaal, maar het zou me eerlijk gezegd niks verbazen wanneer de huidige inuit met sneeuwscooters en schietwapens op hun vlees jagen. Liever word ik in de waan gelaten van deze film, maar ik kan me goed voorstellen dat de Inuitmensen inzien dat hun huidige cultuur een erg mooie, maar ook ontzettend lastige is om jezelf in leven te houden. Cijfer: 8

Ghost World
    Twee verveelde tieners (Thora Birch & Scarlett Johansson), de één nog doellozer dan de ander met een sullige Steve Buscemi maken deze film puik . Cijfer: 8
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
      zaterdag 3 januari 2009 @ 00:14:04 #281
    25301 Gorro
    Reject False Icons
    pi_64601347
    quote:
    Op vrijdag 2 januari 2009 23:24 schreef Ikzoekiets het volgende:

[..]

Maar vond jij dat deze film de titel van ''De Engelse Amelie'' verdiende?
    Op zich is er wel iets voor te zeggen. Niet in de zin dat de films even goed zijn of vergelijkbaar in z'n geheel, maar meer dat als een Engelsman, gezien de Britse traditie van kitchen sink drama's, Amelie gemaakt zou hebben het wel op deze film zou kunnen lijken. Poppy heeft qua levensopvatting wel iets weg van Amelie, maar de films verschillen erg veel in hoe ze zich ontvouwen. In plaats van surrealistische fantasie van Jeunet, krijgen we het sociaal kritische realisme van Leigh (hoewel wel in een vrolijker jasje dan in de rest van z'n oeuvre).
    pi_64601471
    hang ' m high gekeken en Basic.

ouwe en redelijk nieuwe film. wasterns zijn altijd goed als je niet wil nadenken en dat basic .. ach ja. was leuk.
      zaterdag 3 januari 2009 @ 00:42:12 #283
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_64602343
    El Orfanato (The Orphanage) (2007, Sp, Juan Antonio Bayona)
    Verschrikkelig goede enge horror, waarbij de spannig goed wordt opgebouwd van kleine verontrustende dingetjes naar de uiteindelijke ontknoping van het mysterie. Ook blijft het goed onduidelijk of de geesten nu allemaal een illusie waren van eerst het jongentje en daarna de vrouw. Wat ik ook altijd waardeer in dit soort films.
    Belén Rueda zit in ongeveer elke scené. En ze weet de film met gemak te dragen. De manier waarop ze acteert hoe ze als wanhopige moeder op zoek is naar haar zoontje, is van de bovenste plank. Waardoor de film naast enge ook aangrijpend en dramatisch wordt.
    cijfer: 8.5
      zaterdag 3 januari 2009 @ 00:57:55 #284
    194743 PhoenixNLx
    Rise from the Ashes
    pi_64602808
    Yes man

Net in bios gezien! Ik verwachte een 7tje, maar het is zeker een 8 waard! jim carrey doet het weer hoor! Alleen viel me op: hij wordt oud!!!

leuke komedie! aanrader als je van lair lair houdt vind je deze ook leuk!
    kroegtijger: 'Vrouwen zijn in staat om van een mug een olifant te maken (moet je niet doen...die kunnen namelijk niet vliegen)'
      zaterdag 3 januari 2009 @ 02:55:54 #285
    154952 spoor4
    Spoort niet
    pi_64605383
    quote:
    Op vrijdag 2 januari 2009 09:57 schreef Gorro het volgende:
    Happy-Go-Lucky (Mike Leigh, 2008)
    [ afbeelding ]
    Aanvankelijk was ik een beetje huiverig ten aanzien van Poppy. De irritatiegrens wordt nogal eens bereikt bij zulke personages, maar hier viel dat reuze mee. Met dank aan een sterke Sally Hawkins. Ook al is Poppy zelden uit beeld, toch gaat de film niet over haar. Aan het begin van de film is ze precies hetzelfde als aan het eind. Ze vormt de spil waardoor we in aanraking komen met verschillende facetten van het leven in hedendaags Londen. Een aantal ontmoetingen later eindigt de film zonder alle eindjes aan elkaar geknoopt te hebben, maar wel een leuke, mooie en boeiende slice of life getoond te hebben. ****
    Ik vond zelf alleen de rij-instructeur een boeiend karakter. Ik had er meer van verwacht.
    pi_64605553
    Net Boy A gekeken.

Vind het een dikke 7 alleen vond de hoofdpersoon wel heel vaak huilen en I Love You zeggen.
    pi_64607445
    The Day the Earth Stood Still

Een buitenaards wezen genaamd Klaatu bezoekt samen met zijn onvernietigbare robot Gort de aarde. Hij heeft een belangrijke waarschuwing voor de bewoners van de aarde: als de mensheid niet stopt met hun oorlogen dan zullen buitenaardse vredestichters wraak nemen en de aarde vernietigen. Regeringsleiders vanuit alle hoeken van de aarde en vooraanstaande wetenschappers verdringen zich vervolgens om het raadsel achter het bezoek van Klaatu te ontwarren.

Dramatische film was dit.
    Het idee achter het verhaal was niet slecht, maar de uitvoering rammelde aan alle kanten. Personages die opeens opdoemde, maar vervolgens geen toegevoegde waarde hadden. Cliché after cliché die op de kijker wordt afgevuurd en een ontzettend slap moraal op het einde.
    Enige pluspunt aan de film waren de special effects. Die waren ontzettend realistisch!

IMDB score: 5.7
    Mijn score: 3.5
      zaterdag 3 januari 2009 @ 10:34:58 #288
    194743 PhoenixNLx
    Rise from the Ashes
    pi_64607574
    quote:
    Op zaterdag 3 januari 2009 10:26 schreef Maxerazzi het volgende:
    The Day the Earth Stood Still

Een buitenaards wezen genaamd Klaatu bezoekt samen met zijn onvernietigbare robot Gort de aarde. Hij heeft een belangrijke waarschuwing voor de bewoners van de aarde: als de mensheid niet stopt met hun oorlogen dan zullen buitenaardse vredestichters wraak nemen en de aarde vernietigen. Regeringsleiders vanuit alle hoeken van de aarde en vooraanstaande wetenschappers verdringen zich vervolgens om het raadsel achter het bezoek van Klaatu te ontwarren.

Dramatische film was dit.
    Het idee achter het verhaal was niet slecht, maar de uitvoering rammelde aan alle kanten. Personages die opeens opdoemde, maar vervolgens geen toegevoegde waarde hadden. Cliché after cliché die op de kijker wordt afgevuurd en een ontzettend slap moraal op het einde.
    Enige pluspunt aan de film waren de special effects. Die waren ontzettend realistisch!

IMDB score: 5.7
    Mijn score: 3.5
    dat jochie van dat wijf speelt ook zo ontzettend SLECHT!!!
    kroegtijger: 'Vrouwen zijn in staat om van een mug een olifant te maken (moet je niet doen...die kunnen namelijk niet vliegen)'
      zaterdag 3 januari 2009 @ 10:37:31 #289
    25301 Gorro
    Reject False Icons
    pi_64607616
    Religulous (Larry Charles, 2008)

Leuke documentaire met Bill Maher die de absurditeit van religie aan de kaak te stellen. Dit doet hij weinig genuanceerd, maar slaat vaak wel de spijker op z'n kop. Vele interviews passeren de revue met mensen van de islam, christenen, joden. Voornamelijk het interview met de priester van het Vaticaan is briljant. Niet elk interview is zo sterk, maar het algemene beeld wat hij schetst kan ik me wel enigszins in vinden. Religie is een irrationeel kwaad wat de wereld meer schaad dan baat. ****

Hunger (Steve McQueen, 2008)

IJzersterke debuutfilm van Steve McQueen. Op een visueel boeiende wijze laat hij ons getuige zijn van de laatste paar weken van Bobby Sands, een IRA vredestrijder die zijn tijd uitzit in een Britse gevangenis, maar zelfs daar zich niet bij zijn lot neerlegt. Via een hongerstaking probeert hij druk uit te oefenen op de politiek om een einde te maken aan de situatie in Noord-Ierland. Veel achtergrondinformatie over het conflict krijgen we niet, maar dat zou alleen maar afleiden van de persoon Bobby Sands. Het zorgt er ook voor dat de film politiek neutraal blijft, wat een goede keuze is in mijn ogen. Na een indrukwekkend openingssalvo volgt een ijzersterke scene waarin zijn overtuiging naar boven komt. We horen hem voor het eerst en laatst praten, maar alles wat gezegd dient te worden komt dan op tafel. Ik kijk al uit naar de volgende film van Steve McQueen. ****½
      zaterdag 3 januari 2009 @ 11:52:24 #290
    238744 Ikzoekiets
    Weet jij waar het ligt?
    pi_64608908
    quote:
    Op zaterdag 3 januari 2009 10:37 schreef Gorro het volgende:

Hunger (Steve McQueen, 2008)
    [ afbeelding ]
    IJzersterke debuutfilm van Steve McQueen. Op een visueel boeiende wijze laat hij ons getuige zijn van de laatste paar weken van Bobby Sands, een IRA vredestrijder die zijn tijd uitzit in een Britse gevangenis, maar zelfs daar zich niet bij zijn lot neerlegt. Via een hongerstaking probeert hij druk uit te oefenen op de politiek om een einde te maken aan de situatie in Noord-Ierland. Veel achtergrondinformatie over het conflict krijgen we niet, maar dat zou alleen maar afleiden van de persoon Bobby Sands. Het zorgt er ook voor dat de film politiek neutraal blijft, wat een goede keuze is in mijn ogen. Na een indrukwekkend openingssalvo volgt een ijzersterke scene waarin zijn overtuiging naar boven komt. We horen hem voor het eerst en laatst praten, maar alles wat gezegd dient te worden komt dan op tafel. Ik kijk al uit naar de volgende film van Steve McQueen. ****½
    Ziet er goed uit
    Ik kan niet geloven dat mijn moeder zo laag is gegaan.....
    Onderwaterweegtest (c) Ikzoekiets
    Mijn zus moest een strak broekje aan en een sport bh.
      zaterdag 3 januari 2009 @ 12:14:30 #291
    51679 Mar10Segovia
    Interspectacular
    pi_64609312
    Oorlogswinter
    Ik vond 'm best wel tegenvallen. Mede doordat de rol van Michiel in mijn ogen matig is neergezet en door vele voorspelbare wendingen heb ik geen moment enige spanning beleefd. Daarvoor was het mij ook te ongeloofwaardig gespeeld, zeker voor een film met dit thema. Bovendien was dat gebrekkige Engels ronduit irritant. 2,5 / 5

It's All Gone Pete Tong
    Best een vermakelijke film over een DJ die doof wordt. Leuk eens te zien, maar meer niet. 3 / 5

True Romance
    Toffe film. Vooral de scene tussen Walken en Hopper was om te smullen. 4 / 5

JCVD
    Zowaar een goede film met een goede rol van JC Van Damme. Echt waar 3,5 / 5
    pi_64611178
    quote:
    Op zaterdag 3 januari 2009 10:34 schreef PhoenixNLx het volgende:

[..]

dat jochie van dat wijf speelt ook zo ontzettend SLECHT!!!
    Zoontje van Will Smith. Drama inderdaad...
      zaterdag 3 januari 2009 @ 16:49:46 #293
    67089 Gillingham
    The horror...
    pi_64616803
    Top 10 December:
    1. Häxan (Benjamin Christensen, 1922) 8.5
    2. Persepolis (Vincent Paronnaud & Marjane Satrapi, 2007) 8
    3. Dead Ringers (David Cronenberg, 1988) 8
    4. Le Genou de Claire (Eric Rohmer, 1970) 7.5
    5. Ghost Dog: The Way of the Samurai (Jim Jarmusch, 1999) 7.5
    6. Carne Trémula (Pedro Almodóvar, 1997) 7.5
    7. Bad Timing (Nicolas Roeg, 1980) 7.5
    8. Brute Force (Jules Dassin, 1947) 7.5
    9. Le Cercle Rouge (Jean-Pierre Melville, 1970) 7.5
    10. Akahige (Akira Kurosawa, 1965) 7.5

Top 25 2008:

1. Les Enfants du Paradis (Marcel Carné, 1945)
    2. Ordet (Carl Theodor Dreyer, 1955)
    3. Don't Look Now (Nicolas Roeg, 1973)
    4. Kárhozat / Damnation (Béla Tarr, 1988)
    5. Secrets & Lies (Mike Leigh, 1996)
    6. Vredens Dag (Carl Theodor Dreyer, 1943)
    7. Kôkaku Kidôtai / Ghost in the Shell (Mamoru Oshii, 1995)
    8. Le Quai des Brumes (Marcel Carné, 1938)
    9. I'm Not There (Todd Haynes, 2007)
    10. Naked Lunch (David Cronenberg, 1991)

11. The Naked City (Jules Dassin, 1948)
    12. Häxan (Benjamin Christensen, 1922)
    13. No Country for Old Men (Joel & Ethan Coen, 2007)
    14. Grizzly Man (Werner Herzog, 2005)
    15. Brokeback Mountain (Ang Lee, 2005)
    16. Into the Wild (Sean Penn, 2007)
    17. La Battalgia di Algeri (Gillo Pontecorvo, 1966)
    18. Letyat Zhuravli / The Cranes Are Flying (Mikhail Kalatozov, 1957)
    19. Vera Drake (Mike Leigh, 2004)
    20. The Life and Death of Colonel Blimp (Michael Powell & Emeric Pressburger, 1943)
    21. In This World (Michael Winterbottom, 2002)
    22. There Will Be Blood (Paul Thomas Anderson, 2007)
    23. The New World (Terrence Malick, 2005)
    24. Jungfrukällan (Ingmar Bergman, 1960)
    25. Naked (Mike Leigh, 1993)
    What's it going to be then, eh?
      zaterdag 3 januari 2009 @ 22:28:41 #294
    52357 Lambiekje
    pi_64628722
    The Go-Getter (2007)
    Een gozer steelt een auto en gaat op een roadtrip om zijn veel oudere broer te zoeken. Maar tijdens de rit wordt hij gebeld door de telefoon van de vrouw van die auto is. Ze raken in gesprek met elkaar en laat hem zijn trip afmaken en praten elke dag met elkaar. Ondertussen ontmoet hij allemaal ongure types waar zijn broer in het verleden lelijke zaken heeft achtergelaten.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    cijfer 7 / imdb 6.7
    Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
    pi_64629275

Goeie film wel kan me voorstellen dat mannen hem minder vinden
      zaterdag 3 januari 2009 @ 23:18:44 #296
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_64630519
    Ik ben nu Hostel voor het eerst aan het kijken... niet echt mijn soort film.

Nu is ie klaar en het blijft niet mijn soort film. Al duurden die martelscenes gelukkig maar kort, daar hou ik dus helemaal niet van. Hostel zal in zijn genre best goed zijn, maar voor mij is het te ziek. Natuurlijk zullen er wel films bestaan die smeriger zijn maar ik vraag me af wat er gestoorder is dan zakenlui die betalen om mensen te mogen doodmartelen... not my cup of tea.

[ Bericht 36% gewijzigd door Zero2Nine op 04-01-2009 00:38:06 ]
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      zondag 4 januari 2009 @ 00:17:32 #297
    56758 Aschkael
    Hitler bad, Aschkael good
    pi_64632681

And when did you last see your father ?

Mooie, ingetogen film.
    Door het sterven van zijn vader kijkt de hoofdpersoon (Blake) terug op het leven samen met zijn vader.
    Blake heeft altijd aan zijn eigen kijk op zijn vader vastgehouden...maar klopt die kijk op de zaken ook ?

Cijfer: 7,70
    IMDB: 6,80 (te weinig explosies ?)
    = there is a light that never goes out =
    pi_64632936
    30 Days Of Night

Ik ben dol op vampierfilms, horrorfilms, films die een leuke invalshoek in een uitgekauwd genre hebben en horrors die niet terugschrikken om de gore lekker op te voeren. Deze film voldoet echt heerlijk aan mijn zware eisen. Leuke kijk op vampieren met een leuk bedacht verhaal, lekker veel bloed en afgehakte ledematen (soms willen ze er ook niet in 1x af, hoezeee) en spannend van begin tot eind. Ja, absoluut een persoonlijk favorietje

IMDb score: 6.6/10
    Mijn score: 8/10

Revolutionary Road

Deze film deed me in veel opzichten aan American Beauty denken. Het was hoogste tijd dat Mendes weer met een film kwam die menselijk lijden zo vreselijk en eerljik mogelijk op het scherm laat zien, zonder dingen mooier te maken dan ze werkelijk zijn. Hoewel het verhaal zich afspeelt in de jaren 50 voelen de emoties en achterliggende redenen geen seconde gedateerd, integendeel, dit historische verschil versterkt juist de bittere eerlijkheid. Prachtige rollen van Winslet en DiCaprio (wat mij betreft mag Leo het opnemen tegen Penn en Rourke bij de Oscars), een mooie, ingetogen compositie van Thomas Newman en een sfeervol en sterk geheel van Mendes. Prachtige, maar verdomd harde film.

IMDb score: 7.9/10
    Mijn score: 9/10
    (phew for a minute there i lost myself i lost myself
      zondag 4 januari 2009 @ 10:57:10 #299
    25301 Gorro
    Reject False Icons
    pi_64639574
    The Children of Huang Shi (Roger Spottiswoode, 2008)

Dat een film niet alleen op een indrukwekkend sentimenteel verhaal en prachtige locaties kan teren bewijst deze film. Het verhaal leent zich prima voor een epische Hollywoodverfilming, maar die belofte wordt niet ingelost. Daarvoor zit het script te vol met pompueuze teksten en is het acteerwerk te zwak. Met name van Radha Mitchell, maar ook Yun-Fat Chow en Jonathan Rhys Meyers kunnen geen potten breken. ***
      zondag 4 januari 2009 @ 10:59:11 #300
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_64639606
    Ik kijk net voor het eerst in dit topic en mij valt op dat de filmkeus veel gevarieerder is dan ik van Fok verwacht had. Leuk! Ik lees even mee.
    Life is what you make it.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')