Maar vond jij dat deze film de titel van ''De Engelse Amelie'' verdiende?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 09:57 schreef Gorro het volgende:
Happy-Go-Lucky (Mike Leigh, 2008)
[ afbeelding ]
Aanvankelijk was ik een beetje huiverig ten aanzien van Poppy. De irritatiegrens wordt nogal eens bereikt bij zulke personages, maar hier viel dat reuze mee. Met dank aan een sterke Sally Hawkins. Ook al is Poppy zelden uit beeld, toch gaat de film niet over haar. Aan het begin van de film is ze precies hetzelfde als aan het eind. Ze vormt de spil waardoor we in aanraking komen met verschillende facetten van het leven in hedendaags Londen. Een aantal ontmoetingen later eindigt de film zonder alle eindjes aan elkaar geknoopt te hebben, maar wel een leuke, mooie en boeiende slice of life getoond te hebben. ****
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:36 schreef Doff het volgende:
[..]
Waarom vind je het zooo'n slechte film
Ben je zeker? Ik heb 'm eergisteren gezien en toen kon het namelijk nog wel.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 23:29 schreef Lambiekje het volgende:
Nog een ding Casablanca kan niet meer dat moet je destijds hebben gezien. Nu kan dat gewoon echt niet meer.
Over smaak valt niet te twisten. Daar heb ik ook niet echt iets slechts over. Het is gewoon niet een film die in de top250 hoort.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 23:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ben je zeker? Ik heb 'm eergisteren gezien en toen kon het namelijk nog wel.
Op zich is er wel iets voor te zeggen. Niet in de zin dat de films even goed zijn of vergelijkbaar in z'n geheel, maar meer dat als een Engelsman, gezien de Britse traditie van kitchen sink drama's, Amelie gemaakt zou hebben het wel op deze film zou kunnen lijken. Poppy heeft qua levensopvatting wel iets weg van Amelie, maar de films verschillen erg veel in hoe ze zich ontvouwen. In plaats van surrealistische fantasie van Jeunet, krijgen we het sociaal kritische realisme van Leigh (hoewel wel in een vrolijker jasje dan in de rest van z'n oeuvre).quote:Op vrijdag 2 januari 2009 23:24 schreef Ikzoekiets het volgende:
[..]
Maar vond jij dat deze film de titel van ''De Engelse Amelie'' verdiende?
Ik vond zelf alleen de rij-instructeur een boeiend karakter. Ik had er meer van verwacht.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 09:57 schreef Gorro het volgende:
Happy-Go-Lucky (Mike Leigh, 2008)
[ afbeelding ]
Aanvankelijk was ik een beetje huiverig ten aanzien van Poppy. De irritatiegrens wordt nogal eens bereikt bij zulke personages, maar hier viel dat reuze mee. Met dank aan een sterke Sally Hawkins. Ook al is Poppy zelden uit beeld, toch gaat de film niet over haar. Aan het begin van de film is ze precies hetzelfde als aan het eind. Ze vormt de spil waardoor we in aanraking komen met verschillende facetten van het leven in hedendaags Londen. Een aantal ontmoetingen later eindigt de film zonder alle eindjes aan elkaar geknoopt te hebben, maar wel een leuke, mooie en boeiende slice of life getoond te hebben. ****
dat jochie van dat wijf speelt ook zo ontzettend SLECHT!!!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 10:26 schreef Maxerazzi het volgende:
The Day the Earth Stood Still
Een buitenaards wezen genaamd Klaatu bezoekt samen met zijn onvernietigbare robot Gort de aarde. Hij heeft een belangrijke waarschuwing voor de bewoners van de aarde: als de mensheid niet stopt met hun oorlogen dan zullen buitenaardse vredestichters wraak nemen en de aarde vernietigen. Regeringsleiders vanuit alle hoeken van de aarde en vooraanstaande wetenschappers verdringen zich vervolgens om het raadsel achter het bezoek van Klaatu te ontwarren.
Dramatische film was dit.![]()
Het idee achter het verhaal was niet slecht, maar de uitvoering rammelde aan alle kanten. Personages die opeens opdoemde, maar vervolgens geen toegevoegde waarde hadden. Cliché after cliché die op de kijker wordt afgevuurd en een ontzettend slap moraal op het einde.
Enige pluspunt aan de film waren de special effects. Die waren ontzettend realistisch!
IMDB score: 5.7
Mijn score: 3.5
Ziet er goed uitquote:Op zaterdag 3 januari 2009 10:37 schreef Gorro het volgende:
Hunger (Steve McQueen, 2008)
[ afbeelding ]
IJzersterke debuutfilm van Steve McQueen. Op een visueel boeiende wijze laat hij ons getuige zijn van de laatste paar weken van Bobby Sands, een IRA vredestrijder die zijn tijd uitzit in een Britse gevangenis, maar zelfs daar zich niet bij zijn lot neerlegt. Via een hongerstaking probeert hij druk uit te oefenen op de politiek om een einde te maken aan de situatie in Noord-Ierland. Veel achtergrondinformatie over het conflict krijgen we niet, maar dat zou alleen maar afleiden van de persoon Bobby Sands. Het zorgt er ook voor dat de film politiek neutraal blijft, wat een goede keuze is in mijn ogen. Na een indrukwekkend openingssalvo volgt een ijzersterke scene waarin zijn overtuiging naar boven komt. We horen hem voor het eerst en laatst praten, maar alles wat gezegd dient te worden komt dan op tafel. Ik kijk al uit naar de volgende film van Steve McQueen. ****½
Zoontje van Will Smith. Drama inderdaad...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 10:34 schreef PhoenixNLx het volgende:
[..]
dat jochie van dat wijf speelt ook zo ontzettend SLECHT!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb 6.7Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |