abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 december 2008 @ 15:42:29 #81
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_64247229
Dat animatiegebeuren met Angelina Jolie.
(Un)masking for the greater good.
pi_64249149
Halls of Montezuma

Klassieke oorlogsfilm over de strijd tegen de jappen in wo2.

Voor de liefhebber goed te doen !
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 december 2008 @ 21:19:14 #83
862 Arcee
Look closer
pi_64259015
Monsters, Inc. (2001)

Voor de vijfde keer, of zo, maar ik had 'm al een hele tijd niet meer gezien.

Fantastisch. Wat een ontzettend leuke film. En wat ziet-ie er puntgaaf uit. Doet niet onder voor films van tegenwoordig en is toch al weer 7 jaar oud.

Uitermate origineel en creatief.

En Boo is het leukste kind ooit in een film.

Pixar.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Moderator maandag 22 december 2008 @ 21:23:38 #84
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_64259223
narnia op tv
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator maandag 22 december 2008 @ 21:24:03 #85
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_64259236
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:19 schreef Arcee het volgende:
Monsters, Inc. (2001)

[ afbeelding ]

Voor de vijfde keer, of zo, maar ik had 'm al een hele tijd niet meer gezien.

Fantastisch. Wat een ontzettend leuke film. En wat ziet-ie er puntgaaf uit. Doet niet onder voor films van tegenwoordig en is toch al weer 7 jaar oud.

Uitermate origineel en creatief.

En Boo is het leukste kind ooit in een film.

Pixar.
dat is zn toffe film he
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_64259292
'Die Welle': een 7.0 .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 22 december 2008 @ 21:27:09 #87
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_64259396
I love Dries (2008)
Alle jezus wat is dit!

Teuntje een uberfan wil zwanger worden. Haar man ontvoert Dries na een concert omdat hij onvruchtbaar is. Dries wordt gedwongen tot het verwekken van een kind bij Teuntje. Weken lang wordt hij vast gehouden.

De frikandelscene, scheten in bed en de daad zijn echt diepte punten in filmgeschiedenis.
Bah... maar aan de andere kant wel ernstig over de top...

cijfer 4
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_64267881
En nog steeds een 4

Net Polar Express gekeken en pffff heb me toch wel geergerd aan de animatie zeg. De trailer ziet er alleraardigst uit maar de film vond ik slecht. BIjvoorbeeld die conducteur zo heel droogjes "this is the polar express". Bij bijvoorbeeld de trailer zit daar weer een luid muziekje onder om er toon aan te geven snap niet dat dit dan ook in dit geval in de film is gedaan. Is een voorbeeldje van de vele. Maar om een lang verhaal kort te maken de vlam in de film ontbrak.
  dinsdag 23 december 2008 @ 00:40:12 #89
52357 Lambiekje
pi_64269190
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:08 schreef Wouser het volgende:
En nog steeds een 4
Ik heb wel vreselijk moeten lachen om met wat voor vreselijke afzichtelijke tokkie hij moet neuken. Ik heb er nog trauma van En de frikandellen laat ik nog maar mooi in de ijskast liggen.

Je weet vooraf al dat je een wanstaltige film gaat kijken. Kijk films als Monsturd, Battefield Earth, Death Tunnel of The Hillz is toch echt erger.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_64278336
Forgetting Sarah Marshall

Met Jason Segel, Kristen Bell, Mila Kunis, Russell Brand.

Vermakelijke film, voor een avond met een biertje op de bank. Met wat mindere momenten, maar ook onverwachte hele grappige momenten. Vooral Russell Brand zorgt voor een hilarische noot, beetje over the top maar zelfs dat kun je hem vergeven.

En mocht je hem gaan kijken, Rachel (Mila Kunis), ja die is van de seventies show (ik heb zitten denken tijdens het kijken!).

Ik zeg, een 7+. IMDB zegt 7,5.

PS Als je niet om de trailer kunt lachen, probeer het dan maar niet

[ Bericht 3% gewijzigd door Guppi op 23-12-2008 12:02:34 ]
  dinsdag 23 december 2008 @ 12:45:11 #91
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_64279937
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 11:57 schreef Guppi het volgende:
Forgetting Sarah Marshall

[ afbeelding ]

Met Jason Segel, Kristen Bell, Mila Kunis, Russell Brand.

Vermakelijke film, voor een avond met een biertje op de bank. Met wat mindere momenten, maar ook onverwachte hele grappige momenten. Vooral Russell Brand zorgt voor een hilarische noot, beetje over the top maar zelfs dat kun je hem vergeven.

En mocht je hem gaan kijken, Rachel (Mila Kunis), ja die is van de seventies show (ik heb zitten denken tijdens het kijken!).

Ik zeg, een 7+. IMDB zegt 7,5.

PS Als je niet om de trailer kunt lachen, probeer het dan maar niet
lijkt me wel wat, trailer niet gezien nog! maar ik 'haal' hem alvast even
kroegtijger: 'Vrouwen zijn in staat om van een mug een olifant te maken (moet je niet doen...die kunnen namelijk niet vliegen)'
pi_64281404
veel plezier!
pi_64283985
quote:
Op donderdag 18 december 2008 08:37 schreef PhoenixNLx het volgende:
Gister Burn After Reading gezien. Erg aparte film! zit heel leuk in elkaar. Iedereen heeft met elkaar te maken en daardoor komen er leuke wentelingen aan de film. George Cloony speelt weer een leuke rol in de film(als womenizer ) maar ook daar zit een leuke wenteling aan! (kut om een verhaal te typen zonder spoilers )

IMDB: 7,5
Mijn score: 7,5
Gister gezien, vond hem erg tegenvallen, erg verwarrend verhaal en verloopt nogal traag.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_64284301
Ik vond hem te gek, ik houd van die surrealistische sfeer, personages waar je nog lang aan blijft denken.
  Moderator dinsdag 23 december 2008 @ 19:54:35 #95
9859 crew  Karina
Woman
pi_64295876
Transsiberian
Een getrouwd stel gaat met de trein door Rusland en ontmoet onderweg een ander stel, een Spanjaard met een jong Amerikaans meisje. Onderweg mist de man van het getrouwde stel de trein en zijn vrouw en het andere stel besluiten op het volgende station op hem te wachten.

Tot zover lijkt het een leuk reisverhaal en ik begon het al een klein beetje saai te vinden. Maar dan neemt de film een andere wending (hoewel je natuurlijk op je klompen kunt aanvoelen dat er met dat andere stel wat aan de hand is).

Wat er vervolgens gebeurt is niet echt wat je verwacht. De film wordt daarna spannend en blijft dat ook tot het eind.

Goede film, leuke plot en, zoals gezegd, het blijft spannend tot het eind.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator dinsdag 23 december 2008 @ 19:56:11 #96
9859 crew  Karina
Woman
pi_64295933
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:27 schreef Lambiekje het volgende:
I love Dries (2008)
Alle jezus wat is dit!

Teuntje een uberfan wil zwanger worden. Haar man ontvoert Dries na een concert omdat hij onvruchtbaar is. Dries wordt gedwongen tot het verwekken van een kind bij Teuntje. Weken lang wordt hij vast gehouden.

De frikandelscene, scheten in bed en de daad zijn echt diepte punten in filmgeschiedenis.
Bah... maar aan de andere kant wel ernstig over de top...

cijfer 4
Wat ik nog het meest vies vond, was dat die vrouw haar teennagels ging knippen en je dat echt midden in beeld mocht bekijken.
niet zo tof doen
pi_64297094

http://www.imdb.com/title/tt1139797/
Wat een film

De beelden en de muziek WOW! En dan is dit de laatste scene:

Owja en jullie moeten zeker de OST checken Let The Right One In, Eli's Theme en Then We Are Together o.a.
  dinsdag 23 december 2008 @ 20:29:27 #98
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_64297232
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 19:56 schreef Karina het volgende:

[..]

Wat ik nog het meest vies vond, was dat die vrouw haar teennagels ging knippen en je dat echt midden in beeld mocht bekijken.
Hmm, misschien toch maar eens opzoeken die film .

Requiem
Degelijk drama over een Duits meisje dat leidt aan epileptische aanvallen. Haar omgeving besluit na veel tegenslagen over te gaan op de exorcistische toer. De uitdrijvingenscenes doen natuurlijk denken aan The Exorcist, al is die film heel anders van toon. Requiem is doodserieus. Het grootste gedeelte van de film beslaat de weg naar de onvermijdelijke climax. Wat voor persoon is de hoofdpersoon, het begin van haar nieuwe studie, hoe is de relatie met haar vader en moeder. Uiteraard komt haar geloofsovertuiging ook aan bod, gelukkig zonder dat simpele gebash op het geloof. Het is allemaal wel aardig gedaan, al werd ik niet meegezogen in de film. Cijfer: 7

The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe
Leuke kinderfilm voor diegenen die rond de 12 jaar oud zijn. Wel een beetje jammer, die overdaad aan fantasie-elementen, al was dat wel knap gedaan, dat dan weer wel. Cijfer: 5,5.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 23 december 2008 @ 21:08:57 #99
52357 Lambiekje
pi_64298973
Butterfly on a Wheel (2007)
Neill (Gerard Butler) en Abby (Maria Bello) zijn een stel gaan een weekend weg zonder kind. Er is een oppas geregeld. Al snel tijdens de rit komt een overvaller Tom (Pierce Brosnan) van de achterbank en bedreigd het stel. En moeten al hun geld opnemen anders over komt hun dochter wat. Het wordt een idioot race-tegen-de-klok spel begint om hun dochter te redden.

Het is een goede en spannende thriller.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 7.5 / imdb 6.7
  dinsdag 23 december 2008 @ 21:11:18 #100
52357 Lambiekje
pi_64299090
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 14:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Gister gezien, vond hem erg tegenvallen, erg verwarrend verhaal en verloopt nogal traag.
ik snap het niet. Echt elke scene is subliem. Waarom zetten mensen deze film uit of vinden hem slecht.
pi_64299115
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 19:54 schreef Karina het volgende:
Transsiberian
Een getrouwd stel gaat met de trein door Rusland en ontmoet onderweg een ander stel, een Spanjaard met een jong Amerikaans meisje. Onderweg mist de man van het getrouwde stel de trein en zijn vrouw en het andere stel besluiten op het volgende station op hem te wachten.

Tot zover lijkt het een leuk reisverhaal en ik begon het al een klein beetje saai te vinden. Maar dan neemt de film een andere wending (hoewel je natuurlijk op je klompen kunt aanvoelen dat er met dat andere stel wat aan de hand is).

Wat er vervolgens gebeurt is niet echt wat je verwacht. De film wordt daarna spannend en blijft dat ook tot het eind.

Goede film, leuke plot en, zoals gezegd, het blijft spannend tot het eind.
[ afbeelding ]
Ik heb m halverwege stopgezet. Zal m ooit wel eens afkijken, maar ik vond het eigenlijk vrij saai.
  dinsdag 23 december 2008 @ 21:13:01 #102
52357 Lambiekje
pi_64299165
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 20:26 schreef Dj_Day-V het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.imdb.com/title/tt1139797/
Wat een film

De beelden en de muziek WOW! En dan is dit de laatste scene:

Owja en jullie moeten zeker de OST checken Let The Right One In, Eli's Theme en Then We Are Together o.a.
Thanks for the tip.
  dinsdag 23 december 2008 @ 22:01:17 #103
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_64302318
Net gezien:

Crank
Wat een geweldige, compleet over the top actie film. Het ziet er tof uit, de montage is geweldig snel en Jason Statham doet precies dat waar ie zo goed in is. Het tempo van de film is meteen vanaf het begin fantastisch hoog en dat wordt tot aan het einde ook niet meer minder. De stunts zijn cool, de muziek opzwepend.
Kortom: ontzettend geslaagd. Voor mij één van de leukste en meest vermakelijke actie films die ik de afgelopen jaren heb gezien. Laat deel 2 maar komen!

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 23-12-2008 22:20:35 ]
pi_64303002

Wing Commander. Net als vorige keer (in 2000) vond ik het een hele leuke film, best aardig plot en nette special effects. Muziek ook "not bad", dus van mij een 7 1/2.
  Moderator dinsdag 23 december 2008 @ 22:15:48 #105
9859 crew  Karina
Woman
pi_64303159
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 21:11 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ik heb m halverwege stopgezet. Zal m ooit wel eens afkijken, maar ik vond het eigenlijk vrij saai.
Ik vond het in het begin ook saai, maar toch door blijven kijken en daarna werd het spannend, ik ben blij dat ik ben blijven kijken.
niet zo tof doen
pi_64303580
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 22:15 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik vond het in het begin ook saai, maar toch door blijven kijken en daarna werd het spannend, ik ben blij dat ik ben blijven kijken.
Ik heb morgen toch niks te doen ( ) dan kijk ik hem dan wel af.
pi_64314985
Disaster movie. Uitgeroepen tot slechtste film van 2008 meen ik. Maar vond hem in verhouding met epic movie en meet the spartans best wel weer leuk.
  woensdag 24 december 2008 @ 08:47:40 #108
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_64315384
The day the earth stood still

Gister in de bios gezien! Wat moet ik ervan zeggen! Acteur werk is niet briljant, verhaal ook niet... Al met al een grappige film om thuis te kijken. Geen bios aanrader. Opzich wel vermakelijk.

IMDB: 5,8
Mijn score: 6,3
kroegtijger: 'Vrouwen zijn in staat om van een mug een olifant te maken (moet je niet doen...die kunnen namelijk niet vliegen)'
pi_64316528
Pineapple Express

Met Seth Rogen e.a.

Ik heb me duidelijk niet in de film verdiept voordat ik hem ging kijken. Ik ben echt dol op flauwe humor, maar stonerfilms doen me niet zoveel.
Er zaten een paar leuke momenten in de film, maar een sloom gesprek zonder verrassingen vind ik niet hilarisch. En dat soort gesprekken kwamen er erg veel in voor.
Ik miste ook een beetje een personage waar je iets bij voelt, dat had ik eigenlijk bij niemand.

(IMDB: 7,5)
Mijn cijfer: 5.

Mijn vriend zegt: Een zesje, maar als je stoned bent denk ik een dikke 10.
En dat vat de film goed samen!

edit: ik zie nu dat de ondertitel me wel een dikke hint gaf Maar ik had de poster niet eens bekeken
pi_64316814
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 12:45 schreef PhoenixNLx het volgende:

[..]

lijkt me wel wat, trailer niet gezien nog! maar ik 'haal' hem alvast even

En, al gekeken?
  woensdag 24 december 2008 @ 10:14:07 #111
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_64316843
quote:
Op woensdag 24 december 2008 09:56 schreef Guppi het volgende:
Pineapple Express

[ afbeelding ]

Met Seth Rogen e.a.

Ik heb me duidelijk niet in de film verdiept voordat ik hem ging kijken. Ik ben echt dol op flauwe humor, maar stonerfilms doen me niet zoveel.
Er zaten een paar leuke momenten in de film, maar een sloom gesprek zonder verrassingen vind ik niet hilarisch. En dat soort gesprekken kwamen er erg veel in voor.
Ik miste ook een beetje een personage waar je iets bij voelt, dat had ik eigenlijk bij niemand.

(IMDB: 7,5)
Mijn cijfer: 5.

Mijn vriend zegt: Een zesje, maar als je stoned bent denk ik een dikke 10.
En dat vat de film goed samen!

edit: ik zie nu dat de ondertitel me wel een dikke hint gaf Maar ik had de poster niet eens bekeken

heb die ook opgezet laatst, maar ook niet mijn ding hoor! afgezet na 20 minuten...
pi_64317337
En Forgetting Sarah Marshall ook gezien?
  woensdag 24 december 2008 @ 10:39:52 #113
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_64317513
quote:
Op woensdag 24 december 2008 10:33 schreef Guppi het volgende:
En Forgetting Sarah Marshall ook gezien?
nope! Moet deze dagen nog werken en gisteravond dus The day the earth stood still gezien. Maar heb deze dagen nog wel tijd denk ik Heb hem iig al klaar liggen
pi_64319816
Passchendaele

Bij een groot gebrek aan WO1 films was het niet verwonderlijk dat ik uitkeek naar deze film. Uiteindelijk heb ik er teveel van verwacht, want het verhaal speelt zich in tegenstelling tot de titel voor meer dan de helft van de tijd af in Canada. Een gewonde soldaat terug van het slagveld Belgie ontmoet een zuster en wordt verliefd op haar. Door allerlei rare verhaaltwisten en toevalligheden die de sfeer niet ten goede kwamen gaan bijna alle hoofdpersonen naar het front toe waar de rest van de film zich afspeelt. Het beeld wat wordt geschetst doet erg realistisch aan en je kan zien dat er goed naar foto's is gekeken om de sets zo authentiek mogelijk eruit te laten zien. Dat dan vervolgens 9 op de 10 soldaten met een keurig geschoren gezicht voorbij komt lopen is jammer, maar het typeert mijn mening over de film wel goed. Het is mij te overgeromantiseerd, bij grote vlagen te toevallig, geen noemenswaardige acteerprestaties en qua authenticiteit uiteindelijk het halve werk.Wel zeker een goeie poging..
quote:
Op woensdag 24 december 2008 09:56 schreef Guppi het volgende:
Pineapple Express

maar als je stoned bent denk ik een dikke 10.
Uit ervaring kan ik je melden, nee
Where facts are few, experts are many.
pi_64320079
Ik vond Pineapple Express wel leuk. Samen met m'n vriendin redelijk om kunnen lachen, en zij is echt geen fan van stonerfilms
pi_64320106
Gisteravond naar Burn After Reading geweest in Nijmegen. Wat een heerlijke film, hilarisch.
Din jävla kuk!
pi_64320367
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 21:11 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ik snap het niet. Echt elke scene is subliem. Waarom zetten mensen deze film uit of vinden hem slecht.
Dat wel, maar zat wel heel weinig vaart in die film, daarnaast was ik op gegeven moment beetje de draad kwijt, zo heb ik absoluut geen idee wat nou de rol van George Clooney was.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 24 december 2008 @ 12:18:49 #118
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_64320515
The Nightmare Before Christmas

Zo hoort een kerstfilm te zijn: origineel, leuke liedjes en visueel een feestje! Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_64322962
Ben hem al aan het eh.. aanschaffen!
pi_64324777
quote:
Op woensdag 24 december 2008 12:18 schreef Falco het volgende:
The Nightmare Before Christmas

Zo hoort een kerstfilm te zijn: origineel, leuke liedjes en visueel een feestje! Cijfer: 8
pi_64326445
Denk dat ik hem vanavond ook nog maar weer even ga kijken.
pi_64334289
Vandeweek A Christmas Carol voor het eerst gezien.. Ik ben opgegroeid met de Muppet versie. Die ik overigens een heel stuk leuker vind. Want muppets zijn cool, en de liedjes uit The Muppet Christmas Carol ook.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_64342912
Orgy of the Dead (1965)
Een verfilming van een boek(!) van Ed Wood, dus dan weet je eigenlijk al... Criswell is weer van de partij, samen met een Vampira-achtige verschijning die hem van entertaiment moet voorzien. Samen houden ze op een begraafplaats een stel vast dat net een auto ongeluk heeft overleefd. De overige driekwart van de film bestaat louter uit halfnaakte dames die om beurten een dansje mogen doen (en dat is veel saaier dan het klinkt ). Het enige positieve daaraan is dat ze tenminste geen houterige dialogen hebben om uit te spreken.
Plot: vrijwel geheel afwezig. Boeiend: nee. Advies: links laten liggen, zelfs als je Plan 9 wel interessant vond.

cijfer: 4, IMDB: 2.9
  donderdag 25 december 2008 @ 00:05:39 #124
238744 Ikzoekiets
Weet jij waar het ligt?
pi_64344763

P.S. I love you

Wel leuke romcom 8/10
Hilary Swank is leuk totdat ze haar mond opendoet.
Ik kan niet geloven dat mijn moeder zo laag is gegaan.....
Onderwaterweegtest (c) Ikzoekiets
Mijn zus moest een strak broekje aan en een sport bh.
pi_64344793
Waarom gaan mensen nog steeds een film kijken als ze zien dat het op IMDB een 2.9 heeft?

Echt tijd verspilling...
  donderdag 25 december 2008 @ 00:09:46 #126
238744 Ikzoekiets
Weet jij waar het ligt?
pi_64344919
quote:
Op donderdag 25 december 2008 00:06 schreef Dj_Day-V het volgende:
Waarom gaan mensen nog steeds een film kijken als ze zien dat het op IMDB een 2.9 heeft?

Echt tijd verspilling...
Jij vormt je mening naar cijfers op IMDB? IMDB zegt niet alles. Je moet juist films kijken ook al is deze laag gewaardeerd om je perspectief op dingen uit te breiden. Neem nou The dark knight. Helemaal omhoog gestemd op IMdB maar in feite als mensen objectief hun mening zouden geven zou deze film ongeveer op een 8 uitkomen want zo geweldig is die film ook niet.

Maar als jij lekker imdb cijfertjes wilt volgen, ga je gang
pi_64345013
quote:
Op donderdag 25 december 2008 00:09 schreef Ikzoekiets het volgende:

[..]

Jij vormt je mening naar cijfers op IMDB? IMDB zegt niet alles. Je moet juist films kijken ook al is deze laag gewaardeerd om je perspectief op dingen uit te breiden. Neem nou The dark knight. Helemaal omhoog gestemd op IMdB maar in feite als mensen objectief hun mening zouden geven zou deze film ongeveer op een 8 uitkomen want zo geweldig is die film ook niet.

Maar als jij lekker imdb cijfertjes wilt volgen, ga je gang
2.9 lijkt me toch duidelijk? Dat is niveau Baby Geniuses en Epic/Disaster Movie
  donderdag 25 december 2008 @ 00:15:03 #128
238744 Ikzoekiets
Weet jij waar het ligt?
pi_64345095

Everything is illuminated

Grappige film over een joodse jongeman die op zoek gaat naar zijn grootvaders verleden en daarvoor naar Oekraïne afreist. Heb enorm kunnen lachen om de Engelse woordgrapjes en acteur Eugene Hutz.

Mijn cijfer : 8/10 IMDb : 7.7/10
  donderdag 25 december 2008 @ 00:15:34 #129
238744 Ikzoekiets
Weet jij waar het ligt?
pi_64345111
quote:
Op donderdag 25 december 2008 00:12 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

2.9 lijkt me toch duidelijk? Dat is niveau Baby Geniuses en Epic/Disaster Movie
Wat jij slecht vindt kan iemand anders goed vinden. zo is het maar net.
  donderdag 25 december 2008 @ 00:21:32 #130
238744 Ikzoekiets
Weet jij waar het ligt?
pi_64345293

Snow Angels (2007)

Ergens in een klein plaatsje in Amerika woont een puber die verliefd wordt op een meisje van zijn school.
Ondertussen speelt zich er een drama af tussen zijn oude babysitter en haar ex-man.

Goede film die best religieus is en zo gefilmd is waardoor je hem op verschillende manieren kan interpreteren.
De plaats waar het verhaal zich afspeelt is ook goed uitgezocht en Kate Beckinsale mag er ook wel zijn

Mijn cijfer : 8/10 IMDb : 7.2/10
  donderdag 25 december 2008 @ 00:23:38 #131
238744 Ikzoekiets
Weet jij waar het ligt?
pi_64345352

Lilja 4-ever (2002)

Harde realistische film, must see.

10.10 IMDb 7.9/10
pi_64345449
Je kijkt wel veel films...
pi_64345620
Even mijn moviemeter votes van december dan maar:

Pirates of the Caribbean: At World's End (2007) 2de keer gezien
geplaatst: vandaag 0:05 uur
4,5

Låt den Rätte Komma In (2008)
Alternatieve titel: Let the Right One In
geplaatst: 23 december
5,0

Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006) 2de keer gezien
geplaatst: 22 december
4,0

Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003) 2de keer gezien
geplaatst: 21 december
4,0

Laberinto del Fauno, El (2006) 2de keer gezien
Alternatieve titel: Pan's Labyrinth
geplaatst: 19 december
4,5

Byôsoku 5 Senchimêtoru (2007) 2de keer gezien
Alternatieve titel: 5 Centimeters per Second: A Chain of Short Stories about Their Distance
geplaatst: 16 december
4,5

Kumo no Mukô, Yakusoku no Basho (2004)
Alternatieve titel: The Place Promised in Our Early Days
3,5

Mirrors (2008)
geplaatst: 15 december
3,5

Burn After Reading (2008)
geplaatst: 11 december
3,0

Scaphandre et le Papillon, Le (2007)
Alternatieve titel: The Diving Bell and the Butterfly
geplaatst: 1 december
4,5

[ Bericht 14% gewijzigd door Dj_Day-V op 25-12-2008 00:37:51 ]
  donderdag 25 december 2008 @ 02:03:17 #134
16701 scanman01
Today's a good day
pi_64348329
quote:
Op donderdag 25 december 2008 00:05 schreef Ikzoekiets het volgende:
[ afbeelding ]

P.S. I love you

Wel leuke romcom 8/10 [ afbeelding ]
Hilary Swank is leuk totdat ze haar mond opendoet.
En dat doet ze vrij veel, dus die 8 is dan wel heel erg vreemd.

Trouwens, geen van je foto's doet het.
My soul is painted like the wings of butterflies
  donderdag 25 december 2008 @ 02:47:59 #135
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_64349224
quote:

Echt tijd verspilling...
Duidelijk begrijp je de 'so bad it's good' factor niet. Deathstalker 2 *bounce bounce* geweldig fout!

anyway ik heb op afraden van de Nostalgia Chick Teen Witch gezien.

Super cliché 80's met totaal idiote scenes(white guys rapping enzo en het geweldig slechte I Like Boys liedje). Maar toch heeft hij me de volle speelduur kunnen boeien. Paar keer in een deuk gelegen en anderzijds heeft de film best wel een feel good thing going.

Ik vond hem leuk en lekker fout.
The Light Is Leaving Us All
  donderdag 25 december 2008 @ 03:02:06 #136
16701 scanman01
Today's a good day
pi_64349409
quote:

Echt tijd verspilling...
Waarom houden mensen rekening met een cijfer op IMDB? Die lijst is al lang niet meer representatief voor de gemiddelde filmkijker. Heel veel films die door de gemiddelde filmkijker best wel worden gewaardeerd, scoren daar gewoon een 5 ofzo.
  donderdag 25 december 2008 @ 11:05:01 #137
238744 Ikzoekiets
Weet jij waar het ligt?
pi_64351459
quote:
Op donderdag 25 december 2008 02:03 schreef scanman01 het volgende:

[..]

En dat doet ze vrij veel, dus die 8 is dan wel heel erg vreemd.

Trouwens, geen van je foto's doet het.
Hee ja IMDb wilt blijkbaar niet hotlinken
pi_64352218
http://www.imdb.com/title/tt0408236/

Sweeney Todd: the demon barber of Fleet street.

Brrr... erg duister en ranzig, en pas echt erg: zonder het verhaal van tevoren te kennen kon ik al de plotwendingen voorspellen

Maar wel fenomenaal acteerwerk, prachtige (duistere) setting, passende muziek en acteurs, dus een 8.
pi_64353819
quote:
Op donderdag 25 december 2008 03:02 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Waarom houden mensen rekening met een cijfer op IMDB? Die lijst is al lang niet meer representatief voor de gemiddelde filmkijker. Heel veel films die door de gemiddelde filmkijker best wel worden gewaardeerd, scoren daar gewoon een 5 ofzo.
5 kan nog wel idd. Maar een 2.9 is gewoon duidelijk. Als iemand deze film geweldig vond mag hij het hier melden
pi_64355674
quote:
Op donderdag 25 december 2008 13:17 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

5 kan nog wel idd. Maar een 2.9 is gewoon duidelijk. Als iemand deze film geweldig vond mag hij het hier melden
Dat zegt weinig. Zo'n film kan nog best vermakelijk zijn... als je ervan houdt.
pi_64355724
quote:
Op donderdag 25 december 2008 14:44 schreef Nepthys het volgende:

[..]

Dat zegt weinig. Zo'n film kan nog best vermakelijk zijn... als je ervan houdt.
Als je gewoon een avondje wil lachen met vrienden, drank en chips wel ja. Als je een fatsoenlijke film wil kijken absoluut niet .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_64356237
quote:
Op donderdag 25 december 2008 14:47 schreef cultheld het volgende:

[..]

Als je gewoon een avondje wil lachen met vrienden, drank en chips wel ja. Als je een fatsoenlijke film wil kijken absoluut niet .
  donderdag 25 december 2008 @ 16:32:11 #143
238744 Ikzoekiets
Weet jij waar het ligt?
pi_64357362

My Sassy Girl

Romantische film over 2 jonge mensen die verliefd op elkaar worden.
Tsja wat kan ik er over zeggen....? Deze film zit gewoon goed in elkaar. Weinig op aan te merken. Deze ga ik zeker op DVD halen

9/10
pi_64357784
En natuurlijjk niet de amerikaanse remake kijken (iig niet als eerste)
  donderdag 25 december 2008 @ 17:12:35 #145
238744 Ikzoekiets
Weet jij waar het ligt?
pi_64357874
quote:
Op donderdag 25 december 2008 17:06 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
En natuurlijjk niet de amerikaanse remake kijken (iig niet als eerste)
Ga ik wel doen maar niet nu, waarom moeten amerikanen alles verpesten? !
  donderdag 25 december 2008 @ 20:05:29 #146
16701 scanman01
Today's a good day
pi_64359982
quote:
Op donderdag 25 december 2008 17:12 schreef Ikzoekiets het volgende:

[..]

Ga ik wel doen maar niet nu, waarom moeten amerikanen alles verpesten? !
Elisha Cuthbert kán niets verpesten
  donderdag 25 december 2008 @ 20:35:10 #147
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64360491
quote:
Op donderdag 25 december 2008 00:31 schreef Dj_Day-V het volgende:

Byôsoku 5 Senchimêtoru (2007) 2de keer gezien
Alternatieve titel: 5 Centimeters per Second: A Chain of Short Stories about Their Distance
4,5

[ afbeelding ]
Kumo no Mukô, Yakusoku no Basho (2004)
Alternatieve titel: The Place Promised in Our Early Days
3,5

Mooi zijn die twee hè?

Voices from a distant star ook gezien? Dat is zijn eerste film
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_64360519
Nope, maar het verhaal van The Place Promised in Our Early Days vond ik minder...
  donderdag 25 december 2008 @ 20:42:42 #149
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64360632
quote:
Op donderdag 25 december 2008 20:36 schreef Dj_Day-V het volgende:
Nope, maar het verhaal van The Place Promised in Our Early Days vond ik minder...

Place... heeft wel enkele vreemde plots idd. En een aantal interessante dingen worden niet of nauwelijks uitgelegd. Maar toch, ik heb deze bestelling onlangs gedaan:

Voices & A place... en 5 Centimeters... (alleen die laatste is japan only, dus geen engelse subs. Da's wel lastig)
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_64361344
5 Centimeters is gewoon Vooral in 1080p...
  donderdag 25 december 2008 @ 21:44:08 #151
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64361685
quote:
Op donderdag 25 december 2008 21:28 schreef Dj_Day-V het volgende:
5 Centimeters is gewoon Vooral in 1080p...
Hoewel ook wel op zijn plaats is. Maar dat laatste zou ik niet weten
pi_64363019
quote:
Op donderdag 25 december 2008 21:44 schreef Elegy het volgende:

[..]

Hoewel ook wel op zijn plaats is. Maar dat laatste zou ik niet weten

En dan voorstellen dat het beweegt
pi_64363905
wow die animatie vet nice man... welke film is dat ?
pi_64367523
Seven Pounds

Voor alle mensen die de trailer gezien hebben: begrepen jullie er ook helemaal niks van? Ik kon echt geen polshoogte krijgen van waar deze film nou eigenlijk over gaat en dat gevoel heeft me de 1e anderhalf uur van de film niet verlaten. Hoe komen we dan toch op een 8 uit? Het laatse half uur!
Misschien ben ik erg traag of is mn engels gewoon niet goed genoeg, maar ik zag het gewoon niet aankomen. Als de film hetzelfde bij jou weet te doen is dit echt een traktatie. Jammer van de rest van de film, maar misschien was het effect van het einde daarom deste sterker. Hoe dan ook, Smith en Dawson acteren goed (vooral Dawson is echt geweldig), de muziek is mooi uitgekozen en het einde is gewoon ontzettend aangrijpend. Zeker de moeite waard . Als je je maar niet laat spoileren

IMDb score: 7.5/10
My score: 8/10
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_64371946

Deze afgelopen nacht bekeken.
Ik kook mijn rijst met de sabrina 2006
  vrijdag 26 december 2008 @ 11:54:32 #157
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64373039
quote:
Op donderdag 25 december 2008 22:45 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En dan voorstellen dat het beweegt
Zo mooi hè
  vrijdag 26 december 2008 @ 13:16:50 #158
16701 scanman01
Today's a good day
pi_64374903
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 10:41 schreef Wakusei het volgende:
[ afbeelding ]
Deze afgelopen nacht bekeken.
Film over The red cross?

pi_64376528
Extras: The Extra Special Series Finale (Ricky Gervais & Stephen Merchant, 2007)
Ook deze extra speciale laatste aflevering van Extras zit vol met pijnlijke situaties, mega flauwe humor en leuke gastrollen (o.a. George Micheal, Clive Owen en Gordon Ramsay). In vergelijk met de eerste twee seizoenen misschien wel iets minder humor en iets serieuzer. Jammer dat ook deze serie er weer op zit, het wachten is op de volgende samenwerking tussen Ricky Gervais en Steven Merchant. 8.0
pi_64376834
The Nightmare Before Christmas (Henry Selick, 1993)
Blijft een heerlijke film, ook bij de zoveelste kijkbeurt en dat terwijl ik normaal niks met kerstfilms heb. Heerlijke typische Burton personages, prachtige soundtrack en liedjes (daarbij is het eerste nummer helaas ook wel meteen verreweg het beste nummer) en veel oog voor detail. 7.5
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')