Kan goed.quote:
Netjes!!! Gefeliciteerd!!! Hoe verliep je examen? Nog commentaar/complimenten achteraf gehad? Nog tips voor degenen die nog moeten?quote:Op woensdag 24 september 2008 12:15 schreef arnold-d het volgende:![]()
Geslaagd
![]()
![]()
En ja, met 23.5 lessen![]()
Zometeen ff pasfoto's maken, en hopen dat ik hem al kan aanvragen bij het gemeentehuis![]()
quote:Op woensdag 24 september 2008 12:15 schreef arnold-d het volgende:![]()
Geslaagd
![]()
![]()
En ja, met 23.5 lessen![]()
Zometeen ff pasfoto's maken, en hopen dat ik hem al kan aanvragen bij het gemeentehuis![]()
Ik begrijp de grap niet.quote:Op woensdag 24 september 2008 18:24 schreef Impala-neuker het volgende:
Sowieso, mensen met een rjbewijs
Die je maakte in jouw vorige post in dit topic.quote:
Een bril?quote:Op donderdag 25 september 2008 17:43 schreef Sh0g het volgende:hoe de fuck leer ik mezelf nu ALLES te zien. Ik denk gewoon oefenen.
quote:Op vrijdag 26 september 2008 12:17 schreef Loveless85 het volgende:
Ik ga binnenkort ook starten met mijn rijbewijs. Iemand enige ervaring met de volgende rijscholen, of kan iemand een goede aanbevelen (regio Delft):
www.rijbewijs.nu
Erg goedkoop (30 lessen voor 999 incl een examen), maar beetje onduidelijke site en weet niet helemaal wat ik er van moet denken.
www.all-in-solo.nl
Erg globale site, en mijn ervaring met zoiets is dat ze zich goedkoop voordoen, maar je meestal toch diep in de buidel moet tasten voor een pakketje met rijbewijsgarantie
Veel schade??quote:Op vrijdag 26 september 2008 23:26 schreef Frankii het volgende:
Vandaag een aanrijding gehad onder mn rijles (met een Marokkaan) . Dr stond een vrachtwagen rechts geparkeerd, dus ik links er voorbij. Ik wil weer naar rechts, maar daar zat dus die Marokkaan die mij even snel van rechts wilde inhalen. Ik zag hem niet omdat hij een seconde ervoor nog in m'n achteruitkijk spiegel te zien was. Instructeur heeft em helemaal kapot gescholden, maar goed... niet mijn schuld en gewoon een debiele kerel.
Sowieso nooit jouw schuld, altijd van de instructeur of van de andere partij.quote:Op vrijdag 26 september 2008 23:26 schreef Frankii het volgende:
Vandaag een aanrijding gehad onder mn rijles (met een Marokkaan) . Dr stond een vrachtwagen rechts geparkeerd, dus ik links er voorbij. Ik wil weer naar rechts, maar daar zat dus die Marokkaan die mij even snel van rechts wilde inhalen. Ik zag hem niet omdat hij een seconde ervoor nog in m'n achteruitkijk spiegel te zien was. Instructeur heeft em helemaal kapot gescholden, maar goed... niet mijn schuld en gewoon een debiele kerel.
Joh ik ben 25 en net pas verder gegaanquote:Op zaterdag 27 september 2008 01:08 schreef msnk het volgende:
hierbij een tvp-tje.
gefeli aan alle geslaagden
binnenkort moet ik ook maar 's beginnen, ben al op weg naar m'n 20ste verjaardag!
Dus je krijgt nooit de schuld, ook niet als je opzettelijk een flinke zwieper aan het stuur geeft en een frontale botsing veroorzaakt of een motorrijder tackelt? Lijkt me wel een ultieme ervaring, volgende les gaat m'n helm mee.quote:Op zaterdag 27 september 2008 00:48 schreef TC03 het volgende:
[..]
Sowieso nooit jouw schuld, altijd van de instructeur of van de andere partij.
Grappig, toen ik op zoek was naar een rijschool had Noordzee juist een vrij hoge slagingspercentage.quote:Op vrijdag 26 september 2008 16:23 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik ben aan het zoeken geweest naar goede rijscholen in Delft, en ik zit zelf te twijfelen tussen Niels en Roady. Ze hebben allebei 3 sterren BOVAG, dus dat zegt wel wat
De site van Roady ziet er wat amateurig uit, maar ik denk dat dat niks uitmaakt voor de kwaliteit van de lessen en de instructeurs.
Ik heb een aantal rijscholen die in Delft zitten in een excelbestandje gezet en vergeleken:
Nee, je hebt immers geen rijbewijs, dus hoe kan je verantwoordelijk zijn?quote:Op zaterdag 27 september 2008 18:21 schreef Impala-neuker het volgende:
[..]
Dus je krijgt nooit de schuld, ook niet als je opzettelijk een flinke zwieper aan het stuur geeft en een frontale botsing veroorzaakt of een motorrijder tackelt? Lijkt me wel een ultieme ervaring, volgende les gaat m'n helm mee.
Wat een vragenquote:Op maandag 29 september 2008 15:01 schreef Naamah het volgende:
Spannend! Wanneer precies? Beetje relaxe tijd? Welke regio? Veel lessen gehad? Zie je het zitten?
Daar heb ik vandaag tussentijdse toets gehad. Vrijstelling gehaaldquote:Op zaterdag 27 september 2008 21:32 schreef YPrue het volgende:
Ook alvast een post van mij hier, ik ga me maandag aanmelden bij de rijschool. Ik ben eens benieuwd of ik nog een beetje kan rijden. Ik heb namelijk 5 jaar geleden al eens gelest in Duitsland, maar ben toen wegens omstandigheden moeten stoppen. Ik woon nu in Brunssum, heb dus examengebied Heerlen, iemand daar ervaring mee?
Gefeliciteerd met je vrijstelling!quote:Op maandag 29 september 2008 15:49 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Daar heb ik vandaag tussentijdse toets gehad. Vrijstelling gehaald
Wat wil je erover weten?
Goede tip!quote:Op maandag 29 september 2008 16:42 schreef Naamah het volgende:
Die herkenningspunten kan je opzoeken op de site van het cbr! Is handig om ze vantevoren even te bekijken, eventueel met routeplanner/mappy, dan heb je alvast een beetje een idee en leer je ze sneller.
50 lessen is meer dan gemiddeld maar niet extreem veel.quote:Op maandag 29 september 2008 18:00 schreef DeHovenier het volgende:
50 lessen? Is dat veel of ligt dat aan mij
43quote:Op maandag 29 september 2008 18:03 schreef DeHovenier het volgende:
Het gemiddelde aantal is 30 toch?
Je hebt al eerder gelest maar je moest het afbreken?quote:Op maandag 29 september 2008 18:17 schreef Loveless85 het volgende:
Ik heb ff contact gehad met Noordzee in Delft, een aangezien ik al eerder ooit gelest heb mag ik van hun een pakketje voor gevorderden doen. Ik wil ook graag spoedcursusje van 3x in de week, heb daar ook over gemaild, maar nog geen antwoord gehad
jep, niet genoeg knaken en leefde toen half in delft, half in papendrecht, dus was niet te doenquote:Op maandag 29 september 2008 19:34 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Je hebt al eerder gelest maar je moest het afbreken?
Ik rij vooral veel op Heerlerbaan en rondom het centrum, maar je komt ook in Brunssum, Kerkrade en Landgraaf. En ook veel bij de Ikea daar (lekker veel rotondes).quote:Op maandag 29 september 2008 16:31 schreef YPrue het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je vrijstelling!![]()
Bijvoorbeeld waar in Heerlen je vaak tijdens rijles bent geweest? Ook al iets van herkenningspunten gehad waar je naartoe bent moeten rijden?
Lekker veel rotondes, daar verheug ik me nu al opquote:Op maandag 29 september 2008 20:17 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Ik rij vooral veel op Heerlerbaan en rondom het centrum, maar je komt ook in Brunssum, Kerkrade en Landgraaf. En ook veel bij de Ikea daar (lekker veel rotondes).
Herkenningspunten zijn het CBR (natuurlijk), de Marechaussee (bij het ziekenhuis in de buurt), het oude Rodastadion en het Van der Valk.
Gelukkig, het zijn echt rampvragen...quote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:40 schreef Naamah het volgende:
Nee, telt nog steeds niet mee! Je maakt wel die vragen, maar ze tellen dus niet mee. En da's maar goed ook.. ze zitten (nog) erg slecht in elkaar.
Dan heb je niet goed gezochtquote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:37 schreef cappp het volgende:
Ik heb morgen mn theorie-examen, telt gevaarherkenning tegenwoordig wel mee of niet mee voor het examen? Kan het nergens vinden...
http://www.cbr.nl/1025.ppquote:Het vernieuwde theorie-examen
Het theorie-examen bestaat sinds 1 januari 2008 uit drie onderdelen:
* 40 vragen over wetten en verkeersregels;
* 10 vragen over verkeerinzicht en risico’s;
* 5 vragen over gevaarherkenning (deze tellen nog niet mee!).
Dank jequote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:05 schreef Naamah het volgende:
Jup.. moet nog heel wat gaan gebeuren voor ze die uberhaupt kunnen gaan gebruiken, zal ook niet voor niets zijn dat het er nog steeds niet inzit! Succes met leren/oefenen trouwens, gewoon lekker vaak proefexamens maken (die van Vekabest!) en dan komt het wel goed!
Thanks! Ik was vandaag met een goed gevoel uit bed gekomen, gedouched, ontbeten en mezelf klaargemaakt voor een uurtje rijles voordat ik examen afleg. Rijles ging goed, keiharde regen, kortom kutweer om examen mee af te leggen. Ik begon me langzaam maar zeker zorgen te maken, ik wilde niet een 2e keer zakken.quote:
Ik heb 36 uur gelest, 1x theorie, 2x praktijkquote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:50 schreef DeHovenier het volgende:
Thanks voor de tip Naamah
Leuk om te horen SuperAttie
Maar horen er in dat formulier niet meer kruisjes te staan
Hoeveel praktijklessen heb je gevolgd?
Ik heb voor mijn eerste theorieexamen alleen dingen van ANWB gebruikt, had doorgaans 1/2 fouten per examen van de CD-rom, en op de echte examen had ik 8 fouten...quote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:10 schreef cappp het volgende:
[..]
Dank je![]()
Heb overigens de CD-rom van ANWB, maar dat lijkt mij ook wel respresentatief.
Lekker snel, jij blijquote:Op donderdag 2 oktober 2008 12:07 schreef SuperAttie het volgende:
Ik kom zojuist van de gemeente vandaan en me rijbewijs blijkt er al te liggen!![]()
Gister geslaagd, vandaag rijbewijs in me hand !!![]()
Goed voorbeeld.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 16:41 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Bij de meeste scholen word je gewoon ergens opgehaald en afgezet (thuis bijvoorbeeld).
Bedankt voor de tip, gister geslaagd met 5 foutenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:13 schreef Naamah het volgende:
Mjah.. ik vind die van VekaBest echt veruit het fijnst, lijken ook het meest op de CBR vragen. Enneh.. hij is op zich ook wel te downloaden
Mooi!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:14 schreef cappp het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, gister geslaagd met 5 fouten
Nee, het verdient niet de schoonheidsprijs, maar gehaald is gehaald.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:15 schreef Naamah het volgende:
[..]
Mooi!Naja.. niet die vijf fouten, maar wel dat je 'm gehaald hebt natuurlijk
Jah.. dat idee heb ik ook.. Is wel weer jammer.. Damn, ik hoop echt zó dat ik het gewoon ga halen, zou echt zo relaxed zijn en weet ook wel dat ik er goed genoeg voor rijd, maar ga er toch maar van uit dat het er op het examen wel weer niet uit zal komen.. Kan het alleen maar meevallen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:41 schreef speknek het volgende:
Nouja, al die lui slagen voor het eerste praktijkexamen waarschijnlijk, dat dan weer wel, en is een stuk goedkoper.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:19 schreef speknek het volgende:
Iets met diep decolleté dragen, dan zien ze je fouten minder goed.
Ja hoorquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:38 schreef speknek het volgende:
Slagen bij het cbr heeft alleen in naam wat te maken met hoe goed je bent in het verkeer.
Neuh.. als ik het daarvan moet hebben dan slaag ik liever nietquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:19 schreef speknek het volgende:
Iets met diep decolleté dragen, dan zien ze je fouten minder goed.
Dit vind ik ook eerlijk. Als jij als een zenuwenlijer in de lesauto zit, zegt dat ook wat over hoe je je in het verkeer gedraagd.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:23 schreef Naamah het volgende:
[..]
Neuh.. als ik het daarvan moet hebben dan slaag ik liever niet
Het algemene beeld wat de examinator van je heeft speelt natuurlijk (bewust of onbewust) ook gewoon mee en dat is echt niet alleen gebaseerd op hoe je rijdt, maar ook op hoe je overkomt, denk ik. Vraag me daarom ook altijd af of het handig is om gewoon eerlijk te zeggen dat je zenuwachtig bent en er tegen opziet enzo of dat je maar beter kan doen alsof je superzelfverzekerd bent..
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:46 schreef Naamah het volgende:
Jah.. maar als je gewoon eerlijk zegt dat je zenuwachtig bent dan zal de examinator kleine foutjes misschien eerder daar op afschrijven dan wanneer iemand superzelfverzekerd in de auto zit en de examinator het beeld krijgt dat diegene zichzelf overschat ofzo..
Waar je je allemaal wel niet druk om kan maken
Neuh.. helemaal niks aan.. Glimmende kant boven en tussen de lijntjes, zo was het toch?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:50 schreef Robsterr het volgende:
[..]
Je moet je er ook niet druk om maken, zo spannend is auto rijden niet.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:57 schreef Naamah het volgende:
[..]
Neuh.. helemaal niks aan.. Glimmende kant boven en tussen de lijntjes, zo was het toch?
Laat maar.. was een grapje.quote:
->ik<-quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:05 schreef Robsterr het volgende:
Ja hoor
Wie ben jij om daarover te oordelen?
dit komt mij helaas erg bekend voor.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 00:05 schreef gliterroze het volgende:
Dit ga je niet menen!!! Ik ben voor de 2e keer gezakt, maar ditmaal.. omdat ik net iets te zacht reed!!!!!! Vorige keer gezakt omdat ik te snel bij kruispunten aankwam, nu omdat ik te langzaam aankwam. Het ergste vond ik wel dat de examinator zei dat ik verder alles perfect deed, vooral het fileparkeren was perfect, ik keek goed, kon eigenlijk alles goed, als ik maar net die paar keertjes 5 k/m p/u harder had gereden.... AAH!
Bovendien leste ik nu steeds bij de ANWB, maar weer zo'n pleisterpaket alá 550 euro is me nu te duur. Ik ga een goedkope rijschool zoeken. Ik kan al rijden, nog ff oefenen en nog een keer examen, ik weet zeker dat ik slaag. Examinator gaf ook aan dan ik bij mijn volgende examen alleen goed op mijn snelheid moet letten, dan zal ik zeker slagen.
Volgens mij niet, maar je moet wel veilig kunnen rijden. Dus als je niet kunt parkeren, maar je wel netjes alle kanten op kijkt voordat je het probeert, dan kan je alsnog slagen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 09:15 schreef Juicyhil het volgende:
Maar moet je echt op topniveau rijden om ook maar een beetje in de buurt te komen van slagen? Want aan de verhalen hier te horen is het supermoeilijk, of zijn dat de kanslozen
Ach, ik laat het tegen die tijd wel op me af komenquote:Op maandag 6 oktober 2008 22:48 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Volgens mij niet, maar je moet wel veilig kunnen rijden. Dus als je niet kunt parkeren, maar je wel netjes alle kanten op kijkt voordat je het probeert, dan kan je alsnog slagen.
hmmzzz, zou ik ook kunnen vragen. Ik heb eigenlijk alleen maar contact met die rijinstructeur, niet met de rijschool.quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:15 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Mag je niet bij een andere instructeur? Ik heb het een paar keer gedaan, vond het best nuttig omdat het een beetje op een examen lijkt.
Netjes! En ja.. dat is altijd zo weinig.. ongeveer iedereen vraagt zich dat hier af nadat ie z'n theorie heeft gedaan, scroll maar eens naar bovenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:22 schreef Dribbel_ het volgende:
Net m'n theorie gehaaldin 1x 3 foutjes dus ben wel blij
maar 10 van de 50 hadden het gehaald
is dat altijd zo'n laag percentage ?
Jij doet het toch echt zelf hoor.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:06 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Weer 200 euro door de neus geboord, dankje CBR.
Heb dat geprobeerd, maar dat programma herkent het niet eens als een .pdf bestand, thanks anyway...quote:
Je moet ook dat bestand koppelen aan het programma, eerst het bestand vanuit het mailtje opslaan op je bureaublad ofzo. Rechtermuisknop erop->openen met, dan het programma selecteren.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:28 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Heb dat geprobeerd, maar dat programma herkent het niet eens als een .pdf bestand, thanks anyway...
Iemand anders nog ideeën?
En nee Sanderrrr, ik maak de prijzen voor een praktijkexamen van een half uurtje niet zo exorbitant hoog. CBR = één pot nat, ookal had ik mijn theorie in 1 keer, 31 euro voor plekje voor het theorie examen is ook belachelijk.
oke ik heb hem naar je verstuurd. Kan zijn dat ie het bij jou ook niet doet hoor..quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:34 schreef Naamah het volgende:
Je mag 'm wel aan mij mailen? Zie profiel voor adres. Dan maak ik een screenshotje voor je en mail ik die terug. Ben stiekem ook wel benieuwd hoe zo'n formulier er uit ziet
Die files zijn altijd corrupt. Is al vaker voorgekomen in dit topic...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:06 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Vanochtend om 8 uur gezakt (half 6 mijn bed uit). Nu heeft het CBR mij een email gestuurd met daarin een uitslagformulier. Ik kan deze niet openen omdat het verkeerd gecodeerd is ofzo? (Is een PDF bestand).
Wat moet ik nu doen om dit alsnog te kunnen bekijken? Ik zou het graag zien, want afgezien van "doorstroming" kon mijn examinator weinig anders verwijten. Weer 200 euro door de neus geboord, dankje CBR.
De standaard lampjes staan in je theorieboek als het goed is.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:20 schreef denthemen het volgende:
Even een vraag, weet iemand ook alweer wat die site is waar je kan zien wat nou precies wat is op je dashboard?
BVD
Ik heb een tussentijdse toets gedaan, en de prijs is afhankelijk per school, maar kijk eens op de CBR site;). Ik vond het wel erg fijn opzich, de speciale verrichtingen al gedaan enzo. Maar aan de andere kant, als je de speciale verrichtingen goed kan, scheelt het veel tijd op je echte examen.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:03 schreef Dribbel_ het volgende:
M'n intstructeur stelde voor een tussentijdse toets te doen zodat je al weet hoe het examen in z'n werk gaat schijn wel een hoop te schelen waardoor je relaxer het examen ingaat. Maar wat hebben jullie gedaan? En wat kost zo'n tussentijdse toets eignelijk ?
Ik heb m destijds mee laten rijden. Hij babbelde wat met de examinator, wat misschien geholpen heeft om wat kleine foutjes te verbloemen. Ik had niet echt het gevoel dat ik op de vingers gekeken werd.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:15 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik heb een tussentijdse toets gedaan, en de prijs is afhankelijk per school, maar kijk eens op de CBR site;). Ik vond het wel erg fijn opzich, de speciale verrichtingen al gedaan enzo. Maar aan de andere kant, als je de speciale verrichtingen goed kan, scheelt het veel tijd op je echte examen.
Mijn instructrice raadde me aan dat zij niet mee ging, omdat ze zei dat ik het gewoon kon zonder haar
Succes!quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:47 schreef rene90 het volgende:
Jullie horen het morgen van me waar ik voor heb gekozen
voor de theorie kun je je via cbr.nl aanmelden als de rijschool dat niet voor jou doet en bij mij zat een theorieboek bij mijn pakket inbegrepen.quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:47 schreef DeHovenier het volgende:
Theorie-examen moet je via de rijschool aanvragen of kan/mag je dat ook rechtstreeks bij het CBR doen?
En de theorieboek/cd-rom die je nodig hebt om alles te leren koop je beij de rijschool of bij het CBR/vekabest?
Theorie examen moest ik zelf gewoon voor bellen (denk niet dat veel rijscholen dat voor de leerlingen doen)quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:47 schreef DeHovenier het volgende:
Theorie-examen moet je via de rijschool aanvragen of kan/mag je dat ook rechtstreeks bij het CBR doen?
En de theorieboek/cd-rom die je nodig hebt om alles te leren koop je beij de rijschool of bij het CBR/vekabest?
Bij een theoriecursus vragen de rijscholen het zo ik weet aan.quote:Op maandag 13 oktober 2008 20:39 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Theorie examen moest ik zelf gewoon voor bellen (denk niet dat veel rijscholen dat voor de leerlingen doen)
Boek en CD van Vekabest heb ik wel van mijn instructeur gekregen.
Betalen moet toch altijd bij aanvang van het examen?quote:Op maandag 13 oktober 2008 20:44 schreef Naamah het volgende:
Theorie kan je online via de site van het cbr reserveren en betalen.
Das nieuw voor mij danquote:Op maandag 13 oktober 2008 20:50 schreef Naamah het volgende:
Nah, je kan online betalen. Ik heb via Ideal betaald..
Heb ik ook over nagedacht om dat met de volvo v70 van me paps te doen, alleen me instructrice raadde het me ook niet aan. Ten eerste omdat de auto gewoon compleet andere afmetingen heeft, stuurt anders, draaipunt ligt anders, terugschakelen ligt anders, koppelpunt ligt anders. Dusss tjaquote:Op maandag 13 oktober 2008 20:47 schreef Juicyhil het volgende:
Gelukkig heb ik a.s. vrijdag weer les.
Gisteren nog even met m`n vader wezen rijden, VW transporter, over een bouwterrein. Ik heb nog even lopen oefenen met terugschakelen, beetje oefenen met snel optrekken. Dus over het algemeen ging het goed
Niet meer, je rijschool kan het voor je reserveren, dan zal je aan je rijschool betalen lijkt me. Of online, en dan is je enige mogelijkheid via Ideal, betalen aan de deur is er helemaal niet meer bij. Daarmee zijn ook de wachtlijsten afgeschaft, dus je kan niet meer om 09.00 aankomen en je op een standby lijst zetten.quote:Op maandag 13 oktober 2008 20:47 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Betalen moet toch altijd bij aanvang van het examen?
Succes morgen renequote:Op maandag 13 oktober 2008 23:12 schreef rene90 het volgende:
[..]
Heb ik ook over nagedacht om dat met de volvo v70 van me paps te doen, alleen me instructrice raadde het me ook niet aan. Ten eerste omdat de auto gewoon compleet andere afmetingen heeft, stuurt anders, draaipunt ligt anders, terugschakelen ligt anders, koppelpunt ligt anders. Dusss tja
[..]
Niet meer, je rijschool kan het voor je reserveren, dan zal je aan je rijschool betalen lijkt me. Of online, en dan is je enige mogelijkheid via Ideal, betalen aan de deur is er helemaal niet meer bij. Daarmee zijn ook de wachtlijsten afgeschaft, dus je kan niet meer om 09.00 aankomen en je op een standby lijst zetten.
Je gunt me ook niksquote:
Ik snap dat ook niet, vind het maar onverantwoordelijk gedrag. Als je nou op een verlaten parkeerterreintje een beetje gaat sturen oke, maar de openbare weg op..quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:58 schreef Naamah het volgende:
Ik snap dat echt niet.. mensen die zonder rijbewijs gewoon doodleuk in de auto van paps of mams stappen en dat hier ook nog eens een keer trots komen vertellen...
Ja.. je rijdt wel zelf, maar er zit wel iemand naast je met dubbele bediening die weet waar hij op moet letten en hoe en wanneer hij in moet grijpen..quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:22 schreef speknek het volgende:
Onverantwoordelijk valt misschien nog wel mee, in een lesauto rijd je ook zelf. Ik vind het vooral oerdom, als de politie je aanhoudt krijg je een strafblad en mag je twee jaar niet meer autorijden.
Je zal net die één-op-de-miljoen zijn die een ongeluk veroorzaakt, ook al is het op een bedrijventerrein.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:39 schreef Juicyhil het volgende:
Ik ben zelf over een bouwterrein met m`n vader wezen rijden, op een paar auto`s na is daar niemand te vinden. Over snelweg zonder proffesionele begeleiding is zeker niet slim...
Dat is een ander verhaal.. Dan kun je volgens mij alleen een boete krijgen voor het niet kunnen tonen van het rijbewijs, en ben je wel verzekerd.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:47 schreef rene90 het volgende:
Er ligt inderdaad een grens naar mijn inziens. Ik heb nu bijvoorbeeld me rijbewijs gehaald (22e ophalen) en dan was ik even met me zus naar een parkeerterreintje toe om even klein stukje met de benzine auto te oefenen, het optrekken etc. Dat vind ik dan weer wel kunnen.
Ik leer in elk geval het grootste stuk, nl schakelen. Als ik alleen al 2 lesen bezig ben om weg te rijden, is ook moeilijk. En daarbuiten, ik leer ook vertrouwen te krijgen. Heb nu al een paar keer een ongeluk gehad 2 keer met de auto en 1 keer op brommer, en dan is het wel fijn als ik wat ga oefenen met iemand die ik goed ken.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:53 schreef Robsterr het volgende:
[..]
Je zal net die één-op-de-miljoen zijn die een ongeluk veroorzaakt, ook al is het op een bedrijventerrein.
Ik zou het niet durven in ieder geval. En het is ook niet zo dat je veel leert van wat lafjes rondrijden op een verlaten industrieterrein, dus waarom zou je?
In een lesauto is de instructeur juridisch bestuurder, als feitelijk bestuurder zul je NOOIT op fouten of schade afgerekend worden.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:22 schreef speknek het volgende:
Onverantwoordelijk valt misschien nog wel mee, in een lesauto rijd je ook zelf. .
Ja, dat is dan ook precies wat ik zei. Ik denk dat een (geoefend) lesser niet veel sneller een ongeluk maakt dan iemand die wel z'n rijbewijs heeft gehaald, maar juridisch/verzekeringstechnisch gezien is het een heel ander verhaal.quote:
Zoals ik al zei waar ik nog niet goed in ben; dieper/verder kijken, en borden ging goed. Moet alleen sneller anticiperen bij o.a. kruispunten.quote:
Wat ik als tik heb is om in de bocht naar de grond te kijken ipv het einde van de bocht.quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:39 schreef Qunix het volgende:
[..]
Zoals ik al zei waar ik nog niet goed in ben; dieper/verder kijken, en borden ging goed. Moet alleen sneller anticiperen bij o.a. kruispunten.
Maar ja, je kan dan wel door een (ex)examinator tip krijgen van wat je nog kunt verbeteren.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:46 schreef MaxC het volgende:
Zit te twijfelen of ik een TTT moet aanvragen, kost weer flink wat geld. Ik heb normaal gesproken totaal geen last van examenzenuwen en speciale verrichtingen gaan ook prima.
Heb je wel je speciale verrichtingen gehaald trouwens?quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:49 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Maar ja, je kan dan wel door een (ex)examinator tip krijgen van wat je nog kunt verbeteren.
Volgens mijn instructeur was een TTT in zo een geval nutteloos. Ik heb wel denk ik 2 keer een les gehad met een andere instructeur, dat geeft je ook een beetje een examengevoel en de tips zijn heel nuttig.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:46 schreef MaxC het volgende:
Zit te twijfelen of ik een TTT moet aanvragen, kost weer flink wat geld. Ik heb normaal gesproken totaal geen last van examenzenuwen en speciale verrichtingen gaan ook prima.
Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 17:07 schreef speknek het volgende:
Eindelijk gehaald. Examinator zei ja, tja, het is je vierde keer, ik zou je naar het staatsexamen kunnen sturen, maarja, die vertellen je waarschijnlijk ook niets nieuws. Er zaten wat slordigheidjes in, maar overall denk ik dat je het wel kunt, dus ik geef je het voordeel van de twijfel.
Ik denk dat je na 5 lessen je daar helemaaaal niet voor hoeft te schamen hoorquote:Op zondag 2 november 2008 21:09 schreef Juicyhil het volgende:
Ik had van de week m`n 5de les gehad, ging niet supergoed. In een drukke situatie liet ik de motor uitvallen, wou dus gas geven ipv alleen op de koppeling rijden. En in bochten kijk ik vaak naar de bocht ipv naar het einde van de bocht.
Heb jij 150 minuten rijles per keer?quote:Op maandag 3 november 2008 17:48 schreef GotenSSJ het volgende:
Vandaag 2de rijles gehad!
Ik moet echt leren om de rechterkant in de gaten te houdenin de 150 minuten heeft de instructeur al 3x in kunnen grijpen
Voor de rest gaat het allemaal lekker
Doe je PABO?quote:Op maandag 3 november 2008 21:10 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Heb jij 150 minuten rijles per keer?
Ook niet helemaalquote:Op maandag 3 november 2008 21:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Doe je PABO?150/2 = 75 minuten per keer.
De meneer van het CBR drukte op de rem terwijl ik al aan het remmen was.. Nu stond ik +/- 20 meter voor de kruising stil en gaf ie mij de schuld dat ik ineens volop in de remmen ging na het examen ritje bij de evaluatiequote:
Nee uniquote:Op maandag 3 november 2008 21:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Doe je PABO?150/2 = 75 minuten per keer.
'Vandaag tweede rijles gehad'. Duidelijk zat.quote:Op dinsdag 4 november 2008 19:02 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Nee uniEn zeg nou zelf dat je post niet zó duidelijk was dat ik meteen kon afleiden dat het om 150 minuten verdeeld over 2 lessen ging.
Ik had me instructeur ook mee, die ging ook nog tegen in zoals ik. Maar mocht niet batenquote:Op dinsdag 4 november 2008 19:23 schreef YPrue het volgende:
En Tecnix: da's wel balen. Had je je instructeur mee in de auto of was je alleen met de examinator?
Haha okee...quote:Op donderdag 6 november 2008 02:09 schreef L-IS het volgende:
Hoppaaaaaaaah! Vandaag (gisteren dan whahaha) rijbewijs gehaald en morgen ff langs t gemeentehuis! Netjes en vet blij mee!De examinator stuurde mij langs mooie weggetjes maar ik trapte er niet in WHAHHAA PWND EXAMINATORTJE VAN ME!!
![]()
WTF! Wat is er al die vorige 7 keren fout gegaan?quote:Op donderdag 6 november 2008 15:47 schreef Stofje het volgende:
Na 7 (!) examens gisteren eindelijk geslaagd. Godverdomme, wat een opluchting. Dit kostte me toch wel erg veel moeite, maar hij is binnen!.
nice feliquote:Op donderdag 6 november 2008 15:47 schreef Stofje het volgende:
Na 7 (!) examens gisteren eindelijk geslaagd. Godverdomme, wat een opluchting. Dit kostte me toch wel erg veel moeite, maar hij is binnen!.
Ik denk dat je het ook wel ergens bij jezelf moet gaan zoeken, 6 keer zakken en elke keer zat het tegen....wat waren exact de fouten die je maaktequote:Op zaterdag 8 november 2008 01:14 schreef Skywalker88 het volgende:
[..]
nice felije bent niet de enige met 7 keer
ik ben 2 weken geleden ook pas geslaagd voor me 7e keer
mja bij zat het elke keer tegen, gelukkig de laatste keer mee ^^
Kijk eens naar de reactie boven die van jou, daar wordt de reden gevraagd zoals het hoort.quote:Op maandag 10 november 2008 01:37 schreef RozeAnjer het volgende:
7 keer over het rijexamen doenHopelijk kom ik die mensen nooit tegen op de weg
_!
Niet vergeten te achteruitkijkspiegel, zijspiegel, dode hoek. Bij elke bocht/afslag, zelfs als het compleet uitgestorven is. Remmen bij elk gelijkwaardig kruispunt tot aan een slakkengang, maar wat ze vooral willen zien is dat je ver vooruit kunt kijken, dus als over tweehonderd meter het stoplicht op rood springt, gelijk je voet van het gas afhalen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 09:14 schreef Thunder0x het volgende:
morgen rond 3 uur afrijden! nog laatste tips? van mensen die geslaagd/gezakt zijn recentelijk?
Maar ja, als ie je laat afrijden als ie weet dat je sommige dingen nog niet goed kunt, brengt dat de slagingspercentage van de rijschool naar beneden...quote:Op dinsdag 11 november 2008 12:08 schreef Alec690 het volgende:
Maar goed, hij is de eigenaar en ik krijg het gevoel dat hij me graag nog een les of 10, 15 laat rijden om zijn eigen portefouille te spekken.
nee, idd vanaf de 5e keer is het een staatexamen, die bij een andere locatie plaatsvind, maar nog steeds gewoon van het CBR is.quote:Op maandag 10 november 2008 00:23 schreef L-IS het volgende:
wtf met 7 keer doe je toch niet meer via het CBR examen? Of wel?
tja, ik kan wel zoveel redenen noemen, maar komt er voornamelijk op neer dat ik steeds tijdens het examen te onrustig en niet kalm genoeg ben door spanning oa en gewoon domme foutjes maak. tijdens de rijlessen gaan die dingen haast nooit fout en rijd ik gewoon goed volgens de instructrice. ze zei ook altijd van dat ik tijdens de rijlessen goed reed en het echt wel kan halen.. en tijdens 2 a 3 examens werd ik ook wel erg streng beoordeelt, twijfelgevallen die nadelig uitvallen. kan me nog een keer herinneren dat ik 2 foutjes maakte met het voorsorteren bij het afslaan (niet dat ik op de verkeerde rijstrook stond ofso maar bijv links afslaan iets meer naar de linkerrijstrook rijden)quote:Op maandag 10 november 2008 00:34 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik denk dat je het ook wel ergens bij jezelf moet gaan zoeken, 6 keer zakken en elke keer zat het tegen....wat waren exact de fouten die je maakte?
jaa lach maar jaa, je mag gerust denken dat ik als een malloot rij maar weet van me zelf dat het niet zo is en dat weet me rijinstructrice ook. kan wel begrijpen dat je denk van ohh 7 keer wat een kneus, maar dat is puur bevooroordeling.quote:Op maandag 10 november 2008 01:37 schreef RozeAnjer het volgende:
7 keer over het rijexamen doenHopelijk kom ik die mensen nooit tegen op de weg
_!
bedankt voor je reactiequote:Op maandag 10 november 2008 17:42 schreef vannelle het volgende:
Kijk eens naar de reactie boven die van jou, daar wordt de reden gevraagd zoals het hoort.
Jij gaat er automatisch al van uit dat het een slechte chauffeur zal zijn terwijl er meerdere oorzaken kunnen zijn voor het zakken tijdens een examen die NIKS met de rijvaardigheid te maken hebben.
Niet (ver)oordelen voor je de feiten kent.
Ik snap je punt, me nicht is in 1 keer geslaagd, tegenover gesteldequote:Op woensdag 12 november 2008 19:57 schreef Skywalker88 het volgende:
jaa lach maar jaa, je mag gerust denken dat ik als een malloot rij maar weet van me zelf dat het niet zo is en dat weet me rijinstructrice ook. kan wel begrijpen dat je denk van ohh 7 keer wat een kneus, maar dat is puur bevooroordeling.
Graag gedaan hoor.quote:Op woensdag 12 november 2008 19:57 schreef Skywalker88 het volgende:
bedankt voor je reactieals je mn reactie hierboven leest bergijp je me misschien wel meer..
Mag meteen, maar wel eerste je theorie (A) halen (als je rijbewijs B hebt, kan je meteen gaan lessen).quote:Op woensdag 12 november 2008 23:24 schreef Remake het volgende:
Weet iemand of je voor een motorrijbewijs eerst een autorijbewijs moet hebben?
Of kun je meteen na je 18de beginnen met motor?
Nice, gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 14 november 2008 11:10 schreef Riro het volgende:
Ik ben net geslaagd, heb er 2x over gedaan. Ben echt super blij !!
Nog maar een keertje gefeliciteerdquote:Op vrijdag 14 november 2008 11:10 schreef Riro het volgende:
Ik ben net geslaagd, heb er 2x over gedaan. Ben echt super blij !!
Ik / de rest kunnen je dat wel vertellen (staat in sommige theorieboeken ook trouwens) alleen dat ga je allemaal leren van je instructeur/trice. Mijn ervaring is ook dat ik het wilde weten, alleen dat ik er bij het doen zelf teveel over na ging denken, terwijl het op een gegeven moment iets als fietsen wordt.quote:Op zondag 16 november 2008 19:19 schreef MaxellTop het volgende:
Hallo,
Ik begin volgende week met me rijlessen, nou wou ik vragen of jullie me een beetje konden helpen. Ik wil graag weten wat je bij de basis dingen moet doen bij autorijden.
Dus de dingen als je de auto wilt starten, of als je een stoplicht nadert dat op rood staat(dus dan bijvoorbeeld de uitleg, gas loslaten en als je bijna bij t stoplicht bent remmen en koppeling in).
Alvast bedankt
Die prestatiedruk levert vast heel veel stress bij je op. Denk er eens over na, waarom MOET je het perse halen. Je bent echt niet de enige die het niet gelijk haalt hoor. En aan wie moet je je bewijzen, aan je vrienden?....nee, aan jezelf en de examinator.quote:Op maandag 17 november 2008 20:12 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Woe,
Ben 7 Oktober gezakt, ga het nu voor de tweede keer proberen op 1 december.Hopen dat het dan wel lukt, om Maandag, 9 uur sochtends in Arnhem. wel gunstige tijd, omdat het dan wat rustiger is. Toch knijp ik hem wel een beetje vooral voor de bijzondere verrichtingen, ik blijf het lastig vinden. Ook zijn de meeste van mijn vrienden in één of twee keer geslaagd dus ik MOET het nu echt halen...
En als je niet zeker weet dat je het gaat halen, en alleen maar aan een examen begint omdat je zo snel mogelijk klaar moet zijn, kun je beter wat extra lessen nemen. Kost wat, maar een examen kost meer.quote:Op maandag 17 november 2008 20:41 schreef rene90 het volgende:
[..]
Die prestatiedruk levert vast heel veel stress bij je op. Denk er eens over na, waarom MOET je het perse halen. Je bent echt niet de enige die het niet gelijk haalt hoor. En aan wie moet je je bewijzen, aan je vrienden?....nee, aan jezelf en de examinator.
Had ik ook niet, tot afgelopen vrijdag.quote:Op maandag 17 november 2008 21:04 schreef Pizzabodem het volgende:
Morgenmiddag om 17:00 mijn eerste les. Heb nog nooit een auto bestuurdook niet op een parkeerterrein ofzo. Heb er zin in!
Tja ligt ook gedeeltelijk aan je instructeur/trice. Tegenwoordig koop je namelijk data op, de mijne had destijds al meerdere opgekocht en konden een eventueel herexamen al gelijk plannen.quote:Op maandag 17 november 2008 20:48 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Daar heb je inderdaad gelijk in, maar ja het wordt steeds een duurder grapje. Daarnaast heb ik een vakantie in februari, en dan is het eigenlijk echt nodig dat ik dan mijn rijbewijs heb anders komen we simpelweg niet aan op onze bestemming :|
Het irritante aan het hele fiasco dat CBR heet zijn de wachttijden, ik heb verdomme 2 maanden moeten wachten op een herexamen!
En tja, ik denk niet dat mijn vrienden me uitlachen, maar het is gewoon irritant om altijd achterin te moeten zitten als we een eindje gaan rijden -.-
Aan de rijschool dan hahaquote:Op maandag 17 november 2008 21:16 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Ja ik les bij een rijschool die iets van 5 lesauto's hebben, dus geen éénmansbedrijfje. Ligt dus niet echt aan mijn instructeur.
het enige vervelende is dat je theoriecertificaat maar één jaar geldig is. September loopt ie af. Hopen dat ik dan eindelijk me rijbewijs heb xD.
quote:Theoretisch rijexamen uitgebreid
(Novum) - Het theoretische deel van het rijexamen wordt aangepast. De nadruk komt meer te liggen op het herkennen van gevaren. Dat zei een woordvoerder van het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) dinsdag in het Radio 1-Journaal. De verandering in het theorie-examen gaat in per 1 maart.
Het gaat om 25 extra vragen waarbij het specifiek om gevaarherkenning gaat. "Wat moet je doen als er tussen geparkeerde auto's een bal de straat op rolt? Hoe reageer je dan?", noemde de woordvoerder als voorbeeld. "Het inzicht hierover moet worden vergroot."
Onderzoek in Engeland heeft volgens het CBR aangetoond dat deze aanpassingen in het examen het aantal ongelukken waarbij jonge bestuurders zijn betrokken doen dalen. De wijziging is een aanvulling op de verandering van het praktijkexamen in april jongstleden. In het praktijkgedeelte wordt sindsdien meer nadruk gelegd op zelfstandig rijden en kijktechniek.
Sturen = coolquote:Op dinsdag 18 november 2008 18:59 schreef Pizzabodem het volgende:
Eerste les gehad. Alleen gestuurd en gas moeten geven. Volgende les schakelen en remmen.
Was leuk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |