abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 november 2008 @ 11:10:18 #276
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_63215470
Ik ben net geslaagd, heb er 2x over gedaan. Ben echt super blij !!
pi_63224054
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 11:10 schreef Riro het volgende:
Nice, gefeliciteerd!
pi_63227000
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 11:10 schreef Riro het volgende:
Nog maar een keertje gefeliciteerd
pi_63228119
En ik ben gezakt voor de 1e keer . Mag 9 December weer proberen. Ik keek te vlug volgende de Examinator..

Riro gefeliciteerd
  vrijdag 14 november 2008 @ 20:22:46 #280
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_63229940
Volgende week vrijdag weer lessen.. en dan binnenkort voor de 3e keer examen doen
pi_63269576
Hallo,
Ik begin volgende week met me rijlessen, nou wou ik vragen of jullie me een beetje konden helpen. Ik wil graag weten wat je bij de basis dingen moet doen bij autorijden.
Dus de dingen als je de auto wilt starten, of als je een stoplicht nadert dat op rood staat(dus dan bijvoorbeeld de uitleg, gas loslaten en als je bijna bij t stoplicht bent remmen en koppeling in).
Alvast bedankt
pi_63270031
quote:
Op zondag 16 november 2008 19:19 schreef MaxellTop het volgende:
Hallo,
Ik begin volgende week met me rijlessen, nou wou ik vragen of jullie me een beetje konden helpen. Ik wil graag weten wat je bij de basis dingen moet doen bij autorijden.
Dus de dingen als je de auto wilt starten, of als je een stoplicht nadert dat op rood staat(dus dan bijvoorbeeld de uitleg, gas loslaten en als je bijna bij t stoplicht bent remmen en koppeling in).
Alvast bedankt
Ik / de rest kunnen je dat wel vertellen (staat in sommige theorieboeken ook trouwens) alleen dat ga je allemaal leren van je instructeur/trice. Mijn ervaring is ook dat ik het wilde weten, alleen dat ik er bij het doen zelf teveel over na ging denken, terwijl het op een gegeven moment iets als fietsen wordt.
Je instructeur/trice kan je gewoon alles vragen en je gaat het allemaal leren
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 16 november 2008 @ 23:24:46 #283
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_63276812
Morgen ga ik in Harderwijk rijden, daar ga ik uiteindelijk ook af rijden
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_63298134
Woe,

Ben 7 Oktober gezakt, ga het nu voor de tweede keer proberen op 1 december.Hopen dat het dan wel lukt, om Maandag, 9 uur sochtends in Arnhem. wel gunstige tijd, omdat het dan wat rustiger is. Toch knijp ik hem wel een beetje vooral voor de bijzondere verrichtingen, ik blijf het lastig vinden. Ook zijn de meeste van mijn vrienden in één of twee keer geslaagd dus ik MOET het nu echt halen...
pi_63298179
Je vrienden lachen je uit als je je rijbewijs in 3x hebt gehaald
Children of the night. What music they make.
pi_63298913
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:12 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Woe,

Ben 7 Oktober gezakt, ga het nu voor de tweede keer proberen op 1 december.Hopen dat het dan wel lukt, om Maandag, 9 uur sochtends in Arnhem. wel gunstige tijd, omdat het dan wat rustiger is. Toch knijp ik hem wel een beetje vooral voor de bijzondere verrichtingen, ik blijf het lastig vinden. Ook zijn de meeste van mijn vrienden in één of twee keer geslaagd dus ik MOET het nu echt halen...
Die prestatiedruk levert vast heel veel stress bij je op. Denk er eens over na, waarom MOET je het perse halen. Je bent echt niet de enige die het niet gelijk haalt hoor. En aan wie moet je je bewijzen, aan je vrienden?....nee, aan jezelf en de examinator.
Top 5 China producten
  maandag 17 november 2008 @ 20:43:28 #287
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_63298990
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:41 schreef rene90 het volgende:

[..]

Die prestatiedruk levert vast heel veel stress bij je op. Denk er eens over na, waarom MOET je het perse halen. Je bent echt niet de enige die het niet gelijk haalt hoor. En aan wie moet je je bewijzen, aan je vrienden?....nee, aan jezelf en de examinator.
En als je niet zeker weet dat je het gaat halen, en alleen maar aan een examen begint omdat je zo snel mogelijk klaar moet zijn, kun je beter wat extra lessen nemen. Kost wat, maar een examen kost meer.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_63299143
Daar heb je inderdaad gelijk in, maar ja het wordt steeds een duurder grapje. Daarnaast heb ik een vakantie in februari, en dan is het eigenlijk echt nodig dat ik dan mijn rijbewijs heb anders komen we simpelweg niet aan op onze bestemming :|

Het irritante aan het hele fiasco dat CBR heet zijn de wachttijden, ik heb verdomme 2 maanden moeten wachten op een herexamen!

En tja, ik denk niet dat mijn vrienden me uitlachen, maar het is gewoon irritant om altijd achterin te moeten zitten als we een eindje gaan rijden -.-
pi_63299675
Morgenmiddag om 17:00 mijn eerste les. Heb nog nooit een auto bestuurd ook niet op een parkeerterrein ofzo. Heb er zin in!
.
  maandag 17 november 2008 @ 21:11:23 #290
98259 mstr
Een jonge God!
pi_63299864
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:04 schreef Pizzabodem het volgende:
Morgenmiddag om 17:00 mijn eerste les. Heb nog nooit een auto bestuurd ook niet op een parkeerterrein ofzo. Heb er zin in!
Had ik ook niet, tot afgelopen vrijdag.

Ik hoorde dat ik er feeling voor had.
pi_63299918
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:48 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Daar heb je inderdaad gelijk in, maar ja het wordt steeds een duurder grapje. Daarnaast heb ik een vakantie in februari, en dan is het eigenlijk echt nodig dat ik dan mijn rijbewijs heb anders komen we simpelweg niet aan op onze bestemming :|

Het irritante aan het hele fiasco dat CBR heet zijn de wachttijden, ik heb verdomme 2 maanden moeten wachten op een herexamen!

En tja, ik denk niet dat mijn vrienden me uitlachen, maar het is gewoon irritant om altijd achterin te moeten zitten als we een eindje gaan rijden -.-
Tja ligt ook gedeeltelijk aan je instructeur/trice. Tegenwoordig koop je namelijk data op, de mijne had destijds al meerdere opgekocht en konden een eventueel herexamen al gelijk plannen.
Top 5 China producten
pi_63300006
Ik ga trouwens in een Honda Civic 2.2 diesel lessen. Mooie wagen, iemand ook in een Civic gelest?

.
pi_63300011
Ja ik les bij een rijschool die iets van 5 lesauto's hebben, dus geen éénmansbedrijfje. Ligt dus niet echt aan mijn instructeur.

het enige vervelende is dat je theoriecertificaat maar één jaar geldig is. September loopt ie af. Hopen dat ik dan eindelijk me rijbewijs heb xD.
pi_63300731
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:16 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Ja ik les bij een rijschool die iets van 5 lesauto's hebben, dus geen éénmansbedrijfje. Ligt dus niet echt aan mijn instructeur.

het enige vervelende is dat je theoriecertificaat maar één jaar geldig is. September loopt ie af. Hopen dat ik dan eindelijk me rijbewijs heb xD.
Aan de rijschool dan haha
Top 5 China producten
pi_63319762
Nog ongeveer een half uurtje, en dan mijn eerste les Spannend!
.
pi_63321931
Opgelet!
quote:
Theoretisch rijexamen uitgebreid
(Novum) - Het theoretische deel van het rijexamen wordt aangepast. De nadruk komt meer te liggen op het herkennen van gevaren. Dat zei een woordvoerder van het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) dinsdag in het Radio 1-Journaal. De verandering in het theorie-examen gaat in per 1 maart.

Het gaat om 25 extra vragen waarbij het specifiek om gevaarherkenning gaat. "Wat moet je doen als er tussen geparkeerde auto's een bal de straat op rolt? Hoe reageer je dan?", noemde de woordvoerder als voorbeeld. "Het inzicht hierover moet worden vergroot."

Onderzoek in Engeland heeft volgens het CBR aangetoond dat deze aanpassingen in het examen het aantal ongelukken waarbij jonge bestuurders zijn betrokken doen dalen. De wijziging is een aanvulling op de verandering van het praktijkexamen in april jongstleden. In het praktijkgedeelte wordt sindsdien meer nadruk gelegd op zelfstandig rijden en kijktechniek.
Children of the night. What music they make.
pi_63321981
Die gevaarherkenning is zo kut ik had ze alle 5 fout

Wel met 0 fout me theorie gehaalt
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_63323597
Eerste les gehad. Alleen gestuurd en gas moeten geven. Volgende les schakelen en remmen.

Was leuk!
.
pi_63328148
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 18:59 schreef Pizzabodem het volgende:
Eerste les gehad. Alleen gestuurd en gas moeten geven. Volgende les schakelen en remmen.

Was leuk!
Sturen = cool :D
pi_63328638
Pfew.. van het weekend voor het eerst alleen in de auto gezeten, toch wel erg spannend hoor! Eerst even m'n (kleine) broertje meegenomen omdat die de auto kende en het toch wel even fijn was er nog iemand naast te hebben En even de route gereden die ik later op de dag zou gaan rijden omdat ik ergens heen ging. In het begin even flink wennen aan de auto, maar dat ging toen ik alleen reed alweer beter. Bij het alleen rijden moest ik wel echt letten op dat ik gewoon ging rijden en een beetje vertrouwen had en niet ging panieken, maar toen het goed ging kwam dat vertrouwen ook wat meer.

Ben ook op autozoektocht geweest en .... heb een autootje gekocht! Ook daarin even een stukje proefgereden (geen stuurbekrachtiging, pfew!), maar grootste deel heeft m'n vader proefgereden, die kan toch wat beter inschatten.

Naja, wel spannend allemaal hoor! Dat stuk dat ik heb gereden kende ik vrij goed, maar als ik m'n autootje op ga halen moet ik een stuk rijden dat ik helemaaaaal niet ken en dus óf achter m'n papa aan tijden, óf met de tomtom gaan rijden (ook nog nooit gedaan..), dus dat wordt ook wel weer een drempel(tje). Maargoed, ik moet gewoon lekker gaan rijden en ervaring op gaan doen en dan komt het vast wel goed!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')