Nice, gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 14 november 2008 11:10 schreef Riro het volgende:
Ik ben net geslaagd, heb er 2x over gedaan. Ben echt super blij !!
Nog maar een keertje gefeliciteerdquote:Op vrijdag 14 november 2008 11:10 schreef Riro het volgende:
Ik ben net geslaagd, heb er 2x over gedaan. Ben echt super blij !!
Ik / de rest kunnen je dat wel vertellen (staat in sommige theorieboeken ook trouwens) alleen dat ga je allemaal leren van je instructeur/trice. Mijn ervaring is ook dat ik het wilde weten, alleen dat ik er bij het doen zelf teveel over na ging denken, terwijl het op een gegeven moment iets als fietsen wordt.quote:Op zondag 16 november 2008 19:19 schreef MaxellTop het volgende:
Hallo,
Ik begin volgende week met me rijlessen, nou wou ik vragen of jullie me een beetje konden helpen. Ik wil graag weten wat je bij de basis dingen moet doen bij autorijden.
Dus de dingen als je de auto wilt starten, of als je een stoplicht nadert dat op rood staat(dus dan bijvoorbeeld de uitleg, gas loslaten en als je bijna bij t stoplicht bent remmen en koppeling in).
Alvast bedankt
Die prestatiedruk levert vast heel veel stress bij je op. Denk er eens over na, waarom MOET je het perse halen. Je bent echt niet de enige die het niet gelijk haalt hoor. En aan wie moet je je bewijzen, aan je vrienden?....nee, aan jezelf en de examinator.quote:Op maandag 17 november 2008 20:12 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Woe,
Ben 7 Oktober gezakt, ga het nu voor de tweede keer proberen op 1 december.Hopen dat het dan wel lukt, om Maandag, 9 uur sochtends in Arnhem. wel gunstige tijd, omdat het dan wat rustiger is. Toch knijp ik hem wel een beetje vooral voor de bijzondere verrichtingen, ik blijf het lastig vinden. Ook zijn de meeste van mijn vrienden in één of twee keer geslaagd dus ik MOET het nu echt halen...
En als je niet zeker weet dat je het gaat halen, en alleen maar aan een examen begint omdat je zo snel mogelijk klaar moet zijn, kun je beter wat extra lessen nemen. Kost wat, maar een examen kost meer.quote:Op maandag 17 november 2008 20:41 schreef rene90 het volgende:
[..]
Die prestatiedruk levert vast heel veel stress bij je op. Denk er eens over na, waarom MOET je het perse halen. Je bent echt niet de enige die het niet gelijk haalt hoor. En aan wie moet je je bewijzen, aan je vrienden?....nee, aan jezelf en de examinator.
Had ik ook niet, tot afgelopen vrijdag.quote:Op maandag 17 november 2008 21:04 schreef Pizzabodem het volgende:
Morgenmiddag om 17:00 mijn eerste les. Heb nog nooit een auto bestuurdook niet op een parkeerterrein ofzo. Heb er zin in!
Tja ligt ook gedeeltelijk aan je instructeur/trice. Tegenwoordig koop je namelijk data op, de mijne had destijds al meerdere opgekocht en konden een eventueel herexamen al gelijk plannen.quote:Op maandag 17 november 2008 20:48 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Daar heb je inderdaad gelijk in, maar ja het wordt steeds een duurder grapje. Daarnaast heb ik een vakantie in februari, en dan is het eigenlijk echt nodig dat ik dan mijn rijbewijs heb anders komen we simpelweg niet aan op onze bestemming :|
Het irritante aan het hele fiasco dat CBR heet zijn de wachttijden, ik heb verdomme 2 maanden moeten wachten op een herexamen!
En tja, ik denk niet dat mijn vrienden me uitlachen, maar het is gewoon irritant om altijd achterin te moeten zitten als we een eindje gaan rijden -.-
Aan de rijschool dan hahaquote:Op maandag 17 november 2008 21:16 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Ja ik les bij een rijschool die iets van 5 lesauto's hebben, dus geen éénmansbedrijfje. Ligt dus niet echt aan mijn instructeur.
het enige vervelende is dat je theoriecertificaat maar één jaar geldig is. September loopt ie af. Hopen dat ik dan eindelijk me rijbewijs heb xD.
quote:Theoretisch rijexamen uitgebreid
(Novum) - Het theoretische deel van het rijexamen wordt aangepast. De nadruk komt meer te liggen op het herkennen van gevaren. Dat zei een woordvoerder van het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) dinsdag in het Radio 1-Journaal. De verandering in het theorie-examen gaat in per 1 maart.
Het gaat om 25 extra vragen waarbij het specifiek om gevaarherkenning gaat. "Wat moet je doen als er tussen geparkeerde auto's een bal de straat op rolt? Hoe reageer je dan?", noemde de woordvoerder als voorbeeld. "Het inzicht hierover moet worden vergroot."
Onderzoek in Engeland heeft volgens het CBR aangetoond dat deze aanpassingen in het examen het aantal ongelukken waarbij jonge bestuurders zijn betrokken doen dalen. De wijziging is een aanvulling op de verandering van het praktijkexamen in april jongstleden. In het praktijkgedeelte wordt sindsdien meer nadruk gelegd op zelfstandig rijden en kijktechniek.
Sturen = coolquote:Op dinsdag 18 november 2008 18:59 schreef Pizzabodem het volgende:
Eerste les gehad. Alleen gestuurd en gas moeten geven. Volgende les schakelen en remmen.
Was leuk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |