abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62266201
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 16:49 schreef denthemen het volgende:
Geslaagd
Gefeliciteerd!

Verslag graag
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_62351850
Hmmmm wat hebben jullie gedaan, instructeur/instructrice mee in de auto of niet

Ik ga het laten horen hoe het is gegaan
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 13 oktober 2008 @ 15:03:33 #128
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_62351913
M'n intstructeur stelde voor een tussentijdse toets te doen zodat je al weet hoe het examen in z'n werk gaat schijn wel een hoop te schelen waardoor je relaxer het examen ingaat. Maar wat hebben jullie gedaan? En wat kost zo'n tussentijdse toets eignelijk ?
pi_62352011
Ik niet. Ik hou er niet van. Vind het al verschrikkelijk om op m'n vingers gekeken te worden.. En als er dan tijdens het examen dingetjes fout gaat schaam ik me dood tegenover m'n instructeur, dat helpt ook niet..

Aan de andere kant, het is ook fijn als je instructeur het examen meemaakt voor het geval je het niet haalt. En wat ook relaxed is, is als je instructeur met de examinator praat en jij lekker ongestoord kan rijden

Kortom, je moet gewoon doen wat jij prettig vindt. Maar bij mij mag m'n instructeur nevernooit mee!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_62352186
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 15:03 schreef Dribbel_ het volgende:
M'n intstructeur stelde voor een tussentijdse toets te doen zodat je al weet hoe het examen in z'n werk gaat schijn wel een hoop te schelen waardoor je relaxer het examen ingaat. Maar wat hebben jullie gedaan? En wat kost zo'n tussentijdse toets eignelijk ?
Ik heb een tussentijdse toets gedaan, en de prijs is afhankelijk per school, maar kijk eens op de CBR site;). Ik vond het wel erg fijn opzich, de speciale verrichtingen al gedaan enzo. Maar aan de andere kant, als je de speciale verrichtingen goed kan, scheelt het veel tijd op je echte examen.

Mijn instructrice raadde me aan dat zij niet mee ging, omdat ze zei dat ik het gewoon kon zonder haar
Top 5 China producten
  maandag 13 oktober 2008 @ 16:25:33 #131
147238 Robsterr
Rimbotikker
pi_62354196
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 15:15 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik heb een tussentijdse toets gedaan, en de prijs is afhankelijk per school, maar kijk eens op de CBR site;). Ik vond het wel erg fijn opzich, de speciale verrichtingen al gedaan enzo. Maar aan de andere kant, als je de speciale verrichtingen goed kan, scheelt het veel tijd op je echte examen.

Mijn instructrice raadde me aan dat zij niet mee ging, omdat ze zei dat ik het gewoon kon zonder haar
Ik heb m destijds mee laten rijden. Hij babbelde wat met de examinator, wat misschien geholpen heeft om wat kleine foutjes te verbloemen. Ik had niet echt het gevoel dat ik op de vingers gekeken werd.

Volgens mij mag de instructeur tijdens het examen niet met de leerling praten (over examen-gerelateerde dingen in ieder geval), dus daar hoef je m niet voor mee te nemen.
Jan met de Pet
Van de petterflet
:')
pi_62354658
Zal je net zien dat ik een examinator leerling mee heb
Top 5 China producten
pi_62354736
Ik zou de instructeur wel meenemen, behalve als je er echt niet tegenkan dat er nog iemand meekijkt.

Als je zakt kan hij/zij er in de lessen daarna nog flink mee bezig gaan. Bovendien lijkt het me ook wel fijn hoe je in het totaal hebt gereden en terecht of onterecht gezakt ben
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_62354824
Jullie horen het morgen van me waar ik voor heb gekozen
Top 5 China producten
  maandag 13 oktober 2008 @ 17:00:59 #135
147238 Robsterr
Rimbotikker
pi_62355176
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 16:47 schreef rene90 het volgende:
Jullie horen het morgen van me waar ik voor heb gekozen
Succes!
Jan met de Pet
Van de petterflet
:')
pi_62358124
Ik doe ook de TTT denk ik.
Children of the night. What music they make.
pi_62359110
Theorie-examen moet je via de rijschool aanvragen of kan/mag je dat ook rechtstreeks bij het CBR doen?
En de theorieboek/cd-rom die je nodig hebt om alles te leren koop je beij de rijschool of bij het CBR/vekabest?
pi_62359735
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:47 schreef DeHovenier het volgende:
Theorie-examen moet je via de rijschool aanvragen of kan/mag je dat ook rechtstreeks bij het CBR doen?
En de theorieboek/cd-rom die je nodig hebt om alles te leren koop je beij de rijschool of bij het CBR/vekabest?
voor de theorie kun je je via cbr.nl aanmelden als de rijschool dat niet voor jou doet en bij mij zat een theorieboek bij mijn pakket inbegrepen.
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:39:50 #139
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_62360692
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:47 schreef DeHovenier het volgende:
Theorie examen moest ik zelf gewoon voor bellen (denk niet dat veel rijscholen dat voor de leerlingen doen)
Boek en CD van Vekabest heb ik wel van mijn instructeur gekregen.
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:44:35 #140
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_62360832
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 20:39 schreef Sanderrrr het volgende:

[..]

Theorie examen moest ik zelf gewoon voor bellen (denk niet dat veel rijscholen dat voor de leerlingen doen)
Boek en CD van Vekabest heb ik wel van mijn instructeur gekregen.
Bij een theoriecursus vragen de rijscholen het zo ik weet aan.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_62360852
Theorie kan je online via de site van het cbr reserveren en betalen.
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:47:03 #142
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_62360906
Gelukkig heb ik a.s. vrijdag weer les.
Gisteren nog even met m`n vader wezen rijden, VW transporter, over een bouwterrein. Ik heb nog even lopen oefenen met terugschakelen, beetje oefenen met snel optrekken. Dus over het algemeen ging het goed
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:47:39 #143
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_62360924
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 20:44 schreef Naamah het volgende:
Theorie kan je online via de site van het cbr reserveren en betalen.
Betalen moet toch altijd bij aanvang van het examen?
pi_62360994
Nah, je kan online betalen. Ik heb via Ideal betaald..
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:52:46 #145
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_62361076
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 20:50 schreef Naamah het volgende:
Nah, je kan online betalen. Ik heb via Ideal betaald..
Das nieuw voor mij dan
pi_62361500
Ik heb geen Ideal
pi_62362174
Volgens mij zelfs als je 'm online reserveert moet je met Ideal betalen
pi_62363056
Heb hier eerder gepost, voordat ik begon met lessen. Heel dit topic vergeten.

Inmiddels 22 lessen van 1,5 uur gehad, theorie al een tijdje in m'n bezit. De laatste lessen gaan uitstekend en had mezelf voorgenomen om vandaag (tijdens m'n les) over het examen te beginnen, maar dat was niet nodig. Na een half uurtje rijden begon hij er zelf over. TTT aangevraagd en nog een aantal lessen gepland voor volgende week. Hij wou nog iets schaven aan mijn inzicht en dan snel examen doen.

Laat maar komen! Ben er klaar voor.

Morgen trouwens auto's kijken met m'n pa. Hij wilt een nieuwe en voor mij alvast voor een leuke 2e hands kijken.
pi_62363858
Ik heb een probleem. Ik ben eind juli 2007 begonnen met lessen (was ook net 18). Theorie gehaald eind augustus 2007, en toen tot eind maart 2008 gelest en drie keer gezakt voor het examen. Toen ben ik gestopt met lessen. Omdat ik 1) ff rust wilde van constant zakken, 2) een hekel had aan mijn instructrice, en dus eigenlijk alleen stopte om van rijschool te wisselen, 3) omdat dat nieuwe examen 1 april inging en ik alleen op ben geweest oude stijl, dus het perfecte moment om er even tussenuit te gaan. Heb dus ook nooit les gehad met de TomTom, alleen oude stijl les.

Mijn eerste keer dat ik opging ging alles totaal perfect, behalve een klein ding op de snelweg, niets gebeurd, geen ingreep, (mocht er interesse zijn vertel ik wel wat er gebeurde), maar goed. Daar ben ik dus op gezakt toen. Examinator zei ook dat als ik dat niet had gedaan, dat ik dan mijn rijbewijs had gehad. Vervolgens bij de tweede keer opgaan, merkte ik dat ik het gewoon een beetje op had gegeven, ik kon gewoon niet meer zo concentreren, omdat ik in mijn achterhoofd dacht, ik zak toch wel. Uiteindelijk geen ingrepen gehad, maar wel gezakt, omdat ik alles niet helemaal perfect deed. Bochten net iets te laat, iets te ruim, net iets te laat kijken, en nog meer van dat soort onzindingen. Derde keer opgaan, gezakt om dezelfde reden. Ik had het echt helemaal gehad met auto's, en ook vooral mijn instructrice, ze vond mij stom, en dom, dat ik sommige dingen na zolang lessen nog niet kon, enzo.

Punt is nu dus, dat ik nog steeds niet ben gaan lessen. Theorie is inmiddels verlopen, dus dat helpt ook niet. Maar het is vooral het idee van achter dat stuur zitten, en al dat commentaar weer krijgen, dat me echt tegenhoud om te gaan lessen. Gewoon het idee om een rijschool te bellen, brengt zulke herinneringen in mij naar boven, dat ik het maar uitstel. Ik wil wel graag een rijbewijs. Maarja, wat moet ik nu doen? MIjn instructrice heeft mijn auto-zelfvertrouwen ingedeukt.
pi_62364340
Als ik jou was zou ik een snelcursus doen, aangezien je al 3 keer examen heb gedaan. Voldoende ervaring dus. Een 8-daagse cursus bij de ANWB bijv., met aansluitend een examen. Je theorie z.s.m. weer halen.

Het is dan gewoon even een dikke week bikkelen, maar achteraf ben je vast en zeker gelukkig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')