Ik heb een probleem. Ik ben eind juli 2007 begonnen met lessen (was ook net 18). Theorie gehaald eind augustus 2007, en toen tot eind maart 2008 gelest en drie keer gezakt voor het examen. Toen ben ik gestopt met lessen. Omdat ik 1) ff rust wilde van constant zakken, 2) een hekel had aan mijn instructrice, en dus eigenlijk alleen stopte om van rijschool te wisselen, 3) omdat dat nieuwe examen 1 april inging en ik alleen op ben geweest oude stijl, dus het perfecte moment om er even tussenuit te gaan. Heb dus ook nooit les gehad met de TomTom, alleen oude stijl les.
Mijn eerste keer dat ik opging ging alles totaal perfect, behalve een klein ding op de snelweg, niets gebeurd, geen ingreep, (mocht er interesse zijn vertel ik wel wat er gebeurde), maar goed. Daar ben ik dus op gezakt toen. Examinator zei ook dat als ik dat niet had gedaan, dat ik dan mijn rijbewijs had gehad. Vervolgens bij de tweede keer opgaan, merkte ik dat ik het gewoon een beetje op had gegeven, ik kon gewoon niet meer zo concentreren, omdat ik in mijn achterhoofd dacht, ik zak toch wel. Uiteindelijk geen ingrepen gehad, maar wel gezakt, omdat ik alles niet helemaal perfect deed. Bochten net iets te laat, iets te ruim, net iets te laat kijken, en nog meer van dat soort onzindingen. Derde keer opgaan, gezakt om dezelfde reden. Ik had het echt helemaal gehad met auto's, en ook vooral mijn instructrice, ze vond mij stom, en dom, dat ik sommige dingen na zolang lessen nog niet kon, enzo.
Punt is nu dus, dat ik nog steeds niet ben gaan lessen. Theorie is inmiddels verlopen, dus dat helpt ook niet. Maar het is vooral het idee van achter dat stuur zitten, en al dat commentaar weer krijgen, dat me echt tegenhoud om te gaan lessen. Gewoon het idee om een rijschool te bellen, brengt zulke herinneringen in mij naar boven, dat ik het maar uitstel. Ik wil wel graag een rijbewijs. Maarja, wat moet ik nu doen? MIjn instructrice heeft mijn auto-zelfvertrouwen ingedeukt

.