hmmzzz, zou ik ook kunnen vragen. Ik heb eigenlijk alleen maar contact met die rijinstructeur, niet met de rijschool.quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:15 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Mag je niet bij een andere instructeur? Ik heb het een paar keer gedaan, vond het best nuttig omdat het een beetje op een examen lijkt.
Netjes! En ja.. dat is altijd zo weinig.. ongeveer iedereen vraagt zich dat hier af nadat ie z'n theorie heeft gedaan, scroll maar eens naar bovenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:22 schreef Dribbel_ het volgende:
Net m'n theorie gehaaldin 1x 3 foutjes dus ben wel blij
maar 10 van de 50 hadden het gehaald
is dat altijd zo'n laag percentage ?
Jij doet het toch echt zelf hoor.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:06 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Weer 200 euro door de neus geboord, dankje CBR.
Heb dat geprobeerd, maar dat programma herkent het niet eens als een .pdf bestand, thanks anyway...quote:
Je moet ook dat bestand koppelen aan het programma, eerst het bestand vanuit het mailtje opslaan op je bureaublad ofzo. Rechtermuisknop erop->openen met, dan het programma selecteren.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:28 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Heb dat geprobeerd, maar dat programma herkent het niet eens als een .pdf bestand, thanks anyway...
Iemand anders nog ideeën?
En nee Sanderrrr, ik maak de prijzen voor een praktijkexamen van een half uurtje niet zo exorbitant hoog. CBR = één pot nat, ookal had ik mijn theorie in 1 keer, 31 euro voor plekje voor het theorie examen is ook belachelijk.
oke ik heb hem naar je verstuurd. Kan zijn dat ie het bij jou ook niet doet hoor..quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:34 schreef Naamah het volgende:
Je mag 'm wel aan mij mailen? Zie profiel voor adres. Dan maak ik een screenshotje voor je en mail ik die terug. Ben stiekem ook wel benieuwd hoe zo'n formulier er uit ziet
Die files zijn altijd corrupt. Is al vaker voorgekomen in dit topic...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:06 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Vanochtend om 8 uur gezakt (half 6 mijn bed uit). Nu heeft het CBR mij een email gestuurd met daarin een uitslagformulier. Ik kan deze niet openen omdat het verkeerd gecodeerd is ofzo? (Is een PDF bestand).
Wat moet ik nu doen om dit alsnog te kunnen bekijken? Ik zou het graag zien, want afgezien van "doorstroming" kon mijn examinator weinig anders verwijten. Weer 200 euro door de neus geboord, dankje CBR.
De standaard lampjes staan in je theorieboek als het goed is.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:20 schreef denthemen het volgende:
Even een vraag, weet iemand ook alweer wat die site is waar je kan zien wat nou precies wat is op je dashboard?
BVD
Ik heb een tussentijdse toets gedaan, en de prijs is afhankelijk per school, maar kijk eens op de CBR site;). Ik vond het wel erg fijn opzich, de speciale verrichtingen al gedaan enzo. Maar aan de andere kant, als je de speciale verrichtingen goed kan, scheelt het veel tijd op je echte examen.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:03 schreef Dribbel_ het volgende:
M'n intstructeur stelde voor een tussentijdse toets te doen zodat je al weet hoe het examen in z'n werk gaat schijn wel een hoop te schelen waardoor je relaxer het examen ingaat. Maar wat hebben jullie gedaan? En wat kost zo'n tussentijdse toets eignelijk ?
Ik heb m destijds mee laten rijden. Hij babbelde wat met de examinator, wat misschien geholpen heeft om wat kleine foutjes te verbloemen. Ik had niet echt het gevoel dat ik op de vingers gekeken werd.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:15 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik heb een tussentijdse toets gedaan, en de prijs is afhankelijk per school, maar kijk eens op de CBR site;). Ik vond het wel erg fijn opzich, de speciale verrichtingen al gedaan enzo. Maar aan de andere kant, als je de speciale verrichtingen goed kan, scheelt het veel tijd op je echte examen.
Mijn instructrice raadde me aan dat zij niet mee ging, omdat ze zei dat ik het gewoon kon zonder haar
Succes!quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:47 schreef rene90 het volgende:
Jullie horen het morgen van me waar ik voor heb gekozen
voor de theorie kun je je via cbr.nl aanmelden als de rijschool dat niet voor jou doet en bij mij zat een theorieboek bij mijn pakket inbegrepen.quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:47 schreef DeHovenier het volgende:
Theorie-examen moet je via de rijschool aanvragen of kan/mag je dat ook rechtstreeks bij het CBR doen?
En de theorieboek/cd-rom die je nodig hebt om alles te leren koop je beij de rijschool of bij het CBR/vekabest?
Theorie examen moest ik zelf gewoon voor bellen (denk niet dat veel rijscholen dat voor de leerlingen doen)quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:47 schreef DeHovenier het volgende:
Theorie-examen moet je via de rijschool aanvragen of kan/mag je dat ook rechtstreeks bij het CBR doen?
En de theorieboek/cd-rom die je nodig hebt om alles te leren koop je beij de rijschool of bij het CBR/vekabest?
Bij een theoriecursus vragen de rijscholen het zo ik weet aan.quote:Op maandag 13 oktober 2008 20:39 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Theorie examen moest ik zelf gewoon voor bellen (denk niet dat veel rijscholen dat voor de leerlingen doen)
Boek en CD van Vekabest heb ik wel van mijn instructeur gekregen.
Betalen moet toch altijd bij aanvang van het examen?quote:Op maandag 13 oktober 2008 20:44 schreef Naamah het volgende:
Theorie kan je online via de site van het cbr reserveren en betalen.
Das nieuw voor mij danquote:Op maandag 13 oktober 2008 20:50 schreef Naamah het volgende:
Nah, je kan online betalen. Ik heb via Ideal betaald..
Heb ik ook over nagedacht om dat met de volvo v70 van me paps te doen, alleen me instructrice raadde het me ook niet aan. Ten eerste omdat de auto gewoon compleet andere afmetingen heeft, stuurt anders, draaipunt ligt anders, terugschakelen ligt anders, koppelpunt ligt anders. Dusss tjaquote:Op maandag 13 oktober 2008 20:47 schreef Juicyhil het volgende:
Gelukkig heb ik a.s. vrijdag weer les.
Gisteren nog even met m`n vader wezen rijden, VW transporter, over een bouwterrein. Ik heb nog even lopen oefenen met terugschakelen, beetje oefenen met snel optrekken. Dus over het algemeen ging het goed
Niet meer, je rijschool kan het voor je reserveren, dan zal je aan je rijschool betalen lijkt me. Of online, en dan is je enige mogelijkheid via Ideal, betalen aan de deur is er helemaal niet meer bij. Daarmee zijn ook de wachtlijsten afgeschaft, dus je kan niet meer om 09.00 aankomen en je op een standby lijst zetten.quote:Op maandag 13 oktober 2008 20:47 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Betalen moet toch altijd bij aanvang van het examen?
Succes morgen renequote:Op maandag 13 oktober 2008 23:12 schreef rene90 het volgende:
[..]
Heb ik ook over nagedacht om dat met de volvo v70 van me paps te doen, alleen me instructrice raadde het me ook niet aan. Ten eerste omdat de auto gewoon compleet andere afmetingen heeft, stuurt anders, draaipunt ligt anders, terugschakelen ligt anders, koppelpunt ligt anders. Dusss tja
[..]
Niet meer, je rijschool kan het voor je reserveren, dan zal je aan je rijschool betalen lijkt me. Of online, en dan is je enige mogelijkheid via Ideal, betalen aan de deur is er helemaal niet meer bij. Daarmee zijn ook de wachtlijsten afgeschaft, dus je kan niet meer om 09.00 aankomen en je op een standby lijst zetten.
Je gunt me ook niksquote:
Ik snap dat ook niet, vind het maar onverantwoordelijk gedrag. Als je nou op een verlaten parkeerterreintje een beetje gaat sturen oke, maar de openbare weg op..quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:58 schreef Naamah het volgende:
Ik snap dat echt niet.. mensen die zonder rijbewijs gewoon doodleuk in de auto van paps of mams stappen en dat hier ook nog eens een keer trots komen vertellen...
Ja.. je rijdt wel zelf, maar er zit wel iemand naast je met dubbele bediening die weet waar hij op moet letten en hoe en wanneer hij in moet grijpen..quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:22 schreef speknek het volgende:
Onverantwoordelijk valt misschien nog wel mee, in een lesauto rijd je ook zelf. Ik vind het vooral oerdom, als de politie je aanhoudt krijg je een strafblad en mag je twee jaar niet meer autorijden.
Je zal net die één-op-de-miljoen zijn die een ongeluk veroorzaakt, ook al is het op een bedrijventerrein.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:39 schreef Juicyhil het volgende:
Ik ben zelf over een bouwterrein met m`n vader wezen rijden, op een paar auto`s na is daar niemand te vinden. Over snelweg zonder proffesionele begeleiding is zeker niet slim...
Dat is een ander verhaal.. Dan kun je volgens mij alleen een boete krijgen voor het niet kunnen tonen van het rijbewijs, en ben je wel verzekerd.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:47 schreef rene90 het volgende:
Er ligt inderdaad een grens naar mijn inziens. Ik heb nu bijvoorbeeld me rijbewijs gehaald (22e ophalen) en dan was ik even met me zus naar een parkeerterreintje toe om even klein stukje met de benzine auto te oefenen, het optrekken etc. Dat vind ik dan weer wel kunnen.
Ik leer in elk geval het grootste stuk, nl schakelen. Als ik alleen al 2 lesen bezig ben om weg te rijden, is ook moeilijk. En daarbuiten, ik leer ook vertrouwen te krijgen. Heb nu al een paar keer een ongeluk gehad 2 keer met de auto en 1 keer op brommer, en dan is het wel fijn als ik wat ga oefenen met iemand die ik goed ken.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:53 schreef Robsterr het volgende:
[..]
Je zal net die één-op-de-miljoen zijn die een ongeluk veroorzaakt, ook al is het op een bedrijventerrein.
Ik zou het niet durven in ieder geval. En het is ook niet zo dat je veel leert van wat lafjes rondrijden op een verlaten industrieterrein, dus waarom zou je?
In een lesauto is de instructeur juridisch bestuurder, als feitelijk bestuurder zul je NOOIT op fouten of schade afgerekend worden.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:22 schreef speknek het volgende:
Onverantwoordelijk valt misschien nog wel mee, in een lesauto rijd je ook zelf. .
Ja, dat is dan ook precies wat ik zei. Ik denk dat een (geoefend) lesser niet veel sneller een ongeluk maakt dan iemand die wel z'n rijbewijs heeft gehaald, maar juridisch/verzekeringstechnisch gezien is het een heel ander verhaal.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |