abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62189778
Mag je niet bij een andere instructeur? Ik heb het een paar keer gedaan, vond het best nuttig omdat het een beetje op een examen lijkt.
Klussen deel 1 en 2
  maandag 6 oktober 2008 @ 23:21:07 #102
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_62189917
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:15 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Mag je niet bij een andere instructeur? Ik heb het een paar keer gedaan, vond het best nuttig omdat het een beetje op een examen lijkt.
hmmzzz, zou ik ook kunnen vragen. Ik heb eigenlijk alleen maar contact met die rijinstructeur, niet met de rijschool.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 15:22:44 #103
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_62203156
Net m'n theorie gehaald in 1x 3 foutjes dus ben wel blij maar 10 van de 50 hadden het gehaald is dat altijd zo'n laag percentage ?
pi_62203640
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 15:22 schreef Dribbel_ het volgende:
Net m'n theorie gehaald in 1x 3 foutjes dus ben wel blij maar 10 van de 50 hadden het gehaald is dat altijd zo'n laag percentage ?
Netjes! En ja.. dat is altijd zo weinig.. ongeveer iedereen vraagt zich dat hier af nadat ie z'n theorie heeft gedaan, scroll maar eens naar boven
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 15:42:30 #105
125915 Dribbel_
pi_62203720
Maf nouja blij dat ik em heb binnekort afrijden aanvragen
pi_62208127
Vanochtend om 8 uur gezakt (half 6 mijn bed uit). Nu heeft het CBR mij een email gestuurd met daarin een uitslagformulier. Ik kan deze niet openen omdat het verkeerd gecodeerd is ofzo? (Is een PDF bestand).

Wat moet ik nu doen om dit alsnog te kunnen bekijken? Ik zou het graag zien, want afgezien van "doorstroming" kon mijn examinator weinig anders verwijten. Weer 200 euro door de neus geboord, dankje CBR.
pi_62208372
pdf reader even downloaden via google.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:21:53 #108
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_62208479
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 18:06 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Weer 200 euro door de neus geboord, dankje CBR.
Jij doet het toch echt zelf hoor. En als je wel geslaagd was was CBR zeker heel goed en aardig?
pi_62208560
Het Nederlands systeem is best ingewikkeld. In Belgie volg je 20 lesuren en krijg je een voorlopig rijbewijs. Dan mag je een jaar alleen de baan op en doe je je examen nadien. En het werkt, ik was er in één keer door :-)
pi_62208586
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 18:16 schreef rene90 het volgende:
pdf reader even downloaden via google.
Heb dat geprobeerd, maar dat programma herkent het niet eens als een .pdf bestand, thanks anyway...

Iemand anders nog ideeën?

En nee Sanderrrr, ik maak de prijzen voor een praktijkexamen van een half uurtje niet zo exorbitant hoog. CBR = één pot nat, ookal had ik mijn theorie in 1 keer, 31 euro voor plekje voor het theorie examen is ook belachelijk.
pi_62208687
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 18:28 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Heb dat geprobeerd, maar dat programma herkent het niet eens als een .pdf bestand, thanks anyway...

Iemand anders nog ideeën?

En nee Sanderrrr, ik maak de prijzen voor een praktijkexamen van een half uurtje niet zo exorbitant hoog. CBR = één pot nat, ookal had ik mijn theorie in 1 keer, 31 euro voor plekje voor het theorie examen is ook belachelijk.
Je moet ook dat bestand koppelen aan het programma, eerst het bestand vanuit het mailtje opslaan op je bureaublad ofzo. Rechtermuisknop erop->openen met, dan het programma selecteren.
Top 5 China producten
pi_62208729
Je mag 'm wel aan mij mailen? Zie profiel voor adres. Dan maak ik een screenshotje voor je en mail ik die terug. Ben stiekem ook wel benieuwd hoe zo'n formulier er uit ziet
pi_62209026
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 18:34 schreef Naamah het volgende:
Je mag 'm wel aan mij mailen? Zie profiel voor adres. Dan maak ik een screenshotje voor je en mail ik die terug. Ben stiekem ook wel benieuwd hoe zo'n formulier er uit ziet
oke ik heb hem naar je verstuurd. Kan zijn dat ie het bij jou ook niet doet hoor..
pi_62209212
Klopt.. zit gewoon een fout in het bestand.. Neem aan dat je al geprobeerd hebt de bijlage opnieuw te downloaden?
pi_62209244
Ja al gedaan.

Ik ga nu toch maar even die gasten een email sturen, want dit is wel heeeeeel erg amateuristisch.
pi_62209287
Jep idd.. hoop dat ze 'm je snel opnieuw sturen! Lekker irritant dit..
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:08:20 #117
125915 Dribbel_
pi_62209634
[TK] Theorie oefen cd-rom [Rijbewijs B] Vekabest

Mocht iemand interesse hebben hier
pi_62225534
Even een vraag, weet iemand ook alweer wat die site is waar je kan zien wat nou precies wat is op je dashboard?

BVD
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  woensdag 8 oktober 2008 @ 16:13:26 #119
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_62235064
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 18:06 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Vanochtend om 8 uur gezakt (half 6 mijn bed uit). Nu heeft het CBR mij een email gestuurd met daarin een uitslagformulier. Ik kan deze niet openen omdat het verkeerd gecodeerd is ofzo? (Is een PDF bestand).

Wat moet ik nu doen om dit alsnog te kunnen bekijken? Ik zou het graag zien, want afgezien van "doorstroming" kon mijn examinator weinig anders verwijten. Weer 200 euro door de neus geboord, dankje CBR.
Die files zijn altijd corrupt. Is al vaker voorgekomen in dit topic...
  woensdag 8 oktober 2008 @ 16:26:49 #120
147238 Robsterr
Rimbotikker
pi_62235442
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:20 schreef denthemen het volgende:
Even een vraag, weet iemand ook alweer wat die site is waar je kan zien wat nou precies wat is op je dashboard?

BVD
De standaard lampjes staan in je theorieboek als het goed is.

Je kan het ook gewoon aan je rijinstructeur vragen, en als het goed is loopt ie ze zowieso met je door voor het examen.
Jan met de Pet
Van de petterflet
:')
pi_62260814
Mag volgende maand ook afrijden, kijk er behoorlijk tegen op
Hoor echt van veel mensen om me heen dat ze zakken, op zich boeit het mij niet als ik mijn rijbewijs een maandje of 2 later hebt maar dat geld heb ik echt niet

Nou ja, op zich gaat alles best goed alleen het kijken soms iets te nonchalant
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_62263586
Geslaagd
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_62264257
Voor je theorie of praktijk !
Top 5 China producten
pi_62264315
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 16:49 schreef denthemen het volgende:
Geslaagd
Gefeliciteerd

MaxC succes in ieder geval!
pi_62264458
Dinsdag ga ik verslag uitbrengen over mijn afrijden
Top 5 China producten
pi_62266201
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 16:49 schreef denthemen het volgende:
Geslaagd
Gefeliciteerd!

Verslag graag
pi_62351850
Hmmmm wat hebben jullie gedaan, instructeur/instructrice mee in de auto of niet

Ik ga het laten horen hoe het is gegaan
Top 5 China producten
  maandag 13 oktober 2008 @ 15:03:33 #128
125915 Dribbel_
pi_62351913
M'n intstructeur stelde voor een tussentijdse toets te doen zodat je al weet hoe het examen in z'n werk gaat schijn wel een hoop te schelen waardoor je relaxer het examen ingaat. Maar wat hebben jullie gedaan? En wat kost zo'n tussentijdse toets eignelijk ?
pi_62352011
Ik niet. Ik hou er niet van. Vind het al verschrikkelijk om op m'n vingers gekeken te worden.. En als er dan tijdens het examen dingetjes fout gaat schaam ik me dood tegenover m'n instructeur, dat helpt ook niet..

Aan de andere kant, het is ook fijn als je instructeur het examen meemaakt voor het geval je het niet haalt. En wat ook relaxed is, is als je instructeur met de examinator praat en jij lekker ongestoord kan rijden

Kortom, je moet gewoon doen wat jij prettig vindt. Maar bij mij mag m'n instructeur nevernooit mee!
pi_62352186
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 15:03 schreef Dribbel_ het volgende:
M'n intstructeur stelde voor een tussentijdse toets te doen zodat je al weet hoe het examen in z'n werk gaat schijn wel een hoop te schelen waardoor je relaxer het examen ingaat. Maar wat hebben jullie gedaan? En wat kost zo'n tussentijdse toets eignelijk ?
Ik heb een tussentijdse toets gedaan, en de prijs is afhankelijk per school, maar kijk eens op de CBR site;). Ik vond het wel erg fijn opzich, de speciale verrichtingen al gedaan enzo. Maar aan de andere kant, als je de speciale verrichtingen goed kan, scheelt het veel tijd op je echte examen.

Mijn instructrice raadde me aan dat zij niet mee ging, omdat ze zei dat ik het gewoon kon zonder haar
Top 5 China producten
  maandag 13 oktober 2008 @ 16:25:33 #131
147238 Robsterr
Rimbotikker
pi_62354196
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 15:15 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik heb een tussentijdse toets gedaan, en de prijs is afhankelijk per school, maar kijk eens op de CBR site;). Ik vond het wel erg fijn opzich, de speciale verrichtingen al gedaan enzo. Maar aan de andere kant, als je de speciale verrichtingen goed kan, scheelt het veel tijd op je echte examen.

Mijn instructrice raadde me aan dat zij niet mee ging, omdat ze zei dat ik het gewoon kon zonder haar
Ik heb m destijds mee laten rijden. Hij babbelde wat met de examinator, wat misschien geholpen heeft om wat kleine foutjes te verbloemen. Ik had niet echt het gevoel dat ik op de vingers gekeken werd.

Volgens mij mag de instructeur tijdens het examen niet met de leerling praten (over examen-gerelateerde dingen in ieder geval), dus daar hoef je m niet voor mee te nemen.
Jan met de Pet
Van de petterflet
pi_62354658
Zal je net zien dat ik een examinator leerling mee heb
Top 5 China producten
pi_62354736
Ik zou de instructeur wel meenemen, behalve als je er echt niet tegenkan dat er nog iemand meekijkt.

Als je zakt kan hij/zij er in de lessen daarna nog flink mee bezig gaan. Bovendien lijkt het me ook wel fijn hoe je in het totaal hebt gereden en terecht of onterecht gezakt ben
pi_62354824
Jullie horen het morgen van me waar ik voor heb gekozen
Top 5 China producten
  maandag 13 oktober 2008 @ 17:00:59 #135
147238 Robsterr
Rimbotikker
pi_62355176
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 16:47 schreef rene90 het volgende:
Jullie horen het morgen van me waar ik voor heb gekozen
Succes!
Jan met de Pet
Van de petterflet
pi_62358124
Ik doe ook de TTT denk ik.
Children of the night. What music they make.
pi_62359110
Theorie-examen moet je via de rijschool aanvragen of kan/mag je dat ook rechtstreeks bij het CBR doen?
En de theorieboek/cd-rom die je nodig hebt om alles te leren koop je beij de rijschool of bij het CBR/vekabest?
pi_62359735
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:47 schreef DeHovenier het volgende:
Theorie-examen moet je via de rijschool aanvragen of kan/mag je dat ook rechtstreeks bij het CBR doen?
En de theorieboek/cd-rom die je nodig hebt om alles te leren koop je beij de rijschool of bij het CBR/vekabest?
voor de theorie kun je je via cbr.nl aanmelden als de rijschool dat niet voor jou doet en bij mij zat een theorieboek bij mijn pakket inbegrepen.
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:39:50 #139
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_62360692
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:47 schreef DeHovenier het volgende:
Theorie examen moest ik zelf gewoon voor bellen (denk niet dat veel rijscholen dat voor de leerlingen doen)
Boek en CD van Vekabest heb ik wel van mijn instructeur gekregen.
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:44:35 #140
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_62360832
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 20:39 schreef Sanderrrr het volgende:

[..]

Theorie examen moest ik zelf gewoon voor bellen (denk niet dat veel rijscholen dat voor de leerlingen doen)
Boek en CD van Vekabest heb ik wel van mijn instructeur gekregen.
Bij een theoriecursus vragen de rijscholen het zo ik weet aan.
pi_62360852
Theorie kan je online via de site van het cbr reserveren en betalen.
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:47:03 #142
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_62360906
Gelukkig heb ik a.s. vrijdag weer les.
Gisteren nog even met m`n vader wezen rijden, VW transporter, over een bouwterrein. Ik heb nog even lopen oefenen met terugschakelen, beetje oefenen met snel optrekken. Dus over het algemeen ging het goed
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:47:39 #143
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_62360924
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 20:44 schreef Naamah het volgende:
Theorie kan je online via de site van het cbr reserveren en betalen.
Betalen moet toch altijd bij aanvang van het examen?
pi_62360994
Nah, je kan online betalen. Ik heb via Ideal betaald..
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:52:46 #145
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_62361076
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 20:50 schreef Naamah het volgende:
Nah, je kan online betalen. Ik heb via Ideal betaald..
Das nieuw voor mij dan
pi_62361500
Ik heb geen Ideal
pi_62362174
Volgens mij zelfs als je 'm online reserveert moet je met Ideal betalen
pi_62363056
Heb hier eerder gepost, voordat ik begon met lessen. Heel dit topic vergeten.

Inmiddels 22 lessen van 1,5 uur gehad, theorie al een tijdje in m'n bezit. De laatste lessen gaan uitstekend en had mezelf voorgenomen om vandaag (tijdens m'n les) over het examen te beginnen, maar dat was niet nodig. Na een half uurtje rijden begon hij er zelf over. TTT aangevraagd en nog een aantal lessen gepland voor volgende week. Hij wou nog iets schaven aan mijn inzicht en dan snel examen doen.

Laat maar komen! Ben er klaar voor.

Morgen trouwens auto's kijken met m'n pa. Hij wilt een nieuwe en voor mij alvast voor een leuke 2e hands kijken.
pi_62363858
Ik heb een probleem. Ik ben eind juli 2007 begonnen met lessen (was ook net 18). Theorie gehaald eind augustus 2007, en toen tot eind maart 2008 gelest en drie keer gezakt voor het examen. Toen ben ik gestopt met lessen. Omdat ik 1) ff rust wilde van constant zakken, 2) een hekel had aan mijn instructrice, en dus eigenlijk alleen stopte om van rijschool te wisselen, 3) omdat dat nieuwe examen 1 april inging en ik alleen op ben geweest oude stijl, dus het perfecte moment om er even tussenuit te gaan. Heb dus ook nooit les gehad met de TomTom, alleen oude stijl les.

Mijn eerste keer dat ik opging ging alles totaal perfect, behalve een klein ding op de snelweg, niets gebeurd, geen ingreep, (mocht er interesse zijn vertel ik wel wat er gebeurde), maar goed. Daar ben ik dus op gezakt toen. Examinator zei ook dat als ik dat niet had gedaan, dat ik dan mijn rijbewijs had gehad. Vervolgens bij de tweede keer opgaan, merkte ik dat ik het gewoon een beetje op had gegeven, ik kon gewoon niet meer zo concentreren, omdat ik in mijn achterhoofd dacht, ik zak toch wel. Uiteindelijk geen ingrepen gehad, maar wel gezakt, omdat ik alles niet helemaal perfect deed. Bochten net iets te laat, iets te ruim, net iets te laat kijken, en nog meer van dat soort onzindingen. Derde keer opgaan, gezakt om dezelfde reden. Ik had het echt helemaal gehad met auto's, en ook vooral mijn instructrice, ze vond mij stom, en dom, dat ik sommige dingen na zolang lessen nog niet kon, enzo.

Punt is nu dus, dat ik nog steeds niet ben gaan lessen. Theorie is inmiddels verlopen, dus dat helpt ook niet. Maar het is vooral het idee van achter dat stuur zitten, en al dat commentaar weer krijgen, dat me echt tegenhoud om te gaan lessen. Gewoon het idee om een rijschool te bellen, brengt zulke herinneringen in mij naar boven, dat ik het maar uitstel. Ik wil wel graag een rijbewijs. Maarja, wat moet ik nu doen? MIjn instructrice heeft mijn auto-zelfvertrouwen ingedeukt.
pi_62364340
Als ik jou was zou ik een snelcursus doen, aangezien je al 3 keer examen heb gedaan. Voldoende ervaring dus. Een 8-daagse cursus bij de ANWB bijv., met aansluitend een examen. Je theorie z.s.m. weer halen.

Het is dan gewoon even een dikke week bikkelen, maar achteraf ben je vast en zeker gelukkig.
pi_62365320
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 20:47 schreef Juicyhil het volgende:
Gelukkig heb ik a.s. vrijdag weer les.
Gisteren nog even met m`n vader wezen rijden, VW transporter, over een bouwterrein. Ik heb nog even lopen oefenen met terugschakelen, beetje oefenen met snel optrekken. Dus over het algemeen ging het goed
Heb ik ook over nagedacht om dat met de volvo v70 van me paps te doen, alleen me instructrice raadde het me ook niet aan. Ten eerste omdat de auto gewoon compleet andere afmetingen heeft, stuurt anders, draaipunt ligt anders, terugschakelen ligt anders, koppelpunt ligt anders. Dusss tja
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 20:47 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Betalen moet toch altijd bij aanvang van het examen?
Niet meer, je rijschool kan het voor je reserveren, dan zal je aan je rijschool betalen lijkt me. Of online, en dan is je enige mogelijkheid via Ideal, betalen aan de deur is er helemaal niet meer bij. Daarmee zijn ook de wachtlijsten afgeschaft, dus je kan niet meer om 09.00 aankomen en je op een standby lijst zetten.
Top 5 China producten
pi_62366907
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 23:12 schreef rene90 het volgende:

[..]

Heb ik ook over nagedacht om dat met de volvo v70 van me paps te doen, alleen me instructrice raadde het me ook niet aan. Ten eerste omdat de auto gewoon compleet andere afmetingen heeft, stuurt anders, draaipunt ligt anders, terugschakelen ligt anders, koppelpunt ligt anders. Dusss tja
[..]

Niet meer, je rijschool kan het voor je reserveren, dan zal je aan je rijschool betalen lijkt me. Of online, en dan is je enige mogelijkheid via Ideal, betalen aan de deur is er helemaal niet meer bij. Daarmee zijn ook de wachtlijsten afgeschaft, dus je kan niet meer om 09.00 aankomen en je op een standby lijst zetten.
Succes morgen rene
Allah u akbar
pi_62368101
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 00:36 schreef oldschoolf00l het volgende:

[..]

Succes morgen rene
Thanks Ik ga me best doen
Top 5 China producten
pi_62368436
Oh ik zou nog even verslag doen:

Naja, het was dus voor mijn praktijk. Eerst even een uurtje gewoon les gehad. Dat ging goed, alleen had ik bijna zo'n oude lul tegen me aan op een rotonde. De rotonde had 2 banen en zo'n verhoogde wegafscheiding. Daar ging die vent dus zo over heen, ik denk dat hij ongeveer 10 cm voor onze auto uitkwam... gek!

Wat bij mij anders was als bij jullie is het feit dat ik 2 mensen van het CBR mee kreeg. Naast mij zat iemand die met aanpassingen kon omgaan en wist hoe hij eventueel alles weer kon instellen na een noodstop. Achterin zat de examinator. Tijdens het examen verliep alles op zich wel lekkker. Ik had zelf het gevoel dat ik wat kleine schoonheids foutjes had, maar die waren hem niet opgevallen

Nu gaan ze mijn bus aanvragen en dan aanpassen, dit zal toch wel 9 maanden tot een jaar duren..
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_62369038
Rene, heel veel succes vandaag, als je al niet al weg/bezig bent!

Denthemen, gefeliciteerd! En nou heb je je rijbewijs en moet je nog wachten op je bus! Da's ook wat..
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:53:21 #156
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_62371324
Succes Rene!

Gister belde de rijschool op waar ik ga lessen en ik heb maandag mijn eerste rijles na 5 jaar, ben eens benieuwd of ik er nog wat van kan
The Police 08-06-2008
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:11:38 #157
226868 SuperAttie
To the rescue
pi_62371774
Rene gaat het niet halen
pi_62372156
Geslaagd!
Top 5 China producten
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:29:08 #159
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_62372324
Gefeliciteerd!
The Police 08-06-2008
pi_62382450
Gefeliciteerd!
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:54:00 #161
226868 SuperAttie
To the rescue
pi_62382600
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:23 schreef rene90 het volgende:
Geslaagd!
Shit

Vertel is..
pi_62385038
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:54 schreef SuperAttie het volgende:

[..]

Shit

Vertel is..
Je gunt me ook niks

Maar uhm oke verslag!

6.20
Daar ging het dan, mijn wekker. Ik stapte mijn bed uit, na een slaap van 6 uur. Eerst maar even lekker douchen. Maandags had een vriendin van me me haren geknipt, ze is kapster in opleiding, dus ik was even model. Alleen door tijdnood had ik niet die zwabber in me nek gehad,dus al die kleine haartjes zaten er nog.
Deze dus even lekker uitgewassen.
6.30
Na het afdrogen en aankleden, even gelijk mijn lenzen ingedaan en haartjes gedaan. Als ontbijt een kopje Senseo, samen met twee broodjes pasta (aldi pasta).
7.00
Opzoek naar mijn jas, en even checken of ik wel alle spullen mee heb, en nog even snel naar de wc geweest om de beginnende spanning de vrije loop te laten.
7.15
In de bus opweg naar Amsterdam Centraal Station. In de bus erachter gekomen dat mijn linker senheisser oordopje is overleden, toch weer jammer. Op Centraal aangekomen even de Spits gelezen in de tram naar het rendez vous-punt met me instructrice voor het "uurtje inrijden".
8.30
Daar kwam ze aan, in de zwarte renault scenic. Mijn instructrice, de vrouw waarmee ik 45 uur de auto heb gedeeld. Het uurtje inrijden begon goed, ik liet keihard de motor uitknallen, ach beter nu dan zometeen.
Daarna even rustig wezen rijden, wat gebieden waar ik in het verleden wel eens was geweest, nog een paar tipjes gekregen wat ik echt niet moest doen, maar dat ik vooral gewoon moest rijden zoals ik al rijd, want dan komt het goed.
9.40
We lopen het CBR te Amsterdam binnen, eerst even maar toiletteren. De spanning was eruit en al snel mochten we de examenruimte in. Daar aangekomen bij tafel 3, stond de examinator, een lange man, licht kalend en een erg serieuze blik. Deze examinator heeft mijn moeder laten slagen, en me broer laten zakken. Maar oke, even voorgesteld, doorgenomen hoe of wat, en zonder instructrice gereden.
10.00
We stapten de auto in, en naast ons was een andere lesauto, met allerlei geluidjes onder de motorkap, van een koe tot aan een "yee-ha" kreet. Beetje apart, maar ach, wij gingen rijden. Ik althans.
Van te voren was al gemeld dat we op TOM TOM gingen rijden, wat ik geen probleem vind, maar we zouden beginnen met een clusteropdracht.
Het ging eigenlijk vrij soepel, af en toe eens een opmerking als "knipperlicht", en 1 keer had ik me versnelling bij het stoplicht nog in 2, en toen kwam de opmerking "versnelling".
Vooral het punt dat hij zo serieus bleef en hij gewoon een perfecte pokerface heeft, begon ik hem toch een beetje te shaken.
10.15
De TOM TOM werd aangegooid, en gaan maar, naritaweg 150 was de bestemming. Het volgen van de TOM TOM was geen probleem en verliep ook soepel, voordat ik het wist waren we alweer op de eindbestemming.
10.22
We stapten uit en liepen zwijgend weer het CBR in, mijn instructrice stapte op van het tafeltje, en een korte blik van "ontwetendheid" deelden wij. Bij de tafel aangekomen, gingen we zitten, waarop de examinator opstapte en zei "ik mag je feliciteren" en HATSEFLATS dat was het.
Top 5 China producten
pi_62390855
Mooi verslag
pi_62392890
Rene dope man, gefeli!
Allah u akbar
pi_62404867
Iemand tips voor een rijschool in Utrecht?
pi_62405645
Kijk eens op marktplaats, kun je ook reviews lezen van mensen die er al gelest hebben enzo
Top 5 China producten
pi_62449326
Volgende week vrijdag pas weer rijles,

Gister kwam m'n pa onderweg naar huis langs m'n school of ik mee wou rijden, nouja had het toch gehad met school en ging maar weg.

Staat ie voor m'n school in amsterdam, zegt ie doodleuk ja rij jij maar naar huis, ik mag normaal z'n auto niet eens aanraken, maar hij was nu toevallig met m'n moeke's auto (misschien was dat de rede)

Amsterdam-Hoorn rond 4 uur is dodelijk vraag maar aan denthemen

Dus ik dacht nouja wat boeit het ook maar ik kreeg gelijk the whole package hoppa giga file, stormregen. Maar toch overleefd. En vooral erg veel van geleerd!

Dus nu maar beginnen over afrijden want TTT ging vorige week goed alleen iets beter kijken.
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_62451810
File om 4 uur? Nee joh, nooit....
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_62453391
Ik snap dat echt niet.. mensen die zonder rijbewijs gewoon doodleuk in de auto van paps of mams stappen en dat hier ook nog eens een keer trots komen vertellen...
pi_62453430
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 09:58 schreef Naamah het volgende:
Ik snap dat echt niet.. mensen die zonder rijbewijs gewoon doodleuk in de auto van paps of mams stappen en dat hier ook nog eens een keer trots komen vertellen...
Ik snap dat ook niet, vind het maar onverantwoordelijk gedrag. Als je nou op een verlaten parkeerterreintje een beetje gaat sturen oke, maar de openbare weg op..
Top 5 China producten
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:22:15 #171
8369 speknek
Another day another slay
pi_62453970
Onverantwoordelijk valt misschien nog wel mee, in een lesauto rijd je ook zelf. Ik vind het vooral oerdom, als de politie je aanhoudt krijg je een strafblad en mag je twee jaar niet meer autorijden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_62454631
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 10:22 schreef speknek het volgende:
Onverantwoordelijk valt misschien nog wel mee, in een lesauto rijd je ook zelf. Ik vind het vooral oerdom, als de politie je aanhoudt krijg je een strafblad en mag je twee jaar niet meer autorijden.
Ja.. je rijdt wel zelf, maar er zit wel iemand naast je met dubbele bediening die weet waar hij op moet letten en hoe en wanneer hij in moet grijpen..
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:51:21 #173
147238 Robsterr
Rimbotikker
pi_62454765
Mocht je betrokken raken bij een ongeluk en iemand raakt ernstig gewond, ben je trouwens erg zuur. Kan je de rest van je leven betalen, want de verzekering dokt geen cent als je zonder rijbewijs rijdt.

En niet roepen dat jou dat niet gebeurt, want het hoeft niet altijd 100% jouw eigen schuld te zijn. Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Dus goed overwegen of het het risico waard is!
Jan met de Pet
Van de petterflet
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:39:36 #174
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_62455863
Ik ben zelf over een bouwterrein met m`n vader wezen rijden, op een paar auto`s na is daar niemand te vinden. Over snelweg zonder proffesionele begeleiding is zeker niet slim...
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:53:54 #175
147238 Robsterr
Rimbotikker
pi_62456199
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 11:39 schreef Juicyhil het volgende:
Ik ben zelf over een bouwterrein met m`n vader wezen rijden, op een paar auto`s na is daar niemand te vinden. Over snelweg zonder proffesionele begeleiding is zeker niet slim...
Je zal net die één-op-de-miljoen zijn die een ongeluk veroorzaakt, ook al is het op een bedrijventerrein.

Ik zou het niet durven in ieder geval. En het is ook niet zo dat je veel leert van wat lafjes rondrijden op een verlaten industrieterrein, dus waarom zou je?
Jan met de Pet
Van de petterflet
pi_62457516
Er ligt inderdaad een grens naar mijn inziens. Ik heb nu bijvoorbeeld me rijbewijs gehaald (22e ophalen) en dan was ik even met me zus naar een parkeerterreintje toe om even klein stukje met de benzine auto te oefenen, het optrekken etc. Dat vind ik dan weer wel kunnen.
Top 5 China producten
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:15:01 #177
147238 Robsterr
Rimbotikker
pi_62458305
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:47 schreef rene90 het volgende:
Er ligt inderdaad een grens naar mijn inziens. Ik heb nu bijvoorbeeld me rijbewijs gehaald (22e ophalen) en dan was ik even met me zus naar een parkeerterreintje toe om even klein stukje met de benzine auto te oefenen, het optrekken etc. Dat vind ik dan weer wel kunnen.
Dat is een ander verhaal.. Dan kun je volgens mij alleen een boete krijgen voor het niet kunnen tonen van het rijbewijs, en ben je wel verzekerd.
Jan met de Pet
Van de petterflet
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:40:23 #178
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_62460773
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 11:53 schreef Robsterr het volgende:

[..]

Je zal net die één-op-de-miljoen zijn die een ongeluk veroorzaakt, ook al is het op een bedrijventerrein.

Ik zou het niet durven in ieder geval. En het is ook niet zo dat je veel leert van wat lafjes rondrijden op een verlaten industrieterrein, dus waarom zou je?
Ik leer in elk geval het grootste stuk, nl schakelen. Als ik alleen al 2 lesen bezig ben om weg te rijden, is ook moeilijk. En daarbuiten, ik leer ook vertrouwen te krijgen. Heb nu al een paar keer een ongeluk gehad 2 keer met de auto en 1 keer op brommer, en dan is het wel fijn als ik wat ga oefenen met iemand die ik goed ken.
pi_62464401
Pfff op een haartje na een flinke aanrijding gehad met lessen

Reed rustig door een 30km-zone, veel auto's dus ik kon niet heel veel zien. Moest links afslaan, had goed gekeken wou net afslaan rijd er ineens een auto met minimaal. 60 km/h per uur voorbij, terwijl ik ook nog voorrang had.

Ik kon nog net op tijd op de rem trappen(was nog eerder dan instructeur ) maar scheelde echt minder dan een meter.

Instructeur enorm boos, bleef maar schelden, zat bij mezelf te denken wat ik fout had gedaan maar hij bleek op die andere auto te schelden

Geen prettige ervaring
pi_62465459
Hmmm zoiets had ik ook een keer.

Op een kruispunt ging ik rechtdoor, had gewoon een volle lens, dus geen problemen zou je verwachten. Komt er opeens van de rechterkant zo een auto die even snel wilt omkeren door links-links gegaan. Ik geef gas bij en stuur weg waarbij me instructrice nog even extra zetje aan het stuur geeft.

Was ook krap aan.
Top 5 China producten
pi_62467181
Volle lens
pi_62468286
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 19:13 schreef DeHovenier het volgende:
Volle lens
Helemaal rond, geen pijl of iets erin
Top 5 China producten
pi_62496855
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 10:22 schreef speknek het volgende:
Onverantwoordelijk valt misschien nog wel mee, in een lesauto rijd je ook zelf. .
In een lesauto is de instructeur juridisch bestuurder, als feitelijk bestuurder zul je NOOIT op fouten of schade afgerekend worden.
Als je rijdt in een auto die niet aan de normen van lesgeven voldoet en er gebeurt iets:.........prettige wedstrijd.

Is ook een aparte autoverzekering voor, instructierisico zit dan bij de polis in.

Om te zeggen dat je in een lesauto ook zelf rijdt is als argument heel goed.
Je hebt het dan tenslotte over een lesauto, aanpassingen zijn gedaan, er zit een bevoegd persoon naast en de verzekering is anders geregeld.

Zie je de verschillen?
  maandag 20 oktober 2008 @ 18:22:59 #184
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_62534301
Zo, eerste rijles sinds een paar jaar achter de rug. De lesauto is een Audi, en de rijleraar is erg relaxt. Ik moet wel nog erg wennen aan waar ik zit met de auto, dus dat ik niet te dicht op de stoep/auto's ga rijden. Verder heb ik al een heel aantal gehuchten rond Brunssum gehad, en daarmee meteen ook van die heel krappe weggetjes.
Ik ben eens benieuwd naar de volgende les!
The Police 08-06-2008
pi_62536078
Net een les gehad van een andere instructeur, eigen mijn instructeur was verhinderd. Hij gaf een aantal complimenten over o.a. de controle van de auto en de zijwegen die ik goed in de gaten heb. Altijd lekker.

Verder vertelde hij op het eind dat ik mijn eigen instructeur even moest bellen na achten... zal wel over het examen gaan, begon hij vorige week al over.
  maandag 20 oktober 2008 @ 19:59:15 #186
8369 speknek
Another day another slay
pi_62536852
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 01:25 schreef vannelle het volgende:
Zie je de verschillen?
Ja, dat is dan ook precies wat ik zei. Ik denk dat een (geoefend) lesser niet veel sneller een ongeluk maakt dan iemand die wel z'n rijbewijs heeft gehaald, maar juridisch/verzekeringstechnisch gezien is het een heel ander verhaal.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_62614364
vandaag eindelijk geslaag dvoor me rijexamen! ben eerlijk gezegd niet echt blij ofso maar wel opgelucht dat ik eindelijk me rijbewijs heb was niet de eerste keer enso dus. het examen ging naar mijn gevoel best aardig, geen grote fouten gemaakt. de examinator vond alleen dat ik af en toe iets rustiger aan moest doen in de bebouwde kom, bochten rustiger nemen en soms meer afstand nemen bijvoorbeeld bij het file rijden op een weg. morgen maar ff langs het stadskantoor om aan te vragen hehe
pi_62615274
Gefeliciteerd Skywalker88!

Zelf heb ik vandaag mijn theorie behaald! In één keer, met maar drie fouten.
pi_62615354
Gefeliciteerd beiden!!! Het komt voor mij ook steeds dichterbij.. Ik weet gewoon dat ik goed genoeg rijd om het te halen, maar ik weet ook dat het er op het examen wel weer niet uit zal komen en ik toch zal zakken. Verschrikkelijk frustrerend allemaal..
pi_62615549
› wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen;
Ga volgende week vrijdag beginnen, om 12.00, wanneer alle kinderen naar huis gaan zeg maar
› hoeveel lessen je hebt gehad;
Nog 0
› hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
Die beste man heeft nog niks hoeven doen, zal volgende week vrijdag wel komen
pi_62617707
Ik ga toch maar eens beginnen aan m'n theorie
pi_62620923
Maandag 'eerste' rijles!
pi_62621575
Gefeliciteerd skywalker

Ik heb afgelopen woensdag me rijbewijs opgehaald, enne ja gelijk gereden die dag met me mams er even naast aangezien die die auto kent.

En vandaag 380 km in me eentje gereden . Ging wel lekker opzich alleen soms op heuveltjes nog wel even lastig met de benzineauto maja.
Top 5 China producten
pi_62623730
Vandaag voor het eerst in de nieuwe auto van m'n instructrice gereden. Ging wel ok, alleen die koppeling... Ik kwam haast niet weg na elk stoplicht.
pi_62659300
thnx allemaal voor de felicitaties
@xxiessiexx jij ook gefeliciteerd met je theorie ^^
pi_62660599
Ja bedankt allemaal

Nu kan ik natuurlijk niet wachten tot ik op mag voor praktijk
pi_62698127
Morgen vroeg heb ik mijn eerste TTT toets na 27 lessen.

Zelf vind ik dat ik het aardig wel kan maar zeker niet goed genoeg. Moet meer en verder kijken, meer op de borden letten en zo...

Ben gespannen en benieuwd naar morgen
pi_62717273
Ging totaal niet goed

Ik heb iig wat te doen nu...
pi_62717790
Wat was hun zijn/haar commentaar?
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_62718925
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:02 schreef denthemen het volgende:
Wat was hun zijn/haar commentaar?
Zoals ik al zei waar ik nog niet goed in ben; dieper/verder kijken, en borden ging goed. Moet alleen sneller anticiperen bij o.a. kruispunten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')