Dat is een ander verhaal.. Dan kun je volgens mij alleen een boete krijgen voor het niet kunnen tonen van het rijbewijs, en ben je wel verzekerd.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:47 schreef rene90 het volgende:
Er ligt inderdaad een grens naar mijn inziens. Ik heb nu bijvoorbeeld me rijbewijs gehaald (22e ophalen) en dan was ik even met me zus naar een parkeerterreintje toe om even klein stukje met de benzine auto te oefenen, het optrekken etc. Dat vind ik dan weer wel kunnen.
Ik leer in elk geval het grootste stuk, nl schakelen. Als ik alleen al 2 lesen bezig ben om weg te rijden, is ook moeilijk. En daarbuiten, ik leer ook vertrouwen te krijgen. Heb nu al een paar keer een ongeluk gehad 2 keer met de auto en 1 keer op brommer, en dan is het wel fijn als ik wat ga oefenen met iemand die ik goed ken.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:53 schreef Robsterr het volgende:
[..]
Je zal net die één-op-de-miljoen zijn die een ongeluk veroorzaakt, ook al is het op een bedrijventerrein.
Ik zou het niet durven in ieder geval. En het is ook niet zo dat je veel leert van wat lafjes rondrijden op een verlaten industrieterrein, dus waarom zou je?
In een lesauto is de instructeur juridisch bestuurder, als feitelijk bestuurder zul je NOOIT op fouten of schade afgerekend worden.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:22 schreef speknek het volgende:
Onverantwoordelijk valt misschien nog wel mee, in een lesauto rijd je ook zelf. .
Ja, dat is dan ook precies wat ik zei. Ik denk dat een (geoefend) lesser niet veel sneller een ongeluk maakt dan iemand die wel z'n rijbewijs heeft gehaald, maar juridisch/verzekeringstechnisch gezien is het een heel ander verhaal.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |