Socios | maandag 11 augustus 2008 @ 14:30 |
Hier alweer deel 120 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: Vorig topic 119. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115,116, 117,118. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder interesse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek. Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Hispeed, goederenzut doen ze niet meer. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster. PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), worden alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Randstadrail Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor. Kijk voor meer (niet erg up-to-date) info: op http://www.randstadrail.nl Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje van de Twentse stad Almelo naar het Vechtdal. Sinds mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden door Syntus (in opdracht van CXX) met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten, met eindelijk een goede aansluiting in Mariënberg op de trein naar Emmen. De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Sinds september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen plek was in de dienstregeling om de gewone stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er op een los spoortje een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover). Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (ICRm) en waren voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Tegenwoordig hebben de Benelux-rijtuigen (met uitzondering van de Bs) een 'zuurstok'-kleurstelling. Binnenkort krijgt de Benelex nieuwe locs, die op de HSL kunnen rijden. De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met de problemen dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen) en dat reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede kunnen reizen. De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSH tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Sinds eind 2007 wagen een aantal vaste bezoekers van deze reeks zich aan wat uitzoekwerk, en dan verschijnen er bij toerbeurt leuke diepte-verhaaltjes over bepaalde stations: Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Duvel | maandag 11 augustus 2008 @ 14:37 |
FIPO! | |
thatsme | maandag 11 augustus 2008 @ 14:38 |
quote: | |
Duvel | maandag 11 augustus 2008 @ 14:41 |
quote:Ik dacht dat ze al refurbished waren?? | |
bork | maandag 11 augustus 2008 @ 14:42 |
tvp, Houten tram/trein naar Houten Castellum.![]() | |
thatsme | maandag 11 augustus 2008 @ 14:43 |
quote:Ja, maar als ze daar een jaar op een leeg spoortje staan kunnen ze wel weer een poetsbeurt gebruiken ![]() | |
Duvel | maandag 11 augustus 2008 @ 14:44 |
quote:Da's poetsen, refurbishen is toch reviseren? | |
thatsme | maandag 11 augustus 2008 @ 14:47 |
refurbish opknappen, (fig) opfrissen | |
Socios | maandag 11 augustus 2008 @ 14:49 |
Plan U! Wauw. Even wat sfeerbeelden erbij van vroeger. ![]() | |
Guppy | maandag 11 augustus 2008 @ 14:57 |
quote:tvp! ik kom binnenkort elke dag in Houten, want ik ga er werken ![]() | |
bork | maandag 11 augustus 2008 @ 15:14 |
quote:Heb hier een herenfiets staan met slot en harde banden, is niet veel meer mag em zo meenemen (in de buurt van Utrecht Overvecht), naar Houten CS fietsen ongeveer 40 minuten met deze fiets ![]() | |
ghizzer | maandag 11 augustus 2008 @ 15:21 |
tee vee pee | |
Guppy | maandag 11 augustus 2008 @ 15:32 |
quote:das lief! ik kijk even of ik in Houten zelf iets kan vinden (net iets makkelijker te regelen), maar mag ik me anders aanbevolen houden? ![]() | |
its_me_ | maandag 11 augustus 2008 @ 17:47 |
Iemand enig idee wanneer het volgende voortgangsrapport van de HSL-Zuid uit komt? Of wanneer er andere informatie bekend wordt gemaakt? | |
James1988 | maandag 11 augustus 2008 @ 17:47 |
Wat een saaie topictitel zeg... May I suggest, "Treinentopic 120 - waar de bordjesbaas groeten krijgt uit Polen" | |
dennistd | maandag 11 augustus 2008 @ 18:41 |
waar is deze foto gemaakt (en nee, niet googelen op het nummer ![]() ![]() | |
SpeedyRich | maandag 11 augustus 2008 @ 18:52 |
nieuw topic ![]() | |
Socios | maandag 11 augustus 2008 @ 19:07 |
Sneek. ![]() | |
TrainGV | maandag 11 augustus 2008 @ 19:22 |
Die foto is inderdaad niet zo moeilijk om te raden ![]() De Sikjes spruiten trouwens overal uit, laatst werd er ook 1 bij Utrecht Zuilen neergezet? | |
dennistd | maandag 11 augustus 2008 @ 20:09 |
quote:klopt quote:nouja, het was iig beter dan 'tvp' ![]() | |
Peterselieman | maandag 11 augustus 2008 @ 20:53 |
quote:Omdat ik vrijdag niet hoef te werken wil ik station Stroe ook even bezoeken ![]() Daarnaast nog even het trammetje van Houten meepakken nu het nog kan ![]() Morgen even naar de Blokker om een kaartje ![]() | |
Zug-Chef | maandag 11 augustus 2008 @ 21:11 |
![]() ERS 6605 is met Syntus Lintje 23 onderweg van Eindhoven naar Hengelo en passeert hier Deventer Goederenemplacement op een rustige, bewolkte maandagochtend. | |
dennistd | maandag 11 augustus 2008 @ 21:24 |
quote:zo'n zware loc voor zo'n treintje van 63 ton ![]() | |
von_Preussen | maandag 11 augustus 2008 @ 23:39 |
Is het hier bekend dat station Stroe al weer geopend is? Weliswaar maar tijdelijk vanwege werkzaamheden, heeft iemand foto´s? | |
ReisT | dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:29 |
Stroe was gemeld in vorige topic. Stond geen bordje.quote:Utrecht Zuilen, spoor 5: ![]() Omdat hier vlakbij vroeger Werkspoor zat, vond men dat er 'iets' moest staan dat ooit uit die fabriek gerold is. Op 't ding zelf is nergens een nummer te vinden. Welke sik het dan wel is verteld het informatiebordje niet. | |
dennistd | dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:35 |
335 is het volgens http://www.locomotor.nl/locaties.htm | |
sander89 | dinsdag 12 augustus 2008 @ 02:46 |
Nog wat plaatjes van mijn tripje posten zoals ik had beloofd ![]() Geen trein, maar wel erg mooi was de automatische rijdende metro in Kopenhagen. ![]() Station Forum ![]() Betekent dus dat je helemaal voorin kan zitten in de metro ![]() Foto's op station Malmö waar we wachten op onze nacht trein naar Berlijn. ![]() X2000 en 2 keer X31, wat mij wel erg verbaasde dat de X2000 uitklap spiegels heeft. ![]() ![]() Cabine van de X2000 trein. ![]() X11 Waren nog 3 opvallende dingen op het station. ![]() Automaat voor een bosje bloemen ![]() Kleine/aparte kaartjes automaat. ![]() Bossen met kabels die lang de muren van het station hingen. Sorry voor de kwaliteit, binnenkort ga ik een eigen camera kopen. (meeste foto's zijn nu met mijn mob gemaakt. | |
TommyGun | dinsdag 12 augustus 2008 @ 08:42 |
Leuke pics ![]() | |
daanski82 | dinsdag 12 augustus 2008 @ 08:42 |
wat doet prorail nu zo al in barneveld waar ze een week voor nodig hebben ? | |
bork | dinsdag 12 augustus 2008 @ 08:56 |
bosjes bloemen automaat is nice, I like. | |
TommyGun | dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:34 |
http://www.omroepbrabant.(...)op+twee+treinen.aspxquote:That must hurt ![]() [ Bericht 17% gewijzigd door TommyGun op 12-08-2008 09:54:45 ] | |
ghizzer | dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:05 |
geweldige pics sander! | |
ghizzer | dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:11 |
quote:elke keer verbaas ik me weer over dergelijke ongevallen. ligt het aan het falen van de techniek? was de overgang onbewaakt? zijn de waarschuwssignalen genegeerd? ik heb wel m'n vermoedens, maar weet het dus niet zeker. wel bizar overigens. vooral ook dat de bestuurder nog leeft. hopelijk redt hij het! | |
Darkwing_Duck | dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:30 |
Terugvindfoto | |
ReisT | dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:22 |
quote:Prorail doet daar helemaal niks. ![]() Ondertussen vervangt Dura Vermeer het ballastbed en een paar overwegen. quote:Zo'n ding staat er in Hilversum ook. Wel grappig, wat ze al niet in zo'n ding kunnen stoppen. | |
Duvel | dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:31 |
quote:Even gegoogled, het is Jeffrey: http://www.speurders.nl/listing.php?user_id=2731436&sort=prijs ![]() | |
Wadloper | dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:02 |
Voor degenen die het interessant vinden, de ACTS trein 60253 gaat gereden worden met de MRCE513-9. En ACTS trein 47729 rijdt met een Portfeeder loc. | |
Willy84 | dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:05 |
Hoi ![]() | |
TommyGun | dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:58 |
Zijn er nog mooie boekjes ofzo om meer over treinmaterieel te leren? Ben al wel 'n beetje bekend met Nederlands reizigers spul maar wil er graag meer inkomen ![]() B.v.d | |
Guppy | dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:24 |
de slegte heeft altijd wel aardig wat fotoboeken over treinen. en die hebben ook een tweedehandsafdeling waar ook nog wel het een en ander te vinden is, weet ik. | |
Wadloper | dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:52 |
quote:MRCE513-9 met de 60253 -> 15.15 door Zuidbroek 5811 met 60244 om 16.35 door Zuidbroek ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:20 |
Ah de 513-9, lelijke lok is dat, ik wil die 5811 of 5812 voor de Vdm2 ![]() | |
Wadloper | dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:41 |
Ik vind hem anders best wel mooi om te zien ![]() Als het weer een beetje redelijk is, ga ik donderdag nog even naar Zuidbroek om te kijken welke loc er dan voor de Vdm2 zit. | |
Duvel | dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:57 |
quote:Ik kijk d'r altijd wel ff, maar momenteel is m'n boekenkast al overvol en merk ik dat er voor mij weinig interessants tussen staat... Ik bedoel: honderd boeken "Treinen van over de hele wereld", nee. ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:51 |
quote:Ik heb m ook maar ff geklikt, bij binnenkomst te Amf om 19:02 daarstraks. Foto's volgen morgen ergens! | |
Wadloper | dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:56 |
Mijn foto's ook, ik heb er vandaag geen zin meer in om ze over te zetten naar mijn pc etc ![]() | |
Duvel | dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:21 |
quote:Ik zou lid worden van een bibliotheek. ![]() | |
D_A | woensdag 13 augustus 2008 @ 00:33 |
Ah morgen treinen naar Nürnberg, daarna door naar Salzburg. De kaarten naar Frankfurt vielen nog wel mee qua prijs en heb mijn Duitse gezelschap ICE kaarten laten halen vanaf Frankfurt naar Salzburg, was veel goedkoper dan hier bestellen ![]() Ja lekker treinen ![]() | |
bork | woensdag 13 augustus 2008 @ 00:33 |
quote:Veel Plezier! | |
D_A | woensdag 13 augustus 2008 @ 00:36 |
quote:Dank je wel, neem de ICE vanaf Utrecht CS om 15:00 dus het duurt allemaal nog even. Maar goed heb d'r zin in ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 13 augustus 2008 @ 01:19 |
quote:Wikipedia en Google zijn je beste vrienden. | |
Guppy | woensdag 13 augustus 2008 @ 07:04 |
quote:ja, het is wel vrij algemeen volgens mij... maar goed, ik ren in de slegte altijd door naar de grafische afdeling ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 13 augustus 2008 @ 11:17 |
Treinen zijn stom.... of toch niet. | |
Zug-Chef | woensdag 13 augustus 2008 @ 11:48 |
![]() ACTS 513-9 arriveert te Amersfoort met de 2x per week rijdende Vdm2-shuttle, trein 60253 vanuit Veendam op weg naar de Maasvlakte West. ![]() RN 232 201 nadert met een lange Pontrein 45764 het eindstation van de rit Osnabrück - Amersfoort en passeert hier het oude stationsgebouwtje van Amersfoort, te midden van de hoge nieuwbouw in het businesscentre. ![]() RN 6430 komt met een sleep Fas'n en Fccpps'n weg van de werkzaamheden bij Barneveld en arriveert hier op het emplacement van Amersfoort. ![]() Vanwege werkzaamheden tussen Barneveld en Amersfoort is er geen regulier treinverkeer mogelijk. NS zet bussen in en heeft daarom het voormalige station bij Stroe tijdelijk weer in gebruik genomen als overstaplocatie. Koplopers 4074 en 4230 staan te wachten op vertrek als IC 691723 Stroe - Enschede | |
ghizzer | woensdag 13 augustus 2008 @ 12:04 |
wel vet die foto van Stroe! met name om de details. de splinternieuwe perronbelettering én de gekromde drager van de bovenleiding. ze zijn uiterst zeldzaam in Nederland. | |
Willy84 | woensdag 13 augustus 2008 @ 12:32 |
Tot wanneer kan je op Stroe komen/? | |
dennistd | woensdag 13 augustus 2008 @ 12:38 |
quote:t/m vrijdag dacht ik | |
Brembo | woensdag 13 augustus 2008 @ 13:15 |
quote:Volgens mij is de uitstap achterin het perron lager dan voorin ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 augustus 2008 @ 13:30 |
staan er ook bordjes op Stroe Zug? ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 13 augustus 2008 @ 13:56 |
Alleen een plaatsnaambordje ter hoogte van de wisselstraat.. | |
Wadloper | woensdag 13 augustus 2008 @ 15:34 |
![]() 5811 als containertrein 60244 ![]() MRCE513-9 als containertrein 60253 (geprobeerd om ietsjes lichter te maken, wegens verkeerde instelling camera ![]() Grotere kan je vinden op mijn flickr pagina, http://www.flickr.com/photos/21165562@N03/ | |
D_A | woensdag 13 augustus 2008 @ 15:36 |
Zucht, ice stuk. Vervangend vervoer en op emmerich overstappen. Hopen dat ik mijn aansluiting haal op frankfurt! | |
Duvel | woensdag 13 augustus 2008 @ 15:36 |
Volgens mij hoor ik die baggerkarren (5800) van ACTS 's avonds en 's nachts luid en duidelijk door Gouda komen, of zijn er nog andere diesellocs die je op een halve kilometer afstand nog kont onderscheiden? | |
TommyGun | woensdag 13 augustus 2008 @ 15:37 |
http://www.omroepbrabant.(...)zelfmoordpoging.aspx | |
daanski82 | woensdag 13 augustus 2008 @ 15:41 |
wie heeft er foto;s van de werkzaam heden aan het spoor bij barneveld? | |
Wadloper | woensdag 13 augustus 2008 @ 16:58 |
quote:Dat weet ik niet, daarvoor ben ik geen goederentrein kenner ![]() @Zug: Hoe doe jij het trouwens als het regent als je foto's wilt maken? Want af en toe regent het natuurlijk ook als je ergens staat. Hoe los jij dat op? Maak je dan geen foto, of wel even een 'snelle' foto? | |
RealZeus | woensdag 13 augustus 2008 @ 16:58 |
quote:En het verschil tussen de boegdeuren van de trein ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 13 augustus 2008 @ 18:34 |
quote:Meestal ga ik niet hobbyen als het kut weer is. Vaak bij teveel wolken heb ik zoiets van: laatmaarweer. Alleen als t echt iets bijzonders is dan maak ik wel een foto. | |
Zug-Chef | woensdag 13 augustus 2008 @ 19:01 |
![]() GAAF !!! Dit kan echt alleen in Polen ![]() © http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?4,3919550 | |
Peterselieman | woensdag 13 augustus 2008 @ 20:29 |
Echt leuk zoiets.quote:Geen diesellocs, maar vanaf mijn studentenkamer (10 minuten lopen van Groningen Noord) kan ik 's avonds laat wanneer alles rustig is de GTW'tjes horen optrekken. En bij mijn ouderlijk huis kan ik als de wind niet al te hard waait en ik het raam van de slaapkamer open heb staan 's avonds laat de ICM's op 4 km afstand horen ![]() | |
Wadloper | woensdag 13 augustus 2008 @ 21:38 |
Ik kan, als het stil is en de wind staat deels in de goede richting, de goederentreinen hier door de wissels heen gaan, evenals de GTW's ![]() Kan je ook zien of een trein gedeeltelijk op tijd is ![]() | |
von_Preussen | woensdag 13 augustus 2008 @ 21:48 |
quote:Wat bedoel je, de foto is nl. in Duitsland genomen? | |
Duvel | woensdag 13 augustus 2008 @ 22:17 |
quote:Ze maken duidelijk veel meer herrie dan de andere goederentreinen die hier door het station komen razen... | |
ReisT | woensdag 13 augustus 2008 @ 23:10 |
quote:Oftewel, vanwege de invoering van de OV-flopkaart vindt NS het nodig het retourtje af te schaffen. | |
Tecnix | woensdag 13 augustus 2008 @ 23:15 |
Vorige week in de UK beetje zitten treinen. Nam de NS maar wat van die treintjes heerlijk met airco ![]() ![]() | |
Willy84 | woensdag 13 augustus 2008 @ 23:24 |
Ik kan als ik in bed lig en me raam op een kiertje heb staan de hele nacht luisteren naar het rangeren op de Watergraafsmeer. Ik kan je melde dat je dat ook wel weer gehad hebt na 1 nachtje. Ow en die compressors hoor je natuurlijk ook naast het gepiep. | |
bork | donderdag 14 augustus 2008 @ 09:06 |
quote:Ik slaap 's nachts ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 14 augustus 2008 @ 13:26 |
quote:Nee, gewoon: zulke gare aftandse busjes met voor op het spoor ![]() Ontopic, vanmorgen in Zwolle: ![]() Vanwege werkzaamheden tussen Amersfoort en Apeldoorn worden onder andere de internationale treinen naar Berlijn omgeleid via Zwolle. NSR 1748 is zojuist op spoor 2 in Zwolle gearriveerd en moet hier wachten op het vertrek van de IC's naar Groningen, Leeuwarden en Nijmegen, alvorens de weg te kunnen vervolgen richting Deventer. En nabij Westervoort: ![]() Door een licht versluierd Westervoort stuiven ITL D-locs 101 en 102 met een volle bulkcontainertrein op weg naar grensbahnhof Emmerich | |
Wadloper | donderdag 14 augustus 2008 @ 14:03 |
Zometeen weer even naar Zuidbroek om te kijken of de 60253 en de 60244 een beetje op tijd zijn ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 14 augustus 2008 @ 14:17 |
60244 is iig op tijd, rijdt met de 5811 | |
Willy84 | donderdag 14 augustus 2008 @ 15:13 |
quote:Dat probeer ik ook te doen ![]() ![]() Ik zweer het je conjoo!! Dat is lijn 53 !!! ![]() met 2 man een bordje omhoog houden dat het lijn 53 is ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door Willy84 op 14-08-2008 15:26:15 ] | |
Wadloper | donderdag 14 augustus 2008 @ 16:59 |
quote:Met een check in Zuidbroek. 60253 heb ik niet gezien, misschien dat ie een uur te vroeg was? Ik stond er vanaf 14.25 | |
Socios | donderdag 14 augustus 2008 @ 17:24 |
Als het buiten rustig weer is, kan ik de GTW Harlingen horen binnen rijden. Even later de andere kant op, hoor ik de GTW over de wissel ´piepen´ naar spoor 2 toe. | |
Wadloper | donderdag 14 augustus 2008 @ 18:12 |
Wat ik mij eigenlijk afvraag is, hoeveel 232.xxx locs nou ATB hebben. Ik zie verscheidene nummers in Onnen staan, zoals 232.901 t/m de 909, ook al eens de 232.241 en de 232.109. Of hebben ze allemaal ATB en ruilt Raillon ze soms om voor ons land? | |
Wadloper | donderdag 14 augustus 2008 @ 18:24 |
![]() 2x GTW 2/6 te Zuidbroek. 'Zeldzaam', in de vakantie rijdt men ook vaak met 1x 2/6 ![]() Dieselloc 5811 met trein 60244 door Zuidbroek. Grotere versies zijn te zien op mijn Flickr pagina ![]() @Zug: Ik heb mijn camerawiel op Tv gezet, sluitertijd op 1/500 en heb de scherpstelling in het midden staan ![]() ![]() | |
Willy84 | donderdag 14 augustus 2008 @ 20:52 |
quote:wat voor locs heb je het nou over? | |
Duvel | donderdag 14 augustus 2008 @ 21:12 |
quote:Deze: | |
Willy84 | donderdag 14 augustus 2008 @ 21:14 |
Ow die! Die zie ik idd weleens rijden, niet vaak in Amsterdam. Volgens mij gaan die meer richting Rotterdam eo. ![]() | |
Wadloper | donderdag 14 augustus 2008 @ 21:37 |
quote:Dat lijkt me toch wel logisch over welke ik het heb? ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 14 augustus 2008 @ 21:47 |
![]() Alweer 6 dagen duren de spoorvernieuwingen tussen Apeldoorn en Amersfoort. Dorodat de werkzaamheden zeer ingrijpend zijn, is er de hele week geen treinverkeer mogelijk tussen beide steden. Naast enkele goederentreinen worden in de reizigersdienst alleen de internationale treinen van/naar Berlijn omgeleid. Zo is NSR 1770 op donderdag 14 augustus met Intercity 142 onderweg naar Amsterdam Centraal en heeft hier zojuist de IJsselbrug bij Zwolle gepasseerd. ![]() Twee koeien trekken zich niks aan van alle spotters-belangstelling voor de treinen, net zo min van de voorbijrazende treinen, een koe daarentegen vindt het maar al te interessant ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 14 augustus 2008 @ 21:49 |
quote:Ja hoor prima ![]() quote:Volgens mij worden ze gewoon elke week uitgewisseld, maar waarvandaan ze dan komen, geen idee. quote:Niet echt meer, RN 232 wordt nog ingezet voor goederentreinen tussen: Arnhem Goederen - Flandersbach (D) Onnen - Leer (D) Osnabrück (D) - Amersfoort Venlo - Sloe | |
Ofyles2 | donderdag 14 augustus 2008 @ 22:15 |
quote:Nog maar eens: kan iemand een impeachment tegen Tineke Huizinga starten? ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 14 augustus 2008 @ 22:17 |
quote:Is het in Polen ook normaal dat huizen zo vlak bij een spoorlijn worden gebouwd? ![]() ![]() Maar de railbusjes in de Oost-Europese landen en Duitsland vind ik niet zo heel bijzonder, het is gewoon iets van alledag. | |
Zug-Chef | donderdag 14 augustus 2008 @ 22:31 |
quote:Niet huilen hoor, in ALLE andere landen op de hele wereld is een retourtje hetzelfde als 2x een enkeltje. Alleen in NL is dit nu nog even iets anders... | |
Dr_Flash | donderdag 14 augustus 2008 @ 22:38 |
Ik ben verliefd ![]() Ik had terug van mijn bordjesrondje in Rovaniemi een taxichauffeuse die haar eerste ritje ooit deed ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Socios | donderdag 14 augustus 2008 @ 22:40 |
Haha nice... Pics! ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 14 augustus 2008 @ 22:43 |
quote:Nee, niet daarom roep ik aan tot steniging van Huizinga. Ik wil gewoon dat ze een hoge prijs betaalt voor het opzettelijk schade toebrengen aan het openbaar vervoer. | |
Dr_Flash | donderdag 14 augustus 2008 @ 22:44 |
quote:Binnenkort, het is het wachten waard ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 14 augustus 2008 @ 22:49 |
quote:Ga je nog iets spannends doen met dat e-mailadres? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 augustus 2008 @ 22:51 |
quote:Ja. er een mailtje heen sturen Woooo ![]() en over 9 maanden huur ik een museumstoomtrein ergens af voor de bruilloft, nou goed ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 14 augustus 2008 @ 22:52 |
De Sloterdijkboog ligt er overigens tot december in de avonduren en in het weekend uit. | |
bork | donderdag 14 augustus 2008 @ 22:58 |
quote:Mogen wij dan mee ![]() | |
Duvel | donderdag 14 augustus 2008 @ 22:59 |
quote:Hoe tof! ![]() | |
Duvel | donderdag 14 augustus 2008 @ 22:59 |
quote:Voor het bouwen van station Sloterdijk Hemboog? | |
Ofyles2 | donderdag 14 augustus 2008 @ 23:02 |
quote:Jazekers. | |
Willy84 | donderdag 14 augustus 2008 @ 23:08 |
quote: ![]() Als hier zulke foto's komen dan ga ik ook flink uploden ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 14 augustus 2008 @ 23:12 |
quote:Via US, want ik ben meer geïnteresseerd in nieuwe Regiorunners dan trouwfoto's. Althans, in dit topic. | |
thepetlover | vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:02 |
zojuist zijn er weer een aantal nieuwe elektrische treinstellen van veolia, Heerlen komen binnen rijden. | |
Zug-Chef | vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:40 |
![]() Beneluxtrein 9253 had op donderdag 14 augustus een aanrijding nabij Oudenbosch. Een deel van de trein moest ter controle / reparatie naar de onderhoudswerkplaats in Zwolle. Aan het eind van de dag trok NSR 1768 de halve set Beneluxrijtuigen weer terug naar de Amsterdamse Watergraafsmeer en passeert hier de IJsselbrug tussen Zwolle en Hattem. ![]() Omdat werkzaamheden aan het spoor bij Barneveld en omgeving al het doorgaande treinverkeer belemmeren, dienen onder andere de trein met Autotransport en -onderdelen t.b.v autohandelaar Pon te Leusden omgeleid te worden via Zwolle. Zo passeert op vrijdag 15 augustus, alweer de laatste dag van deze omleidingen, RN 232 903 met een fraaie Pontrein 45764 de IJsselbrug nabij Zwolle op weg naar eindstation Amersfoort. ![]() Sinds 2 weken heeft ACTS het afvalvervoer van Apeldoorn VAM naar Wijster van Railion overgenomen. Op een opklarende vrijdagavond passeert de 7105 met afvaltrein 60292 ter hoogte van Herxen op weg naar Zwolle rangeer. | |
its_me_ | vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:49 |
quote:Raakt de pantograaf nou net niet de bovenleiding of is dat maar schijn? | |
Dr_Flash | vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:56 |
Mijn taxibeeb ![]() ![]() Voorts ben ik vandaag naar Kolari geweest, met 67 graden 20 NB het noordelijkste station van Finland, en heb ik het station van Ylitornio niet kunne vinden ondanks verwoede pogingen. Ook een local die ik het vroeg wist het bestaan van een station te ontkennen. Vaagheid, want het staat wel gewoon in de Dienstregeling. Voor de rest ben ik klaar met Oulu en alles wat daarboven ligt, inclusief de voormalige en/of goederenstationnetjes van Salla, Koivu en Aavasaksa. En het voormalige station van het Zweedse Övertornea staat er ook nog, al is het spoor klaarblijkelijk al vele jaren geleden opgebroken daar. Even uitzoeken wat voor lijntje dat eigenlijk was. Komt thuis wel. Morgenavond janken we de auto op de autoslaaptrein en zondagochtend komen we aan in Helsinki. Maandagavond pakken we dan de boot en woensdag ben ik weer thuis. Dat was het weer even voor nu ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:11 |
Je hebt ons niet teleurgesteld, Fles ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:13 |
quote:Zit idd niet tegen de bovenleiding aan. Komt doordat daar net een bovenleidingloze brug is gepasseerd en de machinist de panto van de loc waarschijnlijk net omhoog doet. | |
bork | zaterdag 16 augustus 2008 @ 02:02 |
Mijn taxibeeb Close Finish? Wel nice hoor Fles ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 16 augustus 2008 @ 07:31 |
quote: ![]() | |
Socios | zaterdag 16 augustus 2008 @ 10:05 |
Lijpe shit ouwe! Nice pic! | |
Willy84 | zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:19 |
Zo, daar zeg ik geen nee tegen ![]() | |
Socios | zaterdag 16 augustus 2008 @ 16:28 |
Raadsel 16082008.![]() Waar is dit? ![]() | |
Wadloper | zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:06 |
Ergens in Friesland of Groningen ![]() | |
Socios | zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:24 |
Lol, helemaal goed! Gemaakt tijdens een mooi fietstochtje vanimmdag door de weilanden. Natuurlijk ook even de spoorbaan opgezocht bij deze spoorwegovergang waar ook de vorige foto is genomen.![]() Op deze plek. | |
dennistd | zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:55 |
nog eentje voor raad-de-plaat:![]() waar is deze gemaakt? | |
Socios | zaterdag 16 augustus 2008 @ 19:36 |
Susteren. ![]() | |
dennistd | zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:26 |
quote:het is er zelfs niet in de buurt ![]() | |
thats-me | zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:32 |
Oldenzaal ![]() quote:Op veel meer plekken zul je ze ook niet tegen komen ![]() ![]() [ Bericht 74% gewijzigd door thats-me op 16-08-2008 20:44:11 ] | |
dennistd | zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:47 |
quote:yep ![]() en deze? ![]() | |
Wadloper | zaterdag 16 augustus 2008 @ 22:38 |
quote:Daarom zei ik het juist ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 16 augustus 2008 @ 23:04 |
quote:fotoshop er een panto op.. en hij kan op de merwedelingelijn gereden hebben ![]() | |
bork | zaterdag 16 augustus 2008 @ 23:30 |
Ik weet niet waar die dieseltrein is, ik vond nog wel een foto van een station waar Fles afgelopen week is geweest (denk ik)![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 16 augustus 2008 @ 23:39 |
quote:Klopt, men heeft de panto net even laten zakken om de stroomloze IJsselbrug te passeren, hij is dus net weer aan het opgaan. Vandaag in den lande: ![]() De Bentheimer Eisenbahn is een Duitse spoorwegmaatschappij, welke diverse goederentreinen over de spoorlijn tussen Bad Bentheim en Coevorden rijden. Op een zonnige zaterdagochtend is een Kieszug op het terrein van Coevorden-Heege gearriveerd. De trein wordt vervolgens in stukjes geknipt, om zo ontladen te worden. Dlocs D24 en D23 brengen op de foto 6 beladen Facns'n naar de ontladingsstelle. Voor dit rangeerwerk is het officieel wel verplicht de frontseinen aan te knipsen, maar blijkbaar was het voor de mannen van de Bentheimer Eisenbahn nog vroeg ![]() ![]() NSR Plan V 950 rijdt langs het Coevorderkanaal Coevorden binnen als stoptrein naar Emmen. ![]() NSR Buffels 3415, 3426 en 3409 zijn als stoptrein onderweg van Zwolle naar Enschede en rijden hier ter hoogte van Zenderen aan mij voorbij. Opvallend: alle treinen tussen Zwolle en Enschede reden vandaag met 1 Buffel, op 1 na... ![]() Rail4Chem's PB02 is met Kalkslurry trein 49501 onderweg van Antwerpen Rhodesië naar Schwedt(Oder) en passeert hier een boerenveldje ter hoogte van het dorp Zenderen (Almelo-Hengelo) op weg naar Bad Bentheim. ![]() Terug in Coevorden gaat Bentheimer Eisenbahn lok D22 de over enkele minuten arriverende Containertrein 60221 van ACTS ophalen vanaf het hoofdspoor bij het station. Daarbij wordt onder andere deze draaibrug gepasseerd, met op de achtergrond nog een fraaie oude fabriek. ![]() Bentheimer Eisenbahn Dloc D22 heeft de Containertrein 60221 uit de Maasvlakte West opgehaald uit het station van Coevorden en duwt hier de trein met de ACTS 1254 van Coevorden naar de terminal te Coevorden-Heege en passeert hier dezelfde draaibrug als hierboven. | |
Peterselieman | zondag 17 augustus 2008 @ 00:29 |
Zaterdag weer eens even met de trein gereisd. Besloot iemand bij Leeuwarden achter de hoven een trein te koppen. Gelijk 30 minuten vertraging, omdat we met de bus naar Hardegarijp moesten reizen ![]() | |
Peterselieman | zondag 17 augustus 2008 @ 00:57 |
En gelukkig voor ons allemaal is Rikus Spithorst na zijn column uit zijn funcitie bij ROVER ontheven en kan hij dus niet meer onzin bazelen. | |
Ofyles2 | zondag 17 augustus 2008 @ 01:42 |
quote:Maar vlak Michael van der Vlis niet uit, want die heeft ook de ballen verstand van dienstregelingen e.d.. | |
bork | zondag 17 augustus 2008 @ 09:04 |
Mooie fotoos Zug! Bij die foto van lok D22 en de draaibrug had ik een modelbaanflitsje dat komt van te veel RailMagazine lezen ofzo ![]() Die Spithorst gisteren op TV gezien, het hele verhaal was compleet langs me heen gegaan in eerste instantie, frappant dat die dude bij rover zit/zat, gisteren was er nog niks over bekend maar die is nu weg bij Rover? | |
Wadloper | zondag 17 augustus 2008 @ 09:15 |
quote:Dan moest hij die naam ook weghalen, want de stellen voor die andere lijn hebben namelijk nog geen namen ![]() | |
Charango | zondag 17 augustus 2008 @ 10:08 |
Met het weer geldig worden van de OV-studentenkaart springt Charango ook weer het treinentopic in ![]() @ Zugje: Zenderen? Had bij mij een kop koffie komen halen, man! Ik woon daar drie km vandaan ![]() ![]() Mooie platen weer! Ben zelf trouwens ook van plan een dSLR te kopen, enige ervaringen met een Nikon D80? | |
Socios | zondag 17 augustus 2008 @ 10:18 |
quote:Gelukkig fotoshop ik nooit. ![]() quote:Ja! Al reisje(s) in de planning? Ik ga morgen meteen maar op pad. ![]() | |
von_Preussen | zondag 17 augustus 2008 @ 12:11 |
@fles, oeeeehhh, das idd een hele leuke dame. Maar wat bedoel je met `we` (gaan op de boot etc.)? Gaat het niet een beetje ver om haar & de taxi meteen mee naar Nederland te nemen? ![]() | |
Socios | zondag 17 augustus 2008 @ 12:21 |
Morgen na lange tijd weer eens een (internationaal) reisje. ![]() Dit is planning: 30144: Harlingen Haven 11.28 - Leeuwarden 11.54 (GTW) 30331: Leeuwarden 11.58 - Groningen 12.32 (GTW) 8417: Groningen 13.20 - Leer 14.29 (GTW) IC 433: Leer 15.09 - Emden Hbf 15.25 (Deutsch IC Material) IC 2135: Emden Hbf 16.19 - Leer 16.36 (Deutsch IC Material) 8420: Leer 17.23 - Groningen 18.34 (GTW) 30374: Groningen 18.52 - Leeuwarden 19.28 (GTW) 30161: Leeuwarden 19.33 - Harlingen Haven 19.58 (GTW) 364 kilometer in 8,5 uur. ![]() | |
James1988 | zondag 17 augustus 2008 @ 14:56 |
![]() Wie weet waar dit is? :p | |
Zug-Chef | zondag 17 augustus 2008 @ 15:35 |
Dordrecht ![]() | |
James1988 | zondag 17 augustus 2008 @ 15:45 |
quote:Inderdaad ![]() Was daar gisteren (en vanmiddag), kwam nog een Benelux langsrijden, geduwd door de 1192 ![]() | |
Ofyles2 | zondag 17 augustus 2008 @ 18:14 |
quote:Rijden die onhandige locs nog? Deze week zag ik een omloop verreden worden met een TRAXX. | |
James1988 | zondag 17 augustus 2008 @ 18:29 |
quote:Jup, die rijden nog. Dit was een Benelux met stuurstandrijtuig trouwens, achteraan dus de 1192. Ik moet zeggen dat ik de reeks 11 wel een mooi geluid vind maken... vraag me af hoe Traxx klinkt ![]() | |
Guppy | zondag 17 augustus 2008 @ 20:02 |
quote:Ik fotografeer met een Olympus E-500, love the cam. ik heb er een 14-45 en een 40-150 mm lens bij. dit is m: ![]() Overigens is de E-500 inmiddels alweer gedateerd, want ze zijn bij Olympus alweer twee versies verder. Maar hij doet t nog steeds perfect! Ik vond de Nikon zelf te zwaar en te groot, maar ik heb dan ook kleine handen ![]() ![]() ![]() | |
Wadloper | zondag 17 augustus 2008 @ 20:58 |
quote:Dat maakt niets uit of ie alweer gedateerd is. Ik zal, ook al is de Canon 400D alweer wat verouderd, niet zo snel een nieuwe kopen. Zolang hij het doet en aan mijn/jouw eisen voldoet, is het prima toch? ![]() ![]() | |
Tecnix | zondag 17 augustus 2008 @ 21:45 |
quote:Canon EOS 350-D ![]() EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM ![]() EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM is ook niet verkeerd ![]() | |
Guppy | zondag 17 augustus 2008 @ 22:06 |
quote:zeker! daarom doe ik m ook niet weg, ik zal daar een beetje gek zijn! ik heb trouwens ook nog een Olympus mju 400 compactcamera, en die kan ook filmpjes maken. kijk ![]() | |
Ofyles2 | maandag 18 augustus 2008 @ 00:19 |
Bestaat er ook een metrotopic? ![]() Zo niet, dan wil ik best wel eentje openen. | |
Stolas | maandag 18 augustus 2008 @ 00:26 |
WTF! Een topic over treinen? Why? Tell me why? | |
Ofyles2 | maandag 18 augustus 2008 @ 00:30 |
quote:Deze topicreeks is al toe aan deel 120, zo bijzonder is het ook alweer niet. | |
Stolas | maandag 18 augustus 2008 @ 00:32 |
quote:Maar waarom vinden jullie treinen fascinerend genoeg om 120 topics vol te blaten? | |
Ofyles2 | maandag 18 augustus 2008 @ 00:41 |
quote:Ik ben hier echt actief sinds topic 100-nogwat. Het gaat om de techniek, het uiterlijk van de treinen. Eigenlijk hetzelfde als met auto's. | |
ReisT | maandag 18 augustus 2008 @ 01:02 |
Afgelopen weekend was Frankfurt Hbf jarig! ![]() ![]() | |
Stolas | maandag 18 augustus 2008 @ 01:17 |
quote:Dat laatste heb ik ook nooit begrepen. ![]() | |
Ofyles2 | maandag 18 augustus 2008 @ 01:20 |
quote:Heb je ook foto's van de buitenkant van dit imposant gebouw? | |
Willy84 | maandag 18 augustus 2008 @ 01:30 |
quote:Frapant verhaal is het wel. Spithorst schijnt al heel lang te publiceren onder dat Pseudoniem. Is ook allang ontmaskerd als Spithorst: quote:bron Over Michiel van der Vlis: hij is oud verkeerswethouder van de gemeente Amsterdam. Hij was dus verantwoordelijk voor het Gemeentevervoerbedrijf Amsterdam. In die tijd is dat bedrijf bijna kopje onder gegaan. Zie hiervoor het rapport "erop of eronder?" gemaakt door een onderzoeks commissie. Vele wethouders in Amsterdam hebben het ver geschopt. Een aantal voorbeeldjes uit me blote hoofd: Aboutaleb, Guusje ter Horst en ik zal er ongetwijfeld een hoop vergeten zijn. Als je het als wethouder goed doet dan kan je het dus ver schoppen. VD Vlis heeft het tot voorzitter van ROVER geschopt. Ook leuk natuurlijk, maar geen zwaargewicht. Ken de man verders niet maar het is geen groot politicus geweest. | |
Willy84 | maandag 18 augustus 2008 @ 01:42 |
http://home.hetnet.nl/~c.brendel/Michael.htm Een oplossing voor het capaciteitsprobleem op de NoordOost (IC-treinen van/naar Leeuwarden, Groningen en Enschede) is er. NS moet onmiddellijk Dubbeldekkers op de Noordoost inzetten! quote:Iemand die hier zijn licht over kan laten schijnen? | |
Ofyles2 | maandag 18 augustus 2008 @ 02:27 |
Nee, niet echt. Maar Michael van der Vlis mag van mij voor de rest van zijn leven kersen plukken, bij voorbaat langs een veelgebruikte spoorlijn. Die man heeft geen kaas gegeten van het openbaar vervoer, alles wat hij aanraakt gaat stuk. | |
Willy84 | maandag 18 augustus 2008 @ 02:44 |
Is het nou zo erg? Ik heb me nou ook weer niet zo in hem verdiept. Waar basseer je dat allemaal op? | |
Ofyles2 | maandag 18 augustus 2008 @ 03:17 |
Ik las vroeger zijn columns in Sp!ts, waarin hij duidelijk aangaf dat hij meer verstand heeft van management dan van dienstregelingen en daar ging het al fout. Hij schreeuwt moord en brand als een 75-jaar oude verbindingsmogelijkheid verloren gaat en komt met eigen inbreng, zonder zich te hebben verdiept in de materie. Ik was bijna in zijn artikel OV maal 2 getuind, waarin hij oppert voor dubbele frequenties in het streekvervoer. Verbeteringen van dienstregelingen, soit. Maar die Baardmans wilde alle trajecten opwaarderen zonder ook naar eventuele neveneffecten om te kijken. Volgens mij moet je echt Verkeerskunde, Civiele Techniek en/of Technische Wiskunde gestudeerd hebben (of extreem autodidactisch zijn) om iets zinnigs over dienstregelingen te kunnen vertellen. | |
Guppy | maandag 18 augustus 2008 @ 07:46 |
Ik heb nog een S-bahn filmpje gevonden tussen m'n foto's | |
D_A | maandag 18 augustus 2008 @ 09:06 |
Heula Frankfurt daar was ik ook nog Woensdag en Zaterdag, Maar goed prima reis gehad naar Salzburg, plannen waren iets gewijzigd om vanaf Nurnberg Hbf gewoon de regio DB te nemen naar Salzburg maar daardoor wel een enorm mooie reis door de bergen gehad ![]() | |
Socios | maandag 18 augustus 2008 @ 09:39 |
quote:Twee fotootjes van Frankfurt (Main) Hbf. ![]() ![]() | |
Ofyles2 | maandag 18 augustus 2008 @ 14:31 |
Perfect. Werden de foto's bij zonsopgang of -ondergang gemaakt? | |
MetalMike | maandag 18 augustus 2008 @ 15:16 |
quote:Klok op eerste foto: vijf voor 4, zonsondergang dus. Overigens bevestigd door de exif-informatie: Afbeelding gemaakt op: 17-12-2007 16:54 (met een camera die waarschijnlijk nog op zomertijd stond) | |
Mkr | maandag 18 augustus 2008 @ 21:14 |
quote: ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Mkr op 18-08-2008 21:26:24 ] | |
Ou-Tannu | maandag 18 augustus 2008 @ 21:32 |
quote:en wie gaat die rekening betalen? ![]() | |
Mkr | maandag 18 augustus 2008 @ 21:43 |
quote:en wie moet er morgen vanuit harderwijk weer naar zwolle ? ![]() | |
Ofyles2 | maandag 18 augustus 2008 @ 21:46 |
Overigens zag ik vandaag de 9550 op het emplacement oostelijk van Amsterdam Centraal. De nieuwe Regiorunners zijn te herkennen aan een nieuw computernummer. | |
Ou-Tannu | maandag 18 augustus 2008 @ 21:46 |
quote:ik niet ![]() | |
Duvel | maandag 18 augustus 2008 @ 22:06 |
quote:Dat zal een goede vonk gegeven hebben! ![]() | |
Ofyles2 | maandag 18 augustus 2008 @ 22:09 |
En dan het desbetreffende bedrijf een fikse schadevergoeding eisen. Dat is wat er moet gebeuren! | |
Duvel | maandag 18 augustus 2008 @ 22:11 |
quote:Ach, ongelukje, kan gebeuren. Als ie het geroofde koper maar teruggeeft. | |
Willy84 | maandag 18 augustus 2008 @ 22:16 |
quote:Reizigersvereniging Rover liet in een verklaring weten het huis van de bestuurder in brand te willen zetten ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 18 augustus 2008 @ 23:27 |
quote:dan heb je toch wat meer vonk power nodig van die 1500V ![]() | |
Socios | dinsdag 19 augustus 2008 @ 00:22 |
Vandaag zou ik naar Duitsland. OV weer geldig enzo, dus gaan met die banaan. LOLLERZ. Word ik gecontroleerd in de trein naar Leer ter hoogte van Scheemda ofzo, ik keurig me OV laten zien, bedenk ik me ineens dat ik vergeten ben een kaartje te kopen naar Leer/ Emden. Stond ik daar later op Bad Neuschanz ![]() ![]() ![]() Buffeltje komt net aan naast de Koploper. ![]() Koploper en Buffel rijden weg. ![]() ICMm 4034 fonkelnieuw? ![]() Me trein naar Leer (D) ![]() Op Nieuweschans. ![]() ![]() Op Leeuwarden. | |
Zug-Chef | dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:57 |
Met een blauwe strippenkaart had je zo meegekund de grens over, 7 strippen per enkele reis Nieuweschans - Leer ![]() | |
Gutz | dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:07 |
De afgelopen 2 dagen 4x in de lollytrein gezeten. 4x zonder een Traxx eraan. | |
Zug-Chef | dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:11 |
quote:Ahhh Nieuweschans, dat was ooit Nieuweschans Hauptbahnhof, internationaal overstapstation ![]() ![]() | |
Gutz | dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:27 |
Hmm, zit nu in Dordt te wachten op mn aansluiting komt de thalys net voorbij met een enorme grijze bol op t dak. Weet iemand waarvoor dit is? Ik denk zelf voor een internet verbinding. Zal proberen in Roosendaal vandaag of morgen een foto te schieten ervan. | |
Zug-Chef | dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:29 |
Ja dat zal wel internet zijn, maar dat zit er volgens mij al wel langer.... Wie wat bewaard die heeft wat aan de muur hangen: ![]() | |
dennistd | dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:54 |
net nog een mooi echt armsein gezien op het station van Gronau... het spoor zit daar 5 minuten dicht, voor 1 trein ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:40 |
lekker met 110 door Best heen... ZE vergat te stoppen. En owja: ze was blond... | |
Zug-Chef | dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:56 |
quote:Even gezocht in het archief, en gevonden: ![]() Vanwege een grote storing tussen/bij Dordrecht en Rotterdam, worden de internationale treinen omgeleid via Breda-Tilburg-Utrecht naar Amsterdam. Thalys PBA 4537 als trein 309315 onderweg van Paris Gare du Nord naar Amsterdam Centraal, hier nabij Hulten tussen Gilze-Rijen en Tilburg. Datum: Vrijdag 8 februari 2008 ![]() Thalys 4331 op weg naar Paris Gare du Nord, hier te Dordrecht Zuid. Zaterdag 26 April 2008 | |
Guppy | dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:12 |
quote:ik heb ook ergens zo'n bordje!! ik zou alleen niet weten waar t ligt, maar ik vermoed dat ik, als we gaan verhuizen, t weer tegenkom | |
Socios | dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:28 |
Oeh, koersrollen & vertrekstaten. ![]() ![]() Pimpel imo. ![]() Vertrekstaten te Hilversum Sportpark van JUN 2001 - DEC 2002. ![]() Holland - Italië - Express imo. ![]() De tijd van de eurocity´s in Nederland. ![]() Vertrekstaat JUN 2001 - DEC 2002 te Amersfoort met de mooiste trein erop. De 00.10u naar Groningen/ Leeuwarden, toen nog zonder stops tussen Amersfoort en Zwolle. ![]() Echt Bad Harzburg - Hoek van Holland hoor. Sick. ![]() | |
Wadloper | dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:43 |
Deze week rijdt de vuiltreinen Onnen - Bremem v.v. met loc 7108. Vanmorgen was hij achter de loc weer 'slecht' beladen, de eerste aantal wagens hadden niets erop. Alleen mislukken beide dagen die foto's al... Heb alleen mijn oude camera mee ivm stage ![]() | |
Charango | dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:33 |
quote:Waarom Norddeich? Dat lijkt me net zoiets als een IC Uithuizen - Luxemburg ![]() Ook geen groot rangeerterrein volgens Google Earth trouwens. | |
Duvel | dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:39 |
Op station Gouda staan al de hele dag twee verlaten Habis'n (geloof ik). De achterste heeft een zielig blauw papiertje dat z'n remmen stuk zijn en dat ie na ontlading naar de werkplaats moet. Beide wagens zijn trouwens bedoeld voor Elektrolux in Alphen. | |
Socios | dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:02 |
quote:Er bestaat een rechtstreekse IC-verbinding Norddeich Mole - Luxemburg en Norddeich Mole - Leipzig. ![]() | |
Socios | dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:40 |
Even visualiseren. ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 20 augustus 2008 @ 11:54 |
Sinds maandag ben ik ook weer flink aan het reizen btw, omgeving almelo enzo Overigens is dit gehoord op amsterdam: "Dienstmededeling, zou machinist <nummer> van trein <nummer> hem even 2 meter door kunnen rijden, dan kan 8a er ook nog in" | |
Willy84 | woensdag 20 augustus 2008 @ 11:57 |
Lolz | |
Ou-Tannu | woensdag 20 augustus 2008 @ 12:33 |
quote:whehe! lol ![]() | |
Tecnix | woensdag 20 augustus 2008 @ 13:22 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 augustus 2008 @ 13:23 |
quote:Dat is Helsinki inderdaad, daar ben ik een paar keer geweest de afgelopen weken ja ![]() quote:"We" zijn die maat waarmee ik op reis was, en ik. En met Vilma zal het wel niks meer worden, tikkie onhandig om op vrijdagavond even een weekendje daarheen te gaan ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 augustus 2008 @ 20:53 |
quote:Doe maar, ik heb ook wel wat | |
Eix | woensdag 20 augustus 2008 @ 22:08 |
quote:Gronau is geniaal.:D Afgelopen maand met interrail. Wij gaan netjes naar het op ons reisadvies aangegeven spoor. Aldaar stonden nog enkele reizigers te wachten. Gaat in een keer het raam van het seinhuisje open. De seinhuiswachter/treindienstleider roept iets naar de conducteur die vervolgens naar ons en de paar andere reizigers roept dat er een spoorwijziging is en we terug moeten lopen naar het perron waar we net waren. Over korte communicatielijnen gesproken. ![]() En Fles, waar blijft het bordje Warszawa Powislé? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 augustus 2008 @ 22:09 |
PTA meet @Gronau zeg ik je ![]() | |
Eix | woensdag 20 augustus 2008 @ 22:11 |
quote:Treinentopic 119 - Waar de HSL er verlaten bij ligt Ga die maar eens halen. ![]() | |
dennistd | woensdag 20 augustus 2008 @ 22:15 |
quote:mij best, maar dan kom ik wel met de auto ![]() (10 min tegen een uur) | |
Dr_Flash | woensdag 20 augustus 2008 @ 22:17 |
quote:Goed punt, die moet wel ff binnenkort ![]() | |
TrainGV | donderdag 21 augustus 2008 @ 00:09 |
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=1000&idwc=5 Jeej Bahn TV in Fahrt is weer terug en nu 24 uur per dag! Kan handig zijn als iemand zich mocht vervelen :p | |
Ofyles2 | donderdag 21 augustus 2008 @ 01:43 |
quote:Ik kan geen goede OP maken, ben veel te druk met PHP op dit moment. | |
Ofyles2 | donderdag 21 augustus 2008 @ 01:44 |
quote:Bedankt voor de link. Ik had de link via een website waar oneindig veel links naar TV-stations te vinden zijn, maar ik onthoud die URL bar slecht. | |
Wadloper | donderdag 21 augustus 2008 @ 06:20 |
quote:Ach, importeer je haar toch hierheen, 1 meer of minder maakt ook niet meer uit ![]() | |
fotostarter | donderdag 21 augustus 2008 @ 07:13 |
quote:Gaat best snel vervelen ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 21 augustus 2008 @ 10:30 |
quote:Zeer bedankt hiervoor, eindelijk weer terug ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 21 augustus 2008 @ 13:59 |
quote:Bron: http://www.nu.nl/news/171(...)en_op_HSL-spoor.html | |
sander89 | donderdag 21 augustus 2008 @ 14:09 |
Zal wel 2009 worden ben ik bang met die HSL een voordat alles soepel werkt zou het wel 2010 zijn. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 augustus 2008 @ 15:27 |
Dat is optimistisch sander89. Reken maar op 2020 voordat alles 100% is ![]() | |
Q. | donderdag 21 augustus 2008 @ 16:13 |
Jullie geloven toch niet serieus dat Ansaldobreda die V250s ooit nog gaat leveren? Get real! | |
dennistd | donderdag 21 augustus 2008 @ 16:28 |
tijdens de olympische spelen van 2028 zullen ze vast wel rijden ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 augustus 2008 @ 16:39 |
Zo dan ![]() ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 21 augustus 2008 @ 16:54 |
Gaaf Fles! ![]() ![]() Oja: je kan nieuwe führerstandmitfahrten gratis downloaden op http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=10000 volgens mij elke week een nieuwe, Deze week kan je daar downloaden Basel Bad Bf - Ludwigshafen, 500 mb 90 minuten Enjoy | |
Dr_Flash | donderdag 21 augustus 2008 @ 17:49 |
quote:Thx ![]() ![]() | |
Charango | donderdag 21 augustus 2008 @ 20:04 |
Gronau, kein Problem! | |
Dr_Flash | donderdag 21 augustus 2008 @ 20:13 |
Lachen joh, ze zien je aankomen ![]() Alle Holländer Hände hoch!! | |
Zug-Chef | donderdag 21 augustus 2008 @ 21:06 |
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=1000&idwc=5 tjee wat een schrale nebenbahn ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 21 augustus 2008 @ 21:09 |
Hoppa, max 20 km/u stukje nu ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 augustus 2008 @ 21:10 |
podcasts ![]() Oh wacht deze loopt wel gewoon mee ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 21 augustus 2008 @ 21:16 |
Ja dit is gewoon stream idd ![]() | |
James1988 | donderdag 21 augustus 2008 @ 21:24 |
Waar blijft dat metrotopic? Metro's ![]() Treinen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 augustus 2008 @ 21:29 |
quote:doe zelf ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 21 augustus 2008 @ 23:52 |
Gisteren in een treintje gezeten die met een jezusgang moerwijk wou voorbij rijden... toch handig dat ze achteruit gingen later ![]() | |
James1988 | vrijdag 22 augustus 2008 @ 02:02 |
Het grote metrotopic Zo dan, voor alle metrofetishisten ![]() | |
bork | vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:53 |
quote:mooie op Leuk verzamelingetje Fles, bent u ook in Rusland geweest? (kon ik niet deduceren uit de bordjesoogst namelijk) | |
Dr_Flash | vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:57 |
quote:Nee. Wel een paar keer naar de overkant van water gekeken waar het dan Rusland heette ![]() | |
Duvel | vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:14 |
Ik heb een keer in Rusland gestaan en naar Finland gekeken aan de overkant van het water. ![]() | |
Willy84 | vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:13 |
quote:Jeetje! Hoe diep kan je kruipen als linkse rakker? Heel diep zoals je kan lezen... Halsema die met satire en humor een spiegel wordt voorgehouden noemt een crimineel "integer". Jajaja kruip nog dieper ROVER honden. Ik ga me lidmaatschap opzeggen! | |
Dr_Flash | vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:00 |
quote:Hadden we kunnen zwaaien ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:25 |
Verrekte kutzooi ![]() Komend weekend even een bordjesrondje door Belgie gepland ![]() 2 eBay-kaartjes: E 29,90 1 retourtje Roosendaal - Essen: E 8,20 5 ritten op de Rail Pass: E 35,50 1 enkele reis Namur - Louvain-la-Neuve-Universite via Charleroi-Sud: E 10,80 1 enkele reis Louvain-la-Neuve-Universite - Leuven: E 4,90 1 enkele reis Leuven - Zottegem via Geraardsbergen: E 11,70 1 enkele reis Zottegem - Ronse: E 4,30 Tezamen niet minder dan 8 verschillende kaartjes, voor E 105,30 ![]() Ga toch eens gewoon dagkaarten verkopen stelletje KUTbelgen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:33 |
Oh, het kan met 1 kaartje minder: 2 eBay-kaartjes: E 29,90 1 retourtje Roosendaal - Essen: E 8,20 5 ritten op de Rail Pass: E 35,50 1 enkele reis Namur - Louvain-la-Neuve-Universite via Charleroi-Sud: E 10,80 1 enkele reis Louvain-la-Neuve-Universite - Brussel-Noord via Leuven: E 9,40 1 enkele reis Brussel-Noord - Ronse via Schendelbeke: E 12,20 7 kaartjes, het wordt er nog wel iets duurder van: E 106,00 ![]() | |
bork | vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:55 |
Wat kost een boete in belgie? | |
Dr_Flash | vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:01 |
quote:minimaal 12,50 per keer ![]() ![]() ![]() Maar het KAN dus wel blijkbaar ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:08 |
quote: ![]() ![]() | |
Willy84 | vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:41 |
quote:Willy is voor beter OV ![]() ![]() | |
Duvel | vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:56 |
quote:Ik vind ROVER in veel zaken ongenuanceerd en vooral niet gehinderd worden door enige kennis van zaken. Niet mijn club. | |
Willy84 | vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:02 |
ROVER komt op voor de belangen van de reiziger. Het schreeuwen om de belangen van de reiziger hoort daarbij. Zij hoeven geen technische specialisten te hebben. Daar zijn andere parijten voor. Ik bekijk iedere organisatie vanuit haar specifieke taak en doelstelingen. Een bepaalde spanning tussen NS, ROVER en Prorail is mijns inziens gezond. Dat ze af en toe onzin uitkramen weet ik ook wel. | |
Duvel | vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:16 |
quote:Het probleem is dat, terwijl ze er de ballen verstand van hebben, ze toch een mening verkondigen over technische zaken. Hou daar dan je bek over of zorg dat je wel weet waar je het over hebt. | |
Zug-Chef | vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:52 |
quote:Ter info: de playlist van In Fahrt is vernieuwd! Nieuwe führerstandmitfahrt-streams dus Nürnberg Hbf - Lichtenfels BR 143 824-1 (April 2007) IRE 3124 BR VT 611 021 Singen - Basel Bad Bf (Februar 2008) Südbahn Mürzzuschlag - Wien Südbahnhof (01/1993) RE 22516 BR VT 650 108 (RegioShuttle RS 1) Sontheim - Brenz - Crailsheim (Februar 2008) RE 3453/RE 3791 BR 612 Glauchau - Dresden Hbf (Februar 2008) KBS 200 von Berlin Ostbahnhof nach Frankfurt (Oder) (September 2005) RE 3204 BR VT 611 020 Beuron - Neustadt (Februar 2008) [ Bericht 27% gewijzigd door Zug-Chef op 22-08-2008 15:11:14 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:31 |
Wat treinen uit Finland ![]() Brake (Unterweser), Duitsland, 2 augustus 2008. Drie locjes BR295 staan te rusten in het zonnetje. ![]() Karjaa, 4 augustus 2008. Loc 3208 komt binnen met een InterCity uit Tampere naar Helsinki. ![]() Karjaa, 4 augustus 2008. DMU-1 4411 is zojuist binnengelopen uit Hanko en maakt zich op voor de terugrit. Dit stelletje onderhoudt single-handed een 2-uursdienst op dit traject. ![]() Karjaa, 4 augustus 2008. Diesellocje 2552 rangeert wat in het rond. ![]() Tussen Pitäjänmäki en Huopalahti, 4 augustus 2008. Een klassiekje van het regionale verkeer rond Helsinki kruist. ![]() Helsinki, 4 augustus 2008. Klassiek motorstel 6095 staat nog in de oude VR-livrei te wachten op zijn vertrek als sneltrein naar Järvenpää. ![]() Järvenpää, 5 augustus 2008. Treinstel 6329 loopt achterop een stoptrein naar Helsinki. ![]() Riihimäki, 5 augustus 2008. Treinstel 6201 poseert onder een grijze wolkenlucht. ![]() Imatra, 7 augustus 2008. Loc 3087 loopt binnen met een InterCity naar Helsinki, bestaande uit dubbeldekswagens. Duidelijk te zien is dat het PVR in Finland veel groter moet zijn dan in Nederland. ![]() Oulu, 9 augustus 2008. Een Pendolino wacht op zijn volgende inzet. ![]() Kemi, 14 augustus 2008. Loc 3078 komt binnen met de sneltrein naar Rovaniemi. ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:25 |
Vet man! Hoop leuke treinen daar, ook paar mooi in de zon ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:43 |
Ja hoor, heb me prima vermaakt ![]() Viel me trouwens wel op dat er veel stoomlocs op static display stonden overal ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:14 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:36 |
quote:Daarom mag Michael van der Vlis ook voor de rest van zijn kersen plukken. Vlak naast de HSL. | |
Dr_Flash | zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:39 |
Kersen zijn okee trouwens ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:39 |
quote:Dan doet ROVER zijn best helemaal niet. Ik lees liever de OV Magazine of Verkeerskunde, waar belangen uiteengezet worden met technici en zonder populistisch geschreeuw. | |
Dr_Flash | zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:49 |
Ik ga slapen vrienden ![]() ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 23 augustus 2008 @ 01:25 |
quote:Eigenlijk ook, maar ik heb deze uitspraak nadat wielrenner Stuart O'Grady zijn mening moest geven over dopingzondaars. Sindsdien gebruik ik het als grove verwensing/afkeuring, weer een goede reden om door Google vermeld te worden. | |
Willy84 | zaterdag 23 augustus 2008 @ 01:41 |
quote:Truste ![]() ![]() Ow en de metro gaat morgen weer rijden! ![]() | |
Willy84 | zaterdag 23 augustus 2008 @ 01:42 |
quote:Dat vind ik ook leuke blaadjes om te lezen maar heb meer een idee dat ze daar een utopie verhaal neerzetten. Echt toaal niet haalbaar wat ze daar allemaal voorstellen. Bedoel eigenlijk OV magazine. Als je daar een paar nummers van leest dat denk je dat het OV helemaal geweldig gaat worden. My ass | |
Duvel | zaterdag 23 augustus 2008 @ 09:15 |
quote:Twee uitersten: ROVER loopt altijd kwadratisch te zeiken om maar iets binnen te kunnen halen van hun wensen, OVM is voor bedrijven die aan OV doen, dus dat is al snel een hoera-verhaal. | |
sander89 | zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:48 |
quote:Ben toch benieuwd wat ze precies gaan doen met al dat geld, verwacht geen spoorverdubbeling op die trajecten, misschien alleen paar inhaal sporen. Alleen natuurlijk spoorverdubbeling op het traject Den Haag - Rotterdam natuurlijk, maar daar zijn ze al mee bezig. Ook verbaast me dat het traject Woerden - Gouda er niet tussen staat want daar mag ook wel is iets aan gedaan worden. Zal denk hoop geld worden gebruikt gewoon voor achterstallig onderhoud wat er nog steeds is. | |
JDude | zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:53 |
quote:Op breedspoor kunnen immers meer treinen rijden dan op smalspoor ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:24 |
quote:oh! je hebt meer capaciteit per trein ![]() ![]() | |
Socios | zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:34 |
Spoorboekje zal altijd blijven. ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:52 |
In Duitsland is het 'spoorboekje' afgeschaft: vanaf dec 2008 is het boekwerk alleen nog te downloaden via de website, voor 300mb ![]() | |
bork | zaterdag 23 augustus 2008 @ 17:03 |
Leuke pics Fles, veel plezier in Wallonie. | |
Ofyles2 | zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:15 |
quote:300 MB!? Kun je ook gedeeltes van het spoorboekje downloaden, dus alleen met een S-Bahnnetwerk naar keuze of alleen ICE's? | |
Peterselieman | zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:56 |
Leuk dat Utrecht - Arnhem nu wordt aangepakt. Dan kunnen er daar meer treinen rijden, die vervolgens bij Arnhem allemaal voor de rooie lopen, omdat de perroncapaciteit daar niet toereikend is ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 23 augustus 2008 @ 21:19 |
quote:arnhem is toch ook al zo`n bouwput? ![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 23 augustus 2008 @ 21:21 |
Daar gaat het niet om. De sporen naar het station toe moeten ook de capaciteit hebben en daar gaat het in Arnhem ook voor een aardig deel mis. En er is te weinig ruimte om die capaciteit uit te breiden. | |
Ou-Tannu | zaterdag 23 augustus 2008 @ 21:22 |
quote:ach ze moeten dan toch spoorstaven slepen ![]() | |
thepetlover | zaterdag 23 augustus 2008 @ 21:48 |
flash ben jij de fles van ohih? [ Bericht 3% gewijzigd door thepetlover op 23-08-2008 22:04:27 ] | |
Duvel | zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:32 |
quote:Tadaaa! Sporen in Arnhem! | |
Peterselieman | zondag 24 augustus 2008 @ 00:28 |
Mag je wel hopen dat dat veel problemen oplost. | |
Socios | zondag 24 augustus 2008 @ 03:37 |
Schiet het al een beetje op met het nieuwe (HSL-)station daar? Tijd niet in Arnhem geweest. | |
Wadloper | zondag 24 augustus 2008 @ 07:59 |
quote:Dacht dat hij dat is inderdaad ![]() | |
Guppy | zondag 24 augustus 2008 @ 08:34 |
quote:Nee, dat schiet nog niet op... maar goed, op de site van Pro Rail is te lezen dat het minstens 2012 wordt | |
Q. | zondag 24 augustus 2008 @ 08:50 |
quote:Er zit daar geen enkel station en daardoor is daar meer dan genoeg capaciteit. | |
Guppy | zondag 24 augustus 2008 @ 10:37 |
Vraagje, als ik een 5-retourkaart koop, krijg ik dan 5 losse kaartjes, of zitten die 5 retourtjes dan in 1 kaartje? | |
Duvel | zondag 24 augustus 2008 @ 11:21 |
quote:Denk je dat ze d'r zoveel euro's in pompen als het niet veel problemen oplost? ![]() | |
Duvel | zondag 24 augustus 2008 @ 11:21 |
quote:Ik meen dat het vijf losse kaartjes waren... | |
Duvel | zondag 24 augustus 2008 @ 11:23 |
quote:'t Enige is dat er ook veel goederentreinen rijden, en die halen de capaciteit erg naar beneden. Maar gelukkig hebben we de inhaalsporen bij Oudewater nog. ![]() | |
Socios | zondag 24 augustus 2008 @ 13:21 |
quote:Vijf losse kaartjes en tegenwoordig is een een 5-retourenkaart net zo duur als 5 losse retourtjes... | |
Guppy | zondag 24 augustus 2008 @ 13:30 |
quote:Ah oké. Maar een 5-retourkaartje is wat makkelijker om te declareren op m'n werk. Hoef ik niet elke keer een dagkaartje op te geven. Normaal mag ik een maandabonnement nemen, maar omdat ik door vakantie maar 12 dagen kom werken komende maand, is 12 retourtjes goedkoper dan een maandkaart. Vandaar. | |
Automatic_Rock | zondag 24 augustus 2008 @ 17:36 |
Weet hier iemand iets van de coderingen van goederenwagons?? Ik ben hier een beetje aan m'n hobbysite aan het knutselen: http://www.automatic-rock(...)S-Goederenwagons.htm En nu heb ik wel de oude codering, maar sommige hebben in de jaren 60 de huidige UIC codering gekregen. En die wou ik ook graag weten en op de site vermelden ![]() | |
Duvel | zondag 24 augustus 2008 @ 17:43 |
Ik zie dat je al heel wat UIC-coderingen hebt (Hbs, Fads), van welke zoek je de UIC nog? | |
Automatic_Rock | zondag 24 augustus 2008 @ 18:32 |
Nu ja, dat weet ik dus niet ![]() De NS had al voor de invoering van de UIC codes rekening mee gehouden bij het invoeren van nieuwe types. Veel hebben dus al de juiste code, alleen sommige moesten toch nog aangepast worden. Alleen ik weet niet welke ![]() | |
Peterselieman | zondag 24 augustus 2008 @ 19:43 |
quote:Het gebeurt in Nederland anders wel ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 augustus 2008 @ 20:06 |
quote:Aardig idee, zo zonder krachttermen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 augustus 2008 @ 20:07 |
quote:Ja. En nu vertellen waarom dat OP DIT MOMENT boeiend is ![]() Make my day ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 augustus 2008 @ 22:25 |
Hier, vange ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zondag 24 augustus 2008 @ 22:53 |
Gaaf! Bastogne, Longlier, Haversin en Poix st Hubert ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 augustus 2008 @ 23:00 |
Bastogne had wel even een 60 km busrit nodig, maar goed, wat moet, dat moet ![]() Overigens is Longlier een bordje wat nog steeds op de gevel hangt van een station wat zich al decennialang Neufchateau noemt ![]() Huiswerkopdracht: Wat is er zo lastig aan de quad op Stockem? ![]() | |
thepetlover | zondag 24 augustus 2008 @ 23:08 |
quote:ik kwam een fles tegen op hgbtf en zag dat die fles dezelfde avater had als fles op ohih en toen zag ik dat ze jouw ook fles noemde. | |
Dr_Flash | zondag 24 augustus 2008 @ 23:09 |
quote:Gaaf. En toen? ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 24 augustus 2008 @ 23:10 |
Ik ben het met Duvel eens wat rover betreft ![]() Toch goed vermaakt zie ik fles? Jammer dat ik het gemist heb, maar een 3 dagen lang gratis Phantasialand inclusief hotel was ook niet onprettig ![]() ![]() | |
thepetlover | zondag 24 augustus 2008 @ 23:10 |
quote:en toen dacht ik laat ik eens vragen of dat dezelfde persoon is. je gebruikt hier wel een andere avater dan op hgbtf en ohih. | |
Dr_Flash | zondag 24 augustus 2008 @ 23:13 |
quote:Klinkt goed Art ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 augustus 2008 @ 23:15 |
quote:Dat klopt. Maar zodra het over stationsnaambordjes gaat ben ik de baas, of het nou hier is, of op OHIH of op HGBTF. Maar dat zal je niet ontgaan zijn ![]() | |
Willy84 | maandag 25 augustus 2008 @ 01:57 |
Is een rondje door de Ardennen en dan via Brussel nou te doen op een dag of zijn het echt iedere dag 2 uurs intervallen? Geen lol om uit te stappen met zo'n interval. | |
Dr_Flash | maandag 25 augustus 2008 @ 08:47 |
quote:Ach, te doen.... Hangt er vanaf waar je vandaan komt en waar je heen wilt. Ik heb zoiets weleens in 1 dag gedaan ja, maar dit was een tamelijk relaxed weekendje. Maar vanuit bijv. Maastricht is het makkelijker dan vanuit Roodeschool natuurlijk ![]() | |
SpeedyRich | maandag 25 augustus 2008 @ 11:10 |
Zijn alle technische problemen op de HSL nu verholpen omdat ze per september gaan proef rijden ? | |
Willy84 | maandag 25 augustus 2008 @ 11:11 |
Uiteraard gaat alles hier vanuit de Hoofdstad ![]() Heb je nog die 5 dagen kaart gekocht of hoe heb je het opgelost? Al die moeilijke treinkaartjes en vreemde talen weerhouden me altijd van een rondje door het buitenland ![]() Trams, metro's, treinen, vliegtuigen, onderzeeers: dit werd vroeger allemaal in Nederland gemaakt. Waar blijft die tijd..!! Zo eeuwig zonde dat dat weg is! Kreeg vanmorgen eens last van dat sentiment. Gewooon eeuwig zonde! Hoop dat er ooit nog onderzeeers gemaakt gaan worden. Treinen zal er helaas niet in zitten ![]() | |
SpeedyRich | maandag 25 augustus 2008 @ 11:14 |
quote:Kernonderzeers dan ![]() In rotterdam schijnt er trouwens nog een werf te zijn die het wel kan (diesel-Elec) | |
Willy84 | maandag 25 augustus 2008 @ 11:21 |
quote:Nee, ALLE zeker niet! Die nieuwe treinstellen van AnsaldoBreda zij er ook nog steeds niet. Naar verluid komen die in de loop van volgend jaar. Wat "in de loop" mag betekenen moet ik je schuldig blijven. Maar die treinen komen sowieso volgend jaar niet schat ik zo in. Er is er nu 1 half klaar en die staat weg te roesten op een testbaan in Tjechie. Eerst moet er 1 trein helemaal klaar zijn. Die moet naar NL komen, testrijden, en de beveilging tussen de baan en trein schijnt nogal problemen te hebben, dan moet die trein nog goedgekeurd worden, heel circus is dat. Helemaal omdat het de eerste hogesnelheidstrein is. Het is geen vervolgbestelling VIRM ofzo. Alles nieuw. Vervolgens moeten alle machinisten die op die lijn komen te rijden opgeleid worden en alle andere treinen moeten klaar zijn. Pfffff dat was het wel ongeveer. Ik reken er al op dat die "gepimpte rijtuigen" nog wel een aantal jaartjes blijven hobbelen. Wat een blamage voor Nederland en de NS. Of Hispeed of internationaal, hoe je wilt. | |
Willy84 | maandag 25 augustus 2008 @ 11:22 |
quote:Ja daar doelde ik op, de Schelde (koninklijk) meen ik. Aantal jaar terug hebben ze er 1 of 2 voor Taiwan gemaakt. Onder druk van China moesten ze daar mee stoppen, helaas! Want zo hou je wel je techniek in huis! Als je in geen 30 jaar een onderzeeer maakt dan zijn al je kundige mensen al met pensioen! | |
Dr_Flash | maandag 25 augustus 2008 @ 11:23 |
Ik las gisteren nog in die uitpuilende stukgoedwagons van de frambozenlollie-expres iets staan als "NS HiSpeed is het bedrijf achter de hogesnelheidstreinen in Nederland." ![]() Nogeens: de hogesnelheidstreinen in Nederland. Hmmm ![]() | |
SpeedyRich | maandag 25 augustus 2008 @ 11:23 |
quote:Ik heb het over de HSL zelf niet de kut treinen, dat weet ik, als ik de NS was zou ik gelijk wat TGV/Thalys/ICE bestellen of een paar eurostars opkopen. Maar hoe staat het met de baan zelf ? |