Geen oud bruin. Rochefort/Westvleteren/Westmalle/Corsendonk Pater-achtige variant denk ik.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:42 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dubbel, oud bruin of nog weer een andere soort?
Als het zover is, post hier dan maar een sample'tje...quote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:41 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja, nog 6 weken ongeveer. Het smaakt nu redelijk maar ik ben er nog niet helemaal tevreden over. Echter, in de komende 6 weken moet de smaak nogal gaan veranderen door het nagisten en soms wordt het na een paar maanden pas echt lekker. Voor een eerste poging is het voorlopig nog niet heel slecht.
Ik ga morgen ingredienten bestellen voor een donker bier.
Doet ikquote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als het zover is, post hier dan maar een sample'tje...
Hehe nee, dat is Roquefortquote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:54 schreef wyccie het volgende:
Hehe, klinkt alsof je kaas maakt.
Dat kan maar dat moet je opkweken/vermeerderen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:48 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Kan je eigenlijk gewoon de gist uit een flesje speciaalbier gebruiken voor je eigen bier?
Helegaar nietquote:
Goed puntquote:Op woensdag 9 juli 2008 00:02 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Voor een beginner als ik is het dus niet aan te raden
Daar heb ik wel ervaring mee. Heb wel eens literflessen moeten opkweken. En stinken dat het doet.quote:Op woensdag 9 juli 2008 00:02 schreef Nembrionic het volgende:
Dat kan maar dat moet je opkweken/vermeerderen.
Dat doe je o.a. endnaaltjes op agar of een petrischaaltje om te beginnen.
Maar dat moet het gist eerst nog levendig zijn en het raakt heel snel besmet. Je moet namelijk werken op hogeren temperaturen en die zijn ook enorm interessant voor bacterien.
Voor een beginner als ik is het dus niet aan te raden
Dat kan inderdaad enorm stinken. Maar dat ligt dan ook weer aan het soort gist en wat je voedingsbodem is. En of er bacterien o.i.d. aanwezig zijnquote:Op woensdag 9 juli 2008 00:11 schreef wyccie het volgende:
[..]
Daar heb ik wel ervaring mee. Heb wel eens literflessen moeten opkweken. En stinken dat het doet.![]()
Met een broedstoof is het zo gepiept, maar dan moet je wel zo'n ding hebben.
En toch zou ik er niet te veel van snuiven als ik jou was.quote:Op woensdag 9 juli 2008 00:13 schreef Nembrionic het volgende:
De witbiergist die ik gebruikt heb rook geweldig lekker toen het uit de verpakking kwam.
Hehe nee dat lijkt me niet verstandigquote:Op woensdag 9 juli 2008 00:15 schreef wyccie het volgende:
[..]
En toch zou ik er niet te veel van snuiven als ik jou was.
(Het is toch poeder?)
Is dat toevallig een aflevering van Jou vrouw, Mijn vrouw?quote:Op woensdag 9 juli 2008 00:22 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Leuk! Er is een linksdraaiende biogarde-trut op RTL4 die alleen maar "raw food" eet! Dan mag je niks boven lichaamstemperatuur verwarmen
Crackers groeien toch ana bomenquote:Op woensdag 9 juli 2008 00:23 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ze mag daarom geen brood eten, maar blijkbaar zijn crackers geen probleem
Nee het heet Wie is de chef. Ze werkt overigens als acupuncturiste. En ze gebruikte net weer het idiote motto "Je bent wat je eet"quote:Op woensdag 9 juli 2008 00:23 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Is dat toevallig een aflevering van Jou vrouw, Mijn vrouw?
Want daar had je er ook een keer ééntje in zitten. Wat een gruwelmens wat dat zeg
Nee ik heb nog geen bewijs van kinderen gezien. Ik vind het wel erg grappig om te zienquote:Op woensdag 9 juli 2008 00:30 schreef wyccie het volgende:
Is toch niet diezelfde vrouw die bij De Wereld Draait Door haar zoontje mishandelde (aldus Hugo Borst) door hem normaal eten te ontzeggen?
Nu heb je me toch 'gedwongen' de tv aan te zettenquote:Op woensdag 9 juli 2008 00:28 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Whahaha Himalaya-zout. Als ze eenmaal met zo'n kuur oid bezig zijn kan je ze van alles wijs maken
. Het zou ook beter zijn omdat het uit de Himalaya komt en miljoenen jaren oud is, en het mag niet verwarmd worden.
Wat een geneuzel
Na de reclame (nu) komt er weer een onmogelijk keukenapparaat, ben benieuwdquote:Op woensdag 9 juli 2008 00:32 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Nu heb je me toch 'gedwongen' de tv aan te zetten
Jammer genoeg niet er zijn nog meer van dit soort debielenquote:Op woensdag 9 juli 2008 00:45 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ho ze heeft een zoontje, misschien is dit wel de trut waar het eerder over ging
Met een "dehydrator", een apparaat wat de zon en de wind na zou bootsenquote:Op woensdag 9 juli 2008 00:48 schreef wyccie het volgende:
Hoe heeft ze de samosa gemaakt? Dat wordt normaliter gefrituurd.
Nooit van salmonella gehoord zeker.quote:Op woensdag 9 juli 2008 00:49 schreef Nembrionic het volgende:
Het blijft erg. In de Jou Vrouw, Mijn Vrouw werd er ook rauwe kip gegeten
-edit- dat waren Amerikanen trouwens.
quote:Op woensdag 9 juli 2008 00:54 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Raw food lijkt me ook ideaal voor mensen die toch al niet kunnen koken
Kom op Wyccie, je kan toch wel een beetje koken? Ik heb bij jou meer het idee dat je er vaak de tijd niet voor hebtquote:
Was daar ook niet ooit een tell-sell apparaat voor?quote:Op woensdag 9 juli 2008 00:50 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Met een "dehydrator", een apparaat wat de zon en de wind na zou bootsen
http://en.wikipedia.org/wiki/Dehydrator
Heb het stukje nu gekeken en die vrouw is niet altijd even snugger. Eerst zeggen dat zodra hij iets eet zoals brood, melk of kaas dat hij daar hartstikke ziek van wordt en dat daarom raw food zo goed is. Later in het filmpje zegt ze zelf dat dat joch een glutenallergie heeft en ook allergisch is voor kaas...quote:Op woensdag 9 juli 2008 00:49 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Jammer genoeg niet er zijn nog meer van dit soort debielen![]()
Meestal gewoon geen zin, vooral niet in de afwas.quote:Op woensdag 9 juli 2008 00:58 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Kom op Wyccie, je kan toch wel een beetje koken? Ik heb bij jou meer het idee dat je er vaak de tijd niet voor hebt.
Wij hebben zo'n sla droog molen centrifugedingens zou dat ook werkenquote:Op woensdag 9 juli 2008 01:01 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Was daar ook niet ooit een tell-sell apparaat voor?
Ik heb een hoop Tel Sell gekeken, maar dat apparaat kan ik me niet herinneren... wel pareltjes zoals de George Foremann-grill, Rocket Chef, Magic Bullet, Roastisserie (oid), Express 101, een pan waar je nog een pan aan vast kon klikken (was handig voor het omdraaien van omeletten), Nikkei Knives, Ken Hom Wok-set, Titanium-II messenset en de V-slicerquote:Op woensdag 9 juli 2008 01:01 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Was daar ook niet ooit een tell-sell apparaat voor?
Nope.quote:Op woensdag 9 juli 2008 01:04 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Wij hebben zo'n sla droog molen centrifugedingens zou dat ook werken
Dat viel me ook al op. Vind het wel sneu voor dat jongetje, die vind het gewoon niet leuk, maar wil zijn moeder niet teleurstellen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 01:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Heb het stukje nu gekeken en die vrouw is niet altijd even snugger. Eerst zeggen dat zodra hij iets eet zoals brood, melk of kaas dat hij daar hartstikke ziek van wordt en dat daarom raw food zo goed is. Later in het filmpje zegt ze zelf dat dat joch een glutenallergie heeft en ook allergisch is voor kaas...
Als je goed een recept op kan volgen ben je al een heel eind. Soms gaat het juist mis als je creatief gaat doen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 01:04 schreef wyccie het volgende:
[..]
Meestal gewoon geen zin, vooral niet in de afwas.
Ik moet het echt met een recept doen. Iets 'from scratch' maken kan ik niet, ik zou niet weten hoe dat moet.
Natuurlijk maak ik wel eens zelf een pastasausje door wat gepelde tomaten met wat kruiden te mengen, maar dat was ook vooral leren van fouten. (Less is more)
Voor etentjes zoek ik een recept uit en houd me daar aan vast. En dat gaat dan vaak wel goed.
Je vergeet quick-and-brightquote:Op woensdag 9 juli 2008 01:06 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik heb een hoop Tel Sell gekeken, maar dat apparaat kan ik me niet herinneren... wel pareltjes zoals de George Foremann-grill, Rocket Chef, Magic Bullet, Roastisserie (oid), Express 101, een pan waar je nog een pan aan vast kon klikken (was handig voor het omdraaien van omeletten), Nikkei Knives, Ken Hom Wok-set, Titanium-II messenset en de V-slicer
quote:Op woensdag 9 juli 2008 01:06 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik heb een hoop Tel Sell gekeken, maar dat apparaat kan ik me niet herinneren... wel pareltjes zoals de George Foremann-grill, Rocket Chef, Magic Bullet, Roastisserie (oid), Express 101, een pan waar je nog een pan aan vast kon klikken (was handig voor het omdraaien van omeletten), Nikkei Knives, Ken Hom Wok-set, Titanium-II messenset en de V-slicer
Met dat laatste ben ik het niet eens. Bij mij is dat zeker niet het geval.quote:Op woensdag 9 juli 2008 01:08 schreef Hawaii_Tim het volgende:
maar zelf gemaakt eten is toch wel gezonder en lekkerder dan kant-en-klaar of bezorgvoedsel.
Het ging hier alleen om keukengerei.quote:Op woensdag 9 juli 2008 01:09 schreef Yurithemaster het volgende:
Je vergeet quick-and-brightwat toch nog wel werkte meen ik
Dan weet je ook eens hoe het voelt om mij te zijn, midden in de nacht in topics praten over eten.quote:
Whehehe ik hoor het 'm zo zeggenquote:Op woensdag 9 juli 2008 01:13 schreef MaJo het volgende:
Ik kom nu pas terug van de raadsvergadering![]()
Begon om 4 uur
Toen ik tijdens de schorsing even thuis was was mijn vader een rosbiefsalade aan het maken en had hem gevraagd om daarvan wat te bewaren
Kom ik thuis en vraag ik aan mijn paps waar de salade is zegt ie "ja die is op
" Dus ik "
je zou wat voor me bewaren
" Waarop hij doodleuk zegt "oh ja, helemaal vergeten".
Nu ben ik chagrijnig
Ik heb je altijd begrepen hoorquote:Op woensdag 9 juli 2008 01:18 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dan weet je ook eens hoe het voelt om mij te zijn, midden in de nacht in topics praten over eten.![]()
Gelukkig heb ik net wat chips gehad.
Ik word hier wel vaak teleurgesteld, eerst eet Willow mijn cake op en nu mijn vader de saladequote:Op woensdag 9 juli 2008 01:22 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Whehehe ik hoor het 'm zo zeggen
Ga je toch kip-pesto eten
Met boterquote:Op woensdag 9 juli 2008 01:22 schreef Yurithemaster het volgende:
* Sluipt naar de keuken voor ene krentenbol
quote:Op woensdag 9 juli 2008 01:25 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik word hier wel vaak teleurgesteld, eerst eet Willow mijn cake op en nu mijn vader de salade
Oeh ja kip-pesto![]()
![]()
Hoe heet nou dat nummer van R.E.M. waar Lien gister naar vroeg? Wat een paar jaar geleden nog een hit was ofzo.
Die eet ie ook altijd opquote:Op woensdag 9 juli 2008 01:23 schreef Nembrionic het volgende:
Ohja, je kunt ook nog een banaan eten.
Quick 'n Brite
Dat is tegenwoordig trouwens gewoon in de winkel te koop geloof ik.
Dank je Wyccie, ik wilde het niet zeggenquote:
Ooooooeeeeeehquote:Op woensdag 9 juli 2008 01:24 schreef wyccie het volgende:
Oh, tacochips met gesmolten kaas en crème fraîche erover heen is heerlijk!
Een wonderschoonmaakmiddel van Tell Sell. Vroeger aangeprezen door Amazing Mikequote:Op woensdag 9 juli 2008 01:25 schreef MaJo het volgende:
[..]
Die eet ie ook altijd op
Wat is Quick 'n Brite
Ik zou zo een paar frikandellen lusten maar die frituurpan is gewoon zo'n gedoe en welke idootl eet nu op dat tijdstip frikandellenquote:Op woensdag 9 juli 2008 01:24 schreef wyccie het volgende:
Oh, tacochips met gesmolten kaas en crème fraîche erover heen is heerlijk!
Goede vraag.quote:Op woensdag 9 juli 2008 01:09 schreef wyccie het volgende:
[..]
![]()
Die Nikkei Knives, hè. Kun je nou ook met het ene mes een ander mes snijden?
Dat heb ik me nou altijd afgevraagd. Ze zeiden namelijk dat je met zo'n mes met gemak door metaal kon snijden én dat de messen onverwoestbaar zijn.
Ik heb in 2007 een bakje van dat spul gekocht bij een supermarkt in Enschede, en volgens mij heb ik het niet al te lang geleden gezien bij een dumpzaak in Leeuwardenquote:Op woensdag 9 juli 2008 01:23 schreef Nembrionic het volgende:
Ohja, je kunt ook nog een banaan eten.
Quick 'n Brite
Dat is tegenwoordig trouwens gewoon in de winkel te koop geloof ik.
Kun je beter een tosti maken met sambal.quote:Op woensdag 9 juli 2008 01:27 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Ik zou zo een paar frikandellen lusten maar die frituurpan is gewoon zo'n gedoe en welke idootl eet nu op dat tijdstip frikandellen
Ik zat me net serieus af te vragen of er ooit wel een infomercial is geweest waar Mike en Jim inzaten... dat zijn toch de twee cliché-namen, maar ik kan me geen infomercial Jim herinnerenquote:Op woensdag 9 juli 2008 01:27 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Een wonderschoonmaakmiddel van Tell Sell. Vroeger aangeprezen door Amazing Mike
Wij hebben ooit een een bakje bij de blokker gekochtquote:Op woensdag 9 juli 2008 01:28 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik heb in 2007 een bakje van dat spul gekocht bij een supermarkt in Enschede, en volgens mij heb ik het niet al te lang geleden gezien bij een dumpzaak in Leeuwarden
That's the onequote:
Mensen die uit een kroeg komen en langs een automatiek/snackbar komen die nog open isquote:Op woensdag 9 juli 2008 01:27 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Ik zou zo een paar frikandellen lusten maar die frituurpan is gewoon zo'n gedoe en welke idootl eet nu op dat tijdstip frikandellen
Ik moet meteen denken aan die bottenkraakstoel waar Lien het gister over had. Dat lijkt me echt geweldigquote:Op woensdag 9 juli 2008 01:27 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Een wonderschoonmaakmiddel van Tell Sell. Vroeger aangeprezen door Amazing Mike
Ben niet zo'n tosti fan vroeger bakte ik nog wel eens een eitje S'anachtsquote:Op woensdag 9 juli 2008 01:28 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Kun je beter een tosti maken met sambal.
Weet je wat nou zo jammer is? Onze kinderen zullen nooit begrijpen hoe belangrijk Mike was voor onsquote:Op woensdag 9 juli 2008 01:29 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik zat me net serieus af te vragen of er ooit wel een infomercial is geweest waar Mike en Jim inzaten... dat zijn toch de twee cliché-namen, maar ik kan me geen infomercial Jim herinneren
Dat doe ik ook nog wel eens maar dat is toch net iets andersquote:Op woensdag 9 juli 2008 01:31 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Mensen die uit een kroeg komen en langs een automatiek/snackbar komen die nog open is
Of als ontbijt.quote:Op woensdag 9 juli 2008 01:27 schreef Yurithemaster het volgende:
Heb je enig idee waar de auteursrechten op die reclames nu zouden liggen?quote:Op woensdag 9 juli 2008 01:32 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Weet je wat nou zo jammer is? Onze kinderen zullen nooit begrijpen hoe belangrijk Mike was voor ons
[ afbeelding ]
Ohjaquote:Op woensdag 9 juli 2008 01:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik moet meteen denken aan die bottenkraakstoel waar Lien het gister over had. Dat lijkt me echt geweldigZit er de hele dag al aan te denken
![]()
Ik ben helaas niet zo ingewijd in Tell Sell als jij en heb dus geen flauw idee wat je bedoeltquote:Op woensdag 9 juli 2008 01:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ohja
Het zou me niets verbazen als dat weer één van "Pony" Tony Little's uitvindingen is
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 9 juli 2008 01:35 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Heb je enig idee waar de auteursrechten op die reclames nu zouden liggen?
Die knakker op de foto - Pony Tony - had jarenlang Tell Sell-reclames met zijn fitnessproducten. Die vent was echt verschrikkelijk en gay.quote:Op woensdag 9 juli 2008 01:37 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ben helaas niet zo ingewijd in Tell Sell als jij en heb dus geen flauw idee wat je bedoelt
Lijkt op de OrbiTrek dat dingquote:Op woensdag 9 juli 2008 01:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ohja
Het zou me niets verbazen als dat weer één van "Pony" Tony Little's uitvindingen is
[ afbeelding ]
Die met Mike waren niet van Tel Sell maar van een andere organisatie, volgens mij Q-WIS. Waren toen nog op RTL5 want dat zond toch nooit wat uitquote:Op woensdag 9 juli 2008 01:37 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik dacht dat Tell Sell een Nederlandse toko was dus ik denk dat ze bij de Amerikaanse Tell Sell liggen.
Juist ja.quote:Op woensdag 9 juli 2008 01:40 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Die met Mike waren niet van Tel Sell maar van een andere organisatie, volgens mij Q-WIS. Waren toen nog op RTL5 want dat zond toch nooit wat uit
Hmja, ik vind het ook wel weer mooi geweest. Ik ga naar bedquote:
Ik ook zoquote:Op woensdag 9 juli 2008 01:46 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Hmja, ik vind het ook wel weer mooi geweest. Ik ga naar bed
Bij/over Holly vind ik 'm engquote:
Dit hoort wel bij onze old skool tv avondquote:Op woensdag 9 juli 2008 01:52 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Bij/over Holly vind ik 'm eng
Maar dit is inderdaad het soort bagger waar we mee opgescheept zaten in de nacht en als je thuis kwam.
Ook de handwerkkoningin is dubieus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |