Moet je Rashômon kijken.quote:Op maandag 9 juni 2008 13:08 schreef Xandork het volgende:
[ [url=http://www.cinemotions.net/data/films/0273/39/1/affiche-Angles-d-attaque-Vantage-Point-2006-1.jpg]afbeelding ]
Vantage Point[/url]
ik ben dan ook een liefhebber van films in deze stijl, waarbij een (serie van) gebeurtenis(sen) vanuit het perspectief vanuit meerdere personage's wordt beleefd.
is dat niet dat filmpje dat door allemaal hobbyisten is gemaakt? iedereen deed een klein deel, zoiets had ik op DWDD gezien.quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:51 schreef spy08 het volgende:
Big Buck Bunny
[ afbeelding ]
Korte tekenfilm die over een groot wit konijn gaat dat de onnozelheid zelve is en getreiterd wordt door andere dieren en op een bepaalt moment zijn domheid omzet in gehaadheid.. Meestal zou j denken dat dit uit de PIXAR studio stal komt maar nee, tis een EU/Asia aangelegenheid met zelfs een Nederlands tintje. Leuke tekenfilm met een bekend volgeltje in een cameo rol, ongetwijfeld als knipoog naar For the Birds.
Alleen al om alle gestoorde Amerikanen is hij leuk.quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:51 schreef p.puk het volgende:
The Mist zojuist gezien
http://www.imdb.com/title/tt0884328/
Wat een film zeg! Zit nog ff bij te komen, lang geleden dat ik geprobeer heb door te schreeuwen de hoofdpersoon te vertellen wat ie moet doen
Ben benieuwd wat anderen van deze film vonden!
Maar de dvd-hoes is dan wel weer aardig met die zandkorrels.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Deze week en vorige week gezien (en misschien zelfs nog iets eerder):
Captivity
Hier ga ik weinig over zeggen, een extreem voorspelbaar en erg matig thriller-onding. Zoals verwacht
Die hoes/poster is het beste van heel de film.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:24 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Maar de dvd-hoes is dan wel weer aardig met die zandkorrels.
klinkt goedquote:Op donderdag 12 juni 2008 23:40 schreef Afunados het volgende:
Net mogelijk mijn film van 2008 gezien: Gomorra: http://www.imdb.com/title/tt0929425/
Echt een meesterwerk. Eerste mafiafilm waarna ik niet dacht "wat vet", maar waar je echt diep van onder de indruk bent. Vijf verhaallijnen, gebaseerd op bestseller Saviano, die alle activiteiten van de Gomorra (mafia in en om Napels) bloodlegt. Meerendeel zijn ook geen echte acteurs, maar locals (ook uiteraard locale accent), maar o zo overtuigend. Won trouwens ook de prijs van de jury op festival van Cannes.
IMDB: 8.4
Mijn cijfer: 9
Vrees wel dat een Nederlandse release nog een halfjaartje ofzo op zich zal laten wachten, maar zodra hij uit is, direct heen!
Ze had natuurlijk ook gewoon beter kunnen acteren.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:05 schreef Mainport het volgende:
Als ze iets knapper was geweest, had ze een grote actrice kunnen worden.
quote:Als ze iets knapper was geweest, had ze een grote actrice kunnen worden.
Wat kan ze anders met zo'n script? Behalve het weigeren.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ze had natuurlijk ook gewoon beter kunnen acteren.
Jim roelt de pan uit in serieuze films. Aanraders zijn ook Eternal Sunshine of the Spotless Mind en Man on the Moon.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 16:02 schreef skiczukie het volgende:
Ik heb net The Truman Show gezien.Echt fantastich. Ik ben niet echt een liefhebber van Jim Carrey, maar in deze film is hij echt goed.
Okee, thnx!quote:Op zaterdag 14 juni 2008 16:04 schreef IQM het volgende:
[..]
Jim roelt de pan uit in serieuze films. Aanraders zijn ook Eternal Sunshine of the Spotless Mind en Man on the Moon.
Oldboy is Zuid-Koreaans.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 16:06 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Okee, thnx!
Maar eerst staat Old Boy op het programma.Een Japanse film.
Het plot maakt oldboy zon goede film, helemaal afkijken, ik garandeer je dat je hem kunt waarderen.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 16:12 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ow, okee.Gister de eerste 20 minuten gezien op school, leek me wel een vette film.
Ik ga hem zeker helemaal kijken. Misschien ga ik er zo aan beginnen.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 16:16 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Het plot maakt oldboy zon goede film, helemaal afkijken, ik garandeer je dat je hem kunt waarderen.
Aardig.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 16:33 schreef skiczukie het volgende:
Wat vinden jullie van Punch Drunk Love trouwens?
Klopt het dat dat nogal een gruwelijke film is? Met welke andere films zou je hem vergelijken (Ichi, Kill Bill, Sin City,...)quote:Op zaterdag 14 juni 2008 16:14 schreef skiczukie het volgende:
Verder ook een stuk van The Isle gezien, wel een zieke film.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zag net toevallig de trailer, best grappig. Maar trailers zeggen weinig zekker bij komedies van dit niveau.quote:Op zondag 15 juni 2008 15:57 schreef Bleekmiddel het volgende:
The Onion Movie , wat een lame kut film
Zoals ik zei heb ik maar een stuk gezien, het eerste half uur ofzo. We hielden op met kijken nadat een van de hoofdpersonen drie vishaakjes had doorgeslikt en vervolgens zelfmoord wilde plegen door die haakjes weer naar buiten te trekken. Ik vond het behoorlijk goor, maar dat was op een paar messteken na het enige echt gruwelijke. Maar misschien is de rest van de film ook wel bloederig, ik weet het niet.quote:Op zondag 15 juni 2008 15:56 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Klopt het dat dat nogal een gruwelijke film is? Met welke andere films zou je hem vergelijken (Ichi, Kill Bill, Sin City,...)
Ik hou niet echt van echt vieze gore zaken in films.![]()
![]()
Nou ik heb hem echt met een heldere geest bekeken. maar toch is er niets van blijven hangen.quote:Op zondag 15 juni 2008 16:21 schreef Hulkio het volgende:
[..]
Zag net toevallig de trailer, best grappig. Maar trailers zeggen weinig zekker bij komedies van dit niveau.
Als het van die aard is dat je stopt met kijken, net omdat het te bloederig is...quote:Op zondag 15 juni 2008 16:22 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Zoals ik zei heb ik maar een stuk gezien, het eerste half uur ofzo. We hielden op met kijken nadat een van de hoofdpersonen drie vishaakjes had doorgeslikt en vervolgens zelfmoord wilde plegen door die haakjes weer naar buiten te trekken. Ik vond het behoorlijk goor, maar dat was op een paar messteken na het enige echt gruwelijke. Maar misschien is de rest van de film ook wel bloederig, ik weet het niet.
Nee, we moesten ophouden met kijken omdat de school dicht gaat om 21.30. Ik volg een film-'les', waarin we films worden besproken, en stukken eruit kijken. En deze avond waren Aziatische films aan de beurt. Ik had de film graag uitgekeken, want het was best tof. De hele setting en de weinige dialogen maakten het een bijzonder vreemde film, maar wel de moeite waard, denk ik.quote:Op zondag 15 juni 2008 16:39 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Als het van die aard is dat je stopt met kijken, net omdat het te bloederig is...liever niet dan
Ik denk dat ik je begrijp, al is de rest van de wereld het daar niet mee eens (Jamie Lee Curtis wordt door velen als uitzonderlijk knap beschouwd en in meerdere films is dat een belangrijk onderdeel van haar personage)quote:Op zondag 15 juni 2008 16:50 schreef Falco het volgende:
A Fish Called Wanda
Zo, wat was dit ontiechelijk ongrappig en onboeiend. Ik mag die Jamie Lee Curtis niet echt, ze is irritant en ook nog eens onaantrekkelijk. Ongelooflijk dat juist zij gecast is voor zo'n rol als deze, maar iemand anders had deze film ook niet gered hoor, wat een drek. Over John Cleese maak ik maar helemaal geen woorden vuil. Cijfer: 4,5
Naar mijn inziens is the Isle niet te vergelijken met films als Ichi en al helemaal niet met Kill Bill en Sin City. Afgezien van de scene die hier al is besproken (en misschien nog 1 of 2 andere scené's) bevat de film geen gore en moet het volledig hebben van onderhuidse spanningen.quote:Op zondag 15 juni 2008 15:56 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Klopt het dat dat nogal een gruwelijke film is? Met welke andere films zou je hem vergelijken (Ichi, Kill Bill, Sin City,...)
Ik hou niet echt van echt vieze gore zaken in films.![]()
![]()
Natuurlijk niet.quote:Op zondag 15 juni 2008 16:58 schreef Bellatrix het volgende:
Waarom moet een vrouw altijd aantrekkelijk zijn in een film, is acteren niet genoeg?
Gezien. Toffe film.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 16:16 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Het plot maakt oldboy zon goede film, helemaal afkijken, ik garandeer je dat je hem kunt waarderen.
Leuke tip. Ga ik vanavond even kijken.quote:Op zondag 15 juni 2008 17:53 schreef Lambiekje het volgende:
Chaos Theory (2007)
Frank (Ryan Reynolds) is iemand die precies en punctueel is. Vooraf begint hij dag met lijstjes op te stellen voor ToDos. Op een dag geeft hij een lezing maar is wat vertraagd door dat vrouwlief, de klok vooruit heeft gezet. Na afloop wil hij terug naar huis diep in de nacht. Onderweg slingerd er een vrouw over de weg en zij blijkt hoogzwanger te zijn en moet direct naar het ziekenhuis. Door stom burocratisch gedoe (oke Frank had niet zijn eigen telnr erbij moeten zetten) krijgt Fanks vrouw te horen van de baby. Als hij dan eenmaal thuis komt zet zijn vrouw hem buiten en lijkt zijn huwelijk verknalt. Hij probeert alles om het weer goed te maken of toch eigenlijk weer niet.
cijfer 7.5 / imdb 7.9
Heel erg onderschat. Een briljante regisseur die op het eerste oog een simpele romantische komedie maakt met een hoofdrolspeler die nooit serieus wordt genomen. Maar ik ben zelden zo meegegaan in een lichtvoetig romantische verhaaltje (A Girl in the Cafe misschien, Garden State, maar die gaan toch nog wat dieper) Je moet er niet meer van maken dan het is, maar in het genre voor mij haast perfect.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 16:33 schreef skiczukie het volgende:
Wat vinden jullie van Punch Drunk Love trouwens?
Niet alleen bij de vrouwen hoor. De Depp's en de Pitt's en de Clooney's zijn ook niet alleen beroemd geworden vanwege hun talent.quote:Op zondag 15 juni 2008 16:58 schreef Bellatrix het volgende:
Waarom moet een vrouw altijd aantrekkelijk zijn in een film, is acteren niet genoeg?
Heb die dus ook gezien. Wat een geweldig vermaak is datquote:Op vrijdag 13 juni 2008 10:48 schreef Gorro het volgende:
The King of Kong (Seth Gordon, 2007)
Leuke documentaire over de recordpoging van Steve Wiebe om het record van het arcadespel Donkey Kong te verbreken. Wat vooral zo knap is aan de film is hoe hij veel dingen van een echte film benadert. Vooral in het neerzetten van de betrokkenen. Zo is Steve Wiebe de held en Billy Mitchell de beste bad-guy in een film sinds jaren, compleet met sidekick in de vorm van Steve Sanders. Wat ging ik die man haten. ****
Net gekeken, omdat ik er wel vaker goede verhalen over heb gehoord. maar deze film viel me echt zwaar tegen.quote:Op zondag 15 juni 2008 14:07 schreef Gorro het volgende:
(#66) Blade Runner (Ridley Scott, 1982)
Fantastische science fiction klassieker over een dystopische toekomst waar andoïden rondlopen tussen de mensen. Het hele toekomst beeld en dan met name hoe het is vorm gegeven zien we nog steeds regelmatig terugkeren in huidige films. De donkere sfeervolle beelden, het neon en de rook dragen allemaal bij aan de droomachtige sfeer die de film over zich heeft. De filosofische tintjes, met name naar het einde toe en de ambiguiteit hiervan zorgen er voor dat je de film keer op keer kunt blijven bekijken. *****
Ik zeg altijd maar zo, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:13 schreef Gillingham het volgende:
Blazing Saddles (Mel Brooks, 1974) 5-
Ferris Bueller's Day Off (John Hughes, 1986) 6
Ik heb die dag genoeg gelachen hoor.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:33 schreef Mainport het volgende:
[..]
Ik zeg altijd maar zo, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Arrested Developmentquote:Op woensdag 18 juni 2008 22:08 schreef steeg het volgende:
ik weet wel dat je hier eigenlijk alleen films moet plaatsen maar ik kan het gewoon niet laten de serie Arrested Development aan te raden. geschoten als een documentaire met voice-over, we krijgen een kijk in het gestoorde leven van de bluth family. Vader zit in de gevangenis, zoon michael probeert het familiebedrijf te redden, broer GOB is een mislukte goochelaar, zus lindsay is getrouwd met Tobias Fünke: een wannabe acteur en daarnaast analist en therapeut (afgekort als analrapist) en alcoholistische moeder lucille heeft nog de controle over het jongste broertje buster die bij haar in huis woont. Dan heeft michael zelf nog een zoon: george michael (gespeeld door een jonge Michael Cera) deze is verliefd op zijn nichtje.
GOB, de mislukte goochelaar is sowieso een creatie zo geniaal dat hij past tussen de grootheden quagmire uit family guy of kramer uit seinfeld. Ik heb alle seizoenen gekeken, de grapjes zijn subtiel (geen laughing reel thank god) en vaak grof. De situaties zijn absurd en de lijn door de afleveringen zorgt voor mooie ontwikkelingen. Het beste van de show is dat 'de ontknoping' altijd de plot van de vorige 19 minuten in een heel ander daglicht zet.
de voice-over is overigens ron howard.
G.O.B op zijn segway (en die andere is michael en de derde is The Fonz! hier de advocaat van de familie)
[ afbeelding ]
Ik hoop echt dat ik iemand hiermee geintresseerd maak, het is echt een heerlijke serie
youtube
Vorig jaar gezien en echt een leuke documentaire. Aanrader voor iedereen die Donkey Kong vroeger op de kast speeldequote:Op vrijdag 13 juni 2008 10:48 schreef Gorro het volgende:
26-11-2007
The King of Kong (Seth Gordon, 2007)
Leuke documentaire over de recordpoging van Steve Wiebe om het record van het arcadespel Donkey Kong te verbreken. Wat vooral zo knap is aan de film is hoe hij veel dingen van een echte film benadert. Vooral in het neerzetten van de betrokkenen. Zo is Steve Wiebe de held en Billy Mitchell de beste bad-guy in een film sinds jaren, compleet met sidekick in de vorm van Steve Sanders. Wat ging ik die man haten. ****
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij duurde wel erg lang, het had wat korter gekund.
Kortom: leuke film voor de fans, maar om dit nou in de bioscoop te gaan kijken, het is eigenlijk een hele lange aflevering van de serie.
Bedankt voor de tip!quote:
Is inderdaad wel spannend, heb die een tijdje geleden gezien op bbc.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:41 schreef Lambiekje het volgende:
Coma (1978)
In het Boston Memorial General Hospital raken mensen na een operatie in een coma. Nadat ook een goede vriendin van de artsen, Susan Wheeler (Geneviève Bujold) in Coma raakt. Gaat zij op onderzoek uit samen met haar vriend/arts Mark Bellows (Michael Douglas). Al snel wordt duidelijk dat het ziekenhuis op illegale wijze geld wil verdienen aan donororganen.
Het is wel een spannend verhaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap dat 'snappen' of 'begrijpen' niet zo. Zo 'moeilijk' is Donnie Darko toch ook weer niet? Blijft wel over dat het een zeer chillle film is.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 20:08 schreef skiczukie het volgende:
Ik heb Donnie Darko nog maar eens gekeken, nu al twee keer in één maand. Ik moet een filmrecensie schrijven dus heb deze film maar gekozen. En het was geen straf om hem weer te kijken. En het is waar wat er gezegd wordt, je begrijpt de film beter na de twee keer kijken. Ik vond het weer fantastisch. Misschien nog wel beter.
Het verhaal wordt duidelijker.quote:Op zondag 22 juni 2008 03:05 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik snap dat 'snappen' of 'begrijpen' niet zo. Zo 'moeilijk' is Donnie Darko toch ook weer niet? Blijft wel over dat het een zeer chillle film is.
De director's cut is veel makkelijker te begrijpen, maar toen ik een paar jaar geleden de normale versie zag vond ik het allemaal niet zo duidelijk.quote:Op zondag 22 juni 2008 03:05 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik snap dat 'snappen' of 'begrijpen' niet zo. Zo 'moeilijk' is Donnie Darko toch ook weer niet? Blijft wel over dat het een zeer chillle film is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
Hahaquote:Op maandag 23 juni 2008 16:33 schreef jimjim1983 het volgende:
[ afbeelding ]
vette filmbeetje langzaam in t midden en nog niet heel leuk aan t begin maar heel erg vet aan t einde. overdreven veel bloed en soms net iets te onsmakelijke stukjes. meest bizarre film die ik in tijden heb gezien.
waarom ga je een film kijken waar nog maar 19 mensen op gestemd hebben ... dan vraag je om moeillijkheden.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 02:27 schreef scanman01 het volgende:
Rescued (2008)
Wat een ongelooflijk idiote film. Geen woorden voor. Mark, de hunk van het kantoor, gaat op een businesstrip naar Indonesie, samen met Megan (die hem wel heel erg ziet zitten) en Chris (die eigenlijk verliefd is op Megan). Het drietal stort neer en belandt op een onbewoond eiland. Daar zitten ze een hele tijd vast, lopen al die tijd in dezelfde kleren en praten heel erg veel over god, bidden en meer van dat soort zaken. Al die tijd blijven de mannen lekker gladgeschoren en gooien er de meest idiote teksten uit. Dit is echt een EO film, hoewel het misschien zelfs de EO te ver gaat. Chris neemt Megan kwalijk dat ze niet meer zo vaak naar de kerk gaat en wrijft dat ook regelmatig in. Megan voelt zich daar wel wat schuldig over, maar ze vindt het niet cool om zo gelovig te zijn. Intussen valt Megan op de vrouwengek Mark, terwijl onze goede gelovige Chris eenzaam en alleen achter blijft. Damn, wat oneerlijk allemaal. Zal Megan het geloof weer terug vinden en dankzij god ook haar weg naar Chris, die overduidelijk tweede keus is???
Echt skippen deze film. En ook gewoon deleten uit de IMDB
Die ga ik ook kijken!quote:Op maandag 23 juni 2008 18:28 schreef Agiath het volgende:
[..]
Haha
Die moet ik echt zien, zo slecht dat het leuk is
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 02:27 schreef scanman01 het volgende:
Rescued (2008)
Wat een ongelooflijk idiote film. Geen woorden voor. Mark, de hunk van het kantoor, gaat op een businesstrip naar Indonesie, samen met Megan (die hem wel heel erg ziet zitten) en Chris (die eigenlijk verliefd is op Megan). Het drietal stort neer en belandt op een onbewoond eiland. Daar zitten ze een hele tijd vast, lopen al die tijd in dezelfde kleren en praten heel erg veel over god, bidden en meer van dat soort zaken. Al die tijd blijven de mannen lekker gladgeschoren en gooien er de meest idiote teksten uit. Dit is echt een EO film, hoewel het misschien zelfs de EO te ver gaat. Chris neemt Megan kwalijk dat ze niet meer zo vaak naar de kerk gaat en wrijft dat ook regelmatig in. Megan voelt zich daar wel wat schuldig over, maar ze vindt het niet cool om zo gelovig te zijn. Intussen valt Megan op de vrouwengek Mark, terwijl onze goede gelovige Chris eenzaam en alleen achter blijft. Damn, wat oneerlijk allemaal. Zal Megan het geloof weer terug vinden en dankzij god ook haar weg naar Chris, die overduidelijk tweede keus is???
Echt skippen deze film. En ook gewoon deleten uit de IMDB
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:00 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]klinkt vet, zou je mij het einde willen verklappen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.My soul is painted like the wings of butterflies
Dat is een "nieuwe" batman film, waarin de acteurs zichzelf spelen. Burt Ward (Robin) en Adam West (Batman) worden uitgenodigd voor de onthulling van de batmobile in een of ander filmmuseum, en deze wordt gejat.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:03 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
wat is dat dan?
ik heb alle seizoenen op dvd
Die hele show van hem is geweldig.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:30 schreef milagro het volgende:
ik heb er weer een hoop gezien, maar daarover later wel weer.
wilde even dit met jelui delen
![]()
![]()
![]()
eetze voor straks
ga ik gauw eens kijken, had nog nooit van hem gehoordquote:
Ik heb deze show vier jaar geleden eens gezien, en het was leuk om weer even zo'n fragmentje te kijken.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:59 schreef milagro het volgende:
[..]
ga ik gauw eens kijken, had nog nooit van hem gehoord
Zijn ze ookquote:
Erg goed, maar wel een beetje een oldie, mil.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:30 schreef milagro het volgende:
ik heb er weer een hoop gezien, maar daarover later wel weer.
wilde even dit met jelui delen
![]()
![]()
![]()
eetze voor straks
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.5/10
Vooral als het USA-films zijn met zo weinig votes.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 09:03 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
waarom ga je een film kijken waar nog maar 19 mensen op gestemd hebben ... dan vraag je om moeillijkheden.
Omdat ik, als ik een film ga kijken, niet eerst de IMDB check of er al wel voldoende mensen gevote hebben.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 09:03 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
waarom ga je een film kijken waar nog maar 19 mensen op gestemd hebben ... dan vraag je om moeillijkheden.
oh ik heb het in het verleden ook gedaan ... maar tegenwoordig ga ik wel even een imdb-check doen voordat ik iets binnenhaal of ga bekijken. The Dawn na 2,5 jaar nog steeds ver onder de honderd stemmen.quote:Op woensdag 25 juni 2008 14:32 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Omdat ik, als ik een film ga kijken, niet eerst de IMDB check of er al wel voldoende mensen gevote hebben.
Hmz, vanwaar dat? Ik vind de films namelijk niet echt veel van elkaar verschillen om eerlijk te zijn, ook niet qua aanpak.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:34 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Ik vond 28 days later een geweldige film, maar 28 weeks later heb ik halverwege uitgezet, wat een enorm stuk bagger was dat zeg.
Helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:34 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Ik vond 28 days later een geweldige film, maar 28 weeks later heb ik halverwege uitgezet, wat een enorm stuk bagger was dat zeg.
Een zombiefilm onrealistisch noemenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:48 schreef Thy... het volgende:
[..]
Helemaal mee eens!
In 28 Days later, liep het verhaal lekkerder, van alleen op de wereld, naar een groepje op de wereld, rustige shots, afgewisseld door horror, geen onmogelijk plotwendingen.
28 Weeks later was een opeenstapeling van omogelijkheden. Kinderen die een langs een zwaar beveiligde grens kunnen kruipen, toevallig hun moeder vinden en natuurlijk wordt hun vader toevallig de superzombie. Bij de uitbraak wordt eerst napalm gebruikt, gevolg is dat de halve stad kapot is en vervolgens wordt er gifgas gebruikt, waarom wordt dat niet gelijk gebruikt om de stad te behouden? Alles voor de explosies. Met je helicopter wiekens zombies hakken, not doneEn dan het open einde waar ze Duits spreken onder de Eiffeltoren
![]()
Nee, het eerste deel was een erg goede film, het vervolg moest teveel zijn en is daardoor zo over de top.
Het ging idd he-le-maal nergens over. Het mooiste vond ik nog wel dat de zombies alle secure deuren konden bypassen door er tegenaan te rijen, en dat de gehele bevolking in een soort ondergronds hok werd opgesloten waar de zombies vrij toegang tot hadden. En dat alles in een omgeving die volledig was gebouwd als veilige bunker tegen zombiesquote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:48 schreef Thy... het volgende:
[..]
Helemaal mee eens!
In 28 Days later, liep het verhaal lekkerder, van alleen op de wereld, naar een groepje op de wereld, rustige shots, afgewisseld door horror, geen onmogelijk plotwendingen.
28 Weeks later was een opeenstapeling van omogelijkheden. Kinderen die een langs een zwaar beveiligde grens kunnen kruipen, toevallig hun moeder vinden en natuurlijk wordt hun vader toevallig de superzombie. Bij de uitbraak wordt eerst napalm gebruikt, gevolg is dat de halve stad kapot is en vervolgens wordt er gifgas gebruikt, waarom wordt dat niet gelijk gebruikt om de stad te behouden? Alles voor de explosies. Met je helicopter wiekens zombies hakken, not doneEn dan het open einde waar ze Duits spreken onder de Eiffeltoren
![]()
Nee, het eerste deel was een erg goede film, het vervolg moest teveel zijn en is daardoor zo over de top.
Ooit gehoord van Suspension of Disbelief? http://en.wikipedia.org/wiki/Suspension_of_disbeliefquote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:53 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Een zombiefilm onrealistisch noemen
Deel 2 zat goed in elkaar dat jij over zulke details valt en niet the big picture ziet is dan weer jammer, goede shots, goede muziek, aardig verhaal, niet veel slechter dan die van 1 athans. Maar dat is mijn mening natuurlijk.
Een beetje ongeloofwaardig maar ?! Heb nog nooit gehoord van planten die een telefoon na kunnen doenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 14:24 schreef Mutsaers__78 het volgende:
The Ruins.
Leuke horrorfilm. Beetje ongeloofwaardig hier en daar, maar origineel concept en zeer vermakelijk. Krijgt van mij een 7,5.
Ja, als het zo bekijkt kun je alle fantasy / horror / science fiction / etc. als ongeloofwaardig beschouwen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 14:59 schreef linebear het volgende:
Een beetje ongeloofwaardig maar ?! Heb nog nooit gehoord van planten die een telefoon na kunnen doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zulk soort ongeloofwaardigheden dus![]()
Dat het verhaaltje onnozel is, hoort erbij en dat het acteerwerk triest is ook. Dat geldt ook voor the over-the-top bloederigheid en de knullige effecten. Daar heb ik allemaal geen problemen mee.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:21 schreef Karina het volgende:
Kataude mashin gâru - Machine Girl
....
Aanrader voor fans van het genre.
Moet je nagaan dat deze docu extreem oppervlakkig is, halve waarheden en pertinente onjuistenheden bevat. En eigenlijk zelfs pro-Bush is. Toen ik destijds Fahrenheit 911 had gezien was ik ook onthutst. Maar tegenwoordig zou ik de docu van Moore een onvoldoende waarderen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 13:19 schreef Edwinuss het volgende:
Fahrenheit 911.
Het wordt voor mij hier allemaal een beetje meer duidelijk. Behoorlijk confronterend ! Wel een leuke docu om met vrienden te discussiëren.
Krijgt van mij een 8
Goh Lambiekje, ik ben het met je eens wat 9/11 betreft.. maar je alternatieven heb ik na 10 minuten uitgezet (gezien het feit dat ik met Terrorstorm begon en daarna bleek dat een paar andere docu's door dezelfde regisseur zijn gemaakt).quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:01 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Moet je nagaan dat deze docu extreem oppervlakkig is, halve waarheden en pertinente onjuistenheden bevat. En eigenlijk zelfs pro-Bush is. Toen ik destijds Fahrenheit 911 had gezien was ik ook onthutst. Maar tegenwoordig zou ik de docu van Moore een onvoldoende waarderen.
Je kunt beter naar deze documentaires kijken :
Terrorstorm - bekijk End Game - bekijk Martial Law, Rise of the Police State -bekijk Power of Nightmares bekijk deel 1 / 2 / 3 Zeitgeist - bekijk
als je écht hebt verdiept, weet je wel beter?! Naudet zijn ingehuurd.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:55 schreef Falco het volgende:
Gewoon 9/11 van de gebroeders Naudet kijken wanneer je een docu wil zien over 11 september. Daar zijn tenminste alleen maar echte beelden gebruikt.
Houd je speculaties eens binnen TRU.quote:Op zondag 29 juni 2008 23:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
als je écht hebt verdiept, weet je wel beter?! Naudet zijn ingehuurd.
Nog een keer zo'n TRU-post en er wordt een ban voor je geregeld, heb ik vernomenquote:Op zondag 29 juni 2008 23:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
als je écht hebt verdiept, weet je wel beter?! Naudet zijn ingehuurd.
Net gekeken, je had de film goed omschreven.quote:Op donderdag 26 juni 2008 11:47 schreef Atreidez het volgende:
Film Noir
Een aparte animatiefilm uitgevoerd als Film Noir met dezelfde titel. Je verwacht te maken te krijgen met cliche's maar dit was een erg frisse en goeie film, waarbij de animatie afgewisseld met wat echte beelden als achtergrond goed uit de verf komen. De cinematografie is prachtig met de kleurelementen over het zwart/wit heen, en de narrator/hoofdpersoon die een typisch film noir verhaal beleeft maakt het hele verhaaltje compleet. Van begin tot eind geboeid naar gekeken, en dat met maar 228votes op imdb![]()
[ afbeelding ]
Ik mag toch wel iemand wijzen op dat Fahrenheit docu oppervlakkig is als iemand zich wél wil wakker maken. Want dat was toch echt de intentie. Mijn advies is doe dat dan alleen dan niet met die popiejopie pro-Bush Michael Moore. Daar is helemaal niets TRU-aan en bovendien, het is BNWquote:Op maandag 30 juni 2008 00:06 schreef Falco het volgende:
[..]
Nog een keer zo'n TRU-post en er wordt een ban voor je geregeld, heb ik vernomen.
Dit heeft echt geen zak te maken met het punt waar het over ging, en dat is namelijk beweren dat de twee Franse journalisten zijn ingehuurd en het hier verkondigen als feit.quote:Op maandag 30 juni 2008 07:22 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik mag toch wel iemand wijzen op dat Fahrenheit docu oppervlakkig is als iemand zich wél wil wakker maken. Want dat was toch echt de intentie. Mijn advies is doe dat dan alleen dan niet met die popiejopie pro-Bush Michael Moore. Daar is helemaal niets TRU-aan en bovendien, het is BNW
Maar sorry hoor dat ik het Brood en Spelen verstoor. Ik vind het al 'moeilijk' genoeg om de maatschappelijkheden wat sommige films (nee geen docus) proberen aan te kaarten te zien als enterainment.
En ik vind het eigenlijk al raar waarom we niet dieper mogen discusieren/filosopheren over de inhoud van films als Matrix, Equilibrium, Minority Report, Dark City, V for Vendetta, 1984 en dergelijke.
Zo jammer dat de gros van mensen het echte gedachtengoed van sommige films compleet gemist wordt.
Thnxquote:Op maandag 30 juni 2008 01:03 schreef skiczukie het volgende:
Net gekeken, je had de film goed omschreven.Was zeker de moeite waard.
quote:Cowboys. Aliens. Blue suitcases and bowling balls. Strange things are happening out in the middle of nowhere.
Ik vond de muziek zo mooi.quote:Op maandag 30 juni 2008 18:37 schreef skiczukie het volgende:
The Straight Story (1999)
An old man makes a long journey by tractor to mend his relationship with an ill brother.
Wel aardig maar ik had er meer van verwacht aangezien David Lynch de director van deze film was. Wel mooie beelden, beetje een kinderfilm. Verhaal was wel okee, met andere woorden, geen slechte film maar ook niet fantastisch naar mijn mening.
Die ga ik even bekijken.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:48 schreef Lambiekje het volgende:
In the Land of Women (2007)
cijfer 7 / imdb 6.8
Dat iemand into the 80's is qua muziek wil niet zeggen dat het ook in de 80's speeltquote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:48 schreef Lambiekje het volgende:
In the Land of Women (2007)
De muziek (carter luister Heuy Lewis) en t-shirt (Lucy draagt The Invisible Touch Tour) verklapt toch wel dat het de jaren 80 isMaar het maffe er wordt wel gebruik gemaakt van mobieltjes ...
Had je hem liggen of zo dat je hem 2 uur later bekeken hebt?quote:
Juist wel.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:47 schreef Doff het volgende:
Wow, Flitspaal, zo goed was Mafioso toch ook weer niet?
17. The Great Debaters (2007, USA, Denzel Washington) 7
Tweede film van regisseur Washington vertelt het verhaal over het eerste debatteam van een zwarte school die het opneemt tegen de toen regerend kampioen, in de film het debatteam van Harvard, in een tijd dat dat allesbehalve vanzelfsprekend was. Enigszins gebaseerd op ware gebeurtenissen, al zijn er geloof ik nogal wat creatieve vrijheden genomen. De vertolkingen van de leden van het debatteam zijn niet allemaal even overtuigend maar dat wordt dan weer een beetje gecompenseerd door de bijrollen van Denzel zelf en die andere Oscar winnaar Forest Whitaker. De film speelt het wel een beetje op safe, maar het is alsnog meer dan goed te doen.
18. The Bridge on the River Kwai (1957, UK, David Lean) 7
19. The Incredible Hulk (2008, USA, Louis Leterrier) 7 zie review
20. The Matrix Revolutions (2003, USA, Wachowski's) 6,5
21. The Pit and the Pendulum (1961, USA, Roger Corman) 6,5
22. The Car (1977, USA, Elliot Silverstein) 6,5
Auto terroriseert klein plaatsje in the middle of nowhere. Net zo silly als het klinkt, maar toch vrij vermakelijke onzin.
23. Bobby (2006, USA, Emilio Estevez) 6,5
24. The Bank Job (2008, UK, Roger Donaldson) 6,5
25. Kung Fu Panda (2008, USA, Mark Osborne & John Stevenson) 6,5
Af en toe leuke momenten, met name te danken aan bijrolfiguur master Shifu, in een makkelijke film met een erg clichematige boodschap.
26. The Happening (2008, USA, M. Night Shyamalan) 5,5 zie review
Zooey wat doe je me aan... ga eens snel terug naar betere films![]()
27. 5 Dolls for an August Moon (1970, ITA, Mario Bava) 5
Een typische Bava-film als zijn kunstjes niet werken.
En de titel voor slechtste film van de maand gaat naar:
28. Saw IV (2007, USA, Darren Lynn Bousman) 5 zie review
En bijna alle ek wedstrijden gezien minus de finale![]()
Als je dat eerste boxje ook hebt moet je BABY FACE eens gaan kijken.quote:Op woensdag 2 juli 2008 21:54 schreef Timo20 het volgende:
The Divorcee
Welkom in pre-code Hollywood!
Een leuke kennismaking met het Hollywood van voor de Production Code
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 6 / imdb 6.3
[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 04-07-2008 00:15:30 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Vond het een heerlijke film. Geen pretenties, gewoon inderdaad weer in lijn met de eerdere films van die club mensen. En de Dracula musical zou zeker potentie hebben. Wát een leuke muziek...quote:Op vrijdag 4 juli 2008 02:52 schreef scanman01 het volgende:
Forgetting Sarah Marshall (2008)
'Forgetting Sarah Marshall' is wel een aanrader voor de liefhebbers van films als 'Knocked up' en 'The 40 year old virgin'.
Nee heb alleen de tweede box. Zometeen maar ff de eerste bestellen danquote:Op donderdag 3 juli 2008 08:34 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Als je dat eerste boxje ook hebt moet je BABY FACE eens gaan kijken.
Hm ik vond Steve Carrel juist erg slecht in deze film, terwijl hij in Anchorman ondanks zijn kleine rol toch briljant was.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 14:55 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Steve Carell op z'n best. Dit zijn de komedie-films die je wilt zien. Velen zullen de American Pie-sfeer misschien niet waarderen, maar het is zeker mijn soort humor.
Cijfer:
IMDb: 7,5
Ik: 7
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb 6.4Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Het won de oscar voor beste buitenlandse film. Meest saillante detail is dat regisseur Vladimir Menshov door de Sovjet-overheid niet geïnformeerd werd over die nominatiequote:Op zaterdag 5 juli 2008 12:29 schreef zuiderbuur het volgende:
Moskou gelooft niet in tranen (1980)
Film uit de Sovjetunie over het leven in de hoofdstad. Het eerste deel van de film speelt zich af in de jaren vijftig, waarin de hoofdpersonages studenten zijn. Ze trouwen en geraken zwanger. In het tweede deel zie je wat er van hen geworden is twintig jaar later.
Het biedt een interessante blik op de Sovjetunie, al vraag ik me soms af of hun manier van leven en wonen niet iets te rooskleurig wordt voorgesteld (hoewel het nog altijd zeker niet ideaal is)
Goede film met een uitstekende Gene Hackman. Cijfer: 8,5quote:What "Mississippi Burning" evokes more clearly than anything else is how recently in our past those rights were routinely and legally denied to blacks, particularly in the South. In a time so recent that its cars are still on the road and its newspapers have not started to yellow, large parts of America were a police state in which the crime was to be black. Things are not great for blacks today, but at least official racism is no longer on the law books anywhere. And no other movie I've seen captures so forcefully the look, the feel, the very smell, of racism. We can feel how sexy their hatred feels to the racists in this movie, how it replaces other entertainments, how it compensates for their sense of worthlessness. And we can feel something breaking free, the fresh air rushing in, when the back of that racism is broken.
Leuke tip! Die 'onbenullige romcom' ga ik ook maar even bekijkenquote:Op zondag 6 juli 2008 13:39 schreef Lambiekje het volgende:
Love on the Side (2004)
Eve een mollige meid Eve (Marla Sokoloff) is heimelijk verliefd op een vriend Jeff van haar broer. Ze werkt als serveerster in een restaurantje. Op een dag komt er een celeb-achtige vrouw, Linda, binnen voor een lunch. Beide vrienden zijn natuurlijk meteen verliefd op haar. Maar zij wil er niets van weten ze is van de andere kant. En papt met Eve aan. Niet omdat ze lesbisch is maar om Jeff jaloers te maken en dat hij voor Eve gaat. Dat gaat natuurlijk niet vanzelf.
Ach de film is uiteraard het bekende stramien maar toch heeft de film iets sweets.
cijfer 6.5 / imdb 5.6
Maar wat is het dat je dus veel romcoms bekijkt ... meer dan dat ik het doe?quote:Op zondag 6 juli 2008 13:47 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Leuke tip! Die 'onbenullige romcom' ga ik ook maar even bekijken
Ik heb ooit dat boek gelezen (voor een boekbespreking op schoolquote:Op zondag 6 juli 2008 22:21 schreef joep.t het volgende:
Het woeden der gehele wereld
Nederlandse film die zich afspeelt in de periode na de tweede wereldoorlog.
Er wordt een moord gepleegd en dat is de spil van een rommelig en slecht geacteerde film,Die zich vooral met de belachelijke dialogen en de lachwekkende plottwist compleet voor schut zet.
Een schande voor de nederlandse film.
Cijfer: 4,3
Inderdaad, de laatste goede film van Kevin Spacey was The Life of David Gale.quote:Op maandag 7 juli 2008 09:50 schreef RuneRose het volgende:
bijzonder zwak spel van verschillende acteurs (in het bijzonder Spacey en Fishburne, maar dat was te verwachten; die presteren al jaren niets.
Oh, in Hawaii? Dus Kristen Bell in bikini?quote:Op maandag 7 juli 2008 15:08 schreef Numbie het volgende:
Alleen aan te raden indien je in bent voor mooie hawaiaanse plaatjes en./of een flinke bak popcorn naar binnen wil werken.
Dat vergeet je zodra Mila Kunis de eerste scene inloopt. Wát een prachtige vrouw is dat toch zeg....quote:Op maandag 7 juli 2008 15:11 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Oh, in Hawaii? Dus Kristen Bell in bikini?
Ooit mobiel van Stephen King gelezen?quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Deze week en vorige week gezien (en misschien zelfs nog iets eerder):
The Signal
Een B-film, maar wel een interessante. Op een dag beginnen alle radio's, TV, telefoons, etc... een signaal uit te zenden waardoor iedereen gek/bloeddorstig wordt en de hele wereld iets minder aangenaam wordt. Het grootste pluspunt van de film is het feit dat hij werd geregisseerd door 3 heren die elk hun eigen deeltje maakten, waardoor je het verhaal vanuit verschillende perspectieven ziet. Het is allemaal niet even geslaagd, de film heeft zijn gebreken en het einde is wat flauw, maar ik vond het wel allemaal vrij origineel en dat is tegenwoordig al een bewonderenswaardige eigenschap voor een film.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb 7.5
[ Bericht 6% gewijzigd door Lambiekje op 08-07-2008 07:16:25 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
"You bitches! get on the floor!quote:Op maandag 7 juli 2008 10:03 schreef starla het volgende:
Laatste films die ik heb gezien:
Dazed and Confused
Ik vind het eigenlijk helemaal geen typische sequel. Alien is een sfeervolle horrorfilm, Aliens is een actiespektakel, weinig sequels die meer afwijken van het origineel qua uitvoering van het basisgegeven dan deze.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:19 schreef Timo20 het volgende:
Aliens (Theatrical Cut)
Eigenlijk een typische sequel: het is allemaal redelijk vermakelijk (al is de aanloop naar de échte actie eigenlijk te lang) maar het is niet zo goed als het eerste deel.
quote:Op woensdag 9 juli 2008 19:11 schreef Falco het volgende:
De Lift
[ afbeelding ]
Het hoogtepunt vindt al na een half uur plaats, maar daarna is er ook nog steeds sprake van aangename lolligheid. Geniaal zeg, die typetjes (dat agentenduo en die bewakers!), dat wetenschappelijk gezwam van Peer Mascini en de uberdik aangezettte synthesizers. Cijfer: 8
Heb je Dick's eigen remake Down gezien ... dat is redelijk slecht.quote:Groene zeep, zal ik groene zeep halen?
Ik heb dat einde altijd raar gevonden. Toch niet echt een happy end??quote:Op woensdag 9 juli 2008 19:11 schreef Falco het volgende:
Close Encounters of the Third Kind
Aparte Spielberg-film zeg. Je merkt de hand van hem erin, maar het is toch een tikkeltje anders en dan doel ik dat op het hoge mysterieuze gehalte. Goede spanningsopbouw ook. Sommigen roemen het einde van deze film, het deed mij niet zoveel daarentegen. Cijfer: 7
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry, dat was een spoiler...![]()
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:06 schreef Hulkio het volgende:
In Bruges (Martin McDonagh, 2008)
In Bruges is een zeer vermakelijke gangsterkomedie met in de hoofdrollen Colin Farrell, Brendan Gleeson en Ralph Fiennes. Het soort humor moet je wel liggen, maar als dat ook zo is dan heb je aan In Bruges een leuke avond. Niet te serieus nemen allemaal en genieten van de scherpe dialogen, de ironie en het acteerwerk (met name Farrel en Gleeson vormen een sterk duo). Verder wordt de stad Brugge heerlijk voor lul gezet en dat terwijl men van te voren waarschijnlijk blij was met de komst van deze grote productie naar de stad. Tevens een leuke bijrol voor onze eigen Thekla Reuten. 7.8
Vandaag ook gezien, zeer vermakelijke film. De 2u durende film vloog voorbij, Farell speelde ook goedquote:Op donderdag 3 juli 2008 23:46 schreef Lambiekje het volgende:
In Bruges (2008)
Twee huurmoordenaars hebben een opdracht in Brugge. Alleen de opdrachgever Harry laat op zich wachten met de exacte opdracht. Beide gasten vertoeven wat in de sprookjesstad. Waarbij Ray(Colin Farell) een aardige dame ontmoet.
Als de opdracht lichtelijk mislukt komt Harry naar Brugge.
Wat is Brugge mooi in beeld gebracht. Het is serieus een mooie stad.
cijfer 8 / imdb 8.1
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet zeggen dat ik het altijd wel lastig vind een korte samenvatting te geven zonder te spoileren
[ Bericht 4% gewijzigd door Karina op 09-07-2008 22:51:01 ]
Vantage Pointquote:In september 1971 groef een bende dieven een tunnel onder de Baker Street bank in London en ging er vandoor met drie miljoen pond aan juwelen en cash. Niemand werd ooit gearresteerd en de buit nooit teruggevonden. De hele zaak werd door de overheid in de doofpot gestopt en nu pas onthuld: een verhaal waarin blijkt dat de dieven niet de enige criminelen waren en moord, een sexschandaal en de Koninklijke familie deel van uitmaakten.
Sharpshooterquote:In vijf verschillende segmenten die vijf verschillende visies op de gebeurtenissen weergeven, wordt een poging tot aanslag op de Amerikaanse president in Spanje gevolgd. Een toerist weet de mogelijke terrorist op video vast te leggen, waarna er door veiligheidsdiensten een reeks maatregelen genomen moet worden.
quote:Een huurmoordenaar die voor de CIA werkt, besluit voor hij stopt een laatste opdracht aan te nemen om tot de conclusie te komen dat hij zelf het doelwit is van zijn CIA baas. Er is maar een oplossing: doden of gedood worden...
Deze heb ik ook nog gekeken afgelopen weekend, na de recensie hier te hebben gelezen. Leuke film, erg grappig.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:46 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Dat is een "nieuwe" batman film, waarin de acteurs zichzelf spelen. Burt Ward (Robin) en Adam West (Batman) worden uitgenodigd voor de onthulling van de batmobile in een of ander filmmuseum, en deze wordt gejat.
Onze helden (nu twee oude mannen uiteraard) gaan op avontuur en volgen allerlei geheimzinnige aanwijzingen, en ondertussen wordt er met flash-backs een soort behind-the-scenes gegeven van de originele series en film, maar dan ook weer met een flinke korrel zout.
Hoewel de flashbacks ook weer een komische verhaallijn hebben, zijn de meeste dingen wel echt gebeurd. Vooral als je de commentary van de film-DVD naast "return to the batcave" legt zie je veel anecdotes terugkomen.
Echt een aanrader.
Ik bedoelde meer een typische sequel in de zin van: wel goed en vermakelijk maar net niet zo goed als het origineel. Het is IMO allemaal net een stapje minderquote:Op woensdag 9 juli 2008 19:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk helemaal geen typische sequel. Alien is een sfeervolle horrorfilm, Aliens is een actiespektakel, weinig sequels die meer afwijken van het origineel qua uitvoering van het basisgegeven dan deze.
Ik vind ze beiden tot de besten van hun genre horen.
Ik dacht: oh leuk een Abba film met leuke liedjes, totdat ik zag dat Meryl Streep er in speelt en nog zingend ook. Laat maar zitten, ik vind haar echt verschrikkelijk.quote:Op woensdag 9 juli 2008 23:58 schreef Timo20 het volgende:
Vanavond in de voorpremiere gezien:
Mamma Mia: The Movie
een zingende Meryl Streep
IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 7,3/10
quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:49 schreef Karina het volgende:
[..]
Deze heb ik ook nog gekeken afgelopen weekend, na de recensie hier te hebben gelezen. Leuke film, erg grappig.
quote:Op donderdag 10 juli 2008 08:21 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik dacht: oh leuk een Abba film met leuke liedjes, totdat ik zag dat Meryl Streep er in speelt en nog zingend ook. Laat maar zitten, ik vind haar echt verschrikkelijk.
ik ookquote:Op donderdag 10 juli 2008 10:46 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Ik wil graag naar de nieuwe ABBA film (fan enzo) maar ik kan echt niemand zo gek krijgen om met mij mee te gaan.
eens2quote:Op donderdag 10 juli 2008 16:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik heb iets dat me verhindert naar die film te gaan.
* allemaal in koor: "Wat dan Lonewolf?"
* Lonewolf2003: "Een penis."
Vraag het Mike en Timo. Als die ze niet al kwijt waren toen ze bij Hairspray de bioscoop verlieten.quote:Op donderdag 10 juli 2008 18:04 schreef Seborik het volgende:
Wat een duf gezeik weer. Net of hentaihoertjes en Japanse tentakelseks filmpjes zulke intellectuele hoogstandjes zijn die de gespierde eigenwaarde bevestigen, en dat je van het kijken naar de geweldige zangprestaties van Meryl Streep spontaan je kloten verliest.
De film wordt sterker na herkijkingen...quote:Op donderdag 10 juli 2008 16:55 schreef Wooldoor het volgende:
The big lebowsky
Van veel mensen gehoord dat dit echt een geweldige film is maar ik had hem nog steeds niet gezien.
Eigenlijk vroegen we ons na een uur af waar het nou eigenlijk over gaat
Af en toe wel geweldig grappige momenten maar voor de rest viel hij me toch tegen.
een 7.0
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |