abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59321350
The Mist zojuist gezien

http://www.imdb.com/title/tt0884328/

Wat een film zeg! Zit nog ff bij te komen, lang geleden dat ik geprobeer heb door te schreeuwen de hoofdpersoon te vertellen wat ie moet doen
Ben benieuwd wat anderen van deze film vonden!
Dance like nobody's watching, work like you don´t need the money and love like you've never been hurt
pi_59323118
Made of honor

Begin was behoorlijk vermakelijk, alleen na de pauze werd het meer en meer cliché. Leuk met je vriendin. Maar huren of kopen ? nee.

Hij krijgt van mij wel een dikke 7.
pi_59323288
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 22:51 schreef p.puk het volgende:
The Mist zojuist gezien

http://www.imdb.com/title/tt0884328/

Wat een film zeg! Zit nog ff bij te komen, lang geleden dat ik geprobeer heb door te schreeuwen de hoofdpersoon te vertellen wat ie moet doen
Ben benieuwd wat anderen van deze film vonden!
Alleen al om alle gestoorde Amerikanen is hij leuk.
Graag op anoniem
pi_59323441
The strangers was een een trailer van in de bios vanavond. Vond het behoorlijk eng.
  donderdag 12 juni 2008 @ 09:58:57 #25
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_59327876
All the President's Men (1976)
Het watergate schandaal. 2 ijverige journalisten (Dustin Hoffman en Robert Redford) van de Washington Post proberen het verhaal achter het watergate-inbraak te ontrafelen. Ze bellen wat rond en ze krijgen wat namen te horen dat onderzoeken ze. Gaande weg meldt een informant zich. De baas van de Post is van mening dat het geplaatst mag worden ondanks dat rest van de board tegenstemt. Deze reeks van publicaties heeft de kop van Nixon gekost. CIA, FBI en White House alles en iedereen was er bij betrokken.

Dit is een van de weinge serieuze complotten wat wel is uitgekomen. Maar ik ben van mening dat het een dekmantel was voor een veel grotere beerput. Als de CIA, FBI en allerlei andere instellingen zich al crimineel gedragen voor een presidents electie

cijfer 8 / imdb 8 - 4 oscars
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:02:31 #26
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_59332870
Deze week en vorige week gezien (en misschien zelfs nog iets eerder):

Captivity
Hier ga ik weinig over zeggen, een extreem voorspelbaar en erg matig thriller-onding. Zoals verwacht

The Signal
Een B-film, maar wel een interessante. Op een dag beginnen alle radio's, TV, telefoons, etc... een signaal uit te zenden waardoor iedereen gek/bloeddorstig wordt en de hele wereld iets minder aangenaam wordt. Het grootste pluspunt van de film is het feit dat hij werd geregisseerd door 3 heren die elk hun eigen deeltje maakten, waardoor je het verhaal vanuit verschillende perspectieven ziet. Het is allemaal niet even geslaagd, de film heeft zijn gebreken en het einde is wat flauw, maar ik vond het wel allemaal vrij origineel en dat is tegenwoordig al een bewonderenswaardige eigenschap voor een film.

Rambo
U bent ongetwijfeld bekend met Hot Shots 2, waarin Rambofilms worden geparodieerd (door bepaalde eigenschappen uit te vergroten tot in het groteske/belachelijke). Deze Rambofilm is daar dan weer een parodie op of zo lijkt het toch. Rambo schiet mensen aan stukken en schiet de stukken ook nog eens aan flarden. Allemaal wel leuk, hoor, maar de meerwaarde voor de Rambo-serie lijkt me nihil. Het zal wel een guilty pleasure moeten voorstellen, vermoed ik dan.

Semi-Pro
Will Ferrell die met een freaky kapsel wat vreemd loopt te doen in een sportfilm. Ongezien, he? Meestal kan Ferrell me wel charmeren met zijn vaste truukje, maar hier werkt het toch niet. Het is allemaal weer zo voorspelbaar, alles heb je wel al eens ergens anders gezien (en waarschijnlijk beter) en zelfs in de bijrolletjes zitten nauwelijks leuke personages.

Definitely, Maybe
Ik weet niet echt hoe ik deze moet waarderen, ik vond 'm beter dan de meeste andere films in deze post, maar toch had ik nog iets meer verwacht. Qua romcom is het een toffe, maar op sommige momenten was het toch net een tikkeltje te flets. Ryan Reynolds vind ik altijd wel tof, ook hier, en de aanwezige dames doen niet onder, met Isla Fisher als opmerkelijkste/charmantste van de drie. Al bij al zeker een aanrader voor de liefhebbers van het genre, maar ik denk dat er met dit basisgegeven toch nog iets meer had ingezeten.

Death Sentence
Degelijke, maar clichematige (of voorspelbare) wraakfilm waarin Kevin Bacon op overtuigende manier transformeert van familieman naar bad-ass motherfucker. Valt niet echt op tussen gelijkaardige films.

National Treasure: Book of Secrets
Qua plot is hij in ieder geval even belachelijk als de laatste Indiana Jones-film, al wordt de belachelijkheid hier op een andere manier uitgewerkt. Qua charme komt hij uiteraard niet in de buurt van Indy en vermijdt deze film op geen enkel moment het label "hersenloos vermaak". Dat hoeft niet noodzakelijk een slecht iets te zijn, het is vermaak, maar het moet allemaal niet té onnozel worden. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat het kapsel van Cage geen schending vormt van één of ander internationaal verdrag.

21
Kijk eens aan, een kaartfilm. En niet zomaar een kaartfilm, maar een VOORSPELBARE kaartfilm. Je hebt de held, je hebt de love interest, je hebt de mentor, je hebt de rivaal, je hebt de vijand, je hebt de excentrieke comedy relief, bla bla bla... Wederom niet slecht, maar onopvallend in zijn genre.

What Happens in Vegas...
Hoeveel kan je verwachten van een romcom met Ashton Kutcher? Dan weet je meteen of deze film leuk is of niet. Uiteraard is de film voorspelbaar ( ), het eerste kwartier vond ik zelfs ronduit vreselijk, maar na een tijdje weet de film zich op te werken tot "acceptabel matig", voor zover dat een prestatie is. Ik vraag me trouwens af of Cameron Diaz bewust aan het proberen is om haar carriere om zeep te helpen door in dit soort films te blijven meedoen. Opvallend detail is dat Rob Corddry steeds meer in bijrolletjes opduikt, dus ook in deze film, en keer op keer vooral ontzettend irritant is.

Street Kings
Geen slechte film, deze politiethriller, maar iets te ... komt-ie, komt-ie..... voorspelbaar! Verhaallijn is wat conventioneel, Reeves is weer zijn houterige zelve, Whitaker zit bij zijn intense momenten weer tegen de overacting aan en Chris Evans en Hugh Laurie zijn beiden wat te braaf, ze vallen niet op in hun rol. Ik moet helaas in herhaling blijven vallenen melden dat ik het allemaal al eens eerder en beter heb gezien.

Horton Hears a Who!
Schattige film, maar toch te veel op kinderen gericht om er zelf echt veel aan te hebben. Er zitten wel wat leuke grappen in, al vond ik Carrey en Carell weinig toevoegen. Onderliggende Dr. Seuss-boodschappen konden me niet bekoren en schoten iets te kort op het vlak van subtiliteit.

Samengevat hoop ik dat het schrijnend gebrek aan originaliteit en het overaanbod aan ongeïnspireerde genrefilms dat de laatste maanden wordt uitgepoept een gevolg zijn van die schrijversstaking, waardoor de dertien-in-een-dozijn flutscripts die normaal opzij blijven liggen nu ook verfilmd werden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_59333052
Graag op anoniem
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:24:21 #28
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_59333516
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Deze week en vorige week gezien (en misschien zelfs nog iets eerder):

Captivity
Hier ga ik weinig over zeggen, een extreem voorspelbaar en erg matig thriller-onding. Zoals verwacht
Maar de dvd-hoes is dan wel weer aardig met die zandkorrels.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:43:57 #29
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_59334180
Semi-Pro (Ken Alterman, 2008)
Zo ongeveer de slechtste film die Will Ferrel heeft gemaakt. Alle humor is eigenlijk slappe hap. Nergens is het echt leuk. En dat is toch voornamelijk waarop een komedie moet scoren, want van het verhaal moet de film het natuurlijk niet hebben. Een uitgekauwd from rags to riches verhaaltje van een basketball team met oninteressante sideplotjes. **

Mr. Arkadin (Orson Welles, 1955)
Door sommigen wordt deze film ook wel "Poor man's Citizen Kane" genoemd. Daar zit wat in, maar daar doe je de film wel te kort mee. Ja, het gaat inderdaad ook over een machtige, mysterieuze man, van wie we via een flashback vertelstructuur achter zijn geheimen komen. De film bevat echter genoeg memorabele scenes om zich toch van zijn illustere partner te onderscheiden. Bijvoorbeeld het vlooiencircus, de ondervraging van de dronken Milly of de sfeervolle openingsscene. Opvallend is dat vaak de horizon niet horizontaal ligt en dat heeft soms een wat disorienterende werking. Het gebruik van schaduw is ook mooi in de film. ****

En een tijd geleden:
24-3-2008
Things We Lost in the Fire (Susanne Bier, 2007)
Prima Hollywood debuut voor Susanne Bier. Ze heeft haar eigen stijl redelijk kunnen behouden, hoewel deze redelijk dicht bij Hollywood ligt, maar dan net wat subtieler en oog voor menselijk detail. Ze weet ook goede acteerprestaties van haar acteurs te stimuleren, inclusief de jonge kinderen. Hierdoor valt het drama mooi op z'n plek en kun je mee gaan in de tragedie. ****

1-3-2008
The Darjeeling Limited (Wes Anderson, 2007)
Voor het eerst sinds Rushmore maakt Wes Anderson weer een film die beter in dan zijn voorganger. Langzaamaan werden zijn films steeds een beetje minder in mijn ogen, maar hier heeft hij de stijgende lijn weer te pakken. Adrien Brody blijkt een fijne toevoeging aan het vaatje waaruit Anderson zijn acteurs tapt en weet zich prima tussen Wilson en Schwartzman te zetten als broers. Jammer dat de reis naar India is, want met die cultuur heb ik niet zo heel veel, maar het broederschap is mooi en de humor erg prettig. ****
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:45:50 #30
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_59334239
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Maar de dvd-hoes is dan wel weer aardig met die zandkorrels.
Die hoes/poster is het beste van heel de film.
pi_59335536
In Bruges (2008)

Een misdaad/comedie over twee hitmen die na een klus moeten onderduiken in Brugge. Ik ga niet teveel inhoudelijk in op deze film omdat ikzelf ook ging kijken zonder dat ik er iets van af wist waardoor het in mijn ogen een zeer geslaagde en niet voorspelbare ( ) film is. Leuke sidenote Thelka Reuten speelt er in mee en tevens zit er een rascistische midget aan drugs in, altijd leuk. Colin Farell, Brendan Gleeson en Ralph Fiennes spelen sterk. Vooral de laatste twee.
Imbd: 8.1
Mijn Cijfer: 8.5

The Darjeeling Limited (2007)

Deze gaat over drie broers (oa. Adrien Brodie en Owen Wilson) die na de dood van hun vader elkaar een beetje zijn kwijtgeraakt. Ze gaan naar India om hun moeder op te zoeken en om weer dichter bij elkaar te komen. Geregiseerd door die gast van The Lifa Aquatic dus ook genoeg comische elementen. Best een sterke film die met een vrolijk gevoel achterliet. Mooie plaatjes en ik heb sowieso een zwak voor India en diens cultuur.
Imdb: 7.5
Mijn cijfer: 8
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_59335744
Grappig dat we net dezelfde film reviewen Gorro, want zo bekend is die nou ook weer niet
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  donderdag 12 juni 2008 @ 20:19:42 #33
16701 scanman01
Today's a good day
pi_59344855

Gutterballs (2008)

Een sadistische verkrachting heeft een hele reeks bizarre en schokkende moorden als gevolg. In een bowlingcentrum worden de spelers van twee teams één voor één op gruwelijke wijze afgeslacht door een gemaskerde moordenaar met zwarte bowling handschoenen.
De film is behoorlijk grof, met aan het begin een wel 10 minuten durende groepsverkrachting. De rest van de film bevat vooral veel bloed en nog meer naakt, met oa ook een expliciete pijpscene (wat minder prettig eindigt). Allemaal natuurlijk erg voorspelbaar, maar voor de liefhebbers van het genre misschien wel de moeite waard.

Cijfer: 6,0
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_59351611
Net mogelijk mijn film van 2008 gezien: Gomorra: http://www.imdb.com/title/tt0929425/

Echt een meesterwerk. Eerste mafiafilm waarna ik niet dacht "wat vet", maar waar je echt diep van onder de indruk bent. Vijf verhaallijnen, gebaseerd op bestseller Saviano, die alle activiteiten van de Gomorra (mafia in en om Napels) bloodlegt. Meerendeel zijn ook geen echte acteurs, maar locals (ook uiteraard locale accent), maar o zo overtuigend. Won trouwens ook de prijs van de jury op festival van Cannes.

IMDB: 8.4
Mijn cijfer: 9

Vrees wel dat een Nederlandse release nog een halfjaartje ofzo op zich zal laten wachten, maar zodra hij uit is, direct heen!
  vrijdag 13 juni 2008 @ 10:48:40 #35
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_59358042
Macbeth (Orson Welles, 1948)
Van alle films die Orson Welles zelf heeft af kunnen maken is dit de minste. het is zijn eerste Shakespeare verfilming, waar later ook nog Othello en Henry IV als Campanadas a Medianoche zouden volgen. Het Shakespeariaanse taalgebruik is altijd een drempel in de verfilmingen, en waar ik bij de meeste daar op een gegeven moment wel aan gewend raakte en lekker in het verhaal kom, was dat hier minder het geval. Omdat Welles naar een kleiner studio was verhuisd, had hij minder budget tot zijn beschikking en dat is helaas te merken aan de karige decors. Ook de cinematografie is minder indrukwekkend dan we van zijn films gewend zijn. ***½

The Blob (Chuck Russell, 1988)
Best geinige remake van de jaren '50 klassieker. Het is wel een typische jaren '80 film met de mankementen die daar bij komen. Het zijn over het algemeen niet de origineelste films, met lelijke mode en tenenkrommende muziek. Dat laatste is gelukkig niet van toepassing, want veel muziek is er niet, maar de overige twee punten wel. Het tempo zit er wel lekker in. **½

En een hele tijd geleden:
30-11-2007
Elsker dig for evigt (Open Hearts) (Susanne Bier, 2002)
In mijn ogen de beste film uit de Dogme '95 beweging. Susanne Bier is een regisseuse die oog heeft voor menselijk detail en dat komt hier het best tot uiting. De relaties worden op realistische wijze uitgewerkt, niet in de laatste plaats door het sterke acteerwerk van onder andere Mads Mikkelsen. ****

26-11-2007
The King of Kong (Seth Gordon, 2007)
Leuke documentaire over de recordpoging van Steve Wiebe om het record van het arcadespel Donkey Kong te verbreken. Wat vooral zo knap is aan de film is hoe hij veel dingen van een echte film benadert. Vooral in het neerzetten van de betrokkenen. Zo is Steve Wiebe de held en Billy Mitchell de beste bad-guy in een film sinds jaren, compleet met sidekick in de vorm van Steve Sanders. Wat ging ik die man haten. ****
  vrijdag 13 juni 2008 @ 11:52:01 #36
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_59359703
25th Hour (2002, VS, Spike Lee)
Sterke karakterstudie van een man in zijn laatste dag voor dat hij de gevangenis in moet. De film weet goed de cliché's te vermijden. De film speelt zich af tegen het post 911 New York geeft de film een goed tijdsbeeld daarvan. Edward Norton stelt een keer niet telleur. Philip Seymour Hoffman, Brian Cox, Barry Pepper, Rosario Dawson en Anna Paquin doen het ook allemaal erg goed.
cijfer: 8.5
pi_59362056
http://www.notcoming.com/

Een leuke site met veel reviews van de minder grote films. Wist niet waar ik dit kwijt moest maar het is het tippen wel waard.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_59362537
Street Kings

Het verhaal/film gaat over een zekere 'Tom Ludlow' gespeeld door Keanu Reeves die een ervaren vice-detective van de politie in Los Angeles is, en na de dood van zijn vrouw het leven nogal moeilijk kan vatten. Wanneer er bewijzen tegen hem opduiken in de moordzaak van een collega, heeft hij geen keuze dan te strijden tegen de corrupte politiecultuur waarin hij heel zijn leven heeft gewerkt. cameo optreden van o.a. Oscarwinnaar Forest Whitaker.

Film is te langzaam als in vaart. Dialogen zijn te lang waardoor de film m.i.wordt afgeremd om te blijven boeien. Soms doet deze film je kwa verhaallijn een beetje denken aan de film Serpico met Al Pacino ware het niet dat die mijlenver boven Street Kings staat.

6 / 10
pi_59366056

De controversieelste scène is gelijk de mooiste uit Les Amants. Louis Malle heeft 'm prachtig geschoten. Andere scènes worden soms verpest door een te druk ingerichte kamer, dat niet lekker oogt in zwart-wit, of zes mensen tegelijk in beeld zonder een centraal figuur. Ik vind dat niet mooi. Hoewel Jeanne Moreau geen echte looker is, kan ze de film prima dragen zonder toeren uit te hoeven halen. Als ze iets knapper was geweest, had ze een grote actrice kunnen worden. Het plotje werkt niet goed: behalve Jeanne komt niemand goed uit de verf. De jaloerse echtgenoot en haar geheime minnaar hebben te weinig tijd om als mensen van vlees en bloed over te komen. De grote twist is een heel onvoorspelbare, hij is zo absurd dat ik het eerst niet kon geloven. Deze film is een aanrader voor liefhebbers van het romantische genre en de Franse cinema. Wellicht vindt u het erg traag, maar ik kijk dit honderd keer liever dan een Street Kings bijvoorbeeld.
Graag op anoniem
pi_59366297
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 23:40 schreef Afunados het volgende:
Net mogelijk mijn film van 2008 gezien: Gomorra: http://www.imdb.com/title/tt0929425/

Echt een meesterwerk. Eerste mafiafilm waarna ik niet dacht "wat vet", maar waar je echt diep van onder de indruk bent. Vijf verhaallijnen, gebaseerd op bestseller Saviano, die alle activiteiten van de Gomorra (mafia in en om Napels) bloodlegt. Meerendeel zijn ook geen echte acteurs, maar locals (ook uiteraard locale accent), maar o zo overtuigend. Won trouwens ook de prijs van de jury op festival van Cannes.

IMDB: 8.4
Mijn cijfer: 9

Vrees wel dat een Nederlandse release nog een halfjaartje ofzo op zich zal laten wachten, maar zodra hij uit is, direct heen!
klinkt goed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')