abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59682505
Crank

Heerlijke actiefilm met Jason Stratham in de hoofdrol als huurmoordenaar die vergiftigd wordt door een crimineel.De enige manier om zichzelf in leven te houden is zorgen dat hij genoeg adrenaline heeft,Dit resulteert in bizarre,heftige en ongeloofwaardige scenes vol slechte special effects,Drukke cameravoering en een seksscene midden op straat!
Crank is bizar soms over the top maar verveeld geen moment en als je zin hebt in een lekkere verfrissende actiefilm zou ik hem zeker eens bekijken!
  donderdag 26 juni 2008 @ 09:05:00 #152
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_59697142
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 14:32 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Omdat ik, als ik een film ga kijken, niet eerst de IMDB check of er al wel voldoende mensen gevote hebben.
oh ik heb het in het verleden ook gedaan ... maar tegenwoordig ga ik wel even een imdb-check doen voordat ik iets binnenhaal of ga bekijken. The Dawn na 2,5 jaar nog steeds ver onder de honderd stemmen.

Vraag, hoe groot is je collectie?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 26 juni 2008 @ 10:25:47 #153
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_59698748
Bull Durham (Ron Shelton, 1988)
Best aardige honkbal film met Kevin Costner, Susan Sarandon en Tim Robbins in de hoofdrollen. Nou heb ik zelf niet zo veel met honkbal, maar toch was deze film nog wel te genieten. De seksueel getinte grappen waren daar de grootste aanleiding toe en verder volgt hij niet het platgetreden patroon van dergelijke films. ***

En eerder:
15-3-2008
Trade (Marco Kreuzpaintner, 2007)
Je hebt wel eens dat films die een maatschappelijk probleem aan de kaak willen stellen zich vertillen en te prekerig worden. Daar heeft dit Amerikaanse debuut van Kreuzpaintner (Sommersturm) gelukkig geen last van. Hij weet het onderwerp mensenhandel in een mooie film te vangen. Het lot van het meisje gecontrasteerd met de gedreven zoektocht van haar broer die zich verantwoordelijk voelt, levert een mooie film op die nergens te donker wordt en mooi in balans blijft. Kevin Kline zet een mooie rol neer overigens. ****
pi_59701016
The Pleasure of your company / Wedding Daze

Niet echt een hele sterke romantische komedie, waar Jason Biggs alweer de sullige hoofdpersoon speelt die na zijn vriendin gedood te hebben met een huwelijksaanzoek, dit herhaald bij de eerste de beste vrouw die hij ziet in een restaurant.. Deze vrouw zegt echter meteen JA! Een leuk idee voor een verhaal, maar vanaf dit punt is de uitvoering tegenstrijdig, waarbij je de helft van de tijd Jason Biggs een draai om ze oren wil geven omdat het zo'n sukkel is. Eigenlijk proberen ze de indruk te wekken dat hij nog diepe gevoelens heeft voor een ander, maar het kwam er totaal niet uit. Daarbij is de humor oppervlakkig flauw en wordt het nergens echt heel leuk, enige chemie tussen de hoofdpersonen blijft uit en dan rest mij alleen nog te vermelden dat de muzieknummers leuk gekozen zijn.

Film Noir

Een aparte animatiefilm uitgevoerd als Film Noir met dezelfde titel. Je verwacht te maken te krijgen met cliche's maar dit was een erg frisse en goeie film, waarbij de animatie afgewisseld met wat echte beelden als achtergrond goed uit de verf komen. De cinematografie is prachtig met de kleurelementen over het zwart/wit heen, en de narrator/hoofdpersoon die een typisch film noir verhaal beleeft maakt het hele verhaaltje compleet. Van begin tot eind geboeid naar gekeken, en dat met maar 228votes op imdb
Where facts are few, experts are many.
pi_59713971
Ik heb net Mulholland Drive gezien, ik vond het tof.
  donderdag 26 juni 2008 @ 22:51:36 #156
16701 scanman01
Today's a good day
pi_59718864

Nobody loves Alice (2008)

Een horrorfilm waar je maag wel een aantal keren van omdraait. 'Misery' (waar sommige stukjes me aan deed denken) was al grof, maar deze film gaat nog veel verder. Veel bloed en gruwelijke scenes dus, in deze nieuwe horrorfilm van nieuwkomer Roger A. Scheck. In de hofdrol als Alice speelt Nitzan Mager, die hiermee debuteert. Voor de horrorliefhebber valt er wel wat te genieten volgens mij.

http://www.nobodylovesalice.com/
My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 27 juni 2008 @ 00:03:48 #157
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_59720810
Yūkoku (Patriotism)
Yukio Mishima brengt ons in deze kort film (27 minuten),z`n enige poging in de film wereld, het verhaal van van leger sergeant Takeyama (gespeeld door Mishima zelf) die samen met z`n vrienden/collega`s een staatsgreept wilt plegen. Hij is echter pas net getrouwd en z`n vrienden vinden dat ie daarom niet mee kan gaan bij het plegen van de coup, om bij z`n vrouw te kunnen blijven. Hij moet dus weer gewoon aan het werk als bewaker van de keizer die hij probeerde af te zetten. Dat brengt onvermijdelijke dilemma`s met zich mee, waar Takeyama maar moeilijk mee kan omgaan...

Na de zelfmoord van Mishima in 1970 zijn alle prints van Patriotism vernietigd. Het negatief bleef echter bewaard en kwam 35 jaar later weer boven water. Nu is hij door Criterion voor het eerst op dvd uitgebracht. En wat ik ben blij dat ze dat hebben gedaan.
Ook al duurt ie nog geen half uur, de film slaat in als een bom. Dat hier sprake is van het regiedebuut van Mishima valt nergens aan af te zien.
Voor zeer weinig geld en dus met zeer beperkte middelen (de film werd in het geheim in slechts 2 dagen opgenomen) zet ie een film neer in de stijl van de "stomme" film: zonder dialogen maar met intertitles en prachtige, perfect passende muziek.
Naar het einde toe wordt de spanning sterk opgebouwd. Mishima gaat niets uit de weg en laat alles in volle glorie zien. En dat zijn zeker niet altijd prettige beelden...
Het einde is eigenlijk ronduit schokkend en laat je met een brok in je keel achter.

Hij mag dan kort duren maar Patriotism is wat mij betreft toch een (klein) meesterwerkje. Op de Criterion dvd staan 2 versies: zowel met Japanse als Engels intertitles. Maar de originele Japanse versie krijg toch mijn voorkeur.
Verder zijn de extra`s (voor zover ik die nu heb gezien) ook erg interessant.
Nogmaals: laat je niet weerhouden door de korte speelduur om `m aan te schaffen. Hij is het meer dan waard!

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_59725686
The Incredible Hulk (Louis Leterrier, 2008)
Louis Leterrier bewees al eerder dat hij vermakelijke aktiefilms kan maken met strakke special-effects en weinig verhaal. The Incredible Hulk is daar geen uitzondering op geworden. De aktie ziet er goed uit, maar ondanks dat wist bijvoorbeeld de laatste aktiescene in de film me niet echt te boeien, langdradig en niks speciaals aan. Verder is het acteerwerk ook maar middelmatig, met name Liv Tyler laat wederom zien dat ze naast schoonheid over weinig talent beschikt. Middelmatige aktiefilm en daarom ook weinig toegevoegde waarde op de vorige Hulk film. 6.5

28 Days Later (Danny Boyle, 2002)
28 Weeks Later (Juan Carlos Fresnadillo, 2007)
Zowel 28 Days Later als 28 Weeks Later zijn prima films met een heerlijke sfeer, met name de prachtige shots van een totaal verlaten Londen dragen daar aan bij. Verder zit in beide films dezelfde wending die op zich goed gevonden is, maar die in 28 Days Later komt naar mijn mening al wel erg snel na de uitbraak. 7.5
pi_59725834
Ik vond 28 days later een geweldige film, maar 28 weeks later heb ik halverwege uitgezet, wat een enorm stuk bagger was dat zeg.
pi_59725900
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:34 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Ik vond 28 days later een geweldige film, maar 28 weeks later heb ik halverwege uitgezet, wat een enorm stuk bagger was dat zeg.
Hmz, vanwaar dat? Ik vind de films namelijk niet echt veel van elkaar verschillen om eerlijk te zijn, ook niet qua aanpak.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 10:48:35 #161
140318 Thy...
Met puntjes
pi_59726193
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:34 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Helemaal mee eens!
In 28 Days later, liep het verhaal lekkerder, van alleen op de wereld, naar een groepje op de wereld, rustige shots, afgewisseld door horror, geen onmogelijk plotwendingen.
28 Weeks later was een opeenstapeling van omogelijkheden. Kinderen die een langs een zwaar beveiligde grens kunnen kruipen, toevallig hun moeder vinden en natuurlijk wordt hun vader toevallig de superzombie. Bij de uitbraak wordt eerst napalm gebruikt, gevolg is dat de halve stad kapot is en vervolgens wordt er gifgas gebruikt, waarom wordt dat niet gelijk gebruikt om de stad te behouden? Alles voor de explosies. Met je helicopter wiekens zombies hakken, not done En dan het open einde waar ze Duits spreken onder de Eiffeltoren

Nee, het eerste deel was een erg goede film, het vervolg moest teveel zijn en is daardoor zo over de top.
I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.
- Douglas Adams
pi_59726323
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:48 schreef Thy... het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!
In 28 Days later, liep het verhaal lekkerder, van alleen op de wereld, naar een groepje op de wereld, rustige shots, afgewisseld door horror, geen onmogelijk plotwendingen.
28 Weeks later was een opeenstapeling van omogelijkheden. Kinderen die een langs een zwaar beveiligde grens kunnen kruipen, toevallig hun moeder vinden en natuurlijk wordt hun vader toevallig de superzombie. Bij de uitbraak wordt eerst napalm gebruikt, gevolg is dat de halve stad kapot is en vervolgens wordt er gifgas gebruikt, waarom wordt dat niet gelijk gebruikt om de stad te behouden? Alles voor de explosies. Met je helicopter wiekens zombies hakken, not done En dan het open einde waar ze Duits spreken onder de Eiffeltoren

Nee, het eerste deel was een erg goede film, het vervolg moest teveel zijn en is daardoor zo over de top.
Een zombiefilm onrealistisch noemen
Deel 2 zat goed in elkaar dat jij over zulke details valt en niet the big picture ziet is dan weer jammer, goede shots, goede muziek, aardig verhaal, niet veel slechter dan die van 1 athans. Maar dat is mijn mening natuurlijk.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_59726631
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:48 schreef Thy... het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!

Het ging idd he-le-maal nergens over. Het mooiste vond ik nog wel dat de zombies alle secure deuren konden bypassen door er tegenaan te rijen, en dat de gehele bevolking in een soort ondergronds hok werd opgesloten waar de zombies vrij toegang tot hadden. En dat alles in een omgeving die volledig was gebouwd als veilige bunker tegen zombies

Of nee, het mooiste was dat alle lichten "for security reasons" uitgingen zodra het alarm afging. Ik snap wel dat het in het donker enger is, maar verzin dan iets beters
pi_59726727
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:53 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Een zombiefilm onrealistisch noemen
Deel 2 zat goed in elkaar dat jij over zulke details valt en niet the big picture ziet is dan weer jammer, goede shots, goede muziek, aardig verhaal, niet veel slechter dan die van 1 athans. Maar dat is mijn mening natuurlijk.
Ooit gehoord van Suspension of Disbelief? http://en.wikipedia.org/wiki/Suspension_of_disbelief
Een goede horrorfilm neemt één onmogelijk feit die de kijker voor waar aanneemt. (In dit geval de mogelijkheid van het bestaan van het virus in een lab ergens) en de film laat een aannemelijk scenario zien hoe dit feit de rest van de wereld beinvloed.
pi_59730209
Fahrenheit 911.

Het wordt voor mij hier allemaal een beetje meer duidelijk. Behoorlijk confronterend ! Wel een leuke docu om met vrienden te discussiėren.

Krijgt van mij een 8
pi_59731697
The Ruins.
Leuke horrorfilm. Beetje ongeloofwaardig hier en daar, maar origineel concept en zeer vermakelijk. Krijgt van mij een 7,5.
pi_59732461
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 14:24 schreef Mutsaers__78 het volgende:
The Ruins.
Leuke horrorfilm. Beetje ongeloofwaardig hier en daar, maar origineel concept en zeer vermakelijk. Krijgt van mij een 7,5.
Een beetje ongeloofwaardig maar ?! Heb nog nooit gehoord van planten die een telefoon na kunnen doen
pi_59733646
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 14:59 schreef linebear het volgende:
Een beetje ongeloofwaardig maar ?! Heb nog nooit gehoord van planten die een telefoon na kunnen doen
Ja, als het zo bekijkt kun je alle fantasy / horror / science fiction / etc. als ongeloofwaardig beschouwen.

Ik doelde meer op bepaalde keuzes die ze maken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zulk soort ongeloofwaardigheden dus
pi_59740405
Ik zit nu The Water Horse te kijken.

Prachtige film, alhoewel ik mij meer zit te vergapen op het huis waar de film zich ook afspeelt...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  Moderator vrijdag 27 juni 2008 @ 22:21:18 #170
9859 crew  Karina
Woman
pi_59741817
Kataude mashin gāru - Machine Girl
Die Japanners weten toch altijd weer de meest geweldige geweldadige films te maken! Echt mijn favoriete genre.

Het slaat allemaal nergens op natuurlijk, verhaaltje in het kort: broer van meisje wordt vermoord door zoon van Yakuza lid en zint op wraak. De meest idiote manieren om iemand te vermoorden/pijnigen komen voorbij.

De "drillbra" is wel het meest idiote wapen dat ik ooit heb gezien

Aanrader voor fans van het genre.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 27 juni 2008 @ 22:32:51 #171
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_59742147
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 22:21 schreef Karina het volgende:
Kataude mashin gāru - Machine Girl
....
Aanrader voor fans van het genre.
Dat het verhaaltje onnozel is, hoort erbij en dat het acteerwerk triest is ook. Dat geldt ook voor the over-the-top bloederigheid en de knullige effecten. Daar heb ik allemaal geen problemen mee.

Maar waarom duurt het altijd zolang voor zo'n film echt ontploft en is de opbouw tot dat moment altijd zo ongelooflijk saai? . Toegegeven, de tweede helft is erg leuk en dat blijft het meeste hangen, maar tot halverwege heb ik erg vaak zitten zuchten of geeuwen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 23:48:56 #172
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_59744450
Definitely, Maybe (2008, VS, Adam Brooks)
Aardige romcom, die zich van de massa onderscheidt doordat er meerdere (mogelijke) liefdes zijn. Daardoor volgt het niet helemaal van begin tot eind de standaard plotlijn. Dat je hart verliest aan Elizabeth Banks, Rachel Weisz, en voornamelijk Isla Fisher kan ik begrijpen. Op Ryan Reynolds heb ik niet veel aan te merken. Waar Abigail Breslin in Little Miss Sunshine nog schattig betweterig was, hier is ze gewoon stomweg irritant.
cijfer: 7
  zaterdag 28 juni 2008 @ 00:23:04 #173
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59745239
The Unbearable Lightness of Being
Tijdens een vakantie zo'n vijf jaar geleden raadde mijn tante me het gelijknamige boek van Milan Kundera aan. Erg prettig om te lezen hoor wist ik nog, maar ik was het allang vergeten waar allemaal over ging. Wat biedt een film dan uitkomst zeg, het blijft een handig medium! Goed, ik herkende uiteraard niks meer van het boek, zulke dingen gebeuren nu eenmaal.
De film en de driehoeksverhouding tussen de quasi-lullo DDL, de sterk voorkomende Lena Olin en de charmant naļeve Juliette Binoche is erg intrigerend. De eerste helft van de film vliegt voorbij (misschien iets te veel hak-op-de-tak!), de tweede helft kent lang uitgesponnen zeer knappe scenes, waar onderwijl ook nog eens Derek de Lint gepwnd wordt. Wat wil je nog meer? Nou, die accenten mochten wel een tikkeltje minder. Cijfer: 8

Huozhe
Oke Chinees drama. Andere films van Yimou Zhang vind ik visueel indrukwekkender. In het begin zijn die poppenspelscenes prachtig, wat een feest is dat om te zien, lijkt me. Maar daarna houdt het wel op met de mooie plaatjes en wordt er vooral de aandacht gevestigd op het familiedrama. Goed gedaan hoor, maar nooit dacht ik naar iets heel uitzonderlijks te kijken. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 28 juni 2008 @ 10:01:09 #174
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_59748375
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 13:19 schreef Edwinuss het volgende:
Fahrenheit 911.

Het wordt voor mij hier allemaal een beetje meer duidelijk. Behoorlijk confronterend ! Wel een leuke docu om met vrienden te discussiėren.

Krijgt van mij een 8
Moet je nagaan dat deze docu extreem oppervlakkig is, halve waarheden en pertinente onjuistenheden bevat. En eigenlijk zelfs pro-Bush is. Toen ik destijds Fahrenheit 911 had gezien was ik ook onthutst. Maar tegenwoordig zou ik de docu van Moore een onvoldoende waarderen.

Je kunt beter naar deze documentaires kijken :

• Terrorstorm - bekijk
  • End Game - bekijk
  • Martial Law, Rise of the Police State -bekijk
  • Power of Nightmares bekijk deel 1 / 2 / 3
  • Zeitgeist - bekijk

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 28-06-2008 10:06:47 ]
  • Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 10:52:17 #175
    117680 JelleS
    film- en muziekreviewer
    pi_59748943
    Fahrenheit oppervlakkig en vol halve waarheden noemen (wat natuurlijk waar is), maar dan met alternatieven als Zeitgeist komen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')