abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 juni 2008 @ 21:00:40 #141
11449 Ash
It's a trick. Get an axe!
pi_59660368
Pablo Francisco heeft 2 shows (Bits & Pieces en Ouch!), die uit z'n op DVD (Regio 1) en welke de laatste tegenwoordig ook te koop is bij de Media Markt.

Heb ze beiden kort geleden gezien en erg vermakelijk
"We are now up against live, hostile targets. So, if Little Red Riding Hood should show up with a bazooka and a bad attitude, I expect you to chin the bitch!"
My DVD Collection
  dinsdag 24 juni 2008 @ 21:30:56 #142
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_59661298
quote:
Op maandag 23 juni 2008 21:35 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Die films klinken goed, Timo
Zijn ze ook
Give it a try
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 juni 2008 @ 21:38:56 #143
862 Arcee
Look closer
pi_59661556
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 17:30 schreef milagro het volgende:
ik heb er weer een hoop gezien, maar daarover later wel weer.

wilde even dit met jelui delen

eetze voor straks
Erg goed, maar wel een beetje een oldie, mil.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 22:10:13 #144
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_59662580
American Graffiti George Lucas schept in deze comedy een nostalgisch beeld van het Amerika van de jaren `60 waarin een groepje vrienden hun laatste avond als High School studenten beleven en zich voorbereiden op het leven op de universiteit. Ik ben altijd wel te porren voor dit soort films. Aan de ene kant een heerlijk beeld van vrije jaren `60 en aan de andere kant het vieren van het einde van een tijd waarin alles kan/lijkt te kunnen (zoals we dat bijvoorbeeld ook zagen in het briljante Dazed & Confused). Super. Maar zoals ik de "klik", dat speciale gevoel, bij Dazed & Confused wel had (een gevoel dat je de film ontelbaar vaak kan zien, dat wanneer je er aan denkt een warm gevoel van binnen krijgt) dat had ik hier niet. Maar het was zeker geen straf om naar te kijken. De cast is, ondanks de cliché matige personages, leuk en de vormgeving (decors, belichting, sets) is goed. Het echte hoogtepunt van de film is natuurlijk de heerlijke soundtrack. Dat was echt genieten. Redelijk genietbaar dus maar geen topper.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
pi_59663430
V For Vendetta 2006

Kan er kort over zijn want hij viel me tegen, had veel beter uitgewerkt kunnen worden en niet zo'n goed/fout verhaaltje moeten worden. Natalie Portman pikt alles maar van de gemaskerde man ,kom op zeg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
5/10
  woensdag 25 juni 2008 @ 02:25:25 #146
16701 scanman01
Today's a good day
pi_59667301

Impact point (2008)

Een nieuwe film met Brian Austin Green en Melissa Keller. Het is allemaal eigenlijk gewoon een tv film over een psychopaat die een mooie meid lastig valt. Om het allemaal wat prettiger te maken is zij een beach-volleybal ster en we krijgen dus vrij veel shots van meiden in bikini die volleybal spelen te zien. Het is allemaal lekker voorspelbaar en regelmatig behoorlijk ongeloofwaardig, maar toch nog wel enigszins te pruimen. Geen aanrader, maar echt dramatisch slecht is het ook niet.
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 25 juni 2008 @ 12:30:39 #147
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_59673348
Killer Klowns from Outer Space (Stephen Chiodo, 1988)
Vermakelijke B-film. Het is meteen duidelijk dat de makers geen serieuze film voor ogen hadden. Op bijna alles is het woord belachelijk wel van toepassing. Belachelijke dialogen, belachelijk uitgangspunt en belachelijk acteerwerk. Het is echter wel wat te veel een one-joke movie. Het is maar goed dat hij niet langer duurt dan 85 minuten. **½

Charlie Bartlett (Jon Poll, 2007)
Leuke high school comedy in de traditie van Rushmore en Harold and Maude. Deze is net even wat meer mainstream en betreedt iets meer de cliches. Storen doet dat niet echt, want de uitwerking is wel leuk. Anton Yelchin zet op leuke wijze de populaire kerel neer en Kat Dennings is een mooie love interest. Grappige scenes wisselen de serieuzere af in de juiste proporties. Niet vernieuwend, maar kijkt wel erg fijn weg. ****

En eerder:
9-3-2008
Crime Wave (André De Toth, 1954)
Eén van de betere voorbeelden van het toch al toffe film-noir genre. Lekker compact verhaal waar het tempo goed in zit en waar ook de sfeer dik in orde is. Gene Nelson komt steeds verder in de nesten te zitten en dat gevoel wordt goed op de kijker overgebracht. Je gaat meeleven met zijn situatie. Verder is voornamelijk Sterling Hayden's rol als detective erg tof. ****

11-3-2008
Touchez pas au grisbi (Jacques Becker, 1954)
Prima Franse misdaad-thriller met film-noir invloeden. Het tempo zit er goed in en de shoot-out/achtervolging vormt een prima climax. Het interessantste zijn toch wel de onderlinge relaties. De ervaren, al enigszins op leeftijd zijnde gangsters vormen een prettige afwisseling tussen soortgelijke films, waar vaak over pas beginnende criminelen gaat. Dat is de voornaamste kracht van deze film, samen met het spel van de ervaring cast waarin voor Jean Gabin opvalt. ****
  woensdag 25 juni 2008 @ 13:57:22 #148
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_59675668
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 09:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

waarom ga je een film kijken waar nog maar 19 mensen op gestemd hebben ... dan vraag je om moeillijkheden.
Vooral als het USA-films zijn met zo weinig votes.
Als het nou een oude Oezbekische film was, OK!
  woensdag 25 juni 2008 @ 14:32:31 #149
16701 scanman01
Today's a good day
pi_59676592
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 09:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

waarom ga je een film kijken waar nog maar 19 mensen op gestemd hebben ... dan vraag je om moeillijkheden.
Omdat ik, als ik een film ga kijken, niet eerst de IMDB check of er al wel voldoende mensen gevote hebben.
  woensdag 25 juni 2008 @ 18:25:58 #150
145297 MagiLune
....Believe....
pi_59682356
Ik heb laatst Into the wild gezien. Een geweldige, indrukwekkende film over een jongeman die de maatschappij en alle moderne dingen achter zich laat om in Alaska te overleven.

Dit waargebeurde verhaal werd op indrukwekkende wijze verfilmd door Sean Penn.
Aa' lasser en lle coia orn n' omenta gurtha
pi_59682505
Crank

Heerlijke actiefilm met Jason Stratham in de hoofdrol als huurmoordenaar die vergiftigd wordt door een crimineel.De enige manier om zichzelf in leven te houden is zorgen dat hij genoeg adrenaline heeft,Dit resulteert in bizarre,heftige en ongeloofwaardige scenes vol slechte special effects,Drukke cameravoering en een seksscene midden op straat!
Crank is bizar soms over the top maar verveeld geen moment en als je zin hebt in een lekkere verfrissende actiefilm zou ik hem zeker eens bekijken!
  donderdag 26 juni 2008 @ 09:05:00 #152
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_59697142
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 14:32 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Omdat ik, als ik een film ga kijken, niet eerst de IMDB check of er al wel voldoende mensen gevote hebben.
oh ik heb het in het verleden ook gedaan ... maar tegenwoordig ga ik wel even een imdb-check doen voordat ik iets binnenhaal of ga bekijken. The Dawn na 2,5 jaar nog steeds ver onder de honderd stemmen.

Vraag, hoe groot is je collectie?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 26 juni 2008 @ 10:25:47 #153
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_59698748
Bull Durham (Ron Shelton, 1988)
Best aardige honkbal film met Kevin Costner, Susan Sarandon en Tim Robbins in de hoofdrollen. Nou heb ik zelf niet zo veel met honkbal, maar toch was deze film nog wel te genieten. De seksueel getinte grappen waren daar de grootste aanleiding toe en verder volgt hij niet het platgetreden patroon van dergelijke films. ***

En eerder:
15-3-2008
Trade (Marco Kreuzpaintner, 2007)
Je hebt wel eens dat films die een maatschappelijk probleem aan de kaak willen stellen zich vertillen en te prekerig worden. Daar heeft dit Amerikaanse debuut van Kreuzpaintner (Sommersturm) gelukkig geen last van. Hij weet het onderwerp mensenhandel in een mooie film te vangen. Het lot van het meisje gecontrasteerd met de gedreven zoektocht van haar broer die zich verantwoordelijk voelt, levert een mooie film op die nergens te donker wordt en mooi in balans blijft. Kevin Kline zet een mooie rol neer overigens. ****
pi_59701016
The Pleasure of your company / Wedding Daze

Niet echt een hele sterke romantische komedie, waar Jason Biggs alweer de sullige hoofdpersoon speelt die na zijn vriendin gedood te hebben met een huwelijksaanzoek, dit herhaald bij de eerste de beste vrouw die hij ziet in een restaurant.. Deze vrouw zegt echter meteen JA! Een leuk idee voor een verhaal, maar vanaf dit punt is de uitvoering tegenstrijdig, waarbij je de helft van de tijd Jason Biggs een draai om ze oren wil geven omdat het zo'n sukkel is. Eigenlijk proberen ze de indruk te wekken dat hij nog diepe gevoelens heeft voor een ander, maar het kwam er totaal niet uit. Daarbij is de humor oppervlakkig flauw en wordt het nergens echt heel leuk, enige chemie tussen de hoofdpersonen blijft uit en dan rest mij alleen nog te vermelden dat de muzieknummers leuk gekozen zijn.

Film Noir

Een aparte animatiefilm uitgevoerd als Film Noir met dezelfde titel. Je verwacht te maken te krijgen met cliche's maar dit was een erg frisse en goeie film, waarbij de animatie afgewisseld met wat echte beelden als achtergrond goed uit de verf komen. De cinematografie is prachtig met de kleurelementen over het zwart/wit heen, en de narrator/hoofdpersoon die een typisch film noir verhaal beleeft maakt het hele verhaaltje compleet. Van begin tot eind geboeid naar gekeken, en dat met maar 228votes op imdb
Where facts are few, experts are many.
pi_59713971
Ik heb net Mulholland Drive gezien, ik vond het tof.
  donderdag 26 juni 2008 @ 22:51:36 #156
16701 scanman01
Today's a good day
pi_59718864

Nobody loves Alice (2008)

Een horrorfilm waar je maag wel een aantal keren van omdraait. 'Misery' (waar sommige stukjes me aan deed denken) was al grof, maar deze film gaat nog veel verder. Veel bloed en gruwelijke scenes dus, in deze nieuwe horrorfilm van nieuwkomer Roger A. Scheck. In de hofdrol als Alice speelt Nitzan Mager, die hiermee debuteert. Voor de horrorliefhebber valt er wel wat te genieten volgens mij.

http://www.nobodylovesalice.com/
  vrijdag 27 juni 2008 @ 00:03:48 #157
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_59720810
Yûkoku (Patriotism)
Yukio Mishima brengt ons in deze kort film (27 minuten),z`n enige poging in de film wereld, het verhaal van van leger sergeant Takeyama (gespeeld door Mishima zelf) die samen met z`n vrienden/collega`s een staatsgreept wilt plegen. Hij is echter pas net getrouwd en z`n vrienden vinden dat ie daarom niet mee kan gaan bij het plegen van de coup, om bij z`n vrouw te kunnen blijven. Hij moet dus weer gewoon aan het werk als bewaker van de keizer die hij probeerde af te zetten. Dat brengt onvermijdelijke dilemma`s met zich mee, waar Takeyama maar moeilijk mee kan omgaan...

Na de zelfmoord van Mishima in 1970 zijn alle prints van Patriotism vernietigd. Het negatief bleef echter bewaard en kwam 35 jaar later weer boven water. Nu is hij door Criterion voor het eerst op dvd uitgebracht. En wat ik ben blij dat ze dat hebben gedaan.
Ook al duurt ie nog geen half uur, de film slaat in als een bom. Dat hier sprake is van het regiedebuut van Mishima valt nergens aan af te zien.
Voor zeer weinig geld en dus met zeer beperkte middelen (de film werd in het geheim in slechts 2 dagen opgenomen) zet ie een film neer in de stijl van de "stomme" film: zonder dialogen maar met intertitles en prachtige, perfect passende muziek.
Naar het einde toe wordt de spanning sterk opgebouwd. Mishima gaat niets uit de weg en laat alles in volle glorie zien. En dat zijn zeker niet altijd prettige beelden...
Het einde is eigenlijk ronduit schokkend en laat je met een brok in je keel achter.

Hij mag dan kort duren maar Patriotism is wat mij betreft toch een (klein) meesterwerkje. Op de Criterion dvd staan 2 versies: zowel met Japanse als Engels intertitles. Maar de originele Japanse versie krijg toch mijn voorkeur.
Verder zijn de extra`s (voor zover ik die nu heb gezien) ook erg interessant.
Nogmaals: laat je niet weerhouden door de korte speelduur om `m aan te schaffen. Hij is het meer dan waard!

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_59725686
The Incredible Hulk (Louis Leterrier, 2008)
Louis Leterrier bewees al eerder dat hij vermakelijke aktiefilms kan maken met strakke special-effects en weinig verhaal. The Incredible Hulk is daar geen uitzondering op geworden. De aktie ziet er goed uit, maar ondanks dat wist bijvoorbeeld de laatste aktiescene in de film me niet echt te boeien, langdradig en niks speciaals aan. Verder is het acteerwerk ook maar middelmatig, met name Liv Tyler laat wederom zien dat ze naast schoonheid over weinig talent beschikt. Middelmatige aktiefilm en daarom ook weinig toegevoegde waarde op de vorige Hulk film. 6.5

28 Days Later (Danny Boyle, 2002)
28 Weeks Later (Juan Carlos Fresnadillo, 2007)
Zowel 28 Days Later als 28 Weeks Later zijn prima films met een heerlijke sfeer, met name de prachtige shots van een totaal verlaten Londen dragen daar aan bij. Verder zit in beide films dezelfde wending die op zich goed gevonden is, maar die in 28 Days Later komt naar mijn mening al wel erg snel na de uitbraak. 7.5
pi_59725834
Ik vond 28 days later een geweldige film, maar 28 weeks later heb ik halverwege uitgezet, wat een enorm stuk bagger was dat zeg.
pi_59725900
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:34 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Ik vond 28 days later een geweldige film, maar 28 weeks later heb ik halverwege uitgezet, wat een enorm stuk bagger was dat zeg.
Hmz, vanwaar dat? Ik vind de films namelijk niet echt veel van elkaar verschillen om eerlijk te zijn, ook niet qua aanpak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')