abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59682505
Crank

Heerlijke actiefilm met Jason Stratham in de hoofdrol als huurmoordenaar die vergiftigd wordt door een crimineel.De enige manier om zichzelf in leven te houden is zorgen dat hij genoeg adrenaline heeft,Dit resulteert in bizarre,heftige en ongeloofwaardige scenes vol slechte special effects,Drukke cameravoering en een seksscene midden op straat!
Crank is bizar soms over the top maar verveeld geen moment en als je zin hebt in een lekkere verfrissende actiefilm zou ik hem zeker eens bekijken!
  donderdag 26 juni 2008 @ 09:05:00 #152
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_59697142
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 14:32 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Omdat ik, als ik een film ga kijken, niet eerst de IMDB check of er al wel voldoende mensen gevote hebben.
oh ik heb het in het verleden ook gedaan ... maar tegenwoordig ga ik wel even een imdb-check doen voordat ik iets binnenhaal of ga bekijken. The Dawn na 2,5 jaar nog steeds ver onder de honderd stemmen.

Vraag, hoe groot is je collectie?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 26 juni 2008 @ 10:25:47 #153
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_59698748
Bull Durham (Ron Shelton, 1988)
Best aardige honkbal film met Kevin Costner, Susan Sarandon en Tim Robbins in de hoofdrollen. Nou heb ik zelf niet zo veel met honkbal, maar toch was deze film nog wel te genieten. De seksueel getinte grappen waren daar de grootste aanleiding toe en verder volgt hij niet het platgetreden patroon van dergelijke films. ***

En eerder:
15-3-2008
Trade (Marco Kreuzpaintner, 2007)
Je hebt wel eens dat films die een maatschappelijk probleem aan de kaak willen stellen zich vertillen en te prekerig worden. Daar heeft dit Amerikaanse debuut van Kreuzpaintner (Sommersturm) gelukkig geen last van. Hij weet het onderwerp mensenhandel in een mooie film te vangen. Het lot van het meisje gecontrasteerd met de gedreven zoektocht van haar broer die zich verantwoordelijk voelt, levert een mooie film op die nergens te donker wordt en mooi in balans blijft. Kevin Kline zet een mooie rol neer overigens. ****
pi_59701016
The Pleasure of your company / Wedding Daze

Niet echt een hele sterke romantische komedie, waar Jason Biggs alweer de sullige hoofdpersoon speelt die na zijn vriendin gedood te hebben met een huwelijksaanzoek, dit herhaald bij de eerste de beste vrouw die hij ziet in een restaurant.. Deze vrouw zegt echter meteen JA! Een leuk idee voor een verhaal, maar vanaf dit punt is de uitvoering tegenstrijdig, waarbij je de helft van de tijd Jason Biggs een draai om ze oren wil geven omdat het zo'n sukkel is. Eigenlijk proberen ze de indruk te wekken dat hij nog diepe gevoelens heeft voor een ander, maar het kwam er totaal niet uit. Daarbij is de humor oppervlakkig flauw en wordt het nergens echt heel leuk, enige chemie tussen de hoofdpersonen blijft uit en dan rest mij alleen nog te vermelden dat de muzieknummers leuk gekozen zijn.

Film Noir

Een aparte animatiefilm uitgevoerd als Film Noir met dezelfde titel. Je verwacht te maken te krijgen met cliche's maar dit was een erg frisse en goeie film, waarbij de animatie afgewisseld met wat echte beelden als achtergrond goed uit de verf komen. De cinematografie is prachtig met de kleurelementen over het zwart/wit heen, en de narrator/hoofdpersoon die een typisch film noir verhaal beleeft maakt het hele verhaaltje compleet. Van begin tot eind geboeid naar gekeken, en dat met maar 228votes op imdb
Where facts are few, experts are many.
pi_59713971
Ik heb net Mulholland Drive gezien, ik vond het tof.
  donderdag 26 juni 2008 @ 22:51:36 #156
16701 scanman01
Today's a good day
pi_59718864

Nobody loves Alice (2008)

Een horrorfilm waar je maag wel een aantal keren van omdraait. 'Misery' (waar sommige stukjes me aan deed denken) was al grof, maar deze film gaat nog veel verder. Veel bloed en gruwelijke scenes dus, in deze nieuwe horrorfilm van nieuwkomer Roger A. Scheck. In de hofdrol als Alice speelt Nitzan Mager, die hiermee debuteert. Voor de horrorliefhebber valt er wel wat te genieten volgens mij.

http://www.nobodylovesalice.com/
My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 27 juni 2008 @ 00:03:48 #157
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_59720810
Yûkoku (Patriotism)
Yukio Mishima brengt ons in deze kort film (27 minuten),z`n enige poging in de film wereld, het verhaal van van leger sergeant Takeyama (gespeeld door Mishima zelf) die samen met z`n vrienden/collega`s een staatsgreept wilt plegen. Hij is echter pas net getrouwd en z`n vrienden vinden dat ie daarom niet mee kan gaan bij het plegen van de coup, om bij z`n vrouw te kunnen blijven. Hij moet dus weer gewoon aan het werk als bewaker van de keizer die hij probeerde af te zetten. Dat brengt onvermijdelijke dilemma`s met zich mee, waar Takeyama maar moeilijk mee kan omgaan...

Na de zelfmoord van Mishima in 1970 zijn alle prints van Patriotism vernietigd. Het negatief bleef echter bewaard en kwam 35 jaar later weer boven water. Nu is hij door Criterion voor het eerst op dvd uitgebracht. En wat ik ben blij dat ze dat hebben gedaan.
Ook al duurt ie nog geen half uur, de film slaat in als een bom. Dat hier sprake is van het regiedebuut van Mishima valt nergens aan af te zien.
Voor zeer weinig geld en dus met zeer beperkte middelen (de film werd in het geheim in slechts 2 dagen opgenomen) zet ie een film neer in de stijl van de "stomme" film: zonder dialogen maar met intertitles en prachtige, perfect passende muziek.
Naar het einde toe wordt de spanning sterk opgebouwd. Mishima gaat niets uit de weg en laat alles in volle glorie zien. En dat zijn zeker niet altijd prettige beelden...
Het einde is eigenlijk ronduit schokkend en laat je met een brok in je keel achter.

Hij mag dan kort duren maar Patriotism is wat mij betreft toch een (klein) meesterwerkje. Op de Criterion dvd staan 2 versies: zowel met Japanse als Engels intertitles. Maar de originele Japanse versie krijg toch mijn voorkeur.
Verder zijn de extra`s (voor zover ik die nu heb gezien) ook erg interessant.
Nogmaals: laat je niet weerhouden door de korte speelduur om `m aan te schaffen. Hij is het meer dan waard!

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_59725686
The Incredible Hulk (Louis Leterrier, 2008)
Louis Leterrier bewees al eerder dat hij vermakelijke aktiefilms kan maken met strakke special-effects en weinig verhaal. The Incredible Hulk is daar geen uitzondering op geworden. De aktie ziet er goed uit, maar ondanks dat wist bijvoorbeeld de laatste aktiescene in de film me niet echt te boeien, langdradig en niks speciaals aan. Verder is het acteerwerk ook maar middelmatig, met name Liv Tyler laat wederom zien dat ze naast schoonheid over weinig talent beschikt. Middelmatige aktiefilm en daarom ook weinig toegevoegde waarde op de vorige Hulk film. 6.5

28 Days Later (Danny Boyle, 2002)
28 Weeks Later (Juan Carlos Fresnadillo, 2007)
Zowel 28 Days Later als 28 Weeks Later zijn prima films met een heerlijke sfeer, met name de prachtige shots van een totaal verlaten Londen dragen daar aan bij. Verder zit in beide films dezelfde wending die op zich goed gevonden is, maar die in 28 Days Later komt naar mijn mening al wel erg snel na de uitbraak. 7.5
pi_59725834
Ik vond 28 days later een geweldige film, maar 28 weeks later heb ik halverwege uitgezet, wat een enorm stuk bagger was dat zeg.
pi_59725900
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:34 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Ik vond 28 days later een geweldige film, maar 28 weeks later heb ik halverwege uitgezet, wat een enorm stuk bagger was dat zeg.
Hmz, vanwaar dat? Ik vind de films namelijk niet echt veel van elkaar verschillen om eerlijk te zijn, ook niet qua aanpak.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 10:48:35 #161
140318 Thy...
Met puntjes
pi_59726193
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:34 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Helemaal mee eens!
In 28 Days later, liep het verhaal lekkerder, van alleen op de wereld, naar een groepje op de wereld, rustige shots, afgewisseld door horror, geen onmogelijk plotwendingen.
28 Weeks later was een opeenstapeling van omogelijkheden. Kinderen die een langs een zwaar beveiligde grens kunnen kruipen, toevallig hun moeder vinden en natuurlijk wordt hun vader toevallig de superzombie. Bij de uitbraak wordt eerst napalm gebruikt, gevolg is dat de halve stad kapot is en vervolgens wordt er gifgas gebruikt, waarom wordt dat niet gelijk gebruikt om de stad te behouden? Alles voor de explosies. Met je helicopter wiekens zombies hakken, not done En dan het open einde waar ze Duits spreken onder de Eiffeltoren

Nee, het eerste deel was een erg goede film, het vervolg moest teveel zijn en is daardoor zo over de top.
I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.
- Douglas Adams
pi_59726323
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:48 schreef Thy... het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!
In 28 Days later, liep het verhaal lekkerder, van alleen op de wereld, naar een groepje op de wereld, rustige shots, afgewisseld door horror, geen onmogelijk plotwendingen.
28 Weeks later was een opeenstapeling van omogelijkheden. Kinderen die een langs een zwaar beveiligde grens kunnen kruipen, toevallig hun moeder vinden en natuurlijk wordt hun vader toevallig de superzombie. Bij de uitbraak wordt eerst napalm gebruikt, gevolg is dat de halve stad kapot is en vervolgens wordt er gifgas gebruikt, waarom wordt dat niet gelijk gebruikt om de stad te behouden? Alles voor de explosies. Met je helicopter wiekens zombies hakken, not done En dan het open einde waar ze Duits spreken onder de Eiffeltoren

Nee, het eerste deel was een erg goede film, het vervolg moest teveel zijn en is daardoor zo over de top.
Een zombiefilm onrealistisch noemen
Deel 2 zat goed in elkaar dat jij over zulke details valt en niet the big picture ziet is dan weer jammer, goede shots, goede muziek, aardig verhaal, niet veel slechter dan die van 1 athans. Maar dat is mijn mening natuurlijk.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_59726631
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:48 schreef Thy... het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!

Het ging idd he-le-maal nergens over. Het mooiste vond ik nog wel dat de zombies alle secure deuren konden bypassen door er tegenaan te rijen, en dat de gehele bevolking in een soort ondergronds hok werd opgesloten waar de zombies vrij toegang tot hadden. En dat alles in een omgeving die volledig was gebouwd als veilige bunker tegen zombies

Of nee, het mooiste was dat alle lichten "for security reasons" uitgingen zodra het alarm afging. Ik snap wel dat het in het donker enger is, maar verzin dan iets beters
pi_59726727
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:53 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Een zombiefilm onrealistisch noemen
Deel 2 zat goed in elkaar dat jij over zulke details valt en niet the big picture ziet is dan weer jammer, goede shots, goede muziek, aardig verhaal, niet veel slechter dan die van 1 athans. Maar dat is mijn mening natuurlijk.
Ooit gehoord van Suspension of Disbelief? http://en.wikipedia.org/wiki/Suspension_of_disbelief
Een goede horrorfilm neemt één onmogelijk feit die de kijker voor waar aanneemt. (In dit geval de mogelijkheid van het bestaan van het virus in een lab ergens) en de film laat een aannemelijk scenario zien hoe dit feit de rest van de wereld beinvloed.
pi_59730209
Fahrenheit 911.

Het wordt voor mij hier allemaal een beetje meer duidelijk. Behoorlijk confronterend ! Wel een leuke docu om met vrienden te discussiëren.

Krijgt van mij een 8
pi_59731697
The Ruins.
Leuke horrorfilm. Beetje ongeloofwaardig hier en daar, maar origineel concept en zeer vermakelijk. Krijgt van mij een 7,5.
pi_59732461
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 14:24 schreef Mutsaers__78 het volgende:
The Ruins.
Leuke horrorfilm. Beetje ongeloofwaardig hier en daar, maar origineel concept en zeer vermakelijk. Krijgt van mij een 7,5.
Een beetje ongeloofwaardig maar ?! Heb nog nooit gehoord van planten die een telefoon na kunnen doen
pi_59733646
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 14:59 schreef linebear het volgende:
Een beetje ongeloofwaardig maar ?! Heb nog nooit gehoord van planten die een telefoon na kunnen doen
Ja, als het zo bekijkt kun je alle fantasy / horror / science fiction / etc. als ongeloofwaardig beschouwen.

Ik doelde meer op bepaalde keuzes die ze maken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zulk soort ongeloofwaardigheden dus
pi_59740405
Ik zit nu The Water Horse te kijken.

Prachtige film, alhoewel ik mij meer zit te vergapen op het huis waar de film zich ook afspeelt...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  Moderator vrijdag 27 juni 2008 @ 22:21:18 #170
9859 crew  Karina
Woman
pi_59741817
Kataude mashin gâru - Machine Girl
Die Japanners weten toch altijd weer de meest geweldige geweldadige films te maken! Echt mijn favoriete genre.

Het slaat allemaal nergens op natuurlijk, verhaaltje in het kort: broer van meisje wordt vermoord door zoon van Yakuza lid en zint op wraak. De meest idiote manieren om iemand te vermoorden/pijnigen komen voorbij.

De "drillbra" is wel het meest idiote wapen dat ik ooit heb gezien

Aanrader voor fans van het genre.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 27 juni 2008 @ 22:32:51 #171
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_59742147
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 22:21 schreef Karina het volgende:
Kataude mashin gâru - Machine Girl
....
Aanrader voor fans van het genre.
Dat het verhaaltje onnozel is, hoort erbij en dat het acteerwerk triest is ook. Dat geldt ook voor the over-the-top bloederigheid en de knullige effecten. Daar heb ik allemaal geen problemen mee.

Maar waarom duurt het altijd zolang voor zo'n film echt ontploft en is de opbouw tot dat moment altijd zo ongelooflijk saai? . Toegegeven, de tweede helft is erg leuk en dat blijft het meeste hangen, maar tot halverwege heb ik erg vaak zitten zuchten of geeuwen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 23:48:56 #172
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_59744450
Definitely, Maybe (2008, VS, Adam Brooks)
Aardige romcom, die zich van de massa onderscheidt doordat er meerdere (mogelijke) liefdes zijn. Daardoor volgt het niet helemaal van begin tot eind de standaard plotlijn. Dat je hart verliest aan Elizabeth Banks, Rachel Weisz, en voornamelijk Isla Fisher kan ik begrijpen. Op Ryan Reynolds heb ik niet veel aan te merken. Waar Abigail Breslin in Little Miss Sunshine nog schattig betweterig was, hier is ze gewoon stomweg irritant.
cijfer: 7
  zaterdag 28 juni 2008 @ 00:23:04 #173
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59745239
The Unbearable Lightness of Being
Tijdens een vakantie zo'n vijf jaar geleden raadde mijn tante me het gelijknamige boek van Milan Kundera aan. Erg prettig om te lezen hoor wist ik nog, maar ik was het allang vergeten waar allemaal over ging. Wat biedt een film dan uitkomst zeg, het blijft een handig medium! Goed, ik herkende uiteraard niks meer van het boek, zulke dingen gebeuren nu eenmaal.
De film en de driehoeksverhouding tussen de quasi-lullo DDL, de sterk voorkomende Lena Olin en de charmant naïeve Juliette Binoche is erg intrigerend. De eerste helft van de film vliegt voorbij (misschien iets te veel hak-op-de-tak!), de tweede helft kent lang uitgesponnen zeer knappe scenes, waar onderwijl ook nog eens Derek de Lint gepwnd wordt. Wat wil je nog meer? Nou, die accenten mochten wel een tikkeltje minder. Cijfer: 8

Huozhe
Oke Chinees drama. Andere films van Yimou Zhang vind ik visueel indrukwekkender. In het begin zijn die poppenspelscenes prachtig, wat een feest is dat om te zien, lijkt me. Maar daarna houdt het wel op met de mooie plaatjes en wordt er vooral de aandacht gevestigd op het familiedrama. Goed gedaan hoor, maar nooit dacht ik naar iets heel uitzonderlijks te kijken. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 28 juni 2008 @ 10:01:09 #174
52357 Lambiekje
pi_59748375
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 13:19 schreef Edwinuss het volgende:
Fahrenheit 911.

Het wordt voor mij hier allemaal een beetje meer duidelijk. Behoorlijk confronterend ! Wel een leuke docu om met vrienden te discussiëren.

Krijgt van mij een 8
Moet je nagaan dat deze docu extreem oppervlakkig is, halve waarheden en pertinente onjuistenheden bevat. En eigenlijk zelfs pro-Bush is. Toen ik destijds Fahrenheit 911 had gezien was ik ook onthutst. Maar tegenwoordig zou ik de docu van Moore een onvoldoende waarderen.

Je kunt beter naar deze documentaires kijken :

• Terrorstorm - bekijk
  • End Game - bekijk
  • Martial Law, Rise of the Police State -bekijk
  • Power of Nightmares bekijk deel 1 / 2 / 3
  • Zeitgeist - bekijk

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 28-06-2008 10:06:47 ]
  • Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 10:52:17 #175
    117680 JelleS
    film- en muziekreviewer
    pi_59748943
    Fahrenheit oppervlakkig en vol halve waarheden noemen (wat natuurlijk waar is), maar dan met alternatieven als Zeitgeist komen
      zaterdag 28 juni 2008 @ 10:55:01 #176
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_59748977
    Gewoon 9/11 van de gebroeders Naudet kijken wanneer je een docu wil zien over 11 september. Daar zijn tenminste alleen maar echte beelden gebruikt.
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
    pi_59749094
    Of je pakt een biertje en je maakt je even niet zo druk.
    Graag op anoniem
    pi_59749137
    Sowieso is de opkomst van documentaires (samen met tv-series) in dit topic omgekeerd evenredig met het niveau. Net alsof je in een discussie over literatuur de krant gaat aanhalen. DE FICTIEVE WERELD IS ZOVEEL MOOIER.
    Graag op anoniem
      zaterdag 28 juni 2008 @ 11:11:08 #179
    25301 Gorro
    Reject False Icons
    pi_59749192
    Of je komt niet elke keer met die troep aanzetten als iemand Fahrenheit 911 of iets dergelijks kijkt. Hou dat lekker in TRU.

U2: Rattle and Hum (Phil Joanou, 1988)
    Best mooi geschoten muziek documentaire over U2. De zwart-wit beelden zijn sfeervol. Helaas is de film niet veel meer dan een serie optredens. De korte interviewtjes met de bandleden vond ik totaal niet interessant. Ik ben niet echt fan van U2, hoewel ik Sunday Bloody Sunday en With or Without You best goede nummers vind en die worden hier goed uitgevoerd. ***

Alles wat mijn top 1000 gehaald heeft heb ik inmiddels ingehaald. Er zijn echter nog 50 films waar ik nog niets over geschreven heb, dus we gaan vrolijk verder...
    23-3-2008
    Wristcutters: A Love Story (Goran Dukic, 2007)
    Leuke zwarte comedy met een origineel uitgangspunt. Na het leven niet meer te zien zitten pleegt Zia zelfmoord en komt in een hiernamaals terecht waar alleen mensen zijn die zelfmoord gepleegt hebben. De film ontvouwt zich als een roadmovie terwijl Zia op zoek gaat naar de gezaghebbenden. Veel bijzondere mensen komt hij tegen en dat levert leuke situaties op. Tom Waits duikt nog even op in een leuk bijrolletje. De Kroatische roots van de regisseur komen trouwens ook nog regelmatig naar boven en de film doet soms dan ook aan het werk van Kusturica denken. ***½
    pi_59750932
    The Darjeeling Limited

Een mooie film van Wes Anderson, met Owen Wilson, Adrien Brody en Jason Schwartzman als 3 broers die samen een treinreis door India ondernemen om de banden onderling weer wat dichter bij elkaar te brengen na het overlijden van hun vader. De film heeft een erg langzaam tempo, maar de sfeer is goed, mede door het prachtige kleurenpalet van de Indiase trein en zijn passagiers. De afwisseling van humor, drama, leuke dialogen en avontuur is redelijk en alleen aan het eind lijkt het verhaal wat langdradig over te komen, wanneer de broers hun eigenlijke bestemming bereiken. De muziek en het beeld blijven je echter de hele film verrassen.
      zondag 29 juni 2008 @ 11:24:37 #181
    25301 Gorro
    Reject False Icons
    pi_59768828
    Return of the Living Dead Part II (Ken Wiederhorn, 1988)
    Waar het origineel nog best leuk is, is hier het niveau echt te laag. Van zo'n film hoef je natuurlijk geen Oscar-waardig acteerwerk te verwachten, maar dit niveau was wel erg bedroevend. Enig gevoel voor komische timing blijkt de cast totaal vreemd om nog maar niet te beginnen over de iets serieuzere stukken. De meest grappig bedoelde scenes werken dus simpelweg niet. **

21 (Robert Luketic, 2008)
    Vernieuwend is de film niet echt te noemen. Er zijn niet veel films over black jack, maar de film volgt toch een platgetreden patroon. En daar is niet veel mis mee. De uitwerking is best aangenaam en de film weet dan ook voor de volledige twee uur te boeien. De twist op het einde zie je al van ver aankomen, maar gelukkig wordt deze ook niet pompueus uit de doeken gedaan, waar ongepaste bombarie wordt vermeden. Ik heb me hier wel bij vermaakt. ***

En eerder
    23-3-2008
    Talk to Me (Kasi Lemmons, 2007)
    Biografisch film zijn, een enkele uitzondering daargelaten, meestal zo interessant als het leven van de hoofdpersoon. Ralph "Petey" Greene is helaas niet interessant genoeg om echt een boeiende film op te leveren. Het jaren zestig/zeventig sfeertje is wel lekker neergezet en de acteurs zetten puike prestaties neer, maar uiteindelijk heeft het personages Greene niet genoeg diepte om een blijvende impact te maken. Leuk voor een keer, lekker onderhoudend, maar meer niet. ***½

23-3-2008
    Doomsday (Neil Marshall, 2008)
    Na twee degelijke tot goede horrorfilms afgeleverd te hebben, komt Neil Marshall met deze ode aan cultklassiekers van weleer op de proppen. Mad Max, Escape from New York en 28 Days Later... vormden de grootste inspiratiebron van dit cultfestijn en dat is eigenlijk anderhalf uur genieten van leuke ongein. Niets is te gek. Het ene moment zitten we in een soort post-apocalyptische wereld a la Mad Max om enkele minuten later in een middeleeuws gladiatoren gevecht te belanden. Als tijdens een auto-achtervolging Frankie Goes to Hollywood's Two Tribes gedraaid wordt weet je wel hoe laat het is. O ja, een plot? Ach wat doet het er toe als het zo veel leuke en foute scenes op levert. ***½
    pi_59774257
    From Here To Eternity 1953

Leuke drama/romantische film uit 1953 met o.a Frank Sinatra Burt Lancaster en Montgomery Clift.
    Over het leven op een legerbasis in Hawai net voor de aanval op Pearl Harbor, erg sterk acteerwerk van Clift, Lancaster en Sinatra. De film heeft een oscar gewonnen voor beste film in 1953.
    7,5/10
    pi_59774658
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 10:01 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Moet je nagaan dat deze docu extreem oppervlakkig is, halve waarheden en pertinente onjuistenheden bevat. En eigenlijk zelfs pro-Bush is. Toen ik destijds Fahrenheit 911 had gezien was ik ook onthutst. Maar tegenwoordig zou ik de docu van Moore een onvoldoende waarderen.

Je kunt beter naar deze documentaires kijken :

• Terrorstorm - bekijk
  • End Game - bekijk
  • Martial Law, Rise of the Police State -bekijk
  • Power of Nightmares bekijk deel 1 / 2 / 3
  • Zeitgeist - bekijk
  • Goh Lambiekje, ik ben het met je eens wat 9/11 betreft.. maar je alternatieven heb ik na 10 minuten uitgezet (gezien het feit dat ik met Terrorstorm begon en daarna bleek dat een paar andere docu's door dezelfde regisseur zijn gemaakt).

Want als al in de eerste 5 minuten Marinus van der Lubbe wordt aangedragen (Reichstag, False Flag) en deze naam VERKEERD gespeld is.. vertrouw ik de rest ook minder...
    Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
    pi_59775296
    Wuthering Heights..

"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
    pi_59778134
    À l'intérieur

Erg zieke film als je houdt van gore is dit echt een prima film. Op het moment van dat je denkt het is nu wel over met de pijn gaat het nog een stuk verder
      zondag 29 juni 2008 @ 23:13:27 #186
    52357 Lambiekje
    pi_59782808
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 10:55 schreef Falco het volgende:
    Gewoon 9/11 van de gebroeders Naudet kijken wanneer je een docu wil zien over 11 september. Daar zijn tenminste alleen maar echte beelden gebruikt.
    als je écht hebt verdiept, weet je wel beter?! Naudet zijn ingehuurd.
    Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
      maandag 30 juni 2008 @ 00:01:33 #187
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_59784128
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 23:13 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Houd je speculaties eens binnen TRU.
    2000 light years from home
      maandag 30 juni 2008 @ 00:06:30 #188
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_59784203
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 23:13 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nog een keer zo'n TRU-post en er wordt een ban voor je geregeld, heb ik vernomen .
    pi_59785103
    quote:
    Op donderdag 26 juni 2008 11:47 schreef Atreidez het volgende:
    Film Noir

Een aparte animatiefilm uitgevoerd als Film Noir met dezelfde titel. Je verwacht te maken te krijgen met cliche's maar dit was een erg frisse en goeie film, waarbij de animatie afgewisseld met wat echte beelden als achtergrond goed uit de verf komen. De cinematografie is prachtig met de kleurelementen over het zwart/wit heen, en de narrator/hoofdpersoon die een typisch film noir verhaal beleeft maakt het hele verhaaltje compleet. Van begin tot eind geboeid naar gekeken, en dat met maar 228votes op imdb
    [ afbeelding ]
    Net gekeken, je had de film goed omschreven. Was zeker de moeite waard.
      maandag 30 juni 2008 @ 02:30:48 #190
    16701 scanman01
    Today's a good day
    pi_59785617

Evening (2007)

Een treurige en behoorlijk aangrijpende film over een op sterven liggende oude vrouw die terug kijkt op haar leven en tot de conclusie komt dat haar eerste liefde haar echte grote liefde was. Haar twee dochters zijn de laatste dagen bij haar in huis en vragen zich af wie toch die grote, verloren liefde van hun moeder is. Is hij echt of slechts een fantasie. Intussen ziet de kijker alles wat zich lang geleden in het leven van de oude vrouw heeft afgespeeld.
    De film is in mijn ogen een zeer triest einde van het leven van een vrouw die tot de conclusie komt dat er in haar leven iets is misgegaan. Niemand zal deze film vrolijk verlaten. Het zet je wel aan het denken. Als je in de stemming bent voor een film als deze, dan is het wel een aanrader.
    My soul is painted like the wings of butterflies
      maandag 30 juni 2008 @ 07:22:20 #191
    52357 Lambiekje
    pi_59786183
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 00:06 schreef Falco het volgende:

[..]

Nog een keer zo'n TRU-post en er wordt een ban voor je geregeld, heb ik vernomen .
    Ik mag toch wel iemand wijzen op dat Fahrenheit docu oppervlakkig is als iemand zich wél wil wakker maken. Want dat was toch echt de intentie. Mijn advies is doe dat dan alleen dan niet met die popiejopie pro-Bush Michael Moore. Daar is helemaal niets TRU-aan en bovendien, het is BNW

Maar sorry hoor dat ik het Brood en Spelen verstoor. Ik vind het al 'moeilijk' genoeg om de maatschappelijkheden wat sommige films (nee geen docus) proberen aan te kaarten te zien als enterainment.

En ik vind het eigenlijk al raar waarom we niet dieper mogen discusieren/filosopheren over de inhoud van films als Matrix, Equilibrium, Minority Report, Dark City, V for Vendetta, 1984 en dergelijke.

Zo jammer dat de gros van mensen het echte gedachtengoed van sommige films compleet gemist wordt.
    pi_59786718
    YOU DONT MESS WITH THE ZOHAN, zelden zo een goede film gezien, Cast is keigoed, plots kloppen allemaal en er is niks verkeerds aan. Die zag ik op deze site :

-edit: spam-

[ Bericht 32% gewijzigd door Mike op 30-06-2008 10:14:09 ]
      maandag 30 juni 2008 @ 10:05:38 #193
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_59787701
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 07:22 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik mag toch wel iemand wijzen op dat Fahrenheit docu oppervlakkig is als iemand zich wél wil wakker maken. Want dat was toch echt de intentie. Mijn advies is doe dat dan alleen dan niet met die popiejopie pro-Bush Michael Moore. Daar is helemaal niets TRU-aan en bovendien, het is BNW

Maar sorry hoor dat ik het Brood en Spelen verstoor. Ik vind het al 'moeilijk' genoeg om de maatschappelijkheden wat sommige films (nee geen docus) proberen aan te kaarten te zien als enterainment.

En ik vind het eigenlijk al raar waarom we niet dieper mogen discusieren/filosopheren over de inhoud van films als Matrix, Equilibrium, Minority Report, Dark City, V for Vendetta, 1984 en dergelijke.

Zo jammer dat de gros van mensen het echte gedachtengoed van sommige films compleet gemist wordt.
    Dit heeft echt geen zak te maken met het punt waar het over ging, en dat is namelijk beweren dat de twee Franse journalisten zijn ingehuurd en het hier verkondigen als feit.
    2000 light years from home
      maandag 30 juni 2008 @ 10:34:20 #194
    25301 Gorro
    Reject False Icons
    pi_59788300
    En nu weer ontopic:

The Land Before Time (Don Bluth, 1988)
    Een simpel verhaaltje over een groepje dinosaurusjes die hun ouders kwijt raken tijdens een aardbevingen. Naar de verhalen van hun ouders gaan ze op zoek naar het beloofde land. Prima geschikt voor de kleintjes. De dinosaurusjes zijn stuk voor stuk sympathiek. Wat echter ontbreekt is wat fijne humor. ***

D-War (Hyung-rae Shim, 2007)
    Nogal slechte Koreaanse film met internationale allure. De film is groots opgezet met een verhaal van epische proporties en flink wat dure effect shots. Grotendeels is de film ook in het Engels. Toch kan hij zich niet meten met de blockbusters uit Hollywood. Daarvoor zit er te veel belachelijkheden in met als toppunt het opvangen van een kogel en zonder enig omkijken vrolijk verder gaan alsof er niets gebeurd is. Ook is het acteerwerk vrij belabberd en de regie niet echt sterk. *½

En eerder:
    22-3-2008
    Cleaner (Renny Harlin, 2007)
    Een film die uitblinkt in matigheid. Met name de regie van Renny Harlin is suf. Hij weet geen enkele spanning te brengen in het verhaal. Zonde want hij beschikt wel over een prima en ervaren cast. Uiteindelijk weet te film maar mondjesmaat te boeien en het mondt uit op een maar beperkt bevredigende climax. **½

22-3-2008
    Enchanted (Kevin Lima, 2007)
    Amy Adams is geknipt voor de rol van tekenfilm-prinses die terecht komt in de echte wereld. Zij kan als geen ander zo'n vrolijk en naïef personage neer zetten. Het is dan ook voornamelijk vooral aan haar te danken dat deze Disney-film zo'n succes te noemen is. De film is vrolijk, heeft best aardige liedjes en genoeg zelfspot. Terloops worden ook verschillende knipogen naar andere sprookjes gemaakt. Erg leuk en charmant allemaal. ***½
    pi_59793576
    Zojuist Guest House Paradiso (http://www.imdb.com/title/tt0202381/ - 1999) gekeken.

De film is gebaseerd op de oude engelse serie Bottom. Zelf vind ik de serie beter, maar ik heb toch een paar keer goed dubbel gelegen van het lachen. Het verhaal is niet super maar de humor (vind ik) van wel! Ik vond het zeker de moeite waard om te kijken.
    pi_59793638
    The Happening

Ga ik voor t eerst sinds een hele lange tijd naar de bios, krijg ik dit voor me kiezen.. Wat een belachelijke film Ik weet niet precies wat het probleem is geweest bij het maken van dit gedrocht, maar als een kettingreactie is het ws. van kwaad tot erger gegaan. Het lijkt ook wel of niemand zin had om er zijn best voor te doen, want het acteren is gewoon ontzettend oppervlakkig en de lokaties te gewoontjes. Verder is het verhaal zo suggestief dat je bijna denkt dat er een nieuw record is gezet voor goedkoopste productie. En door de vele doden, en de manier waarop, is dit natuurlijk weer de bios in gegooit, maar voor de filmfan valt hier weinig tot niets te halen

Seachd: The Inaccessible Pinnacle

Een schotse film, en ook compleet gesproken in Gaelic (een of andere Keltische taal uit t noorden van Engeland). Dat was dan ook meteen het hoogtepunt van de film, want zowel in verhaal als in prestaties valt er niet veel goeds op te merken. De landschappen en beelden van het mooie Schotland geven af en toe nog wat hoop, maar eigenlijk draait het teveel om het verhaal waar je helemaal geen medeleven bij hebt. Achteraf las ik nog ergens dat ze niet eens genoeg mensen konden vinden die Gaelic spraken om de film te kunnen maken, wat misschien het amateuristische acteren verklaart. Ik had iig erg veel moeite de ogen open te houden bij deze trage en traditionele film.
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 01:03 schreef skiczukie het volgende:
    Net gekeken, je had de film goed omschreven. Was zeker de moeite waard.
    Thnx

[ Bericht 12% gewijzigd door Atreidez op 30-06-2008 14:56:56 ]
    pi_59798863
    Eyes Wide Shut

Zeer vreemde film, had het kunnen weten gezien de regisseur..
    ik wilde het einde per se zien, aangezien de film opzich wel meeslepend is, maar het einde is alles behalve bevredigend niks voor mij
      maandag 30 juni 2008 @ 18:12:08 #198
    158292 problematiQue
    Correspondent ter Plaatse
    pi_59799009
    Los lunes al sol weer eens herbekeken.

Een lach en een traan, uitstekende dialogen en een geweldige Javier Bardem. 10/10.
    pi_59799579
    The Straight Story (1999)
    An old man makes a long journey by tractor to mend his relationship with an ill brother.

Wel aardig maar ik had er meer van verwacht aangezien David Lynch de director van deze film was. Wel mooie beelden, beetje een kinderfilm. Verhaal was wel okee, met andere woorden, geen slechte film maar ook niet fantastisch naar mijn mening.
      maandag 30 juni 2008 @ 23:59:58 #200
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_59808651
    Gisteren:

Grindhouse
    Groot was de deceptie toen bleek dat niet de complete, ruim 3 uur durende versie van Grindhouse in de bioscopen zou verschijnen maar slechts de 2 aparte films.
    Des te groter was daarom de vreugde toen bleek dat de complete versie, zoals ie dus bedoeld was, uit zo komen op dvd in Japan.
    Gisteren was het dan eindelijk tijd om `m te aanschouwen, in de vorm zoals ie volgens Rodriguez en Tarantino te zijn.
    Ik moet zeggen: het was het wachten meer dan waard. Heb van begin tot einde genoten. Heerlijk. Het begint al gelijk goed, met die fantastisch foute trailer van Machete. Daarna Planet Terror. Jammer dat ie zo kort duurde, ik vond `m echt geweldig! Zo ontzettend over the top, lekkere botte humor en een briljante cast. Vooral Rose McGowan en Josh Brolin vond ik super.
    Ook de fake-trailers waren briljant.
    Ik vond het dan ook jammer dat het project afsloot met het minste deel: Death Proof. Had me er veel meer van voor gesteld. Ja, het was op zich best vermakelijk. En ja, er zaten wel wat coole dialogen in zoals we die van Tarantino gewend zijn. Maar het was het allemaal net niet.
    Maar dat mocht de pret niet drukken. Ik ben blij dat ik het Grindhouse project heb mogen aanschouwen op de manier zoals het bedoeld was en ik ben nog blijer dat ik destijds de aparte versies niet in de bios heb gezien.

Planet Terror: 8,5/10
    Death Proof: 7,5/10
    Eindcijfer Grindhouse: 8,0/10

En vanavond gezien:
    The Incredible Hulk
    Na het (blijkbaar, want ik heb `m nog steeds niet gezien) mislukte Hulk avontuur van Ang Lee werd het nodig geacht het opnieuw te proberen. De crew en cast werden vervangen en het werd geen vervolg maar een "nieuw" verhaal.
    En ik moet zeggen: dat pakt goed uit. Edward Norton geeft een heerlijke performance als Bruce Branner, Tim Roth is subliem als de slechterik en Liv Tyler is natuurlijk altijd fijn om te kijken.
    Echt meteen vanaf het begin staat het tempo in de vijfde versnelling en dat wordt bijna de hele film lang vol gehouden. Op slechts een paar momenten wordt wat gas terug genomen, en dat is op de romantische momenten. Die trouwens nergens geforceerd aanvoelen maar wellicht in lengte en hoeveelheid wat minder hadden gekunt.
    In het begin lijkt het alsof de effecten er slecht uitzien en slecht zijn afgewerkt. Maar achteraf gezien was dat voor mij juist één van de sterke punten: het was niet slecht afgewerkt maar het bleek bij de look van de film te horen. Op een groot bioscoop scherm ziet het er misschien niet altijd even strak en mooi uit, maar het geeft de film juist een soort van game-achtige feeling mee. En dat kon ik zeker waarderen.
    Louis Leterrier doet precies hetzelfde wat ie met The Transporter ook al deed (alleen nu met een grote, boze groene man): een rechtoe-rechtaan-actie spektakel afleveren waar je met een grote bak popcorn heerlijk van kunt genieten.
    Wat mij betreft een geslaagde heropleving van The Hulk.
    Oh, en het einde vond ik echt geweldig!!!

7,8/10
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')