abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 juni 2008 @ 11:24:37 #181
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_59768828
Return of the Living Dead Part II (Ken Wiederhorn, 1988)
Waar het origineel nog best leuk is, is hier het niveau echt te laag. Van zo'n film hoef je natuurlijk geen Oscar-waardig acteerwerk te verwachten, maar dit niveau was wel erg bedroevend. Enig gevoel voor komische timing blijkt de cast totaal vreemd om nog maar niet te beginnen over de iets serieuzere stukken. De meest grappig bedoelde scenes werken dus simpelweg niet. **

21 (Robert Luketic, 2008)
Vernieuwend is de film niet echt te noemen. Er zijn niet veel films over black jack, maar de film volgt toch een platgetreden patroon. En daar is niet veel mis mee. De uitwerking is best aangenaam en de film weet dan ook voor de volledige twee uur te boeien. De twist op het einde zie je al van ver aankomen, maar gelukkig wordt deze ook niet pompueus uit de doeken gedaan, waar ongepaste bombarie wordt vermeden. Ik heb me hier wel bij vermaakt. ***

En eerder
23-3-2008
Talk to Me (Kasi Lemmons, 2007)
Biografisch film zijn, een enkele uitzondering daargelaten, meestal zo interessant als het leven van de hoofdpersoon. Ralph "Petey" Greene is helaas niet interessant genoeg om echt een boeiende film op te leveren. Het jaren zestig/zeventig sfeertje is wel lekker neergezet en de acteurs zetten puike prestaties neer, maar uiteindelijk heeft het personages Greene niet genoeg diepte om een blijvende impact te maken. Leuk voor een keer, lekker onderhoudend, maar meer niet. ***½

23-3-2008
Doomsday (Neil Marshall, 2008)
Na twee degelijke tot goede horrorfilms afgeleverd te hebben, komt Neil Marshall met deze ode aan cultklassiekers van weleer op de proppen. Mad Max, Escape from New York en 28 Days Later... vormden de grootste inspiratiebron van dit cultfestijn en dat is eigenlijk anderhalf uur genieten van leuke ongein. Niets is te gek. Het ene moment zitten we in een soort post-apocalyptische wereld a la Mad Max om enkele minuten later in een middeleeuws gladiatoren gevecht te belanden. Als tijdens een auto-achtervolging Frankie Goes to Hollywood's Two Tribes gedraaid wordt weet je wel hoe laat het is. O ja, een plot? Ach wat doet het er toe als het zo veel leuke en foute scenes op levert. ***½
pi_59774257
From Here To Eternity 1953

Leuke drama/romantische film uit 1953 met o.a Frank Sinatra Burt Lancaster en Montgomery Clift.
Over het leven op een legerbasis in Hawai net voor de aanval op Pearl Harbor, erg sterk acteerwerk van Clift, Lancaster en Sinatra. De film heeft een oscar gewonnen voor beste film in 1953.
7,5/10
pi_59774658
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 10:01 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Moet je nagaan dat deze docu extreem oppervlakkig is, halve waarheden en pertinente onjuistenheden bevat. En eigenlijk zelfs pro-Bush is. Toen ik destijds Fahrenheit 911 had gezien was ik ook onthutst. Maar tegenwoordig zou ik de docu van Moore een onvoldoende waarderen.

Je kunt beter naar deze documentaires kijken :

• Terrorstorm - bekijk
  • End Game - bekijk
  • Martial Law, Rise of the Police State -bekijk
  • Power of Nightmares bekijk deel 1 / 2 / 3
  • Zeitgeist - bekijk
  • Goh Lambiekje, ik ben het met je eens wat 9/11 betreft.. maar je alternatieven heb ik na 10 minuten uitgezet (gezien het feit dat ik met Terrorstorm begon en daarna bleek dat een paar andere docu's door dezelfde regisseur zijn gemaakt).

Want als al in de eerste 5 minuten Marinus van der Lubbe wordt aangedragen (Reichstag, False Flag) en deze naam VERKEERD gespeld is.. vertrouw ik de rest ook minder...
    Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
    pi_59775296
    Wuthering Heights..

"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
    pi_59778134
    À l'intérieur

Erg zieke film als je houdt van gore is dit echt een prima film. Op het moment van dat je denkt het is nu wel over met de pijn gaat het nog een stuk verder
      zondag 29 juni 2008 @ 23:13:27 #186
    52357 Lambiekje
    Everything is upside down
    pi_59782808
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 10:55 schreef Falco het volgende:
    Gewoon 9/11 van de gebroeders Naudet kijken wanneer je een docu wil zien over 11 september. Daar zijn tenminste alleen maar echte beelden gebruikt.
    als je écht hebt verdiept, weet je wel beter?! Naudet zijn ingehuurd.
    Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
      maandag 30 juni 2008 @ 00:01:33 #187
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_59784128
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 23:13 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Houd je speculaties eens binnen TRU.
    2000 light years from home
      maandag 30 juni 2008 @ 00:06:30 #188
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_59784203
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 23:13 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nog een keer zo'n TRU-post en er wordt een ban voor je geregeld, heb ik vernomen .
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
    pi_59785103
    quote:
    Op donderdag 26 juni 2008 11:47 schreef Atreidez het volgende:
    Film Noir

Een aparte animatiefilm uitgevoerd als Film Noir met dezelfde titel. Je verwacht te maken te krijgen met cliche's maar dit was een erg frisse en goeie film, waarbij de animatie afgewisseld met wat echte beelden als achtergrond goed uit de verf komen. De cinematografie is prachtig met de kleurelementen over het zwart/wit heen, en de narrator/hoofdpersoon die een typisch film noir verhaal beleeft maakt het hele verhaaltje compleet. Van begin tot eind geboeid naar gekeken, en dat met maar 228votes op imdb
    [ afbeelding ]
    Net gekeken, je had de film goed omschreven. Was zeker de moeite waard.
      maandag 30 juni 2008 @ 02:30:48 #190
    16701 scanman01
    Today's a good day
    pi_59785617

Evening (2007)

Een treurige en behoorlijk aangrijpende film over een op sterven liggende oude vrouw die terug kijkt op haar leven en tot de conclusie komt dat haar eerste liefde haar echte grote liefde was. Haar twee dochters zijn de laatste dagen bij haar in huis en vragen zich af wie toch die grote, verloren liefde van hun moeder is. Is hij echt of slechts een fantasie. Intussen ziet de kijker alles wat zich lang geleden in het leven van de oude vrouw heeft afgespeeld.
    De film is in mijn ogen een zeer triest einde van het leven van een vrouw die tot de conclusie komt dat er in haar leven iets is misgegaan. Niemand zal deze film vrolijk verlaten. Het zet je wel aan het denken. Als je in de stemming bent voor een film als deze, dan is het wel een aanrader.
    My soul is painted like the wings of butterflies
      maandag 30 juni 2008 @ 07:22:20 #191
    52357 Lambiekje
    Everything is upside down
    pi_59786183
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 00:06 schreef Falco het volgende:

[..]

Nog een keer zo'n TRU-post en er wordt een ban voor je geregeld, heb ik vernomen .
    Ik mag toch wel iemand wijzen op dat Fahrenheit docu oppervlakkig is als iemand zich wél wil wakker maken. Want dat was toch echt de intentie. Mijn advies is doe dat dan alleen dan niet met die popiejopie pro-Bush Michael Moore. Daar is helemaal niets TRU-aan en bovendien, het is BNW

Maar sorry hoor dat ik het Brood en Spelen verstoor. Ik vind het al 'moeilijk' genoeg om de maatschappelijkheden wat sommige films (nee geen docus) proberen aan te kaarten te zien als enterainment.

En ik vind het eigenlijk al raar waarom we niet dieper mogen discusieren/filosopheren over de inhoud van films als Matrix, Equilibrium, Minority Report, Dark City, V for Vendetta, 1984 en dergelijke.

Zo jammer dat de gros van mensen het echte gedachtengoed van sommige films compleet gemist wordt.
    Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
    pi_59786718
    YOU DONT MESS WITH THE ZOHAN, zelden zo een goede film gezien, Cast is keigoed, plots kloppen allemaal en er is niks verkeerds aan. Die zag ik op deze site :

-edit: spam-

[ Bericht 32% gewijzigd door Mike op 30-06-2008 10:14:09 ]
      maandag 30 juni 2008 @ 10:05:38 #193
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_59787701
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 07:22 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik mag toch wel iemand wijzen op dat Fahrenheit docu oppervlakkig is als iemand zich wél wil wakker maken. Want dat was toch echt de intentie. Mijn advies is doe dat dan alleen dan niet met die popiejopie pro-Bush Michael Moore. Daar is helemaal niets TRU-aan en bovendien, het is BNW

Maar sorry hoor dat ik het Brood en Spelen verstoor. Ik vind het al 'moeilijk' genoeg om de maatschappelijkheden wat sommige films (nee geen docus) proberen aan te kaarten te zien als enterainment.

En ik vind het eigenlijk al raar waarom we niet dieper mogen discusieren/filosopheren over de inhoud van films als Matrix, Equilibrium, Minority Report, Dark City, V for Vendetta, 1984 en dergelijke.

Zo jammer dat de gros van mensen het echte gedachtengoed van sommige films compleet gemist wordt.
    Dit heeft echt geen zak te maken met het punt waar het over ging, en dat is namelijk beweren dat de twee Franse journalisten zijn ingehuurd en het hier verkondigen als feit.
    2000 light years from home
      maandag 30 juni 2008 @ 10:34:20 #194
    25301 Gorro
    Reject False Icons
    pi_59788300
    En nu weer ontopic:

The Land Before Time (Don Bluth, 1988)
    Een simpel verhaaltje over een groepje dinosaurusjes die hun ouders kwijt raken tijdens een aardbevingen. Naar de verhalen van hun ouders gaan ze op zoek naar het beloofde land. Prima geschikt voor de kleintjes. De dinosaurusjes zijn stuk voor stuk sympathiek. Wat echter ontbreekt is wat fijne humor. ***

D-War (Hyung-rae Shim, 2007)
    Nogal slechte Koreaanse film met internationale allure. De film is groots opgezet met een verhaal van epische proporties en flink wat dure effect shots. Grotendeels is de film ook in het Engels. Toch kan hij zich niet meten met de blockbusters uit Hollywood. Daarvoor zit er te veel belachelijkheden in met als toppunt het opvangen van een kogel en zonder enig omkijken vrolijk verder gaan alsof er niets gebeurd is. Ook is het acteerwerk vrij belabberd en de regie niet echt sterk. *½

En eerder:
    22-3-2008
    Cleaner (Renny Harlin, 2007)
    Een film die uitblinkt in matigheid. Met name de regie van Renny Harlin is suf. Hij weet geen enkele spanning te brengen in het verhaal. Zonde want hij beschikt wel over een prima en ervaren cast. Uiteindelijk weet te film maar mondjesmaat te boeien en het mondt uit op een maar beperkt bevredigende climax. **½

22-3-2008
    Enchanted (Kevin Lima, 2007)
    Amy Adams is geknipt voor de rol van tekenfilm-prinses die terecht komt in de echte wereld. Zij kan als geen ander zo'n vrolijk en naïef personage neer zetten. Het is dan ook voornamelijk vooral aan haar te danken dat deze Disney-film zo'n succes te noemen is. De film is vrolijk, heeft best aardige liedjes en genoeg zelfspot. Terloops worden ook verschillende knipogen naar andere sprookjes gemaakt. Erg leuk en charmant allemaal. ***½
    pi_59793576
    Zojuist Guest House Paradiso (http://www.imdb.com/title/tt0202381/ - 1999) gekeken.

De film is gebaseerd op de oude engelse serie Bottom. Zelf vind ik de serie beter, maar ik heb toch een paar keer goed dubbel gelegen van het lachen. Het verhaal is niet super maar de humor (vind ik) van wel! Ik vond het zeker de moeite waard om te kijken.
    pi_59793638
    The Happening

Ga ik voor t eerst sinds een hele lange tijd naar de bios, krijg ik dit voor me kiezen.. Wat een belachelijke film Ik weet niet precies wat het probleem is geweest bij het maken van dit gedrocht, maar als een kettingreactie is het ws. van kwaad tot erger gegaan. Het lijkt ook wel of niemand zin had om er zijn best voor te doen, want het acteren is gewoon ontzettend oppervlakkig en de lokaties te gewoontjes. Verder is het verhaal zo suggestief dat je bijna denkt dat er een nieuw record is gezet voor goedkoopste productie. En door de vele doden, en de manier waarop, is dit natuurlijk weer de bios in gegooit, maar voor de filmfan valt hier weinig tot niets te halen

Seachd: The Inaccessible Pinnacle

Een schotse film, en ook compleet gesproken in Gaelic (een of andere Keltische taal uit t noorden van Engeland). Dat was dan ook meteen het hoogtepunt van de film, want zowel in verhaal als in prestaties valt er niet veel goeds op te merken. De landschappen en beelden van het mooie Schotland geven af en toe nog wat hoop, maar eigenlijk draait het teveel om het verhaal waar je helemaal geen medeleven bij hebt. Achteraf las ik nog ergens dat ze niet eens genoeg mensen konden vinden die Gaelic spraken om de film te kunnen maken, wat misschien het amateuristische acteren verklaart. Ik had iig erg veel moeite de ogen open te houden bij deze trage en traditionele film.
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 01:03 schreef skiczukie het volgende:
    Net gekeken, je had de film goed omschreven. Was zeker de moeite waard.
    Thnx

[ Bericht 12% gewijzigd door Atreidez op 30-06-2008 14:56:56 ]
    Where facts are few, experts are many.
    pi_59798863
    Eyes Wide Shut

Zeer vreemde film, had het kunnen weten gezien de regisseur..
    ik wilde het einde per se zien, aangezien de film opzich wel meeslepend is, maar het einde is alles behalve bevredigend niks voor mij
      maandag 30 juni 2008 @ 18:12:08 #198
    158292 problematiQue
    Correspondent ter Plaatse
    pi_59799009
    Los lunes al sol weer eens herbekeken.

Een lach en een traan, uitstekende dialogen en een geweldige Javier Bardem. 10/10.
    pi_59799579
    The Straight Story (1999)
    An old man makes a long journey by tractor to mend his relationship with an ill brother.

Wel aardig maar ik had er meer van verwacht aangezien David Lynch de director van deze film was. Wel mooie beelden, beetje een kinderfilm. Verhaal was wel okee, met andere woorden, geen slechte film maar ook niet fantastisch naar mijn mening.
      maandag 30 juni 2008 @ 23:59:58 #200
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_59808651
    Gisteren:

Grindhouse
    Groot was de deceptie toen bleek dat niet de complete, ruim 3 uur durende versie van Grindhouse in de bioscopen zou verschijnen maar slechts de 2 aparte films.
    Des te groter was daarom de vreugde toen bleek dat de complete versie, zoals ie dus bedoeld was, uit zo komen op dvd in Japan.
    Gisteren was het dan eindelijk tijd om `m te aanschouwen, in de vorm zoals ie volgens Rodriguez en Tarantino te zijn.
    Ik moet zeggen: het was het wachten meer dan waard. Heb van begin tot einde genoten. Heerlijk. Het begint al gelijk goed, met die fantastisch foute trailer van Machete. Daarna Planet Terror. Jammer dat ie zo kort duurde, ik vond `m echt geweldig! Zo ontzettend over the top, lekkere botte humor en een briljante cast. Vooral Rose McGowan en Josh Brolin vond ik super.
    Ook de fake-trailers waren briljant.
    Ik vond het dan ook jammer dat het project afsloot met het minste deel: Death Proof. Had me er veel meer van voor gesteld. Ja, het was op zich best vermakelijk. En ja, er zaten wel wat coole dialogen in zoals we die van Tarantino gewend zijn. Maar het was het allemaal net niet.
    Maar dat mocht de pret niet drukken. Ik ben blij dat ik het Grindhouse project heb mogen aanschouwen op de manier zoals het bedoeld was en ik ben nog blijer dat ik destijds de aparte versies niet in de bios heb gezien.

Planet Terror: 8,5/10
    Death Proof: 7,5/10
    Eindcijfer Grindhouse: 8,0/10

En vanavond gezien:
    The Incredible Hulk
    Na het (blijkbaar, want ik heb `m nog steeds niet gezien) mislukte Hulk avontuur van Ang Lee werd het nodig geacht het opnieuw te proberen. De crew en cast werden vervangen en het werd geen vervolg maar een "nieuw" verhaal.
    En ik moet zeggen: dat pakt goed uit. Edward Norton geeft een heerlijke performance als Bruce Branner, Tim Roth is subliem als de slechterik en Liv Tyler is natuurlijk altijd fijn om te kijken.
    Echt meteen vanaf het begin staat het tempo in de vijfde versnelling en dat wordt bijna de hele film lang vol gehouden. Op slechts een paar momenten wordt wat gas terug genomen, en dat is op de romantische momenten. Die trouwens nergens geforceerd aanvoelen maar wellicht in lengte en hoeveelheid wat minder hadden gekunt.
    In het begin lijkt het alsof de effecten er slecht uitzien en slecht zijn afgewerkt. Maar achteraf gezien was dat voor mij juist één van de sterke punten: het was niet slecht afgewerkt maar het bleek bij de look van de film te horen. Op een groot bioscoop scherm ziet het er misschien niet altijd even strak en mooi uit, maar het geeft de film juist een soort van game-achtige feeling mee. En dat kon ik zeker waarderen.
    Louis Leterrier doet precies hetzelfde wat ie met The Transporter ook al deed (alleen nu met een grote, boze groene man): een rechtoe-rechtaan-actie spektakel afleveren waar je met een grote bak popcorn heerlijk van kunt genieten.
    Wat mij betreft een geslaagde heropleving van The Hulk.
    Oh, en het einde vond ik echt geweldig!!!

7,8/10
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')