abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59437408
quote:
Op zondag 15 juni 2008 14:07 schreef Gorro het volgende:
(#66) Blade Runner (Ridley Scott, 1982)
Fantastische science fiction klassieker over een dystopische toekomst waar andoïden rondlopen tussen de mensen. Het hele toekomst beeld en dan met name hoe het is vorm gegeven zien we nog steeds regelmatig terugkeren in huidige films. De donkere sfeervolle beelden, het neon en de rook dragen allemaal bij aan de droomachtige sfeer die de film over zich heeft. De filosofische tintjes, met name naar het einde toe en de ambiguiteit hiervan zorgen er voor dat je de film keer op keer kunt blijven bekijken. *****
Net gekeken, omdat ik er wel vaker goede verhalen over heb gehoord. maar deze film viel me echt zwaar tegen. De sfeer van de beelden is goed, mooi zelfs, daar heb ik niks op aan te merken, maar ik vind de film verder niks aan, de verhaallijn kon me niet boeien. Het einde viel me ook zwaar tegen .. ***

Edit. Ook de Vangelis-muziek begon me op een gegeven moment te irriteren.

[ Bericht 6% gewijzigd door skiczukie op 16-06-2008 22:31:38 ]
pi_59438856
The eye (2008)

Saaie en slechte remake 3/10
  maandag 16 juni 2008 @ 21:13:31 #83
67089 Gillingham
The horror...
pi_59443240
Blazing Saddles (Mel Brooks, 1974) 5-
Die Mel Brooks humor gaat er gewoon écht niet meer in bij mij. Waar ik dergelijke flauwe humor een aantal jaar geleden nog kon waarderen heb ik het er tegenwoordig volledig mee gehad. Brooks is dan misschien wel de grondlegger van dergelijke humor, terwijl bijvoorbeeld de Zucker-broertjes hier enkel op in gesprongen zijn, Naked Gun vond ik toen ik de film voor het eerst zag oprecht grappig. Brooks heeft de 'pech' dat ik reeds een overload aan dergelijke non-humor heb gehad, waardoor ik zijn werk niet kan waarderen. Ik vrees dat zelfs de Monty Python films er deels aan moeten geloven, mocht ik ze nog eens zien.

Ferris Bueller's Day Off (John Hughes, 1986) 6
Een populaire tienerkomedie die vast erg vermakelijk is voor de doelgroep, maar in feite niet grappig genoeg, noch goed genoeg is om heel leuk te zijn. Het is allemaal net iets te voorspelbaar en wederom te flauw, maar gelukkig niet zo cheesy als bovenstaande film. Aandoenlijkheid is immers ook een kwaliteit voor films als deze.
What's it going to be then, eh?
  maandag 16 juni 2008 @ 21:29:12 #84
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_59443730
The Human Footprint (2007)
Een luchtige docu over ons consumptie gedrag tijdens een compleet mensen leven van een gemiddelde Engelsman. Ze stallen gewoon uit hoeveel melk, vlees, eieren, brood, condooms, kleren, goederen & waar, toiletpapier, schijt, bier en wijn verbruiken. Eigenlijk best wel ernstig

cijfer 6 / imdb 6.4
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_59443914
quote:
Op maandag 16 juni 2008 21:13 schreef Gillingham het volgende:
Blazing Saddles (Mel Brooks, 1974) 5-

Ferris Bueller's Day Off (John Hughes, 1986) 6
Ik zeg altijd maar zo, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Graag op anoniem
  dinsdag 17 juni 2008 @ 02:19:52 #86
16701 scanman01
Today's a good day
pi_59450739
My mom's new boyfriend

Redelijke film met Meg Ryan. Tom Hanks was in 3 films Meg's romantische tegenspeler en het is wel grappig dat Colin Hanks in deze film haar zoon speelt. Antonio Banderas speelt de nieuwe vriend van Meg Ryan, die echter een crimineel blijkt te zijn en in de gaten wordt gehouden door haar zoon (die bij de FBI werkt).

Mijn god, wat heeft Meg met haar gezicht gedaan? Ze ziet er bijna uit als The Joker uit de Batman film. Niet te geloven. Hoe kan ze zichzelf zo verminken en dan waarschijnlijk nog denken dat het mooi is ook? Ik snap er niets meer van. Hoe dan ook, de film is wel redelijk, maar geen aanrader.
My soul is painted like the wings of butterflies
  dinsdag 17 juni 2008 @ 02:30:13 #87
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_59450799
heb net "Be Kind, Rewind" gezien.

Kga m niet spoilen, maar kraad 'm niet aan.
Wat je vindt, ...
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:15:51 #88
67089 Gillingham
The horror...
pi_59459938
quote:
Op maandag 16 juni 2008 21:33 schreef Mainport het volgende:

[..]

Ik zeg altijd maar zo, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Ik heb die dag genoeg gelachen hoor.
Er viel onder andere wel wat te lachen met There's Something About Mary (hoewel ik die bij vlagen ook erg flauw vond ) en natuurlijk genoeg buiten films om.
What's it going to be then, eh?
  dinsdag 17 juni 2008 @ 23:32:54 #89
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_59475474
Dit weekend begonnen aan Criterion`s box van Eric Rohmer`s Six Moral Tales

La Boulangère de Monceau (The Bakery Girl of Monceau)
De eerste uit van de Six Moral Tales is een sterk begin. Hij duurt maar 23 minuten maar laat toch diepe indruk na. Het is niet zozeer het verhaaltje dat hier zo sterk is (want er gebeurd niet echt veel) maar de combinatie van de beelden en de manier waarop Rohmer je laat nadenken over bepaalde punten. Er zit wat humor in en het einde is mooi, redelijk voorspelbaar en triest tegelijk.
Dat smaakt naar meer.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

La Carrière de Suzanne (Suzan`s Career)
Visueel iets minder krachtig dan de eerste Moral Tale maar inhoudelijk wel wat sterker. De morele vragen die Rohmer stelt, en dus eigenlijk de spiegel die hij je als kijker voor houdt, is geweldig. Het is heel herkenbaar allemaal.
De rollen van Bertrand en de (uiteindelijk) vrijgevochten, redelijk opdringerige Suzanne worden geweldig neergezet.
Ik heb genoten en kijk nu al uit naar de overige 4 films uit de set, die nu al een hartelijke aanbeveling waard is.

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  woensdag 18 juni 2008 @ 11:49:21 #90
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_59484199
Stellet Licht (Carlos Reygadas, 2007)
Reygadas lost zijn belofte in. Waar hij in Batalla en el cielo nog wat belerend was, is hij hier volwassen geworden in het filmen. Geen geforceerde mooi filmerij maar heerlijke rust. Het eenvoudige leven van het gezin biedt ook de ruimte voor de mooie lege shots en het immer trage tempo. De naam Ingmar Bergman komt af en toe bovendrijven, maar het is voornamelijk Carl Theodor Dreyer's Ordet waar de film het meest van weg heeft. De eindscene is zelfs haast een kopie. Zo sterk is deze niet, maar Reygadas blijft een naam die ik zal blijven volgen in de toekomst. ****

En eerder:
12-12-2007
(#405) Kes (Ken Loach, 1969)
De tweede bioscoopfilm van Ken Loach en zijn grote doorbraak. Het is een typische verfilming van het klassieke verhaal van de outcast op school die een eigenzinnige persoonlijke hobby erop nahoudt, in dit geval het houden van een roofvogel. Bij deze torenvalk vindt hij het plezier wat hij verder nergens vind. Thuis niet en ook niet op school. Het wakkert het jeugdige enthousiasme in hem aan. Mooi portret. ****
pi_59501811
ik weet wel dat je hier eigenlijk alleen films moet plaatsen maar ik kan het gewoon niet laten de serie Arrested Development aan te raden. geschoten als een documentaire met voice-over, we krijgen een kijk in het gestoorde leven van de bluth family. Vader zit in de gevangenis, zoon michael probeert het familiebedrijf te redden, broer GOB is een mislukte goochelaar, zus lindsay is getrouwd met Tobias Fünke: een wannabe acteur en daarnaast analist en therapeut (afgekort als analrapist) en alcoholistische moeder lucille heeft nog de controle over het jongste broertje buster die bij haar in huis woont. Dan heeft michael zelf nog een zoon: george michael (gespeeld door een jonge Michael Cera) deze is verliefd op zijn nichtje.

GOB, de mislukte goochelaar is sowieso een creatie zo geniaal dat hij past tussen de grootheden quagmire uit family guy of kramer uit seinfeld. Ik heb alle seizoenen gekeken, de grapjes zijn subtiel (geen laughing reel thank god) en vaak grof. De situaties zijn absurd en de lijn door de afleveringen zorgt voor mooie ontwikkelingen. Het beste van de show is dat 'de ontknoping' altijd de plot van de vorige 19 minuten in een heel ander daglicht zet.

de voice-over is overigens ron howard.

G.O.B op zijn segway (en die andere is michael en de derde is The Fonz! hier de advocaat van de familie)

Ik hoop echt dat ik iemand hiermee geintresseerd maak, het is echt een heerlijke serie

youtube
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
  woensdag 18 juni 2008 @ 23:02:01 #92
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_59503963
Beste serie ooit.

Ik zag vandaag Jigureul jikyeora! beter bekend als Save The Green Planet!.

Ik had van het verhaal van een jongen die overal aliens denkt te zien er 1 ontvoert om zo de aarde te redden, veel meer humor verwacht. Maar gelukkig zat het allemaal goed in elkaar en was er ook nog enige diepgang te bespeuren. Wat een doodzonde om dat dan door het belachelijke einde helemaal de grond ingeboord te zien worden. Velen vinden het einde echter geweldig, maar als je wat mij betreft logisch nadenkt haalt het einde de boodschap en de dramatische en psychologische elementen van de film onderuit. En dat alleen maar om een gek en twisty slot eraan te breien. Waarom moet dat toch altijd...... Een 7 omdat ik van de 115 minuten daarvoor wel genoten heb.
  donderdag 19 juni 2008 @ 00:25:16 #93
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_59506825
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 22:08 schreef steeg het volgende:
ik weet wel dat je hier eigenlijk alleen films moet plaatsen maar ik kan het gewoon niet laten de serie Arrested Development aan te raden. geschoten als een documentaire met voice-over, we krijgen een kijk in het gestoorde leven van de bluth family. Vader zit in de gevangenis, zoon michael probeert het familiebedrijf te redden, broer GOB is een mislukte goochelaar, zus lindsay is getrouwd met Tobias Fünke: een wannabe acteur en daarnaast analist en therapeut (afgekort als analrapist) en alcoholistische moeder lucille heeft nog de controle over het jongste broertje buster die bij haar in huis woont. Dan heeft michael zelf nog een zoon: george michael (gespeeld door een jonge Michael Cera) deze is verliefd op zijn nichtje.

GOB, de mislukte goochelaar is sowieso een creatie zo geniaal dat hij past tussen de grootheden quagmire uit family guy of kramer uit seinfeld. Ik heb alle seizoenen gekeken, de grapjes zijn subtiel (geen laughing reel thank god) en vaak grof. De situaties zijn absurd en de lijn door de afleveringen zorgt voor mooie ontwikkelingen. Het beste van de show is dat 'de ontknoping' altijd de plot van de vorige 19 minuten in een heel ander daglicht zet.

de voice-over is overigens ron howard.

G.O.B op zijn segway (en die andere is michael en de derde is The Fonz! hier de advocaat van de familie)
[ afbeelding ]

Ik hoop echt dat ik iemand hiermee geintresseerd maak, het is echt een heerlijke serie

youtube
Arrested Development JelleS overdrijft wat, maar zit er niet heel ver naast. Over de plottwist van Save the Green Planet! heeft hij wel gelijk.
pi_59509132
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:48 schreef Gorro het volgende:
26-11-2007
The King of Kong (Seth Gordon, 2007)
Leuke documentaire over de recordpoging van Steve Wiebe om het record van het arcadespel Donkey Kong te verbreken. Wat vooral zo knap is aan de film is hoe hij veel dingen van een echte film benadert. Vooral in het neerzetten van de betrokkenen. Zo is Steve Wiebe de held en Billy Mitchell de beste bad-guy in een film sinds jaren, compleet met sidekick in de vorm van Steve Sanders. Wat ging ik die man haten. ****
Vorig jaar gezien en echt een leuke documentaire. Aanrader voor iedereen die Donkey Kong vroeger op de kast speelde
MOKUM XXX RATED
  Moderator donderdag 19 juni 2008 @ 12:20:46 #95
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_59514863
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_59538895
Sex and the city the movie.

Ja, ik zit onder de plak ik weet het ! Aangezien ik de laatste aantal films heb uitgekozen moest ik er maar eens aan geloven. 5 films voor 1 cliché film van 2 en een half uur !
Heb me aardig vermaakt! Kan niet anders zeggen dat het een waardige afsluiting is ( ja, vriendin heeft me alles verteld en we hebben alle seizoenen thuis staan )
Leuke film om met je vriendin of een date heen te gaan!

krijgt een dikke 7
  Moderator vrijdag 20 juni 2008 @ 08:50:09 #97
9859 crew  Karina
Woman
pi_59541586
Sex and the City, the movie
Het is een paar jaar later en de vier vriendinnen beleven eigenlijk nog steeds de zelfde "avonturen" als voorheen.

Als je de serie niet hebt gezien, vind je er denk ik niet zoveel aan (omdat je de personages niet kent). Ik vond het zelf erg leuk, wel wat braver dan de serie had ik de indruk. Sommige verhaallijnen waren wel wat voorspelbaar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij duurde wel erg lang, het had wat korter gekund.

Kortom: leuke film voor de fans, maar om dit nou in de bioscoop te gaan kijken, het is eigenlijk een hele lange aflevering van de serie.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 20 juni 2008 @ 09:52:07 #98
52357 Lambiekje
pi_59542914
The Player (1992)
Griffin Mill (Tim Robbins ) is een studio executive die tientallen gesprekken heeft met scriptschrijvers met de meest idiote verhalen. Op een dag krijgt hij hatemail. En gaat op onderzoek uit. Hij denkt dat David Kahane de gast is, na een woordenwisseling in een japanskarake bar krijgen ze ruzie. Hij gaat dood.
Een insider krijgt er lucht van en waarschuwd Mill. Mill is echt z'n gladjakker.

Men wat een bulk van acteurs die een cameorol hebben. Een film in de film waarbij Julia Roberts de stoel krijgt en gered wordt door Bruce Willis.

Ook worden er tientallen films besproken.

cijfer 7.5 / imdb 7.7
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 15:10:32 #99
152481 Playmaker
Let's Play Ball !
pi_59551744
The Incredible Hulk(2008)

Ik heb de film gisteren gezien en ik was dik tevreden.Deze film is veel beter dan de eerste Hulk vefilming.Ik had eerst mijn twijfels over Edward Norton als Bruce Banner,maar hij is zet zoals altijd een goede rol neer.Kort samengevat:een vlot verhaal,veel actie en goede special effects.Leuk dat Lou Ferrigno ook even mocht opdraven.Ik kijk nu al uit naar de 70 minuten minuten die uit de film zijn geknipt en waarschijnlijk op de Blue-ray versie zullen verschijnen !

[ Bericht 6% gewijzigd door Playmaker op 20-06-2008 18:23:11 ]
2007 & 2008 Fok! League Fantasy Baseball Champion * 2008 Rounders League Fantasy Baseball Champion
  Moderator vrijdag 20 juni 2008 @ 18:56:48 #100
9859 crew  Karina
Woman
pi_59556852
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 20:19 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]

Gutterballs (2008)
Bedankt voor de tip!

Vanmiddag gekeken. Leuke horrorfilm. Vooral de scene met de bowlingbalwasmachine. Inderaad leuk voor de liefhebber (wat ik ben).
niet zo tof doen
pi_59557590
Alien

Heb eindelijk een Alien box gekocht en gister eerste deel aangezet. Eigenlijk de DC maar ze ontlopen elkaar niet veel.. Wat blijft deze film goed! Ik heb m onderhand al wel 5 keer gezien, en nog zit je regelmatig op t puntje van je stoel. Zeker in het laatste stuk van de film, waar een voor een de slachtoffers vallen, en je eigenlijk niet eens veel krijgt te zien van de dader, blijft het spannend. De film komt op de videoschermen na ook totaal niet gedateerd over, en dat is ws. ook het sterkste punt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Atreidez op 21-06-2008 10:38:50 ]
Where facts are few, experts are many.
pi_59572445
Requiem for a dream:
ik wil natuurlijk alle goede films een keer zien.. gouden beer, palm, oscar-winnaars, IMDb-top250, aanbevelingen op Fokforum, rottentomatoes.. etc, etc...Requiem ben ik uiteraard meerdre keren tegengekomen, is mij meerdere keren aanbevolen. Ik heb deze film 2 jaar terug gedownload, maar omdat mij ook al iets verteld was dat de film zo heavy en niet vrolijk was, heb ik hem nooit gekeken... ik had er nooit zin in!
En nu heb ik hem eindelijk gezien, en hij is inderdaad supergoed... niet vrolijk.. maar wauw.. de acteurs, het verhaal, maar vooral HOE het verhaal verteld wordt EN het geweldige camerawerk past er zo goed bij..
de soundtrack etc. etc.. ja, hij is goed, maar ik hoef hem nooit meer te zien!
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
pi_59573111
The Ruins

Ik zat al een tijdje uit te kijken naar deze film als Jena Malone fan, en over de hoeveelheid airtime die ze krijgt valt niet echt te klagen. Het verhaal van de film deed nogal cliche aan, al ging het in de opbouw er toch niet te clichematig aan toe.. Je begint steeds meer te denken dat pech het enige is wat deze jongeren achtervolgd, maar als snel blijkt dan dat er een grotere vijand op de loer ligt De schrikmomenten zijn niet echt groot, en ik had meer t idee dat shock en gore de ingredienten waren die de kijkers emoties moesten prikkelen. Wat dat betreft wat minder, maar ik ben tevreden dat ik hem heb gezien, wat voornl. weer kwam doordat Malone een van de weinigen is die lang overblijft..
  zaterdag 21 juni 2008 @ 18:41:10 #104
52357 Lambiekje
pi_59582755
Coma (1978)
In het Boston Memorial General Hospital raken mensen na een operatie in een coma. Nadat ook een goede vriendin van de artsen, Susan Wheeler (Geneviève Bujold) in Coma raakt. Gaat zij op onderzoek uit samen met haar vriend/arts Mark Bellows (Michael Douglas). Al snel wordt duidelijk dat het ziekenhuis op illegale wijze geld wil verdienen aan donororganen.

Het is wel een spannend verhaal.

cijfer 7.5 / imdb 6.8

911 False Flags (2008)
Geweldig, een zeer goede 911 docu van Duitse bodem over de belachelijk standdown van NORAD.
pi_59583119
Heel aardig: In Bruges
Goed: Persepolis
Gaat Wel: Bobby
Zeikfilm met veel galopperende paarden en snel door gangen benende koningen: The other Boleyn girl.
anonieme razernist
pi_59584061
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 18:41 schreef Lambiekje het volgende:
Coma (1978)
In het Boston Memorial General Hospital raken mensen na een operatie in een coma. Nadat ook een goede vriendin van de artsen, Susan Wheeler (Geneviève Bujold) in Coma raakt. Gaat zij op onderzoek uit samen met haar vriend/arts Mark Bellows (Michael Douglas). Al snel wordt duidelijk dat het ziekenhuis op illegale wijze geld wil verdienen aan donororganen.

Het is wel een spannend verhaal.
Is inderdaad wel spannend, heb die een tijdje geleden gezien op bbc.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_59584465
Ik heb Donnie Darko nog maar eens gekeken, nu al twee keer in één maand. Ik moet een filmrecensie schrijven dus heb deze film maar gekozen. En het was geen straf om hem weer te kijken. En het is waar wat er gezegd wordt, je begrijpt de film beter na de twee keer kijken. Ik vond het weer fantastisch. Misschien nog wel beter.
pi_59584849
Ik heb gisteren trouwens Earth (2007) gezien. Net zoals Deep Blue een documentaire met prachtige beelden van allerlei dieren, onder andere olifanten, ijsberen, walvissen,....
Ze zijn er opnieuw in geslaagd om een heleboel unieke beelden te maken, zoals tijgers die een olifant bespringen, een ijsbeer die klungelt op het dunne ijs, vogeltjes die hun "eerste" "vlucht" maken,....
Er zit één vogel in die ik echt helemaal niet kende en heel eigenaardig is.

Iets minder dan de vorige film was hij wel op het vlak van variatie (in Deep Blue zag je echt heel veel soorten..)
  zondag 22 juni 2008 @ 03:05:17 #109
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59596394
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 20:08 schreef skiczukie het volgende:
Ik heb Donnie Darko nog maar eens gekeken, nu al twee keer in één maand. Ik moet een filmrecensie schrijven dus heb deze film maar gekozen. En het was geen straf om hem weer te kijken. En het is waar wat er gezegd wordt, je begrijpt de film beter na de twee keer kijken. Ik vond het weer fantastisch. Misschien nog wel beter.
Ik snap dat 'snappen' of 'begrijpen' niet zo. Zo 'moeilijk' is Donnie Darko toch ook weer niet? Blijft wel over dat het een zeer chillle film is.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_59597445
quote:
Op zondag 22 juni 2008 03:05 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik snap dat 'snappen' of 'begrijpen' niet zo. Zo 'moeilijk' is Donnie Darko toch ook weer niet? Blijft wel over dat het een zeer chillle film is.
Het verhaal wordt duidelijker.
  zondag 22 juni 2008 @ 11:07:10 #111
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_59598789
Dirty Rotten Scoundrels (Frank Oz, 1988)
Eén van de leukere films met Steve Martin. Dat is niet in de laatste plaats te danken aan de aanwezigheid van Michael Caine. Hij is echt geknipt voor de rol van gladde oplichter die de concurrentie vormt voor Steve Martin. Echt hilarisch wordt het nergens, maar het geniepige steekspel blijft wel leuk. ***

They Live (John Carpenter, 1988)
Vermakelijke cultfilm. De film moet het voornamelijk hebben voor het goede uitgangspunt. Een elite groep mensen exploiteert de rest van de samenleving door subliminal messages. Op een nogal cheesy manier komt Nada hierachter, namelijk een zonnebril die hem de waarheid laat zien. Het is de cheesiness die van deze cultfilm een plezier maakt. Er is nogal wat mis met de film namelijk. Het acteerwerk mag geen naam hebben en de vechtpartij halverwege gaat echt veel te lang door. De (onbedoeld?) grappige dialogen maken ook nog wat goed. ***½

En eerder:
14-12-2007
(#195) Performance (Nicolas Roeg, 1970)
De start van een sterke beginfase van de boeiende regisseur Nicolas Roeg, die hierna achtereenvolgens Walkabout, Don't Look Now, The Man Who Fell to Earth en Bad Timing zou maken. Stuk voor stuk sterke films waar immer een mysterieuze sfeer in rond hangt. Een sfeer die de films zo sterk maakt en zo ook deze. Met Mick Jagger in één van de hoofdrollen is de film een psychedelische trip die zijn weerga niet kent, met alle voor- en nadelen die er aan kleven. Duidelijk is de film niet altijd, maar weet wel een sfeer impressie neer te zetten van de Swinging Sixties. ****

14-12-2007
American Gangster (Ridley Scott, 2007)
Er is nauwelijks iets aan te merken op deze gangster film en toch maakt hij niet echt indruk. De acteurs leveren prima werk, evenals Ridley Scott. De film voegt echter helemaal niet toe aan het genre. Het is gewoon een nieuw rise and fall verhaal van een gangster die zijn voorgangers niet weet te verbleken, iets wat natuurlijk haast onmogelijk is. Het is het noodlot van een genre wat al zo veel klassiekers heeft opgeleverd. ****
pi_59599389
Quid Pro Qou

Aparte film over mensen die graag een amputatie willen ondergaan of in een rolstoel terecht willen komen.
Begint heel erg goed en intressant, maar valt in de laatste 20 minunten helemaal naar beneden jammer genoeg. 5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door bob1234 op 22-06-2008 13:16:14 ]
pi_59601788
Quid Pro Quo neem ik aan?

Aliens

Gisteren de Special Edition van het tweede deel bekeken. Duidelijk meer beeldmateriaal dan de theatre versie in deze meer actievolle en met een uitgebreider verhaal uitgevoerde Alien versie. De continuiteit in het verhaal is prima, en als afwisseling op de enorme spanning van deel 1 is de actie en de enorme hoeveelheid aan aliens de perfecte manier om een deel 2 uit te voeren. Het einde is wat rommelig en hier beginnen de effecten toch wat gedateerd aan te doen, maar al met al is de 2 uur 37 minuten zonder het echt te merken snel voorbij gevlogen.

[ Bericht 76% gewijzigd door Atreidez op 22-06-2008 13:22:19 ]
pi_59601823
quote:
Op zondag 22 juni 2008 13:15 schreef Atreidez het volgende:
Quid Pro Quo neem ik aan?
dat neem je goed aan alweer veranderd
  zondag 22 juni 2008 @ 14:39:14 #115
52357 Lambiekje
pi_59603575
Dark City (1998)
Dat ik deze destijds gemist heb...oh wacht het heeft nooit een biosrelease gehad in NL. Natuurlijk...

John Murdoch (Rufus Sewell) wordt wakker in een donkere stad waar nooit de zon schijnt. Hij merkt dat er met zijn geheugen geknoeid is. Elke nacht precies om middernacht valt iedereen in slaap en gaan de aliens middels telekinetische krachten te stad hervormen. Tevens wordt door Dr. Schreber (Kiefer Sutherland) de mensen hun geheugens verwisseld. Hij wordt minofmeer gedwongen. Alleen Murdoch is niet vatbaar voor de dagelijks deepsleep. Daar komen de aliens achter en zijn opzoek naar hem. Ondertussen is Murdoch zijn eigen geheugen aan het terug vinden. De aliens proberen de gedachtes te stelen zodat zij hun ras kunnen redden ...

cijfer 7.5 / imdb 7.7
  zondag 22 juni 2008 @ 16:21:54 #116
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_59605218
quote:
Op zondag 22 juni 2008 03:05 schreef Falco het volgende:

[..]

De director's cut is veel makkelijker te begrijpen, maar toen ik een paar jaar geleden de normale versie zag vond ik het allemaal niet zo duidelijk.
2000 light years from home
  zondag 22 juni 2008 @ 21:46:27 #117
3677 SuperRembo
Sinds 1998
pi_59611829
Before the Devil Knows You're Dead
Philip Seymour Hoffman is zoals altijd geweldig in het spelen van erg onsympathieke eikels. Ik vond de niet-chronologische vertelling niet heel goed werken, en af en toe had 't van mij best wat vlotter mogen zijn, maar alles bij elkaar toch wel een toffe film.

Ik moet toegeven dat de naam van de regisseur (Sidney Lumet) me niet direct iets zei, maar hij blijkt dus o.a. Serpico te hebben gemaakt
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  maandag 23 juni 2008 @ 10:40:47 #118
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_59620614
Sono toki wa kare ni yoroshiku (Say Hello for Me)

Voor de Japanofielen. Een Japans drama over de liefde waarbij één van de twee partners het slachtoffer wordt van een vieze ziekte. Ze maken daar de laatste jaren zoveel films van dit type dat het een eigen genre werd: de Junai (ware liefde) film. Zo had je ook al Be With You, Tears for You, Midnight Sun, Heavenly Forest en tot slot Crying Out Love, in the Center of the World.

Het opmerlijke aan deze film is dat hij een optelling lijkt van alle andere. Zo keren er in deze film schrijvers en acteurs/actrices terug die ook in de anderen meededen, maar ook de plotlijnen lijkt wel een best-of uit het hele genre en dan vooral de eindsegmenten, die hebben ze dan maar allemaal achter elkaar geplakt, zodat je LOTR-gewijs een keer of 5 ten onrechte verwacht dat de film gedaan is.

Gevolg hiervan is dat de hele 2e helft van de film volgepropt zit met melancholische violen en trieste pianostukken. Nu ben ik wel fan van dit genre, maar de stroop wordt soms wel erg dik gesmeerd. Het acteerwerk is wel okay (met uiteraard de voorspelbare sympathieke jongen en het voorspelbare schattige meisje) en de film heeft ook een opvallend mooie cinematografie.

Tot slot heeft de film wel één kenmerk waardoor hij zich onderscheidt van zijn genregenoten:
SPOILER
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_59624446
Alien³ SE

Tja, en toen was het over met wat begon als een perfecte serie. Aan het begin van A3 zien we versneld wat zich moet hebben afgespeeld tussen het einde van Aliens en het begin van dit derde deel, en helaas is het totaal niet geloofwaardig. Alsof er op een simpele manier met 3 man aan een koffietafel even is bedacht hoe we het derde deel gaan maken.. Daarbij wordt een van de meest interessante figuren uit de film vroegtijdig gelyncht en de manieren waarop de aanvallen gebeuren gaat gepaard met een hoop bloed en gore. Een slap aftreksel na de twee sterke eerdere delen, op zich jammer..
pi_59628969

niet leuk te voorspelbaar.
maar heb stiekem wel een paar keer moeten lachen.

vette film beetje langzaam in t midden en nog niet heel leuk aan t begin maar heel erg vet aan t einde. overdreven veel bloed en soms net iets te onsmakelijke stukjes. meest bizarre film die ik in tijden heb gezien.
pi_59631527
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:33 schreef jimjim1983 het volgende:

[ afbeelding ]
vette film beetje langzaam in t midden en nog niet heel leuk aan t begin maar heel erg vet aan t einde. overdreven veel bloed en soms net iets te onsmakelijke stukjes. meest bizarre film die ik in tijden heb gezien.
Haha
Die moet ik echt zien, zo slecht dat het leuk is
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  maandag 23 juni 2008 @ 20:50:29 #122
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_59635283
21
BlackJack film over hoe 5 studenten en hun docent een casino in Las Vegas proberen op te lichten door kaarten te tellen. En op een gegeven moment komen daar weer de cliches bovendrijven. Echt een film waarbij je niet hoeft na te denken en die je perfect op de bank kunt kijken. Toch vraag ik me af waarom Kevin Spacey hierin speelt.
Mijn cijfer: 6.2
IMDB: 7.0

Forgetting Sarah Marshall
Dit is dan weer vele malen beter/leuker.
Peter (Jason Segel) wordt gedumpt door zijn vriendin Sarah Marshall (Kristen Bell, hubba hubba!) en besluit om zijn verdriet te verwerken zichzelf te belonen met een vakantie op Hawaii. Maar daar blijkt zijn ex-vriendin dus ook te zijn met haar nieuwe vriend. Peter leert Rachel kennen (Mila Kunis) en langzaamaan verdwijnt zijn verdriet en komen er nieuwe gevoelens in het spel.
Aardige film van de makers van 40 year old virgin met vele bekende gezichten in een bijrol. Ik vond deze geslaagd.
Mijn cijfer: 7.3
IMDB: 7.8
  maandag 23 juni 2008 @ 21:28:35 #123
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_59636364
Gisteren:

Sans toit ni loi (Vagabond)
In het begin van Vagabond, de laatste film uit de Criterion box van Agnes Varda, zien we hoe het lichaam van een jongedame wordt gevonden: dood gevroren. Wie is ze? waar komt ze vandaan? en wat heeft haar op deze plek gebracht?
Antwoorden op al deze vragen krijgen in de daarop volgende 105 minuten, waarin Varda aan de hand van een lange flashback het leven schetst van een eenzame jonge vrouw op zoek naar werk, liefde en vooral naar zich zelf.

De beelden die ons worden voorgeschoteld zijn, op één opmerkelijk shot na, allemaal grauw en kleurloos waarbij het gezicht van hoofdrolspeelster Sandrine Bonnaire steeds droever wordt naarmate de film vorderd.
De dingen die ze tijdens de film doet (werken, liften, proberen aan eten te komen) zijn slechts een invulling van dat waar de film eigenlijk om gaat, de basis van de film: Bonnaire`s personage die de gedurende de hele film haar dood tegemoet loopt. De scenes waarin dit wordt getoond zijn op geweldige wijze met elkaar verbonden, iets wat je gedurende de film steeds opvalt en steeds meer op gaat letten. Het heeft ook (waarschijnlijk niet toevallig) heel veel weg van het laatste briljante shot uit Truffaut`s Le Quatre Cents Coups, een van de eerste echte successen van de Nouvelle Vague. Een beweging waartoe ook Varda gerekend kan worden.

Vagabond is een briljante karakterstudie geworden waarin op prachtige, aangrijpende wijze zowel het leven van een outcast wordt getoond alsmede de kijker (en dus de maatschappij) een spiegel wordt voor gehouden, en dus stof tot nadenken geeft.
Een prachtig stukje cinema, dat je ongetwijfeld achterlaat met een brok in je keel.

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

Daarmee heb ik de complete Agnes Varda box van Criterion gezien en kan ik slechts één conclusie trekken: dit is een absolute must-have. Was het begin (La Point-Courte) nog een beetje stroef begin, de andere 3 films in de box zijn ware pareltjes. Ik zou zeggen: laat je verassen en ontroeren (iets dat bij deze films zeker zal gebeuren) en koop die box! Tot nu toe mijn verassing van het jaar, op dvd gebied.
  maandag 23 juni 2008 @ 21:35:47 #124
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_59636609
Die films klinken goed, Timo
  maandag 23 juni 2008 @ 22:54:19 #125
52357 Lambiekje
pi_59638872
Charlie Wilson's War (2007)
Waar gebeurd verhaal van een de bewapening van de Afghanen in de midjaren 80.

mmm de afghanen bewapenen om tegen de russen te vechten tijdens de cold war. Wilson (Tom Hanks) kreeg het voor mekaar om van een schamele 5 miljoen op te krikken naar een miljard. Alleen tja het heeft totaal verkeerd uitgepakt. We zitten nu met een nog groter gelul in dat gebied. Het heeft geen goeds gedaan ook al was het wel de intensies van Wilson

Tom Hanks, Philip Seymor Hoffman en Julia Roberts kunnen toch wel wat ...

Even een vraag. Welk klassiek-stuk zit er onder het "feiten geratel van kapot gemaakte heli's". ?

cijfer 8 / imdb 7.5

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 24-06-2008 09:04:29 ]
  dinsdag 24 juni 2008 @ 02:27:47 #126
16701 scanman01
Today's a good day
pi_59643107
Rescued (2008)

Wat een ongelooflijk idiote film. Geen woorden voor. Mark, de hunk van het kantoor, gaat op een businesstrip naar Indonesie, samen met Megan (die hem wel heel erg ziet zitten) en Chris (die eigenlijk verliefd is op Megan). Het drietal stort neer en belandt op een onbewoond eiland. Daar zitten ze een hele tijd vast, lopen al die tijd in dezelfde kleren en praten heel erg veel over god, bidden en meer van dat soort zaken. Al die tijd blijven de mannen lekker gladgeschoren en gooien er de meest idiote teksten uit. Dit is echt een EO film, hoewel het misschien zelfs de EO te ver gaat. Chris neemt Megan kwalijk dat ze niet meer zo vaak naar de kerk gaat en wrijft dat ook regelmatig in. Megan voelt zich daar wel wat schuldig over, maar ze vindt het niet cool om zo gelovig te zijn. Intussen valt Megan op de vrouwengek Mark, terwijl onze goede gelovige Chris eenzaam en alleen achter blijft. Damn, wat oneerlijk allemaal. Zal Megan het geloof weer terug vinden en dankzij god ook haar weg naar Chris, die overduidelijk tweede keus is???

Echt skippen deze film. En ook gewoon deleten uit de IMDB
  dinsdag 24 juni 2008 @ 09:03:51 #127
52357 Lambiekje
pi_59644234
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 02:27 schreef scanman01 het volgende:
Rescued (2008)

Wat een ongelooflijk idiote film. Geen woorden voor. Mark, de hunk van het kantoor, gaat op een businesstrip naar Indonesie, samen met Megan (die hem wel heel erg ziet zitten) en Chris (die eigenlijk verliefd is op Megan). Het drietal stort neer en belandt op een onbewoond eiland. Daar zitten ze een hele tijd vast, lopen al die tijd in dezelfde kleren en praten heel erg veel over god, bidden en meer van dat soort zaken. Al die tijd blijven de mannen lekker gladgeschoren en gooien er de meest idiote teksten uit. Dit is echt een EO film, hoewel het misschien zelfs de EO te ver gaat. Chris neemt Megan kwalijk dat ze niet meer zo vaak naar de kerk gaat en wrijft dat ook regelmatig in. Megan voelt zich daar wel wat schuldig over, maar ze vindt het niet cool om zo gelovig te zijn. Intussen valt Megan op de vrouwengek Mark, terwijl onze goede gelovige Chris eenzaam en alleen achter blijft. Damn, wat oneerlijk allemaal. Zal Megan het geloof weer terug vinden en dankzij god ook haar weg naar Chris, die overduidelijk tweede keus is???

waarom ga je een film kijken waar nog maar 19 mensen op gestemd hebben ... dan vraag je om moeillijkheden.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 12:35:43 #128
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_59648950
Crocodile Dundee II (John Cornell, 1988)
Plichtmatig vervolg op het kassucces van 2 jaar eerder. De film gaat op dezelfde voet verder, alleen minder grappig. Het verhaaltje voert Dundee weer terug naar Australië, terwijl de kracht van het eerste deel voornamelijk lach in de tegenstelling tussen de naïeve mentaliteit van de bushman uit de Outback en het stadse leven. **

En eerder
8-3-2008
(#281) Johnny Guitar (Nicholas Ray, 1954)
Sterke western van Nicholas Ray. Joan Crawford zet een voortreffelijke rol neer als sterke vrouw die haar eigen bar runt in wereldje wat voornamelijk gedomineerd wordt door mannen. De introductie van haar personage en ook dat van Sterling Hayden erg mooi. Het tegenspel komt voornamelijk van het verschrikkelijke personage van Mercedes McCambridge. Verschrikkelijk is in dit geval positief. Ze vormt de perfecte antagonist, die je lekker kunt gaan haten. ****
pi_59651430
Onvermijdelijk... Alien Resurrection

Laatste deel van quadrilogy, en het enige deel wat ik zelf nooit eerder heb gezien. Geregisseerd door Jeunet, wat op mij overkomt als een vreemde eend in de bijt, en met de bekende gezichten van natuurlijk Sigourney Weaver, als ook dievegge Wynona Ryder, hese stem Michael Wincott en Ron Perlman, wat een karakter is dat toch altijd.. Een goeie cast, die de film redelijk ok houdt in het begin. Naar het einde toe begint het toch allemaal weer te overdreven te worden, waar humor schijnbaar nog het belangrijkste aspect was waar op gelet werd. In A3 was de storyline al verkracht dus daar zal ik niet meer op ingaan, althans.. 1 ding dan; Een kloon die ook het geheugen van de originele heeft

[ Bericht 0% gewijzigd door Atreidez op 24-06-2008 18:10:45 ]
pi_59652456
Zondag-avond Dark Floors gekeken met een vriendin. Echt een gruwelijk slechte film. Een horror-film zonder enige logica waarin een groep mensen wordt opgejaagd door geesten in een ziekenhuis (die blijkbaar geen ramen bevat, en waar al het personeel na de eerste 10 minuten plotseling is verdwenen).
De geesten worden gespeeld door de bandleden van Lordi, en mr Lordi heeft het originele script geschreven.
Trailer:

Ook heb ik in de avonduren "Batman: The motion picture" uit 1966 en "Return to the Batcave" gekeken. We hebben ons uitstekend vermaakt. Geweldige fiims, en de enige DVD's waar ik echt genooit van de commentary. Adam West en Burt Ward die terugkijken op de belachelijke film zijn gewoonweg geweldig.
Hier een stukje voor de liefhebbers:

Ik ga proberen om dit weekend bollywood films te kijken. Ik zit te wachten op dit pareltje:

Halverwege uitgezet.

[ Bericht 40% gewijzigd door Cruise.Elroy op 24-06-2008 15:02:40 ]
  Moderator dinsdag 24 juni 2008 @ 15:21:07 #131
9859 crew  Karina
Woman
pi_59653072
quote:
Op maandag 23 juni 2008 18:28 schreef Agiath het volgende:

[..]

Haha
Die moet ik echt zien, zo slecht dat het leuk is
Die ga ik ook kijken!
niet zo tof doen
pi_59654036
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 02:27 schreef scanman01 het volgende:
Rescued (2008)

klinkt vet, zou je mij het einde willen verklappen?
pi_59654111
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 14:55 schreef Cruise.Elroy het volgende:
"Return to the Batcave" gekeken.
wat is dat dan?
ik heb alle seizoenen op dvd
  dinsdag 24 juni 2008 @ 17:21:05 #134
16701 scanman01
Today's a good day
pi_59655824
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 16:00 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

klinkt vet, zou je mij het einde willen verklappen?
SPOILER
pi_59656024
ik heb er weer een hoop gezien, maar daarover later wel weer.

wilde even dit met jelui delen

eetze voor straks
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_59656305
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 16:03 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

wat is dat dan?
ik heb alle seizoenen op dvd
Dat is een "nieuwe" batman film, waarin de acteurs zichzelf spelen. Burt Ward (Robin) en Adam West (Batman) worden uitgenodigd voor de onthulling van de batmobile in een of ander filmmuseum, en deze wordt gejat.

Onze helden (nu twee oude mannen uiteraard) gaan op avontuur en volgen allerlei geheimzinnige aanwijzingen, en ondertussen wordt er met flash-backs een soort behind-the-scenes gegeven van de originele series en film, maar dan ook weer met een flinke korrel zout.

Hoewel de flashbacks ook weer een komische verhaallijn hebben, zijn de meeste dingen wel echt gebeurd. Vooral als je de commentary van de film-DVD naast "return to the batcave" legt zie je veel anecdotes terugkomen.

Echt een aanrader.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:27:32 #137
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59656974
Beetle Juice
Welkom in de wondere wereld van de heer Burton. Een truttig echtpaar gaat dood, maar... toch weer niet! Het ziet in het hiernamaals vol afgrijzen hoe hun stulpje door een New Yorks gezin (met een jonge Winona Ryder, wat een gek mens blijft dat toch!) bewoond en heringericht gaat worden. Wat volgt is een op elkaar gepropte crap van surrealistische situaties als ook personen. Gelukkig is Burton in zijn films hierna niet zo aan het doordraven geweest. Het was eigenlijk iets teveel van het goede, maar voor een keertje is het wel leuk. 6,5

Child's Play
1988 ten voeten uit . Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_59657058
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 17:30 schreef milagro het volgende:

eetze voor straks
Die hele show van hem is geweldig.
pi_59658799
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:32 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Die hele show van hem is geweldig.
ga ik gauw eens kijken, had nog nooit van hem gehoord
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_59658932
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 19:59 schreef milagro het volgende:

[..]

ga ik gauw eens kijken, had nog nooit van hem gehoord
Ik heb deze show vier jaar geleden eens gezien, en het was leuk om weer even zo'n fragmentje te kijken.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 21:00:40 #141
11449 Ash
It's a trick. Get an axe!
pi_59660368
Pablo Francisco heeft 2 shows (Bits & Pieces en Ouch!), die uit z'n op DVD (Regio 1) en welke de laatste tegenwoordig ook te koop is bij de Media Markt.

Heb ze beiden kort geleden gezien en erg vermakelijk
"We are now up against live, hostile targets. So, if Little Red Riding Hood should show up with a bazooka and a bad attitude, I expect you to chin the bitch!"
My DVD Collection
  dinsdag 24 juni 2008 @ 21:30:56 #142
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_59661298
quote:
Op maandag 23 juni 2008 21:35 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Die films klinken goed, Timo
Zijn ze ook
Give it a try
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 juni 2008 @ 21:38:56 #143
862 Arcee
Look closer
pi_59661556
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 17:30 schreef milagro het volgende:

eetze voor straks
Erg goed, maar wel een beetje een oldie, mil.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 22:10:13 #144
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_59662580
American Graffiti George Lucas schept in deze comedy een nostalgisch beeld van het Amerika van de jaren `60 waarin een groepje vrienden hun laatste avond als High School studenten beleven en zich voorbereiden op het leven op de universiteit. Ik ben altijd wel te porren voor dit soort films. Aan de ene kant een heerlijk beeld van vrije jaren `60 en aan de andere kant het vieren van het einde van een tijd waarin alles kan/lijkt te kunnen (zoals we dat bijvoorbeeld ook zagen in het briljante Dazed & Confused). Super. Maar zoals ik de "klik", dat speciale gevoel, bij Dazed & Confused wel had (een gevoel dat je de film ontelbaar vaak kan zien, dat wanneer je er aan denkt een warm gevoel van binnen krijgt) dat had ik hier niet. Maar het was zeker geen straf om naar te kijken. De cast is, ondanks de cliché matige personages, leuk en de vormgeving (decors, belichting, sets) is goed. Het echte hoogtepunt van de film is natuurlijk de heerlijke soundtrack. Dat was echt genieten. Redelijk genietbaar dus maar geen topper.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
pi_59663430
V For Vendetta 2006

Kan er kort over zijn want hij viel me tegen, had veel beter uitgewerkt kunnen worden en niet zo'n goed/fout verhaaltje moeten worden. Natalie Portman pikt alles maar van de gemaskerde man ,kom op zeg.
SPOILER
5/10
  woensdag 25 juni 2008 @ 02:25:25 #146
16701 scanman01
Today's a good day
pi_59667301

Impact point (2008)

Een nieuwe film met Brian Austin Green en Melissa Keller. Het is allemaal eigenlijk gewoon een tv film over een psychopaat die een mooie meid lastig valt. Om het allemaal wat prettiger te maken is zij een beach-volleybal ster en we krijgen dus vrij veel shots van meiden in bikini die volleybal spelen te zien. Het is allemaal lekker voorspelbaar en regelmatig behoorlijk ongeloofwaardig, maar toch nog wel enigszins te pruimen. Geen aanrader, maar echt dramatisch slecht is het ook niet.
  woensdag 25 juni 2008 @ 12:30:39 #147
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_59673348
Killer Klowns from Outer Space (Stephen Chiodo, 1988)
Vermakelijke B-film. Het is meteen duidelijk dat de makers geen serieuze film voor ogen hadden. Op bijna alles is het woord belachelijk wel van toepassing. Belachelijke dialogen, belachelijk uitgangspunt en belachelijk acteerwerk. Het is echter wel wat te veel een one-joke movie. Het is maar goed dat hij niet langer duurt dan 85 minuten. **½

Charlie Bartlett (Jon Poll, 2007)
Leuke high school comedy in de traditie van Rushmore en Harold and Maude. Deze is net even wat meer mainstream en betreedt iets meer de cliches. Storen doet dat niet echt, want de uitwerking is wel leuk. Anton Yelchin zet op leuke wijze de populaire kerel neer en Kat Dennings is een mooie love interest. Grappige scenes wisselen de serieuzere af in de juiste proporties. Niet vernieuwend, maar kijkt wel erg fijn weg. ****

En eerder:
9-3-2008
Crime Wave (André De Toth, 1954)
Eén van de betere voorbeelden van het toch al toffe film-noir genre. Lekker compact verhaal waar het tempo goed in zit en waar ook de sfeer dik in orde is. Gene Nelson komt steeds verder in de nesten te zitten en dat gevoel wordt goed op de kijker overgebracht. Je gaat meeleven met zijn situatie. Verder is voornamelijk Sterling Hayden's rol als detective erg tof. ****

11-3-2008
Touchez pas au grisbi (Jacques Becker, 1954)
Prima Franse misdaad-thriller met film-noir invloeden. Het tempo zit er goed in en de shoot-out/achtervolging vormt een prima climax. Het interessantste zijn toch wel de onderlinge relaties. De ervaren, al enigszins op leeftijd zijnde gangsters vormen een prettige afwisseling tussen soortgelijke films, waar vaak over pas beginnende criminelen gaat. Dat is de voornaamste kracht van deze film, samen met het spel van de ervaring cast waarin voor Jean Gabin opvalt. ****
  woensdag 25 juni 2008 @ 13:57:22 #148
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_59675668
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 09:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

waarom ga je een film kijken waar nog maar 19 mensen op gestemd hebben ... dan vraag je om moeillijkheden.
Vooral als het USA-films zijn met zo weinig votes.
Als het nou een oude Oezbekische film was, OK!
  woensdag 25 juni 2008 @ 14:32:31 #149
16701 scanman01
Today's a good day
pi_59676592
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 09:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Omdat ik, als ik een film ga kijken, niet eerst de IMDB check of er al wel voldoende mensen gevote hebben.
  woensdag 25 juni 2008 @ 18:25:58 #150
145297 MagiLune
....Believe....
pi_59682356
Ik heb laatst Into the wild gezien. Een geweldige, indrukwekkende film over een jongeman die de maatschappij en alle moderne dingen achter zich laat om in Alaska te overleven.

Dit waargebeurde verhaal werd op indrukwekkende wijze verfilmd door Sean Penn.
Aa' lasser en lle coia orn n' omenta gurtha
pi_59682505
Crank

Heerlijke actiefilm met Jason Stratham in de hoofdrol als huurmoordenaar die vergiftigd wordt door een crimineel.De enige manier om zichzelf in leven te houden is zorgen dat hij genoeg adrenaline heeft,Dit resulteert in bizarre,heftige en ongeloofwaardige scenes vol slechte special effects,Drukke cameravoering en een seksscene midden op straat!
Crank is bizar soms over the top maar verveeld geen moment en als je zin hebt in een lekkere verfrissende actiefilm zou ik hem zeker eens bekijken!
  donderdag 26 juni 2008 @ 09:05:00 #152
52357 Lambiekje
pi_59697142
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 14:32 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Omdat ik, als ik een film ga kijken, niet eerst de IMDB check of er al wel voldoende mensen gevote hebben.
oh ik heb het in het verleden ook gedaan ... maar tegenwoordig ga ik wel even een imdb-check doen voordat ik iets binnenhaal of ga bekijken. The Dawn na 2,5 jaar nog steeds ver onder de honderd stemmen.

Vraag, hoe groot is je collectie?
  donderdag 26 juni 2008 @ 10:25:47 #153
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_59698748
Bull Durham (Ron Shelton, 1988)
Best aardige honkbal film met Kevin Costner, Susan Sarandon en Tim Robbins in de hoofdrollen. Nou heb ik zelf niet zo veel met honkbal, maar toch was deze film nog wel te genieten. De seksueel getinte grappen waren daar de grootste aanleiding toe en verder volgt hij niet het platgetreden patroon van dergelijke films. ***

En eerder:
15-3-2008
Trade (Marco Kreuzpaintner, 2007)
Je hebt wel eens dat films die een maatschappelijk probleem aan de kaak willen stellen zich vertillen en te prekerig worden. Daar heeft dit Amerikaanse debuut van Kreuzpaintner (Sommersturm) gelukkig geen last van. Hij weet het onderwerp mensenhandel in een mooie film te vangen. Het lot van het meisje gecontrasteerd met de gedreven zoektocht van haar broer die zich verantwoordelijk voelt, levert een mooie film op die nergens te donker wordt en mooi in balans blijft. Kevin Kline zet een mooie rol neer overigens. ****
pi_59701016
The Pleasure of your company / Wedding Daze

Niet echt een hele sterke romantische komedie, waar Jason Biggs alweer de sullige hoofdpersoon speelt die na zijn vriendin gedood te hebben met een huwelijksaanzoek, dit herhaald bij de eerste de beste vrouw die hij ziet in een restaurant.. Deze vrouw zegt echter meteen JA! Een leuk idee voor een verhaal, maar vanaf dit punt is de uitvoering tegenstrijdig, waarbij je de helft van de tijd Jason Biggs een draai om ze oren wil geven omdat het zo'n sukkel is. Eigenlijk proberen ze de indruk te wekken dat hij nog diepe gevoelens heeft voor een ander, maar het kwam er totaal niet uit. Daarbij is de humor oppervlakkig flauw en wordt het nergens echt heel leuk, enige chemie tussen de hoofdpersonen blijft uit en dan rest mij alleen nog te vermelden dat de muzieknummers leuk gekozen zijn.

Film Noir

Een aparte animatiefilm uitgevoerd als Film Noir met dezelfde titel. Je verwacht te maken te krijgen met cliche's maar dit was een erg frisse en goeie film, waarbij de animatie afgewisseld met wat echte beelden als achtergrond goed uit de verf komen. De cinematografie is prachtig met de kleurelementen over het zwart/wit heen, en de narrator/hoofdpersoon die een typisch film noir verhaal beleeft maakt het hele verhaaltje compleet. Van begin tot eind geboeid naar gekeken, en dat met maar 228votes op imdb
pi_59713971
Ik heb net Mulholland Drive gezien, ik vond het tof.
  donderdag 26 juni 2008 @ 22:51:36 #156
16701 scanman01
Today's a good day
pi_59718864

Nobody loves Alice (2008)

Een horrorfilm waar je maag wel een aantal keren van omdraait. 'Misery' (waar sommige stukjes me aan deed denken) was al grof, maar deze film gaat nog veel verder. Veel bloed en gruwelijke scenes dus, in deze nieuwe horrorfilm van nieuwkomer Roger A. Scheck. In de hofdrol als Alice speelt Nitzan Mager, die hiermee debuteert. Voor de horrorliefhebber valt er wel wat te genieten volgens mij.

http://www.nobodylovesalice.com/
  vrijdag 27 juni 2008 @ 00:03:48 #157
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_59720810
Yûkoku (Patriotism)
Yukio Mishima brengt ons in deze kort film (27 minuten),z`n enige poging in de film wereld, het verhaal van van leger sergeant Takeyama (gespeeld door Mishima zelf) die samen met z`n vrienden/collega`s een staatsgreept wilt plegen. Hij is echter pas net getrouwd en z`n vrienden vinden dat ie daarom niet mee kan gaan bij het plegen van de coup, om bij z`n vrouw te kunnen blijven. Hij moet dus weer gewoon aan het werk als bewaker van de keizer die hij probeerde af te zetten. Dat brengt onvermijdelijke dilemma`s met zich mee, waar Takeyama maar moeilijk mee kan omgaan...

Na de zelfmoord van Mishima in 1970 zijn alle prints van Patriotism vernietigd. Het negatief bleef echter bewaard en kwam 35 jaar later weer boven water. Nu is hij door Criterion voor het eerst op dvd uitgebracht. En wat ik ben blij dat ze dat hebben gedaan.
Ook al duurt ie nog geen half uur, de film slaat in als een bom. Dat hier sprake is van het regiedebuut van Mishima valt nergens aan af te zien.
Voor zeer weinig geld en dus met zeer beperkte middelen (de film werd in het geheim in slechts 2 dagen opgenomen) zet ie een film neer in de stijl van de "stomme" film: zonder dialogen maar met intertitles en prachtige, perfect passende muziek.
Naar het einde toe wordt de spanning sterk opgebouwd. Mishima gaat niets uit de weg en laat alles in volle glorie zien. En dat zijn zeker niet altijd prettige beelden...
Het einde is eigenlijk ronduit schokkend en laat je met een brok in je keel achter.

Hij mag dan kort duren maar Patriotism is wat mij betreft toch een (klein) meesterwerkje. Op de Criterion dvd staan 2 versies: zowel met Japanse als Engels intertitles. Maar de originele Japanse versie krijg toch mijn voorkeur.
Verder zijn de extra`s (voor zover ik die nu heb gezien) ook erg interessant.
Nogmaals: laat je niet weerhouden door de korte speelduur om `m aan te schaffen. Hij is het meer dan waard!

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_59725686
The Incredible Hulk (Louis Leterrier, 2008)
Louis Leterrier bewees al eerder dat hij vermakelijke aktiefilms kan maken met strakke special-effects en weinig verhaal. The Incredible Hulk is daar geen uitzondering op geworden. De aktie ziet er goed uit, maar ondanks dat wist bijvoorbeeld de laatste aktiescene in de film me niet echt te boeien, langdradig en niks speciaals aan. Verder is het acteerwerk ook maar middelmatig, met name Liv Tyler laat wederom zien dat ze naast schoonheid over weinig talent beschikt. Middelmatige aktiefilm en daarom ook weinig toegevoegde waarde op de vorige Hulk film. 6.5

28 Days Later (Danny Boyle, 2002)
28 Weeks Later (Juan Carlos Fresnadillo, 2007)
Zowel 28 Days Later als 28 Weeks Later zijn prima films met een heerlijke sfeer, met name de prachtige shots van een totaal verlaten Londen dragen daar aan bij. Verder zit in beide films dezelfde wending die op zich goed gevonden is, maar die in 28 Days Later komt naar mijn mening al wel erg snel na de uitbraak. 7.5
pi_59725834
Ik vond 28 days later een geweldige film, maar 28 weeks later heb ik halverwege uitgezet, wat een enorm stuk bagger was dat zeg.
pi_59725900
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:34 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Ik vond 28 days later een geweldige film, maar 28 weeks later heb ik halverwege uitgezet, wat een enorm stuk bagger was dat zeg.
Hmz, vanwaar dat? Ik vind de films namelijk niet echt veel van elkaar verschillen om eerlijk te zijn, ook niet qua aanpak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')