Net gekeken, omdat ik er wel vaker goede verhalen over heb gehoord. maar deze film viel me echt zwaar tegen.quote:Op zondag 15 juni 2008 14:07 schreef Gorro het volgende:
(#66) Blade Runner (Ridley Scott, 1982)
Fantastische science fiction klassieker over een dystopische toekomst waar andoïden rondlopen tussen de mensen. Het hele toekomst beeld en dan met name hoe het is vorm gegeven zien we nog steeds regelmatig terugkeren in huidige films. De donkere sfeervolle beelden, het neon en de rook dragen allemaal bij aan de droomachtige sfeer die de film over zich heeft. De filosofische tintjes, met name naar het einde toe en de ambiguiteit hiervan zorgen er voor dat je de film keer op keer kunt blijven bekijken. *****
Ik zeg altijd maar zo, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:13 schreef Gillingham het volgende:
Blazing Saddles (Mel Brooks, 1974) 5-
Ferris Bueller's Day Off (John Hughes, 1986) 6
Ik heb die dag genoeg gelachen hoor.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:33 schreef Mainport het volgende:
[..]
Ik zeg altijd maar zo, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Arrested Developmentquote:Op woensdag 18 juni 2008 22:08 schreef steeg het volgende:
ik weet wel dat je hier eigenlijk alleen films moet plaatsen maar ik kan het gewoon niet laten de serie Arrested Development aan te raden. geschoten als een documentaire met voice-over, we krijgen een kijk in het gestoorde leven van de bluth family. Vader zit in de gevangenis, zoon michael probeert het familiebedrijf te redden, broer GOB is een mislukte goochelaar, zus lindsay is getrouwd met Tobias Fünke: een wannabe acteur en daarnaast analist en therapeut (afgekort als analrapist) en alcoholistische moeder lucille heeft nog de controle over het jongste broertje buster die bij haar in huis woont. Dan heeft michael zelf nog een zoon: george michael (gespeeld door een jonge Michael Cera) deze is verliefd op zijn nichtje.
GOB, de mislukte goochelaar is sowieso een creatie zo geniaal dat hij past tussen de grootheden quagmire uit family guy of kramer uit seinfeld. Ik heb alle seizoenen gekeken, de grapjes zijn subtiel (geen laughing reel thank god) en vaak grof. De situaties zijn absurd en de lijn door de afleveringen zorgt voor mooie ontwikkelingen. Het beste van de show is dat 'de ontknoping' altijd de plot van de vorige 19 minuten in een heel ander daglicht zet.
de voice-over is overigens ron howard.
G.O.B op zijn segway (en die andere is michael en de derde is The Fonz! hier de advocaat van de familie)
[ afbeelding ]
Ik hoop echt dat ik iemand hiermee geintresseerd maak, het is echt een heerlijke serie
youtube
Vorig jaar gezien en echt een leuke documentaire. Aanrader voor iedereen die Donkey Kong vroeger op de kast speeldequote:Op vrijdag 13 juni 2008 10:48 schreef Gorro het volgende:
26-11-2007
The King of Kong (Seth Gordon, 2007)
Leuke documentaire over de recordpoging van Steve Wiebe om het record van het arcadespel Donkey Kong te verbreken. Wat vooral zo knap is aan de film is hoe hij veel dingen van een echte film benadert. Vooral in het neerzetten van de betrokkenen. Zo is Steve Wiebe de held en Billy Mitchell de beste bad-guy in een film sinds jaren, compleet met sidekick in de vorm van Steve Sanders. Wat ging ik die man haten. ****
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij duurde wel erg lang, het had wat korter gekund.
Kortom: leuke film voor de fans, maar om dit nou in de bioscoop te gaan kijken, het is eigenlijk een hele lange aflevering van de serie.
Bedankt voor de tip!quote:
Is inderdaad wel spannend, heb die een tijdje geleden gezien op bbc.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:41 schreef Lambiekje het volgende:
Coma (1978)
In het Boston Memorial General Hospital raken mensen na een operatie in een coma. Nadat ook een goede vriendin van de artsen, Susan Wheeler (Geneviève Bujold) in Coma raakt. Gaat zij op onderzoek uit samen met haar vriend/arts Mark Bellows (Michael Douglas). Al snel wordt duidelijk dat het ziekenhuis op illegale wijze geld wil verdienen aan donororganen.
Het is wel een spannend verhaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap dat 'snappen' of 'begrijpen' niet zo. Zo 'moeilijk' is Donnie Darko toch ook weer niet? Blijft wel over dat het een zeer chillle film is.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 20:08 schreef skiczukie het volgende:
Ik heb Donnie Darko nog maar eens gekeken, nu al twee keer in één maand. Ik moet een filmrecensie schrijven dus heb deze film maar gekozen. En het was geen straf om hem weer te kijken. En het is waar wat er gezegd wordt, je begrijpt de film beter na de twee keer kijken. Ik vond het weer fantastisch. Misschien nog wel beter.
Het verhaal wordt duidelijker.quote:Op zondag 22 juni 2008 03:05 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik snap dat 'snappen' of 'begrijpen' niet zo. Zo 'moeilijk' is Donnie Darko toch ook weer niet? Blijft wel over dat het een zeer chillle film is.
De director's cut is veel makkelijker te begrijpen, maar toen ik een paar jaar geleden de normale versie zag vond ik het allemaal niet zo duidelijk.quote:Op zondag 22 juni 2008 03:05 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik snap dat 'snappen' of 'begrijpen' niet zo. Zo 'moeilijk' is Donnie Darko toch ook weer niet? Blijft wel over dat het een zeer chillle film is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
Hahaquote:Op maandag 23 juni 2008 16:33 schreef jimjim1983 het volgende:
[ afbeelding ]
vette filmbeetje langzaam in t midden en nog niet heel leuk aan t begin maar heel erg vet aan t einde. overdreven veel bloed en soms net iets te onsmakelijke stukjes. meest bizarre film die ik in tijden heb gezien.
waarom ga je een film kijken waar nog maar 19 mensen op gestemd hebben ... dan vraag je om moeillijkheden.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 02:27 schreef scanman01 het volgende:
Rescued (2008)
Wat een ongelooflijk idiote film. Geen woorden voor. Mark, de hunk van het kantoor, gaat op een businesstrip naar Indonesie, samen met Megan (die hem wel heel erg ziet zitten) en Chris (die eigenlijk verliefd is op Megan). Het drietal stort neer en belandt op een onbewoond eiland. Daar zitten ze een hele tijd vast, lopen al die tijd in dezelfde kleren en praten heel erg veel over god, bidden en meer van dat soort zaken. Al die tijd blijven de mannen lekker gladgeschoren en gooien er de meest idiote teksten uit. Dit is echt een EO film, hoewel het misschien zelfs de EO te ver gaat. Chris neemt Megan kwalijk dat ze niet meer zo vaak naar de kerk gaat en wrijft dat ook regelmatig in. Megan voelt zich daar wel wat schuldig over, maar ze vindt het niet cool om zo gelovig te zijn. Intussen valt Megan op de vrouwengek Mark, terwijl onze goede gelovige Chris eenzaam en alleen achter blijft. Damn, wat oneerlijk allemaal. Zal Megan het geloof weer terug vinden en dankzij god ook haar weg naar Chris, die overduidelijk tweede keus is???
Echt skippen deze film. En ook gewoon deleten uit de IMDB
Die ga ik ook kijken!quote:Op maandag 23 juni 2008 18:28 schreef Agiath het volgende:
[..]
Haha
Die moet ik echt zien, zo slecht dat het leuk is
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 02:27 schreef scanman01 het volgende:
Rescued (2008)
Wat een ongelooflijk idiote film. Geen woorden voor. Mark, de hunk van het kantoor, gaat op een businesstrip naar Indonesie, samen met Megan (die hem wel heel erg ziet zitten) en Chris (die eigenlijk verliefd is op Megan). Het drietal stort neer en belandt op een onbewoond eiland. Daar zitten ze een hele tijd vast, lopen al die tijd in dezelfde kleren en praten heel erg veel over god, bidden en meer van dat soort zaken. Al die tijd blijven de mannen lekker gladgeschoren en gooien er de meest idiote teksten uit. Dit is echt een EO film, hoewel het misschien zelfs de EO te ver gaat. Chris neemt Megan kwalijk dat ze niet meer zo vaak naar de kerk gaat en wrijft dat ook regelmatig in. Megan voelt zich daar wel wat schuldig over, maar ze vindt het niet cool om zo gelovig te zijn. Intussen valt Megan op de vrouwengek Mark, terwijl onze goede gelovige Chris eenzaam en alleen achter blijft. Damn, wat oneerlijk allemaal. Zal Megan het geloof weer terug vinden en dankzij god ook haar weg naar Chris, die overduidelijk tweede keus is???
Echt skippen deze film. En ook gewoon deleten uit de IMDB
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:00 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]klinkt vet, zou je mij het einde willen verklappen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.My soul is painted like the wings of butterflies
Dat is een "nieuwe" batman film, waarin de acteurs zichzelf spelen. Burt Ward (Robin) en Adam West (Batman) worden uitgenodigd voor de onthulling van de batmobile in een of ander filmmuseum, en deze wordt gejat.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:03 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
wat is dat dan?
ik heb alle seizoenen op dvd
Die hele show van hem is geweldig.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:30 schreef milagro het volgende:
ik heb er weer een hoop gezien, maar daarover later wel weer.
wilde even dit met jelui delen
![]()
![]()
![]()
eetze voor straks
ga ik gauw eens kijken, had nog nooit van hem gehoordquote:
Ik heb deze show vier jaar geleden eens gezien, en het was leuk om weer even zo'n fragmentje te kijken.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:59 schreef milagro het volgende:
[..]
ga ik gauw eens kijken, had nog nooit van hem gehoord
Zijn ze ookquote:
Erg goed, maar wel een beetje een oldie, mil.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:30 schreef milagro het volgende:
ik heb er weer een hoop gezien, maar daarover later wel weer.
wilde even dit met jelui delen
![]()
![]()
![]()
eetze voor straks
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.5/10
Vooral als het USA-films zijn met zo weinig votes.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 09:03 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
waarom ga je een film kijken waar nog maar 19 mensen op gestemd hebben ... dan vraag je om moeillijkheden.
Omdat ik, als ik een film ga kijken, niet eerst de IMDB check of er al wel voldoende mensen gevote hebben.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 09:03 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
waarom ga je een film kijken waar nog maar 19 mensen op gestemd hebben ... dan vraag je om moeillijkheden.
oh ik heb het in het verleden ook gedaan ... maar tegenwoordig ga ik wel even een imdb-check doen voordat ik iets binnenhaal of ga bekijken. The Dawn na 2,5 jaar nog steeds ver onder de honderd stemmen.quote:Op woensdag 25 juni 2008 14:32 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Omdat ik, als ik een film ga kijken, niet eerst de IMDB check of er al wel voldoende mensen gevote hebben.
Hmz, vanwaar dat? Ik vind de films namelijk niet echt veel van elkaar verschillen om eerlijk te zijn, ook niet qua aanpak.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:34 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Ik vond 28 days later een geweldige film, maar 28 weeks later heb ik halverwege uitgezet, wat een enorm stuk bagger was dat zeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |