Moet je Rashômon kijken.quote:Op maandag 9 juni 2008 13:08 schreef Xandork het volgende:
[ [url=http://www.cinemotions.net/data/films/0273/39/1/affiche-Angles-d-attaque-Vantage-Point-2006-1.jpg]afbeelding ]
Vantage Point[/url]
ik ben dan ook een liefhebber van films in deze stijl, waarbij een (serie van) gebeurtenis(sen) vanuit het perspectief vanuit meerdere personage's wordt beleefd.
is dat niet dat filmpje dat door allemaal hobbyisten is gemaakt? iedereen deed een klein deel, zoiets had ik op DWDD gezien.quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:51 schreef spy08 het volgende:
Big Buck Bunny
[ afbeelding ]
Korte tekenfilm die over een groot wit konijn gaat dat de onnozelheid zelve is en getreiterd wordt door andere dieren en op een bepaalt moment zijn domheid omzet in gehaadheid.. Meestal zou j denken dat dit uit de PIXAR studio stal komt maar nee, tis een EU/Asia aangelegenheid met zelfs een Nederlands tintje. Leuke tekenfilm met een bekend volgeltje in een cameo rol, ongetwijfeld als knipoog naar For the Birds.
Alleen al om alle gestoorde Amerikanen is hij leuk.quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:51 schreef p.puk het volgende:
The Mist zojuist gezien
http://www.imdb.com/title/tt0884328/
Wat een film zeg! Zit nog ff bij te komen, lang geleden dat ik geprobeer heb door te schreeuwen de hoofdpersoon te vertellen wat ie moet doen
Ben benieuwd wat anderen van deze film vonden!
Maar de dvd-hoes is dan wel weer aardig met die zandkorrels.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Deze week en vorige week gezien (en misschien zelfs nog iets eerder):
Captivity
Hier ga ik weinig over zeggen, een extreem voorspelbaar en erg matig thriller-onding. Zoals verwacht
Die hoes/poster is het beste van heel de film.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:24 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Maar de dvd-hoes is dan wel weer aardig met die zandkorrels.
klinkt goedquote:Op donderdag 12 juni 2008 23:40 schreef Afunados het volgende:
Net mogelijk mijn film van 2008 gezien: Gomorra: http://www.imdb.com/title/tt0929425/
Echt een meesterwerk. Eerste mafiafilm waarna ik niet dacht "wat vet", maar waar je echt diep van onder de indruk bent. Vijf verhaallijnen, gebaseerd op bestseller Saviano, die alle activiteiten van de Gomorra (mafia in en om Napels) bloodlegt. Meerendeel zijn ook geen echte acteurs, maar locals (ook uiteraard locale accent), maar o zo overtuigend. Won trouwens ook de prijs van de jury op festival van Cannes.
IMDB: 8.4
Mijn cijfer: 9
Vrees wel dat een Nederlandse release nog een halfjaartje ofzo op zich zal laten wachten, maar zodra hij uit is, direct heen!
Ze had natuurlijk ook gewoon beter kunnen acteren.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:05 schreef Mainport het volgende:
Als ze iets knapper was geweest, had ze een grote actrice kunnen worden.
quote:Als ze iets knapper was geweest, had ze een grote actrice kunnen worden.
Wat kan ze anders met zo'n script? Behalve het weigeren.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ze had natuurlijk ook gewoon beter kunnen acteren.
Jim roelt de pan uit in serieuze films. Aanraders zijn ook Eternal Sunshine of the Spotless Mind en Man on the Moon.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 16:02 schreef skiczukie het volgende:
Ik heb net The Truman Show gezien.Echt fantastich. Ik ben niet echt een liefhebber van Jim Carrey, maar in deze film is hij echt goed.
Okee, thnx!quote:Op zaterdag 14 juni 2008 16:04 schreef IQM het volgende:
[..]
Jim roelt de pan uit in serieuze films. Aanraders zijn ook Eternal Sunshine of the Spotless Mind en Man on the Moon.
Oldboy is Zuid-Koreaans.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 16:06 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Okee, thnx!
Maar eerst staat Old Boy op het programma.Een Japanse film.
Het plot maakt oldboy zon goede film, helemaal afkijken, ik garandeer je dat je hem kunt waarderen.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 16:12 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ow, okee.Gister de eerste 20 minuten gezien op school, leek me wel een vette film.
Ik ga hem zeker helemaal kijken. Misschien ga ik er zo aan beginnen.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 16:16 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Het plot maakt oldboy zon goede film, helemaal afkijken, ik garandeer je dat je hem kunt waarderen.
Aardig.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 16:33 schreef skiczukie het volgende:
Wat vinden jullie van Punch Drunk Love trouwens?
Klopt het dat dat nogal een gruwelijke film is? Met welke andere films zou je hem vergelijken (Ichi, Kill Bill, Sin City,...)quote:Op zaterdag 14 juni 2008 16:14 schreef skiczukie het volgende:
Verder ook een stuk van The Isle gezien, wel een zieke film.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zag net toevallig de trailer, best grappig. Maar trailers zeggen weinig zekker bij komedies van dit niveau.quote:Op zondag 15 juni 2008 15:57 schreef Bleekmiddel het volgende:
The Onion Movie , wat een lame kut film
Zoals ik zei heb ik maar een stuk gezien, het eerste half uur ofzo. We hielden op met kijken nadat een van de hoofdpersonen drie vishaakjes had doorgeslikt en vervolgens zelfmoord wilde plegen door die haakjes weer naar buiten te trekken. Ik vond het behoorlijk goor, maar dat was op een paar messteken na het enige echt gruwelijke. Maar misschien is de rest van de film ook wel bloederig, ik weet het niet.quote:Op zondag 15 juni 2008 15:56 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Klopt het dat dat nogal een gruwelijke film is? Met welke andere films zou je hem vergelijken (Ichi, Kill Bill, Sin City,...)
Ik hou niet echt van echt vieze gore zaken in films.![]()
![]()
Nou ik heb hem echt met een heldere geest bekeken. maar toch is er niets van blijven hangen.quote:Op zondag 15 juni 2008 16:21 schreef Hulkio het volgende:
[..]
Zag net toevallig de trailer, best grappig. Maar trailers zeggen weinig zekker bij komedies van dit niveau.
Als het van die aard is dat je stopt met kijken, net omdat het te bloederig is...quote:Op zondag 15 juni 2008 16:22 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Zoals ik zei heb ik maar een stuk gezien, het eerste half uur ofzo. We hielden op met kijken nadat een van de hoofdpersonen drie vishaakjes had doorgeslikt en vervolgens zelfmoord wilde plegen door die haakjes weer naar buiten te trekken. Ik vond het behoorlijk goor, maar dat was op een paar messteken na het enige echt gruwelijke. Maar misschien is de rest van de film ook wel bloederig, ik weet het niet.
Nee, we moesten ophouden met kijken omdat de school dicht gaat om 21.30. Ik volg een film-'les', waarin we films worden besproken, en stukken eruit kijken. En deze avond waren Aziatische films aan de beurt. Ik had de film graag uitgekeken, want het was best tof. De hele setting en de weinige dialogen maakten het een bijzonder vreemde film, maar wel de moeite waard, denk ik.quote:Op zondag 15 juni 2008 16:39 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Als het van die aard is dat je stopt met kijken, net omdat het te bloederig is...liever niet dan
Ik denk dat ik je begrijp, al is de rest van de wereld het daar niet mee eens (Jamie Lee Curtis wordt door velen als uitzonderlijk knap beschouwd en in meerdere films is dat een belangrijk onderdeel van haar personage)quote:Op zondag 15 juni 2008 16:50 schreef Falco het volgende:
A Fish Called Wanda
Zo, wat was dit ontiechelijk ongrappig en onboeiend. Ik mag die Jamie Lee Curtis niet echt, ze is irritant en ook nog eens onaantrekkelijk. Ongelooflijk dat juist zij gecast is voor zo'n rol als deze, maar iemand anders had deze film ook niet gered hoor, wat een drek. Over John Cleese maak ik maar helemaal geen woorden vuil. Cijfer: 4,5
Naar mijn inziens is the Isle niet te vergelijken met films als Ichi en al helemaal niet met Kill Bill en Sin City. Afgezien van de scene die hier al is besproken (en misschien nog 1 of 2 andere scené's) bevat de film geen gore en moet het volledig hebben van onderhuidse spanningen.quote:Op zondag 15 juni 2008 15:56 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Klopt het dat dat nogal een gruwelijke film is? Met welke andere films zou je hem vergelijken (Ichi, Kill Bill, Sin City,...)
Ik hou niet echt van echt vieze gore zaken in films.![]()
![]()
Natuurlijk niet.quote:Op zondag 15 juni 2008 16:58 schreef Bellatrix het volgende:
Waarom moet een vrouw altijd aantrekkelijk zijn in een film, is acteren niet genoeg?
Gezien. Toffe film.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 16:16 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Het plot maakt oldboy zon goede film, helemaal afkijken, ik garandeer je dat je hem kunt waarderen.
Leuke tip. Ga ik vanavond even kijken.quote:Op zondag 15 juni 2008 17:53 schreef Lambiekje het volgende:
Chaos Theory (2007)
Frank (Ryan Reynolds) is iemand die precies en punctueel is. Vooraf begint hij dag met lijstjes op te stellen voor ToDos. Op een dag geeft hij een lezing maar is wat vertraagd door dat vrouwlief, de klok vooruit heeft gezet. Na afloop wil hij terug naar huis diep in de nacht. Onderweg slingerd er een vrouw over de weg en zij blijkt hoogzwanger te zijn en moet direct naar het ziekenhuis. Door stom burocratisch gedoe (oke Frank had niet zijn eigen telnr erbij moeten zetten) krijgt Fanks vrouw te horen van de baby. Als hij dan eenmaal thuis komt zet zijn vrouw hem buiten en lijkt zijn huwelijk verknalt. Hij probeert alles om het weer goed te maken of toch eigenlijk weer niet.
cijfer 7.5 / imdb 7.9
Heel erg onderschat. Een briljante regisseur die op het eerste oog een simpele romantische komedie maakt met een hoofdrolspeler die nooit serieus wordt genomen. Maar ik ben zelden zo meegegaan in een lichtvoetig romantische verhaaltje (A Girl in the Cafe misschien, Garden State, maar die gaan toch nog wat dieper) Je moet er niet meer van maken dan het is, maar in het genre voor mij haast perfect.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 16:33 schreef skiczukie het volgende:
Wat vinden jullie van Punch Drunk Love trouwens?
Niet alleen bij de vrouwen hoor. De Depp's en de Pitt's en de Clooney's zijn ook niet alleen beroemd geworden vanwege hun talent.quote:Op zondag 15 juni 2008 16:58 schreef Bellatrix het volgende:
Waarom moet een vrouw altijd aantrekkelijk zijn in een film, is acteren niet genoeg?
Heb die dus ook gezien. Wat een geweldig vermaak is datquote:Op vrijdag 13 juni 2008 10:48 schreef Gorro het volgende:
The King of Kong (Seth Gordon, 2007)
Leuke documentaire over de recordpoging van Steve Wiebe om het record van het arcadespel Donkey Kong te verbreken. Wat vooral zo knap is aan de film is hoe hij veel dingen van een echte film benadert. Vooral in het neerzetten van de betrokkenen. Zo is Steve Wiebe de held en Billy Mitchell de beste bad-guy in een film sinds jaren, compleet met sidekick in de vorm van Steve Sanders. Wat ging ik die man haten. ****
Net gekeken, omdat ik er wel vaker goede verhalen over heb gehoord. maar deze film viel me echt zwaar tegen.quote:Op zondag 15 juni 2008 14:07 schreef Gorro het volgende:
(#66) Blade Runner (Ridley Scott, 1982)
Fantastische science fiction klassieker over een dystopische toekomst waar andoïden rondlopen tussen de mensen. Het hele toekomst beeld en dan met name hoe het is vorm gegeven zien we nog steeds regelmatig terugkeren in huidige films. De donkere sfeervolle beelden, het neon en de rook dragen allemaal bij aan de droomachtige sfeer die de film over zich heeft. De filosofische tintjes, met name naar het einde toe en de ambiguiteit hiervan zorgen er voor dat je de film keer op keer kunt blijven bekijken. *****
Ik zeg altijd maar zo, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:13 schreef Gillingham het volgende:
Blazing Saddles (Mel Brooks, 1974) 5-
Ferris Bueller's Day Off (John Hughes, 1986) 6
Ik heb die dag genoeg gelachen hoor.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:33 schreef Mainport het volgende:
[..]
Ik zeg altijd maar zo, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Arrested Developmentquote:Op woensdag 18 juni 2008 22:08 schreef steeg het volgende:
ik weet wel dat je hier eigenlijk alleen films moet plaatsen maar ik kan het gewoon niet laten de serie Arrested Development aan te raden. geschoten als een documentaire met voice-over, we krijgen een kijk in het gestoorde leven van de bluth family. Vader zit in de gevangenis, zoon michael probeert het familiebedrijf te redden, broer GOB is een mislukte goochelaar, zus lindsay is getrouwd met Tobias Fünke: een wannabe acteur en daarnaast analist en therapeut (afgekort als analrapist) en alcoholistische moeder lucille heeft nog de controle over het jongste broertje buster die bij haar in huis woont. Dan heeft michael zelf nog een zoon: george michael (gespeeld door een jonge Michael Cera) deze is verliefd op zijn nichtje.
GOB, de mislukte goochelaar is sowieso een creatie zo geniaal dat hij past tussen de grootheden quagmire uit family guy of kramer uit seinfeld. Ik heb alle seizoenen gekeken, de grapjes zijn subtiel (geen laughing reel thank god) en vaak grof. De situaties zijn absurd en de lijn door de afleveringen zorgt voor mooie ontwikkelingen. Het beste van de show is dat 'de ontknoping' altijd de plot van de vorige 19 minuten in een heel ander daglicht zet.
de voice-over is overigens ron howard.
G.O.B op zijn segway (en die andere is michael en de derde is The Fonz! hier de advocaat van de familie)
[ afbeelding ]
Ik hoop echt dat ik iemand hiermee geintresseerd maak, het is echt een heerlijke serie
youtube
Vorig jaar gezien en echt een leuke documentaire. Aanrader voor iedereen die Donkey Kong vroeger op de kast speeldequote:Op vrijdag 13 juni 2008 10:48 schreef Gorro het volgende:
26-11-2007
The King of Kong (Seth Gordon, 2007)
Leuke documentaire over de recordpoging van Steve Wiebe om het record van het arcadespel Donkey Kong te verbreken. Wat vooral zo knap is aan de film is hoe hij veel dingen van een echte film benadert. Vooral in het neerzetten van de betrokkenen. Zo is Steve Wiebe de held en Billy Mitchell de beste bad-guy in een film sinds jaren, compleet met sidekick in de vorm van Steve Sanders. Wat ging ik die man haten. ****
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij duurde wel erg lang, het had wat korter gekund.
Kortom: leuke film voor de fans, maar om dit nou in de bioscoop te gaan kijken, het is eigenlijk een hele lange aflevering van de serie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |