abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59243979
Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus Imdb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nou zo gaaf of niet gaaf aan de film vond. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zo dat je voor andere de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken .

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze

Vorige topics:
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXVII
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXVI
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXV
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXIV
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXIII
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXII
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXI
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien deel CVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien deel CV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel C (100!!!)
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCV.
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XC
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel 83
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part L
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part IL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel 43
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVI.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVII
Welke film heb je vandaag gezien? deel XVI
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XV
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XIV
Welke film heb jij vandaag gezien? Part XIII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XI
Welke film heb je vandaag gezien? (deel X)
Welke film heb je vandaag gezien? (deel 9)
Welke film heb je vandaag gezien? deel 8
Welke film heb je vandaag gezien? deel 7
Welke film heb je vandaag gezien? deel 6
Welke film heb je vandaag gezien? deel 5
Welke film heb je vandaag gezien? deel 4
Welke film heb je vandaag gezien? deel 3
Welke film heb je vandaag gezien (2) ???
Welke film heb je vandaag gezien?

OP schaamteloos gekopieërd van Falco uit het vorige topic
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_59244047
Gister Superbad gezien.

Ik hou van dit soort films, het grappige en dergelijke hou ik gewoon van. Ik zou niet weten wat ik er nog meer over moest zeggen.
Hoe een avond wel niet kan aflopen, zeer leuk gefilmd!

Van mij krijgt hij een dikke 8.
  maandag 9 juni 2008 @ 12:55:33 #3
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_59244276
national treasure 2
ik vond m beter dan de laatste indiana jones.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_59244335
The Beast with a Billion Backs

De nieuwste straight to dvd feature van Futurama. Na het laatste avontuur van de Planet Express crew is er een scheur in het universum achtergebleven dat waarschijnlijk na een ander universum leidt.

Wederom een sterk verhaal en prachtige beelden bordevol met humor, alhoewel ik deze ietsjes minder vond dan de vorige (Bender's Big Score).

Cijfer: 7.5
Imdb: 9.4 ( )
pi_59244595

Vantage Point

Op IMDB krijgt hij een 6,7. Ik zelf vind dat iet wat ondergewaardeerd, maar ik ben dan ook een liefhebber van films in deze stijl, waarbij een (serie van) gebeurtenis(sen) vanuit het perspectief vanuit meerdere personage's wordt beleefd. Enkele vreemde dialoog/scene's, dus ik geef toe, wel wat matig geschreven.. maar desondanks heb ik me uitstekend vermaakt met deze film.
Forest Whitaker speelde toch een geweldige kerel In ieder geval, zeker een kijkje waard. Anders nam ik de moeite niet om dit te posten

[ Bericht 7% gewijzigd door Xandork op 09-06-2008 14:23:28 ]
pi_59245752
War of the Worlds 2: The next wave
Behoorlijk overdreven maar wel grappig om te kijken
pi_59245774

Wolf Creek vond ik best te pruimen, dus deze leek me ook wel wat.

Helaas bleek deze krokodil vs toeristen B-film toch wat minder, het duurde erg lang voordat er daadwerkelijk eens wat leuks gebeurde, en er zat naar mijn mening gewoon te weinig bloed en gore in.

De tour-guide die het uiteindelijk nog overleefde ook was een passend einde.

3/10

Funny Games US

Heb het origineel nooit gezien, en dat hoeft geloof ik nu ook niet meer aangezien dit een shot-by-shot remake is van de oude versie.
Vond deze versie iig erg goed, er zat genoeg spanning in om te blijven boeien, en de verrassende plot-wendingen maakten het allemaal af.

Goed acteerwerk ook van beide psycho’s, Naomi Watts en Tim Roth. (zijn gejank leek alleen wel een exacte kopie uit Reservoir Dogs)

Ciao bella !

8.5/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_59249604

The Chaos Theory
Wel een aardige film over een dwangneuroot die op een dag iets teveel pech heeft waardoor alles fout loopt. het grappige is dat alles ook wel heel fout gaat en het steeds erger en erger wordt. uiteindelijk neemt hij de beslissing om meer te doen waar hij zin in heeft. vanaf dat punt werd de film wat serieuzer en werd ik afgeleid door andere dingen. begin van de film was wel erg leuk.
pi_59250237
Voorpremiere van Sex And The City geweest; voor de liefhebbers van de serie en romcom's is het smullen geblazen, maar voor de rest zo zo...
  maandag 9 juni 2008 @ 19:35:04 #10
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59255208
Ju Dou
Best mooi drama dat zich afspeelt in een zijdefabriek. Zo'n setting nodigt Yimou Zhang uit tot mooie shots en eveneens kleurgebruik. Interessant verhaal ook wat me wist bekoren . Cijfer: 7,5

Gojira tai Mekagojira (Godzilla vs. Mechagodzilla)

De poster en een goofy monster uit deze loller-Godzilla-film . Aanradertje voor als je wilt lachen! Cijfer: 6

Gunslinger
Typisch Roger Corman weer, dit keer wel met wat hogere production values. Het betreft hier namelijk een western en de aankleding is voor de verandering wel oke. Cijfer: 4
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 9 juni 2008 @ 20:35:56 #11
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_59257178
Gisteren:

Airplane!
Dat is nog eens leuk wakker worden op een zondagmorgen. Hij blijft geweldig. Ontzettend flauw maar ontzettend lachwekkend. Briljant.
And don`t call me Shirley!

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

The Maltese Falcon
Bij deze tweede kijkbeurt beviel hij me al beter dan toen ik `m een paar jaar terug voor het eerst zag. Bogart is in (op 1 na) alle scenes te zien en zet hier voor het eerst een karakter neer dat we in daarop volgende films nog vaak van `m zouden zien. Sarcastisch, vlug gebekt. Heerlijk. Ook de bijrollen zijn goed waarbij vooral Sidney Greenstreet als Gutman genieten is.
Maar nog steeds vind ik het verhaal niet bijster interessant. Daardoor is dit wel een redelijk genietbare film maar voor mij geen meesterwerk onder de film noirs.

IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
pi_59267379
Vandaag:

sex and the city the movie
de langverwachte sex and the city heb ik onlings gezien online
http://watchmovz.com/video/20-Sex_And_The_City_The_Movie.html

Mijn cijfers 8/10

Ik vind het te gek dat er een film is, had liever gehad dat de serie gewon doorging..mis echt wat op tv sinds er een eind aankwam en ben nu weer overnieuw aan het kijken naar de herhalingen..alhoewel ik allang weet hoe het gaat natuurlijk.Maar vind een film wel tegek.Er is voor mij verder geen serie die SATC kan vervangen
  dinsdag 10 juni 2008 @ 11:38:36 #13
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_59273043
quote:
Op maandag 9 juni 2008 13:08 schreef Xandork het volgende:
[ [url=http://www.cinemotions.net/data/films/0273/39/1/affiche-Angles-d-attaque-Vantage-Point-2006-1.jpg]afbeelding ]

Vantage Point[/url]
ik ben dan ook een liefhebber van films in deze stijl, waarbij een (serie van) gebeurtenis(sen) vanuit het perspectief vanuit meerdere personage's wordt beleefd.
Moet je Rashômon kijken.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:58:05 #14
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_59289855
But I'm a Cheerleader (1999)
Een cheerleadertrutje (Natasha Lyonne) wordt op rehab gestuurd om te genezen van homosexualiteit.
Een heel stappen plan dient afgewerkt te worden.

Whehehe wat een foute nichten gedoe op dat kamp.

cijfer 6 / imdb 6.1
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_59290079
Session 9

Zocht een goede horrorfilm en deze werd op verschillende (horror)filmfora geprezen.
Maar wát slecht. Absoluut niet spannend of eng, of iets. Het was enkel verrassend hoe het eindigde.

IMDB: 6.7 / 10
Ik: 2 / 10
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:57:48 #16
52357 Lambiekje
pi_59294324
Trafic (1971)
Weer een geweldige comedy van Tati ( en voor een deel met Bert Haanstra).

Altra, een Franse campingauto merk, heeft een stand op de Amsterstamse AutoRAI. Alleen zijn er wat problemen onderweg.

Heel veel Nederlands gepraat en omgevingen.

Whehehe op dat politiebureau dat ze hun campingauto moeten showen Gewoonweg briljant.
Autos autos autos. Files met neuspeuteren. Kleine botsinkjes. Geweldig.

Wat zijn overigens de geluidsamples goed, elk dingetje is perfect uitgebalanseerd.

*wat ik gedownload heb is een duitse DVD met franse audio track. Maar heel veel is gewoon nederlands gesproken met een wat gemengd met Engels.

cijfer 7.5 / imdb 7.0
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_59304230
Big Buck Bunny

Korte tekenfilm die over een groot wit konijn gaat dat de onnozelheid zelve is en getreiterd wordt door andere dieren en op een bepaalt moment zijn domheid omzet in gehaadheid.. Meestal zou j denken dat dit uit de PIXAR studio stal komt maar nee, tis een EU/Asia aangelegenheid met zelfs een Nederlands tintje. Leuke tekenfilm met een bekend volgeltje in een cameo rol, ongetwijfeld als knipoog naar For the Birds.
pi_59308288
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 13:51 schreef spy08 het volgende:
Big Buck Bunny

[ afbeelding ]

Korte tekenfilm die over een groot wit konijn gaat dat de onnozelheid zelve is en getreiterd wordt door andere dieren en op een bepaalt moment zijn domheid omzet in gehaadheid.. Meestal zou j denken dat dit uit de PIXAR studio stal komt maar nee, tis een EU/Asia aangelegenheid met zelfs een Nederlands tintje. Leuke tekenfilm met een bekend volgeltje in een cameo rol, ongetwijfeld als knipoog naar For the Birds.
is dat niet dat filmpje dat door allemaal hobbyisten is gemaakt? iedereen deed een klein deel, zoiets had ik op DWDD gezien.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 juni 2008 @ 19:41:14 #19
862 Arcee
Look closer
pi_59314288
Ja, tvp.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 11 juni 2008 @ 20:32:39 #20
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_59315915
Frontiere(s)

Ik vond het gewone typische horror-shit.
Ik snap niet waarom ik deze ooit heb gedownload. Oh ja, het was vanwege Samuel le Bihan. Maar die was degene die de film nog enig niveau gaf.
pi_59321350
The Mist zojuist gezien

http://www.imdb.com/title/tt0884328/

Wat een film zeg! Zit nog ff bij te komen, lang geleden dat ik geprobeer heb door te schreeuwen de hoofdpersoon te vertellen wat ie moet doen
Ben benieuwd wat anderen van deze film vonden!
Dance like nobody's watching, work like you don´t need the money and love like you've never been hurt
pi_59323118
Made of honor

Begin was behoorlijk vermakelijk, alleen na de pauze werd het meer en meer cliché. Leuk met je vriendin. Maar huren of kopen ? nee.

Hij krijgt van mij wel een dikke 7.
pi_59323288
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 22:51 schreef p.puk het volgende:
The Mist zojuist gezien

http://www.imdb.com/title/tt0884328/

Wat een film zeg! Zit nog ff bij te komen, lang geleden dat ik geprobeer heb door te schreeuwen de hoofdpersoon te vertellen wat ie moet doen
Ben benieuwd wat anderen van deze film vonden!
Alleen al om alle gestoorde Amerikanen is hij leuk.
Graag op anoniem
pi_59323441
The strangers was een een trailer van in de bios vanavond. Vond het behoorlijk eng.
  donderdag 12 juni 2008 @ 09:58:57 #25
52357 Lambiekje
pi_59327876
All the President's Men (1976)
Het watergate schandaal. 2 ijverige journalisten (Dustin Hoffman en Robert Redford) van de Washington Post proberen het verhaal achter het watergate-inbraak te ontrafelen. Ze bellen wat rond en ze krijgen wat namen te horen dat onderzoeken ze. Gaande weg meldt een informant zich. De baas van de Post is van mening dat het geplaatst mag worden ondanks dat rest van de board tegenstemt. Deze reeks van publicaties heeft de kop van Nixon gekost. CIA, FBI en White House alles en iedereen was er bij betrokken.

Dit is een van de weinge serieuze complotten wat wel is uitgekomen. Maar ik ben van mening dat het een dekmantel was voor een veel grotere beerput. Als de CIA, FBI en allerlei andere instellingen zich al crimineel gedragen voor een presidents electie

cijfer 8 / imdb 8 - 4 oscars
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:02:31 #26
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_59332870
Deze week en vorige week gezien (en misschien zelfs nog iets eerder):

Captivity
Hier ga ik weinig over zeggen, een extreem voorspelbaar en erg matig thriller-onding. Zoals verwacht

The Signal
Een B-film, maar wel een interessante. Op een dag beginnen alle radio's, TV, telefoons, etc... een signaal uit te zenden waardoor iedereen gek/bloeddorstig wordt en de hele wereld iets minder aangenaam wordt. Het grootste pluspunt van de film is het feit dat hij werd geregisseerd door 3 heren die elk hun eigen deeltje maakten, waardoor je het verhaal vanuit verschillende perspectieven ziet. Het is allemaal niet even geslaagd, de film heeft zijn gebreken en het einde is wat flauw, maar ik vond het wel allemaal vrij origineel en dat is tegenwoordig al een bewonderenswaardige eigenschap voor een film.

Rambo
U bent ongetwijfeld bekend met Hot Shots 2, waarin Rambofilms worden geparodieerd (door bepaalde eigenschappen uit te vergroten tot in het groteske/belachelijke). Deze Rambofilm is daar dan weer een parodie op of zo lijkt het toch. Rambo schiet mensen aan stukken en schiet de stukken ook nog eens aan flarden. Allemaal wel leuk, hoor, maar de meerwaarde voor de Rambo-serie lijkt me nihil. Het zal wel een guilty pleasure moeten voorstellen, vermoed ik dan.

Semi-Pro
Will Ferrell die met een freaky kapsel wat vreemd loopt te doen in een sportfilm. Ongezien, he? Meestal kan Ferrell me wel charmeren met zijn vaste truukje, maar hier werkt het toch niet. Het is allemaal weer zo voorspelbaar, alles heb je wel al eens ergens anders gezien (en waarschijnlijk beter) en zelfs in de bijrolletjes zitten nauwelijks leuke personages.

Definitely, Maybe
Ik weet niet echt hoe ik deze moet waarderen, ik vond 'm beter dan de meeste andere films in deze post, maar toch had ik nog iets meer verwacht. Qua romcom is het een toffe, maar op sommige momenten was het toch net een tikkeltje te flets. Ryan Reynolds vind ik altijd wel tof, ook hier, en de aanwezige dames doen niet onder, met Isla Fisher als opmerkelijkste/charmantste van de drie. Al bij al zeker een aanrader voor de liefhebbers van het genre, maar ik denk dat er met dit basisgegeven toch nog iets meer had ingezeten.

Death Sentence
Degelijke, maar clichematige (of voorspelbare) wraakfilm waarin Kevin Bacon op overtuigende manier transformeert van familieman naar bad-ass motherfucker. Valt niet echt op tussen gelijkaardige films.

National Treasure: Book of Secrets
Qua plot is hij in ieder geval even belachelijk als de laatste Indiana Jones-film, al wordt de belachelijkheid hier op een andere manier uitgewerkt. Qua charme komt hij uiteraard niet in de buurt van Indy en vermijdt deze film op geen enkel moment het label "hersenloos vermaak". Dat hoeft niet noodzakelijk een slecht iets te zijn, het is vermaak, maar het moet allemaal niet té onnozel worden. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat het kapsel van Cage geen schending vormt van één of ander internationaal verdrag.

21
Kijk eens aan, een kaartfilm. En niet zomaar een kaartfilm, maar een VOORSPELBARE kaartfilm. Je hebt de held, je hebt de love interest, je hebt de mentor, je hebt de rivaal, je hebt de vijand, je hebt de excentrieke comedy relief, bla bla bla... Wederom niet slecht, maar onopvallend in zijn genre.

What Happens in Vegas...
Hoeveel kan je verwachten van een romcom met Ashton Kutcher? Dan weet je meteen of deze film leuk is of niet. Uiteraard is de film voorspelbaar ( ), het eerste kwartier vond ik zelfs ronduit vreselijk, maar na een tijdje weet de film zich op te werken tot "acceptabel matig", voor zover dat een prestatie is. Ik vraag me trouwens af of Cameron Diaz bewust aan het proberen is om haar carriere om zeep te helpen door in dit soort films te blijven meedoen. Opvallend detail is dat Rob Corddry steeds meer in bijrolletjes opduikt, dus ook in deze film, en keer op keer vooral ontzettend irritant is.

Street Kings
Geen slechte film, deze politiethriller, maar iets te ... komt-ie, komt-ie..... voorspelbaar! Verhaallijn is wat conventioneel, Reeves is weer zijn houterige zelve, Whitaker zit bij zijn intense momenten weer tegen de overacting aan en Chris Evans en Hugh Laurie zijn beiden wat te braaf, ze vallen niet op in hun rol. Ik moet helaas in herhaling blijven vallenen melden dat ik het allemaal al eens eerder en beter heb gezien.

Horton Hears a Who!
Schattige film, maar toch te veel op kinderen gericht om er zelf echt veel aan te hebben. Er zitten wel wat leuke grappen in, al vond ik Carrey en Carell weinig toevoegen. Onderliggende Dr. Seuss-boodschappen konden me niet bekoren en schoten iets te kort op het vlak van subtiliteit.

Samengevat hoop ik dat het schrijnend gebrek aan originaliteit en het overaanbod aan ongeïnspireerde genrefilms dat de laatste maanden wordt uitgepoept een gevolg zijn van die schrijversstaking, waardoor de dertien-in-een-dozijn flutscripts die normaal opzij blijven liggen nu ook verfilmd werden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_59333052
Graag op anoniem
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:24:21 #28
52357 Lambiekje
pi_59333516
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Deze week en vorige week gezien (en misschien zelfs nog iets eerder):

Captivity
Hier ga ik weinig over zeggen, een extreem voorspelbaar en erg matig thriller-onding. Zoals verwacht
Maar de dvd-hoes is dan wel weer aardig met die zandkorrels.
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:43:57 #29
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_59334180
Semi-Pro (Ken Alterman, 2008)
Zo ongeveer de slechtste film die Will Ferrel heeft gemaakt. Alle humor is eigenlijk slappe hap. Nergens is het echt leuk. En dat is toch voornamelijk waarop een komedie moet scoren, want van het verhaal moet de film het natuurlijk niet hebben. Een uitgekauwd from rags to riches verhaaltje van een basketball team met oninteressante sideplotjes. **

Mr. Arkadin (Orson Welles, 1955)
Door sommigen wordt deze film ook wel "Poor man's Citizen Kane" genoemd. Daar zit wat in, maar daar doe je de film wel te kort mee. Ja, het gaat inderdaad ook over een machtige, mysterieuze man, van wie we via een flashback vertelstructuur achter zijn geheimen komen. De film bevat echter genoeg memorabele scenes om zich toch van zijn illustere partner te onderscheiden. Bijvoorbeeld het vlooiencircus, de ondervraging van de dronken Milly of de sfeervolle openingsscene. Opvallend is dat vaak de horizon niet horizontaal ligt en dat heeft soms een wat disorienterende werking. Het gebruik van schaduw is ook mooi in de film. ****

En een tijd geleden:
24-3-2008
Things We Lost in the Fire (Susanne Bier, 2007)
Prima Hollywood debuut voor Susanne Bier. Ze heeft haar eigen stijl redelijk kunnen behouden, hoewel deze redelijk dicht bij Hollywood ligt, maar dan net wat subtieler en oog voor menselijk detail. Ze weet ook goede acteerprestaties van haar acteurs te stimuleren, inclusief de jonge kinderen. Hierdoor valt het drama mooi op z'n plek en kun je mee gaan in de tragedie. ****

1-3-2008
The Darjeeling Limited (Wes Anderson, 2007)
Voor het eerst sinds Rushmore maakt Wes Anderson weer een film die beter in dan zijn voorganger. Langzaamaan werden zijn films steeds een beetje minder in mijn ogen, maar hier heeft hij de stijgende lijn weer te pakken. Adrien Brody blijkt een fijne toevoeging aan het vaatje waaruit Anderson zijn acteurs tapt en weet zich prima tussen Wilson en Schwartzman te zetten als broers. Jammer dat de reis naar India is, want met die cultuur heb ik niet zo heel veel, maar het broederschap is mooi en de humor erg prettig. ****
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:45:50 #30
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_59334239
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Maar de dvd-hoes is dan wel weer aardig met die zandkorrels.
Die hoes/poster is het beste van heel de film.
pi_59335536
In Bruges (2008)

Een misdaad/comedie over twee hitmen die na een klus moeten onderduiken in Brugge. Ik ga niet teveel inhoudelijk in op deze film omdat ikzelf ook ging kijken zonder dat ik er iets van af wist waardoor het in mijn ogen een zeer geslaagde en niet voorspelbare ( ) film is. Leuke sidenote Thelka Reuten speelt er in mee en tevens zit er een rascistische midget aan drugs in, altijd leuk. Colin Farell, Brendan Gleeson en Ralph Fiennes spelen sterk. Vooral de laatste twee.
Imbd: 8.1
Mijn Cijfer: 8.5

The Darjeeling Limited (2007)

Deze gaat over drie broers (oa. Adrien Brodie en Owen Wilson) die na de dood van hun vader elkaar een beetje zijn kwijtgeraakt. Ze gaan naar India om hun moeder op te zoeken en om weer dichter bij elkaar te komen. Geregiseerd door die gast van The Lifa Aquatic dus ook genoeg comische elementen. Best een sterke film die met een vrolijk gevoel achterliet. Mooie plaatjes en ik heb sowieso een zwak voor India en diens cultuur.
Imdb: 7.5
Mijn cijfer: 8
pi_59335744
Grappig dat we net dezelfde film reviewen Gorro, want zo bekend is die nou ook weer niet
  donderdag 12 juni 2008 @ 20:19:42 #33
16701 scanman01
Today's a good day
pi_59344855

Gutterballs (2008)

Een sadistische verkrachting heeft een hele reeks bizarre en schokkende moorden als gevolg. In een bowlingcentrum worden de spelers van twee teams één voor één op gruwelijke wijze afgeslacht door een gemaskerde moordenaar met zwarte bowling handschoenen.
De film is behoorlijk grof, met aan het begin een wel 10 minuten durende groepsverkrachting. De rest van de film bevat vooral veel bloed en nog meer naakt, met oa ook een expliciete pijpscene (wat minder prettig eindigt). Allemaal natuurlijk erg voorspelbaar, maar voor de liefhebbers van het genre misschien wel de moeite waard.

Cijfer: 6,0
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_59351611
Net mogelijk mijn film van 2008 gezien: Gomorra: http://www.imdb.com/title/tt0929425/

Echt een meesterwerk. Eerste mafiafilm waarna ik niet dacht "wat vet", maar waar je echt diep van onder de indruk bent. Vijf verhaallijnen, gebaseerd op bestseller Saviano, die alle activiteiten van de Gomorra (mafia in en om Napels) bloodlegt. Meerendeel zijn ook geen echte acteurs, maar locals (ook uiteraard locale accent), maar o zo overtuigend. Won trouwens ook de prijs van de jury op festival van Cannes.

IMDB: 8.4
Mijn cijfer: 9

Vrees wel dat een Nederlandse release nog een halfjaartje ofzo op zich zal laten wachten, maar zodra hij uit is, direct heen!
  vrijdag 13 juni 2008 @ 10:48:40 #35
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_59358042
Macbeth (Orson Welles, 1948)
Van alle films die Orson Welles zelf heeft af kunnen maken is dit de minste. het is zijn eerste Shakespeare verfilming, waar later ook nog Othello en Henry IV als Campanadas a Medianoche zouden volgen. Het Shakespeariaanse taalgebruik is altijd een drempel in de verfilmingen, en waar ik bij de meeste daar op een gegeven moment wel aan gewend raakte en lekker in het verhaal kom, was dat hier minder het geval. Omdat Welles naar een kleiner studio was verhuisd, had hij minder budget tot zijn beschikking en dat is helaas te merken aan de karige decors. Ook de cinematografie is minder indrukwekkend dan we van zijn films gewend zijn. ***½

The Blob (Chuck Russell, 1988)
Best geinige remake van de jaren '50 klassieker. Het is wel een typische jaren '80 film met de mankementen die daar bij komen. Het zijn over het algemeen niet de origineelste films, met lelijke mode en tenenkrommende muziek. Dat laatste is gelukkig niet van toepassing, want veel muziek is er niet, maar de overige twee punten wel. Het tempo zit er wel lekker in. **½

En een hele tijd geleden:
30-11-2007
Elsker dig for evigt (Open Hearts) (Susanne Bier, 2002)
In mijn ogen de beste film uit de Dogme '95 beweging. Susanne Bier is een regisseuse die oog heeft voor menselijk detail en dat komt hier het best tot uiting. De relaties worden op realistische wijze uitgewerkt, niet in de laatste plaats door het sterke acteerwerk van onder andere Mads Mikkelsen. ****

26-11-2007
The King of Kong (Seth Gordon, 2007)
Leuke documentaire over de recordpoging van Steve Wiebe om het record van het arcadespel Donkey Kong te verbreken. Wat vooral zo knap is aan de film is hoe hij veel dingen van een echte film benadert. Vooral in het neerzetten van de betrokkenen. Zo is Steve Wiebe de held en Billy Mitchell de beste bad-guy in een film sinds jaren, compleet met sidekick in de vorm van Steve Sanders. Wat ging ik die man haten. ****
  vrijdag 13 juni 2008 @ 11:52:01 #36
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_59359703
25th Hour (2002, VS, Spike Lee)
Sterke karakterstudie van een man in zijn laatste dag voor dat hij de gevangenis in moet. De film weet goed de cliché's te vermijden. De film speelt zich af tegen het post 911 New York geeft de film een goed tijdsbeeld daarvan. Edward Norton stelt een keer niet telleur. Philip Seymour Hoffman, Brian Cox, Barry Pepper, Rosario Dawson en Anna Paquin doen het ook allemaal erg goed.
cijfer: 8.5
pi_59362056
http://www.notcoming.com/

Een leuke site met veel reviews van de minder grote films. Wist niet waar ik dit kwijt moest maar het is het tippen wel waard.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_59362537
Street Kings

Het verhaal/film gaat over een zekere 'Tom Ludlow' gespeeld door Keanu Reeves die een ervaren vice-detective van de politie in Los Angeles is, en na de dood van zijn vrouw het leven nogal moeilijk kan vatten. Wanneer er bewijzen tegen hem opduiken in de moordzaak van een collega, heeft hij geen keuze dan te strijden tegen de corrupte politiecultuur waarin hij heel zijn leven heeft gewerkt. cameo optreden van o.a. Oscarwinnaar Forest Whitaker.

Film is te langzaam als in vaart. Dialogen zijn te lang waardoor de film m.i.wordt afgeremd om te blijven boeien. Soms doet deze film je kwa verhaallijn een beetje denken aan de film Serpico met Al Pacino ware het niet dat die mijlenver boven Street Kings staat.

6 / 10
pi_59366056

De controversieelste scène is gelijk de mooiste uit Les Amants. Louis Malle heeft 'm prachtig geschoten. Andere scènes worden soms verpest door een te druk ingerichte kamer, dat niet lekker oogt in zwart-wit, of zes mensen tegelijk in beeld zonder een centraal figuur. Ik vind dat niet mooi. Hoewel Jeanne Moreau geen echte looker is, kan ze de film prima dragen zonder toeren uit te hoeven halen. Als ze iets knapper was geweest, had ze een grote actrice kunnen worden. Het plotje werkt niet goed: behalve Jeanne komt niemand goed uit de verf. De jaloerse echtgenoot en haar geheime minnaar hebben te weinig tijd om als mensen van vlees en bloed over te komen. De grote twist is een heel onvoorspelbare, hij is zo absurd dat ik het eerst niet kon geloven. Deze film is een aanrader voor liefhebbers van het romantische genre en de Franse cinema. Wellicht vindt u het erg traag, maar ik kijk dit honderd keer liever dan een Street Kings bijvoorbeeld.
Graag op anoniem
pi_59366297
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 23:40 schreef Afunados het volgende:
Net mogelijk mijn film van 2008 gezien: Gomorra: http://www.imdb.com/title/tt0929425/

Echt een meesterwerk. Eerste mafiafilm waarna ik niet dacht "wat vet", maar waar je echt diep van onder de indruk bent. Vijf verhaallijnen, gebaseerd op bestseller Saviano, die alle activiteiten van de Gomorra (mafia in en om Napels) bloodlegt. Meerendeel zijn ook geen echte acteurs, maar locals (ook uiteraard locale accent), maar o zo overtuigend. Won trouwens ook de prijs van de jury op festival van Cannes.

IMDB: 8.4
Mijn cijfer: 9

Vrees wel dat een Nederlandse release nog een halfjaartje ofzo op zich zal laten wachten, maar zodra hij uit is, direct heen!
klinkt goed
  vrijdag 13 juni 2008 @ 16:40:36 #41
67640 SaintOfKillers
pi_59367035
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 16:05 schreef Mainport het volgende:
Als ze iets knapper was geweest, had ze een grote actrice kunnen worden.
Ze had natuurlijk ook gewoon beter kunnen acteren.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 16:43:20 #42
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_59367108
quote:
Als ze iets knapper was geweest, had ze een grote actrice kunnen worden.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_59367498
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 16:40 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ze had natuurlijk ook gewoon beter kunnen acteren.
Wat kan ze anders met zo'n script? Behalve het weigeren.
Graag op anoniem
  zaterdag 14 juni 2008 @ 09:34:27 #44
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_59383275
Gisteravond Reservoir Dogs voor het eerst gezien
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zaterdag 14 juni 2008 @ 09:34:34 #45
198059 kwaakvaak
kwik kwek en kwaak..
pi_59383278
Moodwijven, omdat ik gewoon nieuwsgierig was naar een niewe Dick Maas film, maar zelfs als over de top parodie is het gewoon niet eens grappig. Sterker nog, Indiana Jones 4 was beter en die vond ik persoonlijk niet goed.
Weet je, een slet is een eigenlijk gewoon een prostituee zonder ondernemers geest.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 12:49:52 #46
67089 Gillingham
The horror...
pi_59385780
Letters from Iwo Jima (Clint Eastwood, 2006) 7-
Dat het tweede deel van Eastwood's tweeluik over de slag om Iwo Jima enigszins tegenviel had vooral te maken met hoge waardering door critici en filmfanaten. Flags of Our Fathers had hier geen last van met als gevolg dat ik Letters from Iwo Jima niet minder goed vind, maar wel meer vind tegenvallen. De cinematografie en het acteerwerk zijn ruim voldoende, maar het script biedt weinig nieuws. Om een lang verhaal kort te maken, ik begrijp niet waarom deze film beduidend hoger aangeslagen wordt dan Flags of Our Fathers.
What's it going to be then, eh?
pi_59388821
Ik heb net The Truman Show gezien. Echt fantastich. Ik ben niet echt een liefhebber van Jim Carrey, maar in deze film is hij echt goed.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 16:04:20 #48
158452 IQM
I am the one
pi_59388851
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 16:02 schreef skiczukie het volgende:
Ik heb net The Truman Show gezien. Echt fantastich. Ik ben niet echt een liefhebber van Jim Carrey, maar in deze film is hij echt goed.
Jim roelt de pan uit in serieuze films. Aanraders zijn ook Eternal Sunshine of the Spotless Mind en Man on the Moon.
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
pi_59388887
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 16:04 schreef IQM het volgende:

[..]

Jim roelt de pan uit in serieuze films. Aanraders zijn ook Eternal Sunshine of the Spotless Mind en Man on the Moon.
Okee, thnx!

Maar eerst staat Old Boy op het programma. Een Japanse film.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 16:11:34 #50
67089 Gillingham
The horror...
pi_59388953
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 16:06 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Okee, thnx!

Maar eerst staat Old Boy op het programma. Een Japanse film.
Oldboy is Zuid-Koreaans.
pi_59388968
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 16:11 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Oldboy is Zuid-Koreaans.
Ow, okee. Gister de eerste 20 minuten gezien op school, leek me wel een vette film.
pi_59388994
Verder ook een stuk van The Isle gezien, wel een zieke film.
pi_59389040
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 16:12 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Ow, okee. Gister de eerste 20 minuten gezien op school, leek me wel een vette film.
Het plot maakt oldboy zon goede film, helemaal afkijken, ik garandeer je dat je hem kunt waarderen.
pi_59389298
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 16:16 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Het plot maakt oldboy zon goede film, helemaal afkijken, ik garandeer je dat je hem kunt waarderen.
Ik ga hem zeker helemaal kijken. Misschien ga ik er zo aan beginnen.
pi_59389321
Wat vinden jullie van Punch Drunk Love trouwens?
  zaterdag 14 juni 2008 @ 16:43:13 #56
67089 Gillingham
The horror...
pi_59389470
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 16:33 schreef skiczukie het volgende:
Aardig.

Maar Paul Thomas Anderson heeft een stuk betere films gemaakt.
pi_59402312
Control (Anton Corbijn, 2007)
Biopic over Ian Curtis, de legendarische zanger van de Britse band Joy Division, die op 23-jarige leeftijd zelfmoord pleegde, aan de vooravond van hun eerste concert-tour in de VS. Sterke film van fotograaf Anton Corbijn, ieder shot uit de film lijkt ook daadwerkelijk een prachtige foto. Verder sterk acteerwerk en de keuze voor het filmen in zwart-wit is een goede. 8.0

Bullitt (Peter Yates, 1968)
Detective Frank Bullitt wordt door de politicus Chalmers uitgekozen om een getuige te beschermen. Deze wordt echter neergeschoten door twee huurmoordenaars die precies lijken te weten waar hij zich verstopt had. Bullitt zit technisch prima in elkaar, verder is het een vrij gemiddelde film. Mooi camerawerk en goede editing (waar de film ook een Oscar voor won), met name de achtervolging is mooi in beeld gebracht. Ook het acteerwerk is dik in orde. Het verhaal heeft echter niet veel om het lijf, is traag en het ontbreekt aan spanning. Beetje dubbel gevoel dus. 7.0
  zondag 15 juni 2008 @ 14:07:42 #58
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_59405578
The Adventures of Baron Munchausen (Terry Gilliam, 1988)
Fantasierijke verfilming van het klassieke verhaal van Baron Munchausen. Vanaf het begin is de film een rollercoaster van avontuur, humor en plezier. De film gaat van hot naar her en dat is ook een beetje het manco. Het is allemaal net een beetje te rommelig. De decors zien er ook best sfeervol uit, hoewel het wel een beetje kitscherig is. ***½

Young Guns (Christopher Cain, 1988)
Typisch jaren '80. Een simplistische, maar entertainende versie van het western genre. Het tempo zit er lekker in, veel diepgang is er niet, maar de personages zijn aansprekend genoeg om je mee te laten slepen door de film. Zeker geen klassieker in z'n genre, maar ook geen verspilde tijd. ***

En een tijd geleden:

8-12-2007: Final Cut
(#66) Blade Runner (Ridley Scott, 1982)
Fantastische science fiction klassieker over een dystopische toekomst waar andoïden rondlopen tussen de mensen. Het hele toekomst beeld en dan met name hoe het is vorm gegeven zien we nog steeds regelmatig terugkeren in huidige films. De donkere sfeervolle beelden, het neon en de rook dragen allemaal bij aan de droomachtige sfeer die de film over zich heeft. De filosofische tintjes, met name naar het einde toe en de ambiguiteit hiervan zorgen er voor dat je de film keer op keer kunt blijven bekijken. *****

11-12-2007
(#730) The Loneliness of the Long Distance Runner (Tony Richardson, 1962)
Mooi coming of age verhaal over een jongen die door het hardlopen zijn leven weer op een rijtje krijgt. Michael Redgrave speelt die jongen met verve. Een jonge die worstelt met zijn gevoelens en de klassenverschillen waartussen hij geplaatst is. Het is een drama in de Engelse kitchen sink traditie. Realistisch dus, sober en speelt zich voornamelijk af in de lage middenstand. Vechten tegen het systeem. ****
  zondag 15 juni 2008 @ 15:43:57 #59
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_59407275
The Happening Gisteravond een avondje bioscoop. Ik moet bekennen dat ik er niet heel veel van verwachtte. Shyamalan zijn laatste films zijn nou niet echt om over naar huis te schrijven. Maar goed, nieuwe film nieuwe kansen. En ik vond 'm best goed. Een lekker verontrustende sfeer, mooie locaties die net zo mooi in beeld gebracht zijn, goede combinatie van suspense en humor, goeie score en ook nog een scherp randje aan de film. Leuk om Shyamalan weer eens iets fatsoenlijks te zien maken.

Terminator 3: Rise of the Machines M'n collega Julien heeft me gedwongen deze film te kijken. Volgens hem was dit de beste film van de Terminator trilogie, ik betwijfelde dat, maar eerst zien dan oordelen. Het was beter dan ik gedacht had, maar komt natuurlijk niet in de buurt van JD. Heel vaak voelt het aan als een slechte paradie op de eerste twee delen uit de trilogie. Maar het voelt ook vaak aan als een serieuze film. Dit levert heel wat vreemde momenten op; de wereld staat op het punt te vergaan, maar wij krijgen shots van Ahnold met een bloemetjes zonnebril op. Tjah, dat past toch niet helemaal. Toch zijn er ook nog best wat fraaie momenten, de achtervolging bijvoorbeeld was erg cool. Ik denk dat m'n Juultje teleurgesteld zal zijn in mij. Maar ik denk dat ik meer reden heb teleurgesteld te zijn in hem. Maar ja.
pi_59407502
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 16:14 schreef skiczukie het volgende:
Verder ook een stuk van The Isle gezien, wel een zieke film.
Klopt het dat dat nogal een gruwelijke film is? Met welke andere films zou je hem vergelijken (Ichi, Kill Bill, Sin City,...)
Ik hou niet echt van echt vieze gore zaken in films.

Verder heb ik gezien :

Mes in het water (1962)
Poolse film van Roman Polanski. Een koppel is op weg naar de jachthaven wanneer ze bijna een jonge lifter aanrijden. De man maakt zich kwaad op de lifter, maar uiteindelijk nemen ze hem mee en vraagt hij hem uiteindelijk ook mee aan boord van het jacht. In wat volgt zullen de man en de lifter voortdurend op elkaar indruk proberen te maken, soms op vriendschappelijke wijze, soms op erg bittere wijze,.... en je voelt dat er uitbarsting zal volgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_59407515
The Onion Movie , wat een lame kut film
pi_59407927
quote:
Op zondag 15 juni 2008 15:57 schreef Bleekmiddel het volgende:
The Onion Movie , wat een lame kut film
Zag net toevallig de trailer, best grappig. Maar trailers zeggen weinig zekker bij komedies van dit niveau.
pi_59407942
quote:
Op zondag 15 juni 2008 15:56 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Klopt het dat dat nogal een gruwelijke film is? Met welke andere films zou je hem vergelijken (Ichi, Kill Bill, Sin City,...)
Zoals ik zei heb ik maar een stuk gezien, het eerste half uur ofzo. We hielden op met kijken nadat een van de hoofdpersonen drie vishaakjes had doorgeslikt en vervolgens zelfmoord wilde plegen door die haakjes weer naar buiten te trekken. Ik vond het behoorlijk goor, maar dat was op een paar messteken na het enige echt gruwelijke. Maar misschien is de rest van de film ook wel bloederig, ik weet het niet.
pi_59408070
quote:
Op zondag 15 juni 2008 16:21 schreef Hulkio het volgende:

[..]

Zag net toevallig de trailer, best grappig. Maar trailers zeggen weinig zekker bij komedies van dit niveau.
Nou ik heb hem echt met een heldere geest bekeken. maar toch is er niets van blijven hangen.
pi_59408270
quote:
Op zondag 15 juni 2008 16:22 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Zoals ik zei heb ik maar een stuk gezien, het eerste half uur ofzo. We hielden op met kijken nadat een van de hoofdpersonen drie vishaakjes had doorgeslikt en vervolgens zelfmoord wilde plegen door die haakjes weer naar buiten te trekken. Ik vond het behoorlijk goor, maar dat was op een paar messteken na het enige echt gruwelijke. Maar misschien is de rest van de film ook wel bloederig, ik weet het niet.
Als het van die aard is dat je stopt met kijken, net omdat het te bloederig is... liever niet dan
pi_59408364
quote:
Op zondag 15 juni 2008 16:39 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Als het van die aard is dat je stopt met kijken, net omdat het te bloederig is... liever niet dan
Nee, we moesten ophouden met kijken omdat de school dicht gaat om 21.30. Ik volg een film-'les', waarin we films worden besproken, en stukken eruit kijken. En deze avond waren Aziatische films aan de beurt. Ik had de film graag uitgekeken, want het was best tof. De hele setting en de weinige dialogen maakten het een bijzonder vreemde film, maar wel de moeite waard, denk ik.
  zondag 15 juni 2008 @ 16:50:33 #67
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59408454
A Fish Called Wanda
Zo, wat was dit ontiechelijk ongrappig en onboeiend . Ik mag die Jamie Lee Curtis niet echt, ze is irritant en ook nog eens onaantrekkelijk. Ongelooflijk dat juist zij gecast is voor zo'n rol als deze, maar iemand anders had deze film ook niet gered hoor, wat een drek. Over John Cleese maak ik maar helemaal geen woorden vuil. Cijfer: 4,5

Da Hong Deng Long Gao Gao Gua (Raise the Red Lantern)
Vier vrouwen en een meester op ramkoers . Ze hebben allemaal zwakheden, delen steken onderling uit en het wordt allemaal van kwaad tot erger. Erg mooi in beeld gebracht door Yimou Zhang. Ik las laatst dat hij de OS-ceremonie gaat 'regisseren'. Eerst sprak ik nog mijn twijfels daarover uit hoe dat eruit gaat zien enzo, maar na het zien van Ju Dou en Raise the Red Lantern denk ik dat hij er best wel iets moois van gaat maken .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_59408566
quote:
Op zondag 15 juni 2008 16:50 schreef Falco het volgende:
A Fish Called Wanda
Zo, wat was dit ontiechelijk ongrappig en onboeiend . Ik mag die Jamie Lee Curtis niet echt, ze is irritant en ook nog eens onaantrekkelijk. Ongelooflijk dat juist zij gecast is voor zo'n rol als deze, maar iemand anders had deze film ook niet gered hoor, wat een drek. Over John Cleese maak ik maar helemaal geen woorden vuil. Cijfer: 4,5

Ik denk dat ik je begrijp, al is de rest van de wereld het daar niet mee eens (Jamie Lee Curtis wordt door velen als uitzonderlijk knap beschouwd en in meerdere films is dat een belangrijk onderdeel van haar personage)
Maar zo slecht vond ik A Fish Called Wanda niet, vooral die kerel die Nietschze las vond ik nog leuk.
Veel slechter vond ik die andere film met John Cleese: Clockwise... Saai...Niet grappig!
  zondag 15 juni 2008 @ 16:58:07 #69
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_59408593
Waarom moet een vrouw altijd aantrekkelijk zijn in een film, is acteren niet genoeg?
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  zondag 15 juni 2008 @ 17:03:04 #70
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_59408688
quote:
Op zondag 15 juni 2008 15:56 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Naar mijn inziens is the Isle niet te vergelijken met films als Ichi en al helemaal niet met Kill Bill en Sin City. Afgezien van de scene die hier al is besproken (en misschien nog 1 of 2 andere scené's) bevat de film geen gore en moet het volledig hebben van onderhuidse spanningen.
  zondag 15 juni 2008 @ 17:04:15 #71
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_59408702
quote:
Op zondag 15 juni 2008 16:58 schreef Bellatrix het volgende:
Waarom moet een vrouw altijd aantrekkelijk zijn in een film, is acteren niet genoeg?
Natuurlijk niet.
  zondag 15 juni 2008 @ 17:43:04 #72
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59409395
Vergeet ik een cijfer voor Raise the Red Lantern te geven. Dat wordt een acht!

En nee, een vrouw hoeft niet natuurlijk altijd aantrekkelijk te zijn, maar bij Jamie Lee Curtis wekt haar androgyne voorkomen weerzin op.
  zondag 15 juni 2008 @ 17:53:38 #73
52357 Lambiekje
pi_59409611
Chaos Theory (2007)
Frank (Ryan Reynolds) is iemand die precies en punctueel is. Vooraf begint hij dag met lijstjes op te stellen voor ToDos. Op een dag geeft hij een lezing maar is wat vertraagd door dat vrouwlief, de klok vooruit heeft gezet. Na afloop wil hij terug naar huis diep in de nacht. Onderweg slingerd er een vrouw over de weg en zij blijkt hoogzwanger te zijn en moet direct naar het ziekenhuis. Door stom burocratisch gedoe (oke Frank had niet zijn eigen telnr erbij moeten zetten) krijgt Fanks vrouw te horen van de baby. Als hij dan eenmaal thuis komt zet zijn vrouw hem buiten en lijkt zijn huwelijk verknalt. Hij probeert alles om het weer goed te maken of toch eigenlijk weer niet.

cijfer 7.5 / imdb 7.9

Slipstream (2007)
mmm raar warrig verhaal. Ook zijn er vreemde cuts, reruns en andere grappen...Interactie met met acteurs in rol en buiten hun rol... deze film kon beter chaos theory heten

cijfer 6 / imdb 5.6
pi_59410431
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 16:16 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Gezien. Toffe film.
  zondag 15 juni 2008 @ 20:47:24 #75
16701 scanman01
Today's a good day
pi_59413010
quote:
Op zondag 15 juni 2008 17:53 schreef Lambiekje het volgende:
Chaos Theory (2007)
Frank (Ryan Reynolds) is iemand die precies en punctueel is. Vooraf begint hij dag met lijstjes op te stellen voor ToDos. Op een dag geeft hij een lezing maar is wat vertraagd door dat vrouwlief, de klok vooruit heeft gezet. Na afloop wil hij terug naar huis diep in de nacht. Onderweg slingerd er een vrouw over de weg en zij blijkt hoogzwanger te zijn en moet direct naar het ziekenhuis. Door stom burocratisch gedoe (oke Frank had niet zijn eigen telnr erbij moeten zetten) krijgt Fanks vrouw te horen van de baby. Als hij dan eenmaal thuis komt zet zijn vrouw hem buiten en lijkt zijn huwelijk verknalt. Hij probeert alles om het weer goed te maken of toch eigenlijk weer niet.

cijfer 7.5 / imdb 7.9
Leuke tip. Ga ik vanavond even kijken.

aanvulling: dat met die klok vooruit zetten klopt niet trouwens. Hij bracht het zo dat hij te laat kwam omdat ze de klok vooruit had gezet, maar je heb eigenlijk gewoon wel meer tijd over als iemand de klok vooruit zet. Dan denk je bv dat het al 8 uur is, terwijl het in werkelijkheid dus nog maar half 8 is. Foutje in de film dus. Verder leuke film, maar ik had een andere keuze gemaakt dan de hoofdrolspeler denk ik.
En nee, ik geef geen cijfers meer.

[ Bericht 8% gewijzigd door scanman01 op 16-06-2008 02:54:14 ]
  maandag 16 juni 2008 @ 00:23:51 #76
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_59421432
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 16:33 schreef skiczukie het volgende:
Heel erg onderschat. Een briljante regisseur die op het eerste oog een simpele romantische komedie maakt met een hoofdrolspeler die nooit serieus wordt genomen. Maar ik ben zelden zo meegegaan in een lichtvoetig romantische verhaaltje (A Girl in the Cafe misschien, Garden State, maar die gaan toch nog wat dieper) Je moet er niet meer van maken dan het is, maar in het genre voor mij haast perfect.

En ik wil graag Falco complimenteren met twee perfecte posts. Alsof ik hetzelfde heeft geschreven. Het mag wel eens gezegd worden dat A Fish een enorme kutfilm is, en Jamie Lee Curtis is een raar mens. Ik kijk ook altijd met verbazing naar de stripteasescene in True Lies. Door het gebrek aan licht wordt het even sensueel, maar zodra je weer duidelijk ziet dat zij het is kan ik niets anders dan lachen.

Eindelijk weer eens een film kunnen zien tussen al dat sportgeweld, Little Dieter Needs to Fly van mijn grote vriend Herzog. Denk dat ik het beter had gevonden als ik Rescue Dawn niet had gezien, maar goed was het wel. Al blijft dat magische wat er over de film altijd wordt vertelt, dat de keuze van Herzog om Dieter terug laat gaan naar de jungle zo gewaagd is, niet helemaal overeind. Je merkt wel wat aan hem, maar Dieter is zo'n apart figuur dat hij doodleuk blijft vertellen wat hij alemaal voor gruwelijks heeft meegemaakt. En dat maakt het dan ook weer zo speciaal. 8
  maandag 16 juni 2008 @ 02:56:31 #77
16701 scanman01
Today's a good day
pi_59423154
quote:
Op zondag 15 juni 2008 16:58 schreef Bellatrix het volgende:
Niet alleen bij de vrouwen hoor. De Depp's en de Pitt's en de Clooney's zijn ook niet alleen beroemd geworden vanwege hun talent.
  maandag 16 juni 2008 @ 09:03:20 #78
67640 SaintOfKillers
pi_59424275
Of de Blooms, de Kutchers en de Hartnetts, die helemaal geen talent hebben.

Ik heb zelf Lions for Lambs gezien. Ondanks de matige tot slechte reviews vond ik die film nog wel meevallen. Het had uiteraard beter gekund, maar er wordt goed geacteerd en ik heb ook niet zoveel problemen, als blijkbaar vele anderen, met een praatfilm. Helaas probeert Redford zijn boodschap (niet zozeer "Bush is slecht" of "Bin Laden" is slechts als meer "apathie is slecht") genuanceerd en zonder al te veel misleiding te brengen, waardoor het misschien net iets te subtiel en weinig spectaculair wordt en waardoor degenen voor wie het bestemd was waarschijnlijk toch al lang hebben afgehaakt.
pi_59424316
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:48 schreef Gorro het volgende:
Leuke documentaire over de recordpoging van Steve Wiebe om het record van het arcadespel Donkey Kong te verbreken. Wat vooral zo knap is aan de film is hoe hij veel dingen van een echte film benadert. Vooral in het neerzetten van de betrokkenen. Zo is Steve Wiebe de held en Billy Mitchell de beste bad-guy in een film sinds jaren, compleet met sidekick in de vorm van Steve Sanders. Wat ging ik die man haten. ****
Heb die dus ook gezien. Wat een geweldig vermaak is dat Die gasten gaan helemaal op in het verbreken van een record van een arcadespelletje.

Eens met je beoordeling
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_59436121
The Girl in the Park

Redelijke maar oppervlakkige drama film, waarin Sigourney Weaver een moeder speelt die haar 3 jarige dochtertje kwijt raakt. Na deze korte introductie maakt de film een sprong in de tijd naar het heden, waar de rest van de film zich afspeelt. Getraumatiseerd door het verleden, met alle daarbij horende familiescenario's, ontmoet ze een onbekend meisje op straat welke ze manuvreert in de dochter positie. Deze "dochter", gespeeld door Kate Bosworth, speelt het spelletje maar al te graag mee. Wat dat betreft mijn enige punt van kritiek in het verhaal, omdat het er eigenlijk te vroeg te dik boven op licht. Ook de beelden die zogenaamd vele jaren geleden moesten voorstellen in het begin van de film konden die sfeer geen moment creeren. De hele film is qua beeld nogal standaard, en alleen de acteerprestaties zijn enigzins de moeite waard om te noemen, al is er nergens een hoogvlieger te bekennnen.
Where facts are few, experts are many.
pi_59437408
quote:
Op zondag 15 juni 2008 14:07 schreef Gorro het volgende:
(#66) Blade Runner (Ridley Scott, 1982)
Fantastische science fiction klassieker over een dystopische toekomst waar andoïden rondlopen tussen de mensen. Het hele toekomst beeld en dan met name hoe het is vorm gegeven zien we nog steeds regelmatig terugkeren in huidige films. De donkere sfeervolle beelden, het neon en de rook dragen allemaal bij aan de droomachtige sfeer die de film over zich heeft. De filosofische tintjes, met name naar het einde toe en de ambiguiteit hiervan zorgen er voor dat je de film keer op keer kunt blijven bekijken. *****
Net gekeken, omdat ik er wel vaker goede verhalen over heb gehoord. maar deze film viel me echt zwaar tegen. De sfeer van de beelden is goed, mooi zelfs, daar heb ik niks op aan te merken, maar ik vind de film verder niks aan, de verhaallijn kon me niet boeien. Het einde viel me ook zwaar tegen .. ***

Edit. Ook de Vangelis-muziek begon me op een gegeven moment te irriteren.

[ Bericht 6% gewijzigd door skiczukie op 16-06-2008 22:31:38 ]
pi_59438856
The eye (2008)

Saaie en slechte remake 3/10
  maandag 16 juni 2008 @ 21:13:31 #83
67089 Gillingham
The horror...
pi_59443240
Blazing Saddles (Mel Brooks, 1974) 5-
Die Mel Brooks humor gaat er gewoon écht niet meer in bij mij. Waar ik dergelijke flauwe humor een aantal jaar geleden nog kon waarderen heb ik het er tegenwoordig volledig mee gehad. Brooks is dan misschien wel de grondlegger van dergelijke humor, terwijl bijvoorbeeld de Zucker-broertjes hier enkel op in gesprongen zijn, Naked Gun vond ik toen ik de film voor het eerst zag oprecht grappig. Brooks heeft de 'pech' dat ik reeds een overload aan dergelijke non-humor heb gehad, waardoor ik zijn werk niet kan waarderen. Ik vrees dat zelfs de Monty Python films er deels aan moeten geloven, mocht ik ze nog eens zien.

Ferris Bueller's Day Off (John Hughes, 1986) 6
Een populaire tienerkomedie die vast erg vermakelijk is voor de doelgroep, maar in feite niet grappig genoeg, noch goed genoeg is om heel leuk te zijn. Het is allemaal net iets te voorspelbaar en wederom te flauw, maar gelukkig niet zo cheesy als bovenstaande film. Aandoenlijkheid is immers ook een kwaliteit voor films als deze.
  maandag 16 juni 2008 @ 21:29:12 #84
52357 Lambiekje
pi_59443730
The Human Footprint (2007)
Een luchtige docu over ons consumptie gedrag tijdens een compleet mensen leven van een gemiddelde Engelsman. Ze stallen gewoon uit hoeveel melk, vlees, eieren, brood, condooms, kleren, goederen & waar, toiletpapier, schijt, bier en wijn verbruiken. Eigenlijk best wel ernstig

cijfer 6 / imdb 6.4
pi_59443914
quote:
Op maandag 16 juni 2008 21:13 schreef Gillingham het volgende:
Blazing Saddles (Mel Brooks, 1974) 5-

Ferris Bueller's Day Off (John Hughes, 1986) 6
Ik zeg altijd maar zo, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Graag op anoniem
  dinsdag 17 juni 2008 @ 02:19:52 #86
16701 scanman01
Today's a good day
pi_59450739
My mom's new boyfriend

Redelijke film met Meg Ryan. Tom Hanks was in 3 films Meg's romantische tegenspeler en het is wel grappig dat Colin Hanks in deze film haar zoon speelt. Antonio Banderas speelt de nieuwe vriend van Meg Ryan, die echter een crimineel blijkt te zijn en in de gaten wordt gehouden door haar zoon (die bij de FBI werkt).

Mijn god, wat heeft Meg met haar gezicht gedaan? Ze ziet er bijna uit als The Joker uit de Batman film. Niet te geloven. Hoe kan ze zichzelf zo verminken en dan waarschijnlijk nog denken dat het mooi is ook? Ik snap er niets meer van. Hoe dan ook, de film is wel redelijk, maar geen aanrader.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 02:30:13 #87
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_59450799
heb net "Be Kind, Rewind" gezien.

Kga m niet spoilen, maar kraad 'm niet aan.
Wat je vindt, ...
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:15:51 #88
67089 Gillingham
The horror...
pi_59459938
quote:
Op maandag 16 juni 2008 21:33 schreef Mainport het volgende:

[..]

Ik zeg altijd maar zo, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Ik heb die dag genoeg gelachen hoor.
Er viel onder andere wel wat te lachen met There's Something About Mary (hoewel ik die bij vlagen ook erg flauw vond ) en natuurlijk genoeg buiten films om.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 23:32:54 #89
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_59475474
Dit weekend begonnen aan Criterion`s box van Eric Rohmer`s Six Moral Tales

La Boulangère de Monceau (The Bakery Girl of Monceau)
De eerste uit van de Six Moral Tales is een sterk begin. Hij duurt maar 23 minuten maar laat toch diepe indruk na. Het is niet zozeer het verhaaltje dat hier zo sterk is (want er gebeurd niet echt veel) maar de combinatie van de beelden en de manier waarop Rohmer je laat nadenken over bepaalde punten. Er zit wat humor in en het einde is mooi, redelijk voorspelbaar en triest tegelijk.
Dat smaakt naar meer.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

La Carrière de Suzanne (Suzan`s Career)
Visueel iets minder krachtig dan de eerste Moral Tale maar inhoudelijk wel wat sterker. De morele vragen die Rohmer stelt, en dus eigenlijk de spiegel die hij je als kijker voor houdt, is geweldig. Het is heel herkenbaar allemaal.
De rollen van Bertrand en de (uiteindelijk) vrijgevochten, redelijk opdringerige Suzanne worden geweldig neergezet.
Ik heb genoten en kijk nu al uit naar de overige 4 films uit de set, die nu al een hartelijke aanbeveling waard is.

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  woensdag 18 juni 2008 @ 11:49:21 #90
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_59484199
Stellet Licht (Carlos Reygadas, 2007)
Reygadas lost zijn belofte in. Waar hij in Batalla en el cielo nog wat belerend was, is hij hier volwassen geworden in het filmen. Geen geforceerde mooi filmerij maar heerlijke rust. Het eenvoudige leven van het gezin biedt ook de ruimte voor de mooie lege shots en het immer trage tempo. De naam Ingmar Bergman komt af en toe bovendrijven, maar het is voornamelijk Carl Theodor Dreyer's Ordet waar de film het meest van weg heeft. De eindscene is zelfs haast een kopie. Zo sterk is deze niet, maar Reygadas blijft een naam die ik zal blijven volgen in de toekomst. ****

En eerder:
12-12-2007
(#405) Kes (Ken Loach, 1969)
De tweede bioscoopfilm van Ken Loach en zijn grote doorbraak. Het is een typische verfilming van het klassieke verhaal van de outcast op school die een eigenzinnige persoonlijke hobby erop nahoudt, in dit geval het houden van een roofvogel. Bij deze torenvalk vindt hij het plezier wat hij verder nergens vind. Thuis niet en ook niet op school. Het wakkert het jeugdige enthousiasme in hem aan. Mooi portret. ****
pi_59501811
ik weet wel dat je hier eigenlijk alleen films moet plaatsen maar ik kan het gewoon niet laten de serie Arrested Development aan te raden. geschoten als een documentaire met voice-over, we krijgen een kijk in het gestoorde leven van de bluth family. Vader zit in de gevangenis, zoon michael probeert het familiebedrijf te redden, broer GOB is een mislukte goochelaar, zus lindsay is getrouwd met Tobias Fünke: een wannabe acteur en daarnaast analist en therapeut (afgekort als analrapist) en alcoholistische moeder lucille heeft nog de controle over het jongste broertje buster die bij haar in huis woont. Dan heeft michael zelf nog een zoon: george michael (gespeeld door een jonge Michael Cera) deze is verliefd op zijn nichtje.

GOB, de mislukte goochelaar is sowieso een creatie zo geniaal dat hij past tussen de grootheden quagmire uit family guy of kramer uit seinfeld. Ik heb alle seizoenen gekeken, de grapjes zijn subtiel (geen laughing reel thank god) en vaak grof. De situaties zijn absurd en de lijn door de afleveringen zorgt voor mooie ontwikkelingen. Het beste van de show is dat 'de ontknoping' altijd de plot van de vorige 19 minuten in een heel ander daglicht zet.

de voice-over is overigens ron howard.

G.O.B op zijn segway (en die andere is michael en de derde is The Fonz! hier de advocaat van de familie)

Ik hoop echt dat ik iemand hiermee geintresseerd maak, het is echt een heerlijke serie

youtube
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
  woensdag 18 juni 2008 @ 23:02:01 #92
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_59503963
Beste serie ooit.

Ik zag vandaag Jigureul jikyeora! beter bekend als Save The Green Planet!.

Ik had van het verhaal van een jongen die overal aliens denkt te zien er 1 ontvoert om zo de aarde te redden, veel meer humor verwacht. Maar gelukkig zat het allemaal goed in elkaar en was er ook nog enige diepgang te bespeuren. Wat een doodzonde om dat dan door het belachelijke einde helemaal de grond ingeboord te zien worden. Velen vinden het einde echter geweldig, maar als je wat mij betreft logisch nadenkt haalt het einde de boodschap en de dramatische en psychologische elementen van de film onderuit. En dat alleen maar om een gek en twisty slot eraan te breien. Waarom moet dat toch altijd...... Een 7 omdat ik van de 115 minuten daarvoor wel genoten heb.
  donderdag 19 juni 2008 @ 00:25:16 #93
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_59506825
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 22:08 schreef steeg het volgende:
ik weet wel dat je hier eigenlijk alleen films moet plaatsen maar ik kan het gewoon niet laten de serie Arrested Development aan te raden. geschoten als een documentaire met voice-over, we krijgen een kijk in het gestoorde leven van de bluth family. Vader zit in de gevangenis, zoon michael probeert het familiebedrijf te redden, broer GOB is een mislukte goochelaar, zus lindsay is getrouwd met Tobias Fünke: een wannabe acteur en daarnaast analist en therapeut (afgekort als analrapist) en alcoholistische moeder lucille heeft nog de controle over het jongste broertje buster die bij haar in huis woont. Dan heeft michael zelf nog een zoon: george michael (gespeeld door een jonge Michael Cera) deze is verliefd op zijn nichtje.

GOB, de mislukte goochelaar is sowieso een creatie zo geniaal dat hij past tussen de grootheden quagmire uit family guy of kramer uit seinfeld. Ik heb alle seizoenen gekeken, de grapjes zijn subtiel (geen laughing reel thank god) en vaak grof. De situaties zijn absurd en de lijn door de afleveringen zorgt voor mooie ontwikkelingen. Het beste van de show is dat 'de ontknoping' altijd de plot van de vorige 19 minuten in een heel ander daglicht zet.

de voice-over is overigens ron howard.

G.O.B op zijn segway (en die andere is michael en de derde is The Fonz! hier de advocaat van de familie)
[ afbeelding ]

Ik hoop echt dat ik iemand hiermee geintresseerd maak, het is echt een heerlijke serie

youtube
Arrested Development JelleS overdrijft wat, maar zit er niet heel ver naast. Over de plottwist van Save the Green Planet! heeft hij wel gelijk.
pi_59509132
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:48 schreef Gorro het volgende:
26-11-2007
Vorig jaar gezien en echt een leuke documentaire. Aanrader voor iedereen die Donkey Kong vroeger op de kast speelde
MOKUM XXX RATED
  Moderator donderdag 19 juni 2008 @ 12:20:46 #95
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_59514863
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_59538895
Sex and the city the movie.

Ja, ik zit onder de plak ik weet het ! Aangezien ik de laatste aantal films heb uitgekozen moest ik er maar eens aan geloven. 5 films voor 1 cliché film van 2 en een half uur !
Heb me aardig vermaakt! Kan niet anders zeggen dat het een waardige afsluiting is ( ja, vriendin heeft me alles verteld en we hebben alle seizoenen thuis staan )
Leuke film om met je vriendin of een date heen te gaan!

krijgt een dikke 7
  Moderator vrijdag 20 juni 2008 @ 08:50:09 #97
9859 crew  Karina
Woman
pi_59541586
Sex and the City, the movie
Het is een paar jaar later en de vier vriendinnen beleven eigenlijk nog steeds de zelfde "avonturen" als voorheen.

Als je de serie niet hebt gezien, vind je er denk ik niet zoveel aan (omdat je de personages niet kent). Ik vond het zelf erg leuk, wel wat braver dan de serie had ik de indruk. Sommige verhaallijnen waren wel wat voorspelbaar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij duurde wel erg lang, het had wat korter gekund.

Kortom: leuke film voor de fans, maar om dit nou in de bioscoop te gaan kijken, het is eigenlijk een hele lange aflevering van de serie.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 20 juni 2008 @ 09:52:07 #98
52357 Lambiekje
pi_59542914
The Player (1992)
Griffin Mill (Tim Robbins ) is een studio executive die tientallen gesprekken heeft met scriptschrijvers met de meest idiote verhalen. Op een dag krijgt hij hatemail. En gaat op onderzoek uit. Hij denkt dat David Kahane de gast is, na een woordenwisseling in een japanskarake bar krijgen ze ruzie. Hij gaat dood.
Een insider krijgt er lucht van en waarschuwd Mill. Mill is echt z'n gladjakker.

Men wat een bulk van acteurs die een cameorol hebben. Een film in de film waarbij Julia Roberts de stoel krijgt en gered wordt door Bruce Willis.

Ook worden er tientallen films besproken.

cijfer 7.5 / imdb 7.7
  vrijdag 20 juni 2008 @ 15:10:32 #99
152481 Playmaker
Let's Play Ball !
pi_59551744
The Incredible Hulk(2008)

Ik heb de film gisteren gezien en ik was dik tevreden.Deze film is veel beter dan de eerste Hulk vefilming.Ik had eerst mijn twijfels over Edward Norton als Bruce Banner,maar hij is zet zoals altijd een goede rol neer.Kort samengevat:een vlot verhaal,veel actie en goede special effects.Leuk dat Lou Ferrigno ook even mocht opdraven.Ik kijk nu al uit naar de 70 minuten minuten die uit de film zijn geknipt en waarschijnlijk op de Blue-ray versie zullen verschijnen !

[ Bericht 6% gewijzigd door Playmaker op 20-06-2008 18:23:11 ]
2007 & 2008 Fok! League Fantasy Baseball Champion * 2008 Rounders League Fantasy Baseball Champion
  Moderator vrijdag 20 juni 2008 @ 18:56:48 #100
9859 crew  Karina
Woman
pi_59556852
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 20:19 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]

Gutterballs (2008)
Bedankt voor de tip!

Vanmiddag gekeken. Leuke horrorfilm. Vooral de scene met de bowlingbalwasmachine. Inderaad leuk voor de liefhebber (wat ik ben).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')