abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59388968
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 16:11 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Oldboy is Zuid-Koreaans.
Ow, okee. Gister de eerste 20 minuten gezien op school, leek me wel een vette film.
pi_59388994
Verder ook een stuk van The Isle gezien, wel een zieke film.
pi_59389040
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 16:12 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Ow, okee. Gister de eerste 20 minuten gezien op school, leek me wel een vette film.
Het plot maakt oldboy zon goede film, helemaal afkijken, ik garandeer je dat je hem kunt waarderen.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_59389298
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 16:16 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Het plot maakt oldboy zon goede film, helemaal afkijken, ik garandeer je dat je hem kunt waarderen.
Ik ga hem zeker helemaal kijken. Misschien ga ik er zo aan beginnen.
pi_59389321
Wat vinden jullie van Punch Drunk Love trouwens?
  zaterdag 14 juni 2008 @ 16:43:13 #56
67089 Gillingham
The horror...
pi_59389470
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 16:33 schreef skiczukie het volgende:
Wat vinden jullie van Punch Drunk Love trouwens?
Aardig.

Maar Paul Thomas Anderson heeft een stuk betere films gemaakt.
What's it going to be then, eh?
pi_59402312
Control (Anton Corbijn, 2007)
Biopic over Ian Curtis, de legendarische zanger van de Britse band Joy Division, die op 23-jarige leeftijd zelfmoord pleegde, aan de vooravond van hun eerste concert-tour in de VS. Sterke film van fotograaf Anton Corbijn, ieder shot uit de film lijkt ook daadwerkelijk een prachtige foto. Verder sterk acteerwerk en de keuze voor het filmen in zwart-wit is een goede. 8.0

Bullitt (Peter Yates, 1968)
Detective Frank Bullitt wordt door de politicus Chalmers uitgekozen om een getuige te beschermen. Deze wordt echter neergeschoten door twee huurmoordenaars die precies lijken te weten waar hij zich verstopt had. Bullitt zit technisch prima in elkaar, verder is het een vrij gemiddelde film. Mooi camerawerk en goede editing (waar de film ook een Oscar voor won), met name de achtervolging is mooi in beeld gebracht. Ook het acteerwerk is dik in orde. Het verhaal heeft echter niet veel om het lijf, is traag en het ontbreekt aan spanning. Beetje dubbel gevoel dus. 7.0
  zondag 15 juni 2008 @ 14:07:42 #58
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_59405578
The Adventures of Baron Munchausen (Terry Gilliam, 1988)
Fantasierijke verfilming van het klassieke verhaal van Baron Munchausen. Vanaf het begin is de film een rollercoaster van avontuur, humor en plezier. De film gaat van hot naar her en dat is ook een beetje het manco. Het is allemaal net een beetje te rommelig. De decors zien er ook best sfeervol uit, hoewel het wel een beetje kitscherig is. ***½

Young Guns (Christopher Cain, 1988)
Typisch jaren '80. Een simplistische, maar entertainende versie van het western genre. Het tempo zit er lekker in, veel diepgang is er niet, maar de personages zijn aansprekend genoeg om je mee te laten slepen door de film. Zeker geen klassieker in z'n genre, maar ook geen verspilde tijd. ***

En een tijd geleden:

8-12-2007: Final Cut
(#66) Blade Runner (Ridley Scott, 1982)
Fantastische science fiction klassieker over een dystopische toekomst waar andoïden rondlopen tussen de mensen. Het hele toekomst beeld en dan met name hoe het is vorm gegeven zien we nog steeds regelmatig terugkeren in huidige films. De donkere sfeervolle beelden, het neon en de rook dragen allemaal bij aan de droomachtige sfeer die de film over zich heeft. De filosofische tintjes, met name naar het einde toe en de ambiguiteit hiervan zorgen er voor dat je de film keer op keer kunt blijven bekijken. *****

11-12-2007
(#730) The Loneliness of the Long Distance Runner (Tony Richardson, 1962)
Mooi coming of age verhaal over een jongen die door het hardlopen zijn leven weer op een rijtje krijgt. Michael Redgrave speelt die jongen met verve. Een jonge die worstelt met zijn gevoelens en de klassenverschillen waartussen hij geplaatst is. Het is een drama in de Engelse kitchen sink traditie. Realistisch dus, sober en speelt zich voornamelijk af in de lage middenstand. Vechten tegen het systeem. ****
  zondag 15 juni 2008 @ 15:43:57 #59
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_59407275
The Happening Gisteravond een avondje bioscoop. Ik moet bekennen dat ik er niet heel veel van verwachtte. Shyamalan zijn laatste films zijn nou niet echt om over naar huis te schrijven. Maar goed, nieuwe film nieuwe kansen. En ik vond 'm best goed. Een lekker verontrustende sfeer, mooie locaties die net zo mooi in beeld gebracht zijn, goede combinatie van suspense en humor, goeie score en ook nog een scherp randje aan de film. Leuk om Shyamalan weer eens iets fatsoenlijks te zien maken.

Terminator 3: Rise of the Machines M'n collega Julien heeft me gedwongen deze film te kijken. Volgens hem was dit de beste film van de Terminator trilogie, ik betwijfelde dat, maar eerst zien dan oordelen. Het was beter dan ik gedacht had, maar komt natuurlijk niet in de buurt van JD. Heel vaak voelt het aan als een slechte paradie op de eerste twee delen uit de trilogie. Maar het voelt ook vaak aan als een serieuze film. Dit levert heel wat vreemde momenten op; de wereld staat op het punt te vergaan, maar wij krijgen shots van Ahnold met een bloemetjes zonnebril op. Tjah, dat past toch niet helemaal. Toch zijn er ook nog best wat fraaie momenten, de achtervolging bijvoorbeeld was erg cool. Ik denk dat m'n Juultje teleurgesteld zal zijn in mij. Maar ik denk dat ik meer reden heb teleurgesteld te zijn in hem. Maar ja.
pi_59407502
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 16:14 schreef skiczukie het volgende:
Verder ook een stuk van The Isle gezien, wel een zieke film.
Klopt het dat dat nogal een gruwelijke film is? Met welke andere films zou je hem vergelijken (Ichi, Kill Bill, Sin City,...)
Ik hou niet echt van echt vieze gore zaken in films.

Verder heb ik gezien :

Mes in het water (1962)
Poolse film van Roman Polanski. Een koppel is op weg naar de jachthaven wanneer ze bijna een jonge lifter aanrijden. De man maakt zich kwaad op de lifter, maar uiteindelijk nemen ze hem mee en vraagt hij hem uiteindelijk ook mee aan boord van het jacht. In wat volgt zullen de man en de lifter voortdurend op elkaar indruk proberen te maken, soms op vriendschappelijke wijze, soms op erg bittere wijze,.... en je voelt dat er uitbarsting zal volgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_59407515
The Onion Movie , wat een lame kut film
pi_59407927
quote:
Op zondag 15 juni 2008 15:57 schreef Bleekmiddel het volgende:
The Onion Movie , wat een lame kut film
Zag net toevallig de trailer, best grappig. Maar trailers zeggen weinig zekker bij komedies van dit niveau.
pi_59407942
quote:
Op zondag 15 juni 2008 15:56 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Klopt het dat dat nogal een gruwelijke film is? Met welke andere films zou je hem vergelijken (Ichi, Kill Bill, Sin City,...)
Zoals ik zei heb ik maar een stuk gezien, het eerste half uur ofzo. We hielden op met kijken nadat een van de hoofdpersonen drie vishaakjes had doorgeslikt en vervolgens zelfmoord wilde plegen door die haakjes weer naar buiten te trekken. Ik vond het behoorlijk goor, maar dat was op een paar messteken na het enige echt gruwelijke. Maar misschien is de rest van de film ook wel bloederig, ik weet het niet.
pi_59408070
quote:
Op zondag 15 juni 2008 16:21 schreef Hulkio het volgende:

[..]

Zag net toevallig de trailer, best grappig. Maar trailers zeggen weinig zekker bij komedies van dit niveau.
Nou ik heb hem echt met een heldere geest bekeken. maar toch is er niets van blijven hangen.
pi_59408270
quote:
Op zondag 15 juni 2008 16:22 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Zoals ik zei heb ik maar een stuk gezien, het eerste half uur ofzo. We hielden op met kijken nadat een van de hoofdpersonen drie vishaakjes had doorgeslikt en vervolgens zelfmoord wilde plegen door die haakjes weer naar buiten te trekken. Ik vond het behoorlijk goor, maar dat was op een paar messteken na het enige echt gruwelijke. Maar misschien is de rest van de film ook wel bloederig, ik weet het niet.
Als het van die aard is dat je stopt met kijken, net omdat het te bloederig is... liever niet dan
pi_59408364
quote:
Op zondag 15 juni 2008 16:39 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Als het van die aard is dat je stopt met kijken, net omdat het te bloederig is... liever niet dan
Nee, we moesten ophouden met kijken omdat de school dicht gaat om 21.30. Ik volg een film-'les', waarin we films worden besproken, en stukken eruit kijken. En deze avond waren Aziatische films aan de beurt. Ik had de film graag uitgekeken, want het was best tof. De hele setting en de weinige dialogen maakten het een bijzonder vreemde film, maar wel de moeite waard, denk ik.
  zondag 15 juni 2008 @ 16:50:33 #67
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59408454
A Fish Called Wanda
Zo, wat was dit ontiechelijk ongrappig en onboeiend . Ik mag die Jamie Lee Curtis niet echt, ze is irritant en ook nog eens onaantrekkelijk. Ongelooflijk dat juist zij gecast is voor zo'n rol als deze, maar iemand anders had deze film ook niet gered hoor, wat een drek. Over John Cleese maak ik maar helemaal geen woorden vuil. Cijfer: 4,5

Da Hong Deng Long Gao Gao Gua (Raise the Red Lantern)
Vier vrouwen en een meester op ramkoers . Ze hebben allemaal zwakheden, delen steken onderling uit en het wordt allemaal van kwaad tot erger. Erg mooi in beeld gebracht door Yimou Zhang. Ik las laatst dat hij de OS-ceremonie gaat 'regisseren'. Eerst sprak ik nog mijn twijfels daarover uit hoe dat eruit gaat zien enzo, maar na het zien van Ju Dou en Raise the Red Lantern denk ik dat hij er best wel iets moois van gaat maken .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_59408566
quote:
Op zondag 15 juni 2008 16:50 schreef Falco het volgende:
A Fish Called Wanda
Zo, wat was dit ontiechelijk ongrappig en onboeiend . Ik mag die Jamie Lee Curtis niet echt, ze is irritant en ook nog eens onaantrekkelijk. Ongelooflijk dat juist zij gecast is voor zo'n rol als deze, maar iemand anders had deze film ook niet gered hoor, wat een drek. Over John Cleese maak ik maar helemaal geen woorden vuil. Cijfer: 4,5

Ik denk dat ik je begrijp, al is de rest van de wereld het daar niet mee eens (Jamie Lee Curtis wordt door velen als uitzonderlijk knap beschouwd en in meerdere films is dat een belangrijk onderdeel van haar personage)
Maar zo slecht vond ik A Fish Called Wanda niet, vooral die kerel die Nietschze las vond ik nog leuk.
Veel slechter vond ik die andere film met John Cleese: Clockwise... Saai...Niet grappig!
  zondag 15 juni 2008 @ 16:58:07 #69
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_59408593
Waarom moet een vrouw altijd aantrekkelijk zijn in een film, is acteren niet genoeg?
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  zondag 15 juni 2008 @ 17:03:04 #70
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_59408688
quote:
Op zondag 15 juni 2008 15:56 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Naar mijn inziens is the Isle niet te vergelijken met films als Ichi en al helemaal niet met Kill Bill en Sin City. Afgezien van de scene die hier al is besproken (en misschien nog 1 of 2 andere scené's) bevat de film geen gore en moet het volledig hebben van onderhuidse spanningen.
  zondag 15 juni 2008 @ 17:04:15 #71
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_59408702
quote:
Op zondag 15 juni 2008 16:58 schreef Bellatrix het volgende:
Waarom moet een vrouw altijd aantrekkelijk zijn in een film, is acteren niet genoeg?
Natuurlijk niet.
  zondag 15 juni 2008 @ 17:43:04 #72
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59409395
Vergeet ik een cijfer voor Raise the Red Lantern te geven. Dat wordt een acht!

En nee, een vrouw hoeft niet natuurlijk altijd aantrekkelijk te zijn, maar bij Jamie Lee Curtis wekt haar androgyne voorkomen weerzin op.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 15 juni 2008 @ 17:53:38 #73
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_59409611
Chaos Theory (2007)
Frank (Ryan Reynolds) is iemand die precies en punctueel is. Vooraf begint hij dag met lijstjes op te stellen voor ToDos. Op een dag geeft hij een lezing maar is wat vertraagd door dat vrouwlief, de klok vooruit heeft gezet. Na afloop wil hij terug naar huis diep in de nacht. Onderweg slingerd er een vrouw over de weg en zij blijkt hoogzwanger te zijn en moet direct naar het ziekenhuis. Door stom burocratisch gedoe (oke Frank had niet zijn eigen telnr erbij moeten zetten) krijgt Fanks vrouw te horen van de baby. Als hij dan eenmaal thuis komt zet zijn vrouw hem buiten en lijkt zijn huwelijk verknalt. Hij probeert alles om het weer goed te maken of toch eigenlijk weer niet.

cijfer 7.5 / imdb 7.9

Slipstream (2007)
mmm raar warrig verhaal. Ook zijn er vreemde cuts, reruns en andere grappen...Interactie met met acteurs in rol en buiten hun rol... deze film kon beter chaos theory heten

cijfer 6 / imdb 5.6
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_59410431
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 16:16 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Gezien. Toffe film.
  zondag 15 juni 2008 @ 20:47:24 #75
16701 scanman01
Today's a good day
pi_59413010
quote:
Op zondag 15 juni 2008 17:53 schreef Lambiekje het volgende:
Chaos Theory (2007)
Frank (Ryan Reynolds) is iemand die precies en punctueel is. Vooraf begint hij dag met lijstjes op te stellen voor ToDos. Op een dag geeft hij een lezing maar is wat vertraagd door dat vrouwlief, de klok vooruit heeft gezet. Na afloop wil hij terug naar huis diep in de nacht. Onderweg slingerd er een vrouw over de weg en zij blijkt hoogzwanger te zijn en moet direct naar het ziekenhuis. Door stom burocratisch gedoe (oke Frank had niet zijn eigen telnr erbij moeten zetten) krijgt Fanks vrouw te horen van de baby. Als hij dan eenmaal thuis komt zet zijn vrouw hem buiten en lijkt zijn huwelijk verknalt. Hij probeert alles om het weer goed te maken of toch eigenlijk weer niet.

cijfer 7.5 / imdb 7.9
Leuke tip. Ga ik vanavond even kijken.

aanvulling: dat met die klok vooruit zetten klopt niet trouwens. Hij bracht het zo dat hij te laat kwam omdat ze de klok vooruit had gezet, maar je heb eigenlijk gewoon wel meer tijd over als iemand de klok vooruit zet. Dan denk je bv dat het al 8 uur is, terwijl het in werkelijkheid dus nog maar half 8 is. Foutje in de film dus. Verder leuke film, maar ik had een andere keuze gemaakt dan de hoofdrolspeler denk ik.
En nee, ik geef geen cijfers meer.

[ Bericht 8% gewijzigd door scanman01 op 16-06-2008 02:54:14 ]
My soul is painted like the wings of butterflies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')