abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 9 juli 2008 @ 22:44:50 #281
9859 crew  Karina
Woman
pi_60007787
Vanavond twee horrorfilms gekeken, allebei met gestoorde vrouwen erin, titels lijken ook op elkaar.

Eerst All the boys love Mandy Lane
Stel tieners gaat een weekendje weg naar een huis op het platteland en natuurlijk worden ze een voor een vermoord door een gestoorde gek. De clou zag wel aankomen, maar pas tegen het einde. Redelijk spannende film.

Daarna Nobody loves Alice
Vrouw voelt zich ongeliefd en kidnapt, martelt en vermoordt mannen die ze hebben wil en waarvan ze denkt dat deze misschien van haar kunnen gaan houden.
Heel erg spannend, je ziet eigenlijk niet zo heel veel, maar op veel momenten is de suggestie genoeg. Goede film, alleen zag het er op een of andere manier wel allemaal wat amateuristisch uit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moet zeggen dat ik het altijd wel lastig vind een korte samenvatting te geven zonder te spoileren

[ Bericht 4% gewijzigd door Karina op 09-07-2008 22:51:01 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_60007819
Net gezien:

The BankJob
Erg goede film, aan iedereen aan te raden. 3.5 van 5
quote:
In september 1971 groef een bende dieven een tunnel onder de Baker Street bank in London en ging er vandoor met drie miljoen pond aan juwelen en cash. Niemand werd ooit gearresteerd en de buit nooit teruggevonden. De hele zaak werd door de overheid in de doofpot gestopt en nu pas onthuld: een verhaal waarin blijkt dat de dieven niet de enige criminelen waren en moord, een sexschandaal en de Koninklijke familie deel van uitmaakten.
Vantage Point
Best aardig gedaan, leuke opzet met de tijdslijnen etc. Deze geef ik 3.0 van 5
quote:
In vijf verschillende segmenten die vijf verschillende visies op de gebeurtenissen weergeven, wordt een poging tot aanslag op de Amerikaanse president in Spanje gevolgd. Een toerist weet de mogelijke terrorist op video vast te leggen, waarna er door veiligheidsdiensten een reeks maatregelen genomen moet worden.
Sharpshooter
Zwakke film, 2 van 5. Vond de openingsscene wel aardig, maar daarna zakt de film aardig in.
quote:
Een huurmoordenaar die voor de CIA werkt, besluit voor hij stopt een laatste opdracht aan te nemen om tot de conclusie te komen dat hij zelf het doelwit is van zijn CIA baas. Er is maar een oplossing: doden of gedood worden...

[ Bericht 7% gewijzigd door Fyodor op 09-07-2008 22:56:21 (Titels vet gemaakt + linkjes toegevoegd) ]
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  Moderator woensdag 9 juli 2008 @ 22:49:32 #283
9859 crew  Karina
Woman
pi_60007926
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 17:46 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Dat is een "nieuwe" batman film, waarin de acteurs zichzelf spelen. Burt Ward (Robin) en Adam West (Batman) worden uitgenodigd voor de onthulling van de batmobile in een of ander filmmuseum, en deze wordt gejat.

Onze helden (nu twee oude mannen uiteraard) gaan op avontuur en volgen allerlei geheimzinnige aanwijzingen, en ondertussen wordt er met flash-backs een soort behind-the-scenes gegeven van de originele series en film, maar dan ook weer met een flinke korrel zout.

Hoewel de flashbacks ook weer een komische verhaallijn hebben, zijn de meeste dingen wel echt gebeurd. Vooral als je de commentary van de film-DVD naast "return to the batcave" legt zie je veel anecdotes terugkomen.

Echt een aanrader.
Deze heb ik ook nog gekeken afgelopen weekend, na de recensie hier te hebben gelezen. Leuke film, erg grappig.
niet zo tof doen
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:43:09 #284
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60009314
Kite Runner (2007)
Twee vrienden doen me aan een vlieger wedstrijd ze winnen. Dat jaar worden Afghanistan aangevallen door Rusland. Een van hen vlucht samen met pa het land uit en gaan in USA wonen. Na een telefoongesprek gaat hij 20 jaar later weer terug naar het gebied. Problemen met een goede vriend.

cijfer 7 / imdb 7.9

Zero : An investigation into 9-11 (2008)
Dé 911 docu wat vertoond is aan europarlementariers.

Alles wordt behandeld, onmogelijke door-brand-instortingen, geen vliegtuig pentagon, standdown NORAD, vals vertaalde (fake)osama-tapes. NIST dat knoeit met gegevens en raar gedoe van de kapers. Er is maar één conclussie mogelijk CIA, militairy complex en Gov't hebben het zelf uitgevoerd. Het officiele complot is zó onwaarschijnlijk en gewoon een onmogelijkheid.

En nog steeds komen er nieuwe documentaires uit. Het officiele complot wordt onwaarschijnlijker en onwaarschijnlijker. Maar ondanks alles wat er aan het licht komt en meer en meer mensen wakker worden, wordt (nagenoeg) elke dag meer en meer van onze rechten afgepakt en wordt Europa, net als Amerika, langzamerhand omgetoverd in een politiestaat. Uiteraard is Nederland koploper als braafste jongetje van klas.

cijfer 8
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:48:39 #285
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_60009441
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 19:23 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk helemaal geen typische sequel. Alien is een sfeervolle horrorfilm, Aliens is een actiespektakel, weinig sequels die meer afwijken van het origineel qua uitvoering van het basisgegeven dan deze.

Ik vind ze beiden tot de besten van hun genre horen.
Ik bedoelde meer een typische sequel in de zin van: wel goed en vermakelijk maar net niet zo goed als het origineel. Het is IMO allemaal net een stapje minder
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:58:41 #286
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_60009635
Vanavond in de voorpremiere gezien:

Mamma Mia: The Movie
Jarenlang draaide de succesvolle musical waarin de wereldhits van Abba zitten verwerkt. Nu is daar de film versie met all star cast, geregisseerd door de dame die ook verantwoordelijk is voor de musical.
En dat is er aan af te zien. Je kunt zien dat ze de musical van binnen en buiten kent. Het ziet er allemaal goed uit (al springt, vooral in het eerste deel, meer dan ééns het glazuur van je tanden van de zoetigheid) en het plezier tijdens het productie proces spat er vanaf.
De "blijheid" en de ubertypische chick flick elementen worden na verloop van tijd iets minder.
De liedjes zijn handig verwerkt, de teksten van de liedjes passen perfect bij wat er op dat moment gebeurt in het verhaal en zien de dansscenes er door de goede goreografie er strak uit.

Het lijkt me duidelijk dat je als niet van musicals houdt, je hier ver van weg moet blijven. Maar iedereen die ook maar enigzins een beetje open staat voor anderhalf uur ubervrolijkheid, een fel kleuren pallet en een zingende Meryl Streep zal hier best wel eens aangenaam verrast kunnen worden.

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 7,3/10
  Moderator donderdag 10 juli 2008 @ 08:21:56 #287
9859 crew  Karina
Woman
pi_60012171
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:58 schreef Timo20 het volgende:
Vanavond in de voorpremiere gezien:

Mamma Mia: The Movie
een zingende Meryl Streep

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 7,3/10
Ik dacht: oh leuk een Abba film met leuke liedjes, totdat ik zag dat Meryl Streep er in speelt en nog zingend ook. Laat maar zitten, ik vind haar echt verschrikkelijk.
niet zo tof doen
pi_60012215
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 22:49 schreef Karina het volgende:

[..]

Deze heb ik ook nog gekeken afgelopen weekend, na de recensie hier te hebben gelezen. Leuke film, erg grappig.
pi_60014436
Ik wil graag naar de nieuwe ABBA film (fan enzo ) maar ik kan echt niemand zo gek krijgen om met mij mee te gaan.
pi_60014575
War Inc.

John Cusack, werkend als hitman Brand Hauser voor de corporate assholes die in de toekomst de wereld gaan veroveren, krijgt een opdracht in Turaqistan waar hij een oppositieleider moet omleggen. De dekmantel, een congress en bruiloft die de verbeterde samenwerking moet weergeven, geeft echter allerhande problemen waardoor Brand niet aan zijn taak toekomt. De film heeft een rare twist en zit vol Amerikaanse zelfspot, overdreven toekomstbeelden en pure humor. Soms ging het me allemaal wat te snel, vooral in het begin, waarbij je af en toe de draad kwijt bent en het idee hebt een hoop grappen te missen. Als ik Amerikaans staatsburger was geweest had ik m denk ik nog wel een paar keer gekeken, maar dat aspect sprak me nu te weinig aan. Wel een leuke film, maar ik vond m niet heel speciaal.
Tomei
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 10 juli 2008 @ 14:34:51 #291
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_60019756
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 08:21 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik dacht: oh leuk een Abba film met leuke liedjes, totdat ik zag dat Meryl Streep er in speelt en nog zingend ook. Laat maar zitten, ik vind haar echt verschrikkelijk.

Meryl Streep is geweldig En in het zingen valt erg mee, vond dat ze het nog goed deed
  donderdag 10 juli 2008 @ 14:40:56 #292
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_60019905
All the Boys Love Mandy Lane (2006, VS, Jonathan Levine)
Om één of andere reden had ik een redelijk leuke en orginele tienerslasher verwacht. Wat ik kreeg was een saaie, standaard tienerslasher, die zich op geen enkele wijze weet te onderscheiden van het gross van dit soort films. Dat ik zag aankomen wie de moordenaars zijn voordat de begintitels zijn geweest, is nog daar aan toe. Erger is dat die twist helemaal niet uitgelegd wordt en compleet niet in contrast is met de rest van de film. Ook in de uitwerking scoort de film een onvoldoende. De karakters zijn standaard irritante horrorslachtoffers, over spanning is niet te spreken en enige vermakelijke schokvalue is waarschijnlijk alleen aanwezig als je nog nooit eerder een horror zag.
cijfer: 4

Forgetting Sarah Marshall (2008, VS, Nicholas Stoller)
Nadat vorig jaar Seth Rogen zijn schrijfdebuut maakte met Superbad is het dit keer de beurt aan weer iemand uit Judd Apatow's Freaks and Geeks-stal, namelijk Jason Segel. Die meteen ook de hoofdrol voor zijn rekening neemt. Een hoofdrol, die hem op zijn lijf geschreven is. (Wat dus ook niet zo raar is) Het is heel knap, dat je van iemand, die de hele tijd zielig loopt te huilen en aan te stellen, toch zo'n leuk sympathiek karakter kan maken. Dat is dan ook de grootste kracht van de film. Net als in Knocked Up en andere Apatow vehikels zijn de karakters geloofwaardig, realistisch met wat meerdere lagen i.p.v. één dimensionale standaard romcom karakters.
Kristen Bell en Mila Kunis in één film is natuurlijk ook een lekker extratje. Naast dat beiden een plezier voor het oog zijn, beschikken ze ook over voor dit soort rollen bovengemiddeld acteertalent.
Over de film heb ik verder een erg "aardig, maar niet bijzonder of goed"-gevoel. Er zitten wat grappen in, waar een klein lachje opleverde, maar geen rofl-grappen die me nog lang bij blijven. Het plot zit aardig in elkaar, hoewel je het happy end toch ziet aankomen. Natuurlijk hebben Apotows stamgasten Jonah Hill, Paul Rudd en Bill Hader een bijrol. Waarvan geen echt geslaagd is. Dan is Russell Brand als typische Engelse rockster stukken grappiger.
cijfer: 7
  donderdag 10 juli 2008 @ 16:15:06 #293
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60022243
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 10:46 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Ik wil graag naar de nieuwe ABBA film (fan enzo ) maar ik kan echt niemand zo gek krijgen om met mij mee te gaan.
ik ook
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_60022649
Ik weiger dus pertinent om naar die film te gaan, hoeveel er ook gesmeekt wordt.

Naar Hairspay ben ik wel geweest.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  donderdag 10 juli 2008 @ 16:43:57 #295
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_60022924
Ik heb iets dat me verhindert naar die film te gaan.
* allemaal in koor: "Wat dan Lonewolf?"
* Lonewolf2003: "Een penis."
pi_60023185
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 16:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik heb iets dat me verhindert naar die film te gaan.
* allemaal in koor: "Wat dan Lonewolf?"
* Lonewolf2003: "Een penis."
eens2

pi_60023220
The Hammer

Een comedy over een kerel die niets in zijn leven presteert maar wel aardig kan boksen en hier dan ook mee verder gaat in een toernooi. Af en toe helemaal kapot gelachen om deze film voornamelijk de auto van de hoofdspeler en de droge kop en nutteloze gesprekken die deze vent kan voeren.

8.0

The big lebowsky

Van veel mensen gehoord dat dit echt een geweldige film is maar ik had hem nog steeds niet gezien.
Eigenlijk vroegen we ons na een uur af waar het nou eigenlijk over gaat
Af en toe wel geweldig grappige momenten maar voor de rest viel hij me toch tegen.

een 7.0
  Moderator donderdag 10 juli 2008 @ 17:51:09 #298
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_60024371
Mooi om te zien dat er toch weer mensen moeten posten absoluut geen musical te gaan kijken omdat ze te onzeker zijn over hun mannelijkheid.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 10 juli 2008 @ 18:04:03 #299
9613 Seborik
I, Voyager
pi_60024577
Wat een duf gezeik weer. Net of hentaihoertjes en Japanse tentakelseks filmpjes zulke intellectuele hoogstandjes zijn die de gespierde eigenwaarde bevestigen, en dat je van het kijken naar de geweldige zangprestaties van Meryl Streep spontaan je kloten verliest.
  donderdag 10 juli 2008 @ 18:21:39 #300
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_60024829
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 18:04 schreef Seborik het volgende:
Wat een duf gezeik weer. Net of hentaihoertjes en Japanse tentakelseks filmpjes zulke intellectuele hoogstandjes zijn die de gespierde eigenwaarde bevestigen, en dat je van het kijken naar de geweldige zangprestaties van Meryl Streep spontaan je kloten verliest.
Vraag het Mike en Timo. Als die ze niet al kwijt waren toen ze bij Hairspray de bioscoop verlieten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')