abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 7 juli 2008 @ 12:05:18 #261
9859 crew  Karina
Woman
pi_59944747
The Ruins
Stel vrienden gaat in Mexico een oude tempel bezoeken en natuurlijk is daar iets niet pluis en gaat (bijna) iedereen dood.

Goeie horrorfilm, beetje voorspelbaar, maar dat hoort bij dit genre.

The Incredible Hulk
Wat een teleurstelling. De Hulk ziet er ongelofelijk nep uit en komt ook niet zo heel vaak "tevoorschijn" (behalve op het eind). Special effects zijn ook niet om over naar huis te schrijven. Ik vond ook dat de film een beetje midden in het verhaal begon, een beetje voorkennis had je wel nodig. De tv-serie is toch wel een stuk leuker en de Hulk wordt daar tenminste door een echt persoon gespeeld in plaats van een CGI personage.

Enige leuke is dat de "echte" Hulk nog even te zien is (Lou Ferigno).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_59946342
Ik vond The Incredible Hulk een geweldige film. Gewoon lekkere actie met goede CGI.
Zaterdag Kung Fu Panda gezien, ook een enorm leuke film.

Narnia gezien, maar ik moet zeggen dat die nogal tegenviel. De gevechten zijn best goed gedaan, maar het verhaal slaat echt als een tang op een varken. Ik liep met een groot vraagteken boven mijn hoofd weer naar buiten.
pi_59946728
The Girl In The Park
Getraumatiseerd door de verdwijning van haar 3-jarige dochter 15 jaar geleden, heeft Julia Sandberg (Sigourney Weaver) zich van iedereen die zij ooit liefhad afgekeerd, zo ook van haar man en haar zoon. Maar dan ontmoet ze Louise, een jonge vrouw met een vaag verleden en omgeven door problemen. Deze ontmoeting zorgt voor veel onrust bij Julia en oude wonden worden weer opengehaald. De irreële hoop dat Louise misschien wel haar verloren dochter zou kunnen zijn begint zich steeds meer op te dringen. Wie is deze mysterieuze Louise nu echt?

Mooie film met een aangrijpend verhaal wat gelukkig nergens vervalt in vals sentiment. Zeer overtuigend geacteerd door Weaver en Bosworth (Louise). Een juweeltje!
pi_59948898
Afgelopen weekend weer twee filmpjes gepakt...

Into The Wild
Jongen (Emile Hirsch) gaat op zoek naar zichzelf tijdens een lange roadtrip door de VS. Cinematografisch hoogstandje met schitterende shots en sterk verhaal. Acteerwerk voldoet prima en aangrijpend verhaal maken van deze film een aanrader voor iedereen. Overigens geregiseerd door Sean Penn.

Forgetting Sarah Marshall
Beroemde actrice maakt het uit met ('loser')vriend, die de break-up te boven wil komen door op vakantie naar hawai te gaan. Toevalligwijze is ex daar ook + haar nieuwe vriend. Vervolgens een beetje flauw spelletje tussen beiden. Acteerwerk was een beetje matig, verhaallijn flinterdun en karakters erg oppervlakkig. Alleen aan te raden indien je in bent voor mooie hawaiaanse plaatjes en./of een flinke bak popcorn naar binnen wil werken.
pi_59948967
quote:
Op maandag 7 juli 2008 15:08 schreef Numbie het volgende:
Alleen aan te raden indien je in bent voor mooie hawaiaanse plaatjes en./of een flinke bak popcorn naar binnen wil werken.
Oh, in Hawaii? Dus Kristen Bell in bikini?
Where facts are few, experts are many.
pi_59949068
quote:
Op maandag 7 juli 2008 15:11 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Oh, in Hawaii? Dus Kristen Bell in bikini?
Dat vergeet je zodra Mila Kunis de eerste scene inloopt. Wát een prachtige vrouw is dat toch zeg....
pi_59949942
Perfume: The story of a murderer 2006

Op een markt in het 18de eeuwse Parijs wordt een baby geboren, deze blijkt een bijzondere gave te hebben namelijk een enorm goed gevoel voor geuren. Deze obsessie gaat steeds verder voor hem en op een dag ontdekt hij de ultieme geur, die van een jonge maagd.
Geweldige film, zeer mooi neergezet Parijs in de 18de eeuw met al zijn ranzigheden. De hoofdpersoon krijg je alleen niet echt medelijden mee, alleen maar met zichzelf bezig en zijn ultieme droom het maken van de lekkerste geur ooit, alleen op het einde bleek er nog gevoel in hem te zitten.
Genoten van de film met mooie beelden en een apart verhaal. 8,5/10
pi_59950468
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Deze week en vorige week gezien (en misschien zelfs nog iets eerder):

The Signal
Een B-film, maar wel een interessante. Op een dag beginnen alle radio's, TV, telefoons, etc... een signaal uit te zenden waardoor iedereen gek/bloeddorstig wordt en de hele wereld iets minder aangenaam wordt. Het grootste pluspunt van de film is het feit dat hij werd geregisseerd door 3 heren die elk hun eigen deeltje maakten, waardoor je het verhaal vanuit verschillende perspectieven ziet. Het is allemaal niet even geslaagd, de film heeft zijn gebreken en het einde is wat flauw, maar ik vond het wel allemaal vrij origineel en dat is tegenwoordig al een bewonderenswaardige eigenschap voor een film.

Ooit mobiel van Stephen King gelezen? Review
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  maandag 7 juli 2008 @ 22:34:15 #269
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_59959702
Definitely Maybe (2008)
Will (Ryan Reynolds) vertelt aan zijn dochter Maya (miss little sunshine) het verhaal over zijn liefdesleven voor het huwelijk. Hoe alles mislukt, toch weer goed lijkt te komen en dan toch weer verknalt. De 3 vrouwen waarom het draait Emily (Elizabeth Banks), April (Isla Fisher) en Summer (Rachel Weisz)

Mèn wat is Isla Fisher een leuke meisje. . Maar helaas is ze het vriendinnetje van Borat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 7 / imdb 7.5

[ Bericht 6% gewijzigd door Lambiekje op 08-07-2008 07:16:25 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 7 juli 2008 @ 23:35:08 #270
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_59961541
quote:
Op maandag 7 juli 2008 10:03 schreef starla het volgende:

Laatste films die ik heb gezien:

Dazed and Confused

"You bitches! get on the floor!
heerlijke film
  Moderator dinsdag 8 juli 2008 @ 21:37:57 #271
9859 crew  Karina
Woman
pi_59982467
Stargate Continuum
Leuke/spannende Science Fiction film. Alle ingrediënten zijn aanwezig: tijdreizen, ruimteschepen en natuurlijk de Goa'uld. Goede special effects en leuk dat O'Neill meedoet, helaas in niet al te veel scenes, ik vind hem altijd erg grappig. En ook General Hammond doet weer mee.

Aanrader voor de Stargate fans wat mij betreft.

Leuke foto van Richard Dean Anderson
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 8 juli 2008 @ 22:19:55 #272
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_59983457
Gisteren:

Aliens (Theatrical Cut)
Eigenlijk een typische sequel: het is allemaal redelijk vermakelijk (al is de aanloop naar de échte actie eigenlijk te lang) maar het is niet zo goed als het eerste deel.
De personages zijn cliché en uiteraard is het geheel ontzettend voorspelbaar. Het laatste half uur lijkt de film nog boven de middelmaat uit te tillen. Maar dan is daar dat ontzettend lamlendige eindgevecht dat echt nergens op sloeg. Erg jammer.
Bij lange na dus niet zo goed als Alien maar het kijkt wel lekker weg.

IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 7,0/10

Wilde vanavond Alien ³ kijken, maar door een halverwege haperende dvd speler ging dat feest niet door. Dit weekend nog maar eens proberen...
pi_59992096
Holes
Eigenlijk een erg leuk verhaal uitgevoerd als een typische Disneyfilm, waarbij je in het begin natuurlijk al weet dat alles goed af gaat lopen. Stanley Yelnats (Shia LeBeouf) wordt naar een heropvoedingskamp gestuurd, midden in een van de droogste gebieden van de USA, waar hij elke dag net als iedereen een gat moet graven. Als snel leer je dat het graven niet bedoeld is als heropvoeding, maar dat de "Warden" (Sigourney Weaver) op zoek is naar iets uit het verleden.
De film switched leuk tussen heden en een oud verhaal uit het wilde westen, waar iedereen uit het heden ook een rol in lijkt te hebben. De film is wel redelijk kinderachtig, vooral naar het einde toe, maar de entertainment waarde is hoog. Beste karakter was Mister Sir gespeeld door Jon Voight, die op zijn 70ste toch nog een gave en actievolle rol neerzet

An American Crime
Hartverscheurend verhaal over Sylvia Likens, 1 van 2 zusjes die door rondreizende circus ouders worden achtergelaten bij Gertrude Baniszewski, die voor 20 dollar per week voor de kinderen van Likens zou zorgen. Door wrijving tussen haar eigen kinderen en de 2 zusjes, en het amper kunnen rondkomen in de zestiger jaren van Amerika, begint Gertrude, die gespeeld wordt door Katherine Keener, al snel de irritatie te uiten richting Sylvia. Het is een waargebeurd verhaal geschreven naar getuigenverklaringen en je ziet flarden van de rechtszaak waarbij dan regelmatig wordt teruggeblikt. Ellen Page zet als Sylvia weer een erg goede rol neer, waarbij ze ook nog sterk op de echte Sylvia lijkt. Na afloop was ik redelijk geshocked, door het verhaal wat in werkelijkheid nog veel gruwelijker moet zijn geweest.

Batman Gotham Knight
Een Batman animatiefilm, die niet echt mooi en consequent uitgevoerd is. Het verhaal van Batman heb ik eigenlijk helemaal niet zoveel mee, dus daar valt niet veel zinnigs over te zeggen ook. Techniek van de animatie daarintegen voelde goedkoop aan. 2D achtergronden waarbij alleen personages waren geanimeerd, een Batman die door 3 verschillende mensen wordt getekend en iet wat te weinig FPS wat bij snelle beelden te opvallend was. De film was wel redelijk te volgen, en is noch saai noch spannend. Niet echt de moeite waard dus, als je geen echte Batman fan bent.
Where facts are few, experts are many.
pi_59998255
The Lady Vanishes 1939

Hitchcock uit de jaren 30, tijdens een treinreis verdwijnt een gouvernante uit een treinstel, een jonge vrouw gaat op zoek naar een verklaring en wordt beschuldigt van hallucinaties.
Wat een goede film is dit, droge Engelse humor, spanning, en goed acteurswerk, zeker als je na gaat dat het al zo'n oude film is. Dikke 8/10

Kind hearts and coronets 1949

Mazzini is famillie van de hertog, alleen deze wil niks met hem en zijn moeder te maken hebben omdat zijn moeder met een Italiaanse muzikant getrouwd is. Uiteindelijk blijkt hij toch hertog te kunnen worden als acht mensen ,die voor hem in de lijn der opvolging zitten, zouden komen te overlijden. Hij besluit het lot een handje te helpen.
Zwarte humor van Britse grond, doet wel een beetje gedateerd aan terwijl hij tien jaar ouder is dan The lady vanishes. Wel leuk zijn de rollen van Alec Guinness, hij speelt alle acht slachtoffers. Verder weet ik het nog niet zo of ik dit nou goed vindt of niet. Voor nu een 6/10
  woensdag 9 juli 2008 @ 16:39:05 #275
220881 PraatPlaat
Praatplaatindemaak
pi_59999299
Zondag heb ik Hancock en 'Forgetting Sarah Marshall' gezien. Beide waren een leuke invulling van de dag al vond ik FSM beter dan Hancock. Lag misschien aan de sfeer in de laatste film. Heerlijk zo'n hawaïaanse omgeving. Beide zijn wel oké
  woensdag 9 juli 2008 @ 19:11:12 #276
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_60002570
De Lift

Het hoogtepunt vindt al na een half uur plaats, maar daarna is er ook nog steeds sprake van aangename lolligheid. Geniaal zeg, die typetjes (dat agentenduo en die bewakers!), dat wetenschappelijk gezwam van Peer Mascini en de uberdik aangezettte synthesizers. Cijfer: 8

Close Encounters of the Third Kind
Aparte Spielberg-film zeg. Je merkt de hand van hem erin, maar het is toch een tikkeltje anders en dan doel ik dat op het hoge mysterieuze gehalte. Goede spanningsopbouw ook . Sommigen roemen het einde van deze film, het deed mij niet zoveel daarentegen. Cijfer: 7

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 09-07-2008 19:26:58 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 9 juli 2008 @ 19:23:34 #277
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_60002863
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 22:19 schreef Timo20 het volgende:
Aliens (Theatrical Cut)
Eigenlijk een typische sequel: het is allemaal redelijk vermakelijk (al is de aanloop naar de échte actie eigenlijk te lang) maar het is niet zo goed als het eerste deel.
Ik vind het eigenlijk helemaal geen typische sequel. Alien is een sfeervolle horrorfilm, Aliens is een actiespektakel, weinig sequels die meer afwijken van het origineel qua uitvoering van het basisgegeven dan deze.

Ik vind ze beiden tot de besten van hun genre horen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 9 juli 2008 @ 19:37:00 #278
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60003241
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 19:11 schreef Falco het volgende:
De Lift

[ afbeelding ]

Het hoogtepunt vindt al na een half uur plaats, maar daarna is er ook nog steeds sprake van aangename lolligheid. Geniaal zeg, die typetjes (dat agentenduo en die bewakers!), dat wetenschappelijk gezwam van Peer Mascini en de uberdik aangezettte synthesizers. Cijfer: 8

quote:
Groene zeep, zal ik groene zeep halen?
Heb je Dick's eigen remake Down gezien ... dat is redelijk slecht.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_60005743
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 19:11 schreef Falco het volgende:

Close Encounters of the Third Kind
Aparte Spielberg-film zeg. Je merkt de hand van hem erin, maar het is toch een tikkeltje anders en dan doel ik dat op het hoge mysterieuze gehalte. Goede spanningsopbouw ook . Sommigen roemen het einde van deze film, het deed mij niet zoveel daarentegen. Cijfer: 7
Ik heb dat einde altijd raar gevonden. Toch niet echt een happy end??
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry, dat was een spoiler...
pi_60007630
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 20:06 schreef Hulkio het volgende:
In Bruges (Martin McDonagh, 2008)
In Bruges is een zeer vermakelijke gangsterkomedie met in de hoofdrollen Colin Farrell, Brendan Gleeson en Ralph Fiennes. Het soort humor moet je wel liggen, maar als dat ook zo is dan heb je aan In Bruges een leuke avond. Niet te serieus nemen allemaal en genieten van de scherpe dialogen, de ironie en het acteerwerk (met name Farrel en Gleeson vormen een sterk duo). Verder wordt de stad Brugge heerlijk voor lul gezet en dat terwijl men van te voren waarschijnlijk blij was met de komst van deze grote productie naar de stad. Tevens een leuke bijrol voor onze eigen Thekla Reuten. 7.8
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 23:46 schreef Lambiekje het volgende:
In Bruges (2008)
Twee huurmoordenaars hebben een opdracht in Brugge. Alleen de opdrachgever Harry laat op zich wachten met de exacte opdracht. Beide gasten vertoeven wat in de sprookjesstad. Waarbij Ray(Colin Farell) een aardige dame ontmoet.
Als de opdracht lichtelijk mislukt komt Harry naar Brugge.

Wat is Brugge mooi in beeld gebracht. Het is serieus een mooie stad.

cijfer 8 / imdb 8.1
Vandaag ook gezien, zeer vermakelijke film. De 2u durende film vloog voorbij, Farell speelde ook goed
"If you're not a manc, you're a wank"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')