quote:Actie ProRail dupeert reizigers
De uitval van een groot aantal treinen als gevolg van een wisselstoring bij Amersfoort deze ochtend, toont andermaal het failliet van de nationale spoorbeheerder ProRail, aldus Reizigersvereniging ROVER. De actie waarbij ProRail de wissels op zomertijd heeft gezet, leidde tot grote vertragingen en overvolle treinen tussen Amersfoort en Utrecht. ROVER heeft ProRail om opheldering gevraagd over de zoveelste blamage op het Nederlandse spoor. Woordvoerder Rikus Spitshorst: "Het is onbegrijpelijk dat zoveel reizigers de dupe zijn van dit wanbeleid. Iedereen weet dat de zomertijd afgelopen zondag al is ingegaan. Had ProRail op zondag deze actie uitgevoerd, dan had de storing veel minder reizigers getroffen."
Voor ROVER is het onverklaarbaar dat de infrastructuur plotseling niet is opgewassen tegen een wijdverbreid fenomeen als zomertijd. Rikus Spitshorst: "Zelfs mijn telefoon schakelt tegenwoordig automatisch over op zomertijd. Ik heb niet veel verstand van wissels, maar mijn boerenverstand zegt dat dit automatische overschakelen ook voor wissels gerealiseerd moet kunnen worden. Dat ProRail dit nog steeds met de hand moet doen, toont aan dat het bedrijf de stap naar de moderne tijd maar met moeite kan maken."
ROVER heeft zijn beklag gedaan bij de Minister van Verkeer en Waterstaat, verantwoordelijk voor het reilen en zeilen bij ProRail.
Als ze die achterlijk lange stops in Amersfoort en Utrecht eruit halen, dan heb je al zeker 15 minuten winst. Helaas moeten ze kopmaken en marge hebbenquote:Op dinsdag 1 april 2008 11:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
Doe maar eens 30 min winnen op Leeuwarden/Groningen rotterdam dan wordt het boeiender
quote:Op dinsdag 1 april 2008 12:21 schreef Duvel het volgende:
Jezus wat een gekut met die nummers. Het is bijna vingerverven! Join the [ afbeelding ]©-club!
Hier de ProRail 1april grap:
[ afbeelding ]
Hier wat het resultaat was:
[ afbeelding ]
Een compleet driesporing Amf-Ut zou ook handig zijn. Het gebeurt nu té vaak dat een IC Ljouwert / Grön / Eanske bot op de rem moet voor het stoppertje naar Baarnquote:Op dinsdag 1 april 2008 13:05 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Als ze die achterlijk lange stops in Amersfoort en Utrecht eruit halen, dan heb je al zeker 15 minuten winst. Helaas moeten ze kopmaken en marge hebben![]()
Wel een briljante grap, zomerwissels
Volgens mij is de ATB ongewijzigd. De ICMm kan zeker weten geen andere bovenleidingspanningen aan.quote:Op dinsdag 1 april 2008 14:05 schreef Charango het volgende:
[..]
BTW, is er technisch ook nog iets veranderd bij de ICM--> ICMm ombouw, zoals een broertje van ATB (hoe dat dan ook mag heten) of compatibiliteit met andere bovenleidingspanningen?
Zit in die hobbel nu de machinist? Of kun je daar als reiziger zitten?quote:Op dinsdag 1 april 2008 15:18 schreef bork het volgende:
[..]
Het was binnen erg druk ivm een filatelieweekend ofzo, we werden wel gelijk op de hoogte dat de "Kameel" binnen stond.
Leuk dat wisten we niet, we hadden nog nooit van de Kameel gehoord tot zondag moeten we eerlijk bekennen.
[ afbeelding ]
Die laklaag, glimmen joh! Je kon jezelf erin zien.
[ afbeelding ]
Mooi Jacobsdraaistel
[ afbeelding ]
2x van bovenaf
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uitleg Kameel -> oud inspectierijtuig -> http://nl.wikipedia.org/wiki/Kameel_%28spoorwegmaterieel%29quote:Op dinsdag 1 april 2008 16:37 schreef Betse het volgende:
[..]
Zit in die hobbel nu de machinist? Of kun je daar als reiziger zitten?
quote:Eerste hsl-treinen dreigen verder vertraagd
Uitgegeven: 1 april 2008 19:56
DEN HAAG - De eerste hsl-treinen dreigen weer enkele maanden later te gaan rijden dan voorzien. Dit blijkt uit een brief die minister Camiel Eurlings (Verkeer) dinsdag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
ANP
Door onzekerheid over de noodzakelijke testen is er 50 procent kans op een tot twee maanden overschrijding van de termijn waarop de eerste hsl-treinen tussen Amsterdam en Rotterdam gaan rijden.
De bewindsman schrijft dat er "goede vooruitzichten" zijn om eind september te gaan rijden tussen Amsterdam en Rotterdam. Daardoor halveert de reistijd.
Testen
Maar hij is het over het testen niet eens met HSA, het samenwerkingsverband van de Nederlandse Spoorwegen en KLM, dat de lijn exploiteert. Volgens Eurlings is de baaninfrastructuur daarvoor klaar vanaf april. HSA denkt daar anders over.
Bovendien dreigt vertraging voor het grensoverschrijdend hsl-verkeer via Antwerpen en Brussel naar Parijs, tot laat in het voorjaar van 2009. HSA kampt met latere levering van treinmaterieel dat volledig geschikt is voor het moderne Ertms-spoorbeveiligingssysteem.
Eurlings schrijft dat hij op beide punten in overleg is met HSA.
www.nu.nl
Zeker jaquote:Op dinsdag 1 april 2008 20:27 schreef Wadloper het volgende:
Vrijdag maar even kijken of ik die huisvuil trein van ACTS richting Leer op de plaat kan zetten
@Dichterbijer: Leuk dingetje!
Ja, hier is ie niet voor, dit is een idioot met een kraan die de bovenleiding sloopt. Toen ProRail nog niet bestond, ging de bovenleiding daar ook van stuk!quote:
Lijkt me wel he, gezien de spotlocatie. Vind het wel mooi dat die 2 treinen bijna 10 minuten op volle snelheid naast elkaar kunnen rijdenquote:Op dinsdag 1 april 2008 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeker jadie 2 virmpjes in het begin die vlak achter elkaar aan rijden zijn zeker de 800 en de 1900 op weg naar boxtel of zo?
Klopt helemaal... zit zelf vaak genoeg in die trein en dan is het toch altijd wel vet om die andere trein zo precies naast je te zien rijden.quote:Op dinsdag 1 april 2008 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeker jadie 2 virmpjes in het begin die vlak achter elkaar aan rijden zijn zeker de 800 en de 1900 op weg naar boxtel of zo?
Kloptquote:Op dinsdag 1 april 2008 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Vlak langs de Herdgang is dat toch? Het trainingscomplex van PSV?
dat gebeurt daar ook regelmatigquote:Op dinsdag 1 april 2008 21:20 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Klopt helemaal... zit zelf vaak genoeg in die trein en dan is het toch altijd wel vet om die andere trein zo precies naast je te zien rijden.
De spotlocatie is best een goeie... lage omheining enzo. Lijkt me ook een perfecte locatie voor "uit het leven stappers", van mij mag de omheining wel hoger...
Volgens mij niet, alleen V-IRM lijkt een mogelijkheid te hebben tot ombouw tbv 25000 volt wisselstroom. Ben echter benieuwd waar ze dat in NL ooit willen gebruiken, HSL heeft immers dan wel 25 kv, echter weer geen ATB en las nergens dat V-IRM met ERTMS uitgerust kan/gaat worden.quote:Op dinsdag 1 april 2008 14:05 schreef Charango het volgende:
[..]
BTW, is er technisch ook nog iets veranderd bij de ICM--> ICMm ombouw, zoals een broertje van ATB (hoe dat dan ook mag heten) of compatibiliteit met andere bovenleidingspanningen?
t zal toch moeten lijkt me, die dingen moeten nog zeker tot 2025-2030 meequote:Op dinsdag 1 april 2008 22:51 schreef Koen66 het volgende:
las nergens dat V-IRM met ERTMS uitgerust kan/gaat worden.
Wat is dr dan mee?quote:Op dinsdag 1 april 2008 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Trouwens bij die related video'sKan die dutchtrainmanseries22 niet gewoon even heel hard dood gaan of zo?
quote:Op dinsdag 1 april 2008 23:29 schreef Eix het volgende:
Wat is dr dan mee?
quote:2 ICE TRAINS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zo zo. En waarom is dat?quote:Op woensdag 2 april 2008 09:00 schreef Betse het volgende:
de brug bij Ravenstein (waar ze langzaam overheen moeten)
nu.nlquote:Overstappen op station moet makkelijker
Uitgegeven: 2 april 2008 09:58
Laatst gewijzigd: 2 april 2008 09:58
AMSTERDAM - Overstappen en wachten op trein-, bus- en metrostations weerhoudt veel Nederlanders ervan met het openbaar vervoer te reizen.
ANP2
Daarom gaat de Stadsregio Amsterdam bij wijze van proef proberen het reizigers op station Amsterdam-Duivendrecht zo gemakkelijk en aangenaam mogelijk te maken.
Ergernissen
Een woordvoerder van de Stadsregio bevestigde dinsdag een bericht hierover in De Telegraaf. Een projectmanager gaat de komende maanden kijken tegen wat voor ergernissen reizigers op het station aanlopen.
Zo wil hij weten hoe ver ze moeten lopen van bijvoorbeeld de bus naar de trein of hoe lang ze moeten wachten op hun aansluiting.
Ze? Je bedoelt... ZE?quote:Op woensdag 2 april 2008 09:58 schreef knars het volgende:
Waren ze die niet aan het opknappen?
-Nou gewoon, Condo fluit af bij Schiedam centrum, deurtjes dicht "Kaartjes astublieft"quote:
Zo hoort het ook. Geen kaartje, dan niet meereizenquote:Op woensdag 2 april 2008 10:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
-Nou gewoon, Condo fluit af bij Schiedam centrum, deurtjes dicht "Kaartjes astublieft"
-Gast "Heb ik niet"
-Condo trekt aan noodrem van plan T.
-Ik probeer mijn koffie te redden
- Trein komt wer tot stilstand op perron extension van spoor 5
- Deur open sleutelen
- Gast eruit
- Condo brabbelt wat door de porto
- Deur dicht
- Noodrem terugsleuelen
_ En we vertrekken
Ik heb wel eens mensen in gele hesjes zien rondlopen bij die brug ja als ik eroverheen reed. Maar om nou te zeggen dat ze daar meer dan 2 maanden over moeten doen?quote:Op woensdag 2 april 2008 09:58 schreef knars het volgende:
Waren ze die niet aan het opknappen?
Kordaat en correct optreden van de HC! Hulde!quote:
Nee,maximaal 8 bakken GTWquote:Op woensdag 2 april 2008 11:48 schreef Luco het volgende:
Perron 2A op Gronignen is neem ik aan gemaakt voor maximaal 12 bakken ICM?
2b is idd geschikt voor 12 bakken ICM/VIRMquote:Aangezien er gister 13 (!!) bakken binnenkwamen, waarvan de achterste deur het perron niet haalde...
Komend weekend maar weer treinen, Groningen - Duivendrecht en een dag later weer terug!
De IC Berlijn neem ik aan? (witte rijtuigen met zo'n Gele NS-loc ervoor / Om onbekende reden in dit topic ook bekend als "Pimpelexpress"). ICE in Hengelo zou een welkome verrassing zijnquote:Op woensdag 2 april 2008 11:43 schreef daanski82 het volgende:
dit maar het reizen voor mijn nog leuker, omdat ik dan gewoon de helerit mijn laptop gebruiken.
nu kan ik dat als ik in Hengelo overstap op de ICE.
Hoek van Holland hmm? Daar is al eens eerder een trein op een veel te lange en op de overweg achteruit terugstekende vrachtwagen geknord, paar jaar gelden in alle vroegte. Ik moet het IVWrapport nog wel ergens hebben.quote:Op woensdag 2 april 2008 12:05 schreef Dichterbijer het volgende:
En ja hoor... de trein is weer sterker dan een vrachtwagen: http://www.nu.nl/news/1507056/14/Trein_ramt_truck_op_overweg.html
Ja! Zoals in het jaar 2000, toen er een ICE van Amsterdam naar Hannover ging!quote:Op woensdag 2 april 2008 12:55 schreef Charango het volgende:
ICE in Hengelo zou een welkome verrassing zijn
naabquote:Op woensdag 2 april 2008 12:55 schreef Charango het volgende:
De IC Berlijn neem ik aan? [..] Om onbekende reden in dit topic ook bekend als "Pimpelexpress"
Dat was die oplegger met hout? Dat leverde best een grote puinhoop op...quote:Op woensdag 2 april 2008 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoek van Holland hmm? Daar is al eens eerder een trein op een veel te lange en op de overweg achteruit terugstekende vrachtwagen geknord, paar jaar gelden in alle vroegte. Ik moet het IVWrapport nog wel ergens hebben.
Klopt ja, spanten van eoa gebouw of zo.quote:Op woensdag 2 april 2008 13:31 schreef Duvel het volgende:
Dat was die oplegger met hout? Dat leverde best een grote puinhoop op...
Heeftie Vehicle Machine Guns of speel ik te veel GTA?quote:
Ik ook niet, en ik leef nog steedsquote:
De voorste 2 meter zijn in de goede kleur geschilderd jaquote:Wel een uur geleden een rode TEE gezien op Dijksgracht.![]()
Pepinster in België is er ook eentjequote:Zal het er maar gelijk bij zetten Vorkstation -> http://nl.wikipedia.org/wiki/Vorkstation
Googlen op "pimpel+PTA" levert de volgende quote van Fles op (29 Oktober 2006 / Treinentopic 35):quote:
Enige uitleg over deze trein is wellicht handig voor de latere instappers op dit forum?quote:Erasmo gaat dus LAAT thuiskomen vanavond, die neemt de Pimpel-Expres van 21:36 uit Deventer
Ja, en ze hebben er al een aantal niet op de baan vanwege een probleem dacht ik?quote:Op woensdag 2 april 2008 12:07 schreef Peterselieman het volgende:
En dat is weer een SGMm minder op de baan
Ik geloof dat ze niet zo goed tegen sneeuw kunnenquote:Op woensdag 2 april 2008 16:45 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ja, en ze hebben er al een aantal niet op de baan vanwege een probleem dacht ik?
http://www.rolandrail.net/drgl/48c-tdr03-02-08.pdfquote:Op woensdag 2 april 2008 16:50 schreef Socios het volgende:
Hallo.Kan iemand mij helpen aan de dienstregeling van de ´Veendam-shuttle´? Oftewel de tijden dat er van en naar Veendam een goederentrein rijdt.
Klopt, ik zag net dat de DRGL van ACTS achterloopt. Wel kun je hem gebruiken om doorkomsten te berekenenquote:Op woensdag 2 april 2008 17:06 schreef Socios het volgende:
Thanx, daar kan ik wat mee. Alleen lopen die tijden van die twee links niet helemaal gelijk? Bijvoorbeeld trein 60249? Ben een n00b op het gebied van goederentreinen... Morgen wil ik eigenlijk even de 60253 (vertrek Veendam 14.50u) bekijken. Na drie maanden weer eens even weg van de dagelijkse 30100.
De V152 gaat zo rond 15.45 weg uit Zb om naar Gn te gaan om te tanken, vertrek richting On dan weer rond 18.37quote:Op woensdag 2 april 2008 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
http://www.rolandrail.net/drgl/48c-tdr03-02-08.pdf
Alleen staat daar Ruhrtalbahn met hun Veendamtrein niet in
Tijdtafel van de ACTS site is sterk verouderd, zie bijv de Lw-shuttle die nog om 9:42 uit Lw vertrekt....quote:Op woensdag 2 april 2008 16:59 schreef JeePee83 het volgende:
Veendammer van ACTS kun je ook preciezer bekijken -> site van ACTS heeft de tijden er gewoon op staan: http://www.acts-nl.com/NL/liefhebbers/tijdtafels/L60243+60244.pdf
Ik blijf er bij dat zo'n zoomlens vanaf 70mm eigenlijk niet geschikt is voor de reguliere spoorweghobbyist. Foto's in bladen zoals RailMagazine zijn gemaakt met lenzen welke op het moment van foto maken tussen de 40 en 50 mm stonden. Daar zit jij dus ver boven.quote:Op woensdag 2 april 2008 16:48 schreef Wadloper het volgende:
@zug: Heb net mijn 400D even uitgeprobeerd. Resultaten post ik vanavond wel even.
Ik heb niet speciale plekken gezocht op zich, het was puur om de lenzen uit te proberen. Nou ja, eigenlijk alleen die telelens
Goed nieuws: je kunt blijven zitten en je wordt vanzelf richting Pruisen vervoerd.quote:Op woensdag 2 april 2008 17:13 schreef von_Preussen het volgende:
Sinds de Pimpel op stations als Hilversum, Apeldoorn en Almelo stopt is die trein ook niet helemaal meer serieus te nemen, maar is het een soort van veredelde sneltrein. De enige reden waarom die trein nog beter is dan de rest van de sneltreinen, is de reden dat je je verdriet kan verzuipen in het bier wat je in de trein kunt krijgen. KOTS KOTS KOTS KOTS KOTS KOTS KOTS KOTS KOTS op Nederlandse "Intercity's".
Tja, ik ben nog niet zo'n fotograaf. Ooit koop ik wel eens weer een andere lens erbij.quote:Op woensdag 2 april 2008 17:51 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik blijf er bij dat zo'n zoomlens vanaf 70mm eigenlijk niet geschikt is voor de reguliere spoorweghobbyist. Foto's in bladen zoals RailMagazine zijn gemaakt met lenzen welke op het moment van foto maken tussen de 40 en 50 mm stonden. Daar zit jij dus ver boven.
quote:Op woensdag 2 april 2008 17:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Goed nieuws: je kunt blijven zitten en je wordt vanzelf richting Pruisen vervoerd.
Maar die gaat ook nog door naar dordrecht, krijg je gewoon een reisadvies voorquote:Op woensdag 2 april 2008 18:53 schreef Charango het volgende:
Dat zijn meer stops dan het stoppertje Utrecht - Hilversum - Schiphol - Leiden (!)
Volgens mij geeft die button aan dat iemand BOA is.quote:Op woensdag 2 april 2008 17:01 schreef von_Preussen het volgende:
Het valt me trouwens op dat elke conducteur die ik tegen kom altijd een button met “Hoofdconducteur” op heeft, ook als er meerdere op 1 trein zitten.
Is elke conducteur dan automatisch hoofdconducteur?
Dan kan je net zo goed bij elk groot bedrijf elke medewerker de titel “CEO” gaan verlenen.
Bij dezequote:Op woensdag 2 april 2008 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoek van Holland hmm? Daar is al eens eerder een trein op een veel te lange en op de overweg achteruit terugstekende vrachtwagen geknord, paar jaar gelden in alle vroegte. Ik moet het IVWrapport nog wel ergens hebben.
Maar het gedeelte tot aan de grens is huilen met de pet op.quote:Op woensdag 2 april 2008 17:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Goed nieuws: je kunt blijven zitten en je wordt vanzelf richting Pruisen vervoerd.
Dank jequote:Op woensdag 2 april 2008 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
Vooral die laatste is mooi, wadloper
Ja, nu je het zegtquote:Op woensdag 2 april 2008 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
zo uit de verte blijft het toch een beetje een rupsje
De Ijmondlijnquote:Op woensdag 19 maart 2008 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
Dit stukje kun je wel uitbreiden tot een volwaardig verhaaltje over IJmuiden
Heel mooi stuk, vlot geschreven, prima structuur en goede fotoos en bronnen.quote:Op woensdag 2 april 2008 22:53 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ze schijnen last van de sneeuw te hebbenquote:Op woensdag 2 april 2008 16:45 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ja, en ze hebben er al een aantal niet op de baan vanwege een probleem dacht ik?
Cool verhaal iddquote:Op woensdag 2 april 2008 23:04 schreef bork het volgende:
[..]
Heel mooi stuk, vlot geschreven, prima structuur en goede fotoos en bronnen.
En eigenlijk het mooiste, ik zit echt met een ###-gevoel, gewoon jammer hoe dit allemaal naar de klote is gegaan.
Goed gedaan
Ik zit al een poosje te zinnen op een leuk onderwerp, ik denk dat ik al wel wat heb. Kan echter nog wel even gaan duren voordat het hier te lezen zal zijn.quote:Op woensdag 2 april 2008 22:53 schreef von_Preussen het volgende:
Nu mijn verzoek, wie komt er na mij met een leuk stukje over een (vergeten) station of spoorlijn? Keuze ligt geheel bij jezelf.
Dat maakt niet uitquote:Op woensdag 2 april 2008 23:59 schreef Charango het volgende:
[..]
Ik zit al een poosje te zinnen op een leuk onderwerp, ik denk dat ik al wel wat heb. Kan echter nog wel even gaan duren voordat het hier te lezen zal zijn.
Het is echt wennen vergeleken mijn vorige cameraquote:Op woensdag 2 april 2008 21:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat een scherpte he WadloperWat voor F-waarde (diafragma) en ISO heb je gebruikt? En maak je JPG'jes of RAW? (die je vervolgens op de pc bewerkt en naar JPG op slaat)
Om RAW uittelezen moet je even een plugin op de canon site downloaden.quote:Op donderdag 3 april 2008 06:20 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Het is echt wennen vergeleken mijn vorige camera![]()
![]()
ISO was 100 volgens mij, F-waarde weet ik zo snel niet. Dit keer zijn er JPG'jes gemaakt, ik ga hem nog op RAW zetten.
Ja daar moest ik eigenlijk ook meteen aan denkenquote:
Volgens XM zou Tbwt er nog staan. Dtz is 'm inderdaad al een tijd kwijt...quote:Op donderdag 3 april 2008 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik let er wel een beetje op, de sextantjes zijn aan het verdwijnen namelijk. Geleen-Lutterade heeft er ook nog eentje. Delft-Zuid is hem al kwijt. Tilburg West ook dacht ik..
Beek-Elsloo heeft ook nog een sextantje. En weer bemand sinds een paar maanden.quote:Op donderdag 3 april 2008 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja daar moest ik eigenlijk ook meteen aan denken
Ik let er wel een beetje op, de sextantjes zijn aan het verdwijnen namelijk. Geleen-Lutterade heeft er ook nog eentje. Delft-Zuid is hem al kwijt. Tilburg West ook dacht ik..
Diemen check, ik ben ook 2x door bussum heen gekomen maar weet daar niks meer van, er zit daar wel een bedrijf met allerlei railspul daar werd ik volgens mij door afgeleid. Wel goed Naarden-Bussum bekeken, dat is wel een fraai gebouw(tje) jammer van al die hekken ivm reparaties, naar ik mag hopen.quote:Op donderdag 3 april 2008 22:46 schreef Luco het volgende:
Diemen heeft 'm ook nog, met zelfs nog een Wizzl erin!
Bemand? Bevrouwd? Bediend? Winkeltje erin of wat?quote:Op vrijdag 4 april 2008 07:37 schreef JDude het volgende:
Vorige maand stond het zeskantige gebouwtje op Tilburg-West er nog, hoor.
Ja, er stond iets dat niet meer vooruit wilde op spoor 13, en dat spul blokkeerde de toegang tot spoor 12.quote:Op vrijdag 4 april 2008 09:00 schreef Battlefan het volgende:
Ze waren weer aan het prutsen in Utrecht, er werd omgeroepen dat de vertraagde intercity naar Enschede van 7:50 zou vertrekken van spoor 11a, dus iedereen braaf in het a gedeelte wachten, trein komt aanrijden en rijd helemaal door naar 11bKon iedereen weer aan de wandel (Zouden ze dat doen voor de nationale sportweek ofzo?)
quote:Op vrijdag 4 april 2008 10:54 schreef Dr_Flash het volgende:
goederenvervoer per spoor moet gewoon totaal uitgebannen worden. Pak maar een binnenvaartschip, ga snelwegen volparkeren met die kutvrachtwagens van je, weet ik het. Maar ROT OP van het spoor
Leeg ende verlaten. Een afgesloten deel waar vroeger het loket gezeten heeft (vermoed ik) en een deel dat is ingericht als wachtruimte. De enige keer dat ik op Tilburg West moest wachten (vanwege een gestrande trein) zat dat ding echter op slotquote:Op vrijdag 4 april 2008 08:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Bemand? Bevrouwd? Bediend? Winkeltje erin of wat?
Dan zal de treindienstleider 'm een seintje te veel hebben gegeven.quote:Op vrijdag 4 april 2008 10:57 schreef Battlefan het volgende:
Ja maar een trein die spoor 12 blokkeert zorgt er toch niet voor dat een machinist zo kansloos is om gewoon door te rijden naar het uiterste einde van spoor 11 aan de b zijde, terwijl ie van spoor 11 a moet vertrekken?
quote:ProRail in topdrie van slimste bedrijven
ProRail is een van de slimste organisaties van Nederland. Tijdens het jaarlijkse Business Intelligence Event dat op 1 april in de TU Delft werd gehouden, sleepte ProRail de derde prijs in de wacht. Behalve ProRail waren Ahold, Kin Machinebouw en DSM genomineerd. In totaal hadden 120 bedrijven zich aangemeld. Ahold ging er met de winnaarstrofee vandoor.
De jaarlijkse BI Award is bedoeld voor bedrijven die op een slimme manier Business Intelligence (BI) in hun organisatie toepassen. Op 20 maart presenteerden de genomineerde bedrijven zich aan de jury. Bij ProRail diende programma RailFocus als voorbeeld, een informatiesysteem waarmee je tot op groot detailniveau verbanden kunt leggen tussen kosten, activiteiten, uitgangspunten en prestaties. Daardoor krijg je meer invloed op de prijs-prestatieverhouding.
Volgens de jury heeft ProRail: 'de bedrijfsdoelstellingen en afspraken met de overheid uitstekend doorvertaald naar Key Performance Indicatoren (KPI’s)'. De jury stelde vast dat de BI bij ProRail planmatig is ontwikkeld en dat het structureel wordt ingevuld vanuit bedrijfsdoelstellingen. 'Men is door BI nu in staat om het (preventief) onderhoud van bepaalde trajecten beter te voorspellen', aldus het juryrapport. 'Men is goed bezig om BI structureel en geaccepteerd in te bedden in de organisatie'.
Foto: Ronald van Mameren van IM (links ) en Martin Zoontjens van ICT-Services showen de prijs die ze op 1 april namens ProRail in ontvangst mochten nemen
Business Intelligence, is dat niet zoiets als bedrijfsspionage?quote:Op vrijdag 4 april 2008 14:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Buiness Intelligence Award, Key Performance Indicatoren
Fijn hoor, al dat loze gewauwel. Wat heb ik daar op het perron aan?
Hij is te makkelijk om te maken héquote:ProRail is een van de slimste organisaties van Nederland. Tijdens het jaarlijkse Business Intelligence Event dat op 1 april in de TU Delft werd gehouden...
een koppelwagen ertussenquote:Op vrijdag 4 april 2008 17:59 schreef JeePee83 het volgende:
Lekker duidelijk allemaal. Volgens HAFAS rijdt hij in het pad van de 759 die ook gewoon blijft rijden. Hoe moet ik dat nu weer zien dan..
Volgens mij kiek je niet goed, trein 759 gaat om 17:08 uit Amf -> Zl, trein 147 om 17:11 :--)quote:Op vrijdag 4 april 2008 17:59 schreef JeePee83 het volgende:
Lekker duidelijk allemaal. Volgens HAFAS rijdt hij in het pad van de 759 die ook gewoon blijft rijden. Hoe moet ik dat nu weer zien dan..
Nee, absoluut niet. Zie de wikiomschrijving:quote:Op vrijdag 4 april 2008 15:16 schreef Duvel het volgende:
Business Intelligence, is dat niet zoiets als bedrijfsspionage?
quote:Business Intelligence (BI) staat voor het verzamelen van informatie binnen de eigen handelsactiviteit. Het kan omschreven worden als het proces om gegevens om te zetten in informatie, die vervolgens leidt tot kennis. Business Intelligence heeft als doel een competitief voordeel te creëren en wordt als een waardevolle kerncompetentie beschouwd.
quote:Op vrijdag 4 april 2008 17:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Alvast een tipje voor in de zomer: van 9 tot 15 augustus rijdt de Pimpelexpress via Zwolle!!!
Jezus wat een wauwelkoekquote:Op vrijdag 4 april 2008 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, absoluut niet. Zie de wikiomschrijving:
Ja ja, met een stalen smoelquote:het proces om gegevens om te zetten in informatie, die vervolgens leidt tot kennis
Bedankt voor de nieuws update uit het noordenquote:Op vrijdag 4 april 2008 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
Vanmiddag was de halteomroep in de trein tussen Groningen en Leeuwarden in de war. Bij Veenwouden werd er Hurdegaryp omgeroepen, iets wat de machiniste snel corrigeerde. De borden gaven het gelukkig wel goed aan.
Managementgelul, is meestal met gezond verstand ook te beredeneren, maar met Engelse termen is het een stuk duurder te verkopen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jezus wat een wauwelkoek![]()
[..]
Ja ja, met een stalen smoelknap
quote:Op vrijdag 4 april 2008 21:15 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Bedankt voor de nieuws update uit het noorden
alleen een beetje jammer van die schoftig schandalige belediging hequote:Op vrijdag 4 april 2008 21:33 schreef Duvel het volgende:
Managementgelul, is meestal met gezond verstand ook te beredeneren, maar met Engelse termen is het een stuk duurder te verkopen.
Mja, dit soort teksten worden altijd opgesteld voor mensen die minder goed kunnen denken. In het land der blinden is voorts eenoog koning.quote:Op vrijdag 4 april 2008 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
alleen een beetje jammer van die schoftig schandalige belediging heDenken dat iemand dat gelooft, wat een mongool moet je dan zijn
en dan ook nog hun publiek willen doen geloven dat het een soort Rocket Science is wat ze ZELF bedacht hebben...quote:het proces om gegevens om te zetten in informatie, die vervolgens leidt tot kennis
quote:Zeg, ik wil eigenlijk even naar het spoorwegmuseum dit weekend. Vanwege de Heimwee express. Ik heb nog nooit in Mat24 gezeten namelijk. Nou zag ik dat je online kaartjes kon kopen. Leuk
zo. Dat zuigt pas hard. Die rit duurt ongeveer 56 minuten, en ik wil ze wel alle drie doen eigenlijk. Dus ik heb iedere keer net 4 minuten om een nieuw kaartje te kopen? Hmmmmquote:Op vrijdag 4 april 2008 23:54 schreef bork het volgende:
kaartje(s) voor de heimwee express is verkrijgbaar 1 uur voor aanvang rit
Oh, dat is ook zo, bijnaquote:Op vrijdag 4 april 2008 23:54 schreef bork het volgende:
Ik weet zeker dat jij Fles nog flink zat af te geven op de Heimwee express, dat je beter een taxi kon pakken voor het geld.![]()
Nou ja nuance, 1 uur voor de eerste rit begint de verkoop, de kaartjes zijn verschillend van kleur, de kaartjes voor er na liggen al klaar dus het kan wel denk ik, ze adverteren letterlijk met 1 uur voor aanvang, ik heb in ieder geval nog nooit kaartjes voor de 2e en 3e rit gekocht.quote:Op vrijdag 4 april 2008 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
zo. Dat zuigt pas hard. Die rit duurt ongeveer 56 minuten, en ik wil ze wel alle drie doen eigenlijk. Dus ik heb iedere keer net 4 minuten om een nieuw kaartje te kopen? Hmmmm![]()
Nee, dit gaan we anders doen, al weet ik nog niet hoe. Maar dit gaat goedkomen
Ik was er eind vorig jaar, zag er inderdaad vrij leeg uit.quote:Op vrijdag 4 april 2008 11:15 schreef JDude het volgende:
[..]
Leeg ende verlaten. Een afgesloten deel waar vroeger het loket gezeten heeft (vermoed ik) en een deel dat is ingericht als wachtruimte. De enige keer dat ik op Tilburg West moest wachten (vanwege een gestrande trein) zat dat ding echter op slot.
Waarom weet ik dat niet en waarom heb ik dan altijd als dit soort weekenden er zijn,al afgesproken om ergens met mijn Ass in een pretpark te zittenquote:Op vrijdag 4 april 2008 23:54 schreef bork het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe druk het is, er is namelijk ook een modelspoorweekend.![]()
quote:Op zaterdag 5 april 2008 00:31 schreef bork het volgende:
Net te laat Fles anders had je een 2 mooie grote 1' en en een 0 kunnen vasthouden in de blokkendoos voor topic 110.![]()
Wer mooi schoon zoquote:Op zaterdag 5 april 2008 01:08 schreef ReisT het volgende:
Ik was er eind vorig jaar, zag er inderdaad vrij leeg uit.
[ afbeelding ]
Bijnaquote:
Prioriteiten stellen ftwquote:Op zaterdag 5 april 2008 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
BijnaHij stond het eerst op HGBTF, toen op OVNL, toen op BB en toen op Fok
Ik heb nog een foto om het goed te maken. Overdag maar even postenquote:Op vrijdag 4 april 2008 21:15 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Bedankt voor de nieuws update uit het noorden
Op de website van de stentor (link) is ook een video te zien over het informatie systeem.quote:Stentor brengt nieuws in de trein
De Stentor voorziet de lijn tussen Zwolle en Kampen vanaf vrijdag 11 april met nieuws. De informatieschermen laten 24 uur per dag, 7 dagen in de week regionaal nieuws zien. Dit gebeurt vanaf de redactie van de Stentor waar verslaggevers actueel nieuws direct publiceren, waardoor treinreizigers optimaal worden bediend.
Bron: http://www.destentor.nl/stentortv/regionieuws/article2917097.ece
Nou dan verwacht ik wel heel exotisch materieelquote:Op zondag 6 april 2008 00:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb nog een foto om het goed te maken. Overdag maar even posten
Gewoon blijven zitten tot Den Haag, dan ga je daarna wellicht vanzelf naar Enschede. Alleen dit weekend ff nietquote:Op zondag 6 april 2008 12:40 schreef dennistd het volgende:
sinds wanneer rijdt er een trein van groningen naar enschede?
volgens mij moet je dan altijd nog overstappen in zwolle hoor
Omdat Deventer overhoop ligt.quote:Op zondag 6 april 2008 13:01 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Gewoon blijven zitten tot Den Haag, dan ga je daarna wellicht vanzelf naar Enschede. Alleen dit weekend ff niet
Wees blij dat je niet in Arnhem woont!quote:Op zondag 6 april 2008 16:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Als ze het voor mij doen, mogen ze het laten hoor
Zeg jij bent niet de enige op het spoor. Denk ook eens aan anderen!quote:Op zondag 6 april 2008 16:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Als ze het voor mij doen, mogen ze het laten hoor
Och gutquote:Op zondag 6 april 2008 16:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeg jij bent niet de enige op het spoor. Denk ook eens aan anderen!
En vooral: andere treinen waar jij niets mee te maken hebt, zijn voor anderen wel belangrijk.
had eind dit jaar klaar moeten zijn, maar het wordt nu mei 2009quote:Op zondag 6 april 2008 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Wanneer wordt dat klûûnspoortsje in Almelo eens opgelost? Of vinden ze het zo ook wel best?
Waarom rijdt men meteen niet meer tussen Enschede en Gronau? Ze kunnen ook gewoon tot Enschede de Eschmarke rijden, en daar wachten en de andere kant op gaan?quote:Boom Enschede-Enschede De Eschmarke
Tussen Enschede en Gronau is vanaf 16.35 uur geen treinverkeer mogelijk in verband met een boom die op het spoor is gevallen.
stomme beveiliging....quote:Op zondag 6 april 2008 17:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Kan niet vanwege de beveiliging :--)
Ezelsbruggetje:quote:Op zondag 6 april 2008 17:14 schreef dennistd het volgende:
Het verschil tussen die twee is een kwestie van tellen: een V heeft 2 bakken, een T heeft er 4.
foto's op nu.nl.quote:De Nederlandse Spoorwegen onthulde vandaag de naam van het door hen geadopteerde ijsbeertje dat in december in Ouwehands Dierenpark werd geboren: Sprintertje. De naam Sprintertje is gekozen uit 2.500 suggesties die binnenkwamen bij de Nederlandse Spoorwegen, die het dier adopteerde
Wie?quote:Op zondag 6 april 2008 17:23 schreef Zug-Chef het volgende:
DEUVM
Da Evil Uber Vingaverf Mastahquote:Op zondag 6 april 2008 17:43 schreef Duvel het volgende:
Wie?
Zo'n situatie ken ik, ik spijbelde eens een dag toen mijn school afbrande. Thuiskomend wist ik natuurlijk van niks.quote:Op zondag 6 april 2008 18:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgende week zondag 13 aprilDe aardbeving in Roermond. Die dag dat ik bijna door de mand viel omdat ik naar Nieuweschans geweest was, terwijl mijn ouders dachten dat ik op school zat, in Breda. En dus ZEKER wel iets gehoord zou moeten hebben
Nee, veel boeiender dan dit was het eigenlijk nietquote:Op zondag 6 april 2008 18:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Nou hup, vertel je hele verhaal dan volgende week, incl picsOf heb je die niet gemaakt in '92
Ik las op Somda dat ze het kruiswissel op spoor 7/8 in Gn vervangen hebben en hier nog enkele stukjes spoor daar in de buurt.quote:Op zondag 6 april 2008 12:04 schreef Dichterbijer het volgende:
zo en nu vertrekt mijn trein vanuit groningen richting enschede.
iemand enig idee welke werkzaamheden ze uitvoeren op groningen?
Zo exotisch is het nu ook weer niet, maar wel iets nieuwsquote:Op zondag 6 april 2008 12:51 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Nou dan verwacht ik wel heel exotisch materieel![]()
Of wordt het weer een spurt in een weilant of een ICM in een lange bocht![]()
CNL in Sneek ofzo
quote:Op zondag 6 april 2008 18:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo exotisch is het nu ook weer niet, maar wel iets nieuws
Nou..... kijk es an...quote:Op zondag 6 april 2008 19:06 schreef Peterselieman het volgende:
Nieuwe tekst bij Arriva:
[ afbeelding ]
Stond afgelopen vrijdag opeens op de borden aan de zijkant van een GTW. Hiervoor stond er Buitenpost - Groningen.
Nou Peterselie, bedankt voor dit grootse nieuws..!!!quote:Op zondag 6 april 2008 19:15 schreef Peterselieman het volgende:
In het noorden is het een grote verandering, omdat hiervoor het verschil sneltrein/stoptrein alleen via de CTA en binnenin de trein duidelijk was. En ik zei dat het niet exotisch was, maar wel nieuw
Kloptquote:Op zondag 6 april 2008 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
of is het gewoon dat Flirt geen motorunit ertussen heeft, maar de motoren gewoon in de draaistellen?
Trein is in zoverre bijzonder dat dit de eerste in deze variant die Nederland binnenkomt.quote:En dat dit dus eigenlijk een bar-on-bijzondere trein is. aangezien je er van alles tussen kan hangen qua powerunit.
Ja ook. Een Flirt is in elk geval hoger.quote:Op zondag 6 april 2008 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
of is het gewoon dat Flirt geen motorunit ertussen heeft, maar de motoren gewoon in de draaistellen? En dat dit dus eigenlijk een bar-on-bijzondere trein is. aangezien je er van alles tussen kan hangen qua powerunit.
A'dam of Utrecht?quote:Op zondag 6 april 2008 18:11 schreef Willy84 het volgende:
Was net op [b]het[/b[ CS en zag dat de CNL naar Wenen en Milaan toch wel een redelijk aantal mensen trok.... etc. etc. etc.
Hangt die trein gewoon tussen de overige goederenmeuk inquote:Op zondag 6 april 2008 21:20 schreef Peterselieman het volgende:
[ afbeelding ]
De eerste pantoGTW, met nummer 501, is onderweg naar Nederland. De loc voor de trein was van Veolivla.
Amsterdamquote:Op zondag 6 april 2008 21:39 schreef Charango het volgende:
[..]
A'dam of Utrecht?
Overigens was op Utrecht de belangstelling voor de Praha / København / Warszawa / Moskva express (Euronight) niet zo gigantisch vandaag.
Neu, dat is denk ik bewust gedaan voor de remmen enzoquote:Op zondag 6 april 2008 22:16 schreef Brembo het volgende:
[..]
Hangt die trein gewoon tussen de overige goederenmeuk in.
Voor de remmen ja, en het zijn koppelwagens, zodat zo'n beetje iedere loc dat geval kan slepen, en aan beide kanten is wel makkelijk voor het omlopenquote:Op zondag 6 april 2008 23:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Neu, dat is denk ik bewust gedaan voor de remmen enzo...
In de Benelux mag je gratis tussen Amsterdam en Roosendaal reizen. In de ICE moet je een toeslagticket hebben om mee te mogen. In de andere IC richting Duitsland mag je tussen Amsterdam/Schiphol en Hengelo gratis reizen. De Thalys heeft een aparte tariefstructuur en daar mag je niet met je ov-studentenkaart reizen.quote:Op zondag 6 april 2008 23:34 schreef dynamiet het volgende:
Mag je met een ov- studentenkaart gratis met NS Hispeed in NL reizen?
Ik heb al op google en de site van de NS gezocht maar kan vreemd genoeg niks vinden.
Hij zit in een goederentrein zie ik op deze foto: Veolia versus Arrivaquote:Op zondag 6 april 2008 23:27 schreef Battlefan het volgende:
[..]
Voor de remmen ja, en het zijn koppelwagens, zodat zo'n beetje iedere loc dat geval kan slepen, en aan beide kanten is wel makkelijk voor het omlopen
Multitasken heet dat. Een goederentrein die meerdere opdrachten moet vervullen.quote:Op zondag 6 april 2008 23:48 schreef TrainGV het volgende:
[..]
Hij zit in een goederentrein zie ik op deze foto: Veolia versus Arriva![]()
Het lijkt me anders wel nutteloos om zoveel wagens bij je te hebben voor het remmen, 2 is meer dan genoeg lijkt mij.
quote:Bombardier had in eerste instantie de naam Sprinter Light Electric Train bedacht, ofwel S L E T dus.
Maar om de één of andere reden leek dat de NS niet zo'n heel goed idee.
Vandaar Sprinter Light Train ofwel SLT en die verbastering zat er natuurlijk dik in, een compleet andere naam voor de trein had slimmer geweest.
Jep klopt, waar was jij danquote:Op maandag 7 april 2008 17:02 schreef Wadloper het volgende:
Net Zug-Chef gezien te Zuidbroek volgens mij
N.B.: Deze keer hoefde ik niet aan de bak, dit zijn hun eigen woorden.quote:Rover, de belangenorganisatie van reizigers in het openbaar vervoer, is woedend over de gang van zaken. "Wij willen dat de Inspectie Verkeer in Waterstaat deze zaak grondig onderzoekt", aldus een woordvoerder van Rover.
"Waarom moest het een uur duren voordat de mensen weg konden uit deze metro? En wat was precies de oorzaak? Lag het misschien aan het verouderde materieel waarmee de GVB rondrijdt?"
Ja, dat bedoelde ik dus ook hequote:Op maandag 7 april 2008 21:57 schreef Duvel het volgende:
Dat komt er ook wel zonder Ali Baba en zijn Reizigers.
Als je niet alleen voor de stad gaat maar ook voor de treinen, is het het overwegen waard om bijvoorbeeld de heenweg via Maastricht te gaan en terug via Roosendaal. De IC Maastricht - Brussel is echt wel een lachen trein en gaat zoef met 200 per uur door het Belgische landschap zonder stop tussen Luik en Brussel.quote:Op maandag 7 april 2008 19:38 schreef ghizzer het volgende:
vanuit de achterhoek (varsseveld) naar Brussel te gaan. ik heb een 40%-kortingskaart, maar geen reductiemogelijkheid op internationale treinreizen. nou was ik vandaag in Maastricht en zag dat daar de IC naar Bruxelles-Midi rijdt.
Ik stapte uit de 30455 (treinstel 10305) en ben daarna meteen naar huis gegaan na een zware stagedagquote:
Makkelijk instappen danquote:Op maandag 7 april 2008 23:14 schreef Socios het volgende:
[..]
De IC Maastricht - Brussel is echt wel een lachen trein
KNIP
zonder stop tussen Luik en Brussel.
Dat was afgelopen najaar ook al het geval trouwensquote:Op dinsdag 8 april 2008 08:56 schreef Duvel het volgende:
En nu ook bij de lokale vervoerders!
Check, 4 stuks bij de Wirdumerdyk gehaald. Was best druk om 9.10 daar. Ben wel benieuwd hoe lang het duurt voor het uitverkocht is. Mijn gevoel zegt niet zo lang.quote:
Ik loop straks in de pauze wel even de stad inquote:Op dinsdag 8 april 2008 09:35 schreef JeePee83 het volgende:
Check, 4 stuks bij de Wirdumerdyk gehaald. Was best druk om 9.10 daar. Ben wel benieuwd hoe lang het duurt voor het uitverkocht is. Mijn gevoel zegt niet zo lang.
Stapeltje gehaald op de Nachtegaalstraat, niet druk, geen idee hoeveel er nog waren, de verkoper keek er in ieder geval niet raar van opquote:Op dinsdag 8 april 2008 09:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik loop straks in de pauze wel even de stad inVorige keer kon ik nog tot zaterdag op Hoog Catharijne terecht. Lijkt me dat ze er wel genoeg zullen hebben..
Dat probeerde ik dus bij de Nachtegaalstraat net. Kreeg ik wel te horen dat ik er maar 4 mocht.. Gelukkig stond er een lieve mevrouw achter mij die aanbood er ook wel 2 voor me te kunnen kopenquote:Op dinsdag 8 april 2008 11:36 schreef Willy84 het volgende:
Alle winkels af en overal 6 stuks halen. Ook weer fijn weekend!
Ik kreeg daar gewoon de gevraagde 5 stuks, was wel een meneer in mijn geval.quote:Op dinsdag 8 april 2008 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat probeerde ik dus bij de Nachtegaalstraat net. Kreeg ik wel te horen dat ik er maar 4 mocht.. Gelukkig stond er een lieve mevrouw achter mij die aanbood er ook wel 2 voor me te kunnen kopenWaarop ik aan het kassameisje vroeg of ik er 20 euro bij mocht pinnen
Tralala
Gaatie weer hoor, onze Zetpillen-kenner, lekker schreeuwen van de baas z'n geldquote:
Ik zou opschieten, het wisselt heel erg per filiaal heb ik het vermoedenquote:Op dinsdag 8 april 2008 16:30 schreef ghizzer het volgende:
hehe thanx voor de info! maar er staat op = op. denk je dat ik morgen nog op tijd ben?
Nah dan ga ik wel zonder jou cargootjes fotgraveren *JeePee83 nog wat overgangsbewijzen naar 1e klas vind om die jengelende families te ontwijken*quote:
quote:Op dinsdag 8 april 2008 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat probeerde ik dus bij de Nachtegaalstraat net. Kreeg ik wel te horen dat ik er maar 4 mocht.. Gelukkig stond er een lieve mevrouw achter mij die aanbood er ook wel 2 voor me te kunnen kopenWaarop ik aan het kassameisje vroeg of ik er 20 euro bij mocht pinnen
Tralala
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |