abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 19 maart 2008 @ 22:01:23 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57487136
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat een lul-argument zeg. Als je WILT leg je voor een paar knaken dat wissel zo weer terug, in een nachtje
Plus een wijziging in de beveiliging en zo. Dus: weekendje.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 19 maart 2008 @ 22:05:09 #152
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57487284
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:55 schreef knars het volgende:
in een nachtje? Als oudejaarsstunt bedoel je?
Ehm, nee Maar dat had je ook wel door

Als de politieke WIL er is kan je voor betrekkelijk weinig geld en in weinig tijd een stuk spoor loshalen en vervangen door een wisseltje hoor, lijkt me. leg je hem gewoon rechtsafbuigend op slot, heb je alle tijd om de beveiliging nogeens bij elkaar te gaan Grontmijen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 maart 2008 @ 22:06:20 #153
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57487324
Dat wil je niet!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 19 maart 2008 @ 22:06:52 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57487342
Je snapt best wat ik bedoel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 maart 2008 @ 22:18:07 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57487741
Nou en of.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 19 maart 2008 @ 22:54:30 #156
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_57489177
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 20:29 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Je kotst op je eigen rechtsysteem. Als jouw buurman ineens een schuurtje gaat bouwen in de achtertuin, als er bij jou om de hoek ineens een vuilinsbelt komt, een weg wordt aangelegd.
Dan ben je blij met de rechtzekerheid in dit land, met inspraakavonden, mogelijkheden van bezwaar en beroep. enzovoort.

In dit geval weet ik niet hoeveel mensen er rond die route wonen en hoeveel mensen er van nachtwerkzaamheden overlast zouden ondervinden. Als je dat zou weten zou je beter de belangen af kunnen wegen.
Dat is allemaal wel leuk en aardig, maar er moeten ook eens knopen doorgehakt worden, zonder al teveel gezeik.

Toen mijn ouders het huis hadden verbouwd, gingen ze ook een carport bouwen. We hebben maandenlang in de clinch gelegen met de gemeente, omdat de carport aan het huis vast zou komen. Dat mocht om “esthetische” redenen maar op een lengte van 1 meter, en toen we de rest van de carport op 1 centimeter afstand hadden geplaatst was het wel goed. Maar van op 2 meter afstand kon je het verschil al niet meer zien.

En de grote projecten worden ook op allerlei van zulke pietluttige dingen vertraagd, omdat diezelfde rechtsstaat enkelen de mogelijkheid biedt om de zaken jaren te vertragen, ten koste van een meerderheid.

Nee, ik blijf kotsen op onze rechtsstaat, hij is in zijn bescherming van "slachtoffers" veel te ver doorgeslagen. Als ik dan vervolgens van een insider hoor hoe er geblunderd is door de politie, het OM en de rechtbank bij de Deventer moordzaak en nu iedereen veilig het handje boven het hoofd wordt gehouden, terwijl een onschuldige vastzit, dan is dat voor mij alleen een bevestiging over hoe verrot diezelfde rechtsstaat is.

Maar goed, genoeg daarover, nu gaan we het weer leuk over treintjes hebben.

Vergeet niet dat als er daadwerkelijk weer treinen op die lijntjes gaan rijden je ook eerst allerlei bezwaren van hippies en buurtbewoners moet afwachten, wat ook weer tijd en geld kost.

Daarnaast moet de beveiliging van de lijn weer opgebouwd worden (die ? blokken zouden niet genoeg zijn voor een frequente dienst), stations opgezet worden e.d.

Ik dacht altijd dat die lijn gesloten was omdat die te ver buiten van de "bewoonde" wereld af lag, en daardoor veel mensen voor andere vervoersmiddelen kozen. Is daar inmiddels verandering in gekomen?

Sfeerplaten van vroeger en nu:



Station IJmuiden met druk treinverkeer rond 1910.



Station IJmuiden in 1970, nog met de vetcoole oude bovenleiding, echter is het grootste deel van het emplacement al verdwenen.



Station IJmuiden in 1980, met de trein naar Haarlem langs het perron.



De laatste halte voor het eindpunt was IJmuiden Julianakade. Hier werd de lijn enkelsporig tot het station IJmuiden.



Bij Station IJmuiden Julianakade.



Het station Velsen-Zeeweg gezien in de richting Santpoort op 30 juli 1983 met treinstel 873. Het stationsgebouwtje is nog het enige van dat type van architect W. Kloos in Nederland. Bovendien is dit het enige overgebleven stationsgebouwtje aan de IJmuider lijn.



Het station in 1983, ook met Plan V naar Haarlem.



Station IJmuiden Centraal in 2006

Toch jammer om te zien hoe zo'n druk station in de loop van de jaren "vergaat", IJmuiden is toch een van de weinige stations die op die manier (toch tot in de jaren 60 alle "modernisaties"; als electrificatie en lichtseinenstelsel meegemaakt) eerst nog helemaal mee naar de top is gegaan, om vervolgens weer zo diep te vallen.

http://home.hetnet.nl/~tagv0000/p-ns-ijmuidenlijn1.htm

Rechts onder een leuk verhaal over de IJmondlijn!

[ Bericht 8% gewijzigd door von_Preussen op 19-03-2008 23:08:59 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 maart 2008 @ 23:11:01 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57489696
Dit stukje kun je wel uitbreiden tot een volwaardig verhaaltje over IJmuiden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57489914
Meen eens, coole foto's ook!
  woensdag 19 maart 2008 @ 23:48:29 #159
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_57490707
Oké mensen, jullie hebben gelijk, mij lijkt het ook wel een interessant onderwerp om over te schrijven.

Alleen zal er wel wat meer uitzoekwerk in gaan zitten, en wil ik ook rijkelijk fotomateriaal (vroeger & nu vergelijkingen) gaan uitzoeken. Aangezien ik deze en volgende week tentamens heb, zal het achteraan moeten sluiten.

Echter, na de tentamens zal ik lekker een stukje gaan schrijven!

(en als ik daarmee klaar ben dan eens kijken of er mensen zijn die de verhaallijn ook oppakken, en over dergelijke verloren spoorlijnen gaan schrijven, bijv. de Veenendaallijn. Iemand?)
  donderdag 20 maart 2008 @ 02:11:20 #160
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57492642
ReisT, Ik ken die plek niet, sta je dan op het viaduct bij de Einsteindreef?

In het kader van stukjes schrijven: ik wil best een stukje over het halve Zolenlijntje doen, moet nog materiaal verzamelen en alles wegplukken her en der is wel erg gemakkelijk maar heb (had) al een plan om zelf materiaal te vinden.

ter info -> http://nl.wikipedia.org/wiki/Langstraatspoorlijn
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 maart 2008 @ 07:00:07 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57493127
Neem gerust de tijd, zodat er mooie stukjes uit komen rollen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 20 maart 2008 @ 10:31:51 #162
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57495429
Overigens is het straks om 11:50 precies 5 jaar geleden dat het laatste dodelijke treinongeluk in Nederland plaats had, voor degenen die daar even bij stil willen staan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 maart 2008 @ 10:58:17 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57495942
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 10:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens is het straks om 11:50 precies 5 jaar geleden dat het laatste dodelijke treinongeluk in Nederland plaats had, voor degenen die daar even bij stil willen staan.
Die machinist kreeg een hartaanval waardoor ie door rood reed. Mag je dat kwalificeren als "dodelijk treinongeluk"?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57496561
Dat de machinist een hartaanval kreeg staat niet in het bericht? Is dat stelletje eigenlijk afgevoerd?
  donderdag 20 maart 2008 @ 11:31:19 #165
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57496660
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 11:27 schreef Willy84 het volgende:
Dat de machinist een hartaanval kreeg staat niet in het bericht? Is dat stelletje eigenlijk afgevoerd?
Nee, staat niet in het bericht, maar wel hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorwegongeval
Eén van beide bakken is afgevoerd, de andere heeft nog heel lang, inclusief bebloede doekjes, op emplacement Zwolle gestaan. Waar die bak uiteindelijk heen is gegaan weet ik niet. Na het ongeval hebben de resten van de kop van de Buffel nog een tijdje in een container op station Roermond gelegen. Ik heb daar nog "ergens" en dia van.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57496750
Owkeej, thanx!
Er zijn al een tijdje geen spoor ongelukken gebeurd (klop klop )
Kan me nog herinneren dat er een ICR stam tegen een VIRM was geknalt op het CS, paar dagen daarna weer een ontsporing, was wel heavy toen. Maar scheen allemaal toeval te zijn
Soms is het echt de wet van Murpy
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 20 maart 2008 @ 11:39:20 #167
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57496820
november 2006 nog he, 2 dagen op rij dikke shit. Eerst bij Rotterdam en een dag later bij Arnhem. Toen ze ons startstel van Rondje NL kort gereden hebben verdimme
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 maart 2008 @ 11:46:07 #168
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57496971
Gelukkig geen doden bij die ontsporingen. Die bij Arnhem was wel bizar: machinist zonder wegbekendheid weet niet welk sein voor hem geldt en rijdt op goed geluk door.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57496985
Ja die plan V is afgevoerd en van SGMm zijn ze flink aan het bakwisselen geweest. Ook met die stelletjes die bij Amsterdam Zuid achter elkaar door het stootjuk gingen
pi_57497047
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 11:46 schreef Duvel het volgende:
Gelukkig geen doden bij die ontsporingen. Die bij Arnhem was wel bizar: machinist zonder wegbekendheid weet niet welk sein voor hem geldt en rijdt op goed geluk door.
Die foto had ik nog heel lang als bureaublad achtergrond. Was wel heavy shit idd
En dat was een aantal volle plan V's. Op een of andere manier komt er ook vaak geluk bij kijken. Dat het op een rustig tijdstip plaatsvindt.
pi_57497085
Morgen is me OV niet geldig en ik heb al in geen maanden een rondje gemaakt en vandaag ook geen tijd
  donderdag 20 maart 2008 @ 11:53:49 #172
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57497138
Ja, Goede Vrijdag, lekker rustig in de trein voor de mensen die wèl werken voor hun geld.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 20 maart 2008 @ 11:55:08 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57497164
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 11:53 schreef Duvel het volgende:
Ja, Goede Vrijdag, lekker rustig in de trein voor de mensen die wèl werken voor hun geld.
Ja, zoals HC's die zich de blaren op de vingers schrijven aan bekeuringen voor onze Intellectuele Voorhoede, die dan "ineens" van niks weet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57497620
Zo is dat, ik kan morgen lekker rustig genieten van de Stiltecoupe, zonder al die kut studenten op weg naar mn werk in Dv
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 20 maart 2008 @ 12:30:18 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57497993
Ik ga morgen gewoon naar de Efteling. Verplicht, voor m'n werk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')