quote:ProRail in topdrie van slimste bedrijven
ProRail is een van de slimste organisaties van Nederland. Tijdens het jaarlijkse Business Intelligence Event dat op 1 april in de TU Delft werd gehouden, sleepte ProRail de derde prijs in de wacht. Behalve ProRail waren Ahold, Kin Machinebouw en DSM genomineerd. In totaal hadden 120 bedrijven zich aangemeld. Ahold ging er met de winnaarstrofee vandoor.
De jaarlijkse BI Award is bedoeld voor bedrijven die op een slimme manier Business Intelligence (BI) in hun organisatie toepassen. Op 20 maart presenteerden de genomineerde bedrijven zich aan de jury. Bij ProRail diende programma RailFocus als voorbeeld, een informatiesysteem waarmee je tot op groot detailniveau verbanden kunt leggen tussen kosten, activiteiten, uitgangspunten en prestaties. Daardoor krijg je meer invloed op de prijs-prestatieverhouding.
Volgens de jury heeft ProRail: 'de bedrijfsdoelstellingen en afspraken met de overheid uitstekend doorvertaald naar Key Performance Indicatoren (KPI’s)'. De jury stelde vast dat de BI bij ProRail planmatig is ontwikkeld en dat het structureel wordt ingevuld vanuit bedrijfsdoelstellingen. 'Men is door BI nu in staat om het (preventief) onderhoud van bepaalde trajecten beter te voorspellen', aldus het juryrapport. 'Men is goed bezig om BI structureel en geaccepteerd in te bedden in de organisatie'.
Foto: Ronald van Mameren van IM (links ) en Martin Zoontjens van ICT-Services showen de prijs die ze op 1 april namens ProRail in ontvangst mochten nemen
Business Intelligence, is dat niet zoiets als bedrijfsspionage?quote:Op vrijdag 4 april 2008 14:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Buiness Intelligence Award, Key Performance Indicatoren
Fijn hoor, al dat loze gewauwel. Wat heb ik daar op het perron aan?
Hij is te makkelijk om te maken héquote:ProRail is een van de slimste organisaties van Nederland. Tijdens het jaarlijkse Business Intelligence Event dat op 1 april in de TU Delft werd gehouden...
een koppelwagen ertussenquote:Op vrijdag 4 april 2008 17:59 schreef JeePee83 het volgende:
Lekker duidelijk allemaal. Volgens HAFAS rijdt hij in het pad van de 759 die ook gewoon blijft rijden. Hoe moet ik dat nu weer zien dan..
Volgens mij kiek je niet goed, trein 759 gaat om 17:08 uit Amf -> Zl, trein 147 om 17:11 :--)quote:Op vrijdag 4 april 2008 17:59 schreef JeePee83 het volgende:
Lekker duidelijk allemaal. Volgens HAFAS rijdt hij in het pad van de 759 die ook gewoon blijft rijden. Hoe moet ik dat nu weer zien dan..
Nee, absoluut niet. Zie de wikiomschrijving:quote:Op vrijdag 4 april 2008 15:16 schreef Duvel het volgende:
Business Intelligence, is dat niet zoiets als bedrijfsspionage?
quote:Business Intelligence (BI) staat voor het verzamelen van informatie binnen de eigen handelsactiviteit. Het kan omschreven worden als het proces om gegevens om te zetten in informatie, die vervolgens leidt tot kennis. Business Intelligence heeft als doel een competitief voordeel te creëren en wordt als een waardevolle kerncompetentie beschouwd.
quote:Op vrijdag 4 april 2008 17:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Alvast een tipje voor in de zomer: van 9 tot 15 augustus rijdt de Pimpelexpress via Zwolle!!!
Jezus wat een wauwelkoekquote:Op vrijdag 4 april 2008 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, absoluut niet. Zie de wikiomschrijving:
Ja ja, met een stalen smoelquote:het proces om gegevens om te zetten in informatie, die vervolgens leidt tot kennis
Bedankt voor de nieuws update uit het noordenquote:Op vrijdag 4 april 2008 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
Vanmiddag was de halteomroep in de trein tussen Groningen en Leeuwarden in de war. Bij Veenwouden werd er Hurdegaryp omgeroepen, iets wat de machiniste snel corrigeerde. De borden gaven het gelukkig wel goed aan.
Managementgelul, is meestal met gezond verstand ook te beredeneren, maar met Engelse termen is het een stuk duurder te verkopen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jezus wat een wauwelkoek![]()
[..]
Ja ja, met een stalen smoelknap
quote:Op vrijdag 4 april 2008 21:15 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Bedankt voor de nieuws update uit het noorden
alleen een beetje jammer van die schoftig schandalige belediging hequote:Op vrijdag 4 april 2008 21:33 schreef Duvel het volgende:
Managementgelul, is meestal met gezond verstand ook te beredeneren, maar met Engelse termen is het een stuk duurder te verkopen.
Mja, dit soort teksten worden altijd opgesteld voor mensen die minder goed kunnen denken. In het land der blinden is voorts eenoog koning.quote:Op vrijdag 4 april 2008 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
alleen een beetje jammer van die schoftig schandalige belediging heDenken dat iemand dat gelooft, wat een mongool moet je dan zijn
en dan ook nog hun publiek willen doen geloven dat het een soort Rocket Science is wat ze ZELF bedacht hebben...quote:het proces om gegevens om te zetten in informatie, die vervolgens leidt tot kennis
quote:Zeg, ik wil eigenlijk even naar het spoorwegmuseum dit weekend. Vanwege de Heimwee express. Ik heb nog nooit in Mat24 gezeten namelijk. Nou zag ik dat je online kaartjes kon kopen. Leuk
zo. Dat zuigt pas hard. Die rit duurt ongeveer 56 minuten, en ik wil ze wel alle drie doen eigenlijk. Dus ik heb iedere keer net 4 minuten om een nieuw kaartje te kopen? Hmmmmquote:Op vrijdag 4 april 2008 23:54 schreef bork het volgende:
kaartje(s) voor de heimwee express is verkrijgbaar 1 uur voor aanvang rit
Oh, dat is ook zo, bijnaquote:Op vrijdag 4 april 2008 23:54 schreef bork het volgende:
Ik weet zeker dat jij Fles nog flink zat af te geven op de Heimwee express, dat je beter een taxi kon pakken voor het geld.![]()
Nou ja nuance, 1 uur voor de eerste rit begint de verkoop, de kaartjes zijn verschillend van kleur, de kaartjes voor er na liggen al klaar dus het kan wel denk ik, ze adverteren letterlijk met 1 uur voor aanvang, ik heb in ieder geval nog nooit kaartjes voor de 2e en 3e rit gekocht.quote:Op vrijdag 4 april 2008 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
zo. Dat zuigt pas hard. Die rit duurt ongeveer 56 minuten, en ik wil ze wel alle drie doen eigenlijk. Dus ik heb iedere keer net 4 minuten om een nieuw kaartje te kopen? Hmmmm![]()
Nee, dit gaan we anders doen, al weet ik nog niet hoe. Maar dit gaat goedkomen
Ik was er eind vorig jaar, zag er inderdaad vrij leeg uit.quote:Op vrijdag 4 april 2008 11:15 schreef JDude het volgende:
[..]
Leeg ende verlaten. Een afgesloten deel waar vroeger het loket gezeten heeft (vermoed ik) en een deel dat is ingericht als wachtruimte. De enige keer dat ik op Tilburg West moest wachten (vanwege een gestrande trein) zat dat ding echter op slot.
Waarom weet ik dat niet en waarom heb ik dan altijd als dit soort weekenden er zijn,al afgesproken om ergens met mijn Ass in een pretpark te zittenquote:Op vrijdag 4 april 2008 23:54 schreef bork het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe druk het is, er is namelijk ook een modelspoorweekend.![]()
quote:Op zaterdag 5 april 2008 00:31 schreef bork het volgende:
Net te laat Fles anders had je een 2 mooie grote 1' en en een 0 kunnen vasthouden in de blokkendoos voor topic 110.![]()
Wer mooi schoon zoquote:Op zaterdag 5 april 2008 01:08 schreef ReisT het volgende:
Ik was er eind vorig jaar, zag er inderdaad vrij leeg uit.
[ afbeelding ]
Bijnaquote:
Prioriteiten stellen ftwquote:Op zaterdag 5 april 2008 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
BijnaHij stond het eerst op HGBTF, toen op OVNL, toen op BB en toen op Fok
Ik heb nog een foto om het goed te maken. Overdag maar even postenquote:Op vrijdag 4 april 2008 21:15 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Bedankt voor de nieuws update uit het noorden
Op de website van de stentor (link) is ook een video te zien over het informatie systeem.quote:Stentor brengt nieuws in de trein
De Stentor voorziet de lijn tussen Zwolle en Kampen vanaf vrijdag 11 april met nieuws. De informatieschermen laten 24 uur per dag, 7 dagen in de week regionaal nieuws zien. Dit gebeurt vanaf de redactie van de Stentor waar verslaggevers actueel nieuws direct publiceren, waardoor treinreizigers optimaal worden bediend.
Bron: http://www.destentor.nl/stentortv/regionieuws/article2917097.ece
Nou dan verwacht ik wel heel exotisch materieelquote:Op zondag 6 april 2008 00:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb nog een foto om het goed te maken. Overdag maar even posten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |