Nou Peterselie, bedankt voor dit grootse nieuws..!!!quote:Op zondag 6 april 2008 19:15 schreef Peterselieman het volgende:
In het noorden is het een grote verandering, omdat hiervoor het verschil sneltrein/stoptrein alleen via de CTA en binnenin de trein duidelijk was. En ik zei dat het niet exotisch was, maar wel nieuw
Kloptquote:Op zondag 6 april 2008 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
of is het gewoon dat Flirt geen motorunit ertussen heeft, maar de motoren gewoon in de draaistellen?
Trein is in zoverre bijzonder dat dit de eerste in deze variant die Nederland binnenkomt.quote:En dat dit dus eigenlijk een bar-on-bijzondere trein is. aangezien je er van alles tussen kan hangen qua powerunit.
Ja ook. Een Flirt is in elk geval hoger.quote:Op zondag 6 april 2008 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
of is het gewoon dat Flirt geen motorunit ertussen heeft, maar de motoren gewoon in de draaistellen? En dat dit dus eigenlijk een bar-on-bijzondere trein is. aangezien je er van alles tussen kan hangen qua powerunit.
A'dam of Utrecht?quote:Op zondag 6 april 2008 18:11 schreef Willy84 het volgende:
Was net op [b]het[/b[ CS en zag dat de CNL naar Wenen en Milaan toch wel een redelijk aantal mensen trok.... etc. etc. etc.
Hangt die trein gewoon tussen de overige goederenmeuk inquote:Op zondag 6 april 2008 21:20 schreef Peterselieman het volgende:
[ afbeelding ]
De eerste pantoGTW, met nummer 501, is onderweg naar Nederland. De loc voor de trein was van Veolivla.
Amsterdamquote:Op zondag 6 april 2008 21:39 schreef Charango het volgende:
[..]
A'dam of Utrecht?
Overigens was op Utrecht de belangstelling voor de Praha / København / Warszawa / Moskva express (Euronight) niet zo gigantisch vandaag.
Neu, dat is denk ik bewust gedaan voor de remmen enzoquote:Op zondag 6 april 2008 22:16 schreef Brembo het volgende:
[..]
Hangt die trein gewoon tussen de overige goederenmeuk in.
Voor de remmen ja, en het zijn koppelwagens, zodat zo'n beetje iedere loc dat geval kan slepen, en aan beide kanten is wel makkelijk voor het omlopenquote:Op zondag 6 april 2008 23:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Neu, dat is denk ik bewust gedaan voor de remmen enzo...
In de Benelux mag je gratis tussen Amsterdam en Roosendaal reizen. In de ICE moet je een toeslagticket hebben om mee te mogen. In de andere IC richting Duitsland mag je tussen Amsterdam/Schiphol en Hengelo gratis reizen. De Thalys heeft een aparte tariefstructuur en daar mag je niet met je ov-studentenkaart reizen.quote:Op zondag 6 april 2008 23:34 schreef dynamiet het volgende:
Mag je met een ov- studentenkaart gratis met NS Hispeed in NL reizen?
Ik heb al op google en de site van de NS gezocht maar kan vreemd genoeg niks vinden.
Hij zit in een goederentrein zie ik op deze foto: Veolia versus Arrivaquote:Op zondag 6 april 2008 23:27 schreef Battlefan het volgende:
[..]
Voor de remmen ja, en het zijn koppelwagens, zodat zo'n beetje iedere loc dat geval kan slepen, en aan beide kanten is wel makkelijk voor het omlopen
Multitasken heet dat. Een goederentrein die meerdere opdrachten moet vervullen.quote:Op zondag 6 april 2008 23:48 schreef TrainGV het volgende:
[..]
Hij zit in een goederentrein zie ik op deze foto: Veolia versus Arriva![]()
Het lijkt me anders wel nutteloos om zoveel wagens bij je te hebben voor het remmen, 2 is meer dan genoeg lijkt mij.
quote:Bombardier had in eerste instantie de naam Sprinter Light Electric Train bedacht, ofwel S L E T dus.
Maar om de één of andere reden leek dat de NS niet zo'n heel goed idee.
Vandaar Sprinter Light Train ofwel SLT en die verbastering zat er natuurlijk dik in, een compleet andere naam voor de trein had slimmer geweest.
Jep klopt, waar was jij danquote:Op maandag 7 april 2008 17:02 schreef Wadloper het volgende:
Net Zug-Chef gezien te Zuidbroek volgens mij
N.B.: Deze keer hoefde ik niet aan de bak, dit zijn hun eigen woorden.quote:Rover, de belangenorganisatie van reizigers in het openbaar vervoer, is woedend over de gang van zaken. "Wij willen dat de Inspectie Verkeer in Waterstaat deze zaak grondig onderzoekt", aldus een woordvoerder van Rover.
"Waarom moest het een uur duren voordat de mensen weg konden uit deze metro? En wat was precies de oorzaak? Lag het misschien aan het verouderde materieel waarmee de GVB rondrijdt?"
Ja, dat bedoelde ik dus ook hequote:Op maandag 7 april 2008 21:57 schreef Duvel het volgende:
Dat komt er ook wel zonder Ali Baba en zijn Reizigers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |