abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50761478

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank de zomer in" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Gesloten topics:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20
21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40
41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60
61|62|63|64|65|66|67|68|69|70|71|72|73|74|75|76|77|78|79|80
81|82|83|84|85|86|87

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Na activatie en een eerste update van je gewicht zul je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je in geen enkel lijstje.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van de "Slank de lente in"-reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:
Miss_S = Saskia
Thrilled = Kevin
Sylvana = Sylvana
Mordradead = Douwe
Spacehamster = Mira
Conleche = Colette
Mezel = Patricia
Guppyfriend = Linda
Veiligheidsspeldje = Marianne
Tangarine = Maarten
Mini_rulez = Marijke
STING = Thomas

Een paar van onze regulars houden een weblog bij over hun lijnpogingen:
Miss_S
Sylvana

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

Afkomstig van FOK!wiki NL, de Vrije Encyclopedie. "http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Slank"
pi_50761652
tvp
pi_50761778
kom net uit een lekker warm bad
pi_50761918
Balen Farfalla! (tja en met een brakke enkel kan je natuurlijk ook niet zelf even gaan ... ) Mijn moeder is juist vaak degene die mij dwingt om naar de dokter te gaan, terwijl ik zelf helemaal niet wil (is verpleegster he, en die ziet overal enge ziektes in xD)

Ik heb zin in woensdag dan ga ik samen met mijn en een ander stelletje waar we heel goed bevriend mee zijn steengrillen. Hmmm echt trek in .. (hihi grappige is, zij is ook bezig met gezond eten, en is heel fanatiek aan het lijnen. Onze jongens zijn allebei juist het soort "ik eet alles en kom geen grammetje aan" ...)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_50764252
meeleespost
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_50764852
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 16:38 schreef Chicolate het volgende:
Balen Farfalla! (tja en met een brakke enkel kan je natuurlijk ook niet zelf even gaan ... ) Mijn moeder is juist vaak degene die mij dwingt om naar de dokter te gaan, terwijl ik zelf helemaal niet wil (is verpleegster he, en die ziet overal enge ziektes in xD)

Ik heb zin in woensdag dan ga ik samen met mijn en een ander stelletje waar we heel goed bevriend mee zijn steengrillen. Hmmm echt trek in .. (hihi grappige is, zij is ook bezig met gezond eten, en is heel fanatiek aan het lijnen. Onze jongens zijn allebei juist het soort "ik eet alles en kom geen grammetje aan" ...)
steengrillen kan toch ook redelijk gezond zijn?
pi_50764900
Ohja, ik meld me wederom aan.
Het ging een tijdje best goed met het gezond eten, bewegen, niet snoepen maar sinds een maandje ben ik weer terug bij af. Was nog geen gram afgevallen en sinds dat 1e patatje (omdat ik niet was afgevallen) eet ik weer makkelijk die dingen.

Dus, ik start opnieuw. Wel lastig.
pi_50764971
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 18:19 schreef vencodark het volgende:
Het ging een tijdje best goed met het gezond eten, bewegen, niet snoepen maar sinds een maandje ben ik weer terug bij af. Was nog geen gram afgevallen en sinds dat 1e patatje (omdat ik niet was afgevallen) eet ik weer makkelijk die dingen.

welkom terug
en succes
ga je nu weer stoppen met snoepen/snacken?
  zaterdag 23 juni 2007 @ 18:23:07 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50765029
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 17:59 schreef DarkElf het volgende:
meeleespost
ik heb echt zó het gevoel dat we hier nu afgeluisterd worden hè (en dat is natuurlijk ook zo ).

Het ruikt zalig naar burrito's vanuit de keuken .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 23 juni 2007 @ 18:24:50 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50765082
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 18:19 schreef vencodark het volgende:

volhouden. Je zúlt afvallen. En maak niet de fout te denken dat door toe te geven aan één patatje je hele afvalpoging mislukt is. Je hebt je 'zondes' nodig om het vol te kunnen houden. En als je die niet nodig hebt, dan niet, nog beter . Zulke mensen zijn er ook . Regel is dat je je het in de hand houdt, maar dat geldt voor alles, ook voor vruchtensappen drinken .
Niet meer actief op Fok!
pi_50765303
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 18:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik heb echt zó het gevoel dat we hier nu afgeluisterd worden hè (en dat is natuurlijk ook zo ).
ja dus niet zo rellen meer he Renske
pi_50766410
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 18:17 schreef Miss_S het volgende:

[..]

steengrillen kan toch ook redelijk gezond zijn?
Ja denk ik ook wel. Ik ga nu een keer uit eten, echt voor de gezelligheid en om me een avond lang nergens druk over te maken. Ben al zo druk en gestresst, dit is mijn eerste avondje lekker rust. Ik ga er van genieten, en me niet schuldig voelen over wat extra eten (en waarschijnlijk eet ik de rest van de dag bijna niets, ben niet thuis) En daarbij, het eten is 'gelimiteerd', dus veel teveel eten gaat lastig worden
pi_50769090
Zo, weer 5 km hardlopen achter m'n kiezen, heerlijk

Qua voeding in combinatie met sporten pak ik het nu anders aan.
Eerst at ik wat kleins voordat ik ging sporten (liga / fruit) en had ik m'n avondmaaltijd na het sporten.
Nu eet ik 3/4 van m'n maaltijd een uur voor het sporten en de andere 1/4 erna, bevalt een stuk beter moet ik zeggen; het sporten is veel beter vol te houden en verbrandt je veel meer.

Ook doe ik wat krachttraining voordat ik ga hardlopen.
De glucose verbruik ik dan in die paar minuten dat ik m'n spieren train en zodra ik ga hardlopen spreek ik gelijk m'n koolhydraten, althans dat is de bedoeling

Wat is jullie aanpak qua voeding voor en na het sporten?
pi_50769513
Ik heb vanavond een feestje, eens kijken of ik het op een beperkt aantal glazen wijn kan houden ofzo. En light fris. Maargoed, ik fiets toch al een uur heen, en morgen weer een uur terug .
  zaterdag 23 juni 2007 @ 21:16:55 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50769623
Een uur voor het sporten nog eten? . Daar begin ik niet aan, want dan krijg ik geheid een steek. Ik ga straks, als het droog wordt, nog m'n hardloopronde doen voor vandaag. Tis wel lekker koeltjes buiten, dus ik ben benieuwd of dat ook nog effect heeft op mijn ademhaling (heb vaak wat moeite met ademhalen, vandaar). Is iig wel lekker rustig op straat, dus kan zo doorrennen bij stoplichten .
Niet meer actief op Fok!
pi_50769719
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:16 schreef Viking84 het volgende:
Een uur voor het sporten nog eten? . Daar begin ik niet aan, want dan krijg ik geheid een steek. Ik ga straks, als het droog wordt, nog m'n hardloopronde doen voor vandaag. Tis wel lekker koeltjes buiten, dus ik ben benieuwd of dat ook nog effect heeft op mijn ademhaling (heb vaak wat moeite met ademhalen, vandaar). Is iig wel lekker rustig op straat, dus kan zo doorrennen bij stoplichten .
Temperatuur is hier pefect iig
Wel overal plassen, dus heb wel een paar keer om moeten lopen, maar des te beter
1 uur is misschien inderdaad wat kort, 1,5-2 uur is wellicht beter.
pi_50769761
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 18:24 schreef Viking84 het volgende:

[..]

volhouden. Je zúlt afvallen. En maak niet de fout te denken dat door toe te geven aan één patatje je hele afvalpoging mislukt is. Je hebt je 'zondes' nodig om het vol te kunnen houden. En als je die niet nodig hebt, dan niet, nog beter . Zulke mensen zijn er ook . Regel is dat je je het in de hand houdt, maar dat geldt voor alles, ook voor vruchtensappen drinken .
Ik wil zomaar ietsje slanker zijn rond mijn buik/middel maar gaat niks af. Weet indd. dat ik moet volhouden, na zeker kleine 2 maanden was er niets af, nog geen gram. Daar baalde ik zo van dat ik langzaam terugviel in het oude partoon. Verschil is alleen dat ik er nu over nadenk dat het niet goed voor me is.
pi_50769800
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 18:21 schreef Miss_S het volgende:

[..]

welkom terug
en succes
ga je nu weer stoppen met snoepen/snacken?
Ja. Helemaal NIETS meer. Behalve avondeten als ik friet heb maar niets daarnaast. En wil weer meer bewegen, heb namelijk weer wat meer tijd dus moet lukken. Maybe skaten ofzo.
pi_50770101
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 20:59 schreef STING het volgende:

Wat is jullie aanpak qua voeding voor en na het sporten?
1 uur ervoor mn avondeten (geen toetje of zuivel, daar krijg ik echt last van en word ik misselijk van tijdens het sporten), wilde altijd 2 uur ervoor, maar het loopt nu toch altijd uit. Ik eet dan meestal niet zo heel zwaar, vooral veel groentes. Maar volgens mij hoor je dan juist pasta en aardappelen te eten, maar dat vind ik zo vervelend sporten xD

En na het sporten. Tja, soms een bakje kwark ofzo, maar ik kom steeds vaker op: water of niets meer. Word heel erg misselijk als ik te kort na het sporten nog ga eten, douche me liever eerst even, en tegen de tijd dat ik klaar ben, duik ik mn bed alweer in.

Bevalt prima, en volgende ochtend altijd lekker hongerige maag
pi_50770666
ik eet een uur voor en na het sporten niet
soms ook iets langer voordat ik ga sporten
maar ik eet ook nooit meteen na het sporten vind ik niet echt prettig alleen veel water
pi_50770697
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:24 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja. Helemaal NIETS meer. Behalve avondeten als ik friet heb maar niets daarnaast. En wil weer meer bewegen, heb namelijk weer wat meer tijd dus moet lukken. Maybe skaten ofzo.
klinkt als een goed plan
pi_50770909
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:52 schreef Miss_S het volgende:

[..]

klinkt als een goed plan
Ja, nu er nog aan houden.
pi_50770992
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:58 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja, nu er nog aan houden.
zal toch wel goed komen
gewoon hier komen praten als het niet goed gaat
pi_50771096
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:01 schreef Miss_S het volgende:

[..]

zal toch wel goed komen
gewoon hier komen praten als het niet goed gaat
Precies, gewoon doen.
pi_50771161
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:04 schreef STING het volgende:

[..]

Precies, gewoon doen.
wat heb je toch met jou zweepje
pi_50771221
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:05 schreef Miss_S het volgende:

[..]

wat heb je toch met jou zweepje
Nix hoor, helemaaal nix
pi_50771532
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:07 schreef STING het volgende:

[..]

Nix hoor, helemaaal nix
jammer
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:21:12 #28
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50771771
Whooh, net weer gelopen. Geweldig. We moesten nog een stukje lopen voor we weer thuis waren en ik dacht: hm ik heb wel zin om nog even te gaan hardlopen. Dus toen de laatste 2 min tot aan huis in een flink tempo gelopen, echt een sprintje getrokken, haha. Geweldig is dat. Nog even alles geven wat er in je zit. Hoefde m'n krachten toch niet te sparen voor de volgende loopsessies. Nu zweet ik me kapot . Nu zit ik aan een festini sinaasappelijsje en zo ga ik even douchen .
Niet meer actief op Fok!
pi_50772002
zo krijg ik ook weer zin om hard te lopen
ga maandag maar weer eens beginnen
pi_50772846
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:26 schreef Miss_S het volgende:
zo krijg ik ook weer zin om hard te lopen
ga maandag maar weer eens beginnen
Je bent weer helemaal gezond enzo? (mijn trainster zei altijd: het aantal dagen dat je ziek geweest ben, mag je ook niet sporten. En juist 3 dagen voor mijn eerste en enige wedstrijd koorts gekregen, 1 dag voor de wedstrijd weer beter ... tja, dat gaat niet erg goed, en daarna was ik spontaan weer ziek )
pi_50772894
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:51 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Je bent weer helemaal gezond enzo? (mijn trainster zei altijd: het aantal dagen dat je ziek geweest ben, mag je ook niet sporten. En juist 3 dagen voor mijn eerste en enige wedstrijd koorts gekregen, 1 dag voor de wedstrijd weer beter ... tja, dat gaat niet erg goed, en daarna was ik spontaan weer ziek )
ja voel me goed
en voor het eerst ook weer een beetje gewoon gegeten

en klopt ik probeer ook niet te sporten als ik de griep heb of zelfs verkouden word ook afgeraden
pi_50772971
Had net een snaaimoment . Is 'beperkt' gebleven tot twee appels en een plakje ontbijtkoek (met 33% minder suiker), dus geen vettigheid ofzo. Heb alsnog zin in een Evergreen, maar die neem ik morgen wel ofzo .
pi_50780001
goede morgen
komt iedereen het weekend goed door of zijn we veel aan het zondigen
  zondag 24 juni 2007 @ 09:20:14 #34
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50780041
Goedemorgen!

Oh, ik ben wel goed bezig, hoor . Ik zit mezelf te pijnigen --> heb namelijk een epileerapparaat gekocht. Au au au!! .
Niet meer actief op Fok!
pi_50780084
quote:
Op zondag 24 juni 2007 09:20 schreef Viking84 het volgende:
Goedemorgen!

Oh, ik ben wel goed bezig, hoor . Ik zit mezelf te pijnigen --> heb namelijk een epileerapparaat gekocht. Au au au!! .
succes
zoiets heb ik nog nooit gebruikt

ik ga trouwen vandaag een tompouce eten mag gevierd worden dat ik geslaagd ben
pi_50781670
Dit weekend is echt een zonde bij mij

Maandag begin ik weer gezond te eten En vanaf volgende week ga ik iedere zaterdag gaan zwemmen, goeie voornemens genomen Dit weekend ging niet, bikini ligt nog bij vriendlief
pi_50783248
Gister alles gegeten wat God verboden heeft (drop, pepermunt, cornetto, chips, chocolade) en het resultaat: nog steeds hetzelfde gewicht. En wat er de volgende niet aan is, komt er ook nooit meer aan Conclusie: studeren/leren kost toch wel heel veel energie (en dit is nog altijd beter dan wat ik gegeten had als ik nu niet hoefde te leren, dan was ik op kamp gegaan en had ik de wijn en het bier zeker niet laten staan. Maargoed, wat ik nu doe ik ook slecht )

Vandaag weer de hele dag leren, dus ik eet weer zodra ik honger heb, en ga lekker een voldoende halen voor wiskunde! (en mn flesje water bij de hand om de snoepbuien een beetje in te houden)
pi_50783288
succes met je wiskunde
pi_50783471
ik zat onder de 82 vanmorgen
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_50783492
quote:
Op zondag 24 juni 2007 12:46 schreef Tangarine het volgende:
ik zat onder de 82 vanmorgen

wish i could say that
  zondag 24 juni 2007 @ 12:48:45 #41
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_50783513
Ik zit eigenlijk ook te kutten, ik kan ook geen nee zeggen tegen feestjes en lekker eten en bier
Bernie en ik zijn tof.
pi_50783527
quote:
Op zondag 24 juni 2007 12:47 schreef Miss_S het volgende:

[..]

wish i could say that
jij zit er ook onder
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_50783562
quote:
Op zondag 24 juni 2007 12:40 schreef Miss_S het volgende:

succes met je wiskunde
Dankje .. ik ga het nodig hebben
pi_50787894
quote:
Op zondag 24 juni 2007 12:49 schreef Tangarine het volgende:

[..]

jij zit er ook onder
zat met 72 in mijn hoofd blont he
  zondag 24 juni 2007 @ 15:13:03 #45
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_50788049
Tududududuuu

Hola mensen, ik ben ook weer even terug. Want na een half jaar stoppen en kijken om 't gewicht op peil te houden in het buitenland en dan 3 maande bijkomen (en ietsie aankomen 2kg maar :| ) wil ik mijn originele doelstelling wel eens halen. Dus vanaf komende week ga ik er ook weer hard tegen aan!

Momenteel weer op 77 kg schommelend tussen 76 en 77 in. Op maar de 68 kg en daarna middels de sportschool weer terug naar de 75. In augustus moet 't klaar zijn, althans dan moet ik weer op 70 zitten en 't sporten begint dan weer intensief

(en ja ik heb mijn eigen methode voor mensen die beginnen dat 't slecht is en boehoe roepen, maar dat weten de meesten hier wel)

Succes weer voor iedereen!!!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_50788136
quote:
Op zondag 24 juni 2007 15:13 schreef zwahiel het volgende:
Tududududuuu

Hola mensen, ik ben ook weer even terug. Want na een half jaar stoppen en kijken om 't gewicht op peil te houden in het buitenland en dan 3 maande bijkomen (en ietsie aankomen 2kg maar :| ) wil ik mijn originele doelstelling wel eens halen. Dus vanaf komende week ga ik er ook weer hard tegen aan!

Momenteel weer op 77 kg schommelend tussen 76 en 77 in. Op maar de 68 kg en daarna middels de sportschool weer terug naar de 75. In augustus moet 't klaar zijn, althans dan moet ik weer op 70 zitten en 't sporten begint dan weer intensief

(en ja ik heb mijn eigen methode voor mensen die beginnen dat 't slecht is en boehoe roepen, maar dat weten de meesten hier wel)

Succes weer voor iedereen!!!
Ik zal geen boe roepen want ik snap niets van je verhaaltje ... je bent 77, wil naar de 68. Door te sporten wil je naar de 75, maar in augustus moet je 70 zijn, zodat je weer kan gaan sporten? xD Ik mis hier iets denk ik ...

Maar toch veel succes
pi_50788516
quote:
Op zondag 24 juni 2007 15:16 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik zal geen boe roepen want ik snap niets van je verhaaltje ... je bent 77, wil naar de 68. Door te sporten wil je naar de 75, maar in augustus moet je 70 zijn, zodat je weer kan gaan sporten? xD Ik mis hier iets denk ik ...

Maar toch veel succes
eerst vet kwijt raken door niet te eten en daarna spieren opbouwen misschien?
kan het hele verhaal niet meer herinneren
  zondag 24 juni 2007 @ 17:00:33 #48
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_50791100
quote:
Op zondag 24 juni 2007 15:29 schreef Miss_S het volgende:

[..]

eerst vet kwijt raken door niet te eten en daarna spieren opbouwen misschien?
kan het hele verhaal niet meer herinneren
Het komt kort gezegd daarop neer
Ik heb een half jaar aangekeken of mijn lichaam er wel mee om kon gaan en wat blijkt, het vet komt niet meer terug. Levenspatroon natuurlijk ook veranderd, offcourse.

Eerst vet kwijt raken richting de 68 kg gaan, daarna sporten en de 'leegtes' opvullen door spiermassa en dan weer naar 75 kg gaan, maar wel compleet anders zeg maar.

It works for me.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_50793234
heb besloten om deze week ongesteld te worden
moet dan wel ff volhouden met sporten anders heb ik 2 weken niet gesport
pi_50793491
quote:
Op zondag 24 juni 2007 17:00 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Het komt kort gezegd daarop neer
Ik heb een half jaar aangekeken of mijn lichaam er wel mee om kon gaan en wat blijkt, het vet komt niet meer terug. Levenspatroon natuurlijk ook veranderd, offcourse.

Eerst vet kwijt raken richting de 68 kg gaan, daarna sporten en de 'leegtes' opvullen door spiermassa en dan weer naar 75 kg gaan, maar wel compleet anders zeg maar.

It works for me.
Die gewichtsschommelingen ljiken me niet gezond. Ok, het werkt dan misschien voor jou (of niet, want je bent hier weer terug) maar er is toch een betere manier? Met die betere manier bedoel ik gewoon gezond eten en naar de sportschool gaan om spieren te kweken, dan wordt je toch vanzelf lichter?
Ik vraag me alleen af (aangezien je een man bent) of je doel is om een bepaald streefgewicht te halen of om een goed gespierd lijf te krijgen? Als het laatste het geval is kun je toch beter op je vet(vrije) massa letten in plaats van op je gewicht?
pi_50793559
quote:
Op zondag 24 juni 2007 18:24 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Die gewichtsschommelingen ljiken me niet gezond. Ok, het werkt dan misschien voor jou (of niet, want je bent hier weer terug) maar er is toch een betere manier? Met die betere manier bedoel ik gewoon gezond eten en naar de sportschool gaan om spieren te kweken, dan wordt je toch vanzelf lichter?
maar dat gaat niet snel genoeg
  zondag 24 juni 2007 @ 19:01:47 #52
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_50794626
quote:
Op zondag 24 juni 2007 18:24 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Ik vraag me alleen af (aangezien je een man bent) of je doel is om een bepaald streefgewicht te halen of om een goed gespierd lijf te krijgen? Als het laatste het geval is kun je toch beter op je vet(vrije) massa letten in plaats van op je gewicht?
Het duurt echt stukken langer om spiermassa op te bouwen EN op hetzelfde moment ook nog af te vallen. Er is niet veel mis mee hoor, eerst gewoon zijn vetmassa kwijtraken en dan spiermassa opbouwen. Als jij eerst heel veel spieren gaat kweken, zul je een hele lange tijd alleen maar een vetlaag over je spieren zien. Ik vind zijn methode in orde.
The Police 08-06-2008
pi_50794715
quote:
Op zondag 24 juni 2007 19:01 schreef YPrue het volgende:

[..]

Het duurt echt stukken langer om spiermassa op te bouwen EN op hetzelfde moment ook nog af te vallen. Er is niet veel mis mee hoor, eerst gewoon zijn vetmassa kwijtraken en dan spiermassa opbouwen. Als jij eerst heel veel spieren gaat kweken, zul je een hele lange tijd alleen maar een vetlaag over je spieren zien. Ik vind zijn methode in orde.
jij vind 300kcal op een dag een methode die in orde is?
  zondag 24 juni 2007 @ 19:05:04 #54
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_50794735
quote:
Op zondag 24 juni 2007 18:15 schreef Miss_S het volgende:
heb besloten om deze week ongesteld te worden
moet dan wel ff volhouden met sporten anders heb ik 2 weken niet gesport
Wat heeft ongesteld zijn te maken met wel of niet kunnen sporten?
Ik neem tenminste aan dat je niet 5 dagen in bed ligt met een kruik op je buik en een maximale dosering paracetamol in je lichaam om de krampen nog een beetje beheersbaar te houden?
pi_50794768
quote:
Op zondag 24 juni 2007 19:05 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Wat heeft ongesteld zijn te maken met wel of niet kunnen sporten?
Ik neem tenminste aan dat je niet 5 dagen in bed ligt met een kruik op je buik en een maximale dosering paracetamol in je lichaam om de krampen nog een beetje beheersbaar te houden?
nee geen 5 dagen maar vaak 7 dagen inderdaad
  zondag 24 juni 2007 @ 19:06:32 #56
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_50794783
quote:
Op zondag 24 juni 2007 19:04 schreef Miss_S het volgende:

[..]

jij vind 300kcal op een dag een methode die in orde is?
Huh? Waar staat dat dan?
The Police 08-06-2008
pi_50794893
quote:
Op zondag 24 juni 2007 19:06 schreef YPrue het volgende:

[..]

Huh? Waar staat dat dan?
nergens maar ik ken zijn methode
cambridge dieet
pi_50794942
quote:
Op zondag 24 juni 2007 19:06 schreef YPrue het volgende:

Huh? Waar staat dat dan?
Deze methode heeft Zwahiel een aantal maanden terug ook gedaan en daarover gepost, vandaar. Ik ben van mening dat je met 300 kcal echt niet een gezond voedingspatroon kan hebben, en volgens mij niet alleen vet, maar ook spier afbreekt daarmee.
quote:
Op zondag 24 juni 2007 19:06 schreef Miss_S het volgende:
Bij mij gelukkig maar één dag (zo erg dan, daarna merk er niet zoveel meer van). Op die dag ga ik ook niet sporten, maar de dagen daarna merk ik dat ik me er beter door voel. Misschien proberen?
  zondag 24 juni 2007 @ 19:11:34 #59
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50794947
Ik voel me ook ontzettend vies als ik ongesteld ben. Bij het sporten voel ik de boel er dan letterlijk uit lopen. Maar goed, idd geen excuus om een hele week niet te sporten. Lig hooguit 1 dag in de lappenmand .
Niet meer actief op Fok!
pi_50794989
quote:
Op zondag 24 juni 2007 19:11 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Deze methode heeft Zwahiel een aantal maanden terug ook gedaan en daarover gepost, vandaar. Ik ben van mening dat je met 300 kcal echt niet een gezond voedingspatroon kan hebben, en volgens mij niet alleen vet, maar ook spier afbreekt daarmee.
[..]

Bij mij gelukkig maar één dag (zo erg dan, daarna merk er niet zoveel meer van). Op die dag ga ik ook niet sporten, maar de dagen daarna merk ik dat ik me er beter door voel. Misschien proberen?
ja dat wil ik nu ook zeker gaan proberen
maarja wat niet gaat gaat niet
word erg snel duizelig dan
pi_50795019
quote:
Op zondag 24 juni 2007 19:11 schreef Viking84 het volgende:
Ik voel me ook ontzettend vies als ik ongesteld ben. Bij het sporten voel ik de boel er dan letterlijk uit lopen. Maar goed, idd geen excuus om een hele week niet te sporten. Lig hooguit 1 dag in de lappenmand .
ik heb er ook altijd erg veel last van
niet 1 dag zoals de meeste jammer genoeg
  zondag 24 juni 2007 @ 19:16:17 #62
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50795101
vervelend. Ik denk dat ik deze week ook weer aan de beurt ben .

Ik ga om een uur of 22 nog even hardlopen. Eigenlijk mag het niet (want mag max 3 keer per week), maar ik wil zo graag . Mark gaat niet mee, want zijn hak doet zeer (hij heeft allemaal pijntjes steeds ). Ga vandaag voor het eerst 2 x 4 doen en weer een sprintje naar huis natuurlijk, want dat is helemaal geweldig .
Niet meer actief op Fok!
pi_50795165
quote:
Op zondag 24 juni 2007 19:16 schreef Viking84 het volgende:
vervelend. Ik denk dat ik deze week ook weer aan de beurt ben .

Ik ga om een uur of 22 nog even hardlopen. Eigenlijk mag het niet (want mag max 3 keer per week), maar ik wil zo graag . Mark gaat niet mee, want zijn hak doet zeer (hij heeft allemaal pijntjes steeds ). Ga vandaag voor het eerst 2 x 4 doen en weer een sprintje naar huis natuurlijk, want dat is helemaal geweldig .
volgens mij kan vaker ook geen kwaad hoor
ik heb ook vaak als ik in de ochtend hardloop dat ik later die dag nog een keertje wil
  zondag 24 juni 2007 @ 19:19:22 #64
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_50795218
quote:
Op zondag 24 juni 2007 19:06 schreef Miss_S het volgende:

[..]

7 dagen in bed met een maximale dosering paracetamol en een warme kruik op je buik vanwege de krampen omdat je ongesteld bent?!
Zou jij niet heel snel naar je huisarts gaan om te kijken of daar niet iets aan te doen is???????
pi_50795250
quote:
Op zondag 24 juni 2007 19:19 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

7 dagen in bed met een maximale dosering paracetamol en een warme kruik op je buik vanwege de krampen omdat je ongesteld bent?!
Zou jij niet heel snel naar je huisarts gaan om te kijken of daar niet iets aan te doen is???????
ik ben er 10 jaar geleden al voor naar de dokter geweest (ja ik was 9)
maar er is niets aan te doen behalve de pil door slikken en maar een paar keer per jaar ongesteld te worden
  zondag 24 juni 2007 @ 19:23:22 #66
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_50795338
quote:
Op zondag 24 juni 2007 19:11 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

[..]
Oh, dat wist ik niet, ook niet meegekregen, waarschijnlijk las ik toen nog niet mee in dit topic.
Als dat serieus zo is met die 300 kcal: dan breek je inderdaad niet alleen vetmassa, maar ook spiermassa af. En dan is zijn doelstelling met het bijkomen van pure spiermassa in augustus (weliswaar tot 70 kilo) niet te halen. Eerst 8 kilo kwijt + dan nog 2 kilo pure spiermassa opbouwen tot je op 70 kilo zit? Of je moet al hulpmiddelen gebruiken.
300 kcal is gewoon uithongeren en je doet je lichaam er geen plezier mee.
The Police 08-06-2008
pi_50795351
quote:
Op zondag 24 juni 2007 19:20 schreef Miss_S het volgende:

[..]

maar er is niets aan te doen behalve de pil door slikken en maar een paar keer per jaar ongesteld te worden
Dat heeft dan wel weer voordelen. Lijkt me verder klote, ik hoop voor je dat je de week een beetje doorkomt. Als je dat elke maand zou hebben lig je gewoon een kwart van de tijd in bed...
pi_50795373
quote:
Op zondag 24 juni 2007 19:23 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Dat heeft dan wel weer voordelen. Lijkt me verder klote, ik hoop voor je dat je de week een beetje doorkomt. Als je dat elke maand zou hebben lig je gewoon een kwart van de tijd in bed...
inderdaad wel een voordeel
maarja anders is het inderdaad erg vervelend
pi_50795695
@Miss_S: ben je daarna ooit teruggegaan naar de huisarts? In 10 jaar tijd zijn veel 'nieuwe' pillen ontwikkelt, ook speciaal tegen de buikpijnen. En ik kan uit ervaring zeggen, als ze een goede te pakken hebben, is dat een hele opluchting.

Ik was om de 3 weken ongesteld, en dan 3 dagen zo erg dat ik dubbelgeklapt zat van de pijn, niet in staat om op te staan of te werken of na te denken. Ook het moment van ongesteld worden (eerste bloeddruppels die mn onderbuik naar buiten gooit) was erg hevig. Ik ben een keer in de klas ongesteld geworden (was erop voorbereid, dat wel) en dat deed zo'n pijn, dat ik bijna begon te huilen midden in de les. Toen naar de dokter gegaan en toch maar aan de pil gegaan. Nu heb ik nog maar 1 dag wat last van mn buik, maar de pijn is veel minder!

Als je alles al geprobeerd hebt: heel veel sterkte, en een tip: paracetamol werkt vaak niet bij buikkrampen, naproxen (blauwe pilletjes en ook van drogist) werkt 10x beter en is speciaal tegen menstruatiepijnen.
pi_50795743
quote:
Op zondag 24 juni 2007 19:35 schreef Chicolate het volgende:
@Miss_S: ben je daarna ooit teruggegaan naar de huisarts? In 10 jaar tijd zijn veel 'nieuwe' pillen ontwikkelt, ook speciaal tegen de buikpijnen. En ik kan uit ervaring zeggen, als ze een goede te pakken hebben, is dat een hele opluchting.

Ik was om de 3 weken ongesteld, en dan 3 dagen zo erg dat ik dubbelgeklapt zat van de pijn, niet in staat om op te staan of te werken of na te denken. Ook het moment van ongesteld worden (eerste bloeddruppels die mn onderbuik naar buiten gooit) was erg hevig. Ik ben een keer in de klas ongesteld geworden (was erop voorbereid, dat wel) en dat deed zo'n pijn, dat ik bijna begon te huilen midden in de les. Toen naar de dokter gegaan en toch maar aan de pil gegaan. Nu heb ik nog maar 1 dag wat last van mn buik, maar de pijn is veel minder!

Als je alles al geprobeerd hebt: heel veel sterkte, en een tip: paracetamol werkt vaak niet bij buikkrampen, naproxen (blauwe pilletjes en ook van drogist) werkt 10x beter en is speciaal tegen menstruatiepijnen.
ik heb ook in de tussen tijd gewisselt van pil
en daarmee gaat het wel beter maar nog steeds niet geweldig
  zondag 24 juni 2007 @ 19:41:40 #71
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_50795895
quote:
Op zondag 24 juni 2007 19:20 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Normaliter wordt je menstruatiecyclus een stuk lichter als je de pil slikt, want je hebt geen eisprong meer en dat heeft daar een duidelijke invloed op.
Verder zou ik überhaupt maar weer eens langs gaan bij een arts als het altijd zo erg is, want er is in 10 jaar het nodige verandert in de medische wereld en misschien kunnen ze nu wel iets voor je doen om de pijn te laten verminderen.
pi_50795970
quote:
Op zondag 24 juni 2007 19:41 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Normaliter wordt je menstruatiecyclus een stuk lichter als je de pil slikt, want je hebt geen eisprong meer en dat heeft daar een duidelijke invloed op.
Verder zou ik überhaupt maar weer eens langs gaan bij een arts als het altijd zo erg is, want er is in 10 jaar het nodige verandert in de medische wereld en misschien kunnen ze nu wel iets voor je doen om de pijn te laten verminderen.
misschien wel maar laten we het weer ontopic houden
  zondag 24 juni 2007 @ 19:50:14 #73
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_50796191
quote:
Op zondag 24 juni 2007 19:44 schreef Miss_S het volgende:

[..]

misschien wel maar laten we het weer ontopic houden
Hormonale schommelingen hebben een duidelijke invloed op je eetpatroon en je gevoelens en dat heeft weer alles te maken met dieeten.
Dus ik post ontzettend ontopic.
  zondag 24 juni 2007 @ 21:30:41 #74
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50799768
*jeej*, net even m'n persoonlijk record verbeterd bij het hardlopen.

Moest 23344, maar ik deed 233472, jaja, 7 minuten achtereen. Geweldig . M'n hartslag zat rond de 170-180.

Nu heb ik wel een ijsje verdiend .
Niet meer actief op Fok!
pi_50799804
quote:
Op zondag 24 juni 2007 21:30 schreef Viking84 het volgende:
*jeej*, net even m'n persoonlijk record verbeterd bij het hardlopen.

Moest 23344, maar ik deed 233472, jaja, 7 minuten achtereen. Geweldig . M'n hartslag zat rond de 170-180.

lekker is dat he
voelt toch iets echter aan dan 2 of 4 minuten
  zondag 24 juni 2007 @ 21:33:37 #76
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50799855
quote:
Op zondag 24 juni 2007 21:31 schreef Miss_S het volgende:

[..]

lekker is dat he
voelt toch iets echter aan dan 2 of 4 minuten
nou ik vond 4 min ook al heel wat, hoor. Maar ik dacht echt: nou die 5 min haal ik nooit. Haal ik gewoon 7 min . Is goed om te weten dat ik dat kan. Met Mark zal ik echter weer een stapje terug moeten doen.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 24 juni 2007 @ 21:34:42 #77
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50799896
Niets is lekkerder dan een sinaasappelijsje na het hardlopen .
Niet meer actief op Fok!
pi_50799920
quote:
Op zondag 24 juni 2007 21:33 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nou ik vond 4 min ook al heel wat, hoor. Maar ik dacht echt: nou die 5 min haal ik nooit. Haal ik gewoon 7 min . Is goed om te weten dat ik dat kan. Met Mark zal ik echter weer een stapje terug moeten doen.
hoelang hou je rust tussen het hardlopen
steeds 1 minuut?
  zondag 24 juni 2007 @ 21:46:17 #79
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50800294
quote:
Op zondag 24 juni 2007 21:35 schreef Miss_S het volgende:

[..]

hoelang hou je rust tussen het hardlopen
steeds 1 minuut?
nee, 2 minuten (behalve als ik maar 1 minuut hoef, dan 1 minuut, maar volgens mij zijn die 1 minuutsessies nu voorbij). Bij de 6 minuten moet ik 3 minuten rusten. Nou ja, rusten, ik blijf wel stevig doorlopen en probeer m'n ademhaling te controleren .
Niet meer actief op Fok!
pi_50800328
quote:
Op zondag 24 juni 2007 21:46 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nee, 2 minuten (behalve als ik maar 1 minuut hoef, dan 1 minuut, maar volgens mij zijn die 1 minuutsessies nu voorbij). Bij de 6 minuten moet ik 3 minuten rusten. Nou ja, rusten, ik blijf wel stevig doorlopen en probeer m'n ademhaling te controleren .

hoe houd je trouwens je hartslag bij?
wat voor meter heb je daarvoor
  zondag 24 juni 2007 @ 21:49:39 #81
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50800403
quote:
Op zondag 24 juni 2007 21:47 schreef Miss_S het volgende:

[..]

hoe houd je trouwens je hartslag bij?
wat voor meter heb je daarvoor
oh, gewoon met horloge en dan pols tellen.

. Nee hoor. Ik heb een hartslagmeter van Polar.
Niet meer actief op Fok!
pi_50800436
quote:
Op zondag 24 juni 2007 21:49 schreef Viking84 het volgende:

[..]

oh, gewoon met horloge en dan pols tellen.

. Nee hoor. Ik heb een hartslagmeter van Polar.
is dat eentje die op je borstkas moet?
  zondag 24 juni 2007 @ 21:51:37 #83
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50800474

die gele heb ik . Gebruik hem ook bij het fietsen (heb een dingetje waarmee ik hem aan het stuur kan bevestigen).
Niet meer actief op Fok!
  zondag 24 juni 2007 @ 21:53:04 #84
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50800524
quote:
Op zondag 24 juni 2007 21:50 schreef Miss_S het volgende:

[..]

is dat eentje die op je borstkas moet?
je hebt een borstband met elektronica erin en een horloge. Die borstband moet je vochtig maken (het elektronicagedeelte dan) en vervolgens onder je borst bevestigen (een soort elastiek), zodat 'ie je hartslag kan opvangen. En dan maakt 'ie contact met het horloge. Dat horloge geeft dus de hartslag weer.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 24 juni 2007 @ 21:53:45 #85
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50800552
Als je ook een hartslagmeter wil: kijk eens bij hartslagmetershop. Een hele goede winkel! Heb ik de mijne ook vandaan .
Niet meer actief op Fok!
pi_50800556
quote:
Op zondag 24 juni 2007 21:51 schreef Viking84 het volgende:
[afbeelding]

die gele heb ik . Gebruik hem ook bij het fietsen (heb een dingetje waarmee ik hem aan het stuur kan bevestigen).
handig
vraag me af hoe precies die dingen zijn
  zondag 24 juni 2007 @ 21:55:40 #87
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50800625
quote:
Op zondag 24 juni 2007 21:53 schreef Miss_S het volgende:

[..]

handig
vraag me af hoe precies die dingen zijn
nou polar is een goed merk, dus zal er wel niet veel naast zitten . En is idd wel geinig, maar ik vind het pas echt nut hebben als je je eigen maximale hartslag weet, dus ik wil nog eens een maximale inspanningstest doen.

oh ja, nadeel is wel dat je niet dichtbij iemand moet gaan lopen die ook zo'n ding heeft. Dan kunnen er storingen optreden .
Niet meer actief op Fok!
pi_50801220
Dit wordt echt een zware week ben ik bang . Donderdagavond wilden we uit (hele avond maar op water leven?), vrijdagavond viert een vriend z'n verjaardag, zaterdagmiddag/avond weer uit. Misschien dat ik me maar voordoe als de bob ofzo, want ik vind het zonde om m'n eetschema te laten verpesten door veel drank.
pi_50801611
ik heb ech t een slechte dag achter de rug
dus morgen weer streng
beetje yoghurt als ontbijt
banaan als lunch
eventueel yoghurt als ik honger krijg
avondeten sla en gerookte zalm
en in de avond nog iets van crackers
  maandag 25 juni 2007 @ 01:41:40 #90
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_50807692
Heej Miss_S 't is wel 370kCal hé

En nu doe ik wat meer, waarschijnlijk ga ik op 500 / 600 zitten voor een periode van drie weken.

Je haalt er idd niet alleen vet mee weg ja, ook spieren, maar als je het zoals nu voor een korte periode doet valt het wel mee. Eerst al dat overtollige vet weg, daarna opvullen met spieren is het credo.
Op het moment dat ik er mee stop en afbouw kom ik onherroepelijk 2 kg aan en dan zit ik alweer op 70 kg. Daarna is het voeding letten en sporten. Streefgewicht is eigenlijk een wassen neus, het gaat niet om het gewicht maar wat je in de spiegel ziet en hoe je je erbij voelt. Dat is het voor mij ook.

//edit:

de reden dat ik weer terug ben is omdat ik mijn oorspronkelijke doel nog niet gehaald heb. Daarbij heb ik een pauze van een half jaartje qua alles genomen om te kijken hoe mijn lichaam zich hield. Ik heb voor het hele proces een jaar uitgetrokken en heb eigenlijk tot en met eind augustus de tijd om mijn doelstellingen te halen. Welke ik ook ga doen
pi_50809714
quote:
Op zondag 24 juni 2007 19:11 schreef Viking84 het volgende:
Nou, ik ben echt zwaar ongesteld sinds zaterdag en ik durf het echt nog niet aan om vandaag te gaan sporten

Voor het eerst ongesteld sinds ik rigividion heb en met mycrogynon had ik er amper last van, en nou verga ik sinds zaterdag al van de buikpijn, moet supervaak verschonen en mn buik is echt een ballon

Woog vanochtend dan ook 57.4 kg

Zou blij zijn als ik er weer af ben.
  maandag 25 juni 2007 @ 07:32:29 #92
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50809813
Nou 7 min hardlopen ineens is wel leuk, maar nu heb ik wel allemaal kwaaltjes . Ik voel m'n beenspieren en ik heb last van m'n middenrif . Heb wel buikspieroefeningen gedaan, maar dat is alweer een paar dagen geleden.

Zo even eten enzo. Moet om 9:15 op de uni zijn.
Niet meer actief op Fok!
pi_50809980
buikspieroefeningen heb ik ook pas na 2 dagen last van

ik woog vanmorgen 74, volgens mij ga ik die 75 niet snel meer zien (of het moet na de vakantie zijn )
  maandag 25 juni 2007 @ 08:52:17 #94
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_50810483
quote:
Op maandag 25 juni 2007 01:41 schreef zwahiel het volgende:

En nu doe ik wat meer, waarschijnlijk ga ik op 500 / 600 zitten voor een periode van drie weken.

Je haalt er idd niet alleen vet mee weg ja, ook spieren, maar als je het zoals nu voor een korte periode doet valt het wel mee. Eerst al dat overtollige vet weg, daarna opvullen met spieren is het credo.
Op het moment dat ik er mee stop en afbouw kom ik onherroepelijk 2 kg aan en dan zit ik alweer op 70 kg. Daarna is het voeding letten en sporten. Streefgewicht is eigenlijk een wassen neus, het gaat niet om het gewicht maar wat je in de spiegel ziet en hoe je je erbij voelt. Dat is het voor mij ook.
Je komt meteen na het uithongeren 2 kilo aan? Dat is dan echt geen pure spiermassa hoor. Dus dan vul je het eigenlijk op met vocht, vet en waarschijnlijk een heeeel klein deel spierweefsel.
The Police 08-06-2008
pi_50810629
quote:
Op maandag 25 juni 2007 01:41 schreef zwahiel het volgende:

//edit:

de reden dat ik weer terug ben is omdat ik mijn oorspronkelijke doel nog niet gehaald heb. Daarbij heb ik een pauze van een half jaartje qua alles genomen om te kijken hoe mijn lichaam zich hield. Ik heb voor het hele proces een jaar uitgetrokken en heb eigenlijk tot en met eind augustus de tijd om mijn doelstellingen te halen. Welke ik ook ga doen
Met die crash is je lichaam echt niet blij, en het is bovendien gewoon slecht voor je stofwisseling. Misschien zie je minder snel resultaat als je het geleidelijk aanpakt, maar je bent dan wel zekerder van je zaak, namelijk dat het resultaat blijvender is door minder kans op het jojo-effect (je hebt je lichaam namelijk niet uitgehongerd), je stofwisseling is er niet trager op geworden, je hebt geen spiermassa verloren, etc...
Honger is niet de manier. Je moet wel een calorietekort ontwikkelen, maar op andere wijze. Intuïtieve eters (mensen die eten als ze echt honger hebben, ik heb het niet over lekkere trek) zijn van nature gezonder, slanker en gelukkiger met hunzelf dan mensen die continu diëten.
pi_50810961
quote:
Op maandag 25 juni 2007 09:01 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Met die crash is je lichaam echt niet blij, en het is bovendien gewoon slecht voor je stofwisseling. Misschien zie je minder snel resultaat als je het geleidelijk aanpakt, maar je bent dan wel zekerder van je zaak, namelijk dat het resultaat blijvender is door minder kans op het jojo-effect (je hebt je lichaam namelijk niet uitgehongerd), je stofwisseling is er niet trager op geworden, je hebt geen spiermassa verloren, etc...
Honger is niet de manier. Je moet wel een calorietekort ontwikkelen, maar op andere wijze. Intuïtieve eters (mensen die eten als ze echt honger hebben, ik heb het niet over lekkere trek) zijn van nature gezonder, slanker en gelukkiger met hunzelf dan mensen die continu diëten.
Couldn't agree more.
Je lichaam uithongeren is wel het slechtste wat je kunt doen.
Je stofwisseling zal zich naar beneden aanpassen door de vermindere intake van voedsel.
Er is voor het lichaam minder voedsel beschikbaar. Je lichaam stelt zich hierop in en zal het minder energie verbranden. in rust.
Als je na de periode van uithongeren, dan opeens weer normaal gaat eten, zul je flink aankomen.
Je energieverbruik is nl. nog steeds laag, terwijl je energie inname daar flink boven ligt.
Het sporten zal dan ook niet goed gaan, aangezien je lichaam zich eerst zal moeten gaan herstellen.

Op het gebied van blijvend afvallen zijn er geen quickfixes, je moet je manier van leven aanpassen en er wat tijd voor over hebben.

Wat wel doen:
- eet gezond en regelmatig (3 maaltijden per dag)
- snoep niet of nauwelijks
- sport veel (cardio & krachttraining)
En gegarandeerd binnen een paar maanden blijvend resulaat.
pi_50811093
quote:
Op maandag 25 juni 2007 09:20 schreef STING het volgende:

[..]

Wat wel doen:
- eet gezond en regelmatig (3 maaltijden per dag)
- snoep niet of nauwelijks
- sport veel (cardio & krachttraining)
En gegarandeerd binnen een paar maanden blijvend resulaat.
maar 3 maaltijden per dag?
vaak word toch aangeraden om de 2 uur te eten?
pi_50811145
Goeiemorgen allemaal

Na een weekend lang alles eten wat ik wil, veel snoep en ongezond spul zegt de weegschaal ... dat ik een halve kilo ben ... afgevallen! Ik snap er helemaal niets van. Ga het ook niet updaten, geloof nooit dat dit zo blijft...

Nu wel weer gezond bezig: net ontbijtje met muesli en melk en warme thee gehad.
pi_50811148
quote:
Op maandag 25 juni 2007 09:27 schreef Miss_S het volgende:

[..]

maar 3 maaltijden per dag?
vaak word toch aangeraden om de 2 uur te eten?
Ik denk dat hij daarmee bedoelt dat je 3 echte maaltijden per dag moet eten ( ontbijt/lunch/avondeten) en niet 1 van die 3 moet overslaan. En dan daarnaast nog een paar tussendoortjes als fruit ofzo
pi_50811188
quote:
Op maandag 25 juni 2007 09:29 schreef Chicolate het volgende:
Goeiemorgen allemaal

Na een weekend lang alles eten wat ik wil, veel snoep en ongezond spul zegt de weegschaal ... dat ik een halve kilo ben ... afgevallen! Ik snap er helemaal niets van. Ga het ook niet updaten, geloof nooit dat dit zo blijft...

Nu wel weer gezond bezig: net ontbijtje met muesli en melk en warme thee gehad.
is het misschien niet slim om naar een dietiste te gaan?
niet om af te vallen maar om juist op gewicht te blijven
pi_50811343
quote:
Op maandag 25 juni 2007 09:29 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik denk dat hij daarmee bedoelt dat je 3 echte maaltijden per dag moet eten ( ontbijt/lunch/avondeten) en niet 1 van die 3 moet overslaan. En dan daarnaast nog een paar tussendoortjes als fruit ofzo
Dat bedoel ik inderdaad ja
Ontbijt, lunch en avondeten vormen de basis, waarbij als je al honger krijgt voor één van de maaltijden,
je een tussendoortje neemt. Als je structureel al teveel honger krijgt voor een maaltijd, betekent het dat je niet genoeg gegeten hebt. Een goed ontbijt voorkomt dus bijv. dat je al aan de boterhammen moet voordat je moet lunchen.
pi_50812787
Goedemorgen!
Wat een gedoe sinds ik een weekend weg was zeg; lief zijn hoor
Wat betreft een erg laag calorieen dieet: zo weinig calorieen en niet sporten, om daarna flink te gaan sporten lijkt me niet slim, omdat je eerst best wat spier zal verbranden, zo je basaalmetabolisme nog flink zal verlagen, zodat je eigenlijk NOG minder moet gaan eten.
Wil je daarna spiermassa bijkrijgen moet je wel heel uitgebalanceerd gaan eten opeens (wil je niet aan het jojo-en blijven...)
Het nadeel van jojo-en schijnt oa. een verhoogde kans op galstenen te zijn, en die doen erg pijn in elk geval dus dat wil je niet!

Mijn weekend van leren & ongesteld zijn was vnl. zaterdag erg slecht Naar de aldi gaan is natuurlijk geen goed idee met chocola en nootjes Het studeren ging redelijk.

Vanochtend 5,6,7,8 minuten hardgelopen . Ik liep wel een ietsjepietsje langzamer dan de vorige les (gem. 9,71 km/uur), maar het gaat natuurlijk om het volhouden.

En morgen wordt de sufste verjaardag ooit met de hele dag keihard leren voor m'n tentamen alleen
Het mooi kotsende meisje.
pi_50812870
Allemaal posts over ongesteldheid opeens
Zouden vrouwen net als in hetzelfde huis, ook in hetzelfde topic tegelijkertijd ongesteld worden ofzo

[ Bericht 2% gewijzigd door STING op 25-06-2007 11:17:00 ]
pi_50812915
ik wou vanmorgen gaan hardlopen maar is ook niets meer van gekomen
misschien vanavond ipv fitnessen of een combi
pi_50813815
quote:
Op maandag 25 juni 2007 10:39 schreef STING het volgende:
Alemaal posts over ongesteldheid opeens
Zouden vrouwen net als in hetzelfde huis, ook in hetzelfde topic tegelijkertijd ongesteld worden ofzo
Is gebaseerd op geur/reuk hè . Weet niet of dat zo ver doorgaat .
pi_50815134
Iedereen heeft het hier over ongesteld zijn, ik ben niet eens ongesteld maar ik span qua raar gedrag voor deze week de kroon:

Ik ging net naar de AH en nu ben ik heeeeel verdrietig. Wat is het geval? Ik moet in twee dagen even een heel tentamen in mijn hoofd stampen (wat natuurlijk onmogelijk is). Daardoor werd ik een beetje sip en ben 'even' langs de schappen met snoep gelopen.

Gevolg: ik sta bij de kassa met twixen, een reep choco, m&m's en dropjes.

Wrom doe ik zoiets nou???

Enfin, ik heb gelukkig ook een meloen, druiven en appels meegenomen. Met dit alles moet ik het tot en met donderdag doen. Ik kan mezelf wel voor de kop slaan, maar ik voel me echt niet blij vandaag. En nu doe ik de comp uit en ga ik studeren....
pi_50815334
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:49 schreef Plukie86 het volgende:
tentamengedoe dat erg lijkt op die van mij
Hmm volgens mij ben jij lijntechnisch wel wat hetzelfde als ik he Verschrikkelijk is dat, al die *&^% tentamens
Ik ga zo ook maar weer eens echt beginnen (moeilijk, moeilijk)....
Ook nog wat goeds: keiveel geld terug van belasting, en m'n moeder was langzaamaan minder gaan snoepen (ze doet het nog redelijk veel eerlijk gezegd ) maar ze is toch 7 kg kwijt ermee, is toch best knap!

Nu gaat de pc weer uit en ga ik weer neurologie stampen
Het mooi kotsende meisje.
pi_50815466
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:49 schreef Plukie86 het volgende:
Iedereen heeft het hier over ongesteld zijn, ik ben niet eens ongesteld maar ik span qua raar gedrag voor deze week de kroon:

Ik ging net naar de AH en nu ben ik heeeeel verdrietig. Wat is het geval? Ik moet in twee dagen even een heel tentamen in mijn hoofd stampen (wat natuurlijk onmogelijk is). Daardoor werd ik een beetje sip en ben 'even' langs de schappen met snoep gelopen.

Gevolg: ik sta bij de kassa met twixen, een reep choco, m&m's en dropjes.

Wrom doe ik zoiets nou???

Enfin, ik heb gelukkig ook een meloen, druiven en appels meegenomen. Met dit alles moet ik het tot en met donderdag doen. Ik kan mezelf wel voor de kop slaan, maar ik voel me echt niet blij vandaag. En nu doe ik de comp uit en ga ik studeren....
Zijn het de hamsterweken ofzo?

Maar dat is wel heel erg veel ja, probeer het toch maar niet allemaal tegelijk op te eten en het af te wisselen met dat fruit, en dan als het op is gewoon weer gezond doen

Van het weekend veel gezondigd, vrijdagavond toastjes met brie gehad, zaterdag appelkruimeltaart gehad en veel gegeten met gourmetten en zondagavond chips gehad. Maar nu heb ik niks ongezonds meer in huis, en ga ik zo lekker lunchen en voor vanmiddag heb ik een meloen En wat ik vanavond ga eten weet ik nog niet, moet nog naar de winkel

Succes met de tentamens mensen

Ik heb trouwens weer een nieuw logje op mn weblog
pi_50815470
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:55 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

Nu gaat de pc weer uit en ga ik weer neurologie stampen
Das nog erger dan microbiologie.... En nu doe ik 'm echt uit.
pi_50815552
Jee zeg, ik ga dit echt nooit kunnen bijhouden hier... wat een tempo...
Ach ja, ik lees wel gewoon bij en als ik vragen heb dan meld ik me wel (anders gaat het allemaal nog sneller natuurlijk )
pi_50816654
Ondanks een lijntechnisch ontzetten slecht weekend (zaterdag pizza en chips, zonadg uit eten bij de griek) ben ik afgelopen week 0,3 kg afgevallen..

Sterkte met leren jongens/meiden!! Nog even de kiezen op elkaar!!

Plukie je kan ook nadat je al die snoep gekocht heb het meteen weer terug brengen bij de informatiebalie.. dan hoef je het niet mee naar huis te nemen!!
pi_50817632
Plukie: gooi die ongezonde zooi dan weg (wel eerst het pak openen en de inhoud apart weggooien anders kan je het er nog uit halen) of geef het weg. Dan kan je niet verleid worden .
pi_50817668
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:12 schreef Pandorah het volgende:
Plukie: gooi die ongezonde zooi dan weg (wel eerst het pak openen en de inhoud apart weggooien anders kan je het er nog uit halen) of geef het weg. Dan kan je niet verleid worden .
etenswaren weggooien gaf nog nooit zoveel voldoening
pi_50817924
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:40 schreef poppetje22 het volgende:
Plukie je kan ook nadat je al die snoep gekocht heb het meteen weer terug brengen bij de informatiebalie.. dan hoef je het niet mee naar huis te nemen!!

Dit vind ik eigenlijk wel de beste tip ooit! Gewoon meteen wegbrengen. Heb je gelijk weer geld ook
pi_50818030
Had ik gedacht superveel bij gekomen te zijn, stond de weegschaal gisterenavond op 72,9 Nu blijven volhouden om niet te veel te snoepen, vanavond naar de winkel, fruit halen
  maandag 25 juni 2007 @ 13:38:26 #116
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_50818444
Leuk die adviezen wat je vooral niet moet doen met zo'n dieet, maar ik heb 't al eens gedaan. Dat jojo effect is de grootste onzin die er bestaat. Jojo-en doe je omdat je wel dieet of lijnt, maar geen verandering in je eetpatroon toepast. Dat ik al nu drievierde jaar verder ben en 2 kg aangekomen ben (vooral door de laatste tijd, wat teveel gefeest) laat zien dat je niet per definitie hoeft te jojo-en.

Voor degene die 't nog niet weten, ik doe 't onder begeleiding van mijn sportcoach, huisarts en dieetiste.
Natuurlijk zit dit soort dieeten niet goed, en natuurlijk zijn er andere manieren, maar zo doe ik 't omdat 't voor mij werkt.
Opmerkingen die roepen dat je beter kunt gaan sporten gaan nergens over, want dat is helemaal het resultaat niet wat ik wil halen in deze fase. Sporten kweekt spieren ja, maar op die spieren ligt nog steeds vet en dat duurt ontzettend lang om dat vet weg te krijgen. Mijn doel is om mijn vetpercentage gewoon omlaag te krijgen en flink omlaag ook. Begonnen bij 19,9% vet en ik zit nu op 12% het uiteindelijke doel is om richting de 9 te gaan met 't liefst nog 8% als uitgangspunt.

(trouwens de reden dat je na zo'n dieet 2kg aankomt is omdat je lichaam idd vocht opneemt. Daarom moet je het ook goed afbouwen)

Voor de rest: denk maar zo, de uitverkoop begint weer, dus da's een extra motivatie. Kunnen we straks allemaal in die leuke kleren rondlopen! Haha!
pi_50818885
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:12 schreef Pandorah het volgende:
weg gooien mag niet !
ookal is dat wel wat ik zou doen

ik begin zo aan mijn lunch
toch zeker een hele banaan
pi_50819507
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:49 schreef Miss_S het volgende:

[..]

weg gooien mag niet !
ookal is dat wel wat ik zou doen

ik begin zo aan mijn lunch
toch zeker een hele banaan
waarom alleen een banaan?
pi_50819547
Ik zojuist een bruin broodje met kaas gegeten en groentjes. Verder een cola light gedronken.

Wat kunnen jullie mij nog aanraden als gezonde tussendoortjes?
pi_50820002
quote:
Op maandag 25 juni 2007 14:04 schreef Sylvana het volgende:

[..]

waarom alleen een banaan?
omdat ik de laatste tijd teveel gegeten heb
en vandaag streng doe
pi_50820027
quote:
Op maandag 25 juni 2007 14:05 schreef StefanieV het volgende:
Ik zojuist een bruin broodje met kaas gegeten en groentjes. Verder een cola light gedronken.

Wat kunnen jullie mij nog aanraden als gezonde tussendoortjes?
ik zou zoveel mogelijk fruit eten als tussendoortjes
pi_50820100
Dan ga ik vanavond fruit halen Hopen dat er nog mooi fruit ligt tenminste
  maandag 25 juni 2007 @ 14:26:18 #123
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_50820418
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:38 schreef zwahiel het volgende:

Voor de rest: denk maar zo, de uitverkoop begint weer, dus da's een extra motivatie. Kunnen we straks allemaal in die leuke kleren rondlopen! Haha!
Oja, jij deed hetzelfde als ik! . Ik zit een beetje te twijfelen nu, er moet nog 5kg af, maar ik heb al netjes afgebouwd voor mijn vakantie. Voor die 5kg is het toch wel een rigoreuze aanpak, zeker gezien het feit dat ik dan wéér moet afbouwen. Maar het is wel een snelle oplossing . Vervelend .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_50822837
quote:

Jaaa uitverkoop het begint al bijna (was daarnet in de stad, er was nog niet veel helaas) ... valt me trouwens op dat in pashokjes het licht zo is, dat ik er altijd veel lelijker en dikker uitzie dan in mn spiegel thuis, of gewoon op straat/ergens binnen. Wat is dat toch met dat vervelende licht dat meteen mijn kooplust wegneemt (misschien wel beter, nu heb ik tenminste nog geld )

En ik kom hier even vrolijk doen: mijn wiskunde toets ging goed, en ik was zo ongelooflijk relaxed. Al sinds gisteravond kan ik me nergens meer druk om maken, heb ik eindelijk die heerlijke rust weer terug. Nix geen paniek ofzo toen ik iets niet wist ... voel me prima! (en eet nog gezond ook )
pi_50822936
quote:
Op maandag 25 juni 2007 14:18 schreef StefanieV het volgende:
Dan ga ik vanavond fruit halen Hopen dat er nog mooi fruit ligt tenminste
Fruit = suiker = koolhydraten = dikmaker.

Beter is magere kwark ZONDER fruitstukjes or what so ever.
  maandag 25 juni 2007 @ 15:38:11 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_50823071
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:34 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Eet vooral geen fruit.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 25 juni 2007 @ 15:38:24 #127
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50823080
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:34 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

oeh .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 25 juni 2007 @ 15:39:45 #128
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50823138
Uhuh, fruit is evil . Altijd grappig, die mensen die hier nooit komen, maar toch even hun wijsheid tentoon willen spreiden. We zitten tenslotte al op # 89 en nog steeds willen we Slank de zomer in .
Niet meer actief op Fok!
pi_50823339
*fuck de tips, ze weten hier precies hoe ze af moeten vallen*

[ Bericht 94% gewijzigd door Devlinsect op 25-06-2007 15:48:53 (tips weggehaald.) ]
pi_50823448
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Eet vooral geen fruit.
Eet fruit. Goed voor je dikke reet. Wordt ie nog groter.
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:39 schreef Viking84 het volgende:
Uhuh, fruit is evil . Altijd grappig, die mensen die hier nooit komen, maar toch even hun wijsheid tentoon willen spreiden. We zitten tenslotte al op # 89 en nog steeds willen we Slank de zomer in .
Ik wil je helpen. Eet maar lekker je kilootje fruit. Suc6 dan met slank de zomer in en misschien zie ik je weer tijdens deel #197 waar je nog steeds op dieet bent.

En denk erom, ieder pondje gaat door je mondje (tenzij je een enge stofwisselingsziekte hebt, dan gaat deze regel niet op).

maandag 25 juni 2007 @ 15:50:34 #131
14746 k_i_m
pi_50823565
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:47 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Ik wil je helpen. Eet maar lekker je kilootje fruit. Suc6 dan met slank de zomer in en misschien zie ik je weer tijdens deel #197 waar je nog steeds op dieet bent.

En denk erom, ieder pondje gaat door je mondje (tenzij je een enge stofwisselingsziekte hebt stopt met roken, dan gaat deze regel niet op).

.
In my life
Why do I smile
pi_50823663
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:50 schreef k_i_m het volgende:

[..]

.
Stoppen met roken verhoogt je stofwisseling. Of je geeft eraan toe en je gaat eten: je wordt zwaarder. Of je gaat ervoor en je wordt zelfs >3 kilo lichter. It's up to you.
pi_50823810
quote:
Hmm nee, ik kwam juist vragen wat een gezond tussendoortje was, en iemand zei fruit.. Dus het is niet dat ik deze wijsheid tentoon spreidt.
  maandag 25 juni 2007 @ 15:59:56 #134
14746 k_i_m
pi_50823863
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:53 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Stoppen met roken verhoogt je stofwisseling. Of je geeft eraan toe en je gaat eten: je wordt zwaarder. Of je gaat ervoor en je wordt zelfs >3 kilo lichter. It's up to you.
Nou, dan heb ik misschien toch een enge stofwisselingsziekte . Ik moet echt mijn normale eetpatroon halveren wil ik niet meer aankomen .
In my life
Why do I smile
  maandag 25 juni 2007 @ 16:12:11 #135
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50824379
quote:

[..]

[..]

En denk erom, ieder pondje gaat door je mondje (tenzij je een enge stofwisselingsziekte hebt, dan gaat deze regel niet op).

Het gaat anders de goede kant op met mij, hoor, ondanks jouw 'goedbedoelde adviezen' . Van alles kom je aan als je er teveel van eet, dat geldt ook voor fruit. Toch heb je fruit nodig, want er zit zoveel meer in fruit dan suikers en koolhydraten alleen . En verder ben ik niet op dieet .

En @ StefanieV: die post over wijsheid tentoonspreiden was dus voor Devlinsect bedoeld .
Niet meer actief op Fok!
pi_50824506
quote:
Op maandag 25 juni 2007 16:12 schreef Viking84 het volgende:
En @ StefanieV: die post over wijsheid tentoonspreiden was dus voor Devlinsect bedoeld .
Dan heb ik het verkeerd opgevat, mijn excuses. Ik dacht al, geen fruit eten is helemaal niet gezond dusja
pi_50825184
quote:
Voor degene die 't nog niet weten, ik doe 't onder begeleiding van mijn sportcoach, huisarts en dieetiste.

Opmerkingen die roepen dat je beter kunt gaan sporten gaan nergens over
Dus je sportcoach zegt van, je kunt maar beter niet gaan sporten, maar lekker niks meer eten.

Sport en beweging boosten je spijsvertering. Als je je spijsvertering boost, verbrandt je meer, ook in rust. Als je jezelf uithongert, verlaag je je spijsvertering.

Daarnaast is het bij krachttraining ook zo, dat als je spieren traint, je het vet wat erop ligt ook verbrandt. En bij krachttraining tegenover cardio blijft je spijsvertering ook nog na de training lang de trainingsboost behouden.
  maandag 25 juni 2007 @ 16:39:54 #138
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_50825286
quote:

[..]

[..]

Alles met mate. Dat gaat heel goed.
pi_50825509
quote:
Opmerkingen die roepen dat je beter kunt gaan sporten gaan nergens over, want dat is helemaal het resultaat niet wat ik wil halen in deze fase. Sporten kweekt spieren ja, maar op die spieren ligt nog steeds vet en dat duurt ontzettend lang om dat vet weg te krijgen. Mijn doel is om mijn vetpercentage gewoon omlaag te krijgen en flink omlaag ook.
Ik vind het een beetje raar dat je een cruciaal punt uit je verhaalt laat, terwijl je al bij een sportcoach, huisarts en dieteest loopt. Sporten is zeker niet alleen maar voor het kweken van reguliere spieren, maar ook voor het trainen van je conditie (hart). Sterker nog, de meeste mensen sporten voor vetverbranding en conditie verbetering. Maar zelfs met het kweken van spieren, verhoog je je stofwisseling en raak je dus vet kwijt (als je gezond/slank blijft eten)

Jojen'en krijg je juist omdat je je eetpatroon aanpast.
Je lichaam krijgt minder te eten, past zich aan door langzamer te gaan draaien (zie het als een motor), je verbrandt minder in rust. Vervolgens ben je op je streefgewicht en ga je weer 'normaal' eten. Je lichaam draait nog steeds langzaam (in overlevingsmodus) en zal dus de surplus direct opslaan in de vetreserves.
Maar er zijn ook theorien die zeggen dat na zo'n vasten-deet je lichaam efficiënter omgaat met voeding en er in feite een groter overschot aan energie ontstaat, die dan opgeslagen wordt als vet.

Maar goed, het belangrijkste is natuurlijk, wat werkt voor jou, werkt voor jou, maar beetje verschillende ideeën uitwisselen is waar zo'n topic zoals deze uistekend geschikt voor is
  maandag 25 juni 2007 @ 16:52:01 #140
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_50825653
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:53 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Volgens mij was het als je stopt dat ie vertraagd
  maandag 25 juni 2007 @ 16:53:26 #141
14746 k_i_m
pi_50825704
quote:
Op maandag 25 juni 2007 16:52 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Neejoh, ik ben speciaal, ik heb gewoon een enge stofwisselingsziekte!
In my life
Why do I smile
pi_50825726
quote:
Op maandag 25 juni 2007 16:52 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Dacht ik inderdaad ook, maar wist het even niet meer zeker:
quote:
Stoppen met roken betekent voor veel mensen dat ze zwaarder worden. Roken versnelt je stofwisseling, je verbrandt dus meer calorieën. Stop je met roken dan heeft dit gevolgen voor de snelheid van je stofwisseling. Je verbrandt minder energie. Gevolg is dat je zwaarder wordt. Blijf je precies hetzelfde eten dan kom je toch, tussen de 1,5 tot 3 kilo aan. Veel stoppers komen meer aan, doordat ze het gemis compenseren met extra eten of meer snoepen
  maandag 25 juni 2007 @ 16:55:39 #143
14746 k_i_m
pi_50825779
Nou, dan heb ik weer pech gehad, met mijn dikke 10kg erbij zonder extra eten .
In my life
Why do I smile
  maandag 25 juni 2007 @ 17:04:00 #144
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_50826107
quote:
Er zit wel een kern van waarheid in. Veel mensen in m'n omgeving die proberen af te vallen eten belachelijk veel fruit, 5, 6 stuks of soms nog meer. 3 stuks lijkt me meer dan genoeg. Hoewel je weer beter een extra appel kan eten dan een reep ofzo.

sorry dat ik reageer zonder bij de kliek te horen...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_50826191
quote:
Op maandag 25 juni 2007 17:04 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Er zit wel een kern van waarheid in. Veel mensen in m'n omgeving die proberen af te vallen eten belachelijk veel fruit, 5, 6 stuks of soms nog meer. 3 stuks lijkt me meer dan genoeg. Hoewel je weer beter een extra appel kan eten dan een reep ofzo.

Klopt ook.

Zoals al eerder gezegd, alles met mate
Teveel aan suikers wordt ook opgeslagen als vet.
pi_50826539
quote:

Op zich eet ik nu ook wel veel fruit voor mijn doen. 2/3 stuks per dag (vooral veel appels), vroeger at ik het nauwelijks . Maar toen at ik chips en veel plakken ontbijtkoek, dus dan is dit wel weer beter natuurlijk .
pi_50827263
quote:
Op maandag 25 juni 2007 17:06 schreef STING het volgende:

[..]

Klopt ook.

Zoals al eerder gezegd, alles met mate
Teveel aan suikers wordt ook opgeslagen als vet.
Welke suikers? Enkelvoudige koolhydraten? Meervoudige koolhydraten? En als ik gewend ben om drie slagroom soezen per dag te eten, mag ik er dan nu één eten omdat het dan met mate is?

Dus al die suikers in fruit is goed voor me? In mijn familie komt diabetici voor, is het dan verstandig om zoveel fruit te eten?

Als ik er dan niet bij sport en wel afval, is dat wel goed voor me? Verbrand ik dan vet of spieren? Als ik dan weer ga eten, kom ik dan niet snel aan?

Volgens de weegschaal ben ik twee kilo afgevallen. Is dit nu vet, spieren of gewoon vochtverlies door het warme weer?

Ik wil mijn spieren behouden en vet verliezen, ik wil er natuurlijk niet uitzien als die broodmagere modellen. Wat is dan de beste methode om af te vallen?

Hoeveel calorieen moet ik minder eten om gezond af te vallen? Als ik 2000 calorieen nodig heb per dag en ik eet hiervan 50 procent vet, 35 procent aan koolhydraten en de rest aan eiwitten, is dat gezond?

pi_50828705
quote:
Op maandag 25 juni 2007 17:39 schreef Devlinsect het volgende:
Dude, kennis delen met elkaar is prima, maar de neerbuigende toon die je hier aan slaat, is niet echt welkom.
Kunnen we gewoon normaal met je communiceren, of kom je hier liever ff betweterig zijn? (en vooral nix bijdragen)
pi_50828816
zo net mijn avondeten op
sla, 1 kiwi en een paar aardbeien (maar ik lees dat dat verboden is want ik had al een peer en banaan op)
en veel vis
pi_50828873
quote:
Op maandag 25 juni 2007 18:27 schreef Miss_S het volgende:
zo net mijn avondeten op
sla, 1 kiwi en een paar aardbeien
en veel vis
waar zijn de koolhydraten
pi_50828949
quote:
Op maandag 25 juni 2007 18:28 schreef STING het volgende:

[..]

waar zijn de koolhydraten
die eet ik niet
daar word je dik van
en vanaf morgen stop ik ook met fruit
kan volgens mij beter stoppen met eten

(en ja dit is niet serieus bedoelt)
pi_50828959
quote:
Op maandag 25 juni 2007 18:27 schreef Miss_S het volgende:
zo net mijn avondeten op
sla, 1 kiwi en een paar aardbeien (maar ik lees dat dat verboden is want ik had al een peer en banaan op)
en veel vis
Das heel wat anders dan mijn avondeten Ik heb rundvlees stroganoff op, met paprika, champignons, zilveruitjes en aardappelpartjes, was erg lekker
pi_50829063
quote:
Op maandag 25 juni 2007 18:31 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Das heel wat anders dan mijn avondeten Ik heb rundvlees stroganoff op, met paprika, champignons, zilveruitjes en aardappelpartjes, was erg lekker
normaal zou het lekker klinken
maar ik sta zo op het strenge ingesteld dat ik niet zou willen ruilen eigenlijk
pi_50829510
quote:
Op maandag 25 juni 2007 18:31 schreef Miss_S het volgende:

[..]

die eet ik niet
daar word je dik van
was dit gedeelte ook niet serieus bedoeld?
pi_50829588
quote:
Op maandag 25 juni 2007 18:47 schreef STING het volgende:

[..]

was dit gedeelte ook niet serieus bedoeld?
nee want die eet ik wel
alleen tijdens het avond eten vandaag niet
pi_50829725
Lees net een stukje waar aangeraden wordt om voor het sporten geen koolhydraten te nemen, zodat je lichaam gelijk over gaat op vetten. Klinkt ideaal natuurlijk, maar zo hou je het toch veel minder lang vol en verbrandt je toch minder? Iemand hier ervaringen mee?

Ik zie er wel heil in om eerst met bijv. krachttraining de glucose voorraad weg te werken, om vervolgens aan de cardio te gaan. Je hebt je koolhydraten voorraad nog en je kan het dan nog lang volhouden.
pi_50829757
quote:
Op maandag 25 juni 2007 18:54 schreef STING het volgende:
Lees net een stukje waar aangeraden wordt om voor het sporten geen koolhydraten te nemen, zodat je lichaam gelijk over gaat op vetten. Klinkt ideaal natuurlijk, maar zo hou je het toch veel minder lang vol en verbrandt je toch minder?
dat raden ze mij inderdaad ook aan
en minder lang vol houden denk dat dat gewoon tussen je oren zit
pi_50830007
quote:
Op maandag 25 juni 2007 18:55 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat raden ze mij inderdaad ook aan
en minder lang vol houden denk dat dat gewoon tussen je oren zit
Nee, dat zit niet helemaal tussen je oren
Als je begint met je inspanning, merk je dat het in het begin heel makkelijk gaat.
Dat komt dan niet doordat je spieren nog fit zijn, maar door het type energie dat je lichaam ervoor kan aanspreken.
De enkelvoudige suikers/glucose spreek je als eerst aan en zijn het makkelijkst door je spieren te gebruiken.
Koolhydraten moeten eerst omgezet worden naar glucose/fructose, voordat het als brandstof kan dienen voor de spieren.
Omzetten van vetten gaat veel trager dan het omzetten van koolhydraten, vandaar dat het moeilijker wordt om de inspanning vol te houden.
Maar discipline speelt uiteraard ook een rol bij het volhouden.
  maandag 25 juni 2007 @ 19:17:59 #159
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50830574
quote:

[..]

Oh je mag best reageren zonder bij de kliek te horen (zo'n hecht kliekje zijn we toch niet ). Het punt is meer dat iemand ineens het ei van Columbus denkt te hebben gevonden en dat even hier komt melden alvorens weer verder te gaan fokken. C'est le ton qui fait la musique! .

Maar inderdaad, belachelijk veel fruit is ook nergens voor nodig. Houd je gewoon aan de voedingswijzer en alles komt goed .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 25 juni 2007 @ 20:14:02 #160
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_50832602
quote:
Op maandag 25 juni 2007 19:02 schreef STING het volgende:
Omzetten van vetten gaat veel trager dan het omzetten van koolhydraten, vandaar dat het moeilijker wordt om de inspanning vol te houden.
Maar discipline speelt uiteraard ook een rol bij het volhouden.
En de intensiteit: als je lichaam alleen op vetverbranding draait zal je je intensiteit moeten verlagen. Maar dan kan je het ook heel lang volhouden. Zelf vind ik het niks. Liever een uur zo intensief dat je het nog net volhoudt, dan verbrand je pas echt veel.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_50837778
quote:
Op maandag 25 juni 2007 20:14 schreef MuadDib het volgende:

[..]

En de intensiteit: als je lichaam alleen op vetverbranding draait zal je je intensiteit moeten verlagen. Maar dan kan je het ook heel lang volhouden. Zelf vind ik het niks. Liever een uur zo intensief dat je het nog net volhoudt, dan verbrand je pas echt veel.
Als je lichaam overgaat op vetverbranding tijdens het sporten, moet je niet alleen de intensiteit verlagen, maar kun je zelfs niet anders! Op vetverbranding kun je nog maar maximaal 50% van je kunnen presteren. Dat zit dus NIET tussen je oren, je lichaam is ook niet achterlijk.

Een paar posts hierboven wordt gesteld dat je beter geen Kh voor het sporten kunt eten omdat je dan vet zou verbranden. Zo werkt het echter niet, in je lever en spieren zit een constante hoeveelheid glycogeen (van Kh dus he) die tijdens het sporten opgemaakt wordt, maar allang weer aangevuld zal zijn als je begint met je volgende sportsessie. Geen kh eten voor die tijd geeft hoogstens als resultaat dat je knockout gaat tijdens het sporten.
pi_50837809
Ik ben er ook weer, zat even in Groningen
Ik heb het slechtste weekend ooit gehad, qua eten. Denk magnums (ja, meervoud), chips, kwarktaart, cola. En het was heerlijk!
Maar goed, shit happens, vanaf vandaag weer groente eten enzo
En ik zie morgen wel wat de weegschaal ervan vindt.
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_50839169
quote:
Op maandag 25 juni 2007 22:11 schreef Plukie86 het volgende:
Zo werkt het echter niet, in je lever en spieren zit een constante hoeveelheid glycogeen (van Kh dus he) die tijdens het sporten opgemaakt wordt, maar allang weer aangevuld zal zijn als je begint met je volgende sportsessie. Geen kh eten voor die tijd geeft hoogstens als resultaat dat je knockout gaat tijdens het sporten.
De constante hoeveelheid wordt ook wel de reserve voorraad Kh genoemd, ok snap em
Bedankt voor de info, dan ga ik gewoon door met pasta/aardappels/rijst eten voordat ik ga sporten
pi_50839213
quote:
Op maandag 25 juni 2007 22:12 schreef Alcarin het volgende:
Ik ben er ook weer, zat even in Groningen
Ik heb het slechtste weekend ooit gehad, qua eten. Denk magnums (ja, meervoud), chips, kwarktaart, cola. En het was heerlijk!
Maar goed, shit happens, vanaf vandaag weer groente eten enzo
En ik zie morgen wel wat de weegschaal ervan vindt.
moet kunnen
(anders wacht je nog ff een paar (balans)dagen met de weegschaal )
pi_50839326
Ik ging net (incl. kleding) op de weegschaal staan, en hij zei 78. Het deed gewoon fysiek pijn
Zonder kleren was het trouwens al 77, dus zal het morgenochtend wel 76 zijn, maar goed.
Ik heb geen tijd voor dit soort dingen, ik moet scripties. Ik negeer de weegschaal de komende week. Blijf wel gewoon gezond eten, maar ik heb even geen aandacht/energie/hersencapaciteit over voor dit gedoe.
Screw it!
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 00:52:04 #166
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_50843813
quote:
Op maandag 25 juni 2007 16:47 schreef STING het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje raar dat je een cruciaal punt uit je verhaalt laat, terwijl je al bij een sportcoach, huisarts en dieteest loopt. Sporten is zeker niet alleen maar voor het kweken van reguliere spieren, maar ook voor het trainen van je conditie (hart). Sterker nog, de meeste mensen sporten voor vetverbranding en conditie verbetering. Maar zelfs met het kweken van spieren, verhoog je je stofwisseling en raak je dus vet kwijt (als je gezond/slank blijft eten)

Jojen'en krijg je juist omdat je je eetpatroon aanpast.
Je lichaam krijgt minder te eten, past zich aan door langzamer te gaan draaien (zie het als een motor), je verbrandt minder in rust. Vervolgens ben je op je streefgewicht en ga je weer 'normaal' eten. Je lichaam draait nog steeds langzaam (in overlevingsmodus) en zal dus de surplus direct opslaan in de vetreserves.
Maar er zijn ook theorien die zeggen dat na zo'n vasten-deet je lichaam efficiënter omgaat met voeding en er in feite een groter overschot aan energie ontstaat, die dan opgeslagen wordt als vet.

Maar goed, het belangrijkste is natuurlijk, wat werkt voor jou, werkt voor jou, maar beetje verschillende ideeën uitwisselen is waar zo'n topic zoals deze uistekend geschikt voor is
Het werkt idd voor mij ja En daar gaat 't mij om, veel mensen vinden 't niks, veel mensen vinden 't 't einde. Gezond is idd anders, maar het lichaam hersteld zich vrij snel. Het afbouwen is er juist voor om het lichaam uit de spaarstand te laten komen in de gewone stand terug te brengen.

Ik sport niet tijdens het dieet (omdat je daar gewoonweg geen energie voor hebt!), maar na het dieet volg ik een intensief sportprogramma
pi_50844238
Tering, een tijdje terug was ik vet aan het inhouden qua eten en drinken. Maar de laatste tijd: . Vanavond 2 volle schaaltjes crusli(met van die chocola ), soms een hele fles 7-up... half bakje tonijnsalade(20 gram vet per 100 gram ). Nou is dit gelukkig niet dagelijks, maar ik heb de laatste tijd veel meer behoefte aan eten .

Gevolg: ik kom weer een beetje aan, maar niet veel. Hoe kan ik er een beetje voor zorgen dat ik niet zo'n honger heb. Ik heb van Actimel/activia wel wat gehoord, is dat wat?

[ Bericht 2% gewijzigd door hello_moto1992 op 26-06-2007 01:17:10 (tegenstrijdige eerste zin) ]
pi_50847983
Goeiemorgen!

En weer op de 67,8!
Na een dag met sporten+slank eten kom ik aan en na een dag met 's avonds vet eten (rijst+kip+saté) ga ik van 68,3 naar 67,8. Zal wel aan het vochtniveau liggen.
pi_50848029
ik weeg nu ook weer 73 en gister nog 74
bij mij heeft het dus ook meteen effect wat ik eet
pi_50848052
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 01:07 schreef hello_moto1992 het volgende:
Tering, een tijdje terug was ik vet aan het inhouden qua eten en drinken. Maar de laatste tijd: . Vanavond 2 volle schaaltjes crusli(met van die chocola ), soms een hele fles 7-up... half bakje tonijnsalade(20 gram vet per 100 gram ). Nou is dit gelukkig niet dagelijks, maar ik heb de laatste tijd veel meer behoefte aan eten .

Gevolg: ik kom weer een beetje aan, maar niet veel. Hoe kan ik er een beetje voor zorgen dat ik niet zo'n honger heb. Ik heb van Actimel/activia wel wat gehoord, is dat wat?
Hoe meer je eet, hoe meer vet je eet, hoe meer zoetigheid je eet, je lichaam past zich automatisch aan en wil meer, meer, meer Ff een paar dagen discipline helpt al flink om die behoefte weer te laten dalen
Focus je op eten met complexe koolhydraten en eiwitten, hier is je lichaam het langst mee bezig om te verteren.
Dus denk aan voeding met bijv. veel vezels: All Bran Plus met bijv. yoghurt, Knackebrod Volkoren, bruin brood.
En als je dan bijv. voor de lunch toch nog honger hebt, neem je wat fruit of een Liga. (of als je echt niet geen tussendoortje wil en een klein beetje honger niet erg vindt, veel water drinken)
pi_50848338
heb net ontbeten met ontbijtkoek met een beetje becel light erop
vult wel goed
pi_50848536
Hallootjes! Goed weekend gehad allemaal? Ik heb nu officieel vakantie en 12 juli diploma uitreiking, dus ik moet even uitzoeken wat ik allemaal moet regelen voor het komende schooljaar.

Ik weeg nu 76 kilo, dus ik zit bijna op 75. Dat zou echt een magisch getal zijn, 75 kilo... Dat heb ik in geen 100 jaar gewogen hahaha

Hebben jullie dat ook, dat je eigenlijk van de kindermaatjes meteen naar L bent gegaan!? Ik kan me niet herinneren dat ik ooit kleding in maat S heb gekocht. Ja nu pas ik er wel in, maar voorheen niet.
pi_50848594
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 09:35 schreef BabblingBrook het volgende:
Hallootjes! Goed weekend gehad allemaal? Ik heb nu officieel vakantie en 12 juli diploma uitreiking, dus ik moet even uitzoeken wat ik allemaal moet regelen voor het komende schooljaar.

Ik weeg nu 76 kilo, dus ik zit bijna op 75. Dat zou echt een magisch getal zijn, 75 kilo... Dat heb ik in geen 100 jaar gewogen hahaha

Hebben jullie dat ook, dat je eigenlijk van de kindermaatjes meteen naar L bent gegaan!? Ik kan me niet herinneren dat ik ooit kleding in maat S heb gekocht. Ja nu pas ik er wel in, maar voorheen niet.
ja dat had ik dus ook
nooit een S, ookal wil ik die vandaag gaan proberen
vorige week een shirtje in de maat M gekocht en zit toch iets te wijd naar mijn smaak dus eens kijken of ze hem nog in een S hebben hangen
  dinsdag 26 juni 2007 @ 09:38:52 #174
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50848612
Ik pas nog wel steeds in kleren van toen ik 13 / 14 was. Toen zal ik 60 á 65 kg hebben gewogen (wow, dan ben ik wel 15 á 20 kg aangekomen in 2 jaar , maar goed, was nog in de groei toen ).
Niet meer actief op Fok!
pi_50848665
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 09:38 schreef Viking84 het volgende:
Ik pas nog wel steeds in kleren van toen ik 13 / 14 was. Toen zal ik 60 á 65 kg hebben gewogen (wow, dan ben ik wel 15 á 20 kg aangekomen in 2 jaar , maar goed, was nog in de groei toen ).
had je dan altijd wijde kleren of stretch?
want 10 kilo is toch wel een groot verschil met kleding
  dinsdag 26 juni 2007 @ 09:47:26 #176
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50848806
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 09:41 schreef Miss_S het volgende:

[..]

had je dan altijd wijde kleren of stretch?
want 10 kilo is toch wel een groot verschil met kleding
Ik droeg altijd sportkleding op die leeftijd, dus dan is het niet zo gek (waren ook nog mannenkleren). Het waren wijdzittende truien idd. Oh ja, toen ik 86 kg woog, paste ik ook in die kleren, hoor.
Nu heb ik ze weggedaan naar de Kringloopwinkel (5 zakken vol ), want ik ga m'n garderobe vernieuwen .
Niet meer actief op Fok!
pi_50848815
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 09:38 schreef Viking84 het volgende:
Die kleding bewaar ik niet hoor. Dat is allemaal allang weggegooid.
pi_50848830
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 09:47 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik droeg altijd sportkleding op die leeftijd, dus dan is het niet zo gek (waren ook nog mannenkleren). Het waren wijdzittende truien idd.
En dan pas recentelijk uit de kast komen, t is ongelooflijk
  dinsdag 26 juni 2007 @ 09:49:10 #179
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50848847
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 09:47 schreef BabblingBrook het volgende:

[..]

ja, het gaat meer om truien waar ik *iets* mee heb op één of andere manier. Emotionele waarde dus . Ik droeg één bepaalde trui heel vaak rond mijn 14e en die heb ik nu ook eindelijk weggedaan.
Niet meer actief op Fok!
pi_50848857
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 09:47 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik droeg altijd sportkleding op die leeftijd, dus dan is het niet zo gek (waren ook nog mannenkleren). Het waren wijdzittende truien idd. Oh ja, toen ik 86 kg woog, paste ik ook in die kleren, hoor.
Nu heb ik ze weggedaan naar de Kringloopwinkel (5 zakken vol ), want ik ga m'n garderobe vernieuwen .
nieuwe kleding is altijd leuk
maar normaal pas je niet in dezelfde vrouwen kleding als je 60 weegt en 86
  dinsdag 26 juni 2007 @ 09:52:40 #181
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50848906
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 09:49 schreef Miss_S het volgende:

[..]

nieuwe kleding is altijd leuk
maar normaal pas je niet in dezelfde vrouwen kleding als je 60 weegt en 86
nieuwe kleding is niet leuk als je merkt dat leuke kleding jou niet staat en je steeds geconfronteerd wordt met het feit dat jouw maat er niet is of dat je de grootste maat hebt .

Maar nu is het wel weer leuk .
Niet meer actief op Fok!
pi_50848928
Welke kledingmaat hebben jullie nu? Ik zit tussen 38 en 42 (ligt aan de winkel) En S en L.
pi_50848940
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 09:52 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nieuwe kleding is niet leuk als je merkt dat leuke kleding jou niet staat en je steeds geconfronteerd wordt met het feit dat jouw maat er niet is of dat je de grootste maat hebt .

Maar nu is het wel weer leuk .
ik wou net gaan typen dat jij toch helemaal niet meer de grootste maat hebt
ik heb eigenlijk nooit een probleem gehad met kleding kopen, waarschijnlijk vanwege mijn figuur
ik kon altijd wel leuke truitjes en topjes vinden in gewone maten

ik ga vanmiddag weer ff winkelen en dan komt er over een week nog iets van de H&M
pi_50848966
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 09:53 schreef BabblingBrook het volgende:
Welke kledingmaat hebben jullie nu? Ik zit tussen 38 en 42 (ligt aan de winkel) En S en L.
ja ik ook
meestal topjes M of 38
en rokjes/broeken is heel verschillend van 38 tot 42
  dinsdag 26 juni 2007 @ 09:56:07 #185
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50848982
Ik heb nu broekmaat 40/42 en wat shirtjes betreft maat L. Maar dat hangt ook een beetje van de winkel af idd. Soms is het XL en soms M.

Ik zal wel altijd een vrij grote maat houden voor m'n bovenlijf, want ik zit nu eenmaal met die enorme buste (al is die volgens m'n moeder wel geslonken ).

Maar ik ga naar de uni. Dag .
Niet meer actief op Fok!
pi_50849037
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 09:56 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb nu broekmaat 40/42 en wat shirtjes betreft maat L. Maar dat hangt ook een beetje van de winkel af idd. Soms is het XL en soms M.

Ik zal wel altijd een vrij grote maat houden voor m'n bovenlijf, want ik zit nu eenmaal met die enorme buste (al is die volgens m'n moeder wel geslonken ).
dan blijf je inderdaad er wel altijd fors uitzien kwa bovenlijf

ik ben nu toch echt blij met mijn kleine E cup
heb altijd grote borsten gehad, en goed nu zijn ze niet klein maar wel beter
pi_50849265
quote:

L heb ik een hele kleine periode gehad
M heb ik een hele lange periode gedragen, maar de laatste maanden kan ik over op S (ben niet de langste )
pi_50849450
Nou ik heb nog steeds maat 44 hoor. Qua broeken dan, met shirts let ik er nooit zo op, die passen altijd wel. Als het maar lang genoeg is
pi_50849516
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 10:15 schreef Alcarin het volgende:
Nou ik heb nog steeds maat 44 hoor. Qua broeken dan, met shirts let ik er nooit zo op, die passen altijd wel. Als het maar lang genoeg is
Ja jij bent dan ook best lang, al ben je vergeleken met mij nog steeds een ukkie
pi_50849566
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 10:17 schreef BabblingBrook het volgende:
Ja jij bent dan ook best lang, al ben je vergeleken met mij nog steeds een ukkie
Leuk om ook eens een ukkie te zijn
Maar vooral mijn bovenlijf is lang, daarom is het lastig shirts te vinden die lang genoeg zijn maar toch niet flapperen
pi_50849610
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 10:19 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Leuk om ook eens een ukkie te zijn
Maar vooral mijn bovenlijf is lang, daarom is het lastig shirts te vinden die lang genoeg zijn maar toch niet flapperen
Miss Etam heeft natuurlijk kleding voor lange dames en er is nu uitverkoop en er hangen zat leuke dingen
pi_50849642
Ik heb nog steeds gewoon 38/40 (maar eerst vaker 40, en nu vaker 38) of maat M/L (zelfde verhaal). Grappig dat Miss_S 10 kilo zwaarder is en toch dezelfde maten heeft. Denk dat dat ook zeker met de bouw te maken heeft, shirts zitten bij mij namelijk vaak strak om mijn middel en bovenarmen, terwijl het verder wel goed past. Dan pak ik toch een maatje groter, omdat je anders zo'n spekflap onder het shirt ziet puilen en das niet charmant. Bij broeken heb ik vaak dat ze op de heupen wel passen, maar dat de knoop niet dicht kan. Of dat de knoop wel dicht kan en ze om mijn kont flodderen.... Wat dat betreft passen heupbroeken beter, maar daar moet dan wel iets boven dat niet te kort is.
pi_50849800
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 10:21 schreef BabblingBrook het volgende:

[..]

Miss Etam heeft natuurlijk kleding voor lange dames en er is nu uitverkoop en er hangen zat leuke dingen
spam
pi_50849823
quote:

Ik pas soms nog steeds in S hoor, maar koop meestal toch maar M, omdat hij dan net iets langer is en mn vetrol op mn buik wat minder opvalt.
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 09:53 schreef BabblingBrook het volgende:
Meestal 38, soms 36
pi_50849838
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 10:30 schreef STING het volgende:

[..]

spam
Nee ongevraagd, goedbedoeld advies
pi_50850088
Hm, ik heb meestal maat 42, af en toe 40. Ik heb alleen het probleem dat mijn broeken passen op mijn heupen, maar veel te groot zijn bovenaan, waardoor ik ze met een riem moet toestroppen. Het is zo moeilijk een broek te vinden die overal past. Altijd gaapt ze achteraan. Van t-shirt heb ik L maar die zijn dan ook iets te groot, misschien moet ik toch in het vervolg kijken voor M.
pi_50850225
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 10:31 schreef BabblingBrook het volgende:
Nee ongevraagd, goedbedoeld advies
Het was welkom hoor
Maar ik ben gewoon een zeikerd met kleding, ik heb heel weinig, dus wat ik heb moet goed zijn. En nog goedkoop ook, want ik ben een arme sloeber (miss etam is al te duur voor me ). Ik ben echt slecht in shoppen..
pi_50850354
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 10:44 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Het was welkom hoor
Maar ik ben gewoon een zeikerd met kleding, ik heb heel weinig, dus wat ik heb moet goed zijn. En nog goedkoop ook, want ik ben een arme sloeber (miss etam is al te duur voor me ). Ik ben echt slecht in shoppen..
Er is uitverkoop en over het hele land verspreid zijn er nog koopjes filialen ook, daar betaal je bijna niets voor een leuk shirt of een leuke broek.
pi_50850355
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 10:22 schreef Plukie86 het volgende:
Ik heb nog steeds gewoon 38/40 (maar eerst vaker 40, en nu vaker 38) of maat M/L (zelfde verhaal). Grappig dat Miss_S 10 kilo zwaarder is en toch dezelfde maten heeft. Denk dat dat ook zeker met de bouw te maken heeft, shirts zitten bij mij namelijk vaak strak om mijn middel en bovenarmen, terwijl het verder wel goed past. Dan pak ik toch een maatje groter, omdat je anders zo'n spekflap onder het shirt ziet puilen en das niet charmant. Bij broeken heb ik vaak dat ze op de heupen wel passen, maar dat de knoop niet dicht kan. Of dat de knoop wel dicht kan en ze om mijn kont flodderen.... Wat dat betreft passen heupbroeken beter, maar daar moet dan wel iets boven dat niet te kort is.
ja denk dat het zeker met figuur te maken heeft
topjes zitten bij mij bijna niet strak vanwege mijn taille
pi_50851406
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 09:09 schreef STING het volgende:

[..]

Hoe meer je eet, hoe meer vet je eet, hoe meer zoetigheid je eet, je lichaam past zich automatisch aan en wil meer, meer, meer Ff een paar dagen discipline helpt al flink om die behoefte weer te laten dalen
Focus je op eten met complexe koolhydraten en eiwitten, hier is je lichaam het langst mee bezig om te verteren.
Dus denk aan voeding met bijv. veel vezels: All Bran Plus met bijv. yoghurt, Knackebrod Volkoren, bruin brood.
En als je dan bijv. voor de lunch toch nog honger hebt, neem je wat fruit of een Liga. (of als je echt niet geen tussendoortje wil en een klein beetje honger niet erg vindt, veel water drinken)
Ik zal het vandaag eens proberen rustig aan te doen . Bedankt
  dinsdag 26 juni 2007 @ 11:54:31 #201
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50852548
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 09:58 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dan blijf je inderdaad er wel altijd fors uitzien kwa bovenlijf

ik ben nu toch echt blij met mijn kleine E cup
heb altijd grote borsten gehad, en goed nu zijn ze niet klein maar wel beter
Maar dat maakt mij ook niet uit. Ik weet dat het van m'n cupmaat komt en niet van iets anders . En ik zie er niet fors uit, hoor . Gewoon dat ik ws nooit een S aan zal kunnen .
Niet meer actief op Fok!
pi_50855050
ik eet nu kwark maar ik krijg het niet echt weg
pi_50855296
ik walg trouwens echt van mensen in dit topic die eten weggooien
pi_50855346
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:14 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik hoor er sinds net bij. Ik vind mango echt niet te eten .

Ik ga me vanavond wagen aan een slanke hartige taart .
pi_50855558
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 09:47 schreef BabblingBrook het volgende:

[..]

mijn kleding gaat sowieso weg als ik t 1/2e jaar niet heb gedragen
tenzij gala of zo
pi_50855589
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:16 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Ik hoor er sinds net bij. Ik vind mango echt niet te eten .

Ik ga me vanavond wagen aan een slanke hartige taart .
nee ik bedoel meer van

omg ik heb de hele snoepwinkel leeggekocht 560 lollereuros aan snoep
nou weet je wat ik ben sterk ik gooi t weg

opsluiten dat tuig
er zijn zoveel mensen die niks te eten hebben gooi jij alles weg
  dinsdag 26 juni 2007 @ 13:25:13 #207
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_50855690
Ik pas nu in een S van de H&M, maar liever een M omdat als ik ga zitten zo'n lovehandle in de weg gaat zitten. Da's bij een M-etje niet zo. Maar ik was vorig jaar maart nog wel een H&M XL of XXL...

Op naar de XS
pi_50855736
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:25 schreef zwahiel het volgende:
Ik pas nu in een S van de H&M, maar liever een M omdat als ik ga zitten zo'n lovehandle in de weg gaat zitten. Da's bij een M-etje niet zo. Maar ik was vorig jaar maart nog wel een H&M XL of XXL...

Op naar de XS
jeej
maar er is verschil tussen normale h&m en divided h&m
bij normaal heb ik S/XS en bij divided M/L

dus misschien is dat t
  dinsdag 26 juni 2007 @ 13:27:22 #209
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50855757
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:25 schreef zwahiel het volgende:

Op naar de XS
een man hoort niet in een S te passen. Dan ben je een mager scharminkel .

Ik ga vanavond uit eten trouwens . Bij van der Valk. Biefstukje, here I come! Ik laat het toetje achterwege dit keer.
Niet meer actief op Fok!
pi_50855892
Ja voor mannen h&m is L beter qua spieren

als ik in XS pas van de mannen en mn bovenlichaam is t dunst dan heb je anorexia hoor

Ik zag laatst een jongen die droeg S, dat kon er nog net mee door
  dinsdag 26 juni 2007 @ 13:33:16 #211
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_50855949
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:21 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

mijn kleding gaat sowieso weg als ik t 1/2e jaar niet heb gedragen
tenzij gala of zo
Je kleding gaat toch wel naar de arme mensen, hè?
pi_50855983
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je kleding gaat toch wel naar de arme mensen, hè?
ik gooi ze niet weg hoor, maak je niet druk
pi_50857728
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 11:54 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Maar dat maakt mij ook niet uit. Ik weet dat het van m'n cupmaat komt en niet van iets anders . En ik zie er niet fors uit, hoor . Gewoon dat ik ws nooit een S aan zal kunnen .
tegenover je onderlichaam bedoelde ik dat het er fors uit zag
je ziet er inderdaad niet fors uit hoor

ik was dus op zoek naar mijn topje in maat S maar die was er niet meer
dus nu maar een rokje in S en een rokje en jurkje in M
pi_50857774
quote:
dat mag
ik walg van mensen die alles op eten
pi_50858070
H&M maten vind ik eigenlijk niet tellen ... daar heb ik S of XS ... in een normale winkel loop ik meestal met M ... en bij de New Yorker kwam ik laatst thuis met een vestje XL (tja, ook een te grote voorgevel, de rits kon niet dicht anders ) Maar meestal maat M. Broeken koop ik 32 (USA maat) omdat ze anders te kort zijn, maar mn middel is maat 30. Lekkere wijde broeken heb ik dus

Voel me waardeloos. Moest voor school, bio, naar een of ander bos fietsen en daar metingen doen. Andere kant van de stad, ongeveer 15 km van mijn huis vandaan. Tussendoor nog een aantal flinke heuvels (van die 'bruggen' over de vaart en de snelweg) gehad, met extreme tegenwind. Begon het nog te stortregenen ook, kwam drijfnat aan. Wat metingen gedaan, handen die er van de kou afvielen en toen dat hele stuk weer terug...

Nu heb ik keelpijn, ben ik naar de Mac geweest (sundae ijsje, tegen de keelpijn, geen heel menu zoals de rest) en heb ik thuis ook niet erg gezond gegeten. Nu net een boterham kipfilet op, nu is de vreetbui wel ongeveer weg. Maar man! dat ze dat niet aflassen bij noodweer , ik ben morgen waarschijnlijk verkouden of ziek!
pi_50858940
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:22 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
nee ik bedoel meer van

omg ik heb de hele snoepwinkel leeggekocht 560 lollereuros aan snoep
nou weet je wat ik ben sterk ik gooi t weg

opsluiten dat tuig
er zijn zoveel mensen die niks te eten hebben gooi jij alles weg
Ik voel me aangesproken, omdat ik gister lekkers bij de AH heb gekocht en het niet kon laten liggen. En nu heb ik 1/3 van de zak redband weggegooid. De lekkere dingen eruit gegeten. Normaal zou ik de minder lekkere dingen ook gewoon opeten, maar dan zou ik nu 339 kcal binnenkrijgen waar ik niet eens van genoten heb. Beetje van de gekke niet? En wat schieten de kindjes in Afrika er mee op dat ik snoepjes wél opeet in plaats van weggooi? Ga het heus niet opsturen hoor.

Verder: Over gister en vandaag een halve zak M&M's en 2/3 zak redband mix opgegeten. De twixen en de rittersport liggen nog onaangeroerd, het scheelt toch enorm veel dat er ook appels, druiven en walnoten binnen handbereik liggen. Ok, het is natuurlijk niet gezond, maar 'vroeger' zou ik de voorraad nu allang ophebben en nu nog niet. Positief puntje: ik geniet er dubbel van en volgende week neem ik een strenge balansweek.

Plukie is weer een beetje uit haar studiedip en gaat vol goede moed weer aan de slag. Chocola gehad he....
pi_50858998
Ik heb het ook ooit eens gehad. We hadden bezinningsdag en het was verplicht om met de fiets te gaan. Was het aan het regenen, en zaten we daar allemaal de ganse dag kletsnat. De helft had inderdaad een verkoudheid aangezien het in dat lokaal nog super koud was.

Maar na zo'n inspanning, mag je wel even zondigen zeg ik altijd
pi_50859036
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:20 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat mag
ik walg van mensen die alles op eten
er is een verschil tussen iets niet weg gooien en het opeten
pi_50859049
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:51 schreef StefanieV het volgende:
De helft had inderdaad een verkoudheid aangezien het in dat lokaal nog super koud was.
Verkoudheid krijg je niet van kou en regen, maar van een virus. En die krijg je weer door met z'n allen + 1 die dat virus heeft in een ruimte te gaan zitten.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 14:52:58 #220
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50859071
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:52 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

eten is er om opgegeten te worden, hoor. Of wou je er een kunstwerkje mee maken ofzo? .
Niet meer actief op Fok!
pi_50859081
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:52 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Ehm bij mij niet, aangezien ik alleen woon. Dus of opeten, of weggooien, of wachten tot het bederft en het dan wel weggooien.
pi_50859082
kou en regen maken je weerstand lager waardoor je het virus eerder krijgt
  dinsdag 26 juni 2007 @ 14:53:41 #223
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50859102
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:52 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Verkoudheid krijg je niet van kou en regen, maar van een virus. En die krijg je weer door met z'n allen + 1 die dat virus heeft in een ruimte te gaan zitten.
Toch is er 1 iemand die het eerst verkouden raakt. Waar komt dat virus dan vandaan? En ik word echt wel verkouden als ik zonder jas naar buiten ga met dit weer, al is er verder niemand in de buurt.
Niet meer actief op Fok!
pi_50859105
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:52 schreef Viking84 het volgende:

[..]

eten is er om opgegeten te worden, hoor. Of wou je er een kunstwerkje mee maken ofzo? .
ik dump alle zooi in mn broertje
altijd wel iemand te vinden
pi_50859120
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:53 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Ehm bij mij niet, aangezien ik alleen woon. Dus of opeten, of weggooien, of wachten tot het bederft en het dan wel weggooien.
je hebt geen vrienden
pi_50859122
Ik heb net 80 gram walnoten gehad, echt heerlijk Verder gewoon de dagelijkse dingen als ontbijtkoek en 2 tosti's als lunch. En ga zo nog lekker meloen eten

Ben de hele dag weer druk bezig geweest met het huishouden en boodschappen doen en vanavond met Peter naar de bios
pi_50859158
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:53 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

en om er nou mee langs de buren te gaan
pi_50859192
op zich maakt t ook niet uit of je alles injezelf stopt of het niet opeet
maar het principe he
pi_50859269
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:55 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
maar het principe he
tja principes die heb ik niet
gewoon uit principe
pi_50859305
Alles wat ik zelf niet opeet, geef ik tegenwoordig gewoon aan Peter mee

Pas bijvoorbeeld een zak Napoleons gekocht, maar zakje bleef maar liggen, had het niet eens open gemaakt, en toen dus maar gewoon meegenomen toen ik naar Peter ging, dan komt het wel op
pi_50859318
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:54 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

je hebt geen vrienden
Jawel hoor, maar die zien me aankomen met bijvoorbeeld een halve portie chicken tonight, of een aardappel.
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:55 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
maar het principe he
Welk principe? Dat van de arme kindjes in Afrika? Wat doe jij dan met overbleven eten?
pi_50859447
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:58 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Jawel hoor, maar die zien me aankomen met bijvoorbeeld een halve portie chicken tonight, of een aardappel.
[..]

Welk principe? Dat van de arme kindjes in Afrika? Wat doe jij dan met overbleven eten?
dat principe dat mensen liever iets zelf opeten dan weg gooien
wat schieten die arme kindjes daar mee op?

ik gooi gewoon eten weg hoor als ik het niet van plan ben het meer op te eten
pi_50859543
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:02 schreef Miss_S het volgende:

dat principe dat mensen liever iets zelf opeten dan weg gooien
wat schieten die arme kindjes daar mee op?

Eensch
pi_50859570
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:02 schreef Miss_S het volgende:
Ik gooi het dan ook weg, maar zeker niet 'zomaar' en vanzelfsprekend. Ik baal er altijd van als ik eten weg moet gooien. Dat heeft me allemaal geld gekost! Ik heb ermee moeten slepen op de fiets! En dan durft het ineens te bederven
(het gebeurt ook niet heel vaak dat ik eten weg moet gooien, gelukkig)
pi_50860280
quote:

[..]

Waarom wordt Afrika hier bijgehaald?
Het is gewoon een verspilling van grondstoffen, thats all
pi_50860828
@ Principessa:
quote:

Wat doe jij dan met overbleven eten?
pi_50860913
Gadverdarrie wat een snotweer. Ik ben tot vrijdag vrij en ik weet niet wat ik met mn vrije tijd aanmoet: gevolg veel luieren en slapen. Mn hoofd wil even niks vandaag.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 15:44:55 #238
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50861013
Moet dat gezeur over overgebleven eten nu echt hier? Just my 2 cents: je koopt het eten niet met het doel om het weer weg te gooien, dus als je een beetje rekening houdt met houdbaarheidsdatum is het niet nodig om (veel) dingen weg te gooien. Natuurlijk kan het altijd gebeuren dat je meer eten hebt klaargemaakt dan je op dat moment op kunt. Aangezien ieder pondje door het mondje gaat en je restjes al lang en breed vergaan zijn als ze in Afrika aankomen, zit er weinig anders op dan wat overgebleven is weg te gooien. Als je maar wel verstandig boodschappen doet .
Niet meer actief op Fok!
pi_50861068
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:39 schreef Plukie86 het volgende:
@ Principessa:
[..]
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:53 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

ik dump alle zooi in mn broertje
altijd wel iemand te vinden
En wie haalt er steeds Afrika bij

Ik heb t niet over overdatum eten maar ik lees wel eens van
ik kocht voor 100 euro ongezonde dingne
toen kreeg ik spijt dus gooide ik het weg
goed he
pi_50861531
ik heb nog nooit hier gelezen dat ze voor zoveel geld ongezonde dingen kochten en dan weg gooien
en dan nog als dat gebeurt kan je het toch beter weggooien want terugbrengen gaat ook niet
  dinsdag 26 juni 2007 @ 16:00:55 #241
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50861562
Nou ja, het kan natuurlijk eens gebeuren dat je lekkere dingen koopt en dat je er spijt van hebt als je thuis komt. Maar ik neem aan dat dat niet om tientallen euro's gaat. Eerder om een tientje als ik kijk wat Plukie gekocht heeft.

Plukie: je hebt wel wat losgemaakt hier .
Niet meer actief op Fok!
pi_50861633
hebben jullie het nou nog steeds over al dan niet eten weggooien?

natuurlijk is dat doodzonde en natuurlijk kan je dat beter niet doen, koop dan bewuster of geef het aan iemand weg.

zo, ook weer klaar, kunnen jullie weer verder over slank de zomer in, als die zomer ooit nog komt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 26 juni 2007 @ 16:06:16 #243
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_50861777
Whehehe, heerlijk, die typetjes in de sportschool de laatste tijd.
Vandaag: twee drilpuddinkjes die alleen maar op de Powerplates rondhingen, zonder cardio ook of maar iets dergelijks te doen (hadden ook nog allebei een knalroze t-shirt aan zodat het biggetjes-effect nog groter werd).
En: moeder + dochter kamptypjes (ma met veel tattoo's op haar armen en veel te strak outfit aan, dochter ook met dito te strak outfit en behangen met veel gouden kettingen). Ma had haar broek standaard veel te laag hangen zodat je haar prachtige rood met zwarte string goed kon bewonderen.
The Police 08-06-2008
pi_50861927
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:00 schreef Viking84 het volgende:
Nou ja, het kan natuurlijk eens gebeuren dat je lekkere dingen koopt en dat je er spijt van hebt als je thuis komt. Maar ik neem aan dat dat niet om tientallen euro's gaat. Eerder om een tientje als ik kijk wat Plukie gekocht heeft.

Plukie: je hebt wel wat losgemaakt hier .
Inderdaad, sta er ook wat van te kijken. Het ging trouwens om nog geen 4 euro. Honderd euro heb ik nog nooit ergens gelezen, helemaal niet hier.
Enfin, ik zal er over ophouden.

Iets anders: De meesten hier zijn student en hebben dus overdag ook tijd om te sporten. Ik werk straks 5 weken lang elke dag, en heb dan alleen 's avonds tijd. Daarbij ben ik ook nog eens bij mijn ouders, waar alleen hardloopschoenen en een racefiets + helm aanwezig zijn. Hoe zal ik dat eens gaan doen? Ik ben vaak pas om 7 uur thuis en moet dan nog eten (gelukkig niet koken).

Zijn er mensen die hetzelfde soort ritme hebben (laat thuis van werk) en dan nog sporten 's avonds? Vraag me een beetje af of ik dan de fut nog kan opbrengen om te sporten, of dat ik liever op de bank blijf hangen. Hoe slepen jullie jezelf van de bank af?

Maar 5 weken niet echt sporten lijkt me ook niet zo handig... En ik moet wel een beetje trainen voor mijn bergbeklimvakantie.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 16:14:12 #245
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50862102
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:06 schreef YPrue het volgende:
Whehehe, heerlijk, die typetjes in de sportschool de laatste tijd.
Vandaag: twee drilpuddinkjes die alleen maar op de Powerplates rondhingen, zonder cardio ook of maar iets dergelijks te doen (hadden ook nog allebei een knalroze t-shirt aan zodat het biggetjes-effect nog groter werd).
En: moeder + dochter kamptypjes (ma met veel tattoo's op haar armen en veel te strak outfit aan, dochter ook met dito te strak outfit en behangen met veel gouden kettingen). Ma had haar broek standaard veel te laag hangen zodat je haar prachtige rood met zwarte string goed kon bewonderen.
Heb jij wel tijd om naar andere mensen te kijken? . Dan kun je die loopband ook nog wel even een versnellinkje hoger zetten .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 16:15:02 #246
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_50862139
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:09 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Iets anders: De meesten hier zijn student en hebben dus overdag ook tijd om te sporten. Ik werk straks 5 weken lang elke dag, en heb dan alleen 's avonds tijd. Daarbij ben ik ook nog eens bij mijn ouders, waar alleen hardloopschoenen en een racefiets + helm aanwezig zijn. Hoe zal ik dat eens gaan doen? Ik ben vaak pas om 7 uur thuis en moet dan nog eten (gelukkig niet koken).

Zijn er mensen die hetzelfde soort ritme hebben (laat thuis van werk) en dan nog sporten 's avonds? Vraag me een beetje af of ik dan de fut nog kan opbrengen om te sporten, of dat ik liever op de bank blijf hangen. Hoe slepen jullie jezelf van de bank af?

Maar 5 weken niet echt sporten lijkt me ook niet zo handig... En ik moet wel een beetje trainen voor mijn bergbeklimvakantie.
Mja, ik denk dan altijd zo: je kunt beter gaan sporten dan wat nutteloos op de bank rond te hangen. En als je eenmaal bezig bent met sporten, voel je je gaandeweg ook steeds energieker.
The Police 08-06-2008
  dinsdag 26 juni 2007 @ 16:15:59 #247
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50862178
quote:

[..]

Inderdaad, sta er ook wat van te kijken. Het ging trouwens om nog geen 4 euro. Honderd euro heb ik nog nooit ergens gelezen, helemaal niet hier.

Ik sport sowieso 's avonds, al heb ik overdag tijd. Ik kan je aanraden om 's avonds te gaan hardlopen. Echt dat is zó lekker. En dan pas om 22 uur. Rustig op straat, lekker koel buiten... en je slaapt als een roosje . In het begin is het misschien even moeilijk om jezelf ertoe te zetten, maar als je gewoon minidoelen formuleert voor jezelf, lukt het veel beter. Ik heb als doel om 3 keer per week te hardlopen en elke keer het schema voor die keer af te werken . Het halen van dat schema is dan mijn minidoel voor die dag .
Niet meer actief op Fok!
pi_50862307
quote:

[..]

ik heb dat ritme een paar maanden gehad
en ik vond het vooral fijn om van te voren te sporten, maar dat betekent wel vroeg opstaan
en vaak begon ik dan in de avond ook nog om 8 uur met sporten
je moet je gewoon voor houden dat je er meer energie van krijgt dus het ook steeds makkelijker word om zo´n ritme vol te houden
  dinsdag 26 juni 2007 @ 16:19:45 #249
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_50862322
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:14 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Heb jij wel tijd om naar andere mensen te kijken? . Dan kun je die loopband ook nog wel even een versnellinkje hoger zetten .
Net alsof ik mijn ogen niet open heb tijdens het crossrampen.
Dat heeft niks met versnelling hoger zetten te maken, die typjes vallen zo erg op dat je ze wel MOET zien.
En het was tijdens het krachttrainen, niet tijdens mijn cardio dat ze daar waren.
The Police 08-06-2008
  dinsdag 26 juni 2007 @ 16:27:00 #250
14746 k_i_m
pi_50862588
quote:

[..]

Soms lukt het wel, soms lukt het niet. Ik zoek qua sport altijd lessen uit die vlak na mijn werk zijn, zodat ik óf vanuit mijn werk gelijk door kan fietsen, of nog een half uurtje heb om mijn spullen bij elkaar te zoeken. Als ik eenmaal ga zitten lukt het meestal niet . Wat wel leuk is, is na het avondeten een stukkie wandelen. Dat lijkt ook niet zo vermoeiend als "helemaal" naar de sportschool en lukt vaak ook wel .
In my life
Why do I smile
pi_50862712
quote:

[..]

Als ik sport, doe ik het ook vaak zat 's avonds. Hier wordt bijvoorbeeld bodypump ook van 21-22 uur gegeven en dat volg ik regelmatig. Natuurlijk blijf ik soms ook liever op de bank hangen, maar als ik dan eenmaal in de sportschool ben, ben ik blij dat ik toch gegaan ben en voel ik me achteraf heerlijk voldaan En daarna slaap ik ook heerlijk meestal
pi_50862764
quote:
[..]
Ik werk fulltime en ben meestal rond 17:00-17:30 thuis, en dinsdag en donderdag is het snel eten om vervolgens om 19:00 naar de sportschool te gaan of te hardlopen. Maar een enkele keer dat ik denk, screw it
Om 20:30 gaat m'n avond verder, om het maar een beetje positief te brengen
Ik denk dat als je eerst lui op de bank gaat hangen, dat de verleiding alleen maar groter wordt om niet te gaan.

[ Bericht 10% gewijzigd door STING op 26-06-2007 16:39:54 ]
pi_50862905
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:29 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Als ik sport, doe ik het ook vaak zat 's avonds. Hier wordt bijvoorbeeld bodypump ook van 21-22 uur gegeven en dat volg ik regelmatig. Natuurlijk blijf ik soms ook liever op de bank hangen, maar als ik dan eenmaal in de sportschool ben, ben ik blij dat ik toch gegaan ben en voel ik me achteraf heerlijk voldaan En daarna slaap ik ook heerlijk meestal
Ik kan niet slapen als ik na 21 uur nog hard gesport heb. Veel te veel adrenaline in mijn lijf
pi_50862983
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:36 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik kan niet slapen als ik na 21 uur nog hard gesport heb. Veel te veel adrenaline in mijn lijf
ik ga ook niet meteen slapen hoor, maar een uurtje erna zo'n beetje, eerst nog ff wat drinken en achter de computer zitten
pi_50862992
ik wil sporten
pi_50863000
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:38 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik wil sporten
waarom ga je niet dan?
pi_50863062
omdat ik al 5 dagen in bed lig en niet mag/kan lopen
pi_50863078
quote:
Wacht maar totdat je op jezelf woont
pi_50863103
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:40 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
yeahhhhhhh sure
pi_50863147
quote:
Ben je ondertussen al naar de dokter geweest met je enkel (of heb ik dat gemist?)

... ik wil sporten, maar ik ben uitgeput. Letterlijk uitgeput en zit behoorlijk in de put. Denk dat ik toch wel ga, het is een goede afleiding. Maar ik zal me er echt toe moeten zetten. Over sporten: ik train 2x per week zo rond een uur of 7. Meerdere mensen die ik ken zitten ook op de vereniging, dus dat is al genoeg motivatie om gewoon te gaan. Daarbij vind ik het heel erg leuk om te sporten (en ze vragen ook waar je was als je een keer mist). Sporten lukt me meestal wel
pi_50863177
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:43 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ben je ondertussen al naar de dokter geweest met je enkel (of heb ik dat gemist?)

... ik wil sporten, maar ik ben uitgeput. Letterlijk uitgeput en zit behoorlijk in de put. Denk dat ik toch wel ga, het is een goede afleiding. Maar ik zal me er echt toe moeten zetten.
Gewoon doen. Als je er eenmaal bent en je bezig bent, valt het reuze mee.
pi_50863210
ik wil een keertje niet sporten dus doe ik dat ook niet
morgen laatste les hiphop/streetdance als ik niet teveel last heb van mijn buik
pi_50863218
quote:
ow, dat heb ik even gemist dan, sterkte met je enkel
  dinsdag 26 juni 2007 @ 17:36:50 #264
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_50865025
Die H&M maten vallen nog wel mee hoor. Ik heb 't ook met merkspul hoor...

Eerst past ik in een shirtje van G-star met maat XL en vorig jaar heb ik exact 't zelfde shirt gekocht in maat M en toen zat ie perfect

Qua broekmaat ook van een 36 (en sommige merken een 38) naar 32 gegaan jeans maten.

XS is voor heren ook echt voor iellige mannetjes, toch zie ik er genoeg hoor. S van de gewone H&M maten in shirts kan prima. Die heb ik nu ook aan, maar dan ben ik echt niet mager hoor Mijn buik steekt er zittend nog behoorlijk op uit, dus die doe ik zo min mogelijk aan. M daarintegen kan prima ook van de H&M.
pi_50868301
quote:

Ik ben ook meestal pas laat thuis en ik eet meestal pas rond 19.30. Of ik ga na het werk sporten zo rond een uur of 18.00 of ik ga rond een uur of 21.00 sporten. Hardlopen deed ik zoals Viking ook rond een uur of 2200. Heerlijk om dan moe van het hardlopen je bedje in te duiken. En ik plan het sporten gewoon in. Niets bankhangen, hup opspringen en actief aan de slag .
pi_50870010
zo kom vandaag aan de 1300kcal , eigenlijk teveel maar goed wat wil je als je de laatste tompouce op eet
pi_50870703
Vandaag had ik heeeeel veeeeel moeite om geen chocolade of iets anders lekkers te halen. Had ook enorme zin in een patatje maar niet genomen. Ik had tenslotte nog sultana bij.
pi_50871557
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:42 schreef STING het volgende:

[..]

yeahhhhhhh sure
Doe ik niet vrijwillig hoor
De zwelling op mn enkel is weg aan t gaan
mag hem absoluut niet belasten van de dokter
zelfs naar de wc hinkelen kon eigenlijk niet vond ze..

als ik nu op mn voet probeer te staan ga ik deaud von der pijn..
en al zou t wel gaan mag ik t nog niet doen want dan komt de zwelling keihard weer terug
pi_50871672
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 20:23 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Doe ik niet vrijwillig hoor
De zwelling op mn enkel is weg aan t gaan
mag hem absoluut niet belasten van de dokter
zelfs naar de wc hinkelen kon eigenlijk niet vond ze..

als ik nu op mn voet probeer te staan ga ik deaud von der pijn..
en al zou t wel gaan mag ik t nog niet doen want dan komt de zwelling keihard weer terug

Gewoon lekker rustig aan doen, het duurt vast niet lang meer
  dinsdag 26 juni 2007 @ 23:27:58 #270
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50880314
Zo, ik ben er ook weer.
Dus uit eten geweest, maar was niet zo geslaagd. Moesten heel lang wachten, vervolgens zat er een haar in m'n salade (en geniet dan nog maar eens oprecht van je eten) en tot overmaat van ramp zat er ook een dikke Amerikaan de héle tijd onze kant op te kijken.

Ja, ik weet het, ik zie er superleuk uit nu, maar mannen hoeven me niet de hele tijd aan te gapen .

Verder is Marks jas gejat .
Niet meer actief op Fok!
pi_50883450
okee lekker volgende x die salade terug sturen hoor.. dat kan echt niet
en was er geen garderobe? die mensen kei hard aansprakelijk stellen !

je moet niet zo over je heen laten lopen
  woensdag 27 juni 2007 @ 07:29:44 #272
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50887258
ja, ik moet misschien wat harder optreden idd . Ws denk ik de volgende keer dat ik daar eet weer aan die haar en is m'n eten weer verpest . Er was wel een garderobe, maar niet een bewaakte kennelijk. Het ging om een blauwe jas en daar hingen er toen we weggingen nog een stuk of 4 van, dus mensen kijken kennelijk niet of ze wel de goede jas meenemen . Zo dom. Is niet de eerste keer dat dit gebeurt trouwens bij dit restaurant. Gelukkig had Mark z'n zakken leeggehaald.
Niet meer actief op Fok!
pi_50887588
ik werd weer blij van mijn weegschaal hij gaf vanochtend 72 kilo aan
betekend weer een halve kilo eraf
  woensdag 27 juni 2007 @ 08:21:24 #274
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50887600
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 08:19 schreef Miss_S het volgende:
ik werd weer blij van mijn weegschaal hij gaf vanochtend 72 kilo aan
betekend weer een halve kilo eraf
.

Ik werd niet blij van m'n weegschaal vanochtend . Maar morgenochtend ws wel weer. Hij is een beetje stuk trouwens. De batterijlade zit los en als die loshangt, geeft 'ie ineens 10 kg minder aan .
Niet meer actief op Fok!
pi_50887624
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 08:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

.

Ik werd niet blij van m'n weegschaal vanochtend . Maar morgenochtend ws wel weer. Hij is een beetje stuk trouwens. De batterijlade zit los en als die loshangt, geeft 'ie ineens 10 kg minder aan .
zo val je wel heel snel af

ik vraag me af waarom ik deze maand nu opeens weer 2 kilo kwijt ben
doe toch dingen niet heel anders dan die maand ervoor
pi_50887626
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 08:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

.

Ik werd ook niet blij van m'n weegschaal vanochtend, 67,8 --> 68,5, maar dat heb ik eigenlijk altijd de dag na sporten.
Eet ook meestal wel wat meer op een 'sportdag'
pi_50887739
ik moet nog 'maar' 1,5 kilo afvallen en dan heb ik een gezond gewicht
en ik heb nog bijna 3 weken tot dat ik op vakantie ga dus wie weet dat dat nog lukt
pi_50887748
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 08:33 schreef Miss_S het volgende:
en ik heb nog bijna 3 weken tot dat ik op vakantie ga dus wie weet dat dat nog lukt
1,5 kilo binnen 3 weken is geen onrealisitsch doel

Ik heb nog 1,5 week te gaan voor m'n vakantie,
ben bang dat ik m'n target van 67 niet ga halen
Onder de 69kg is het afvallen erg moeilijk geworden, maar denk dat dit grotendeels te maken
heeft met spiergroei (I hope )
pi_50887796
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 08:34 schreef STING het volgende:

[..]

1,5 kilo binnen 3 weken is geen onrealisitsch doel

Ik heb nog 1,5 week te gaan voor m'n vakantie,
ben bang dat ik m'n target van 67 niet ga halen
Onder de 69kg is het afvallen erg moeilijk geworden, maar denk dat dit grotendeels te maken
heeft met spiergroei (I hope )
ja ben nu ook steeds een halve kilo per week kwijt
maarja weet niet of dat zo blijft gaan natuurlijk

als ik onder de 70 zit denk ik dat ik niet echt meer wil afvallen
  woensdag 27 juni 2007 @ 08:51:48 #280
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50887944
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 08:23 schreef Miss_S het volgende:

[..]

zo val je wel heel snel af

ik vraag me af waarom ik deze maand nu opeens weer 2 kilo kwijt ben
doe toch dingen niet heel anders dan die maand ervoor
your body moves in mysterious ways, zullen we maar zeggen . Die van mij doet ook altijd gekke dingen. Een hele week gezond eten --> geen gram eraf. Elke dat uit eten, friet, pizza etc --> een kilo eraf (tenzij je dat elke week zo doet hè ).

Vanavond weer bootcampen. Maar ik ben geblesseerd . Heb teveel geforceerd bij het hardlopen en nu doet m'n been gewoon pijn (maar volgens mij heb ik dat al gezegd?).
Niet meer actief op Fok!
pi_50888073
Vanochtend gaf de weegschaal hier 48 aan. Ben benieuwd wat die in de sportschool aangeeft, en hoe het met mijn vetpercentage zit . Maar hier thuis heb ik mijn streefgewicht dus al gehaald .
pi_50888216
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 08:51 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Vanavond weer bootcampen. Maar ik ben geblesseerd . Heb teveel geforceerd bij het hardlopen en nu doet m'n been gewoon pijn (maar volgens mij heb ik dat al gezegd?).
dat had je al gemeld inderdaad
ik krijg ook wel vaak last van mijn been maar nooit echt zo erg dat ik niet kan sporten ofzo

is vanavond de laatste les?
bij mij bij dansen wel
pi_50888616
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 08:33 schreef Miss_S het volgende:
Is op zich te doen, maar ja je weet nooit wat je lichaam doet. Bij mij is het ook een beetje vreemd, een aantal dagen erg slecht gegeten en niet gesport en ik weeg nog steeds gelijk. Terwijl ik de voorgaande weken wel goed bezig was en ook gelijk bleef. Lichamen doen gewoon waar ze zelf zin in hebben...

Ik heb nog vijf weken tot mijn vakantie, en moet nog twee kilo tot mijn streefgewicht. Ik ga m'n best doen om dat te halen, hopelijk lukt dat. Het scheelt wel dat ik straks werken moet, en dus geen tijd heb om tussendoor te snoepen. Eten zal gezond worden, nu nog proberen om 's avonds te sporten en dan moet het lukken.

En op vakantie zal ik ook wel afvallen als ik niet als te slecht eet, want dan ga ik elke dag mooie bergen in Oostenrijk bekilmmen, daar wordt je wel moe van!
  woensdag 27 juni 2007 @ 09:34:40 #284
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50888678
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 09:10 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat had je al gemeld inderdaad
ik krijg ook wel vaak last van mijn been maar nooit echt zo erg dat ik niet kan sporten ofzo

is vanavond de laatste les?
bij mij bij dansen wel
ja. Normaal zou er volgende week nog een les zijn, maar die gaat niet door.
Dus vanavond voor het laatst en dan ga ik waarschijnlijk in september weer verder . Maar kan ook zijn dat ik het na de zomer eerst even bij hardlopen houd .
Niet meer actief op Fok!
pi_50888802
Gaan jullie trouwens door met sporten op vakantie?

Er is volgens mij geen fitness in het hotel, maar als de temperatuur een beetje lekker is 's ochtends/'s avonds, denk ik wel dat ik een aantal keer ga hardlopen.
pi_50888891
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 09:40 schreef STING het volgende:

Er is volgens mij geen fitness in het hotel, maar als de temperatuur een beetje lekker is 's ochtends/'s avonds, denk ik wel dat ik een aantal keer ga hardlopen.
Op vakantie = sport. Niks met je luie kont aan het zwembad liggen, erop uit! Ik wil graag veel van de omgeving zien, dus wandelen, wandelen en nog een wandelen. Met kabelbaantjes de berg op, en lopend weer naar beneden. Kastelen bezoeken en vele trappen opklimmen. Stadjes bekijken en kilometers sjokken. Elke dag loop ik heel wat kilometers, maar ja je moet toch wat doen om wat van de omgeving te zien? Als we aan het einde van de middag terugkomen kan ik nog wel aan het zwembad/meer/rivier liggen te luieren.

Fitness in een hotel? Op een camping in een tentje heb je geen fitness nodig.
  woensdag 27 juni 2007 @ 09:43:40 #287
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50888894
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 09:40 schreef STING het volgende:

ik ga niet op vakantie, dus ik sport gewoon door. En als ik wel op vakantie ging, wat is er dan op tegen om 's morgens vroeg of 's avonds laat m'n hardloopronde te doen op het strand? . Lijkt me nog geweldig lekker te lopen ook .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 27 juni 2007 @ 09:44:14 #288
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50888909
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 09:43 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Op vakantie = sport. Niks met je luie kont aan het zwembad liggen, erop uit! Ik wil graag veel van de omgeving zien, dus wandelen, wandelen en nog een wandelen. Met kabelbaantjeswandelend de berg op , en lopend weer naar beneden. Kastelen bezoeken en vele trappen opklimmen. Stadjes bekijken en kilometers sjokken. Elke dag loop ik heel wat kilometers, maar ja je moet toch wat doen om wat van de omgeving te zien? Als we aan het einde van de middag terugkomen kan ik nog wel aan het zwembad/meer/rivier liggen te luieren.
.
Niet meer actief op Fok!
pi_50888941
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 09:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

.
Haha, je hebt gelijk. Maar dan ben ik te moe om weer naar beneden te lopen!
pi_50889073
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 09:43 schreef Plukie86 het volgende:
Met kabelbaantjes de berg op, en lopend weer naar beneden.
Ik zou het andersom doen, naar boven lopen is veel relaxter dan naar beneden

Ik ga de hele vakantie zwemmen/snorkelen/lopen, dus het zal wel goedkomen
pi_50889962
Ik kom ook weer even kijken. Wil toch nog net een paar kilootjes kwijt voor de zomer. Over twee weken gaan we al op vakantie naar Kreta, het zou mooi zijn als het er dan af is.

Gisteren kreeg ik trouwens van mijn schoonmoeder papieren over het soepdieet. Het ziet er niet eens zo heel ongezond uit. Crashdiëten zijn natuurlijk nooit goed voor je, maar je loopt hierbij nog niet eens zo heel veel voedingsstoffen mis. Maar goed, ik doe het maar gewoon op de ouderwetse manier: gezonder en minder eten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mini_rulez op 27-06-2007 10:30:20 ]
Are you pondering what I'm pondering?
pi_50890162
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 10:23 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik kom ook weer even kijken. Wil toch nog net een paar kilootjes kwijt voor de zomer. Over twee weken gaan we al op vakantie naar Kreta, het zou mooi zijn als het er dan af is.
Dan mag je wel opschieten
quote:
Gisteren kreeg ik trouwens van mijn schoonmoeder papieren over het soepdieet. Het ziet er niet eens zo heel ongezond uit. Crashdiëten zijn natuurlijk nooit goed voor je, maar je loopt hierbij nog niet eens zo heel veel voedingsstoffen mis. Maar goed, ik doe het maar gewoon op de ouderwetse manier: gezonder en minder eten.
Het is ook een beetje kwestie van geloof natuurlijk, ik geloof ook niet in crashdieten, of tewel shortcuts, waar je later terugjojo'd of andere nadelige effecten aan overhoudt "Gewoon" gezonder eten en sporten is ook beter vol te houden en het heeft als voordeel dat je je levensstijl eigenlijk blijvend aanpast en je dus minder risico hebt op terugval.
pi_50890354
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 10:29 schreef STING het volgende:

[..]

Dan mag je wel opschieten
Inderdaad! Maar ja, alles wat er nog af kan voor die tijd is meegenomen. Op zich ben ik niet ontevreden met mijn gewicht nu, maar een iets strakker buikje in een bikini kan nooit kwaad.
quote:
Het is ook een beetje kwestie van geloof natuurlijk, ik geloof ook niet in crashdieten, of tewel shortcuts, waar je later terugjojo'd of andere nadelige effecten aan overhoudt "Gewoon" gezonder eten en sporten is ook beter vol te houden en het heeft als voordeel dat je je levensstijl eigenlijk blijvend aanpast en je dus minder risico hebt op terugval.
Daar heb je gelijk in. Zij had dit gebruikt om snel de eerste kilo's kwijt te raken, en nu is ze aan het Sonja Bakkeren om de rest eraf te krijgen en daarna weer geleidelijk normaal te gaan eten. Ze zei wel dat ze zich erg fit voelde tijdens het soepdieet, dat vond ik wel opvallend.

Maar goed, ik hou het ook maar gewoon bij drie maaltijden per dag, zo min mogelijk tussendoortjes en alles zo gezond mogelijk. Sporten is alleen lastig want mijn sportschoolabonnement is afgelopen en het minimum was 3 maanden dus dat heb ik maar niet meer gedaan zo vlak voor de zomer. Dan zou ik toch de helft van de tijd niet kunnen gaan. Bovendien zit ik nu bij m'n ouders om tentamens te leren. Maar goed, dan maar gewoon gezond eten en thuis wat oefeningen doen.
pi_50890647
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 09:31 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Is op zich te doen, maar ja je weet nooit wat je lichaam doet. Bij mij is het ook een beetje vreemd, een aantal dagen erg slecht gegeten en niet gesport en ik weeg nog steeds gelijk. Terwijl ik de voorgaande weken wel goed bezig was en ook gelijk bleef. Lichamen doen gewoon waar ze zelf zin in hebben...
Jouw lichaam doet precies hetzelfde als het mijne! Ik eet nu ongelooflijk ongezond (naja, wel gesport dan) en ik blijf gewoon heerlijk op 1 gewicht. Op zich vind ik 62 een prima gewicht, ben ik vorig jaar ook heel lang geweest, en het is gewoon prima. Nu ga ik proberen op gewicht te blijven met gezond eten, want alle patat enzo is natuurlijk sowieso niet goed voor me

Over vakantie: ik heb ook een sportvakantie. Ik ga naar Italie, Idromeer. In de omgeving gaan we lange wandelingen maken, en ik ga leren surfen. Dus sta ongeveer 2,5 week of op een surfplank, of loop (op stevig tempo) door de bergen. Meestal val ik ook af in vakanties, omdat ik dan hele dag bezig ben en gewoonweg vergeet om te eten (of te snoepen, dat vooral)

Nog 2 weken en dan vertrek ik
pi_50890761
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 10:46 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Meestal val ik ook af in vakanties, omdat ik dan hele dag bezig ben en gewoonweg vergeet om te eten (of te snoepen, dat vooral)
Wat een luxe! Hadden we dat allemaal maar.

Maar je hebt wel gelijk, als je de hele dag onderweg bent eet je niet zo veel tussendoor. Dan kun je 's avonds en bij de lunch best iets lekkers eten en blijft de schade toch beperkt.
pi_50890932
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 10:49 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Wat een luxe! Hadden we dat allemaal maar.

Maar je hebt wel gelijk, als je de hele dag onderweg bent eet je niet zo veel tussendoor. Dan kun je 's avonds en bij de lunch best iets lekkers eten en blijft de schade toch beperkt.
He maar bezig zijn kan ook gewoon bij het zwembad liggen zijn. Zolang ik maar niet in de buurt van eten ben, en mn besef voor tijd kwijtraak, dan kan ik het zelfs presteren om te vergeten dat ik hoor te drinken (en dan na 36 uur bijna flauwvallen en daar vreemd van opkijken)

Ook in Nederland: zolang ik maar ergens mee bezig ben dat mijn aandacht nodig heeft, of ervoor zorgt dat ik normale dingen vergeet (vriendje op bezoek ofzo) dan heb ik eigenlijk nooit honger. Ik eet dan, omdat je hoort te eten
  woensdag 27 juni 2007 @ 10:58:05 #297
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50891007
Haha, maar eten is dan kennelijk ook een soort van verveling / tijdsopvulling.
Als ik een relatie heb, heb ik bijvoorbeeld ook totaal geen behoefte om achter de computer te zitten. Dan weet ik wel leukere dingen .
Niet meer actief op Fok!
pi_50891051
volgens mij ga ik zooo dik worden deze dagen grr
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:07:06 #299
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50891330
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 10:59 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
volgens mij ga ik zooo dik worden deze dagen grr
hzo? . Nergens voor nodig .

Ik heb net weer wat kersen op . Bijna klaar met m'n werk voor vandaag. Zal zo even naar de stad .
Niet meer actief op Fok!
pi_50891493
haha omdat ik de hele dag stil lig
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:13:11 #301
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50891512
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:12 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
haha omdat ik de hele dag stil lig
beetje gezond blijven eten dan .
Niet meer actief op Fok!