steengrillen kan toch ook redelijk gezond zijn?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:38 schreef Chicolate het volgende:
Balen Farfalla! (tja en met een brakke enkel kan je natuurlijk ook niet zelf even gaan ... ) Mijn moeder is juist vaak degene die mij dwingt om naar de dokter te gaan, terwijl ik zelf helemaal niet wil (is verpleegster he, en die ziet overal enge ziektes in xD)
Ik heb zin in woensdagdan ga ik samen met mijn
en een ander stelletje waar we heel goed bevriend mee zijn steengrillen. Hmmm echt trek in .. (hihi grappige is, zij is ook bezig met gezond eten, en is heel fanatiek aan het lijnen. Onze jongens zijn allebei juist het soort "ik eet alles en kom geen grammetje aan"
...)
welkom terugquote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:19 schreef vencodark het volgende:
Ohja, ik meld me wederom aan.![]()
Het ging een tijdje best goed met het gezond eten, bewegen, niet snoepen maar sinds een maandje ben ik weer terug bij af. Was nog geen gram afgevallen en sinds dat 1e patatje (omdat ik niet was afgevallen) eet ik weer makkelijk die dingen.![]()
Dus, ik start opnieuw. Wel lastig.![]()
ik heb echt zó het gevoel dat we hier nu afgeluisterd worden hèquote:
volhouden. Je zúlt afvallen. En maak niet de fout te denken dat door toe te geven aan één patatje je hele afvalpoging mislukt is. Je hebt je 'zondes' nodig om het vol te kunnen houden. En als je die niet nodig hebt, dan niet, nog beterquote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:19 schreef vencodark het volgende:
Ohja, ik meld me wederom aan.![]()
Het ging een tijdje best goed met het gezond eten, bewegen, niet snoepen maar sinds een maandje ben ik weer terug bij af. Was nog geen gram afgevallen en sinds dat 1e patatje (omdat ik niet was afgevallen) eet ik weer makkelijk die dingen.![]()
Dus, ik start opnieuw. Wel lastig.![]()
ja dus niet zo rellen meer he Renskequote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik heb echt zó het gevoel dat we hier nu afgeluisterd worden hè(en dat is natuurlijk ook zo
).
Ja denk ik ook wel.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:17 schreef Miss_S het volgende:
[..]
steengrillen kan toch ook redelijk gezond zijn?
Temperatuur is hier pefect iigquote:Op zaterdag 23 juni 2007 21:16 schreef Viking84 het volgende:
Een uur voor het sporten nog eten?. Daar begin ik niet aan, want dan krijg ik geheid een steek. Ik ga straks, als het droog wordt, nog m'n hardloopronde doen voor vandaag. Tis wel lekker koeltjes buiten, dus ik ben benieuwd of dat ook nog effect heeft op mijn ademhaling (heb vaak wat moeite met ademhalen, vandaar). Is iig wel lekker rustig op straat, dus kan zo doorrennen bij stoplichten
.
Ik wil zomaar ietsje slanker zijn rond mijn buik/middel maar gaat niks af.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
volhouden. Je zúlt afvallen. En maak niet de fout te denken dat door toe te geven aan één patatje je hele afvalpoging mislukt is. Je hebt je 'zondes' nodig om het vol te kunnen houden. En als je die niet nodig hebt, dan niet, nog beter. Zulke mensen zijn er ook
. Regel is dat je je het in de hand houdt, maar dat geldt voor alles, ook voor vruchtensappen drinken
![]()
.
Ja. Helemaal NIETS meer. Behalve avondeten als ik friet heb maar niets daarnaast. En wil weer meer bewegen, heb namelijk weer wat meer tijd dus moet lukken. Maybe skaten ofzo.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:21 schreef Miss_S het volgende:
[..]
welkom terug
en succes
ga je nu weer stoppen met snoepen/snacken?
1 uur ervoor mn avondeten (geen toetje of zuivel, daar krijg ik echt last van en word ik misselijk van tijdens het sporten), wilde altijd 2 uur ervoor, maar het loopt nu toch altijd uit. Ik eet dan meestal niet zo heel zwaar, vooral veel groentes. Maar volgens mij hoor je dan juist pasta en aardappelen te eten, maar dat vind ik zo vervelend sporten xDquote:Op zaterdag 23 juni 2007 20:59 schreef STING het volgende:
Wat is jullie aanpak qua voeding voor en na het sporten?
klinkt als een goed planquote:Op zaterdag 23 juni 2007 21:24 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja. Helemaal NIETS meer. Behalve avondeten als ik friet heb maar niets daarnaast. En wil weer meer bewegen, heb namelijk weer wat meer tijd dus moet lukken. Maybe skaten ofzo.![]()
Precies, gewoon doen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 22:01 schreef Miss_S het volgende:
[..]
zal toch wel goed komen
gewoon hier komen praten als het niet goed gaat
Je bent weer helemaal gezond enzo? (mijn trainster zei altijd: het aantal dagen dat je ziek geweest ben, mag je ook niet sporten. En juist 3 dagen voor mijn eerste en enige wedstrijd koorts gekregen, 1 dag voor de wedstrijd weer beter ... tja, dat gaat niet erg goed, en daarna was ik spontaan weer ziekquote:Op zaterdag 23 juni 2007 22:26 schreef Miss_S het volgende:
zo krijg ik ook weer zin om hard te lopen
ga maandag maar weer eens beginnen
ja voel me goedquote:Op zaterdag 23 juni 2007 22:51 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Je bent weer helemaal gezond enzo? (mijn trainster zei altijd: het aantal dagen dat je ziek geweest ben, mag je ook niet sporten. En juist 3 dagen voor mijn eerste en enige wedstrijd koorts gekregen, 1 dag voor de wedstrijd weer beter ... tja, dat gaat niet erg goed, en daarna was ik spontaan weer ziek)
succesquote:Op zondag 24 juni 2007 09:20 schreef Viking84 het volgende:
Goedemorgen!
Oh, ik ben wel goed bezig, hoor. Ik zit mezelf te pijnigen --> heb namelijk een epileerapparaat gekocht. Au au au!!
.
jij zit er ook onderquote:
Dankjequote:
Ik zal geen boe roepen want ik snap niets van je verhaaltjequote:Op zondag 24 juni 2007 15:13 schreef zwahiel het volgende:
Tududududuuu
Hola mensen, ik ben ook weer even terug. Want na een half jaar stoppen en kijken om 't gewicht op peil te houden in het buitenland en dan 3 maande bijkomen (en ietsie aankomen 2kg maar :| ) wil ik mijn originele doelstelling wel eens halen. Dus vanaf komende week ga ik er ook weer hard tegen aan!
Momenteel weer op 77 kg schommelend tussen 76 en 77 in. Op maar de 68 kg en daarna middels de sportschool weer terug naar de 75. In augustus moet 't klaar zijn, althans dan moet ik weer op 70 zitten en 't sporten begint dan weer intensief![]()
(en ja ik heb mijn eigen methode voor mensen die beginnen dat 't slecht is en boehoe roepen, maar dat weten de meesten hier wel)
Succes weer voor iedereen!!!
eerst vet kwijt raken door niet te eten en daarna spieren opbouwen misschien?quote:Op zondag 24 juni 2007 15:16 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik zal geen boe roepen want ik snap niets van je verhaaltje... je bent 77, wil naar de 68. Door te sporten wil je naar de 75, maar in augustus moet je 70 zijn, zodat je weer kan gaan sporten? xD Ik mis hier iets denk ik ...
Maar toch veel succes
Het komt kort gezegd daarop neerquote:Op zondag 24 juni 2007 15:29 schreef Miss_S het volgende:
[..]
eerst vet kwijt raken door niet te eten en daarna spieren opbouwen misschien?
kan het hele verhaal niet meer herinneren
Die gewichtsschommelingen ljiken me niet gezond. Ok, het werkt dan misschien voor jou (of niet, want je bent hier weer terug) maar er is toch een betere manier? Met die betere manier bedoel ik gewoon gezond eten en naar de sportschool gaan om spieren te kweken, dan wordt je toch vanzelf lichter?quote:Op zondag 24 juni 2007 17:00 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Het komt kort gezegd daarop neer
Ik heb een half jaar aangekeken of mijn lichaam er wel mee om kon gaan en wat blijkt, het vet komt niet meer terug. Levenspatroon natuurlijk ook veranderd, offcourse.
Eerst vet kwijt raken richting de 68 kg gaan, daarna sporten en de 'leegtes' opvullen door spiermassa en dan weer naar 75 kg gaan, maar wel compleet anders zeg maar.
It works for me.
maar dat gaat niet snel genoegquote:Op zondag 24 juni 2007 18:24 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Die gewichtsschommelingen ljiken me niet gezond. Ok, het werkt dan misschien voor jou (of niet, want je bent hier weer terug) maar er is toch een betere manier? Met die betere manier bedoel ik gewoon gezond eten en naar de sportschool gaan om spieren te kweken, dan wordt je toch vanzelf lichter?
Het duurt echt stukken langer om spiermassa op te bouwen EN op hetzelfde moment ook nog af te vallen. Er is niet veel mis mee hoor, eerst gewoon zijn vetmassa kwijtraken en dan spiermassa opbouwen. Als jij eerst heel veel spieren gaat kweken, zul je een hele lange tijd alleen maar een vetlaag over je spieren zien. Ik vind zijn methode in orde.quote:Op zondag 24 juni 2007 18:24 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Die gewichtsschommelingen ljiken me niet gezond. Ok, het werkt dan misschien voor jou (of niet, want je bent hier weer terug) maar er is toch een betere manier? Met die betere manier bedoel ik gewoon gezond eten en naar de sportschool gaan om spieren te kweken, dan wordt je toch vanzelf lichter?
Ik vraag me alleen af (aangezien je een man bent) of je doel is om een bepaald streefgewicht te halen of om een goed gespierd lijf te krijgen? Als het laatste het geval is kun je toch beter op je vet(vrije) massa letten in plaats van op je gewicht?
jij vind 300kcal op een dag een methode die in orde is?quote:Op zondag 24 juni 2007 19:01 schreef YPrue het volgende:
[..]
Het duurt echt stukken langer om spiermassa op te bouwen EN op hetzelfde moment ook nog af te vallen. Er is niet veel mis mee hoor, eerst gewoon zijn vetmassa kwijtraken en dan spiermassa opbouwen. Als jij eerst heel veel spieren gaat kweken, zul je een hele lange tijd alleen maar een vetlaag over je spieren zien. Ik vind zijn methode in orde.![]()
Wat heeft ongesteld zijn te maken met wel of niet kunnen sporten?quote:Op zondag 24 juni 2007 18:15 schreef Miss_S het volgende:
heb besloten om deze week ongesteld te worden
moet dan wel ff volhouden met sporten anders heb ik 2 weken niet gesport
nee geen 5 dagen maar vaak 7 dagen inderdaadquote:Op zondag 24 juni 2007 19:05 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Wat heeft ongesteld zijn te maken met wel of niet kunnen sporten?
Ik neem tenminste aan dat je niet 5 dagen in bed ligt met een kruik op je buik en een maximale dosering paracetamol in je lichaam om de krampen nog een beetje beheersbaar te houden?
Huh? Waar staat dat dan?quote:Op zondag 24 juni 2007 19:04 schreef Miss_S het volgende:
[..]
jij vind 300kcal op een dag een methode die in orde is?
Deze methode heeft Zwahiel een aantal maanden terug ook gedaan en daarover gepost, vandaar. Ik ben van mening dat je met 300 kcal echt niet een gezond voedingspatroon kan hebben, en volgens mij niet alleen vet, maar ook spier afbreekt daarmee.quote:
Bij mij gelukkig maar één dag (zo erg dan, daarna merk er niet zoveel meer van). Op die dag ga ik ook niet sporten, maar de dagen daarna merk ik dat ik me er beter door voel. Misschien proberen?quote:Op zondag 24 juni 2007 19:06 schreef Miss_S het volgende:
nee geen 5 dagen maar vaak 7 dagen inderdaad
ja dat wil ik nu ook zeker gaan proberenquote:Op zondag 24 juni 2007 19:11 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Deze methode heeft Zwahiel een aantal maanden terug ook gedaan en daarover gepost, vandaar. Ik ben van mening dat je met 300 kcal echt niet een gezond voedingspatroon kan hebben, en volgens mij niet alleen vet, maar ook spier afbreekt daarmee.
[..]
Bij mij gelukkig maar één dag (zo erg dan, daarna merk er niet zoveel meer van). Op die dag ga ik ook niet sporten, maar de dagen daarna merk ik dat ik me er beter door voel. Misschien proberen?
ik heb er ook altijd erg veel last vanquote:Op zondag 24 juni 2007 19:11 schreef Viking84 het volgende:
Ik voel me ook ontzettend vies als ik ongesteld ben. Bij het sporten voel ik de boel er dan letterlijk uit lopen. Maar goed, idd geen excuus om een hele week niet te sporten. Lig hooguit 1 dag in de lappenmand.
volgens mij kan vaker ook geen kwaad hoorquote:Op zondag 24 juni 2007 19:16 schreef Viking84 het volgende:vervelend. Ik denk dat ik deze week ook weer aan de beurt ben
.
Ik ga om een uur of 22 nog even hardlopen. Eigenlijk mag het niet (want mag max 3 keer per week), maar ik wil zo graag. Mark gaat niet mee, want zijn hak doet zeer (hij heeft allemaal pijntjes steeds
). Ga vandaag voor het eerst 2 x 4 doen en weer een sprintje naar huis natuurlijk, want dat is helemaal geweldig
.
7 dagen in bed met een maximale dosering paracetamol en een warme kruik op je buik vanwege de krampen omdat je ongesteld bent?!quote:Op zondag 24 juni 2007 19:06 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee geen 5 dagen maar vaak 7 dagen inderdaad
ik ben er 10 jaar geleden al voor naar de dokter geweest (ja ik was 9)quote:Op zondag 24 juni 2007 19:19 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
7 dagen in bed met een maximale dosering paracetamol en een warme kruik op je buik vanwege de krampen omdat je ongesteld bent?!
Zou jij niet heel snel naar je huisarts gaan om te kijken of daar niet iets aan te doen is???????
Oh, dat wist ik niet, ook niet meegekregen, waarschijnlijk las ik toen nog niet mee in dit topic.quote:Op zondag 24 juni 2007 19:11 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Deze methode heeft Zwahiel een aantal maanden terug ook gedaan en daarover gepost, vandaar. Ik ben van mening dat je met 300 kcal echt niet een gezond voedingspatroon kan hebben, en volgens mij niet alleen vet, maar ook spier afbreekt daarmee.
[..]
Dat heeft dan wel weer voordelen. Lijkt me verder klote, ik hoop voor je dat je de week een beetje doorkomt. Als je dat elke maand zou hebben lig je gewoon een kwart van de tijd in bed...quote:Op zondag 24 juni 2007 19:20 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik ben er 10 jaar geleden al voor naar de dokter geweest (ja ik was 9)
maar er is niets aan te doen behalve de pil door slikken en maar een paar keer per jaar ongesteld te worden
inderdaad wel een voordeelquote:Op zondag 24 juni 2007 19:23 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Dat heeft dan wel weer voordelen. Lijkt me verder klote, ik hoop voor je dat je de week een beetje doorkomt. Als je dat elke maand zou hebben lig je gewoon een kwart van de tijd in bed...
ik heb ook in de tussen tijd gewisselt van pilquote:Op zondag 24 juni 2007 19:35 schreef Chicolate het volgende:
@Miss_S: ben je daarna ooit teruggegaan naar de huisarts? In 10 jaar tijd zijn veel 'nieuwe' pillen ontwikkelt, ook speciaal tegen de buikpijnen. En ik kan uit ervaring zeggen, als ze een goede te pakken hebben, is dat een hele opluchting.
Ik was om de 3 weken ongesteld, en dan 3 dagen zo erg dat ik dubbelgeklapt zat van de pijn, niet in staat om op te staan of te werken of na te denken. Ook het moment van ongesteld worden (eerste bloeddruppels die mn onderbuik naar buiten gooit) was erg hevig. Ik ben een keer in de klas ongesteld geworden (was erop voorbereid, dat wel) en dat deed zo'n pijn, dat ik bijna begon te huilen midden in de les. Toen naar de dokter gegaan en toch maar aan de pil gegaan. Nu heb ik nog maar 1 dag wat last van mn buik, maar de pijn is veel minder!
Als je alles al geprobeerd hebt: heel veel sterkte, en een tip: paracetamol werkt vaak niet bij buikkrampen, naproxen (blauwe pilletjes en ook van drogist) werkt 10x beter en is speciaal tegen menstruatiepijnen.
Normaliter wordt je menstruatiecyclus een stuk lichter als je de pil slikt, want je hebt geen eisprong meer en dat heeft daar een duidelijke invloed op.quote:Op zondag 24 juni 2007 19:20 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik ben er 10 jaar geleden al voor naar de dokter geweest (ja ik was 9)
maar er is niets aan te doen behalve de pil door slikken en maar een paar keer per jaar ongesteld te worden
misschien wel maar laten we het weer ontopic houdenquote:Op zondag 24 juni 2007 19:41 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Normaliter wordt je menstruatiecyclus een stuk lichter als je de pil slikt, want je hebt geen eisprong meer en dat heeft daar een duidelijke invloed op.
Verder zou ik überhaupt maar weer eens langs gaan bij een arts als het altijd zo erg is, want er is in 10 jaar het nodige verandert in de medische wereld en misschien kunnen ze nu wel iets voor je doen om de pijn te laten verminderen.
Hormonale schommelingen hebben een duidelijke invloed op je eetpatroon en je gevoelens en dat heeft weer alles te maken met dieeten.quote:Op zondag 24 juni 2007 19:44 schreef Miss_S het volgende:
[..]
misschien wel maar laten we het weer ontopic houden
quote:Op zondag 24 juni 2007 21:30 schreef Viking84 het volgende:
*jeej*, net even m'n persoonlijk record verbeterd bij het hardlopen.
Moest 23344, maar ik deed 233472, jaja, 7 minuten achtereen. Geweldig. M'n hartslag zat rond de 170-180.
nou ik vond 4 min ook al heel wat, hoor. Maar ik dacht echt: nou die 5 min haal ik nooit. Haal ik gewoon 7 minquote:Op zondag 24 juni 2007 21:31 schreef Miss_S het volgende:
[..]
lekker is dat he
voelt toch iets echter aan dan 2 of 4 minuten
hoelang hou je rust tussen het hardlopenquote:Op zondag 24 juni 2007 21:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nou ik vond 4 min ook al heel wat, hoor. Maar ik dacht echt: nou die 5 min haal ik nooit. Haal ik gewoon 7 min. Is goed om te weten dat ik dat kan. Met Mark zal ik echter weer een stapje terug moeten doen.
nee, 2 minuten (behalve als ik maar 1 minuut hoef, dan 1 minuut, maar volgens mij zijn die 1 minuutsessies nu voorbij). Bij de 6 minuten moet ik 3 minuten rusten. Nou ja, rusten, ik blijf wel stevig doorlopen en probeer m'n ademhaling te controlerenquote:Op zondag 24 juni 2007 21:35 schreef Miss_S het volgende:
[..]
hoelang hou je rust tussen het hardlopen
steeds 1 minuut?
quote:Op zondag 24 juni 2007 21:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nee, 2 minuten (behalve als ik maar 1 minuut hoef, dan 1 minuut, maar volgens mij zijn die 1 minuutsessies nu voorbij). Bij de 6 minuten moet ik 3 minuten rusten. Nou ja, rusten, ik blijf wel stevig doorlopen en probeer m'n ademhaling te controleren.
oh, gewoon met horloge en dan pols tellen.quote:Op zondag 24 juni 2007 21:47 schreef Miss_S het volgende:
[..]
hoe houd je trouwens je hartslag bij?
wat voor meter heb je daarvoor
is dat eentje die op je borstkas moet?quote:Op zondag 24 juni 2007 21:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
oh, gewoon met horloge en dan pols tellen.. Nee hoor. Ik heb een hartslagmeter van Polar.
je hebt een borstband met elektronica erin en een horloge. Die borstband moet je vochtig maken (het elektronicagedeelte dan) en vervolgens onder je borst bevestigen (een soort elastiek), zodat 'ie je hartslag kan opvangen. En dan maakt 'ie contact met het horloge. Dat horloge geeft dus de hartslag weer.quote:
handigquote:Op zondag 24 juni 2007 21:51 schreef Viking84 het volgende:
[afbeelding]
die gele heb ik. Gebruik hem ook bij het fietsen (heb een dingetje waarmee ik hem aan het stuur kan bevestigen).
nou polar is een goed merk, dus zal er wel niet veel naast zittenquote:Op zondag 24 juni 2007 21:53 schreef Miss_S het volgende:
[..]
handig
vraag me af hoe precies die dingen zijn
Nou, ik ben echt zwaar ongesteld sinds zaterdag en ik durf het echt nog niet aan om vandaag te gaan sportenquote:Op zondag 24 juni 2007 19:11 schreef Viking84 het volgende:
Ik voel me ook ontzettend vies als ik ongesteld ben. Bij het sporten voel ik de boel er dan letterlijk uit lopen. Maar goed, idd geen excuus om een hele week niet te sporten. Lig hooguit 1 dag in de lappenmand.
Je komt meteen na het uithongeren 2 kilo aan? Dat is dan echt geen pure spiermassa hoor.quote:Op maandag 25 juni 2007 01:41 schreef zwahiel het volgende:
Heej Miss_S 't is wel 370kCal hé
En nu doe ik wat meer, waarschijnlijk ga ik op 500 / 600 zitten voor een periode van drie weken.
Je haalt er idd niet alleen vet mee weg ja, ook spieren, maar als je het zoals nu voor een korte periode doet valt het wel mee. Eerst al dat overtollige vet weg, daarna opvullen met spieren is het credo.
Op het moment dat ik er mee stop en afbouw kom ik onherroepelijk 2 kg aan en dan zit ik alweer op 70 kg. Daarna is het voeding letten en sporten. Streefgewicht is eigenlijk een wassen neus, het gaat niet om het gewicht maar wat je in de spiegel ziet en hoe je je erbij voelt. Dat is het voor mij ook.
Met die crash is je lichaam echt niet blij, en het is bovendien gewoon slecht voor je stofwisseling. Misschien zie je minder snel resultaat als je het geleidelijk aanpakt, maar je bent dan wel zekerder van je zaak, namelijk dat het resultaat blijvender is door minder kans op het jojo-effect (je hebt je lichaam namelijk niet uitgehongerd), je stofwisseling is er niet trager op geworden, je hebt geen spiermassa verloren, etc...quote:Op maandag 25 juni 2007 01:41 schreef zwahiel het volgende:
Heej Miss_S 't is wel 370kCal hé
En nu doe ik wat meer, waarschijnlijk ga ik op 500 / 600 zitten voor een periode van drie weken.
Je haalt er idd niet alleen vet mee weg ja, ook spieren, maar als je het zoals nu voor een korte periode doet valt het wel mee. Eerst al dat overtollige vet weg, daarna opvullen met spieren is het credo.
Op het moment dat ik er mee stop en afbouw kom ik onherroepelijk 2 kg aan en dan zit ik alweer op 70 kg. Daarna is het voeding letten en sporten. Streefgewicht is eigenlijk een wassen neus, het gaat niet om het gewicht maar wat je in de spiegel ziet en hoe je je erbij voelt. Dat is het voor mij ook.
//edit:
de reden dat ik weer terug ben is omdat ik mijn oorspronkelijke doel nog niet gehaald heb. Daarbij heb ik een pauze van een half jaartje qua alles genomen om te kijken hoe mijn lichaam zich hield. Ik heb voor het hele proces een jaar uitgetrokken en heb eigenlijk tot en met eind augustus de tijd om mijn doelstellingen te halen. Welke ik ook ga doen
Couldn't agree more.quote:Op maandag 25 juni 2007 09:01 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Met die crash is je lichaam echt niet blij, en het is bovendien gewoon slecht voor je stofwisseling. Misschien zie je minder snel resultaat als je het geleidelijk aanpakt, maar je bent dan wel zekerder van je zaak, namelijk dat het resultaat blijvender is door minder kans op het jojo-effect (je hebt je lichaam namelijk niet uitgehongerd), je stofwisseling is er niet trager op geworden, je hebt geen spiermassa verloren, etc...
Honger is niet de manier. Je moet wel een calorietekort ontwikkelen, maar op andere wijze. Intuïtieve eters (mensen die eten als ze echt honger hebben, ik heb het niet over lekkere trek) zijn van nature gezonder, slanker en gelukkiger met hunzelf dan mensen die continu diëten.
maar 3 maaltijden per dag?quote:Op maandag 25 juni 2007 09:20 schreef STING het volgende:
[..]
Wat wel doen:
- eet gezond en regelmatig (3 maaltijden per dag)
- snoep niet of nauwelijks
- sport veel (cardio & krachttraining)
En gegarandeerd binnen een paar maanden blijvend resulaat.
Ik denk dat hij daarmee bedoelt dat je 3 echte maaltijden per dag moet eten ( ontbijt/lunch/avondeten) en niet 1 van die 3 moet overslaan. En dan daarnaast nog een paar tussendoortjes als fruit ofzoquote:Op maandag 25 juni 2007 09:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar 3 maaltijden per dag?
vaak word toch aangeraden om de 2 uur te eten?
is het misschien niet slim om naar een dietiste te gaan?quote:Op maandag 25 juni 2007 09:29 schreef Chicolate het volgende:
Goeiemorgen allemaal
Na een weekend lang alles eten wat ik wil, veel snoep en ongezond spul zegt de weegschaal ... dat ik een halve kilo ben ... afgevallen!Ik snap er helemaal niets van. Ga het ook niet updaten, geloof nooit dat dit zo blijft...
Nu wel weer gezond bezig: net ontbijtje met muesli en melk en warme thee gehad.
Dat bedoel ik inderdaad jaquote:Op maandag 25 juni 2007 09:29 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik denk dat hij daarmee bedoelt dat je 3 echte maaltijden per dag moet eten ( ontbijt/lunch/avondeten) en niet 1 van die 3 moet overslaan. En dan daarnaast nog een paar tussendoortjes als fruit ofzo
Is gebaseerd op geur/reuk hèquote:Op maandag 25 juni 2007 10:39 schreef STING het volgende:
Alemaal posts over ongesteldheid opeens
Zouden vrouwen net als in hetzelfde huis, ook in hetzelfde topic tegelijkertijd ongesteld worden ofzo
Hmm volgens mij ben jij lijntechnisch wel wat hetzelfde als ik hequote:Op maandag 25 juni 2007 11:49 schreef Plukie86 het volgende:
tentamengedoe dat erg lijkt op die van mij![]()
Zijn het de hamsterweken ofzo?quote:Op maandag 25 juni 2007 11:49 schreef Plukie86 het volgende:
Iedereen heeft het hier over ongesteld zijn, ik ben niet eens ongesteld maar ik span qua raar gedrag voor deze week de kroon:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ging net naar de AH en nu ben ik heeeeel verdrietig. Wat is het geval? Ik moet in twee dagen even een heel tentamen in mijn hoofd stampen (wat natuurlijk onmogelijk is). Daardoor werd ik een beetje sip en ben 'even' langs de schappen met snoep gelopen.
Gevolg: ik sta bij de kassa met twixen, een reep choco, m&m's en dropjes.
Wrom doe ik zoiets nou???![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Enfin, ik heb gelukkig ook een meloen, druiven en appels meegenomen. Met dit alles moet ik het tot en met donderdag doen. Ik kan mezelf wel voor de kop slaan, maar ik voel me echt niet blij vandaag. En nu doe ik de comp uit en ga ik studeren....
Das nog erger dan microbiologie.... En nu doe ik 'm echt uit.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:55 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Nu gaat de pc weer uit en ga ik weer neurologie stampen![]()
etenswaren weggooien gaf nog nooit zoveel voldoeningquote:Op maandag 25 juni 2007 13:12 schreef Pandorah het volgende:
Plukie: gooi die ongezonde zooi dan weg (wel eerst het pak openen en de inhoud apart weggooien anders kan je het er nog uit halen) of geef het weg. Dan kan je niet verleid worden.
quote:Op maandag 25 juni 2007 12:40 schreef poppetje22 het volgende:
Plukieje kan ook nadat je al die snoep gekocht heb het meteen weer terug brengen bij de informatiebalie.. dan hoef je het niet mee naar huis te nemen!!
weg gooien mag niet !quote:Op maandag 25 juni 2007 13:12 schreef Pandorah het volgende:
Plukie: gooi die ongezonde zooi dan weg (wel eerst het pak openen en de inhoud apart weggooien anders kan je het er nog uit halen) of geef het weg. Dan kan je niet verleid worden.
waarom alleen een banaan?quote:Op maandag 25 juni 2007 13:49 schreef Miss_S het volgende:
[..]
weg gooien mag niet !
ookal is dat wel wat ik zou doen
ik begin zo aan mijn lunch
toch zeker een hele banaan
ik zou zoveel mogelijk fruit eten als tussendoortjesquote:Op maandag 25 juni 2007 14:05 schreef StefanieV het volgende:
Ik zojuist een bruin broodje met kaas gegeten en groentjes. Verder een cola light gedronken.
Wat kunnen jullie mij nog aanraden als gezonde tussendoortjes?
Oja, jij deed hetzelfde als ik!quote:Op maandag 25 juni 2007 13:38 schreef zwahiel het volgende:
Voor de rest: denk maar zo, de uitverkoop begint weer, dus da's een extra motivatie. Kunnen we straks allemaal in die leuke kleren rondlopen! Haha!
Jaaa uitverkoopquote:Op maandag 25 juni 2007 13:38 schreef zwahiel het volgende:
Voor de rest: denk maar zo, de uitverkoop begint weer, dus da's een extra motivatie. Kunnen we straks allemaal in die leuke kleren rondlopen! Haha!
Fruit = suiker = koolhydraten = dikmaker.quote:Op maandag 25 juni 2007 14:18 schreef StefanieV het volgende:
Dan ga ik vanavond fruit halenHopen dat er nog mooi fruit ligt tenminste
Eet vooral geen fruit.quote:Op maandag 25 juni 2007 15:34 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Fruit = suiker = koolhydraten = dikmaker.
Beter is magere kwark ZONDER fruitstukjes or what so ever.
oehquote:Op maandag 25 juni 2007 15:34 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Fruit = suiker = koolhydraten = dikmaker.
Beter is magere kwark ZONDER fruitstukjes or what so ever.
Eet fruit. Goed voor je dikke reet. Wordt ie nog groter.quote:
Ik wil je helpen. Eet maar lekker je kilootje fruit. Suc6 dan met slank de zomer in en misschien zie ik je weer tijdens deel #197 waar je nog steeds op dieet bent.quote:Op maandag 25 juni 2007 15:39 schreef Viking84 het volgende:
Uhuh, fruit is evil. Altijd grappig, die mensen die hier nooit komen, maar toch even hun wijsheid tentoon willen spreiden. We zitten tenslotte al op # 89 en nog steeds willen we Slank de zomer in
.
quote:Op maandag 25 juni 2007 15:47 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Ik wil je helpen. Eet maar lekker je kilootje fruit. Suc6 dan met slank de zomer in en misschien zie ik je weer tijdens deel #197 waar je nog steeds op dieet bent.
En denk erom, ieder pondje gaat door je mondje (tenzij je een enge stofwisselingsziekte hebt stopt met roken, dan gaat deze regel niet op).
![]()
Stoppen met roken verhoogt je stofwisseling. Of je geeft eraan toe en je gaat eten: je wordt zwaarder. Of je gaat ervoor en je wordt zelfs >3 kilo lichter. It's up to you.quote:
Hmm nee, ik kwam juist vragen wat een gezond tussendoortje was, en iemand zei fruit.. Dus het is niet dat ik deze wijsheid tentoon spreidt.quote:Op maandag 25 juni 2007 15:39 schreef Viking84 het volgende:
Uhuh, fruit is evil. Altijd grappig, die mensen die hier nooit komen, maar toch even hun wijsheid tentoon willen spreiden. We zitten tenslotte al op # 89 en nog steeds willen we Slank de zomer in
.
Nou, dan heb ik misschien toch een enge stofwisselingsziektequote:Op maandag 25 juni 2007 15:53 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Stoppen met roken verhoogt je stofwisseling. Of je geeft eraan toe en je gaat eten: je wordt zwaarder. Of je gaat ervoor en je wordt zelfs >3 kilo lichter. It's up to you.
Het gaat anders de goede kant op met mij, hoor, ondanks jouw 'goedbedoelde adviezen'quote:Op maandag 25 juni 2007 15:47 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Eet fruit. Goed voor je dikke reet. Wordt ie nog groter.
[..]
Ik wil je helpen. Eet maar lekker je kilootje fruit. Suc6 dan met slank de zomer in en misschien zie ik je weer tijdens deel #197 waar je nog steeds op dieet bent.
En denk erom, ieder pondje gaat door je mondje (tenzij je een enge stofwisselingsziekte hebt, dan gaat deze regel niet op).
![]()
Dan heb ik het verkeerd opgevat, mijn excuses. Ik dacht al, geen fruit eten is helemaal niet gezond dusjaquote:Op maandag 25 juni 2007 16:12 schreef Viking84 het volgende:
En @ StefanieV: die post over wijsheid tentoonspreiden was dus voor Devlinsect bedoeld.
Dus je sportcoach zegt van, je kunt maar beter niet gaan sporten, maar lekker niks meer eten.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:38 schreef zwahiel het volgende:
Voor degene die 't nog niet weten, ik doe 't onder begeleiding van mijn sportcoach, huisarts en dieetiste.
Opmerkingen die roepen dat je beter kunt gaan sporten gaan nergens over
Alles met mate. Dat gaat heel goed.quote:Op maandag 25 juni 2007 15:47 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Eet fruit. Goed voor je dikke reet. Wordt ie nog groter.
[..]
En denk erom, ieder pondje gaat door je mondje (tenzij je een enge stofwisselingsziekte hebt, dan gaat deze regel niet op).
![]()
Ik vind het een beetje raar dat je een cruciaal punt uit je verhaalt laat, terwijl je al bij een sportcoach, huisarts en dieteest loopt. Sporten is zeker niet alleen maar voor het kweken van reguliere spieren, maar ook voor het trainen van je conditie (hart). Sterker nog, de meeste mensen sporten voor vetverbranding en conditie verbetering. Maar zelfs met het kweken van spieren, verhoog je je stofwisseling en raak je dus vet kwijt (als je gezond/slank blijft eten)quote:Op maandag 25 juni 2007 13:38 schreef zwahiel het volgende:
Opmerkingen die roepen dat je beter kunt gaan sporten gaan nergens over, want dat is helemaal het resultaat niet wat ik wil halen in deze fase. Sporten kweekt spieren ja, maar op die spieren ligt nog steeds vet en dat duurt ontzettend lang om dat vet weg te krijgen. Mijn doel is om mijn vetpercentage gewoon omlaag te krijgen en flink omlaag ook.
Volgens mij was het als je stopt dat ie vertraagdquote:Op maandag 25 juni 2007 15:53 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Stoppen met roken verhoogt je stofwisseling. Of je geeft eraan toe en je gaat eten: je wordt zwaarder. Of je gaat ervoor en je wordt zelfs >3 kilo lichter. It's up to you.
Neejoh, ik ben speciaal, ik heb gewoon een enge stofwisselingsziekte!quote:Op maandag 25 juni 2007 16:52 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Volgens mij was het als je stopt dat ie vertraagd
Dacht ik inderdaad ook, maar wist het even niet meer zeker:quote:Op maandag 25 juni 2007 16:52 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Volgens mij was het als je stopt dat ie vertraagd
quote:Stoppen met roken betekent voor veel mensen dat ze zwaarder worden. Roken versnelt je stofwisseling, je verbrandt dus meer calorieën. Stop je met roken dan heeft dit gevolgen voor de snelheid van je stofwisseling. Je verbrandt minder energie. Gevolg is dat je zwaarder wordt. Blijf je precies hetzelfde eten dan kom je toch, tussen de 1,5 tot 3 kilo aan. Veel stoppers komen meer aan, doordat ze het gemis compenseren met extra eten of meer snoepen
Er zit wel een kern van waarheid in. Veel mensen in m'n omgeving die proberen af te vallen eten belachelijk veel fruit, 5, 6 stuks of soms nog meer. 3 stuks lijkt me meer dan genoeg. Hoewel je weer beter een extra appel kan eten dan een reep ofzo.quote:Op maandag 25 juni 2007 15:39 schreef Viking84 het volgende:
.
Klopt ook.quote:Op maandag 25 juni 2007 17:04 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Er zit wel een kern van waarheid in. Veel mensen in m'n omgeving die proberen af te vallen eten belachelijk veel fruit, 5, 6 stuks of soms nog meer. 3 stuks lijkt me meer dan genoeg. Hoewel je weer beter een extra appel kan eten dan een reep ofzo.
sorry dat ik reageer zonder bij de kliek te horen...
Op zich eet ik nu ook wel veel fruit voor mijn doen. 2/3 stuks per dag (vooral veel appels), vroeger at ik het nauwelijksquote:Op maandag 25 juni 2007 17:04 schreef MuadDib het volgende:
Er zit wel een kern van waarheid in. Veel mensen in m'n omgeving die proberen af te vallen eten belachelijk veel fruit, 5, 6 stuks of soms nog meer. 3 stuks lijkt me meer dan genoeg. Hoewel je weer beter een extra appel kan eten dan een reep ofzo.
Welke suikers? Enkelvoudige koolhydraten? Meervoudige koolhydraten? En als ik gewend ben om drie slagroom soezen per dag te eten, mag ik er dan nu één eten omdat het dan met mate is?quote:Op maandag 25 juni 2007 17:06 schreef STING het volgende:
[..]
Klopt ook.
Zoals al eerder gezegd, alles met mate
Teveel aan suikers wordt ook opgeslagen als vet.
Dude, kennis delen met elkaar is prima, maar de neerbuigende toon die je hier aan slaat, is niet echt welkom.quote:
waar zijn de koolhydratenquote:Op maandag 25 juni 2007 18:27 schreef Miss_S het volgende:
zo net mijn avondeten op
sla, 1 kiwi en een paar aardbeien
en veel vis
die eet ik nietquote:
Das heel wat anders dan mijn avondetenquote:Op maandag 25 juni 2007 18:27 schreef Miss_S het volgende:
zo net mijn avondeten op
sla, 1 kiwi en een paar aardbeien (maar ik lees dat dat verboden is want ik had al een peer en banaan op)
en veel vis
normaal zou het lekker klinkenquote:Op maandag 25 juni 2007 18:31 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Das heel wat anders dan mijn avondetenIk heb rundvlees stroganoff op, met paprika, champignons, zilveruitjes en aardappelpartjes, was erg lekker
nee want die eet ik welquote:Op maandag 25 juni 2007 18:47 schreef STING het volgende:
[..]
was dit gedeelte ook niet serieus bedoeld?
dat raden ze mij inderdaad ook aanquote:Op maandag 25 juni 2007 18:54 schreef STING het volgende:
Lees net een stukje waar aangeraden wordt om voor het sporten geen koolhydraten te nemen, zodat je lichaam gelijk over gaat op vetten. Klinkt ideaal natuurlijk, maar zo hou je het toch veel minder lang vol en verbrandt je toch minder?
Nee, dat zit niet helemaal tussen je orenquote:Op maandag 25 juni 2007 18:55 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat raden ze mij inderdaad ook aan
en minder lang vol houden denk dat dat gewoon tussen je oren zit
Oh je mag best reageren zonder bij de kliek te horen (zo'n hecht kliekje zijn we toch nietquote:Op maandag 25 juni 2007 17:04 schreef MuadDib het volgende:
[..]
En de intensiteit: als je lichaam alleen op vetverbranding draait zal je je intensiteit moeten verlagen. Maar dan kan je het ook heel lang volhouden. Zelf vind ik het niks. Liever een uur zo intensief dat je het nog net volhoudt, dan verbrand je pas echt veel.quote:Op maandag 25 juni 2007 19:02 schreef STING het volgende:
Omzetten van vetten gaat veel trager dan het omzetten van koolhydraten, vandaar dat het moeilijker wordt om de inspanning vol te houden.
Maar discipline speelt uiteraard ook een rol bij het volhouden.
Als je lichaam overgaat op vetverbranding tijdens het sporten, moet je niet alleen de intensiteit verlagen, maar kun je zelfs niet anders! Op vetverbranding kun je nog maar maximaal 50% van je kunnen presteren. Dat zit dus NIET tussen je oren, je lichaam is ook niet achterlijk.quote:Op maandag 25 juni 2007 20:14 schreef MuadDib het volgende:
[..]
En de intensiteit: als je lichaam alleen op vetverbranding draait zal je je intensiteit moeten verlagen. Maar dan kan je het ook heel lang volhouden. Zelf vind ik het niks. Liever een uur zo intensief dat je het nog net volhoudt, dan verbrand je pas echt veel.
De constante hoeveelheid wordt ook wel de reserve voorraad Kh genoemd, ok snap emquote:Op maandag 25 juni 2007 22:11 schreef Plukie86 het volgende:
Zo werkt het echter niet, in je lever en spieren zit een constante hoeveelheid glycogeen (van Kh dus he) die tijdens het sporten opgemaakt wordt, maar allang weer aangevuld zal zijn als je begint met je volgende sportsessie. Geen kh eten voor die tijd geeft hoogstens als resultaat dat je knockout gaat tijdens het sporten.
moet kunnenquote:Op maandag 25 juni 2007 22:12 schreef Alcarin het volgende:
Ik ben er ook weer, zat even in Groningen![]()
Ik heb het slechtste weekend ooit gehad, qua eten. Denk magnums (ja, meervoud), chips, kwarktaart, cola. En het was heerlijk!![]()
Maar goed, shit happens, vanaf vandaag weer groente eten enzo
En ik zie morgen wel wat de weegschaal ervan vindt.
Het werkt idd voor mij jaquote:Op maandag 25 juni 2007 16:47 schreef STING het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje raar dat je een cruciaal punt uit je verhaalt laat, terwijl je al bij een sportcoach, huisarts en dieteest loopt. Sporten is zeker niet alleen maar voor het kweken van reguliere spieren, maar ook voor het trainen van je conditie (hart). Sterker nog, de meeste mensen sporten voor vetverbranding en conditie verbetering. Maar zelfs met het kweken van spieren, verhoog je je stofwisseling en raak je dus vet kwijt (als je gezond/slank blijft eten)
Jojen'en krijg je juist omdat je je eetpatroon aanpast.
Je lichaam krijgt minder te eten, past zich aan door langzamer te gaan draaien (zie het als een motor), je verbrandt minder in rust. Vervolgens ben je op je streefgewicht en ga je weer 'normaal' eten. Je lichaam draait nog steeds langzaam (in overlevingsmodus) en zal dus de surplus direct opslaan in de vetreserves.
Maar er zijn ook theorien die zeggen dat na zo'n vasten-deet je lichaam efficiënter omgaat met voeding en er in feite een groter overschot aan energie ontstaat, die dan opgeslagen wordt als vet.
Maar goed, het belangrijkste is natuurlijk, wat werkt voor jou, werkt voor jou, maar beetje verschillende ideeën uitwisselen is waar zo'n topic zoals deze uistekend geschikt voor is
Hoe meer je eet, hoe meer vet je eet, hoe meer zoetigheid je eet, je lichaam past zich automatisch aan en wil meer, meer, meerquote:Op dinsdag 26 juni 2007 01:07 schreef hello_moto1992 het volgende:
Tering, een tijdje terug was ik vet aan het inhouden qua eten en drinken. Maar de laatste tijd:. Vanavond 2 volle schaaltjes crusli(met van die chocola
), soms een hele fles 7-up... half bakje tonijnsalade(20 gram vet per 100 gram
). Nou is dit gelukkig niet dagelijks, maar ik heb de laatste tijd veel meer behoefte aan eten
.
Gevolg: ik kom weer een beetje aan, maar niet veel. Hoe kan ik er een beetje voor zorgen dat ik niet zo'n honger heb. Ik heb van Actimel/activia wel wat gehoord, is dat wat?
ja dat had ik dus ookquote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:35 schreef BabblingBrook het volgende:
Hallootjes! Goed weekend gehad allemaal? Ik heb nu officieel vakantie en 12 juli diploma uitreiking, dus ik moet even uitzoeken wat ik allemaal moet regelen voor het komende schooljaar.
Ik weeg nu 76 kilo, dus ik zit bijna op 75. Dat zou echt een magisch getal zijn, 75 kilo... Dat heb ik in geen 100 jaar gewogen hahaha
Hebben jullie dat ook, dat je eigenlijk van de kindermaatjes meteen naar L bent gegaan!? Ik kan me niet herinneren dat ik ooit kleding in maat S heb gekocht. Ja nu pas ik er wel in, maar voorheen niet.
had je dan altijd wijde kleren of stretch?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:38 schreef Viking84 het volgende:
Ik pas nog wel steeds in kleren van toen ik 13 / 14 was. Toen zal ik 60 á 65 kg hebben gewogen (wow, dan ben ik wel 15 á 20 kg aangekomen in 2 jaar, maar goed, was nog in de groei toen
).
Ik droeg altijd sportkleding op die leeftijd, dus dan is het niet zo gekquote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:41 schreef Miss_S het volgende:
[..]
had je dan altijd wijde kleren of stretch?
want 10 kilo is toch wel een groot verschil met kleding
Die kleding bewaar ik niet hoor. Dat is allemaal allang weggegooid.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:38 schreef Viking84 het volgende:
Ik pas nog wel steeds in kleren van toen ik 13 / 14 was. Toen zal ik 60 á 65 kg hebben gewogen (wow, dan ben ik wel 15 á 20 kg aangekomen in 2 jaar, maar goed, was nog in de groei toen
).
En dan pas recentelijk uit de kast komen, t is ongelooflijkquote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik droeg altijd sportkleding op die leeftijd, dus dan is het niet zo gek(waren ook nog mannenkleren). Het waren wijdzittende truien idd.
ja, het gaat meer om truien waar ik *iets* mee heb op één of andere manier. Emotionele waarde dusquote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:47 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Die kleding bewaar ik niet hoor. Dat is allemaal allang weggegooid.![]()
nieuwe kleding is altijd leukquote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik droeg altijd sportkleding op die leeftijd, dus dan is het niet zo gek(waren ook nog mannenkleren). Het waren wijdzittende truien idd. Oh ja, toen ik 86 kg woog, paste ik ook in die kleren, hoor.
Nu heb ik ze weggedaan naar de Kringloopwinkel (5 zakken vol), want ik ga m'n garderobe vernieuwen
.
nieuwe kleding is niet leuk als je merkt dat leuke kleding jou niet staat en je steeds geconfronteerd wordt met het feit dat jouw maat er niet is of dat je de grootste maat hebtquote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:49 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nieuwe kleding is altijd leuk
maar normaal pas je niet in dezelfde vrouwen kleding als je 60 weegt en 86
ik wou net gaan typen dat jij toch helemaal niet meer de grootste maat hebtquote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nieuwe kleding is niet leuk als je merkt dat leuke kleding jou niet staat en je steeds geconfronteerd wordt met het feit dat jouw maat er niet is of dat je de grootste maat hebt.
Maar nu is het wel weer leuk.
ja ik ookquote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:53 schreef BabblingBrook het volgende:
Welke kledingmaat hebben jullie nu? Ik zit tussen 38 en 42 (ligt aan de winkel) En S en L.
dan blijf je inderdaad er wel altijd fors uitzien kwa bovenlijfquote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:56 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb nu broekmaat 40/42 en wat shirtjes betreft maat L. Maar dat hangt ook een beetje van de winkel af idd. Soms is het XL en soms M.
Ik zal wel altijd een vrij grote maat houden voor m'n bovenlijf, want ik zit nu eenmaal met die enorme buste(al is die volgens m'n moeder wel geslonken
).
L heb ik een hele kleine periode gehadquote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:35 schreef BabblingBrook het volgende:
Hallootjes! Goed weekend gehad allemaal? Ik heb nu officieel vakantie en 12 juli diploma uitreiking, dus ik moet even uitzoeken wat ik allemaal moet regelen voor het komende schooljaar.
Ik weeg nu 76 kilo, dus ik zit bijna op 75. Dat zou echt een magisch getal zijn, 75 kilo... Dat heb ik in geen 100 jaar gewogen hahaha
Hebben jullie dat ook, dat je eigenlijk van de kindermaatjes meteen naar L bent gegaan!? Ik kan me niet herinneren dat ik ooit kleding in maat S heb gekocht. Ja nu pas ik er wel in, maar voorheen niet.
Ja jij bent dan ook best lang, al ben je vergeleken met mij nog steeds een ukkiequote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:15 schreef Alcarin het volgende:
Nou ik heb nog steeds maat 44 hoor. Qua broeken dan, met shirts let ik er nooit zo op, die passen altijd wel. Als het maar lang genoeg is![]()
Leuk om ook eens een ukkie te zijnquote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:17 schreef BabblingBrook het volgende:
Ja jij bent dan ook best lang, al ben je vergeleken met mij nog steeds een ukkie![]()
Miss Etam heeft natuurlijk kleding voor lange dames en er is nu uitverkoop en er hangen zat leuke dingenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:19 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Leuk om ook eens een ukkie te zijn![]()
Maar vooral mijn bovenlijf is lang, daarom is het lastig shirts te vinden die lang genoeg zijn maar toch niet flapperen![]()
spamquote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:21 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Miss Etam heeft natuurlijk kleding voor lange dames en er is nu uitverkoop en er hangen zat leuke dingen![]()
Ik pas soms nog steeds in S hoor, maar koop meestal toch maar M, omdat hij dan net iets langer is en mn vetrol op mn buik wat minder opvalt.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:35 schreef BabblingBrook het volgende:
Meestal 38, soms 36quote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:53 schreef BabblingBrook het volgende:
Welke kledingmaat hebben jullie nu? Ik zit tussen 38 en 42 (ligt aan de winkel) En S en L.
Het was welkom hoorquote:
Er is uitverkoop en over het hele land verspreid zijn er nog koopjes filialen ook, daar betaal je bijna niets voor een leuk shirt of een leuke broek.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:44 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Het was welkom hoor![]()
Maar ik ben gewoon een zeikerd met kleding, ik heb heel weinig, dus wat ik heb moet goed zijn. En nog goedkoop ook, want ik ben een arme sloeber (miss etam is al te duur voor me). Ik ben echt slecht in shoppen..
![]()
ja denk dat het zeker met figuur te maken heeftquote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:22 schreef Plukie86 het volgende:
Ik heb nog steeds gewoon 38/40 (maar eerst vaker 40, en nu vaker 38) of maat M/L (zelfde verhaal). Grappig dat Miss_S 10 kilo zwaarder is en toch dezelfde maten heeft. Denk dat dat ook zeker met de bouw te maken heeft, shirts zitten bij mij namelijk vaak strak om mijn middel en bovenarmen, terwijl het verder wel goed past. Dan pak ik toch een maatje groter, omdat je anders zo'n spekflap onder het shirt ziet puilen en das niet charmant. Bij broeken heb ik vaak dat ze op de heupen wel passen, maar dat de knoop niet dicht kan. Of dat de knoop wel dicht kan en ze om mijn kont flodderen.... Wat dat betreft passen heupbroeken beter, maar daar moet dan wel iets boven dat niet te kort is.
Ik zal het vandaag eens proberen rustig aan te doenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:09 schreef STING het volgende:
[..]
Hoe meer je eet, hoe meer vet je eet, hoe meer zoetigheid je eet, je lichaam past zich automatisch aan en wil meer, meer, meerFf een paar dagen discipline helpt al flink om die behoefte weer te laten dalen
Focus je op eten met complexe koolhydraten en eiwitten, hier is je lichaam het langst mee bezig om te verteren.
Dus denk aan voeding met bijv. veel vezels: All Bran Plus met bijv. yoghurt, Knackebrod Volkoren, bruin brood.
En als je dan bijv. voor de lunch toch nog honger hebt, neem je wat fruit of een Liga. (of als je echt niet geen tussendoortje wil en een klein beetje honger niet erg vindt, veel water drinken)
Maar dat maakt mij ook niet uit. Ik weet dat het van m'n cupmaat komt en niet van iets andersquote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:58 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dan blijf je inderdaad er wel altijd fors uitzien kwa bovenlijf
ik ben nu toch echt blij met mijn kleine E cup
heb altijd grote borsten gehad, en goed nu zijn ze niet klein maar wel beter
Ik hoor er sinds net bij. Ik vind mango echt niet te etenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:14 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik walg trouwens echt van mensen in dit topic die eten weggooien![]()
mijn kleding gaat sowieso weg als ik t 1/2e jaar niet heb gedragenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:47 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Die kleding bewaar ik niet hoor. Dat is allemaal allang weggegooid.![]()
nee ik bedoel meer vanquote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:16 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik hoor er sinds net bij. Ik vind mango echt niet te eten.
Ik ga me vanavond wagen aan een slanke hartige taart.
jeejquote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:25 schreef zwahiel het volgende:
Ik pas nu in een S van de H&M, maar liever een M omdat als ik ga zitten zo'n lovehandle in de weg gaat zitten. Da's bij een M-etje niet zo. Maar ik was vorig jaar maart nog wel een H&M XL of XXL...
Op naar de XS
een man hoort niet in een S te passen. Dan ben je een mager scharminkelquote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:25 schreef zwahiel het volgende:
Ik pas nu in een S van de H&M, maar liever een M omdat als ik ga zitten zo'n lovehandle in de weg gaat zitten. Da's bij een M-etje niet zo. Maar ik was vorig jaar maart nog wel een H&M XL of XXL...
Op naar de XS
Je kleding gaat toch wel naar de arme mensen, hè?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:21 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
mijn kleding gaat sowieso weg als ik t 1/2e jaar niet heb gedragen
tenzij gala of zo
ik gooi ze niet weg hoor, maak je niet drukquote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kleding gaat toch wel naar de arme mensen, hè?![]()
tegenover je onderlichaam bedoelde ik dat het er fors uit zagquote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Maar dat maakt mij ook niet uit. Ik weet dat het van m'n cupmaat komt en niet van iets anders. En ik zie er niet fors uit, hoor
. Gewoon dat ik ws nooit een S aan zal kunnen
.
dat magquote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:14 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik voel me aangesproken, omdat ik gister lekkers bij de AH heb gekocht en het niet kon laten liggen. En nu heb ik 1/3 van de zak redband weggegooid. De lekkere dingen eruit gegeten. Normaal zou ik de minder lekkere dingen ook gewoon opeten, maar dan zou ik nu 339 kcal binnenkrijgen waar ik niet eens van genoten heb. Beetje van de gekke niet? En wat schieten de kindjes in Afrika er mee op dat ik snoepjes wél opeet in plaats van weggooi? Ga het heus niet opsturen hoor.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:22 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
nee ik bedoel meer van
omg ik heb de hele snoepwinkel leeggekocht 560 lollereuros aan snoep
nou weet je wat ik ben sterk ik gooi t weg
opsluiten dat tuig
er zijn zoveel mensen die niks te eten hebben gooi jij alles weg
er is een verschil tussen iets niet weg gooien en het opetenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:20 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat mag
ik walg van mensen die alles op eten
Verkoudheid krijg je niet van kou en regen, maar van een virus. En die krijg je weer door met z'n allen + 1 die dat virus heeft in een ruimte te gaan zitten.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:51 schreef StefanieV het volgende:
De helft had inderdaad een verkoudheid aangezien het in dat lokaal nog super koud was.
eten is er om opgegeten te worden, hoor. Of wou je er een kunstwerkje mee maken ofzo?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:52 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
er is een verschil tussen iets niet weg gooien en het opeten
Ehm bij mij niet, aangezien ik alleen woon. Dus of opeten, of weggooien, of wachten tot het bederft en het dan wel weggooien.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:52 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
er is een verschil tussen iets niet weg gooien en het opeten
Toch is er 1 iemand die het eerst verkouden raakt. Waar komt dat virus dan vandaan? En ik word echt wel verkouden als ik zonder jas naar buiten ga met dit weer, al is er verder niemand in de buurt.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:52 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Verkoudheid krijg je niet van kou en regen, maar van een virus. En die krijg je weer door met z'n allen + 1 die dat virus heeft in een ruimte te gaan zitten.
ik dump alle zooi in mn broertjequote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
eten is er om opgegeten te worden, hoor. Of wou je er een kunstwerkje mee maken ofzo?.
je hebt geen vriendenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:53 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Ehm bij mij niet, aangezien ik alleen woon. Dus of opeten, of weggooien, of wachten tot het bederft en het dan wel weggooien.
en om er nou mee langs de buren te gaanquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:53 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Ehm bij mij niet, aangezien ik alleen woon. Dus of opeten, of weggooien, of wachten tot het bederft en het dan wel weggooien.
tja principes die heb ik nietquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:55 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
op zich maakt t ook niet uit of je alles injezelf stopt of het niet opeet
maar het principe he
Jawel hoor, maar die zien me aankomen met bijvoorbeeld een halve portie chicken tonight, of een aardappel.quote:
Welk principe? Dat van de arme kindjes in Afrika? Wat doe jij dan met overbleven eten?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:55 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
op zich maakt t ook niet uit of je alles injezelf stopt of het niet opeet
maar het principe he
dat principe dat mensen liever iets zelf opeten dan weg gooienquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:58 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Jawel hoor, maar die zien me aankomen met bijvoorbeeld een halve portie chicken tonight, of een aardappel.![]()
[..]
Welk principe? Dat van de arme kindjes in Afrika? Wat doe jij dan met overbleven eten?
Eenschquote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:02 schreef Miss_S het volgende:
dat principe dat mensen liever iets zelf opeten dan weg gooien
wat schieten die arme kindjes daar mee op?
ik gooi gewoon eten weg hoor als ik het niet van plan ben het meer op te eten
Ik gooi het dan ook weg, maar zeker niet 'zomaar' en vanzelfsprekend. Ik baal er altijd van als ik eten weg moet gooien. Dat heeft me allemaal geld gekost! Ik heb ermee moeten slepen op de fiets! En dan durft het ineens te bedervenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:02 schreef Miss_S het volgende:
ik gooi gewoon eten weg hoor als ik het niet van plan ben het meer op te eten
Waarom wordt Afrika hier bijgehaald?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:58 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Welk principe? Dat van de arme kindjes in Afrika? Wat doe jij dan met overbleven eten?
quote:
En wie haalt er steeds Afrika bijquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:53 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
ik dump alle zooi in mn broertje
altijd wel iemand te vinden
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:00 schreef Viking84 het volgende:
Nou ja, het kan natuurlijk eens gebeuren dat je lekkere dingen koopt en dat je er spijt van hebt als je thuis komt. Maar ik neem aan dat dat niet om tientallen euro's gaat. Eerder om een tientje als ik kijk wat Plukie gekocht heeft.
Plukie: je hebt wel wat losgemaakt hier.
Heb jij wel tijd om naar andere mensen te kijken?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:06 schreef YPrue het volgende:
Whehehe, heerlijk, die typetjes in de sportschool de laatste tijd.![]()
Vandaag: twee drilpuddinkjes die alleen maar op de Powerplates rondhingen, zonder cardio ook of maar iets dergelijks te doen (hadden ook nog allebei een knalroze t-shirt aan zodat het biggetjes-effect nog groter werd).
En: moeder + dochter kamptypjes (ma met veel tattoo's op haar armen en veel te strak outfit aan, dochter ook met dito te strak outfit en behangen met veel gouden kettingen). Ma had haar broek standaard veel te laag hangen zodat je haar prachtige rood met zwarte string goed kon bewonderen.![]()
Mja, ik denk dan altijd zo: je kunt beter gaan sporten dan wat nutteloos op de bank rond te hangen. En als je eenmaal bezig bent met sporten, voel je je gaandeweg ook steeds energieker.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:09 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Iets anders: De meesten hier zijn student en hebben dus overdag ook tijd om te sporten. Ik werk straks 5 weken lang elke dag, en heb dan alleen 's avonds tijd. Daarbij ben ik ook nog eens bij mijn ouders, waar alleen hardloopschoenen en een racefiets + helm aanwezig zijn. Hoe zal ik dat eens gaan doen? Ik ben vaak pas om 7 uur thuis en moet dan nog eten (gelukkig niet koken).
Zijn er mensen die hetzelfde soort ritme hebben (laat thuis van werk) en dan nog sporten 's avonds? Vraag me een beetje af of ik dan de fut nog kan opbrengen om te sporten, of dat ik liever op de bank blijf hangen. Hoe slepen jullie jezelf van de bank af?
Maar 5 weken niet echt sporten lijkt me ook niet zo handig... En ik moet wel een beetje trainen voor mijn bergbeklimvakantie.
Ik sport sowieso 's avonds, al heb ik overdag tijd. Ik kan je aanraden om 's avonds te gaan hardlopen. Echt dat is zó lekker. En dan pas om 22 uur. Rustig op straat, lekker koel buiten... en je slaapt als een roosjequote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:09 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Inderdaad, sta er ook wat van te kijken. Het ging trouwens om nog geen 4 euro. Honderd euro heb ik nog nooit ergens gelezen, helemaal niet hier.
Enfin, ik zal er over ophouden.
Iets anders: De meesten hier zijn student en hebben dus overdag ook tijd om te sporten. Ik werk straks 5 weken lang elke dag, en heb dan alleen 's avonds tijd. Daarbij ben ik ook nog eens bij mijn ouders, waar alleen hardloopschoenen en een racefiets + helm aanwezig zijn. Hoe zal ik dat eens gaan doen? Ik ben vaak pas om 7 uur thuis en moet dan nog eten (gelukkig niet koken).
Zijn er mensen die hetzelfde soort ritme hebben (laat thuis van werk) en dan nog sporten 's avonds? Vraag me een beetje af of ik dan de fut nog kan opbrengen om te sporten, of dat ik liever op de bank blijf hangen. Hoe slepen jullie jezelf van de bank af?
Maar 5 weken niet echt sporten lijkt me ook niet zo handig... En ik moet wel een beetje trainen voor mijn bergbeklimvakantie.
ik heb dat ritme een paar maanden gehadquote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:09 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Inderdaad, sta er ook wat van te kijken. Het ging trouwens om nog geen 4 euro. Honderd euro heb ik nog nooit ergens gelezen, helemaal niet hier.
Net alsof ik mijn ogen niet open heb tijdens het crossrampen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Heb jij wel tijd om naar andere mensen te kijken?. Dan kun je die loopband ook nog wel even een versnellinkje hoger zetten
.
Soms lukt het wel, soms lukt het niet. Ik zoek qua sport altijd lessen uit die vlak na mijn werk zijn, zodat ik óf vanuit mijn werk gelijk door kan fietsen, of nog een half uurtje heb om mijn spullen bij elkaar te zoeken. Als ik eenmaal ga zitten lukt het meestal nietquote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:09 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Als ik sport, doe ik het ook vaak zat 's avonds. Hier wordt bijvoorbeeld bodypump ook van 21-22 uur gegeven en dat volg ik regelmatig. Natuurlijk blijf ik soms ook liever op de bank hangen, maar als ik dan eenmaal in de sportschool ben, ben ik blij dat ik toch gegaan ben en voel ik me achteraf heerlijk voldaanquote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:09 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Ik werk fulltime en ben meestal rond 17:00-17:30 thuis, en dinsdag en donderdag is het snel eten om vervolgens om 19:00 naar de sportschool te gaan of te hardlopen. Maar een enkele keer dat ik denk, screw itquote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:09 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Ik kan niet slapen als ik na 21 uur nog hard gesport heb. Veel te veel adrenaline in mijn lijfquote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:29 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Als ik sport, doe ik het ook vaak zat 's avonds. Hier wordt bijvoorbeeld bodypump ook van 21-22 uur gegeven en dat volg ik regelmatig. Natuurlijk blijf ik soms ook liever op de bank hangen, maar als ik dan eenmaal in de sportschool ben, ben ik blij dat ik toch gegaan ben en voel ik me achteraf heerlijk voldaanEn daarna slaap ik ook heerlijk meestal
ik ga ook niet meteen slapen hoor, maar een uurtje erna zo'n beetje, eerst nog ff wat drinken en achter de computer zittenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:36 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik kan niet slapen als ik na 21 uur nog hard gesport heb. Veel te veel adrenaline in mijn lijf
Wacht maar totdat je op jezelf woontquote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:14 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
yeahhhhhhh surequote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:40 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
omdat ik al 5 dagen in bed lig en niet mag/kan lopen
Ben je ondertussen al naar de dokter geweest met je enkel (of heb ik dat gemist?)quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:40 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Gewoon doen. Als je er eenmaal bent en je bezig bent, valt het reuze mee.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:43 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ben je ondertussen al naar de dokter geweest met je enkel (of heb ik dat gemist?)
... ik wil sporten, maar ik ben uitgeput. Letterlijk uitgeput en zit behoorlijk in de put. Denk dat ik toch wel ga, het is een goede afleiding. Maar ik zal me er echt toe moeten zetten.
ow, dat heb ik even gemist dan, sterkte met je enkelquote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:40 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik ben ook meestal pas laat thuis en ik eet meestal pas rond 19.30. Of ik ga na het werk sporten zo rond een uur of 18.00 of ik ga rond een uur of 21.00 sporten. Hardlopen deed ik zoals Viking ook rond een uur of 2200. Heerlijk om dan moe van het hardlopen je bedje in te duiken. En ik plan het sporten gewoon in. Niets bankhangen, hup opspringen en actief aan de slagquote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:09 schreef Plukie86 het volgende:
Doe ik niet vrijwillig hoorquote:
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:23 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Doe ik niet vrijwillig hoor
De zwelling op mn enkel is weg aan t gaan
mag hem absoluut niet belasten van de dokter
zelfs naar de wc hinkelen kon eigenlijk niet vond ze..
als ik nu op mn voet probeer te staan ga ik deaud von der pijn..
en al zou t wel gaan mag ik t nog niet doen want dan komt de zwelling keihard weer terug
quote:Op woensdag 27 juni 2007 08:19 schreef Miss_S het volgende:
ik werd weer blij van mijn weegschaalhij gaf vanochtend 72 kilo aan
betekend weer een halve kilo eraf
zo val je wel heel snel afquote:Op woensdag 27 juni 2007 08:21 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Ik werd niet blij van m'n weegschaal vanochtend. Maar morgenochtend ws wel weer. Hij is een beetje stuk trouwens. De batterijlade zit los en als die loshangt, geeft 'ie ineens 10 kg minder aan
.
Ik werd ook niet blij van m'n weegschaal vanochtend, 67,8 --> 68,5, maar dat heb ik eigenlijk altijd de dag na sporten.quote:Op woensdag 27 juni 2007 08:21 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Ik werd niet blij van m'n weegschaal vanochtend. Maar morgenochtend ws wel weer. Hij is een beetje stuk trouwens. De batterijlade zit los en als die loshangt, geeft 'ie ineens 10 kg minder aan
.
1,5 kilo binnen 3 weken is geen onrealisitsch doelquote:Op woensdag 27 juni 2007 08:33 schreef Miss_S het volgende:
ik moet nog 'maar' 1,5 kilo afvallen en dan heb ik een gezond gewicht
en ik heb nog bijna 3 weken tot dat ik op vakantie ga dus wie weet dat dat nog lukt
ja ben nu ook steeds een halve kilo per week kwijtquote:Op woensdag 27 juni 2007 08:34 schreef STING het volgende:
[..]
1,5 kilo binnen 3 weken is geen onrealisitsch doel
Ik heb nog 1,5 week te gaan voor m'n vakantie,
ben bang dat ik m'n target van 67 niet ga halen
Onder de 69kg is het afvallen erg moeilijk geworden, maar denk dat dit grotendeels te maken
heeft met spiergroei (I hope)
your body moves in mysterious ways, zullen we maar zeggenquote:Op woensdag 27 juni 2007 08:23 schreef Miss_S het volgende:
[..]
zo val je wel heel snel af
ik vraag me af waarom ik deze maand nu opeens weer 2 kilo kwijt ben
doe toch dingen niet heel anders dan die maand ervoor
dat had je al gemeld inderdaadquote:Op woensdag 27 juni 2007 08:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Vanavond weer bootcampen. Maar ik ben geblesseerd. Heb teveel geforceerd bij het hardlopen en nu doet m'n been gewoon pijn (maar volgens mij heb ik dat al gezegd?).
Is op zich te doen, maar ja je weet nooit wat je lichaam doet. Bij mij is het ook een beetje vreemd, een aantal dagen erg slecht gegeten en niet gesport en ik weeg nog steeds gelijk. Terwijl ik de voorgaande weken wel goed bezig was en ook gelijk bleef. Lichamen doen gewoon waar ze zelf zin in hebben...quote:Op woensdag 27 juni 2007 08:33 schreef Miss_S het volgende:
ik moet nog 'maar' 1,5 kilo afvallen en dan heb ik een gezond gewicht
en ik heb nog bijna 3 weken tot dat ik op vakantie ga dus wie weet dat dat nog lukt
ja. Normaal zou er volgende week nog een les zijn, maar die gaat niet door.quote:Op woensdag 27 juni 2007 09:10 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat had je al gemeld inderdaad
ik krijg ook wel vaak last van mijn been maar nooit echt zo erg dat ik niet kan sporten ofzo
is vanavond de laatste les?
bij mij bij dansen wel
Op vakantie = sport. Niks met je luie kont aan het zwembad liggen, erop uit! Ik wil graag veel van de omgeving zien, dus wandelen, wandelen en nog een wandelen. Met kabelbaantjes de berg op, en lopend weer naar beneden. Kastelen bezoeken en vele trappen opklimmen. Stadjes bekijken en kilometers sjokken. Elke dag loop ik heel wat kilometers, maar ja je moet toch wat doen om wat van de omgeving te zien? Als we aan het einde van de middag terugkomen kan ik nog wel aan het zwembad/meer/rivier liggen te luieren.quote:Op woensdag 27 juni 2007 09:40 schreef STING het volgende:
Gaan jullie trouwens door met sporten op vakantie?
Er is volgens mij geen fitness in het hotel, maar als de temperatuur een beetje lekker is 's ochtends/'s avonds, denk ik wel dat ik een aantal keer ga hardlopen.
ik ga niet op vakantie, dus ik sport gewoon door. En als ik wel op vakantie ging, wat is er dan op tegen om 's morgens vroeg of 's avonds laat m'n hardloopronde te doen op het strand?quote:Op woensdag 27 juni 2007 09:40 schreef STING het volgende:
Gaan jullie trouwens door met sporten op vakantie?
Er is volgens mij geen fitness in het hotel, maar als de temperatuur een beetje lekker is 's ochtends/'s avonds, denk ik wel dat ik een aantal keer ga hardlopen.
quote:Op woensdag 27 juni 2007 09:43 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Op vakantie = sport. Niks met je luie kont aan het zwembad liggen, erop uit! Ik wil graag veel van de omgeving zien, dus wandelen, wandelen en nog een wandelen. Met kabelbaantjeswandelend de berg op , en lopend weer naar beneden. Kastelen bezoeken en vele trappen opklimmen. Stadjes bekijken en kilometers sjokken. Elke dag loop ik heel wat kilometers, maar ja je moet toch wat doen om wat van de omgeving te zien? Als we aan het einde van de middag terugkomen kan ik nog wel aan het zwembad/meer/rivier liggen te luieren.
Ik zou het andersom doen, naar boven lopen is veel relaxter dan naar benedenquote:Op woensdag 27 juni 2007 09:43 schreef Plukie86 het volgende:
Met kabelbaantjes de berg op, en lopend weer naar beneden.
Dan mag je wel opschietenquote:Op woensdag 27 juni 2007 10:23 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik kom ook weer even kijken. Wil toch nog net een paar kilootjes kwijt voor de zomer. Over twee weken gaan we al op vakantie naar Kreta, het zou mooi zijn als het er dan af is.
Het is ook een beetje kwestie van geloof natuurlijk, ik geloof ook niet in crashdieten, of tewel shortcuts, waar je later terugjojo'd of andere nadelige effecten aan overhoudtquote:Gisteren kreeg ik trouwens van mijn schoonmoeder papieren over het soepdieet. Het ziet er niet eens zo heel ongezond uit. Crashdiëten zijn natuurlijk nooit goed voor je, maar je loopt hierbij nog niet eens zo heel veel voedingsstoffen mis. Maar goed, ik doe het maar gewoon op de ouderwetse manier: gezonder en minder eten.
Inderdaad! Maar ja, alles wat er nog af kan voor die tijd is meegenomen. Op zich ben ik niet ontevreden met mijn gewicht nu, maar een iets strakker buikje in een bikini kan nooit kwaad.quote:
Daar heb je gelijk in. Zij had dit gebruikt om snel de eerste kilo's kwijt te raken, en nu is ze aan het Sonja Bakkeren om de rest eraf te krijgen en daarna weer geleidelijk normaal te gaan eten. Ze zei wel dat ze zich erg fit voelde tijdens het soepdieet, dat vond ik wel opvallend.quote:Het is ook een beetje kwestie van geloof natuurlijk, ik geloof ook niet in crashdieten, of tewel shortcuts, waar je later terugjojo'd of andere nadelige effecten aan overhoudt"Gewoon" gezonder eten en sporten is ook beter vol te houden en het heeft als voordeel dat je je levensstijl eigenlijk blijvend aanpast en je dus minder risico hebt op terugval.
Jouw lichaam doet precies hetzelfde als het mijne! Ik eet nu ongelooflijk ongezond (naja, wel gesport dan) en ik blijf gewoon heerlijk op 1 gewicht. Op zich vind ik 62 een prima gewicht, ben ik vorig jaar ook heel lang geweest, en het is gewoon prima. Nu ga ik proberen op gewicht te blijven met gezond eten, want alle patat enzo is natuurlijk sowieso niet goed voor mequote:Op woensdag 27 juni 2007 09:31 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Is op zich te doen, maar ja je weet nooit wat je lichaam doet. Bij mij is het ook een beetje vreemd, een aantal dagen erg slecht gegeten en niet gesport en ik weeg nog steeds gelijk. Terwijl ik de voorgaande weken wel goed bezig was en ook gelijk bleef. Lichamen doen gewoon waar ze zelf zin in hebben...
Wat een luxe! Hadden we dat allemaal maar.quote:Op woensdag 27 juni 2007 10:46 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Meestal val ik ook af in vakanties, omdat ik dan hele dag bezig ben en gewoonweg vergeet om te eten (of te snoepen, dat vooral)
He maar bezig zijn kan ook gewoon bij het zwembad liggen zijn. Zolang ik maar niet in de buurt van eten ben, en mn besef voor tijd kwijtraak, dan kan ik het zelfs presteren om te vergeten dat ik hoor te drinken (en dan na 36 uur bijna flauwvallen en daar vreemd van opkijken)quote:Op woensdag 27 juni 2007 10:49 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Wat een luxe! Hadden we dat allemaal maar.
Maar je hebt wel gelijk, als je de hele dag onderweg bent eet je niet zo veel tussendoor. Dan kun je 's avonds en bij de lunch best iets lekkers eten en blijft de schade toch beperkt.
hzo?quote:Op woensdag 27 juni 2007 10:59 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
volgens mij ga ik zooo dik worden deze dagengrr
beetje gezond blijven eten danquote:Op woensdag 27 juni 2007 11:12 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
haha omdat ik de hele dag stil lig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |